Har du låst din till endast gsm dmncr ??
Nepps, har försökt att göra det men den hoppar direkt tillbaka till 3g.. (Har 3 så de e säkert dom som har ändrat någe) .. och när jag surfar så använder jag wlanet ...
3 relaterade trådar
Postad 25 oktober 2006 - 17:18
Nepps, har försökt att göra det men den hoppar direkt tillbaka till 3g.. (Har 3 så de e säkert dom som har ändrat någe) .. och när jag surfar så använder jag wlanet ... Postad 25 oktober 2006 - 18:46 Är då en grym skillnad nu när jag kör sonyn på gsm ![]() Postad 26 oktober 2006 - 06:53 1. Är program för office-dokument installerade från start på denna telefon? 2. Går man miste om funktionalitet om man kör denna med ett vanligt kontantkort, dvs är det funktioner som är knutna till abonemang snarare än telefon? Den andra frågan är snarare en generell abonemangsfråga än något specifikt för 990, men eftersom det är denna nalle som är intressant för mig postar jag frågan här. /Stonemountain Postad 26 oktober 2006 - 08:18 Hur har ni det med minnes läckor ?? ... Märker att min ligger på under 9meg ledigt när den varit på 1,5 dag..Tror den låg på kring 14 när ja slog på den... Stonemountain... På min telefon finns quickoffice och pdf+ med från början... Postad 26 oktober 2006 - 08:30
Beror väl på, om det är ett 3g kontantkort så har du väl tillgång till samma funktioner som alla andra, har du gsm så går de ju väldigt mycket långsammare om du surfar via mobilnätet.. i övrigt kan jag inte komma på några skillnader?
Jo min har samma problem.. brukar starta om den typ varannan dag.. nångång har den gjort de själv ifall de har varit för mycket program igång.. hoppas verkligen dom fixar det. Postad 26 oktober 2006 - 09:08 Jag vill gärna kunna köra Im+..musikspelaren och surfa samtidigt utan att telefonen ska stänga ner ![]() Hmm kanske går att ställa in swiss manager pro så att vissa program inte stängs ner..Måstre kolla upp det...Ingen som vet ?? Postad 26 oktober 2006 - 10:41
Stod precis i begrepp att byta bort min Qtek 9100 mot en P990 men då byter jag till HTC Tytn istället då det enda jag saknat på 9100 är 3G-funktion. Postad 26 oktober 2006 - 13:54 Har svårt att tänka mig att nån annan smartphone är nå mycket snabbare... Men visst jag skulle inte tacka nej till en tytn heller ![]() Postad 26 oktober 2006 - 14:46
Jodå, det går. Om du starta upp ett program så syns det i swiss manager. Bara att makera det och sedan trycka på den gröna knappen längst ner, andra från höger så får detta program en liten # efter sig. Då stängs det inte ner Postad 26 oktober 2006 - 16:25 ![]() Problemet är bara att jag råkat göra det på fel program.... Får inte bort * hur jag än gör...Markerar jag dom programen å trycker på toggle exclusion så händer inget...Tycker att jag har testat allt ![]() Nått tips`?? Postad 26 oktober 2006 - 18:20
Dom med * kommer inte från dig. Utan det är dom med # Postad 26 oktober 2006 - 20:06 Jag kan inte markera så att det blir # Kanske för att jag kör trial version ?? Postad 29 oktober 2006 - 12:14 Däremot stör jag mig på att knapplåset låses upp väldigt lätt, dels kommer jag (tydligen) lätt åt själva "skjutlåset", dels åt kameralinsskyddet. Jag tycker att man borde kunna ställa in om öppnande av kameralinsskyddet automatisk ska avaktivera knapplåset eller inte. En sak till som förvånade mig var att det inte gick att svara genom att öppna luckan, dvs. man måste trycka på svara. Det borde inte vara någon svår uppgift för SE att lägga in valmöjligheten att svara automatisk när luckan öppnas (eller så har jag missat den inställningen). Annars som sagt helt OK, ibland är menyerna långsamma men endast om flera program körs samtidigt. Versionsnummer: Telefon: R7A001 Bluetooth: R4F01 Organizer: R3B01 CDA R3B01 Postad 29 oktober 2006 - 21:49 ![]() Slår jag av 3g å låser den på gsm å inte använder den så mycket klarar jag mig kanske 2 dagar... Nästan så att den får spö av min LG U880..Det är skrämmande ![]() Börjar tro att det är nått fel på mitt batteri.....Inte ens en dag om ja kör 3g och använder den lite..pratar 15 min...Inget wlan....Spelar lite...surfar ett litet tag..Ingen blåtand..18% ljusstyrka på skärmen... Postad 29 oktober 2006 - 23:33
Skulle kanske tippa på att något är fel på ditt batteri då.... Att inte få ut minst 2 dagar på bara GSM är ju som sagt lite underligt Postad 30 oktober 2006 - 08:33 Postad 30 oktober 2006 - 09:55 ![]() Första dan höll den inte från morgon till kväll ens... Det blev massor bättre när ja låste den på gsm måste jag säga..... Men jag gillar interiktigt tanken på att köra gsm när den är gjord för 3g.. Funderar på att köpa ett till batteri el vänta på att det större batteriet ska komma ut..Om det kommer.. Zulan har du testat gsm bara ?? Jag funderar på att slå på min på 3g nu och se hur länge den håller om ja typ inte rör den.. I övrigt är jag super nöjd med telefonen..Är väldigt stabil. Dock så sjunker ledigt minne hela tiden men det kanske fixas i nästa fw..Läste nånstanns att den skulle komma v48 Postad 30 oktober 2006 - 10:46 Min telefon är allt annat än stabil, startar om sig ideligen. Ifallfall 1 gång om dagen om man använder den. Ledigt minne är inget problem för mig eftersom telefon själv startar om sig hela tiden. Minnesläckor är heller inget jag lär märka av. ![]() Postad 30 oktober 2006 - 11:28 huvudmeny>verktyg>kontrollpanelen>anslutningar>mobilnät>tryck brevid mobilnäti övre hö hörnet>gsm/3g-nät......... Kan så vara men om du läser sonys hemsida så har du 9 timmar/ 400 timmat standby för gsm å 3/300 för 3g... ![]() Min har startat omsig en gång på 1,5 vecka....Har du nyaste uppdateringarna ?? Postad 30 oktober 2006 - 16:51 Är glad att jag valde att uppgradera min gammla p900 till en WM5-lur istället. (Mio A701, med gps inbyggd ![]() Postad 30 oktober 2006 - 19:48 Ja, jag har dom senaste uppdateringarna. Postad 01 november 2006 - 18:10 Isåfall vad är serveradress inkommande och utgående ?? Ingen aning om vad jag ska skriva..Hittar inte nå info ![]() Vill gärna ha svar ![]() Postad 01 november 2006 - 19:59 Postad 01 november 2006 - 20:32 Tackar...Ska kolla upp det ![]() Edit... Tror jag spricker av ilska ![]() Fattar inte att Tre är så seeega...Dom har fixat så att hotmail och msn funkar på sony ericsson z610 men inte på p990i...Är juh helt ofattbart ?? ![]() Redigerat av moparman, 06 november 2006 - 17:10. Postad 08 november 2006 - 10:53 Som sagt, har inte hunnit med något mer än så, men lovar att återkomma senare med mer feedback. /Stonemountain Redigerat av Unregistered70fd4719, 08 november 2006 - 10:54. Postad 08 november 2006 - 14:28
Den hängde sig inte,du skulle bara ha väntat ett litet tag till. Just den uppstarten tar en JÄKLA till efter att man har valt språk Postad 08 november 2006 - 15:21 Jag tänkte att så var fallet, men 5 minuter var nog i underkant. Hur lång tid borde denna omstart tagit? I början fanns ett timglas som indikerade att telefonen jobbade, men senare försvann timglaset och ingenting hände. Mitt tålamod tröt och jag ryckte batteriet... Får väl lära mig att ta det lite lugnare med denna nalle i början innan man lär känna den ordentligt. Postad 08 november 2006 - 23:34 Samma sak för mig när jag startade min för första gången. Men hallå SONYERICSSON! När kommer det nån uppgradering?? Börjar vara lite less på alla buggar, just nu ligger telefonen med blank screen och måste startas om... ![]() Har haft alla möjliga buggar: Vibratorn hängde sig efter ett missat samtal, när jag sedan ringde upp killen som ringt så gick vibratorn fortsatt under hela samtalet ![]() Missat ett antal samtal för att det inte går att svara i telefonen, den reagerar inte! Jobbigt när det är okänt nr. Köpte även till wayfinder till telefonen men det är helt obrukbart när telefonen är så buggig. Hängde sig hela tiden och startade även om telefonen mitt i allt när jag skulle lägga in en position. Multisession med wayfinder är bara att glömma, knappt nått går att starta när man har wayfinder igång. Telefonen klagar på för lite minne mm mm. Vart less och lämnade tillbaka gps med tillhörande programvara och köpte en vanlig till bilen istället. Om det nu ska vara såhär så måste man ju ha rätt till att lämna tillbaka telefonen pga att den inte fungerar som den ska... Måste ju stå nått i konsumentköplagen el nått. Inte för att jag ska det, men det verkar inte hända så mycket hos SE. Kanske skulle ha varit nån open source OS istället för att det ska hända nått. Man börjar ju undra om telefonen är felkonstruerad med alldeles för lite inbyggt minne ![]() Postad 09 november 2006 - 14:22 har läst på www.my-symbian.com att det ska komma en updatering v48..Hoppas på det ![]() Men jag måste säga att jag har inte sett till många buggar.. Min har startat om sig 2ggr på 3-4veckor... Det enda som verkligen stör mig ordentligt är att den är kass på att multitaska + att det försvinner minne hela tiden...inte för att det är så jobbigt att starta om den men iaf... Hmm..joo just det..quadropop går ej att starta ![]() Swissmanager är verkligen att rekommendera så man kan hålla koll på ledigt minne...frigöra minne..markera program som ej stängs ner när telefonen känner för det... Har haft det 2 veckor och nu har trial gått ut...saknar det verkligen ![]() Postad 12 november 2006 - 14:44 Har också Wayfinder och Nav4All. Dock på en M600i. TomTom för UIQ3 finns endast på DVDn. 129 Euro hos TomTom, u behöver minst 300Mb minneskort för Scandinavien. Det finns också möjlighet att lägga in egna POI's i TTN6. Ex.vis Fartkameror, Jet, Shell, Lidl, K-Rauta m.fl. Kolla på www.poidatabase.se. Jag har lagt in egna varningsljud också, typ "pip, pip, pip paus Fartkamera 70 km" Har använt ett tidur med pipljud och spelat in allt på telefonen och sedan konverterat till "speedc-70.ogg", lägger jag in den filen i mappen med kartan så används den automatiskt när varningen för fartkameran för 70km kommer upp. Redigerat av klp, 12 november 2006 - 15:10. Postad 12 november 2006 - 14:54 Postad 12 november 2006 - 20:58 Kom 3 dagar efter beställningen, funkar klockrent, bättre än polarens Garmin Streetpilot C510 (full GPS). Hade förut Royaltek RB100o, Wayfinders version, och den har inte SIRFstar III, så den är betydligt sämre på att hitta satelliterna. 236an kan jag ha i fickan när jag går eller cyklar, bara jag låter den fixera positionen först. Javisst är de Blåtand. Postad 13 november 2006 - 20:04 Går det att ställa in telefonen så att den är "tyst" men när larmet startar så ringer det ?? Vaknar inte av vibrationer ![]() Postad 14 november 2006 - 09:00 2 sätt med vissa nackdelar. Jag antar att du reser och vill kunna ha den som väckarklocka men ändå inte vill bli störd av "onödiga" samtal? 1. Ställ telefonen i flightmode. Klicka på signalstyrkan längst ner i displayen, välj flightmode. Nu kan du inte ta emot några samtal men volymen på alarmet är full. 2. Gå till kontrollpanelen, Samtalsinställningar, Acceptera samtal, välj de kontakter du vill ska kunna kontakta dig, tex. familjen, chefen. Alla andra hamnar i din röstbrevlåda, och du blir förhoppningsvis inte störd ![]() Postad 14 november 2006 - 13:55 ![]() Inte så kul när man ska jobba+att lilltjejen vaknar ![]() Tackar för tipsen..Ser ut som att gå in i flighmode är enklast...Går sms fram ?? Postad 14 november 2006 - 14:06 ![]() Med alt. 2 kan du ju lägga upp listor med personer som är pålitliga resp. inte önskvärda. Första gången tar ju listan lite tid att lägga upp men sen finns den ju kvar... Postad 16 november 2006 - 09:37 Tycker att det är problem med vissa sidor... Tex prisjakt funkar ej till min STORA besvikelse ![]() Är de nån plugin man måste fixa för att opera ska klara alla sidor eller ?? Postad 16 november 2006 - 20:11
Prisjakt funkar kanon. Tror inte du har rätt inställningar bara. Funkar både trådlöst och via vanlig 3g uppkoppling. /Mohawk Postad 16 november 2006 - 22:27 Ingen aning...Får väl mixtra på ![]() Edit Kör med Tre:s inställningar Redigerat av moparman, 16 november 2006 - 22:27. Postad 17 november 2006 - 22:57 (tryck: Jog Dial Up/ Press * / Jog Dial Down / Jog Dial Down / Press * /Jog Dial Down/ Press *) Där kan man även välja att formatera det interna minnet, all personligt data och många program försvinner i samma veva, går ju såklart att installera igen. Men hur som helst så upplever dom som har prövat att telefonen blir lite snabbare i samband med det. Kan ju vara något att testa.. Vet inte om jag själv orkar göra det nu, dessutom är min telefon låst till Tre och då kanske alla deras inställningar endå kommer tillbaka på något magiskt sätt.. Här är iallafall länken till tråden för den som är sugen på att pröva! Rapportera gärna om hur de gick =) http://www.esato.com...hp?topic=135561 Redigerat av dmncr, 17 november 2006 - 22:58. Postad 19 november 2006 - 14:40
Hmm, funkar det även med luckan borttagen? Jag försökte med alt+x och lite olika kombinationer men fick det desvärre inte att fungera. ![]() Redigerat av Europa, 19 november 2006 - 14:41. Postad 21 november 2006 - 09:01 Bluetooth funkar ju men långsamt. Måste ha USB verkar det som för att kunna köra uppdateringstjänster. Har dammsugit SE:s webb, men den suger ju? Från supporten har jag bara hört tystnad. Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 22 november 2006 - 08:26. Postad 22 november 2006 - 10:01 Prisjakt funkar att öppna men så fort jag försöker gå till forumet ell öppna nå annat så händer ingenting ![]() Dom flesta andra sidor funkar dock som dom ska Postad 22 november 2006 - 12:10
Jag fick också problem med att inte datorn ville hitta min telefon. Jag testade flera saker men det som visades sig fungera för mig var att koppla in den i en annan USB-port. Det märkliga var att det var inget fel på USB-porten jag tidigare använt, den fungerar fortfarande utmärkt med andra enheter. (Ett litet tips du kan testa i alla fall.) 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |