Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson M600

330 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson M600i (Mobiltelefoner) 1 7,15 (26) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 14 augusti 2006 - 20:45

janpin
  • janpin
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Stör mig fortfarande på larmfunktionerna i M600 som inte larmar om man har "tyst läge", har nu försovit mig ett par ggr.

Drog iväg ett mail till SE:

Hej,
Jag undrar om det går att ställa in larmfunktionen så att denna funktion fungerar även när man aktivt valt "tyst läge".

Hej!

Tack för att Ni kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Det är inte möjligt att få larmet att ljuda om ni har valt tyst läge.

Vi skickar ert önskemål om detta vidare.

Vänliga hälsningar,
/Pontus
Sony Ericsson Call Center
- -- - - - - - - -- - - - - -

Så nu har jag börjat använda min K750 som alarmklocka tills M600 larmfunktionalitet fungerar som på föregående modeller.

Postad 14 augusti 2006 - 22:09

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har äntligen fått min M600 och jag är hur nöjd som helst.

Bara 2 grejer som jag småstör mig lite på när man ska ringa och det är att skärmen flimmrar lite när man ringer samt att det är riktigt risigt typsnitt på texten i displayen i samma förfarande. Annars är jag riktigt nöjd.

Är detta något som nån annan märkt. Såg tidigare i tråden att någon hade flimmrande skärm. Går detta att fixa tro?

Sen undrar jag också hur man sparkar igång Push-mail. Måste jag ha en annan e-postklient?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag har flimmer på min skärm. Verkar finnas, mer eller mindre, på alla m600. Vad gäller push-mail så måste man ha en e-post-klient! Går att fixa lätt på sonyericsson.se

<{POST_SNAPBACK}>

Eh.. var på sonyericsson.se? :)

Postad 15 augusti 2006 - 14:28

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Har äntligen fått min M600 och jag är hur nöjd som helst.

Bara 2 grejer som jag småstör mig lite på när man ska ringa och det är att skärmen flimmrar lite när man ringer samt att det är riktigt risigt typsnitt på texten i displayen i samma förfarande. Annars är jag riktigt nöjd.

Är detta något som nån annan märkt. Såg tidigare i tråden att någon hade flimmrande skärm. Går detta att fixa tro?

Sen undrar jag också hur man sparkar igång Push-mail. Måste jag ha en annan e-postklient?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag har flimmer på min skärm. Verkar finnas, mer eller mindre, på alla m600. Vad gäller push-mail så måste man ha en e-post-klient! Går att fixa lätt på sonyericsson.se

<{POST_SNAPBACK}>

Eh.. var på sonyericsson.se? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla denna länk!
http://www.sonyerics...10385&pid=10385
Det är bara att klicka på "mobilt internet", sen får du välja operatör osv.

Postad 16 augusti 2006 - 16:42

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hento --> Nu hänger jag inte med riktigt. Detta är väl inställningarna för WAP. Detta funkar redan. Pratade du inte om en e-postklient för push?

Postad 17 augusti 2006 - 22:35

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Köpte en M600i här i dagarna, trevlig telefon, förutom att jag inte kan få igång 3g, beställde Comviq Kontant 3g, men när jag sätter i det så säger den bara "Simkortsfel", Trodde först att man kanske måste aktivera den genom att fylla på med ett värdebevis, men mobilen kommer inte ens åt något nät... Vad tror ni det kan vara?

Postad 18 augusti 2006 - 17:52

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Hento --> Nu hänger jag inte med riktigt. Detta är väl inställningarna för WAP. Detta funkar redan. Pratade du inte om en e-postklient för push?

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry, då missuppfattade jag dig på något konstigt sätt. Men jag hade inga problem med att ställa in e-posten! Men du måste ha en wapuppkoppling för att ta emot e-post!

Postad 18 augusti 2006 - 20:37

^tex^
  • ^tex^
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Fick min M600 från Elgiganten igår. Kunde inte hålla mig när jag såg att de sänkt priset, som är höjt tillbaka nu. Två snabba frågor, förmodligen ännu fler snart:

Var kan jag beställa skärmskydd?

Var laddar jag hem gratis program, spel, teman, etc.?

Postad 19 augusti 2006 - 18:08

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Fick min M600 från Elgiganten igår. Kunde inte hålla mig när jag såg att de sänkt priset, som är höjt tillbaka nu. Två snabba frågor, förmodligen ännu fler snart:

Var laddar jag hem gratis program, spel, teman, etc.?

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ännu inte så mycket program/spel till UIQ 3. Men det börjar nog droppa in snart. Favoriten Sky Force kommer som UIQ 3 version inom ett par veckor.

Och jag tror inte de gillar att nämna vart man kan hitta piratspel/piratprogram här på forumet. Men den som söker han finner. Dock inget till UIQ 3 =)

Ang skärmskydd så skulle även jag vilja veta detta.

Du finner mer information på http://my-symbian.com/forum

Och så kan jag passa på att upplysa att videosamtal INTE fungerar med denna telefon ännu. Och kommer kanske aldrig att gå. Detta har med mjukvaran att göra. Läs mer på mysymbian där vet de typ allt =)

För övrigt så kan jag säga att denna telefon är heeelt sjukt underbar.

Postad 21 augusti 2006 - 07:34

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

^tex^ Postat Aug 18 2006, 21:37 

Skärmskydd hittar ni hos Screenguard,
jag satte på mitt i går kväll.
Märker ingen skillnad i ljus/kontrast eller känsla... kan verkligen rekommendera det.
Kostar 76.- inkl. frakt (11.-) vid förskottsbetalning.
Beställde i torsdags fick det i fredags :P

Ska beställa till digitalkamera och till min Pronto (om de har nån som passar) :P

Postad 21 augusti 2006 - 17:32

^tex^
  • ^tex^
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Och jag tror inte de gillar att nämna vart man kan hitta piratspel/piratprogram här på forumet. Men den som söker han finner. Dock inget till UIQ 3 =)

<{POST_SNAPBACK}>

Tänkte mig inte pirat i första hand. Hade en T630 innan, och till den kunde man ladda en massa spel, bilder, teman, ringsignaler etc. gratis från myT630. Har inte kommit upp nån myM600 än. Fast det måste ju finnas folk som sitter hemma och programmerar eget till den också?

Postad 21 augusti 2006 - 17:42

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry, då missuppfattade jag dig på något konstigt sätt. Men jag hade inga problem med att ställa in e-posten! Men du måste ha en wapuppkoppling för att ta emot e-post!

<{POST_SNAPBACK}>

Ha ha... ok. Men nu är det ju så att:

*Wap funkar
*Jag kan ta emot mail.

Vad är då push? Ställde in så att mail hämtas var 30:e minut men detta är väl inte push e-mail.. eller? :rolleyes:

Postad 21 augusti 2006 - 22:08

clnr
  • clnr
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Push e-mail innebär att mailet kommer till telefonen när det anländer till mailservern (jfr Exchange/Outlook). För att det ska fungera måste er mailserver ha stöd för push. Exchange och Notes har det. Sen vet jag inte om operatörerna måste stödja det också.

Postad 22 augusti 2006 - 14:52

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0
Halloj...

Jag har att välja mellan M600 och K610 med TRE (företagsabb...) och har grava problem att betämma mig.

K610 är ju grymt smutt, liten och behändig medans M600 är en roligare "pryl".

Är det ngn som vet ifall man kan få igång kartprogram (navigator) på M600 ifall man köper till en GPS-modul?

Postad 22 augusti 2006 - 15:10

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Jag har en M600 och Wayfinder Navigator 6 ;)
Du kan också installera Wayfinder på K610, men eftersom den har samma skärm som K750 så blir det litet plottrigt :rolleyes:
Kompisen provade Telia Navigator på sin K750 under semestern, och det var ingen höjdare...

Du kan också prova Navig8 (i 30dgr gratis) eller Wisepilot eller Route 66, dessa har tidsbegränsade abbonemang.
WF är livstid, så länge du inte uppgraderar till nästa version (7?).

WF funkar bra för det mesta men med lite konstiga vägval och det kostar att använda den utomlands, GPRS är inte gratis där precis (mellan 70-230/Mb i Spanien ex.vis)

En rutt som tar ca 3h förbrukar ca 50-100kb, beroende på hur ofta du ruttar om (kör fel <_< )

Om Navigation är viktigt så rekommenderar jag verkligen M600 eftersom skärmen är så mycket bättre för detta.
K800i funkar säkert också bra, samma upplösning men 1.9" mot 2.5" i m600.

Jag köpte min WF/GPS kombo hos DustinHome, men vill man ha riktigt bra prestanda så köper man bara mjukvaran och en annan GPS, som har SirfStar III.
SirfStar III är mer eller mindre nödvändigt om man har värmereflekterande rutor i bilen.
Provade min WF/GPS/M600 kombo i en kompis Citroën C8, och det fungerade sisådär, tappade kontaken rätt så ofta och 2 min för att hitta satelliterna, (ca 30s i min bil)

Postad 22 augusti 2006 - 21:15

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Push e-mail innebär att mailet kommer till telefonen när det anländer till mailservern (jfr Exchange/Outlook). För att det ska fungera måste er mailserver ha stöd för push. Exchange och Notes har det. Sen vet jag inte om operatörerna måste stödja det också.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack... det var det jag ville veta! :D

Postad 22 augusti 2006 - 21:46

clnr
  • clnr
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Har du tillgång till IMAP, kan du använda IMAP idle för samma funktionalitet.
http://email.about.c...g/imap_idle.htm
Men det får du nog ta med mailadministrören om du inte gör det själv.

Postad 23 augusti 2006 - 06:19

clnr
  • clnr
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Kollade runt lite mer bl a på my-symbian.com och frågade lite. Jag hade väl inte fullständigt rätt, man behöver klient SW också. Se mer här: http://my-symbian.co...p=236652#236652

Postad 23 augusti 2006 - 11:30

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0

Jag har en M600 och Wayfinder Navigator 6 :D
Du kan också installera Wayfinder på K610, men eftersom den har samma skärm som K750 så blir det litet plottrigt :D
Kompisen provade Telia Navigator på sin K750 under semestern, och det var ingen höjdare...

Du kan också prova Navig8 (i 30dgr gratis) eller Wisepilot eller Route 66, dessa har tidsbegränsade abbonemang.
WF är livstid, så länge du inte uppgraderar till nästa version (7?).

WF funkar bra för det mesta men med lite konstiga vägval och det kostar att använda den utomlands, GPRS är inte gratis där precis (mellan 70-230/Mb i Spanien ex.vis)

En rutt som tar ca 3h förbrukar ca 50-100kb, beroende på hur ofta du ruttar om (kör fel :angry: )

Om Navigation är viktigt så rekommenderar jag verkligen M600 eftersom skärmen är så mycket bättre för detta.
K800i funkar säkert också bra, samma upplösning men 1.9" mot 2.5" i m600.

Jag köpte min WF/GPS kombo hos DustinHome, men vill man ha riktigt bra prestanda så köper man bara mjukvaran och en annan GPS, som har SirfStar III.
SirfStar III är mer eller mindre nödvändigt om man har värmereflekterande rutor i bilen.
Provade min WF/GPS/M600 kombo i en kompis Citroën C8, och det fungerade sisådär, tappade kontaken rätt så ofta och 2 min för att hitta satelliterna, (ca 30s i min bil)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är ju ett alternativ förstås som är helt godtagbart faktiskt.

Men jag var mer inne på ett fristående kartprogram a la TomTom, dvs ett kartprogram för Symbian.

Låser man Wayfinder till ett visst telefonnummer/telefon eller kan man byta mellan telefoner/nummer?

Jag kan faen inte bestämma mig - jag irriterar mig ju på min Z800 för att den är så stor idag och med M600 så får jag ju en lika stor telfon, fast mycket tunnare. K610 är ju liten samt har kamera...

Snacka om i-landsproblem.

Edit... Det blev en K610 pga storleken! :lol:

Redigerat av Matsen, 23 augusti 2006 - 13:52.

Postad 23 augusti 2006 - 13:52

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Vill bara berätta att Sky Force nu finns till UIQ3

Finns att köpa eller prova Demot innan!

http://my-symbian.co...ldAuto=48&faq=4

Grymt skönt spel. Och man kan styra skeppet med pennan. :blink:

Postad 24 augusti 2006 - 20:07

^tex^
  • ^tex^
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har också problem med push. Fixat mailkonto på Surfport och kryssat för notifiering via push. Ställt in på "acceptera push" i mobilen.
Får dock inte något meddelande i telefonen när mail tas emot, inte förrän jag startat om telefonen hur som helst. Då har jag en ikon för nytt meddelande uppe i kanten. Inte så stor idé med push då :/

Postad 25 augusti 2006 - 23:08

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
ok, jag har inte rikgit förstått poängen av push ännu.

jag skrev helt enkelt bara in min vanliga POP3-mail och har möjlighet att båda läsa och hämta hem mailen i helhet från servern, utan att det påverkar mailen till min vanliga dator (vilket jag älskar då jag då har kvar dem sparade i datorn när jag kommer hem och aktiverar den).

Något jag inte hittat ännu dock, är en timer för hur ofta den ska kika efter nya mail atuomatiskt. Någon som vet?

Postad 26 augusti 2006 - 13:07

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

ok, jag har inte rikgit förstått poängen av push ännu.

jag skrev helt enkelt bara in min vanliga POP3-mail och har möjlighet att båda läsa och hämta hem mailen i helhet från servern, utan att det påverkar mailen till min vanliga dator (vilket jag älskar då jag då har kvar dem sparade i datorn när jag kommer hem och aktiverar den).

Något jag inte hittat ännu dock, är en timer för hur ofta den ska kika efter nya mail atuomatiskt. Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är inte 100% på detta men kolla under fliken e-post där fanns den på Z800i. Men jag varnar dig jag använde denna funktion till att kolla mailen varje timme. Å tja telefonräkningen gick i höjden dock. Om det dock är samma på M600i är jag osäker på.

Min fråga:

Är det verkligen så stor brist på minneskorten som jag får en känsla av? Verkar slut i varje butik mer eller mindre..

Redigerat av Unregisteredbae06969, 26 augusti 2006 - 13:10.

Postad 26 augusti 2006 - 22:25

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Jag är inte 100% på detta men kolla under fliken e-post där fanns den på Z800i. Men jag varnar dig jag använde denna funktion till att kolla mailen varje timme. Å tja telefonräkningen gick i höjden dock. Om det dock är samma på M600i är jag osäker på.

Min fråga:

Är det verkligen så stor brist på minneskorten som jag får en känsla av? Verkar slut i varje butik mer eller mindre..

<{POST_SNAPBACK}>

Man betalar väl per megabyte, och då det inte är några mail att tanka ner, så kostar det väl i praktiken inget alls, mer än några bits/bytes för att skicka en förfrågan och få svaret nej?

Angående minneskort så verkar de slut överallt, ja. Köpte mitt på Olaring.se till slut istället för i butik, då de ändå var så mycket billigare; 265kr för 512MB och 445kr för 1GB. Frakten kunde pressas ner till bara en tjuga eller så genom att skicka i brev och förskottsbetala.

Postad 27 augusti 2006 - 00:03

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Man betalar väl per megabyte, och då det inte är några mail att tanka ner, så kostar det väl i praktiken inget alls, mer än några bits/bytes för att skicka en förfrågan och få svaret nej?

Angående minneskort så verkar de slut överallt, ja. Köpte mitt på Olaring.se till slut istället för i butik, då de ändå var så mycket billigare; 265kr för 512MB och 445kr för 1GB. Frakten kunde pressas ner till bara en tjuga eller så genom att skicka i brev och förskottsbetala.

<{POST_SNAPBACK}>

Man betalar även 69 öre per anslutning tror jag. Iaf Tele2 :/

Jo minnen är slut. Men de säger att det ska komma nästa vecka. Jag hittade dock ett 1Gb på Onoff här i stockholm i fredags. Men enligt tjejen i kassan så fanns det inga fler i de närmaste Onoff varuhusen :rolleyes:

Postad 27 augusti 2006 - 00:05

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Min fråga:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

okej det ser man.

Jadu jag vet inte jag fick i alla fall en hög räkning på runt 1000kr..Visst jag skickar mycket sms men ändå..

Postad 27 augusti 2006 - 10:07

lazerx
  • lazerx
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
vet någon av ett ftp program till M600? det går att gå in på en ftp med vanliga webbläsaren (opera), men inte ladda ned filer.

Postad 27 augusti 2006 - 21:16

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Efter att ha läst igenom hela tråden tänkte jag flika in en fråga. Jag är ute efter att köpa denna telefon till min fru. Hon är bl.a. ute efter en telefon med goda möjligheter att jobba med word och excel på bussen/tåget till och från jobbet. Ni som har denna telefon, vad för erfarenheter har ni av detta? Är detta kanske helt fel telefon att satsa på om word och excel är viktiga funktioner? Hur funkar det att synka .doc och .xls filer med datorn?

Tacksam för input (och eventuellt tips om bättre telefoner om denna inte har stöd för dessa funktioner...)!

/Stonemountain

Postad 27 augusti 2006 - 22:59

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Tja, bara du ser till att ha en sync-kabel eller bluetooth-adapter även till jobbdatorn, så funkar det finfint.

Använder själv word och excelfunktionen till att visa och redigera dokument från min egen arbetsplats, och det funkar prima. Tror dock inte Excel-klonen stödjer de mer avancerade kommandona och scripts i Excel dock, men det är inget jag stött på än.

Även PDF har funkat helt utan problem (förvånandsvärt).

Postad 31 augusti 2006 - 11:47

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Man betalar även 69 öre per anslutning tror jag. Iaf Tele2 :/

Jo minnen är slut. Men de säger att det ska komma nästa vecka. Jag hittade dock ett 1Gb på Onoff här i stockholm i fredags. Men enligt tjejen i kassan så fanns det inga fler i de närmaste Onoff varuhusen :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter som om du har använt en wap-uppkoppling. Om man använder GPRS så betalar man inte en uppkopplingsavgift, bara mängden data som man laddar ner. Det brukar ligga på 15kr/mb. Man bör ju bara ladda hem rubrikerna, ifall man får skräppost!

Postad 31 augusti 2006 - 17:45

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Men nån som vet hur man ställer in så att den hämtar epost automatiskt i tidsintervaller?
Istället för att klicka hämta manuellt.

Postad 31 augusti 2006 - 23:09

stenofsweden
  • stenofsweden
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tja,

Liten allmän feedback på min M600i med BlackBerry som jag kört i ca 5 dagar...

1. Jag har lagt "Ny uppgift" som en genväg på första/huvud sidan och får meddeladet Felaktig begäran när jag försöker starta programet
2. Kan ej läsa mms, får felmeddeladet: A leave code other than that ecpected was recived orsakskod 0
3. När jag försöker byta tema så får jag beskedet att filen är trasig

Någon som känner igen dessa problem?

Är även nyiken på hur bra/dålig mp3 spelaren är, och vilka lurar som funkar (de som följer med, eller ska man köra blåtand?

Kör programvara: CXC162037 R4002

I övrigt känns den som en vettig lur...

Postad 01 september 2006 - 06:35

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Det låter som om du har använt en wap-uppkoppling. Om man använder GPRS så betalar man inte en uppkopplingsavgift, bara mängden data som man laddar ner. Det brukar ligga på 15kr/mb. Man bör ju bara ladda hem rubrikerna, ifall man får skräppost!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag använder WAP när jag surfar med min mobil. Som i sin tur använder GPRS vilket innebär att jag betalar med Mb i mitt fall 15Kr/1Mb. Samma gäller när jag kör t.ex MSN klient.

http://sv.wikipedia.org/wiki/WAP

Men varje gång man kopplar upp sig mot tele2 med WAP/GPRS så kostar det 69öre samt 15kr/Mb.

Eller har jag fel? :)

Postad 01 september 2006 - 08:12

clnr
  • clnr
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Men nån som vet hur man ställer in så att den hämtar epost automatiskt i tidsintervaller?
Istället för att klicka hämta manuellt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag använder engelska språkinställningar på min telefon så du får översätta till svenska menynamn om det behövs.
- Gå in på "Tools"->"Control Panel"->"Messaging"->"Email Accounts".
- Välj det e-mail konto du vill ändra (om du har flera)
- Välj inbox-fliken
- Välj "more"
- Klicka på "Scheduled downloads

Ändra till önskade värden

Redigerat av clnr, 01 september 2006 - 08:12.

Postad 01 september 2006 - 18:50

Grepen
  • Grepen
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tja,

Liten allmän feedback på min M600i med BlackBerry som jag kört i ca 5 dagar...

1. Jag har lagt "Ny uppgift" som en genväg på första/huvud sidan och får meddeladet Felaktig begäran när jag försöker starta programet
2. Kan ej läsa mms, får felmeddeladet: A leave code other than that ecpected was recived orsakskod 0
3. När jag försöker byta tema så får jag beskedet att filen är trasig

Någon som känner igen dessa problem?

Är även nyiken på hur bra/dålig mp3 spelaren är, och vilka lurar som funkar (de som följer med, eller ska man köra blåtand?

Kör programvara: CXC162037 R4002

I övrigt känns den som en vettig lur...

<{POST_SNAPBACK}>

När det gäller problem 2 och 3 ovan gissar jag att av någon anledning så har det kommit skräp i telefonens filsystem + att filer av någon anledning skrivits sönder där. Jag tror (observera "tror") tyvärr att enda sättet att fixa detta är att uppdatera / installera om hela programvaran (lämpligen via webben).

Postad 10 september 2006 - 20:39

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Jag skulle lämnat tillbaks telefonen direkt, då det är risk för att nån hårdvara kan vara vajsing, som tex korrupt internminne, så får de ge dig en ny telefon i värsta fall.

Postad 11 september 2006 - 12:22

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Nån som har koll på vilken den senaste programvaran är?
Jag har R4A002 i min nu, höll på hela söndagen och försökte gå igång SE:s uppdateringsprogran men det krånglade!!

Så fungerade det äntligen, dock fick jag till min förvåning ett meddelade som sa att jag redan hade senaste uppdateringen?!

Trodde att det kom uppdateringar oftare!

Postad 11 september 2006 - 14:55

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
R4A002 är enligt SonyEricsson den senaste firmwaren. Långifrån alla buggar är lösta så jag förväntar mig nya versioner kontinuerligt under hösten. Eftersom tydligen vi konsumenter är obetalda testpiloter för SE borde man noga rapportera varje fel, fast vem orkar?...

Postad 18 september 2006 - 07:04

uncle_bob
  • uncle_bob
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej,

Har en fråga om en funktion som borde vara rätt elementär men som jag saknar på min P910. Det har stört mig i förbannelse och jag måste reda ut det innan jag köper en M600 :P

Om ni får ett samtal från någon som inte finns i era kontakter, kan ni då enkelt utifrån samtalslistan välja det numret och antingen skapa en ny kontakt eller lägga till i befintlig?

På P910 måste man flippa upp i pda-läge, klicka ett par ggr med pennan och härja. Alla mina telefoner sedan sedan 10 år tillbaka har haft en snabbfunktion för detta med hjälp av menyknapp eller dylikt. Det enda jag får upp med menyknappen eller jogdial i samtalslistan (ihopfällt läge) på P910 är:

Ink Samtal
Utg Samtal
Obesv Samtal
Sim- Senaste
Zooma in
#Program

Här vill jag även ha valet "Spara nummer" eller "lägg till i befintlig kontakt"

Kanske går att programmera om Symbian men jag är inte så vass på sådant och jag förstår inte hur de kan plocka bort en sådan funktion i en "smart phone"

Tacksam för ett svar!

MVH
Bob

Postad 18 september 2006 - 08:14

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Inga problem :P
Piece of cake, faktiskt.
När du går in i samtalslistan, så får du 3 val i underkant på skärmen, RING, SPARA och MER.

RING behövs knappast förklaras.

SPARA, så får du upp ett nytt fönster "Lägg till i kontakter", där du kan kryssa i "Spara i befintlig kontakt" eller som ny kontakt.

MER innebär att du ex.vis kan göra en uppföljning av samtalet, lägga till en minnesanteckning, eller skicka SMS, MMS.

Postad 18 september 2006 - 08:38

uncle_bob
  • uncle_bob
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Inga problem :P
Piece of cake, faktiskt.
När du går in i samtalslistan, så får du 3 val i underkant på skärmen, RING, SPARA och MER.

RING behövs knappast förklaras.

SPARA, så får du upp ett nytt fönster "Lägg till i kontakter", där du kan kryssa i "Spara i befintlig kontakt" eller som ny kontakt.

MER innebär att du ex.vis kan göra en uppföljning av samtalet, lägga till en minnesanteckning, eller skicka SMS, MMS.

<{POST_SNAPBACK}>

Stort tack för ett snabbt svar, precis den funktionen jag vill ha! Kanske var en dum fråga men iom problemet med min P910 var jag tvungen att ställa den. Nu borde jag nästa pallra mig iväg och köpa en idag, hur är det förresten med uppstarten, har den blivit bättre med de senare versionerna av firmware?

//Bob

Postad 18 september 2006 - 09:10

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

hur är det förresten med uppstarten, har den blivit bättre med de senare versionerna av firmware?

Inte nämnvärt tyvärr, ca 30-40s innan du kommer till simkortslåset och sen ca 15-20s innan du är up and running.

Postad 18 september 2006 - 20:22

Duvan
  • Duvan
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Någon som vet hur lång tid det tar att starta nya P990? Den har ju samma op och om den startar snabbt måste det ju gå att fixa till det på M600i också. Förresten, hur snabbt startar P910?

Postad 19 september 2006 - 22:39

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Jaha...
...nu har jag skickat in min m600 på garantiservice för andra gången. Det blir bara mer och mer strul med min. Nu har den fått för sig att man inte kan läsa sms, eller skicka sms. Inställningar för MMS verkar inte fungera, går varken läsa/skicka! Vidare så startar telefonen om sig när man vill se total samtalsinfo i loggen. Och den här funktionen "Vidarekoppling", den har aldrig funnits i min telefon, trots service. Blir trött på det här!! Någon som vill köpa den när den kommer tebax från service? Får säkerligen en ny telefon!

Postad 20 september 2006 - 21:35

m94mni
  • m94mni
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag har haft min i drygt en vecka nu, och är rätt imponerad av det mesta. Några problem kvarstår:

1. Uppstart - vääääääldigt långsam. Lösning, stäng inte av...

2. IMAP - varje gång den ska kolla mina mail tar det typ 5 minuter, telefonen är helt låst, princip obrukbar och det tar typ 1Mb -> dyrt.

Det verkar på andra på nätet som om den kollar ny mail i alla foldrar (jag har väl 30, med totalt 60.000 mail). INBOX är på 1500 mail, och den är satt på att bara ladda ner 100 mail i taget, och bara huvuden.

Någon som stött på detta? Ringde SE, men de påstår att IMAP "funkar så" - BS!

Postad 26 september 2006 - 09:44

Duvan
  • Duvan
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
NY UPPDATERING!!!

Jag körde Update Service i min dator idag och till min förvåning så fanns det en ny firmware. Det tog ganska lång tid att trycka in den (typ 15 min). Märkte inte att uppstarten skulle vara snabbare och menyn vidarekoppling är tillbaka. Undra för hur länge... :)

Nya versioner är:
TELEFON: CXC162037 R9A002
BLUETOOTH: CXC162058 R3A01
ORGANIZER: CXC162071 R4C01
CDA: CDA162011/1 R4C01

Kommer dock inte ihåg vad de gamla versionerna var.. Kan någon kolla innan ni kör updateringen om vad som har blivit nyare förutom "Telefon"

Jag har inte kollat runt i telefonen än vad som skiljer mot tidigare version.

/Duvan

Postad 27 september 2006 - 14:33

clnr
  • clnr
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

NY UPPDATERING!!!

Jag körde Update Service i min dator idag och till min förvåning så fanns det en ny firmware. Det tog ganska lång tid att trycka in den (typ 15 min). Märkte inte att uppstarten skulle vara snabbare och menyn vidarekoppling är tillbaka. Undra för hur länge...  :)

Nya versioner är:
TELEFON: CXC162037 R9A002
ORGANIZER: CXC162071 R4C01
CDA: CDA162011/1 R4C01

Kommer dock inte ihåg vad de gamla versionerna var.. Kan någon kolla innan ni kör updateringen om vad som har blivit nyare förutom "Telefon"

Jag har inte kollat runt i telefonen än vad som skiljer mot tidigare version.

/Duvan

<{POST_SNAPBACK}>

Alla förutom Bluetooth är nya.

Postad 30 september 2006 - 13:49

Unregisterede953d8c3
  • Unregisterede953d8c3
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fick min igår, hitills verkar den fungera fint dock så när jag ska uppdatera den, så säger den att den redan har den senaste programvaran? men när man går in och kollar på det så har den en helt annan än vad som ska vara den sista?

likaså vill jag byta bakgrund till ett foto jag har fört över, men det vill inte telefonen, utan den behåller sin standardbakgrund?

några tips?

Postad 30 september 2006 - 19:52

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Fick min igår, hitills verkar den fungera fint dock så när jag ska uppdatera den, så säger den att den redan har den senaste programvaran? men när man går in och kollar på det så har den en helt annan än vad som ska vara den sista?

likaså vill jag byta bakgrund till ett foto jag har fört över, men det vill inte telefonen, utan den behåller sin standardbakgrund?

några tips?

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla upplösningen på bilden. Max 640x480 ska funka.

Läste att en del haft problem med inkorgen. Kör om uppdatering och låt bli att lägga tillbaka backup. Tråkig lösning tyvärr men lär lösa problemet.

Postad 30 september 2006 - 22:53

Unregisterede953d8c3
  • Unregisterede953d8c3
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Mindre upplösning på bilden löste problemet, tack!

men den säger fortfarande att jag har den senaste programvaran, trots att jag har följande versioner:

TELEFON: CXC162037 R4A002
ORGANIZER: CXC162071 R3B01
CDA: CDA162016/41 R2A04

vaaarför? ;)

Redigerat av Unregisterede953d8c3, 30 september 2006 - 22:56.

Postad 30 september 2006 - 23:29

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Mindre upplösning på bilden löste problemet, tack!

men den säger fortfarande att jag har den senaste programvaran, trots att jag har följande versioner:

TELEFON: CXC162037 R4A002
ORGANIZER: CXC162071 R3B01
CDA: CDA162016/41 R2A04

vaaarför?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Prova att ladda hem ny uppdateringsmjukvara från SonyEricssons hemsida.... om du inte redan gjort detta villsäga.

Uppdaterade min i måndags eller tisdags och har följande......

TELEFON
CXC162037 R9A002

BLUETOOTH
CXC162058 R3A01

ORGANIZER
CXC162071 R4C01

CDA
CDA162011/1 R4C01

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.