Har du fått det bekräftat? Har fått höra att den inte är här förrän 2-3 veckor...
Det var vad de hade blivit lovade av leverantör.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z3 *
Startad av
Unregisteredba735679
, Aug 04 2004 20:49
1876 svar till detta ämne
18 relaterade trådar
Postad 25 October 2004 - 15:51
Det var vad de hade blivit lovade av leverantör. Postad 26 October 2004 - 11:41 och blivit informerad att den skall komma i mitten på denna veckan. Postad 26 October 2004 - 15:01
Fan va kul!! Visst är Pelle helskön!! De säljer den SVARTA Z3:an för 19.000kr. Cromen kommer kosta mer, vet inte hur mycket än dock. Postad 26 October 2004 - 16:48
Ja visst e han de!
Men priset e 20500:- Redigerat av gnisslet, 26 October 2004 - 16:51. Postad 26 October 2004 - 17:42 Danke! det är bra att veta! Här i stockholm ligger priset kring 21-22' so far... Postad 27 October 2004 - 08:11 Jag ringde till pelle på görans angående lite andra saker och då sa han att på torsdag 28/10 mellan 15-20 så har dom kabel visning från purist audio och även krell o sonus faber, och om intresse finns så demar dom även Z3:an Kan det inte bli torsdag snart..... Postad 27 October 2004 - 12:40
Jag tycker Z3:an ser ut som ett av dom bästa alternativen idag, för min del.
Undrar dock om det detta problem som jag hade på Z2:an finns kvar. Bilden hoppar när man kör i 480p. Det var mycket störande, en teori var att detta kom med firmware 1.08. Någon som kanske kör xbox på Z3:an som kan bekräfta om det går bra att köra i 480p utan att bilden rycker/hoppar. Ni kan kolla här för mer information om detta problem. https://www.minhembi...showtopic=66170 Postad 27 October 2004 - 14:04
Oops!
ES200-16:9 till en Z3 ger ca 88'' märkte att det blir för liten bild. Får ta ES240 istället... Z3:an kastar en för stor bild. Kommer att sätta upp den 4 meter ifrån och ska man flytta till större och ha den på en hylla på väggen blir ES200 i minsta laget! ES240 ger 108'' tror ni det blir för stort för en Z3:a i ljust V-rum? Projector central yrkade på 90'' för Z3:an... Postad 28 October 2004 - 09:01
Godmorgon,
Jag är ägare av plv-z2 och plv-z3, Bilden på plv-z3 är klart bättre men har haft/har stora problemer med plv-z3àn. Problemet som jag har är att bilden fryser sig i läge där det visar bara skit d.v.s bilden blir svart/grön eller bara massa olika pixel färger det enda som hjälper är av/på brytaren bak på plv-z3. Det er ju lite skit eftersom man måste vänta 3 - 10 innan man slår på projektor igen för att undvika att skada lampan. Detta kan hända 1 - 3 gånger under en film. Ibland har jag haft sån flax att jag kan se en hel film utan problemer Dette är nr 2 plv-Z3 jag har provat och samma skit skjer. Hårdvara: Yamaha dvd-s1500 Iscan HD Plv-Z3 Kablar: Supra component "dvd - > Iscan HD" Monster Cable HDMI-HDMI 6m med DVI övergång "Iscan HD -> Plv-Z3 Denna konfigurationen kör jag på min Plv-Z2 men brukar 2 DVI övergångar och det funkar utan problemer. Jag har kontaktat Sanyo ock ventar på svar. Jag hoppas att dom kan finna en lösning på denna skit. Kanske det er HDMI ingången som er problemet. Har haft Plv-Z3 en vecka nu ock ingen løsning ennu. Skriver mera när jag vet lite mera. Let The Force Be With You Postad 28 October 2004 - 09:20
kanobi:
Har du provat att mata ut signalen till någon annan TV eller liknande när du får problemen, så du vet att det inte är själva insignalen som strular? Troligtvis har det, men om inte kan det vara värt ett försök för lättre felsökning. Mvh Patrik Johansson PIPRO Postad 28 October 2004 - 09:57
Tack för ett snabbt svar, jag har ju matat till plv-z2 utan problemer, brukar samma kabel men med 2 stk DVI övergångar. Har ingen lång komponent kabel jag kan prova med. Verkar som plv-z3 väldigt känslig på inn signaler på HDMI. Men Det är ju klart bara vilda rena gissningar.
Output Konfiguration: Output PAL 1280x720 (720p) 50.00KHz Output NTSC 1280x720 (720p) 59.94KHz Jag tror knappast det är scalern som är problemet. Har satt overscan i PLV-Z3 till 0. Tack Let the force be with you Postad 28 October 2004 - 10:23 Görans hifi får in crown modellen i morrgon fredag..... Postad 28 October 2004 - 12:58 Tyska är inte min starka sida och Babbelfish löste det inte heller Postad 28 October 2004 - 13:08
Var och kikade på Sanyo Z3 på lunchen och kan säga att det ser bra ut
Lensshiften är riktigt imponerade. En hel bild upp och ner. Och då går det fortfarande att förflytta bilden en halvbild i sidled. Jag såg ingen direkt bildförsämring vid ändlägena men kunde heller inte studera så noga då duken inte räckte till I praktiken borde det alltså vara möjligt att placera Z3:an i ett hörn av rummet och ändå få bilden på plats på väggen...även om det (kanske) inte ger optimal bild. Synd bara att den inte är ljusstarkare Är det någon som har testat att koppla Z3 via VGA till en dator? Det skulle vara mycket intressant att höra hur skarp/bra bilden blir i olika upplösningar. Redigerat av Unregistered25737341, 28 October 2004 - 13:09. Postad 28 October 2004 - 15:28 jag har just nu ett demo av purist kablar i butiken och kör lite data på ZA3:an. välkommna in //Pelle Postad 28 October 2004 - 17:46
Nu har jag fått svar ifrån Sanyo Tyskland, det dem säger är att flere har det problem som jag har med PLV-Z3 och att dom jobbar med saken....Skönt att det inte bara är jag som sliter med denna skit.
Postad 29 October 2004 - 08:13
Har funderat lite gällande köp av tuning. Såvida inte leverantören kommer hem till dig och gör tuningen i ditt rum, på din duk, med din DVD-spelare, med ditt kablage så är borde den vara helt meningslös. Även om de har en avancerad utrustning för att läsa av färger etc. och analyserar i en dator så är ju detta på leverantörens utrustning, inte din egen. Hade ju varit finfint om de kom hem till dig och gjorde tuningen, kanske vore en bra affärsidé.
Postad 29 October 2004 - 08:51
God Morgon, Det verkar som några PLV-Z3 har problemer med 1280x720 (720p), enligt sanyo tyskland. Men så länge in signalen är 576p så verkar den stabil.
Postad 29 October 2004 - 09:39 Hej Kanobi har precis pratat med Jörgen på supra han skulle kolla om de kunde bero på kabeln så att jag kommer skicka en Z3 till honom i början på nästa vecka. MVH Gustaf Postad 29 October 2004 - 11:08 Hur är med signalen 1080i? Postad 29 October 2004 - 12:36
Hej Gustav och tack för svaret, Supra har/hadde problemer med sina dvi-hdmi dvi-dvi och hdmi-hdmi i längden 8m och längre. Jag har provat 2 supra kablar och har provat Monster Kabel 6m hdmi, Monster kabeln matar en bättre signal till Plv-Z3 men det beror på att supra hadde en tråkigt nog en produksjons fel.
Men problemet dyker upp till och med den lånade Monster Kabeln, PLV-Z3 värkar stabil på 576p men inte på 720p. Sanyo Tyskland visste om problemet när jag var i kontakt med dom, och jobbar på spräng med japan för att lösa problemet. Jag måste ge Supra "Jevning" (Jörgen) och Sanyo Nordic (Lennart) en stor honnör för en super support och all hjälp jag har fått hittils med detta problem. Redigerat av kanobi, 29 October 2004 - 12:56. Postad 29 October 2004 - 12:39
Hej, har inte kollat 1080i, PLV-Z3 Native Resulotion är 1280x720 (720p)
Men det är ju klart, kan pröva att mata 1080i för att se. Redigerat av kanobi, 29 October 2004 - 12:51. Postad 29 October 2004 - 14:14 Gör det och berätta ska testa själv nästa vecka. Gustaf Postad 29 October 2004 - 17:38
Någon som vet varför det blir så dårlig bild när man kör HDMI?
Inga störningar men färger och skärpa blir sämre och så blir det mer kantig bild. Kör man via komponent blir bilden märkbart mycket bättre. Z3 med Pioneer 668AV och supra kabel. /Max Postad 29 October 2004 - 21:05
Ajaj..
jag har ju precis beställt en Z3 som är på väg till mig. Ska man oroa sig för massa buggar att bilden hänger sig och grejer?? Riktigt tråkigt att höra, finns det risk för att man får leva med det.. eller tror ni Sanyo kommer på en lösning? Tack för svar. Mvh//Alper Postad 29 October 2004 - 21:27 Tjena Max, Kan vara kabeln som er problemet. Supra hadde en produktions fel på kablar 8m och längre. Problemet med en del 8m och längre Supra kablar är "impedansen" Ta kontakt med din butik där du köpte kabeln så får du säkert pengarna igen om det visar sig att vara HDMI kabeln. Supra jobbar på spräng för att få ut nya Kablar. Hoppas att det löser sig för dig. Redigerat av kanobi, 29 October 2004 - 21:45. Postad 29 October 2004 - 21:31 Hejsan Alper, Det lilla jag vet så är det problemer med en del PLV-Z3 när du matar 720p, Det har jag och ägare av PLV-Z3 i tyskland ialla fall. Sanyo Tyskland vet om detta problem och prövar genskapa det för att få en fix på det. Jag kör 576p nu och det verkar något stabilare. Men dette är inte aktuellt att leva med... Redigerat av kanobi, 29 October 2004 - 21:39. Postad 29 October 2004 - 21:35
Max, vilken signal kör du ifrån 868 ? PLV-Z3 native resolution är 720p ( 1280x720) så bruk den för att få det optimala av PLV-Z3
Men det kan vara andra saker ochså som gör detta. Redigerat av kanobi, 29 October 2004 - 21:57. Postad 30 October 2004 - 00:54
Efter att ha lekt ett par dagar med min Sanyo Z3 Crown Edition är jag redan helt nerkärad!!
Sanyo har verkligen varit lyhörda och tagit åt sig av den kritik man fått. Jag tycker också man visat prov på innovativt tänkande. De problem som fanns tidigare på Z2:n är nu historia, nämligen: 1. Problemet med 50hz/PAL vid digital överföring som orsakade ryck vid kamerapanoreringar. 2. Overscanproblemet som orsakade de svarta sorgekanterna vid digital överföring. 3. Vertical Banning problemet. 4. Problem med filter och rengöring av panelerna. Utrustning Jag har matat projektorn med komponent och HDMI(båda Supra, 8m) från min Pioneer DV-868AVi. Projektorn var "direkt ur kartong" utan att jag gjort några som helst justeringar. Duken är en Euroscreen Frame Orginal(Gain 1.1, 160x90 cm bildyta). Tittade på Moulin Rouge(PAL), Lejonkungen(PAL) och Two Towers EE(NTSC). Bild via komponent Började att testa via komponent och var grymt imponerad av bilden!! vilken skärpa!! vilka färger!!(i Moulin Rouge) och vilken svärta!!(i Two Towers EE). En aning vertical banning syntes(i Lejonkungen), men inte mycket, syns ju annars mycket tydligt i teckade filmer. Kanske att det via komponent var lite dåligt tryck i färgerna som tidigare skrivits, men ändå mycket naturliga ansiktsfärger. Svärtan var mycket bra, snudd på de DLP jag har sett, mycket imponerande för LCD-tekniken. Screendoor ej synlig från 2,5 meters avstånd. Växlade mellan progressiv och interlaced och tyckte att projektorn gjorde ett bättre jobb med linjedubblingen än 868:an(då i läget PureCinama progressiv Auto1 på 868:an). Ändrade PureCinema till Auto2 och tyckte då att 868:an gjorde jobbet bättre än projektorn. Auto2 läget verkar vara att föredra för er som har en 868:a. Bild via HDMI Kunde inte hålla mig längre utan var tvungen att testa via HDMI. Jag höll andan, rädd att det inte skulle fungera, det har ju varit mycket problem med detta innan. WOW!! Vilket lyft!! Det blev genast mer tryck i färgerna och det aningen brus som man annars kan se via komponent var helt borta. Efter växlande mellan upplösningarna 720x480, 720x576, 1280x720 och 1920x1080 så kom jag till min förvåning fram till att 1080i gav den behagligaste bilden, den var liksom lungnare än de andra lägena, i alla fall med min utrustning. Trodde helt klart att 1280x720 skulle vara bäst. Subbtexterna blev också mjukare och behagligare att läsa i 1080i. Växlade också mellan lägena Direct, Natural och Enhanced på 868:an och fastande nog mest för Direct(återger färgerna så som de kodats på filmen) och Natural. Enhanced blev nästan för skarp och nästan overkligt, tog bort filmkänslan. 50hz/PAL vid HDMI Jag har ansträngt mig för att se om problemen som fanns på Z2:an fanns kvar och kunnat konstatera att problemet med 50hz/PAL vid digital överföring är löst. Tittade på horisontella och vertikala panoreringar(i Moulin Rouge) utan några ryck, bara mjuka svep. Overscan via HDMI I Lejonkungen som har acpecten 1:1,66 såg jag till min förtjusning att bilden nu fyller ut så man slipper de svarta sorgekanterna i sidorna, dvs. problemet med overscan är löst. Vertical Banning Den lilla antydan till vertical banning som jag hade kunde jag lätt justera bort med Panel Adjustment på den gröna panelen, bright till -1. Denna funktion är mycket användbar efterssom panelerna förändras med tiden, vilket kan resultera i att vertical banning uppkommer längre fram. Damm i panelerna Filter och rengöring av panelerna har man löst genom två bättre filter och en rengöringsfläkt som jag inte behövt använda än som tur väl är. Vissa tycker denna funktionen är onödig men jag tycker allt detta är en fin liten finess. Lampan, full eller eco-mode När det gäller läget på lampan så märker jag ingen skillnad mellan full och eco-mode, förutom att fläkten går ner i varv och projektorn blir så gott som knäpptyst. Då har jag iofs. kört i ett helt mörklagt rum. Är det bio så är det ju bio, inga biografer ha ju lampan tänd. Brister Om man nu ska skriva något negativ om denna projektor så skulle det vara att strömsladden är lite dåligt tilltagen. Den kunde gott varit lite längre för den som vill takmontera och kanske inte har strömuttag i taket. Finns det längre kablar att beställa? Kanske Gustaf på Cavena kan svara på om han nu läser detta. En annan sak var att jag inte kunna hitta någon meny som visar vilken frekvens som projektorn matas med. Är det någon som hittat detta? Sammanfattning Jag vill avsluta med att säga att jag är mycket nöjd med mitt köp och kan varmt rekommendera denna projektor till andra. Det finns inget som jag är besviken på, några små detaljer, men inget att hänga upp sig på. En stor eloge till Sanyo som verkligen tagit åt sig av kritiken de fått. Tack också Görans Hifi i Växjö för god service och trevligt bemötande!! Hoppas jag inte missat något nu, bara att fråga isåfall. Fridens Peter Redigerat av prosen, 30 October 2004 - 01:00. Postad 30 October 2004 - 10:36 Mycket roligt att höra detta, det lutar mot en Z3:a i framtiden. Just nu har jag inget att titta på nu när jag sålt Z2:an. Men till saken, hur funkar den i 480p? Om du kollar citatet så förklarar det mitt problem. Om detta nu funkar bra så finns det inget som kan stoppa mig från att köpa Z3:an. Postad 30 October 2004 - 12:21
Är det ingen som är det minsta intresserad utav hur många timmars brinntid lampan har, vet att jag är det iallfall. Kunde inte hitta något om det så jag hoppades att någon utav er kunde upplysa mig.
Postad 30 October 2004 - 13:30 Brinntiden på lampan kan vara 500 timmar, det kan vara 4000 timmar. Fruktansvärt individuellt. Klart är ju att garantin är 500 timmar alt 1år. Postad 30 October 2004 - 16:38
Vad var det för skillnad egentligen på vanliga svarta Z3 och crown edition?
Någon som vet mer om det? Berätta gärna i så fall Tack och kul att höra när folk blir så nöjda! Postad 30 October 2004 - 21:21
Crown Edition har bättre garanti gällande döda pixlar, lampan och uppgraderingar. Tror inte Cavena klubbat precis vad som ska ingå än. Sanyo Gustaf kommer säkert skriva det här i forumet när det är klart. Konstigt nog så vet inte jag, som har en egen Crown, exakt var som ingår. Postad 30 October 2004 - 22:59
Hej Alla, Har matat 1080i nu till plv-z3 i 2 timmar utan häng. Så den verkar vara stabil på 1080i.
Efter 1080i matade jag 1280x720 (720p) dröjde 23 min så hadde den hängt sig och bilden var knall grön. Faaan vad jag är sur. God Natt Redigerat av kanobi, 30 October 2004 - 23:00. Postad 30 October 2004 - 23:31
Jag har äntligen fått min Z3:a från Tyskland med Cine4Home tuning och kan bara säga att bilden är helt klart över förväntan. Svärtan är gryyyym samtidigt som det är riktigt skönt att det inte finns VB vilket var anledningen att jag bytte från Z2.
Rekommenderar starkt denna projektor! Otrolig skärpa i bilden. Postad 31 October 2004 - 00:27 Är alla nya Z3 så? Eller är det bara några som råkar ut för "buggen"? Hur är det med Z3 crown edition, hänger den sig också? Postad 31 October 2004 - 09:23
Tittade på hela Two Towers EE i 1280x720 utan häng. Fast nu kör jag enbart på 1920x1080 för jag tycker det blir helt klart bäst bild. Postad 31 October 2004 - 09:24 Hejsan Alper, Jag vet bara att Sanyo Tyskland jobbar med detta problem. Om det bara är några få eller flera vet jag inte. Dom hadde ett par PLV-z3 inne som hadde det problemet + att det var flera som hadde rapportert om detta.Är alla nya Z3 så? Eller är det bara några som råkar ut för "buggen"? Om dom inte fixar problemet i för mig i veckan kommer jag att kräva en ny PLV-Z3. Kan inte ha det så här, så är jag rädd för att skada lampan. Jag tycker inte du skall vara orolig, tror inte det gjäller alla plv-z3. Postad 01 November 2004 - 10:37
En fråga,
Jag skulle testa att köra Microsofts HDTV klipp på Z3 men får inte upp någon bild... vad behöver man göra? Windows media player blir helt svart när den visas på projektorn. Annars fungerar det utmärkt att köra vanlig data bild och Divx men det är just HDTV klippet från Microsoft som inte fungerar. Tacksam för svar. Postad 01 November 2004 - 12:44
Hej,
Hur är det med oskärpan vid montage upp och ner, dvs i taket, på Z3:an? Z2:an har ju problem med det. /Anders Postad 01 November 2004 - 13:55
Morsning..ny här men gammal i gemet
Ang takmontage av Z3:a får jag säga att jag ser ingen direkt skillnad. Har min takmonterad och är grymt imponerad av skärpan. Fick bekräftelse av min sambo som igår höjde ögonbrynen och sa "oj vilken bra bild det är"......och när en sambo säfer detta efter man spenderat 20k så et man att det är bra Postad 01 November 2004 - 19:41
Är det nån här som bytt upp sig från Z2? Hur mycket fick ni lämna emellan?
Inbyte i butik eller privatsåld, vad fick ni för den? Lampan gått långt? MVH Postad 01 November 2004 - 22:53
Jag var och tittade på Z3:an idag. Filmen var Hero. Jag tyckte bilden som visades var oerhört kontrastrik med väldigt fin svärta. Det som jag dock störde mig på var att bilden var extremt grynig, den blödde i de röda färgerna. Var det denna film som är sådan eller vad säger ni? Kanske är PT AE700 rätt för mig med sin suddigare bild.
Postad 02 November 2004 - 14:24
hmm måste bara fråga, då jag såg z3 mot 700 så tyckte jag att 700 hade skarpare bild faktiskt (trots SC) detta såg jag på CC mässan, var det bara något tillfälligt eller? verkar som många skriver att Z3 är skarpare men som sagt, inte i de exemplar som jag sett...
intressant att höra om det kanske har varit problem med dom z3 som jag har sett. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |