Sitter på Canton GLE407 nu men tänkte försöka skaffa nya burkar och skulle uppskatta lite synpunkter.
MVH
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
12 relaterade trådar
Postad 24 September 2009 - 17:07
Finns det någon/några här som kör Cambridge 840A V.2 tillsammans med Elac FS137 / FS207.2, Monitor Audio RS6/8 eller nya serien RX6/8 som har lust att skriva några rader om hur DU/NI tycker matchningen fungerar mellan ovannämnda komponenter?
Sitter på Canton GLE407 nu men tänkte försöka skaffa nya burkar och skulle uppskatta lite synpunkter. MVH Postad 19 October 2009 - 15:01
Fel kan det bli på allt Men det var en av anledningarna till att V2 kom ut Jag fick en V2 när jag lämnade in min V1 på service Den spelar kanon och där finns inget att klaga på Däremot, så skall man inte sätta den i fixed på 0 när man tex använder den som slutsteg i en hemmabioanläggning Då får man ett konstant brus i högtalarna Jag har valt 15 då gränsen gick där Maveric Redigerat av Unregistered1103, 19 October 2009 - 15:02. Postad 14 February 2010 - 12:35 har cambridge 840 a v2, tillsammans med monitor audio rs8 , lyssnar på cd i stereo kör med balancerade kablarna mellan cd och cambridgen . kör den som slutsteg till hemmabion marantz sr 6003 receivern. jag tycker det blir mycket bra ljud i hop med ma rs8 och cambridgen. även som slutsteg till hemmabion mycket bra ljud. hur kör ni cambridgen singel eller bi-wire, hör av er med synpunkter på vilket ni tycker är bäst singel eller bi-wire. Postad 14 February 2010 - 13:02 vad tycker ni som köpt cambridge azur 840 a v2, jag är helnöjd i alla fall med denna förstärkare . jag tycker det är kanonljud, bra med detaljer och bas i ljudet. Postad 11 June 2010 - 10:58
Dödgräver lite men dumt att starta en ny tråd när det finns en officiell.
Är lite nyfiken på denna rackare dock verkar inte vara tillgänglig i Linköping heller. Var inte så stor efterfrågan på dem tydligen, som de uttryckte det. Ser att man även inte kan beställa den på på HiFi-Klubbens hemsida heller så tänkte höra om nån vet nått om det kommer en ny modell eller är V2:an fortfarande ett säkert kort? Kan rock/punk/indie-musik passa denna rackare? Postad 25 June 2010 - 15:18
ser att många köper dac nu, till sin förstärkare och cd. är det nån som kör sin cambridge med dac förstärkare, cd.
Postad 13 July 2010 - 18:46
Sent svar men JA, jag kör med en Cambridge DacMagic till min 840A via den balanserade ingången. Funkar utmärkt och låter toppen i mina öron. Postad 20 July 2010 - 12:08
Ser att den gått ner till 10.000 kr nu. Nästan synd om det förmodligen kommer en ny version eftersom denna designen är finare än nya.
Postad 05 September 2010 - 16:31
Är det en ny på väg? hur ser den nya ut i såfall? funderar själv på att köpa just denna eftersom jag har cd-spelaren, men man vill ju inte att designen ska skära sig Postad 10 September 2010 - 08:58
Är det någon här som vet hur jag skall koppla min Subwoofer till min anläggning, jag har nu en Onkyo 7.1-kanalsreciever och kommer nu att använda min 840A V2. som slutsteg till frontarna i bioläget, skall jag koppla subben till Cambridge'n eller skall jag fortsätta att köra subben ut från Onkyo'n
Problemet är väl kanske att jag vill ha möjlighet att använda subben även till 2-kanalslyssning (CD-Dator mm) via min Cambridge. Mina tankar är således, skall jag koppla subben via min Cambridge och få med subben i 2-kanalslyssning och får jag då med subben i bioläget (Cambridge'n agerar enbart slutsteg till min Onkyo-reciever)? Redigerat av Corpze, 04 October 2010 - 06:17. Postad 20 November 2011 - 18:27
Någon som vet om en v3 är på G?
Känns som om en ny version borde komma för 2012. Postad 08 December 2011 - 14:55
Hej! Pratade med en säljare på HIFIklubben som sa att det skulle komma en ny modell jan-mar 2012. Han viste inte så mycket om den, men den skulle heta 850 eller 851. Postad 18 August 2018 - 15:11 Går det att koppla in ett slutsteg till Preamp out. Går överhuvudtaget att koppla in ett slutsteg till förstärkaren, finns ju inget riktigt preout på den. Postad 18 August 2018 - 16:43
Finns ju preout på V2? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |