* Officiell tråd - TVIX M-3100U *
TViX M-3100U
(Mediaspelare)
|
1
|
(15)
|
Inga priser |
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 18 November 2007 - 21:04
Postad 12 December 2007 - 18:32
Om man ändå hade ett barebone-chassi och en längre displaysladd liggande...
Postad 15 December 2007 - 20:21
För jag behöver hjälp akut
Tjena gubbar o gummor...
har fått ett riktigt jobbigt problem med min tvix..
Min modell e 3100 har jag för mig o den har funkat o funkar smärtfritt tills idag sad.gif
Jag kopplar in den som vanligt till min dator..Elsladd..usbsladd o drar på strömmen...
Då blir skärmen blå o min dator snackar om att man kanske inte installerat maskinvaran korrekt ( eller nåt sånt)
Provvade o köra öm min firmware jag har i datorn o provvat flera ggr ..alla med samma resultat
Postad 15 December 2007 - 20:34
Jag undrar om ni skulle rekommendera denna?
Är den enkel att få igång? Lätt att starta filmer å serier? Några problem med undertexterna?
Hon har tv modell äldre så kommer koppla svideo till scart, ljudet via rca.
Postad 15 December 2007 - 20:35
men det e jag det
Postad 21 December 2007 - 15:59
Det är inga som helst problem att sätta igång en film! När man har spelaren kopplad till datorn lägger man mappar/filer som man själv vill, sen när man har den kopplad till TV:n dyker "rotmappen" upp så fort man startar den.
Den dyrare modellen M-4100 är bättre om man har en TV som klarar av högupplöst film, om man vill kunna strömma film ifrån datorn eller koppla in externa hårddiskar, men till "vanligt" TV-tittande på en "vanlig" TV duger denna modell jättebra! Enkel att använda, krånglar sällan, och klarar det mesta.
Och skulle någonting krångla så är det bara att skriva här!
Postad 06 February 2008 - 08:28
Jag undrar om det går att föra över och spela upp filmer som är större än 4 gb ? fat 32 har väl
någon begränsning men jag vet inte om den gäller här.
tacksam för svar....
MVH/ Jonas
Postad 28 February 2008 - 10:29
Ett enda användningsområde i mitt fall finns...
Spela upp dvd filmer (.iso filer, gärna också .img-filer) som finns lagrade på annan HDD i nätverket hemma, gärna också TV-inspelningar från HDD'n i HTPC'n i vardagsrummet över nätverket. (Inspelat via DVB-S2 TV-kort)
Detta verkar ju inte vara några problem. Målet är att ungarna skall välja filmer sj'lv med fjärren.
Kan gränssnittet visa omslagsbilder på skärmen som man kan välja med fjärren sen?? (Om man lägger in dem själv i mappen där .iso eller .img finns?)
Finns det några bra screenshots på hur gränssnittet ser ut på denna??
Alternativet är popcorn hour men hd material är inte intressant, och den maskinen verkar riktigt ostabil.
/edit - hittade svar på annat ställe... coverart funkar mycket enkelt!!!
1. create a file called icon.tvix (empty file is fine)
2. ftp that file to the folder on your tvix box, in which you want icons to be used.
3. for every media file you place in that folder, in which a icon.tvix file exists, make sure you also place an image file of the same name, except for, obviously, the extension. This image file, must be .png or .jpg.
For example, if you ftp a media file named 300.iso, make sure you also ftp an image file named 300.png or 300.jpg to that same folder.
note: according to manual, the image size cannot be larger than 720x480. The image is resized anyway, so, much smaller looks fine. I'd suggest grabbing the images off the net... sites like www.dvdempire.com -- then just use the small image (other site images will work also).
note: make sure you back out of that folder, then return to see any changes made in that folder.
Anyway, great feature!... looks nice, works great
Passar en 40 mm cooltek fläkt i den?? Har hört att den skall låta mycket... hur b ra funkar streaming över nätverk av dvd isos?
Redigerat av Unregistereda33d64e8, 28 February 2008 - 10:57.
Postad 28 February 2008 - 18:58
Har en TVIX M-3100U som helt plötsligt slutat fungera. Har kollatfilm och lyssnat på musik innan, men det senaste halvåret har den bara stått på skrivbordet som en hårddisk där jag för över grejor med jämna mellanrum.
ringde och prtatde med Dustin, dom kunde/ville inte hjälpa mej eftersom garantin gått ut.
Den har alltså bara stått stilla inte flyttats eller någonting i ett halvår och nu när jag kopplade in den till tv:n får jag inget ljud, varken till film eller musik.
Har provat den hos en kompis, med annan tv, andra sladdar, men NEJ, den funkar inte där heller.
Är det någon som har haft/har samma problem?
Kan man öpnna den och titta och vad ska man i så fall leta efter
Kan tyckas höra att det är ett LITET skrammel, typ som ett litet knappnålshuvud som skrammalar rundor innuti den, kan det vara nåt?
Mvh
Mini
Postad 26 April 2008 - 18:03
Du är nog ute efter modellen M-4000P (* Officiell tråd - TVIX M-4000/5000 *). M-3100U har nämligen inga som helst nätverksfunktioner.Spela upp dvd filmer (.iso filer, gärna också .img-filer) som finns lagrade på annan HDD i nätverket hemma, gärna också TV-inspelningar från HDD'n i HTPC'n i vardagsrummet över nätverket. (Inspelat via DVB-S2 TV-kort)
Men det som gör den spelaren intressant är att dess firmware är öppen för utveckling av vem som helst (har jag lästAlternativet är popcorn hour men hd material är inte intressant, och den maskinen verkar riktigt ostabil.
Det tyckte jag var okamratligt av dem.ringde och prtatde med Dustin, dom kunde/ville inte hjälpa mej eftersom garantin gått ut.
Redigerat av Thuyner, 26 April 2008 - 18:15.
Postad 04 May 2008 - 20:00
Hej!
Hej på dig med!
Säg, vilka ljudutgångar kör du med? Analogt eller digitalt?
Postad 31 July 2008 - 23:15
Postad 01 August 2008 - 11:15
Reagerar den fortfarande så betyder det att Tvixen störs av TVns IR signaler.
Nu har tyvärr Tvixen inget IR uttag, för då hade du kunnat använda en separat IR mottagare som du placerar någon annanstans än TVn.
Kanske tvingas du placera Tvixen någon annanstans istället
Postad 01 August 2008 - 11:18
http://www.ljudmakar..._id=1016&menu=1
men den är i mitt tycke alldeles för dyr... Jag är hyfsat besviken på att det här inte verkar gå att lösa smidigare..
Postad 01 August 2008 - 19:54
Postad 03 August 2008 - 12:45
Hur undviker ni inbränningar på era plasmor då det inte finns en screensaver på 3100:an? När man spelar musik tex finns ju risken att filsystemet bränns in. Iofs är det ju bara att byta kanal eller så men man kan ju glömma av det. Min andra fråga är hur autoplay funkar.
Tvixen funkar nu perfekt då den inte står precis bredvid tv´n. . .
Postad 05 August 2008 - 15:40
Det är ett känt problem att Tvixen inte är så bra kompis med Panasonic-fjärrkontroller. Du får försöka trösta dig med att många andra har haft samma problem som du.Jag har en tvix 3100 och en panasonic px70. Varenda ###### gång jag rör min tv-fjärr stängs tvixen av.
3100:ans funktion som musikuppspelare är väldigt dåligt genomtänkt. Tyvärr...När man spelar musik tex finns ju risken att filsystemet bränns in.
Tror bara man aktiverar autoplay bland spelarens inställningar och lägger filerna man vill spela upp i mappen /autoplay.Min andra fråga är hur autoplay funkar.
Annars ligger det kanske en manual i lådan, det gjorde det i min.
Redigerat av Thuyner, 05 August 2008 - 15:41.
Postad 08 April 2011 - 13:23
Finns det någon som fortfarande använder M-3100u?
Jag undrar om senare versioner av firmware gör att den klarar av fler format, som t ex .m4v, .mkv och .mp4?
Tacksam för svar.
jesseboy
Postad 18 April 2011 - 01:37
Som svar på din fråga: Nej, inga extra format går att spela upp. M-3100 är helt enkelt inte tillräckligt kraftfull för att kunna spela upp högupplösta format, därför brydde de sig nog inte om att lägga till stöd för de filändelser du nämner.
Du borde ta en titt på M-6500 istället. Jag köpte en på Tradera för en vettig peng för ett halvår sen. Det har slutats utvecklas firmwares till den också, och det finns några irriterande buggar, men kan du bara få tag i en billigt nog, så...
Postad 24 April 2011 - 18:12
Jag ska kolla efter den, denna fick jag helt oanvänd till ett kanonpris, så man kanske har tur...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Popcorn Hour eller TViX?
39 bilder
52 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?