Människan har aldrig varit överrens om allt och kommer aldrig att bli, något att tänka på för vissa kanske.
// Hifighost
Kul att du äntligen fått din TV!

LG´s 50" PC1R, (12/11) PC1RR, PC1D
Startad av
Unregistered55c65f14
, jun 21 2006 10:41
562 svar till detta ämne
Postad 28 november 2006 - 14:49
Kul att du äntligen fått din TV! ![]() Postad 28 november 2006 - 15:56
Idag hjälpte jag far in med tv .. 10 dagar tog det att få tv från Technistore då var tv i lager . Kollade lite snabbt på den Analog är inte att tänka på (Men det vet man om ) Boxer gick titta på 1-2-4 var bäst ![]() Tur att man har en D.B så man kan ställa storlek på text ! DVD var ![]() ![]() 720 P oJ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Svärtan var super i mina ögon . Inget att gnälla över så långt ! Den var stoooorrrr ![]() Postad 28 november 2006 - 16:28 pansonicen pv50 ha bättre kontrast i bilden, djup i färgerna. ja tycker den va hel kass förutom på dvd. Postad 28 november 2006 - 16:30 ni ser ju resterande plasmor 50 tums finns inte nån annan som sjunker som den här. väldigt stor skillnad om du ställer upp dessa med varandra när boxer är inkopplad. svärtan är oxå väldigt mycket bättre på pana Postad 28 november 2006 - 16:49 Om du syftar på Panasonic 50 PV60 modellen så är det inte så många som säljer den ![]() ![]() ![]() // Hifighost Postad 28 november 2006 - 16:59 pv60 menar ja kanon tv 22 papp i tyskland. pioneer e ännu bättre 32 papp. Postad 28 november 2006 - 18:01 Postad 28 november 2006 - 18:01 Klart om fan jag har kollat alla modeller av plasma . Pv60 ful som stryk går i grönt .fläktar m.m Men du kan nog köra analog på den ![]() Då har du nog bästa bild (Så den är den bästa plasma för dig ) ![]() Vi andra som kan mata vet vad den kan ge ... ![]() Kan bara hålla med hifighost Hej tycker min LG 50PC1D är helt suverän på digitala kanaler via satellit ( Thor,Sirius, Astra,Hotbird ) givetvis finns det ett par kanaler som inte sänds så bra men så var det även när jag använde Pioneer 436-XDE. Att använda 50" för att köra analog tv tittande skulle jag inte rekommendera eller ens tänka att göra. Svärtan är helt ok för mig och ingen som tittat på den har klagat ännu så länge Postad 28 november 2006 - 18:56
Ne, hade tänk köpa en TV för att kolla på HD-material, men som jag skrev i mitt förra inlägg så var svärtan lika dålig vid 720p-signal....
Jag har funderat på en Pioneer, pengarna är egentligen inte problemet, har fast jobb och en hyra på 1200kr... ![]() Att den är lika bra som Pionner via HDMI har jag lite svårt att tro, har sett motsvarande 42"-modeller bredvid varandra matade med HD via HDMI och LGn låg en bit efter...
Som sagt, analogt blir det inte mycket av... Ska köra ComHem HDTV (det årtioendet det väl släpps), DVD/BD och TV-spel....
Oki, ska som sagt kolla närmare på hur den sköter sig med DVD och HD, får hoppas mina intryck blir lika positiva som dina ![]()
Står den själv märker man kanske inte att den har lite svagare färger och sämre svärta än konkurenterna.... ska i alla fall kolla mer på den som sagt och passa på att jämföra den tillsammans med en Samsung i helgen. Får hoppas ni har rätt, det är ju rätt pengar på den... ![]() Postad 28 november 2006 - 19:00 men scart 2 funkar fint? fick tv:en 5 dagar sen ![]() ![]() Postad 28 november 2006 - 19:07
Har samma fenomen som du, när jag bytte till scart2 så blev bilden skarpare och det rosa flimret försvann. Jag har den tidigare modellen LG 50" PX4R. Postad 28 november 2006 - 19:51
Har min ena satellit box kopplad via scart1 och har inget fladdrande, scarten är en Profigold PGV7000 vet inte ifall det gör någon skillnad.
Postad 28 november 2006 - 22:21 Jag har alltid köpt Sony innan .. Men 54 tusen för en Sony det ger jag inte . När man fått hem denna tv är man nöjd ![]() Måla det lilla LG märket svart så slipper du se det ![]() Postad 28 november 2006 - 22:36
stefan730 Snackade med en försäljare för 14 dagar sedan (Antilop) De tog in 200 LG 50 RR Idag står det slut inga i lager ! Inte konstigt de kan pressa priset Redigerat av DellDåre, 29 november 2006 - 01:27. Postad 29 november 2006 - 08:54 Jag har en LG PC1RR som jag är nöjd med. Testade lite 720p igår kväll, och kan bara säga att det var riktigt bra. Men jag har stött på ett problem ca tre gånger under senaste veckan. TV'n "hänger sig ibland" det kommer upp en svart bild och info om vilken input man har, men man kan inte byta kanal eller något annat med fjärren. lysdioden på framsidan är död. Jag måste dra ut sladden för att den ska börja fungera igen. Någon annan som har detta problem? Postad 29 november 2006 - 10:27
Nej, inte riktigt.... Efter att ha trixat ytterligare några timmar med 50PC1D. Svärta: -Det svarta blir svart, det är bra. ![]() -Det svarta är just svart och döljer detaljer i bilden, inte bra. ![]() (t.ex Veck eller skuggor på svarta kläder syns inte) (t.ex2 Svart hår har en tendens att bli bara en svart helhet) Färg: -Rött går igenom, trots att jag ställt ner till -40 i tvn's meny. ![]() (t.ex syns tydligt på hudfärger, griskära) -Gult tar över bilden. ![]() (t.ex gul bakgrund tar över ansiktsfärger, "allt" får en gul ton) ![]() -I mörka filmer/scener försvinner färgerna. (t.ex "allt" blir gryningt och fult) -I ljusa "dagscener" är färgerna riktigt bra. ![]() Ovanstånde gäller även när TV'n matas med hdmi och högupplöst material. Detta är inget unikt för just denna plasma och den är fortfarande bra. ![]() Även pioneer's och panasonic's plasmor lider av samma problem fast inte lika tydligt. Med tanke på pris/prestanda är 50PC1D enligt mig ett bra köp. Dock bör man noga titta i affär innan man köper! ![]() Postad 29 november 2006 - 14:57 Vilka kablar kör du ... ? Vad tycker du är bäst Hdmi eller Komponent ? Redigerat av DellDåre, 29 november 2006 - 17:55. Postad 29 november 2006 - 15:02 Syftade på Prisjakt omdöme av LG 50 PC1D bara jag än så länge. // Hifighost Postad 29 november 2006 - 15:53 mvh Mats Postad 29 november 2006 - 20:50 Jag har ingen lust att sitta i timmar och prova mig fram hemma hos honom. Har jag inte inställningarna på papper när jag kommer dit så blir de en helkväll, de vet jag av erfarenhet, (jag tror alltid att de kan bli bättre). Så PLEZZZZZ, ni måste ju vara en hel del som köpt denna tv, så nån har nog kunnande nog att gå in i menyn och ta fram en penna och skriva upp vad som står där. känns i allafall så??? Sen är de ju meningslöst att racka ner på varann för att ni har olika uppfattning om hur bra en TV är. Är du ensam om att vara missnöjd med en tv så har du antingen för höga krav eller ett måndagsex. THATS IT!!! Postad 30 november 2006 - 14:03 Jag äger idag en 42" plasma men är sugen på en uppgradering då min inte är hd ready och jag skaffat ett xbox 360. Så jag har spanat in denna tv ett tag nu och det blir nog så att man köper den men ajg undrar om ni tycker att mans ak vänta lite tills 1080p är mera vanligt och sjunkit i pris eller ska man köpa en LG50PC1R? Postad 30 november 2006 - 14:11 Hej hur har du tänkt koppla 360 till tv´n direkt med komponent eller via en reciever? Läs denna tråd. Komponentproblem LG - XBOX360 Det verkar dock som nya serier av LG apparater inte har detta problem. Äger själv ingen Xbox 360 så kan tyvärr inte säga hur det är med det. // Hifighost Postad 30 november 2006 - 17:13 varför har du länkat till ett test av en 32" LCD-TV? Jag missar kopplingen till 50" plasma-tv... men det kanske bara är jag ![]() Postad 01 december 2006 - 11:43 Tack för ditt underbara svar=) haha närå men jag hade faktikst tänkta tt köra 360 via komponent men jag ska gåt ill el giganten och kolla om det verkligen blir så på dom nyare modellerna... annars har ni tips på någon annnan 50 tummare för en rimlig slant? Postad 01 december 2006 - 14:10
Kontrast = 80 Ljus = 50 Färg = 20-30 beroende på kanal. Skärpa = 30 Rött = -40 (OBS! alltså minus 40) Grönt = 0 Blått = 10 XD engine = off Redigerat av alvess, 01 december 2006 - 14:13. Postad 01 december 2006 - 14:12
Monster DVI -> HDMI från hbb 395:- för 1m. Har inte provat komponent, bara PC via HDMI. Postad 01 december 2006 - 14:53 /Marcus Postad 01 december 2006 - 15:04
Ja, det verkar lite konstigt, särskilt som en Panasonic TH-50PV60E väger 43kg och en Pioneer PDP-507XD väger 34,7 kg. Allt enligt produktspecarna här på prisjakt. Kontrollerade på LG's hemsida och det står 51kg (56kg i kartongen). Varför skulle den vara 16kg tyngre än pioneer? Postad 01 december 2006 - 15:34
Precis, jag monterade av bordsstativet på plasman och blev mäkta förvånad över hur tung den var ![]() Postad 01 december 2006 - 19:22 Jepp det går bra ![]() Den är stor och vacker .. Netsuperstore.se vad ni än gör köp inte där ifrån . Jag fick vänta 5 veckor på grejer som skulle vara i lager . Enligt deras sida.. Om ni behöver köra Scart Denna testade jag i dag på boxer (Profigold Scart PGV-7000) 300 kr Bra bild ,bra tryck i färger http://www.hembiobut...p?pgrpnr=113190 PGV-7000 ingår i Profigolds Oxypure produktlinje vilket är deras bästa kablar. Den fullkopplade scartkabeln (skickar därmed RGB om så önskas) har 24k guldplätering på kontaktytorna, interna lödningarna är gjorda av silver och ledarna består av 99.9997% syrefritt koppar vilket ger närmast optimala förutsättningar för att signalen ska komma fram oförvanskad. På kabeln sitter rejäla störningsabsorberare och inkl dem är kabeln skärmad på tre sätt. Kabeln är 1.5m lång och bredaste delen på absorbenten är 3cm. Själva kabeln är 1cm i diameter. Sitter kabeln i en apparat så bör man ha plats för minst 6cm bakom apparatkontakten. Kabeln har blivit bästa köp i What Video o TV och de gav bl.a. betygen: Performance: 9/10 Build quality: 9/10 Value: 10/10 Overall: 9/10 Vi har köpt in ett restlager och kan därför erbjuda den här kabeln till ett extremt bra pris. Postad 01 december 2006 - 20:38
Tack Alvess Postad 01 december 2006 - 21:37 Jag ratar den inte helt, men är ändå ganska missnöjd med det exemplaret som jag nu har sett in action. Jag jämnför samma Tvleverantör, samma box till min tv (PY10X 1,5 år gammal) med denna 50". De ända som skiljer under min jämnförelse är att jag har en scartkabel som kostar 5 ggr mer till PY10X än vad som sitter i 50". Vet inte hur mkt de kan göra, men känns inte som skillnaden skulle bli så stor som jag upplever den. Förvisso är det en ganska stor skillnad i storlek, men även vid %mässigt samma avstånd är skillnaderna stora. Hade väldigt svårt att bli kvitt grynigheten i bilden samt att den inte upplevs riktigt lika svart som PY10X (5000:1) Bara de känns ju väldigt udda med tanke på att om jag inte är helt ute och seglar så skall PC10R ha dubbel kontrastvärde? Var fram tills i dag helt inställd på köp av denna PC10R, men ställer mig nu lite tvekande...??? Måste nog köra lite HDMI innan jag utesluter denna skärm, men de är viktigt för mig att den även presterar med scartRGB... Postad 02 december 2006 - 02:01 efter jul kommer den ner till 18000 här i sverige helt klart. lite märkligt att bara lg som sjunker inte konkurenterna Postad 02 december 2006 - 11:18 Om den skulle vara dåligt konstigt då att de skriver så.. Hembiobutiken brukar hård testa innan de öppna trutten ![]() LG 50PC1R är en kanonfin HD ready 50-tums plasma-TV som med sitt låga pris är minst sagt banbrytande! Beskrivningen kommer från http://www.hembiobutiken.se/ Postad 02 december 2006 - 11:29 Jag reserverade mig lite i mitt inlägg, Vill koppla upp den så jag kan se vad den presterar vid 720p, har som sagt inte haft chans till de ännu. slutligen så har jag stor respekt för LG:s tillverkning av plasmaskärmar, har fått okonfirmerade uppgifter om att dom faktiskt är störst i världen numer??? Postad 02 december 2006 - 12:32
Jag kör faktiskt på Dynamic och sen Normal på färgsaken, XD engine med kontrastgrejen AV! Tycker det ger grym bild, tror jag höll på att pilla med user på den första och hade då 80 50 40 40 på värdena där uppe. Funkar prima tycker jag... Postad 02 december 2006 - 12:34 ![]() Detta kommer att bli ett heldags jobb minst. // Hifighost Postad 02 december 2006 - 12:43 When you turn the TV on for the first time, turn off the Dynamic mode. After playing a lot with DVE (inclusive the colour filters) I came up with the following settings: Scart AV1 (RGB) Picture-PSM-User1: Contrast-58 Brightness-53 Colour -26 Sharpness-22 Tint-0 CSM-Normal XD-Manual XD Contrast-off (this is amplified contrast, better turn it off) XD Colour-On XD NR-High (At the beginning I had it on Adaptive and works also very nice, but soon I discovered some traces on a fast movements-especially when someone move it’s face fast in other direction-you see some sort of trace with XD NR High this problem is gone.) MPEG NR-1 Advanced-Cinema-Off (this is not mode for the PQ-just remove frames added by force-probably useful if you watch NTSC videos, but in PAL can skip some frames and looks less smooth) Component: Here I had small problem. When I watched the first DVD I saw sort of trace on the people faces when they move fast-once you see it you will watch always for it. I switched my DVD (JVC-THR-3) to progressive mode and the problem was gone. However my DVD player does not do progressive scan perfectly-according to the DVE Disk Tests. With 576i you get very clear and sharp picture-almost HD (I was watching King Kong last night again and the difference is incredible). After lots of experimenting I found that if you set the XD NR to High this problem is gone. So here are the settings for Component: Picture-PSM-User1 Contrast-58 Brightness-49 Colour-26 Sharpness-33 Tint-5 (if you play NTSC Dick’s or Xbox 360) CSM-Normal XD-Manual: XD Contrast-off XD Colour-on XD NR-High Mpeg NR-1 Advanced-Cinema-Off HDMI: Picture-PSM-User1 Contrast-58 Brightess-48 Colour-24 Sharpness-19 Tint-0 CSM-normal XD-Manual: XD Contrast-off XD Colour-on XD NR High Mpeg NR-0 Advanced- Black level-High You can calibrate TV's settings for user1 and user 2-Maybe useful if you watch in day light and dark room. The reflection of the screen is not bad at all-there is reflection, but less then normal CRT and more then LCD. The old PX3RV had a film filter and it was almost like LCD.The PC1R Clear Filter looks more like a glass, but still not disturbing. About the screen format-use 16:9 There are many options also for Zoom –in, but 16: 9 looks just right. Hoppas det kan hjälpa. // Hifighost Postad 02 december 2006 - 13:47 // Hifighost Redigerat av Unregistered25afe1a3, 02 december 2006 - 14:27. Postad 02 december 2006 - 13:58 Men ett problem har jag hittat; när man ser på kanaler med valbara språk för undertexter tex canal+ och Nickelodeon i Boxerutbudet så visas inga undertexter allas och fjärrens subtitleknapp visar bara NA. Nån som sett detta och vet hur man fixar det??? Postad 03 december 2006 - 16:28 Grynigheten i bilden går bort med en bra scart .. Prova den vi rekat tidagare !
Postad 03 december 2006 - 22:07 Tror ni man får lämna tillbaka apparaten om man inte är nöjd? Eller är det kört om man öppnat förpackningen? (Tänkte beställa från inwarehouse annars, och ja, jag kan ju ringa och fråga också ![]() En annan fråga, det finns en annan modell som heter LG RZ-50PC1RR, är det någon annan skillnad föutom dubbel mottagare som motiverar att den är ca 5000kr dyrare? Postad 03 december 2006 - 23:30 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |