Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG RH-188H

207 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 januari 2008 - 23:30

Neverlast
  • Neverlast
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Min spelare har slutat läsa skivor. Inga uppspelningsbara titlar, ingen skiva, skiva går ej att läsa är meddelanden jag får hela tiden, även på original skivor. Har köpt rengörings dvd men hjälpte ej. Hittar inte garantibeviset och kommer inte ens ihåg vart jag köpte den :blink:

Postad 20 januari 2008 - 20:36

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0

Min spelare har slutat läsa skivor. Inga uppspelningsbara titlar, ingen skiva, skiva går ej att läsa är meddelanden jag får hela tiden, även på original skivor. Har köpt rengörings dvd men hjälpte ej. Hittar inte garantibeviset och kommer inte ens ihåg vart jag köpte den ;)

Kan bara säga att så vart min oxo. Hade garanti kvar men fick ingen ny ändå. Tog en sony istället. TBH.se hade skickat den vidare till tyskland tror jag det var, men den kom alldrig tillbaka. Tog nästan tre månader innan det löste sig för mig, skickade väll flera hundra ( känndes så ) mail före det blev klart med en ny. Fick till svar att det var ett vanligt problem med den spelaren.

Postad 20 januari 2008 - 21:06

Neverlast
  • Neverlast
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Min spelare har slutat läsa skivor. Inga uppspelningsbara titlar, ingen skiva, skiva går ej att läsa är meddelanden jag får hela tiden, även på original skivor. Har köpt rengörings dvd men hjälpte ej. Hittar inte garantibeviset och kommer inte ens ihåg vart jag köpte den ;)

Kan bara säga att så vart min oxo. Hade garanti kvar men fick ingen ny ändå. Tog en sony istället. TBH.se hade skickat den vidare till tyskland tror jag det var, men den kom alldrig tillbaka. Tog nästan tre månader innan det löste sig för mig, skickade väll flera hundra ( känndes så ) mail före det blev klart med en ny. Fick till svar att det var ett vanligt problem med den spelaren.

Aha, tror fan jag köpte min från tbh också...måste bara hitta det förbannade garantibeviset. Vilka var det som ######des, dom som skulle reparera spelaren eller Tbh.se?

Postad 21 januari 2008 - 12:14

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
[/quote]

Aha, tror fan jag köpte min från tbh också...måste bara hitta det förbannade garantibeviset. Vilka var det som ######des, dom som skulle reparera spelaren eller Tbh.se?
[/quote]

Tror att eftersom den var gråimporterad så skickade dom den till LG Tyskland. Dom hörde inte av sig till TBH som i sin tur INTE kontaktade mig. Har för mig att dom sa att LG var mycket dåliga på att informera och att flera spelare som var skickade hade "försvunnit". Fick tjata för att få ut en ny spelare, dom vill sänka värdet på spelaren trots att den hade varit borta i flera månader. Fick en ny till slut iallfall.

Edit: Tror annars att dom skickar till Powermill men detta felet så kunde dom inte laga. :)

Redigerat av Unregistered9c62f4d9, 21 januari 2008 - 12:20.

Postad 05 april 2008 - 19:30

DVD mannen
  • DVD mannen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,
LGs hemsida är inte bra.
FAQ hittar inget på DVD spelare.
Jag undrar en sak. När man bränner från hd till DVD varför kan man inte välja fast? Tar ju evigheter att kopiera (lika länge om att titta dvs X1).
Vilket format blir det? Kan inte läsa skivan på en PC. Den yrar om fel "E: är inte tillgänglig.
Felaktig funktion."
Någon som vet?

En annan sak, är det inte dags att dela denna tråden i t ex firmware, region, HDMI problem, etc

Redigerat av DVD mannen, 05 april 2008 - 19:31.

Postad 08 maj 2008 - 13:28

Unregistered83c67c30
  • Unregistered83c67c30
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
När det det gäller snabbkopiering har jag percis kommit underfund med att detta bara fungerar med små/korta inspelningar. Detta pga att filen görs dubbelt så stor när den ska snabbkopieras.

Kompisen har en Pioneer som visar filstorlek, där den för en vanlig inspelning visade "storlek: 8.6 Gb" (eller något sådant) enbart då man valt snabbkopieringsläge. När vi delade inspelningen i två delar och snabbkopierade ut den på två skivor i stället för en gick det prima.

Samma problem hade jag hemma på min RH188H. Då jag testade att snabbkopiera mindre inspelningar gick det bra. Varför det är på detta sätt begriper jag inte, men det finns la säkert någon förklaring. Men visst begränsar det nyttan med snabbkopieringsfunktionen, såvida man inte spelat in i sämsta kvalitetsläget.

Postad 26 maj 2008 - 18:18

Harakiri
  • Harakiri
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hejsan alla

Min RH-188H har säckat ihop för mig.
Den stod så snällt o spelade in en natt för några dagar sedan och sen dagen efter då jag skulle starta den så får jag bara upp "hello" och sedan "please wait" som snurrar i oändlighet utan att spelaren bootar upp.
Jag har testat att dra ur strömmen och ha den urkopplad i nästan ett dygn för att kolla om det fixade biffen..

Finns det nåt sätt att göra en reset eller liknande för o kickstarta gamlingen?

Har ju ingen garanti eller nåt så jag öppnade o kollade om det fanns några dipswitchar eller nån uppenbar metod att resetta den men hittade inget utan att skruva isär den i molekyler.

Postad 18 januari 2009 - 17:13

Gizm0
  • Gizm0
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har problem med att få igång HDMI på min LG RH188H, när jag skaffade min projektor för ca 1 år sedan så lyckades jag få det att funka, men sen använde jag inte dvd:n till projektorn nånting längre utan körde endast på min tjock-tv och då satte jag antagligen upplösningn på 576i igen.

Nu har jag skaffat en plasma tv Panasonic 42" och vill gärna att dvd:n skalar upp bilden till plasman, jag har testat flera gånger o trycka på resolution knappen på fjärren men det kommer inte upp nånting i displayen på dvd:n.
Jag får inte nån bild alls genom hdmi-kabeln, bara svart hela tiden.

Har även testat o ändra på knappen på baksidan mellan RGB-Component men det hjälper inte, har provat olika hdmi-kablar, både en Supra och en budget-kabel, även olika ingångar på tv:n... jag får perfekt bild via HDMI från min TViX till plasman.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.