Hyundai E320D
230 svar till detta ämne
Postad 30 januari 2007 - 23:55
HIQ
-
HIQ
-
Användare
-
-
130 inlägg
Hur funkar Hyundais inskicknings garanti? Om det bekräftats att det är fel på produkten, måste man fortfarande stå för frakten?
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Vi har inte inskicksgaranti utan pick up repair and return Det vill säga felanmäl apparaten på anovo.se Den hämtas hemma hos dig och returneras efter rep utan kostnad MVH Tommy
Postad 01 februari 2007 - 16:15
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
För mig hackar det oxå när jag kör 1360x768 men inte i lägre upplösningar. Hoppas det bara är någon inställning så man slipper reklamera den.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har också detta problemet. Har en Intel Core 2 Duo 2,13Ghz och ett Gefore 7600 GS. Tänkte försöka köra med upplösningen 1280*720 efter en rekommendation av en polare. Men det gick inte alls bra. Bilden blir för stor för skärmen, så hela bilden syns inte på skärmen. Någon som har något bra förslag på vad man kan göra åt detta?? Beror det på teven? Beror det på datorn?
Postad 01 februari 2007 - 20:52
novon
-
novon
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
För mig hackar det oxå när jag kör 1360x768 men inte i lägre upplösningar. Hoppas det bara är någon inställning så man slipper reklamera den.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har också detta problemet. Har en Intel Core 2 Duo 2,13Ghz och ett Gefore 7600 GS. Tänkte försöka köra med upplösningen 1280*720 efter en rekommendation av en polare. Men det gick inte alls bra. Bilden blir för stor för skärmen, så hela bilden syns inte på skärmen.
Någon som har något bra förslag på vad man kan göra åt detta?? Beror det på teven? Beror det på datorn?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har inte något sånt problem i 1280x720. Testa andra grafikkorts-drivrutiner och om inte det funkar prova med annat grafikkort/dator.
Postad 02 februari 2007 - 00:12
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
novon: Va har du för grafikkort? Ifall du har Nvidia, vilken ForceWare har du isf, den senaste eller?
Jag har testat med VGA-kabel, och då funkar 1280*720 alldeles utmärkt, men bildkvaliteten försämras ju förstås ganska mkt med VGA. Upplösningen fungerar också bra med mitt Xbox som är kopplat till teven med komponentkabel.
Har inte kunnat testa med en annan dator, då jag inte har tillgång till någon annan med dvi. Och jag testade tyvärr aldrig med min gamla dator, innan jag bytte denna veckan. Var ju lite dumt kanske. Hehe.
Har testat med lite olika drivrutiner, både Nvidias ForceWare och drivrutiner från mitt grafikkorts tillverkare (ASUS).
Någon som kan tänkas ha någon idé om hur man kan fixa detta?
Redigerat av Thern, 02 februari 2007 - 15:39.
Postad 02 februari 2007 - 16:15
novon
-
novon
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
novon: Va har du för grafikkort? Ifall du har Nvidia, vilken ForceWare har du isf, den senaste eller?
Jag har testat med VGA-kabel, och då funkar 1280*720 alldeles utmärkt, men bildkvaliteten försämras ju förstås ganska mkt med VGA. Upplösningen fungerar också bra med mitt Xbox som är kopplat till teven med komponentkabel.
Har inte kunnat testa med en annan dator, då jag inte har tillgång till någon annan med dvi. Och jag testade tyvärr aldrig med min gamla dator, innan jag bytte denna veckan. Var ju lite dumt kanske. Hehe.
Har testat med lite olika drivrutiner, både Nvidias ForceWare och drivrutiner från mitt grafikkorts tillverkare (ASUS).
Någon som kan tänkas ha någon idé om hur man kan fixa detta?
<{POST_SNAPBACK}>
Antog att du menade över VGA när du skrev att 1280x720 inte funkade korrekt, har inte ens testat DVI-HDMI från datorn. I manualen står det att HDMI ingången inte är avsedd för datorbruk men det verkar ju funka för många andra.
Postad 04 februari 2007 - 16:12
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
DVI-HDMI ger betydligt mycket bättre bild än VGA, därav vill jag inte köra VGA. Men upplösningen fungerade faktiskt fint för mig också i VGA, men icke med HDMI. Jag testade att ställa in avancerade tidsinställningar för skärmen, och lyckades då få bilden att få plats på skärmen, men bilden blev dock inte särskilt bra.
Har HIQ några kommenterer till dessa problemen tros??
Postad 06 februari 2007 - 01:19
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det någon som vet ifall man kan uppdatera Firmware i denna teven som man kan i vissa andra Hyundai?
Postad 10 februari 2007 - 01:55
HIQ
-
HIQ
-
Användare
-
-
130 inlägg
Är det någon som vet ifall man kan uppdatera Firmware i denna teven som man kan i vissa andra Hyundai?
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Thern 1366(1360)x768 @ 60HZ skall fungera över HDMI Annars prova 50HZ Både och ingår i den info som skickas till din dator när du kopplar in dig på HDMI Alltså du skall få upp 1366x768 som möjligt val av upplösning utan någon form av add on mjukvara utan en vanlig drivrutin för ditt grafikkort Angående uppdatering av firmware Tyvärr har vi skippat RS-232 porten på denna TV för att få ned priset vilket gör att firmware uppdateringar endast kan göras av serviceverkstad MVH Tommy
Postad 10 februari 2007 - 17:18
frithioff
-
frithioff
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
HIQ kanske kan svara på varför bilden hackar när man kör upplösningen 1360x768 @ 60Hz?
Själv så kör jag via VGA. Hur har ni andra som upplever detta problem kopplat in datorn och vad kör ni för uppdatering?
Postad 11 februari 2007 - 23:28
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Tack för svaret Tommy.
Ja det hade varit intressant att veta varför det blir hack i bilden på 1360*768 @ 60Hz. Jag installerade PowerStrip och fixade lite med inställningarna för upplösningen, och fick det något bättre, men det blev fortfarande inte helt bra.
Kör nu med 1192*668 @ 60Hz. Denna upplösning funkar bäst för mig när jag spelar upp filmer. Knappt något hack som med den högre upplösningen. Däremot så ser det väldigt illa ut i Windows, och ganska många pixlar är släckta på varje sida på skärmen. Stör mig inte så mkt att Windows ser crappy ut, men dem släckta pixlarna stör mig klart ganska mkt.
Är det någon här som det funkar klockrent för i 1360(1366)*768 @ 50-60Hz via DVI-HDMI??
Postad 16 februari 2007 - 23:55
HIQ
-
HIQ
-
Användare
-
-
130 inlägg
Tack för svaret Tommy.
Ja det hade varit intressant att veta varför det blir hack i bilden på 1360*768 @ 60Hz. Jag installerade PowerStrip och fixade lite med inställningarna för upplösningen, och fick det något bättre, men det blev fortfarande inte helt bra.
Kör nu med 1192*668 @ 60Hz. Denna upplösning funkar bäst för mig när jag spelar upp filmer. Knappt något hack som med den högre upplösningen. Däremot så ser det väldigt illa ut i Windows, och ganska många pixlar är släckta på varje sida på skärmen. Stör mig inte så mkt att Windows ser crappy ut, men dem släckta pixlarna stör mig klart ganska mkt.
Är det någon här som det funkar klockrent för i 1360(1366)*768 @ 50-60Hz via DVI-HDMI??
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Thern Väntar på svar från vår R&D i Korea angående deras syn på problemet Låter som någon krets i TV:n inte riktigt pallar trycket Har tyvärr ingen egen E-Serie TV att mecka med ännu Återkommer i ämnet MVH Tommy
Postad 19 februari 2007 - 20:50
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jättefint Tommy! Uppskattar verkligen din hjälp!!
Väntar med spänning på ditt svar.
Postad 20 februari 2007 - 10:13
bobbilibus
-
bobbilibus
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag fick teven igår, och har problem med att det visas en skuggbild i windowsmiljö, läs hedovs inlägg sida 7 för mer detaljer, och så har jag problem med hackande bild i 1360 * 768. Illa!! TV:en är riktigt bra i övrigt och den inger en känsla av kvalitet. Men eftersom jag använder TV:en till att visa en datorbild så håller det inte för tillfället, om det inte går att göra något åt...
Redigerat av bobbilibus, 24 februari 2007 - 03:12.
Postad 20 februari 2007 - 16:52
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har också skuggningar i Windowsmiljö, exempelvis muspekaren har en liten skugga, och endel andra detaljer också. Jag har nästan för mig att jag lästa någonstans att detta kunde bero på bildförbättringssystem i teven. Eller är jag helt ute och cyklar tros?
Tommy kanske har något bra svar på den frågan också?
Håller verkligen med dig bobbilus. Synd att det ska vara såhär på en annars mycket trevlig tv.
Postad 28 februari 2007 - 11:15
camara
-
camara
-
Rookie
-
3 inlägg
Den här Tvn verkar onekligen vara både billig och lovande. Fast innan alla frågetecken är uträtade skulle jag hemskt gärna vilja ha lite reflektioner på hur bilden blir med PS2 och Xbox 360. Någon som spelar TV-spel på sin E320D?
En annan sak jag är nyfiken på är hur det är att koppla in datorn via VGA och ifrån den se på TV-serier. Hur funkar detta?
Tacksam för svar
Postad 28 februari 2007 - 14:33
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej Camara!
Jag kör ett gammalt Xbox med komponent till teven, och jag tycker det är bra bild. Har tyvärr inte testat 360 eller PS2.
Visst funkar det att koppla datorn via VGA, men bildkvaliteten blir bra mycket bättre med DVI-HDMI. Men om man kollar på HD-kvalitet så spelar det kanske ingen större roll om du bara ska kolla på serier.
Postad 28 februari 2007 - 17:41
camara
-
camara
-
Rookie
-
3 inlägg
Tack för hjälpen, Thern! Det låter ju finfint.
Tyvärr har min ganska nya laptop ingen DVI-utgång, men bara VGA-utgången ger ok bild så är jag nöjd.
Nu lutar det åt att det blir en beställning av den här TVn snart.
Postad 12 mars 2007 - 13:37
frithioff
-
frithioff
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
HIQ: Nu har det gått nästan en månad, har du fått något svar än angående att det hackar i native upplösningen?
Postad 17 mars 2007 - 01:30
iNDePeNDeNt365
-
iNDePeNDeNt365
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Ja nu är det oroligt tyst om denna.. har vart sugen länge på denna.. tydligen för länge. Om det inte hörs nåt snart kanske man ska kika efter annat...
EDIT:  Vad är detta? Varför har det blivit så tyst om denna Tv´n?
Redigerat av iNDePeNDeNt365, 23 mars 2007 - 02:47.
Postad 13 april 2007 - 12:25
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Nu har det gått ett tag och fler har haft tid att kolla bra/dåliga saker med denna TV.
Jag är väldigt mycket inne på att köpa den här i dagarna så det vore fint att veta hur den är nu jämfört med andra LCD i samma pris. Gillar att högtalarna går ta bort med  även om det kan vara ett pill.
Postad 13 april 2007 - 15:35
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu har det gått ett tag och fler har haft tid att kolla bra/dåliga saker med denna TV. Jag är väldigt mycket inne på att köpa den här i dagarna så det vore fint att veta hur den är nu jämfört med andra LCD i samma pris. Gillar att högtalarna går ta bort med även om det kan vara ett pill.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har tyvärr inte så mkt erfaranheter av andra apparater i samma prisklass. Bara tittat lite på en Sony 32U2000 som mina föräldrar har. Digitalboxen i den teven fungerar klockrent. Tyvärr så har jag inte testat digitalmottagaren i min Hyndai ännu, men ska förhoppningsvis fixa en digitalantenn snart, kör med analog Comhem nu som ger urusel bild. Beror nog främst på Comhem, men den analoga mottagaren i Hyndain är kanske inte den allra bästa, vad vet jag. Bilden kan vara något "hackig" ibland. Blir knappt märkbart om man pillar med upplösningar och tidsattribut osv, något som jag iofs inte är väldigt duktig på. I 1366*768 hackar bilden en del på min teve när det är mkt rörelse i bilden. Mycket synd. Högtalarna har jag inte brytt mig om att kolla något på, tycker det ser bra ut som det gör. Detta är väl inte så mycket nytt från min sida, är väl det jag skrivit förut. Tycker det är en prisvärd teve som fungerar helt okej.
Postad 13 april 2007 - 15:48
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Tyvärr så har jag inte testat digitalmottagaren i min Hyndai ännu, men ska förhoppningsvis fixa en digitalantenn snart, kör med analog Comhem nu som ger urusel bild. Beror nog främst på Comhem, men den analoga mottagaren i Hyndain är kanske inte den allra bästa, vad vet jag.
Tackar för svaret. Ja Comhems analoga sändningar ska ju inte tillhöra de bästa precis, själv kör jag Telias digital-TV genom ADSL så analogt är inte något jag egentligen behöver bry mig om som tur är. Bilden kan vara något "hackig" ibland. Blir knappt märkbart om man pillar med upplösningar och tidsattribut osv, något som jag iofs inte är väldigt duktig på. I 1366*768 hackar bilden en del på min teve när det är mkt rörelse i bilden. Mycket synd.
Är det genom datorn du kör i den upplösningen menar du? När jag kör HD-upplösta klipp på datorn ser jag att det hackar lite men det tror jag mer beror på datorn/codecinställningar(inte kopplat till TV utan vanlig LCD-skärm).
Postad 16 april 2007 - 22:30
Thern
-
Thern
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det genom datorn du kör i den upplösningen menar du? När jag kör HD-upplösta klipp på datorn ser jag att det hackar lite men det tror jag mer beror på datorn/codecinställningar(inte kopplat till TV utan vanlig LCD-skärm).
<{POST_SNAPBACK}>
Ja exakt, det är näg jag kör genom datorn, kopplad med DVI till HDMI-porten på teven. Nu bara den senaste veckan har jag märkt att detta kan skilja endel från film till film, så kanske kan bero lite på sånt också. Men någon ultimat inställning har jag inte hittat ännu, tyvärr.
Postad 23 april 2007 - 21:56
iqbefriad
-
iqbefriad
-
Användare
-
-
241 inlägg
Nu har ju E370D kommit, någon som gått och köpt sig en sådan? Är den något att ha? Är det justerbar backlight på den här storleken precis som E320D?
Fungerar Pixelmappning och i så fall på vilka ingångar?
Går det ha Datorbilden som helbild och tex. TV från en box i liten bild?
Finns RS-232 port på den här så man slipper skicka in den för eventuell firmwareuppdatering?
Kanske uttag för extern hårddisk? (önsketänkande javisst, men man kan ju alltid fråga)
Manual för att montera bort högtalarna?Ojoj, många frågor men kul blir det....om svaren blir positiva
Postad 09 maj 2007 - 19:48
Unregistered86aa3c26
-
Unregistered86aa3c26
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Ägare av E320D får gärna dela med sig av sina bildinställningar! Vilka inställningar kör ni med?
Postad 05 juni 2007 - 12:38
zippa
-
zippa
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Hej!
Tydligen så får man köpa en på öppet köp för man verkar ju inte får något tydligt svar på alla dessa fel tyvärr.
Postad 13 juli 2007 - 22:53
Unregistered0c436605
-
Unregistered0c436605
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej alla
Tänkte bara höra om ni som äger denna hynda är nöjda med henne?
Jag fick hem en i förrgår, men har inte hunnit leka så mycket med henne.
Det enda jag har testat är egentligen den analoga mottagaren, samt animerad DVD via Ps2 via scart.
Den analoga bilden är jag faktiskt nöjd med, många har ju klagat på denna, men jag har kanske lite starkare signal? Jag kör ändå på en jäkligt sunkig Comhem antennkabel, och har inga signalförstärkare eller något. Givetvis har den brister (ibland horisontella linjer som liksom går upp och ner, knappt märkabara. Någon annan som lider av dessa?) Men man får vara nöjd med tanke på vilken prisklass TV'n är i. Har heller inte alls hunnit mixtra med inställningarna.
Tjejen tyckte sig kunna märka lite pixlig bild på analog sändning, men även vid DVDtittande. Detta gjorde mig alarmerad, och jag tyckte att jag med kunde se när hon pekade ut var.. Någon annan som har märkt något..?
Inga döda pixlar iaf vad jag kan se än, folk verkar faktiskt haft ovanligt mycket problem med detta..
Dustin gjorde som vanligt ett kanonjobb, Beställde sent på måndagen, fick den tidigt på onsdagen (en gång skickade dem hem ett åbäke på <14 timmar :).
Om någon undrar något om denna TV, så står jag gärna till tjänst, kan kolla upp saker för er som undrar.
Vidare så funderar jag på ifall ni hyndägare där ute har några goa tips och tricks att dela med er av vad det gäller denna TV, vad kan jag göra för skoj med den egentligen :) Vad använder ni mest er TV till?
Postad 24 augusti 2007 - 17:50
matte_85
-
matte_85
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Satt och läste lite, blev intresserad av den större modellen av denna (Hyundai ImageQuest Vvuon E370D) men den har "endast" en kontrast på 800:1, medan 32an har 1200 . Stämmer detta och isf hur stor skillnad blir det?
Mvh Mattias
Postad 25 augusti 2007 - 00:17
HIQ
-
HIQ
-
Användare
-
-
130 inlägg
Satt och läste lite, blev intresserad av den större modellen av denna (Hyundai ImageQuest Vvuon E370D) men den har "endast" en kontrast på 800:1, medan 32an har 1200 . Stämmer detta och isf hur stor skillnad blir det?
Mvh Mattias
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Mattias Skulle inte haka upp mig på detta värde då det beror på hur man mäter Alltså beroende på mätmetod kan du få olika resultat för samma sak I våra 32" TV har vi Samsung A-Grade panel I 37" Philiphs/LG dito Det vill säga en högkvalitativ panel som kommer att ge en bra bild (om du stoppar in vettig signal) För att belysa vad jag menar så ta fenomenet dynamisk kontrast Man börjar med att mäta svart i ett rum där du kan ha ljusterapi därefter släcker man lyset och mäter vitt Resultatet är ett vackert mätvärde, men frågan är om du kommer att uppleva detta. MVH Tommy
Postad 27 augusti 2007 - 17:00
matte_85
-
matte_85
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej Mattias
Skulle inte haka upp mig på detta värde då det beror på hur man mäter Alltså beroende på mätmetod kan du få olika resultat för samma sak I våra 32" TV har vi Samsung A-Grade panel I 37" Philiphs/LG dito Det vill säga en högkvalitativ panel som kommer att ge en bra bild (om du stoppar in vettig signal) För att belysa vad jag menar så ta fenomenet dynamisk kontrast Man börjar med att mäta svart i ett rum där du kan ha ljusterapi därefter släcker man lyset och mäter vitt Resultatet är ett vackert mätvärde, men frågan är om du kommer att uppleva detta.
MVH Tommy
<{POST_SNAPBACK}>
Ok. Eftersom jag enbart kommer köra HD material och enstaka DVD från min laptop så gjorde jag en liten chansning och beställde denna otroligt snygga TV(i mitt tycke iaf) 37an då alltså. Skönheten leveraras troligtvis imorgon eller onsdag.
Postad 16 november 2007 - 18:16
frithioff
-
frithioff
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
... Angående uppdatering av firmware Tyvärr har vi skippat RS-232 porten på denna TV för att få ned priset vilket gör att firmware uppdateringar endast kan göras av serviceverkstad
MVH Tommy
Vad menar du med att ni har skippat RS-232 på denna E320D? På min sitter det iaf en RS-232. Har ni förresten hittat orsaken till att datorbilden hackar i native upplösning?
Redigerat av frithioff, 16 november 2007 - 18:17.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|