Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fujitsu Siemens Myrica VQ40-1

328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 November 2006 - 11:30

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte slå till på en Fujitsu Siemens Myrica VQ40-1

Hade lite frågor bara:

Går det att hänga upp den på något smidigt sätt med krokar bara? I så fall några tips? Har för mig att jag läst att detta går? Vore ju smidigt med tanke på att man vill ha den så nära väggen som möjligt.

Hur är det nu då? Jag har en XBOX 360 som jag vill koppla med component, går inte detta?

Kostar den fortfarande 10990 kr på Media Markt i Göteborg? Hittar inget på hemsidan men jag funderar på och ta kontakt med dem på något vis eftersom det är betydligt mycket bättre pris än vad den kostar på SIBA... Jag bor inte i Gbg men man kan ju försöka pruta...

Postad 14 November 2006 - 12:06

allanman
  • allanman
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag funderar också på att köpa den här.. de nya verkar ju aldrig komma och det börjar bli riktigt akut :)

Postad 15 November 2006 - 14:56

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Hej!

Tänkte slå till på en Fujitsu Siemens Myrica VQ40-1

Hade lite frågor bara:

Går det att hänga upp den på något smidigt sätt med krokar bara? I så fall några tips? Har för mig att jag läst att detta går? Vore ju smidigt med tanke på att man vill ha den så nära väggen som möjligt.

Hur är det nu då? Jag har en XBOX 360 som jag vill koppla med component, går inte detta?

Kostar den fortfarande 10990 kr på Media Markt i Göteborg? Hittar inget på hemsidan men jag funderar på och ta kontakt med dem på något vis eftersom det är betydligt mycket bättre pris än vad den kostar på SIBA... Jag bor inte i Gbg men man kan ju försöka pruta...

<{POST_SNAPBACK}>

Det står i manualen om att hänga upp den.
Belastning, skruvstorlek, rubbet.

Jag kör xbox360 genom komponent. Funkar finfint!

Mvh Anders

Postad 17 November 2006 - 00:16

allanman
  • allanman
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag klippte den på siba.. fick den för 13k4.
Bara testat väldigt kort med analog brustv så har inget direkt att säga om bilden, även om jag upplevde att svärtan nog är helt tillräcklig för min del.

och den e ju så "clean".

Postad 17 November 2006 - 10:37

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
webhallen har sänkt med 1000kr nu. bÖRJAR BLI köpläge

Postad 17 November 2006 - 11:34

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hur är bilden på VQ40:n när man kör digitalt?
Min familj kommer få Bredbandsbolagets erbjudande som ger oss 40 kanaler digitalt. Är det åtminstone lika bra som hos en vanlig CRT TV (tjock-TV)? För om det är som för de med analogt är det ju ingen idé att köpa den.

Postad 18 November 2006 - 19:06

hunka
  • hunka
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hmmm... OK.
Jag har haft min Myrica nu i ett par timmar.

Mina första intryck av TV'n är:
Det positiva först...
+ Grym TV!
+ Enkel och gedigen fjärrkontroll, känns inte SÅ plastig.
+ TV'n är INTE plastig, stilren och snygg!
+ Bra pris, fick den för 12.500:- på ComputerCity (de mötte webhallens pris på den).
+ Sjysst meny!
+ Många ingångar!

Nu det lite tråkiga...
- Lite burkigt ljud, men duger för min del!
- Pixelfel, tror att det är vanligt på denna modell tyvärr! Jag har en pixel som lyser röd när det är ljust på skärmen sedan en subpixel(heter det så??) som lyser grönt... :(

Samma sak med polaren som köpte sin, två gröna pixlar som lös när det skulle vara svart!

Så jag ger TV'n 8/10 full pott utan pixelfelen.... tror som sagt att det är väldigt vanligt för denna modell att ha pixelfel, tyvärr!

Någon annan som har denna tv som INTE har pixelfel på sin?

/Huuuuuunka

EDIT: Vart små irriterad på den röda pixel som lös (var faktiskt två brevid varandra) så jag gick fram till tv'n och petade på dem... och DÅ försvann de!!! :wub: ... och den lilla gröna prylen syns ju knappt... SÅ MAN VART JU HUR GLÀ SOM HELST!!! nu är betyget 9½ av 10!!!

/Huuuuuuunka

Redigerat av hunka, 18 November 2006 - 23:38.

Postad 18 November 2006 - 19:11

Micke_
  • Micke_
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har fick min igår, inga döda pixlar. Riktigt nöjd än så länge. Köpte den för 12.990 på computercity.

Postad 19 November 2006 - 15:44

Bonken
  • Bonken
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
inga döda pixlar på min heller

Postad 19 November 2006 - 15:47

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Jag var också lite orolig, men inga pixelfel på min heller.

Postad 20 November 2006 - 10:26

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag förstår inte varför alla är så rädda för pixelfel när tvn är ny? Är det inte enligt lag så att man har öppet köp? Köper man en tv som det är pixelfel på så kan man ju lämna tillbaka den och som min säljare sa, det finns ju folk som kommer till baka med tvn för att den var för stor.... Man behöver ju inte säga att det var pga pixlarna man lämnade tillbaka den...

Nu har jag köpt en VQ40-1 och jag är MYCKET nöjd, satt hela dagen igår och spelade Gears of War och det var mycket tillfredsställande, har dessutom fixat lite filmer i 720p som jag streamar från datorn genom xboxen och jösses vilket djup det blir i filmerna! Femte Elementet som var bra redan innan denna anläggning ger mig nu tårar i ögonen i 720p!!!!

Postad 21 November 2006 - 00:04

Unregistered9b6b8487
  • Unregistered9b6b8487
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej, har läst lite av diverse inlägg i denna tråd och kan bara svara alla oroliga, presumtiva Myricakunder. Köp, Genast! Är jättenöjd med min 40 tummare. Klockren bild o svärta. Men framförallt är bilden via D-sub eller dvi från PC:n/DVD:n helt outstanding! Vilken skärpa, vilken stuns. Liksom alla LCD är den väldigt petig vad man matar den med för signaler, inte som gamla hederliga CRT som förlät allting! Men som sagt som juvelen i en HTPC-anläggning funkar den till 100 %

Dock ett varningens ord för 32 tummaren som har en helt annan panel, som inte alls är som sin storebror 40 tummaren.

/T

Postad 22 November 2006 - 18:43

Bonken
  • Bonken
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
I ett test i "Dina Pengar" fick Myrican betyget 7 av 10 och det i konkurrens av de flesta stora tillverkare. Tror inte nån fick mer än 8 och då kostade de 25-30 000. Myrican gör inte alls bort sig jämfört med dyrare apparater.

Testet hittar ni här:

http://dinapengar.se...kel.a...=1&id=0

Redigerat av Bonken, 22 November 2006 - 18:50.

Postad 22 November 2006 - 20:53

• 0
Är lite konfunderad, kan någon förklara för en okunnig vad det är för skillnad mellan VQ40-1 och VQ40-2 och VQ403SU...

Vilken skall jag välja?

Postad 23 November 2006 - 14:28

revlis
  • revlis
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag vill inte sätta upp vq40 med krokar. Hittar ingenstans vad det är för väggfäste man skall ha. Nån som vet. Funkar detta http://www.biltema.s...?iItemId=117997

Postad 24 November 2006 - 18:21

Unregisteredae33b3b8
  • Unregisteredae33b3b8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag vill inte sätta upp vq40 med krokar. Hittar ingenstans vad det är för väggfäste man skall ha. Nån som vet. Funkar detta http://www.biltema.s...?iItemId=117997

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ett sånt väggfäste och det funkar. Jag fick lägga brickor mellan tvn och fästet pga att tvn har små svarta skruvar just där fästet sitter så det passade inte helt 100.

Postad 24 November 2006 - 23:27

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

I ett test i "Dina Pengar" fick Myrican betyget 7 av 10 och det i konkurrens av de flesta stora tillverkare. Tror inte nån fick mer än 8 och då kostade de 25-30 000. Myrican gör inte alls bort sig jämfört med dyrare apparater.

Testet hittar ni här:

http://dinapengar.se...kel.a...=1&id=0

<{POST_SNAPBACK}>

Läste Nya M3 tidningen nu, där fick den en 7:a oxå i bildkvalite, samma som Samsungs 71 serie. Hitachi, Panasonic och Pioneer fick 8 om jag minns rätt

Postad 25 November 2006 - 00:23

revlis
  • revlis
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Lite teknikfrågor för omväxlingens skull.
Jag har ränder vi förflyttels i bilden både analog och via komponent. Det finns något som heter "de-interlaced" har jag för mig. Någon som också har detta på sin myrica, uppfattade inte problemet när den var ny? (TV är c:a 3v gammal).

Postad 25 November 2006 - 14:29

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Ni som matar eran TV via DVI från datorn, har ni lyckat få till 1366x768 upplösning pixelmappat?
Eller är det bara 1360 som gäller?
MAn vill ju få användning för de 6 sista pixelraderna också ;)

Postad 25 November 2006 - 16:33

Bonken
  • Bonken
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
har inte undersökt saken närmare men jag har 1360 i upplösning. ska nog gå att få 1366 men då krävs det att man skapar en egen "upplösning" i drivrutinerna till grafikkortet. har inte lyckats hitta någon sådan i mina ati-drivers.

nån annan kanske vet bättre

Postad 25 November 2006 - 17:46

sys-case
  • sys-case
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kör du ati grafik så får du köra på 1368*768. Ati gillar inte riktigt 1366 nämligen. Kör så själv och har hellre 2 rader utanför än 6 pixelrader släckta. Va ganska enkelt att fixa i powerstrip. Bara tanka ner å lägga in den som en egen upplösning. Kör man Nvidia så tror jag inte att det på liknande sett skall vara några problem att få till 1366*768.

Postad 25 November 2006 - 19:15

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Har Nvidia 6150 men jag får inte till 1366x768, TVn säger att den tar emot 1366x768 signal men bilden är bara 1360x768. Enda skillnaden är att det är 6 rader på ena sidan istället för 3 på varje som det blir när jag ställer in 1360x768 i inställningar.

Nån som har Nvidia som kan ge lite vägledning, vill helst slippa powerstrip.

Postad 26 November 2006 - 17:21

Unregistered5f2ff720
  • Unregistered5f2ff720
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Helt klart INTE snyggt med högtalarna framåt... Nej det blir tvåan, ett givet val.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller nog med. Är dock lite splittrad då 2:an har D-sub kontakt medans 3:an har DVI.

Är det någon som har koll på eventuell kvalitetskillnad?
Köper man 2:an blir det för min del DVI -> VGA
Köper man 3:an blir det istället DVI -> DVI

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill också veta det här. Jag ska använda TVn till datorn mycket hade jag tänkt mig, men vet inte vilken jag ska välja. Om det fungerar hade tänkt koppla till PCn till VGA, PS3 och ComHem HD när det kommer via HDMI. Sen ska jag ha ett Wii också, det bör väl fungera bra med den här TVn.

Hur bra det blir med DVI -> VGA, nån som har testat?
Kan man spela upp 720p material från datorn med VGA?
Vad händer om man försöker spela upp högre material?
Hur bra anpassar sig TVn till olika upplösningar via VGA?

Postad 27 November 2006 - 15:41

• 0
Nu var det "länge" sedan någon fyllde på med information i denna tråd...
Har någon testat "3:an" än, någon som jämfört denna med "1:an"? Tänker framförallt på skillnad i kontrast!

Postad 04 December 2006 - 11:46

j.nystrom
  • j.nystrom
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har någon testat "3:an" än, någon som jämfört denna med "1:an"? Tänker framförallt på skillnad i kontrast!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är också intresserad av denna TVn men det verkar ju inte vara några direkta skillnader mellan 1an och 3an. Om man tittar på egenskaperna är det ju bara kontrasten och att 3an har en VGA-ingång, så då är ju frågan om det är värt 1500 extra...

Postad 04 December 2006 - 14:04

Unregistered95b2d7a5
  • Unregistered95b2d7a5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är också intresserad av denna TVn men det verkar ju inte vara några direkta skillnader mellan 1an och 3an. Om man tittar på egenskaperna är det ju bara kontrasten och att 3an har en VGA-ingång, så då är ju frågan om det är värt 1500 extra...

<{POST_SNAPBACK}>

En till skillnad är ju att högtalarna är riktade framåt. Den har ingen separat VGA-ingång. Det är likadant som 1:an d.v.s du behöver en adapter till DVI-kontakten.

Är det någon som har någon kommentar till om ljudet i 1:an räcker till? Vill inte behöva sätta igång hemmabion bara för att kolla på Rapport.

Postad 04 December 2006 - 17:19

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag har VQ40-1 och kör TV-ljudet när jag inte kollar på film och det räcker fullgott, fattar inte hur det kan bli så pass bra trots högtalarnas placering.... Ljud är mysko! Klart bättre ljud än vad det är på mina föregående TV-apparater där samtliga haft höktalarna riktade i rätt riktning....

Postad 04 December 2006 - 18:08

• 0
Hur står sig TV:n i konkurrens med tex:
Sony klv-s40A10
eller
Samsung Le40s71
eller
LG 42LC3R

Är lite kvuven...Har Comhem digital-TV samt en bra "Harman Kardon" DVD (dock ej HDMI)
Är väldigt sugen på att bygga en HTPC som jag kommer att ha digital TV-kort i (Dvi eller vga ut)...samt spela spel...

Skall jag satsa på Fujitsun, isåfall blir jag mer nöjd med "3:an" än "1:an"?

Postad 04 December 2006 - 18:12

Unregistered95b2d7a5
  • Unregistered95b2d7a5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag har VQ40-1 och kör TV-ljudet när jag inte kollar på film och det räcker fullgott, fattar inte hur det kan bli så pass bra trots högtalarnas placering.... Ljud är mysko! Klart bättre ljud än vad det är på mina föregående TV-apparater där samtliga haft höktalarna riktade i rätt riktning....

<{POST_SNAPBACK}>

Gott. Då blir det nog 2:an istället för 3:an. Tycker den är snyggare och det känns nog bättre med 2 HDMI och en VGA istället för 1 HDMI och en DVI som 3:an har trots att jag har DVI på datorn. Kan dock inte hitta om det är några andra skillnader mellan dem. Eftersom de släpptes samtidigt borde det ju vara samma panel och styrelektronik, men man vet ju aldrig.

Postad 04 December 2006 - 21:21

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
När det gäller ljudet går det att få ganska mycket bättre genom att ställa in med equalizern. Burkigheten försvinner med inställning. Några värden kan jag inte erbjuda utan det är lyssna och ställa in vartefter. Men grundtipset är att dra upp basen 120 hz ganska rejält och även de högre frekvenserna fast inte fullt för då blir det istället skrikigt. Är man van vid ljud är det inte så svårt.

Jag har en Fujitsu Siemens plasma PQ42 och det är vad jag förstår likadana högtalare och ungefär samma effekt. Så det borde gå att ställa in ljudet bra på VQ40. Och jag antar att det också är likadan equalizer på VQ40.

När jag jämför inställning "flat" med "användare" (det jag ställt in) är det stor skillnad. Jag antar att det flesta har inställt på "flat" och då låter det burkigt och diskantfattigt.

Om man inte orkar ställa in så låter "röst" enligt mitt tycke ganska bra och ungefär som jag ställt in med "användare".

Postad 05 December 2006 - 09:16

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag valde mellan Samsung Le40s71 och VQ40-1 och i mitt tycket är likvärdiga med det jag lägger värde på. Det som fällde avgörandet var nog en blandning av utseende, pris(skilde en tusing) och den idiotiska lösningen på hur man kopplar en Le40s71.

Postad 07 December 2006 - 21:40

deluxe
  • deluxe
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
nu börjar VQ40-2 rulla in på lager, någon som vet om d e nån skillnad på bildkvaliten jmf med VQ40-1? har varit helt insnöad på dessa modeller/LCD tills jag såg denna plasma:

vad tror expertisen? vilken ska man slå till på? *ångest* :P

Postad 08 December 2006 - 10:48

Unregistered95b2d7a5
  • Unregistered95b2d7a5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

nu börjar VQ40-2 rulla in på lager, någon som vet om d e nån skillnad på bildkvaliten jmf med VQ40-1?  har varit helt insnöad på dessa modeller/LCD tills jag såg denna plasma:

vad tror expertisen? vilken ska man slå till på? *ångest*  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Hade samma dilemma men har nu beställt en VQ40-2. Panasonicen har förmodligen bättre bild men då TV'n kommer stå på en hel del och även kopplas till dator valde jag LCD. Få se om jag valde rätt...

Postad 08 December 2006 - 18:48

deluxe
  • deluxe
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

nu börjar VQ40-2 rulla in på lager, någon som vet om d e nån skillnad på bildkvaliten jmf med VQ40-1?  har varit helt insnöad på dessa modeller/LCD tills jag såg denna plasma:

vad tror expertisen? vilken ska man slå till på? *ångest*  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Hade samma dilemma men har nu beställt en VQ40-2. Panasonicen har förmodligen bättre bild men då TV'n kommer stå på en hel del och även kopplas till dator valde jag LCD. Få se om jag valde rätt...

<{POST_SNAPBACK}>

QUOTE: tack för svar, hör gärna av dig med synpunkter på TVn när du fått den..

Vad tycker ni andra?

Postad 08 December 2006 - 23:01

jeg
  • jeg
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
jag kommer med största att köpa en myrica, men vet ej vicken, plasma eller lcd, det ska va i sov rummet..

tänkte kolla med er,, om tv,en inte kommer stå på så mycket e d bättre val med plasman då??

eller när det e lite mörkare som i sov rummet ,ska man då ta en plasma istället för lcd??

varför jag väljer denna e för att den fick bra betyg i m3 och har sett bilden live den e grym på lcd..

Postad 09 December 2006 - 09:34

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Då har jag beställt den sista Myrican 1 från webhallen, beställde lite annat smått o gott också men det känns surt med 899kr i frakt. Får den på måndag eller tisdag förmodligen, hoppas det inte bli några pixelfel. Då öppetköp gäller att jag betala frakten.

Postad 09 December 2006 - 09:43

Jolzon
  • Jolzon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fick min Myrica VQ40-3SU igår, en pixel död dock ;(

Postad 09 December 2006 - 10:30

• 0
Nu har jag oxå handlat en!
Är mycket nöjd!

Postad 09 December 2006 - 11:08

Unregistered31523d77
  • Unregistered31523d77
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Finns det något enkelt sätt man kan kolla om man har döda pixlar? Ska man ha en helt vit bakgrund då eller? Än så länge har jag inte hittat någon död pixel. Förövrigt är jag sjukt nöjd med min Myrica v40q-1 :rolleyes:

Postad 09 December 2006 - 11:50

Jolzon
  • Jolzon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag märkte den döda pixeln på Tvixens beiga bakgrund.....innan jag kopplade in den hade jag inte märkt nån, så beige verka då funka iaf:)

Jag är också nöjd änsålänge men en grej som är surt är att instruktionsboken är till en VQ40-1 :rolleyes:

Postad 09 December 2006 - 12:52

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Med detta program kan du hitta döda pixlar och subpixlar.

Postad 10 December 2006 - 10:31

Epzilon
  • Epzilon
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Ett litet tips om ni är sugna på att köpa...

Stick in till er lokala Siba butik och fråga om dom kan ge er ett bättre pris. Dom bör åtminstone kunna gå ner till 12990:- (Siba's nätpris), så slipper ni höga fraktkostnader.
Så köpte jag min iaf :rolleyes:

Postad 11 December 2006 - 08:46

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag måste skriva frågan en gång till:

Jag förstår inte varför alla är så rädda för pixelfel när tvn är ny? Är det inte enligt lag så att man har öppet köp?

Postad 11 December 2006 - 18:28

Epzilon
  • Epzilon
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag måste skriva frågan en gång till:

Jag förstår inte varför alla är så rädda för pixelfel när tvn är ny? Är det inte enligt lag så att man har öppet köp?

<{POST_SNAPBACK}>

Siba har inte öppet köp på LCD och Plasma, om jag minns rätt, och kanske detta är vanligt bland andra försäljare inom dessa produkter oxå?

Postad 11 December 2006 - 22:42

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Ok! Jag citerar säljaren som sålde min VQ40-1 till mig på SIBA när jag frågade om öppet köp och pixelgaranti:

"Nej, vi har ingen direkt pixelgaranti men det har ju hänt att folk kommit tillbaka med TV-apparater för att den är tex för stor och då har vi så klart inte kunnat säga nej"

Detta svar tyckte jag var ganska korkat eftersom om man då har en trasig pixel kan man ju då åka tillbaka med TVn och hävda att den var förstor.... Eftersom han sa som han gjorde fattade jag honom som att man kan göra så?

Men den som kan läsa och tolka konsumentköplagen borde enkelt kunna svara på min fråga! Jag menar, det är ju tom öppet köp på kläder...

Postad 12 December 2006 - 00:20

Unregisterede4914492
  • Unregisterede4914492
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Men produktgarantier står väl tillverkaren för och inte butiken. Om tillverkaraen säger en sak så har butiken inget val och måste ta tillbaka grejerna. Därför bör man kolla garantier noga innan köp.

Postad 12 December 2006 - 01:01

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Vad behöver man för bil för att frakta hem det? Vill helst inte hyra släpvagn utan låna en kombi bil. Ni som redan har köpt det, hur stor är paketet?

Postad 12 December 2006 - 10:06

Jolzon
  • Jolzon
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Paketet är rätt stort, men jag fällde fram baksätet på min 245:a och då gick den in ganska lätt!

Föresten angående instruktionsboken till myrica 3:an så svarade dustin att jag skulle vända mig till fujitsu siemens för att få den rätta instruktionsboken

Postad 13 December 2006 - 13:16

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ett sånt väggfäste och det funkar. Jag fick lägga brickor mellan tvn och fästet pga att tvn har små svarta skruvar just där fästet sitter så det passade inte helt 100.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka hål skruvar du då i? Mig veterligen har Myrican inga hål för VESA-standarden.

Själv har jag utan framgång lyckats hitta L-krokar i den dimension som krävs (var det minst 6mm?) :) Funderar på om möjligen franska träskruvar funkar...eller om det är risk att den hoppar av dess huvud...
Än så länge står den fortfarande på benstödet...

Redigerat av iMist, 13 December 2006 - 13:26.

Postad 13 December 2006 - 13:24

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Vad behöver man för bil för att frakta hem det? Vill helst inte hyra släpvagn utan låna en kombi bil. Ni som redan har köpt det, hur stor är paketet?

<{POST_SNAPBACK}>

Kartongen för VQ40-1 är 120x88x36cm och måste fraktas stående (trots att det är en LCD).
Trots Audi A6 Avant fick jag vackert fixa en släpkärra :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.