Dynavoice nya sub med aluminiumbas och digitalsteg.
Redigerat av scenic, 08 december 2006 - 23:38.
* Officiell Tråd - Dynavoice Definition *
Startad av
Squeezemaster
, sep 12 2006 12:49
401 svar till detta ämne
28 relaterade trådar
Postad 08 december 2006 - 23:33 ![]() ![]() Dynavoice nya sub med aluminiumbas och digitalsteg. Redigerat av scenic, 08 december 2006 - 23:38. Postad 09 december 2006 - 00:21 Skiter i hur den låter jag ska ha en (eller ev två) ![]() Postad 09 december 2006 - 07:14 på denna baffel gentemot resten av högtalarna ![]() ![]() Postad 09 december 2006 - 13:38 ![]() Frontskyddet eller vad? Det är ju inte tänkt att sitta på ändå. Sätt tjocka tumvantar på alla barn och djur och ta sedan bort alla sarger från högtalarna ![]() Postad 09 december 2006 - 14:21 ![]() ![]() Blir desvärre fel i mina ögon att ha ett helt paket i en viss design och sen helt plötsligt ändra konturerna på subben. Men men.. det kanske är jag som är lite petig när det gäller just detaljer. Men seriöst.. kanske dax att byta ut min gamla Audio Pro Sub Evidence mot denna? (inte MKII), då det skulle vara bra mycket snyggare tillsammans med mitt nuvarande Definition-paket. Kanske bäst i att vänta efter mer info + eventuella recentioner. Den ser iaf ut att vara lite större jämfört med min nuvarande sub, och att elementet som dom lagt i ser ut att vara påkostat + t.om större?, så frågan är om det kanske är tid att byta. Skulle vara trevligt om fynda kunde gå ut med ett mer ungefärligt datum för mer info, pris m.m. Redigerat av Unregistered1047, 09 december 2006 - 14:28. Postad 09 december 2006 - 17:54 Postad 09 december 2006 - 18:04 Postad 09 december 2006 - 21:02 Postad 10 december 2006 - 08:42
Hehe jodå, tycker skillnaden är så pass liten bara så det inte är värt att köra utan. Sen är elementen inte är så speciellt snygga, men det är vad jag tycker. Glömde bort.. vet inte varför jag skrev dammfilter ![]() Redigerat av Unregistered1047, 10 december 2006 - 10:32. Postad 10 december 2006 - 17:39 Postad 12 december 2006 - 05:49 Postad 15 december 2006 - 17:45 Postad 16 december 2006 - 18:20 ![]() Postad 16 december 2006 - 22:18
Trevligt ![]() Jag får mitt oxå nästa vecka enligt Fynda.. Jag beställde ett modifierat 5.0 med 2st df-5:or å 3st dc-5:or till att ha som biosystem.. Jag gillade verkligen draget i centerhögtalarna så mkt + att jag ville ha samma elementbestyckning runt om detta skall drivas av en Yamaha 2700 Hoppas detta skall funka - har ej lyssnat på stärkaren ännu ![]() Postad 19 december 2006 - 02:39
okej det låter ju som ett hottat paket.. ![]() ![]() Postad 19 december 2006 - 07:50 Spännande, jag har valt nästa samma som dig fast det ser ut så här: DF-5 som frontar samt som bakre surround i 7.1 system DC-5 som center och som vanliga surrar. Till detta skall den nya dynavoice subban läggas till. Allt skall drivas av en Yamaha 2700 och Yamaha dvd s1700. Tyvär så kommer jag ej kunna spela på prylarna på en månad eller två eftersom mitt biorum ej blir klart innan (blir tokig av att se alla kartongerna). Kom gärna med intryck av ditt system Beer. Dr.Krill Postad 23 december 2006 - 20:33 Postad 24 december 2006 - 05:00 Villka skulle vara bäst för mig tror ni ? Jag lyssnar/kollar på musik/film ca 50/50 så det är viktigt att dom funkar bra till både och. Min musik stil är väldigt bred det är allt från Johnny Cash till In Flames och Hatebreed(trash/death Matel). Dynavoice Challenger M-85 5.0 paket eller Dynavoice Definition 5.0-paket det är den stora frågan för mig just nu ![]() Btw Ni kanske tycker att inget av dessa passa då kan ni ju gärna komma med andra förslag men i samma prisklass. Postad 25 december 2006 - 23:49 Är inte så kunnig på hifi, har köpt grejerna av en polare, har spelat Proson TWIN 2010 SAH eller vad dom heter innan. Om inte, vilken förstärkare ska man ha till dessa, till bra pris. Snål budget ![]() Postad 03 januari 2007 - 15:23 ![]() Redigerat av d_h_h, 03 januari 2007 - 16:34. Postad 04 januari 2007 - 19:04
Joda visst kan jag säga nånting om subban - den väger bly, mao jäkligt tung för den storleken.. vart jäkligt svettig när jag bar upp den 3 trappor, har inte orkat packa upp den ännu !! Kan bara hoppas soundet motsvarar vikten på härligheten - för visst ser den snygg ur med alukonen ![]() Postad 09 januari 2007 - 05:19 Postad 09 januari 2007 - 12:56
Hunnit packa upp och testat subben ännu? ![]() Eftersom det finns så lite info pm den på Fyndas sida så är det nog fler än jag som är väldigt nyfikna att höra vad ditt intryck är... Redigerat av aeklund, 09 januari 2007 - 12:57. Postad 13 januari 2007 - 23:22 Tyvärr en rätt tråkig sådan, men det känns bra att de är måna om att produkterna håller en bra kvalite. Från Fyndas hemsida: OBS! Efter en grundlig genomgång av denna subben så har vi tyvärr konstaterat att den har leverarats med fel baselement. Baselementet har en för mjuk damper, vilket gör att den passar bäst till en svagt slutsteg, men med ett stark slutsteg som sitter i denna sub slår den igenom alldeles för fort och blir okontrollerad. Vi kommer att byta ut alla basarna när vi fått hem nya och tills vidare kommer denna subben vara leveransstoppad, men förhandsbeställning går att göra. De kunder som redan fått basen, kommer få ett nytt baselement skickat till sig när de kommer hem och kommer få behålla det gamla baselementet. Postad 24 januari 2007 - 19:25 Postad 25 januari 2007 - 11:44 ![]() Skrev och undra när de får in ek-färgade basar, svaret? ALDRIG!!! *Gråter floder* Hade ju spanat in dessa högtalare ![]() ![]() Eller hela Jamopaketet kanske, Jamo E-680PPL, hur låter dessa? Ser film 90% och musik 10%, förstärkarna jag spanat in och är helt sålda på är: Sony STR-DA1200ES ELLER Pioneer VSX-1016V Vilken är att föredra om man kör hela 5.1 serien med Definition? Någon som fått hem nya baselementet och spelat n den? Postad 25 januari 2007 - 20:23 Postad 28 januari 2007 - 23:35 Hade nämligen tänkt köpa prosons stativ då när jag skaffar dessa, och de skär sig i nyansen om man kollar på Postalpat's sida, för de ska vara ekfärgade tydligen, men de ser inte ut som de dock? ![]() https://www.minhembio.com/Postalpat Bästa vore om någon kunde slänga upp en bild där de står bredvid en tvbänk i ekfärg, helst i vanligt ljus utan blixt som förstör... ![]() EDIT: Här fanns en bild på olika typer av ek, ser ändå ut som en blandning av dessa: http://www.lovtrains...fo/prov/ek.html Redigerat av Dum-Dan, 28 januari 2007 - 23:46. Postad 29 januari 2007 - 02:41 Men annars kan du ju PM:a honom och fråga om det verkligen är Prosons ek-variant i stativen för att vara på den säkra sidan. Redigerat av Unregistered1047, 29 januari 2007 - 02:43. Postad 29 januari 2007 - 03:51 Men jag ville gärna ha träfärgade då svarta eller silver blir så stelt i mina ögon, smaken är som baken! ![]() Annars får jag väl beställa de ekfärgade och se om det verkligen ska vara sån skilland på ek och ek. ![]() Dock lär de inte bli på närmsta halvåret så, hehe! ![]() Postad 29 januari 2007 - 15:44 MVH Postalpat Postad 30 januari 2007 - 01:04 Ingen annan som har dessa och kan säga sitt? Bifogad fil(er)Redigerat av Dum-Dan, 30 januari 2007 - 01:06. Postad 30 januari 2007 - 15:02 Proson Högtalarstativ Trä 70 cm (Classic Oak) - Platta i Silver Detta var det jag beställde av fynda. Postad 31 januari 2007 - 05:37
Tjabba! Jag köpte detta paket för ca 4 månader sedan, jag hade då en Yamaha förstärkare i prisklass 3500kr. Den förstärkaren orkade inte med högtalarna på höga ljudnivåer, vilket gjorde mig riktigt illsk! Jag rekomenderar att köpa dom lite mera "kända" märkena så som onkyo, marantz el dyligt. Sony är det sista jag skulle välja då jag även har haft en sådan, låter skit i ->mina öron<-. Kör nu med en onkyo ds-xt777 på 5x160w i 4 ohm, vilken afår dessa högtalare att spela ljuvliga toner i mina öron. Pioneer'en har jag inget att utala mig om förutom att den ser väldigt billig ut och ser ut som en sneekmodell av nått monster då alla utgångar/ingångar fattas på fronten. Köp en riktig 5.1 stärkare med "riktig" kräm i ![]() Lät inte allt det där väldigt nedlåtande? Mjo men jag säger bara vad jag tycker ![]() Min slutsats för Definion är att om du har rätt stärkare så är det ett riktigt bra paket. Redigerat av Unregistered7cde3c8f, 31 januari 2007 - 05:38. Postad 31 januari 2007 - 10:20
Vilken Sony-förstärkare har du då ägt? Denna som jag nämner har fått bra betyg i test så, eller gäller det överlag att de är vass i ljudet? Annars får jag mig väl ut och leta i "träsket" igen, hade som stirrat mig blind på denna... ![]() Men vet ej om jag kommer använda HDMI och allt lull lull. Har ju inge slutsteg, tro inte jag ska Bi-wire mina högtalare heller, ingen dator till. Sen är det mest film denna förstärkare ska vara tll, musik har jag mest på datorn! ![]() Så här ser min "framtida set-up" ut: Tv: Sharp lc37GA9E (Har den redan) Digitalbox: Nokian 112T (Optisk ut och en scart, äger den med) Dvd: Pioneer DV-696AV Högtalare: Dynavoice Definition 5.1 (Kanske med Finale 10D sub, ville ha den i EK DOCK! ![]() Förstärkare: ??? (Sony STR-DA1200ES, Onyko TX-SR604E eller Marantz SR4001, vet ej vilken än, HJÄLP MIG ![]() ![]() Vet inte hur det är smartast att koppla heller, tv:n och Dvd:n har HDMI så en kabel direkt därimellan och sedan Coax till förstärkaren kanske? Blir första riktiga hemmabion för min del som ni märker kanske. Just nu har jag ett komplett hemmabio från Panasonic med alla anslutningar i den "maffiga" subban... ![]() Så när jag byter något måste allt bytas, vink vink till alla stålar! ![]() Postad 28 februari 2007 - 13:24
Jag fick hem min 1200 ES i måndags tillsammans med DM-5. Det låter då inte skit de kan jag skriva under på. Men det är väl klart att om tillverkarna trycker in 7 slutsteg istf 5 och till ungefär samma pris så får man mindre effekt per kanal. Vilket resulterar i att man får vrida upp volumen ganska mycket innan man får typ "Party-hög" volym (-20Db). För att komma till DM-5 så har jag inget at klaga över, tunga små rackare både på vikt- och ljudsidan. Synd att Fynda hade slut på DF-5:orna i valnöt. Får återkomma senare med rapport när jag fått hela serien av högtalare komplett. Postad 15 mars 2007 - 17:37
kan du eller någon annan som äger subben säga vad den väger, försöker lista ut om basdelarna i finale tower är aktiva och enligt dom så väger basdelarna till tower 18 kg, så frågan är vad väger den aktiva subben? Postad 19 mars 2007 - 20:16
Flat, dvs som dom levererades till mej ![]() Postad 12 april 2007 - 03:20 Måste man vara totalt tondöv för att uppskatta ljudet från Defenitionpaketet? Ni som har högtalarna, har ni lyssnat på något dyrare innan eller kan ni ha vad som helst som ljudkälla. Flundrar lite på det här paketet men man är ju lite orolig att det kanske är för billigt för mig. ![]() Postad 12 april 2007 - 16:41
Om jag e tondöv vete 17, men jag gillar Definition för dom pengarna dom kostade.. Nu skall väll jag tillägga att jag endast använder högtalarna till hemmabion, där dom gör ett väldans bra jobb och ej till musiklyssning, har en separat anläggning till musiken ![]() Är du orolig att Definition e *för billiga* så skall du absolut INTE titta åt dom ![]() Postad 14 maj 2007 - 20:25 Postad 26 maj 2007 - 02:07 Finns det någon i Uppsala som sitter på Dynavoice Definition DM-5 och kan tänkas låta mig lyssna på dem? Mvh Daniel Postad 26 maj 2007 - 10:44 Postad 16 juli 2007 - 10:23 Låter t.ex DF-5 bättre än Reality 63MKII. Är ju i princip samma pris för paketen där dessa högtalare ingår. Hur står sig DF-5 mot Klipsch F2(ja jag vet att F2 är en mycket dyrare högtalare)? Postad 07 augusti 2007 - 19:51 Men har några frågor främst till er som använder paketet till bioljud...(men alla synpunkter mottages såklart)... ![]() 1, hur presterar dom...(intryck,ljud vs pengar ja ni fattar) skillnad mot M-85 paketet. 2, DM-5:orna går det o sätta dom på "sniskan" på väggen lite snett bakom soffan , eller är det stativ som gäller till dom? 3, Klarar man sig utan en subba till o börja med, ska ju inhandlas när det trillat in lite pengar igen. tips på nån subba som kan passa till... 4, Bi-ampning , ja kör ni med de och i så fall e de stor skillnad... Tänkte ha Yamahas RX-V661 till o driva dom med, och rummet som ska användas e på 20 kvm Tips o tankar angående mina frågor och mitt tilltänkta val av ljud mottages gladeligen... ![]() Postad 13 augusti 2007 - 13:21 Jag har nu lyssnat in mig på dessa högtalare, och som jag skrev på fyndas sida så är det diskanten som imponerar mest på mig. Riktigt klar, där tal framträder väldigt bra när man tittar på film. hur de är mot M85 kan jag inte utala mig om. Basen är snabb som attan, men om du ska ha riktigt tryck ska du ha en sub såklart. De har ju precis släppt nya subben till denna serie. Jag driver dem med Sonys 1200es, vilket borde vara i samma klass som 661. Vad det gäller placeringen ska man tänka på att dm-5:orna är ganska djupa, vilket kan ställa till det även om du har dem lite på "sniskan". Jag har stativ till dem och det underlättar om man kommer på att man ska flytta högtalarna för att de inte står på optimalt ställe i rummet. Jag tror inte att du blir besviken på Definition om du inte är van att lyssna på högtalare i en betydligt högre prisklass. Du ska heller inte förvänta dig en disco-dunka dunka högtalare. Hoppas att denna info hjälpte dig lite. Mvh Fredrik Redigerat av elfs, 13 augusti 2007 - 13:27. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |