Är det klokt att beställa filmer en och en? En adresserad till mig, en till flickvännen (samma adress). Kanske minskar risken för tull om man handlar över 300kr ?
Postad 28 June 2010 - 17:53
Är det klokt att beställa filmer en och en? En adresserad till mig, en till flickvännen (samma adress). Kanske minskar risken för tull om man handlar över 300kr ?
Postad 28 June 2010 - 17:55
Postad 28 June 2010 - 17:59
Tänkte på en sak. De har filmer med svensk text som är billigare än vad dom är här i sverige. Och fraktfritt. Sjukt gött iaf!
Postad 09 July 2010 - 21:49
Inget på Gladiator steelbook bluray.
Ringde posten på arlanda och frågade varför jag hade fått betala 118kr när det inte får vara några handelsavgifter inom EU. Som svar fick jag att min box var skickad ifrån jersey och det klassas som skatteparadis likt monaco & gibraltar då är dom tvugna att ta ut tull+moms.
OK, så boxen skickades från jersey och filmen från UK.
Tjänade iaf 50spänn på boxen och 150kr på filmen jämfört med om jag köpt dem i sverige. 12.99€ för Gladiator steelbook with artcards 2disc. nu kostar den 23.99€
peace
Postad 11 July 2010 - 19:38
Postad 04 August 2010 - 06:59
Tänkte bara ta upp en sak om deras 2 for £18 kampanj och eftersom vi inte får köpa för pund där så blir de 2 for 23,98 Euro.
När man lägger 2 filmer i korgen så kommer priset bli (om dom inte ändrat nu) 25,98 Euro.
Då är de bara leta på ett formulär på deras sida där man klagar på tekniskt fel eller fel på deras sida och ta upp att priset blev mer än vad som stod så kommer dom skicka tillbaks 2 euro.
Själv fick jag tillbaks 2,50 Euro för de fanns en banner som de stod 2 for 23,49 Euro nånstans.
Postad 04 August 2010 - 07:08
Postad 04 August 2010 - 07:09
Du har fel.De SKA inte vara tull från Play.com.
http://www.play.com/...?page=playterms
36.If your delivery address is outside of Jersey, you may be subject to import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your country. Any such additional charges for customs clearance must be borne by you. You should note that customs policies vary widely from country to country; Play.com advises each customer to contact their local customs office for further information.
Redigerat av defiant, 04 August 2010 - 07:09.
Postad 11 August 2010 - 00:37
Postad 11 August 2010 - 06:28
Internethandel, från ett land utanför EUNär du beställer en vara från ett land utanför EU räknas det som privatimport och det betyder att du måste betala tullavgift, moms och andra avgifter. Det gäller nya och begagnade varor som du beställt av en privatperson eller ett företag, varor inropade på nätauktion, varor du köpt via postorder och varor du vunnit på Internet.
Redigerat av defiant, 11 August 2010 - 06:34.
Postad 11 August 2010 - 07:31
Är det inte tull när man kommer över ett visst belopp? Eller har jag fått det om bakfoten?
tullverkets svar när jag mailade dom för ett tag sen.
Du behöver inte betala något om de sammanlagda avgifterna (tull + moms) för hela försändelsen understiger 100 kronor.
Postad 15 August 2010 - 21:34
Vilket är det som gäller egentligen?
Postad 24 August 2010 - 10:47
Förövrigt tycker jag deras leveranstid var riktigt bra på min senaste beställning, tog 4 dagar.
Postad 25 August 2010 - 16:47
Deras svar var att de i dagsläge inte visste hur den skulle komma till dem. Om de fick in några tidigare än tänkt till deras lager i UK så skickades dessa från just UK, men om de inte skulle ske så skickas de utanför EU för att få dem till kunderna så snabbt som möjligt. Detta var vanligare när det gällde nyare boxar osv. att de skickades från bl.a. US annars skickas mycket från deras lager i UK.
Postad 05 November 2010 - 14:40
Martin
Bifogad fil(er)
Postad 05 November 2010 - 17:04
Någon som vet hur man når dem snabbare?
Postad 07 November 2010 - 17:29
Postad 07 November 2010 - 17:37
Postad 09 November 2010 - 13:57
Fick en DVD version av Pacific idag när jag beställt bluray versionen. Snacka om att man blir trött när de ska svara på mail inom "72 timmar" och inte går att nå via telefon, alla nummer jag har försökt bara tutar som upptaget.
Någon som vet hur man når dem snabbare?
Skapade en "return order", fick detta mail. Kapat det som var specifikt för mig, men hur kan man skicka ett mail som detta? Se om ni kan hitta adressen jag ska skicka till, jag kan det då inte.
In order to return your order to us, please follow the guidelines below:
Please print out a copy of this Returns Authorisation email;
Detach the section at the foot of the page and attach it to the outside of the returned package as an address label - this will assist the Returns Team in dealing with your return request;
Please box/package the item securely;
Include the remainder of this email and the original invoice with your returned item.
If you do not have access to a printer, please include a covering note and your personal Returns Authorisation number located at the top of this email.
Please return the item to us at the address below (Please retain your proof of postage for future reference)
Your return will be processed as soon as possible after receipt into our returns department.
Please ensure all items are returned complete with all accessories included in the box as any incomplete returns will not be processed and will be subject to our ‘quarantine’ procedure.
Please accept our sincerest apologies for any inconvenience this returns process may have caused you and thank you for your continuing patience and valued custom.
Kind Regards,
Play.Com
Redigerat av Unregistered948c54a3, 09 November 2010 - 13:58.
Postad 19 November 2010 - 18:15
Redigerat av Jerran, 19 November 2010 - 18:17.
Postad 19 November 2010 - 18:48
Postad 19 November 2010 - 19:13
Beställde just The Lord Of The Rings: The Motion Picture Trilogy - Special Extended DVD Edition och Terminator Salvation: T-600 Limited Edition Packaging. Kostade tillsammans ca 500 :-. Det är ju två relativt stora och tunga paket, så det känns som att det är tullrisk på den beställningen. Men hur mycket kan tullen ligga på då? Är inte så sugen på att punga upp för mycket pengar för dom heller. Eller kan man på något sätt se vart ifrån de sänder paketen?
Ingen tullavgift inom EU.
När det gäller moms så brukade de iaf förr betala in UK VAT på varor för £18 och mer.
Postad 19 November 2010 - 19:35
Postad 19 November 2010 - 20:20
mycket (allt?) skickas från jersey och det ingår inte i eu. så ibland händer det att folk åker på tullavgift på beställningar från play.
Nej! Ingen tull från Jersey!
Postad 19 November 2010 - 21:04
Nej! Ingen tull från Jersey!
alltså, det är sjukt ###### irriterande att gå igenom det här hur många ggr som helst. läs igenom tråden. gärna ett par ggr. DET ÄR TULL FRÅN JERSEY! såvida dom inte har ändrat det bara nyligen, då ber jag om ursäkt.
annars är det ju bara att läsa detta inlägg t.ex.
så, om det nu inte har ändrats, och ni tänker fortsätta hävda att det visst inte är tull från dom, så får ni väldigt gärna förklara varför väldigt många ändå råkar på det.
Postad 19 November 2010 - 21:19
Du har fel.Nej! Ingen tull från Jersey!
http://www.play.com/...?page=playterms
36.If your delivery address is outside of Jersey, you may be subject to import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your country. Any such additional charges for customs clearance must be borne by you. You should note that customs policies vary widely from country to country; Play.com advises each customer to contact their local customs office for further information.
Postad 20 November 2010 - 16:31
alltså, det är sjukt ###### irriterande att gå igenom det här hur många ggr som helst. läs igenom tråden. gärna ett par ggr. DET ÄR TULL FRÅN JERSEY! såvida dom inte har ändrat det bara nyligen, då ber jag om ursäkt.
annars är det ju bara att läsa detta inlägg t.ex.
så, om det nu inte har ändrats, och ni tänker fortsätta hävda att det visst inte är tull från dom, så får ni väldigt gärna förklara varför väldigt många ändå råkar på det.
Det var väl då fan.
Det är ingen tullavgift från Jersey
Man har aldrig behövt betala tullavgift från Jersey.
http://www.tullverke...9280001044.html
Har aldrig behövt betala moms heller för den delen.
Men har iofs bara handlat 500+ filmer. Har väl haft tur.
Sen kan man fråga sig vad VAT prepaid betyder enligt fotot ovan.
Somliga klarar inte att hålla isär på tullavgift och moms.
Redigerat av Unregistered1d36b31d, 20 November 2010 - 16:33.
Postad 20 November 2010 - 16:45
så hur mycket du än vill berätta för oss att det inte är tullavgift inom eu (det vet vi redan) så spelar det ingen roll då det gäller länder utanför eu. för vet du vad? DOM INGÅR INTE I EU!
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 20 November 2010 - 16:45.
Postad 20 November 2010 - 16:54
Jersey, är ett självstyrande område (Bailiwick / Balliage) som lyder direkt under den brittiska kronan, kronbesittning (Crown Dependency) och ingår inte i EU eller det Förenade konungariket Storbritannien och Nordirland.
så hur mycket du än vill berätta för oss att det inte är tullavgift inom eu (det vet vi redan) så spelar det ingen roll då det gäller länder utanför eu. för vet du vad? DOM INGÅR INTE I EU!
Orkar du inte ens bemöda dig med att läsa länken till tullverket?
Eller kan du inte läsa innantill?
Eller menar du att tullverket har fel?
Här kommer en version speciellt för dig:
Vissa områden och länder har nämligen särskilda avtal med EU. Till exempel finns det särskilda skatteområden inom EU. De engelska kanalöarna (till exempel Jersey) och Åland är exempel på områden som ingår i EU:s tullområde men inte i EU:s skatteområde. Detta innebär att vid köp från dessa områden ska varan deklareras till Tullverket. Varan blir tullfri men momsen måste betalas i Sverige.
Redigerat av Unregistered1d36b31d, 20 November 2010 - 16:56.
Postad 20 November 2010 - 17:06
Postad 06 January 2011 - 22:51
Postad 07 January 2011 - 15:44
Eh, Play är en Brittisk butik med filmer för den marknaden, det betyder att vissa Blu-ray och de flesta DVD INTE har Svensk text. Dock brukar de vara bra på att skriva ut vilka språk en film har.Förmodligen en dum fråga men vad är det som skiljer på filmerna som man beställer från play.com och tex cdon.com? Är det samma svenska textning osv?
Postad 08 January 2011 - 00:12
Tror dock att vi kan vara överens om en sak: beställer man från Play.com får man vara beredd på att pynta upp extra pengar om ens försändelse granskas i Sverige.
Postad 08 January 2011 - 20:54
Eh, Play är en Brittisk butik med filmer för den marknaden, det betyder att vissa Blu-ray och de flesta DVD INTE har Svensk text. Dock brukar de vara bra på att skriva ut vilka språk en film har.
Ehhhhhhhhhhhhhhhh din lilla råtta... Jag förstår att det är en utländsk butik som inte har Sverige som marknad. Min fråga var ifall den svenska textningen är "standard" textning, precis som den som ligger på de bluray filmer man köper i Sverige, eller om det är någon b översättning. Min andra fråga var om det är någon skillnad på filmerna i form av formaten eller dylikt gentemot de filmer man köper i Sverige.
Sluta upp med den där ###### översittar attityden!
Postad 08 January 2011 - 21:02
Postad 12 February 2011 - 09:27
Jag testade mot Amazon med deras fria frakt och Play var en cent billigare med samma varor och samma pris i Pund.
Konkurrensen fungerar, åtminstone i UK
Postad 15 March 2011 - 01:07
jag har handlat där förr så mina uppgifter finns där, dock så funkar det inte att bekräfta köpet, står att jag ska skriva in mitt personliga lösenord som jag har till min internetbank?
givetvis vet jag inte det, loggar in på internetbanken och byter lösenord precis som jag blir tillsagd
bekräftar mitt lsenordsbyte och går tillbaka till play och knappar in, samma sak då, lösenordet är fel, trycker fel 3 gånger och helt plötsligt är lösenordet spärrat.
går in på internetbanken och gör samma sak igen, när det är färdigt startar jag om datorn vilket inte heller hjälper
har testat 5 ggr nu med samma resultat, har fått 5 mail där det står att jag ska verifiera lösenordet eller nåt sånt.
går jag in på "my account" på play och kollar så ligger ju boxen där och det står "order placed" men har inte fått nåt bekräftelsemail, och inga pengar är dragna från kontot (tar det en stund kanske?)
det ska inte vara så här svårt att beställa en film
någon som har råkat ut för samma sak och vet hur man ska göra?
har jag beställt boxen eller inte?
mycket tacksam för svar
/Andreas
Postad 08 June 2011 - 15:46
Vissa områden och länder har nämligen särskilda avtal med EU. Till exempel finns det särskilda skatteområden inom EU. De engelska kanalöarna (till exempel Jersey) och Åland är exempel på områden som ingår i EU:s tullområde men inte i EU:s skatteområde. Detta innebär att vid köp från dessa områden ska varan deklareras till Tullverket. Varan blir tullfri men momsen måste betalas i Sverige.
Postad 21 August 2011 - 03:41
Tydligen har funktionen sök på språk tagits bort, eller är jag bara blind.?
just den sökningen har jag hittat mängder med guldkorn genom åren
mvh martin
Postad 21 August 2011 - 05:34
Postad 21 August 2011 - 18:54
Den fanns bara på DVD och inte blu-ray men vad värre är Play har blivit lika dåliga som alla andra engelska butiker att sätta ut subs överhuvudtaget
Ska kanske förtydliga lite, orginal språks sökningen saknar jag.
Postad 17 August 2012 - 21:16
Fick två trasiga steelbooks från dom i går som jag tänkte returnera, har följt anvisningarna på hemsidan där man först går in på order history och därefter följer de olika stegen. Printade också ut "return authorisation" papperna som ska följa med i paketet. Stod ingen returadress på dessa papper heller..
Nån som vet?
Postad 17 August 2012 - 21:24
Play, Po Box 192, Jersey, JE4 8RP
Men frågan är om denna gäller för returer?
Postad 17 August 2012 - 21:28
Play returns Middlesex nånting
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 filmer
28 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?