Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nokia N95 *

2779 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 april 2007 - 10:53

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
pratade precis med tre:s kundtjänst och de skulle antagligen inte börja sälja den förrän i maj någon gång... datum kunde hon inte säga...illa :D

Postad 12 april 2007 - 11:15

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Det var inte så bra det! Hörde dock att man får nått special packet med skype och dylikt om man köper genom 3?

Postad 12 april 2007 - 11:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ingen ide att köpa en så avancerad telefon låst....

Tre iaf är värdelös på att släppa uppdateringar....

Annars kommer ni att slita loss allt hår på huvudet.När uppdateringar väl kommer så får ni vänta nåra månader till innan operatörerna släpper sina

Postad 12 april 2007 - 12:03

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
kanske kanske inte... vet faktiskt inte... har ju inte gjort d på någon tidigare telefon men samtidigt så har de ju inte varit fullt så avancerade... men får se hur d blir... känns kanppt lönt att sätta upp sig på någon boking nu heller... e ju sjuka köer överallt så då kan man lika gärna vänta till någon som det inte går att boka hos får den och vara snabb där istället... någon som har fått en ännu? sägs ju att den slättps hon vissa återförsäljare...

Postad 12 april 2007 - 12:19

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
J-MAN! Ringde till tbh.se idag och det var inte så många i kö sa han! Han sa att alla som har förhandsbokat kommer att få en mobil samt att det kommer att bli ett större antal över för de som inte väljer att förhandsboka så förhandsboka på tbh.se så får du en nokia n95!

Postad 12 april 2007 - 12:27

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
ok tack för tipset... ska göra d meddetsamma tror jag... känns inte lönt att vänta på att tre ska komma loss!

Postad 12 april 2007 - 12:32

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Jöpp! Visst det kostar någon hundring extra jämfört med katshing.se men vänte listan på katshing är väl uppe i 500-600 nu haha!

Redigerat av hasselnot, 12 april 2007 - 12:33.

Postad 12 april 2007 - 12:41

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
jo om d ens räcker! sitter och håller på med bokningen nu... förresten har du koll på när de får in den? hittade inget om det på deras sida... kan va jag som e blind!

Redigerat av J-MAN, 12 april 2007 - 12:45.

Postad 12 april 2007 - 12:45

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0
Tur man är bland de 30 första hos Katshing.

Postad 12 april 2007 - 14:05

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
J-Man! Det är beräknat att de ska få in n95 den 18/4 men sånt kan man aldrig lita på! Eftersom att det 50% av fallen i alla butiker oftast inte stämmer! Dock så fick endel butiker in den idag men i ett väldigt litet antal. Och du gissade rätt de såldes slut på ca 3-4 timmar! Så datumet 18/4 +/- några dagar alternativt 1 vecka!

Packetloss, när bokade du din? Har hört att endel ligger på 500 plats på katshing!

Någon som vet hur kvaliten på n95 är? Läste på internet att den kändes rätt plastig?

Redigerat av hasselnot, 12 april 2007 - 14:06.

Postad 12 april 2007 - 14:18

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
ok hasselnot tack för hjälpen pratade själv med dem innan och de sa att de inte alls vågade svara på när de kunde leverera den men hoppades på snart!

ingen som har lite synpunkter på vilken operatör man "borde" ha vill ju kunna utnyttja den till max eller?

Postad 12 april 2007 - 14:29

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Okej! Till mig sa de 18/4 men datumen stämmer ALDRIG! Om man ska använda alla fuktioner borde man väl ha 3 eller telia men jag vet inte! En sak som jag nog aldrig kommer att använda på telefonen är nog wap funktionen! Dock allt annat!

Är det någon som vet hur headsetet man får med ser ut? Har letat lite men hittar det inte! Är det någon som läst hur ljudet i n95`n är när man kör det genom hörlurar, syftar då på uppspelning av mp3-filer!

Redigerat av hasselnot, 12 april 2007 - 14:43.

Postad 12 april 2007 - 14:43

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
nu skickade de igen och sa att de inte visste när de kunde leverera dem eftersom att det fanns förhandsbokningar på den och att de inte alls visste hur mpnga som kom i första omgången... de verkar lite förvirrade... men men har ju bokat en n i alla fall...

Postad 12 april 2007 - 15:10

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Hm låter konstigt! Nåväl när jag pratade med dem tog de i kontakt med killen som köper in deras mobiler! Men jag antar att det är som vanligt att det "sägs" vara den 18/4 men i verkligheten blir det den 30/4!

Nåväl nån gång kommer den iaf!

Postad 12 april 2007 - 15:32

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag bokade från katsching 21/2 och fick plats 108, men det lutar åt att jag avbeställer den nu.
Har hittat ett annat ställe som lät jäkligt säkra på att dom skulle få en ordentlig leverans nu den 18:e.
Där fick jag plats 9, så det känns ju lite säkrare att få nån då. Dom hade redan fått in 3 st, men dom försvann fort dom.

Postad 12 april 2007 - 15:49

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Det lär ta flera månader innan katshing lyckats skicka ut alla mobiler som förhandsbokats där!

Postad 12 april 2007 - 19:33

masterix
  • masterix
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nu blir man ju lite sur...

Denna veckan gör jag ett jobb i en liten bergsstad långt bort i Slovakien. Jag gick förbi en mobilbutik, och vad får man se? Inte en, utan TVÅ N95'or! Jag fick känna och klämma, så det var inga dummy's.

Tyvärr kostade de ca 8000 SEK, så jag väntar någon vecka och sparar ~1500 i Svea Rike.

Skärpning Nokia!

Postad 12 april 2007 - 19:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Eller så skulle du ha höpt 2 och sålt den ena för 9500 :)

Postad 12 april 2007 - 19:47

masterix
  • masterix
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hmm... Någon som bjuder 9500 för en N95? Åker hem imorgon.

Å andra sidan, nya produkter brukar behöva lite garanti, förvisso ska jag tebax hit om ett par veckor...

Postad 12 april 2007 - 20:44

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
En stilla undran bara. Det där med kartorna till gps:en, om nu inga kartor finns lagrade på telefonen utan man laddar ner dom med gprs medans man använder gps:n, det kostar ju inte så mkt. Men när man är utomlands då? Där kostar det ju betydligt mer...

Kan man lagra kartor på minneskortet och använda dom?
Jag ska nämligen jobba i danmark om ett par veckor, och då skulle det ju vara smidigt om man slapp ladda ner dom via gprs.
vart hittar jag kartor att ladda ner? Finns det gratis eller kostar det?

Tacksam för råd
Mvh Andreas

EDIT: Hittade själv... www.smart2go.com

Redigerat av NeoBoll, 12 april 2007 - 21:25.

Postad 12 april 2007 - 20:48

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

Packetloss, när bokade du din? Har hört att endel ligger på 500 plats på katshing!

<{POST_SNAPBACK}>

Slutet Januari.

Postad 12 april 2007 - 21:27

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

En stilla undran bara.  Det där med kartorna till gps:en, om nu inga kartor finns lagrade på telefonen utan man laddar ner dom med gprs medans man använder gps:n, det kostar ju inte så mkt. Men när man är utomlands då? Där kostar det ju betydligt mer...

Kan man lagra kartor på minneskortet och använda dom?
Jag ska nämligen jobba i danmark om ett par veckor, och då skulle det ju vara smidigt om man slapp ladda ner dom via gprs.
vart hittar jag kartor att ladda ner? Finns det gratis eller kostar det?

Tacksam för råd
Mvh Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

Om du läst i tråden så hade du sett att jag skrivit att man kan ladda ner kartor via datorn med Nokias Maploader. Antar att man får med det på skiva med telefonen...

Postad 13 april 2007 - 07:37

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Tack så jättemycket för informationen om GPSen i N95. Låt se om jag fattat det rätt alltså: Jag kan köpa ett minneskort där jag (via internet på min dator) laddar ner låt oss säga Sveriges alla kartor. Sen kan jag stänga av "online"-läget och då bara använda mina nerladdade kartor utan någon alls extra avgift när jag befinner mig i Sverige. Eftersom jag inte ska ha den till att köra med så behöver jag inga vägbeskrivningar per röst och behöver därför inte prenumerera på det. Men som jag förstått det kan man väl ändå få en "visuell" vägbeskrvning på mobilen mellan 2 punkter? Om jag sedan kommer utomlands kan jag bara slå på online-läget och låta mobilen "strömma" kartor via GPS/3G under tiden jag rör mig.

Stämmer detta? Och i så fall, vilken storlek på minneskortet bör man ha för att få plats med t.ex. Sveriges kartor.

Tack för all hjälp!

Postad 13 april 2007 - 08:32

masterix
  • masterix
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Tack så jättemycket för informationen om GPSen i N95. Låt se om jag fattat det rätt alltså: Jag kan köpa ett minneskort där jag (via internet på min dator) laddar ner låt oss säga Sveriges alla kartor. Sen kan jag stänga av "online"-läget och då bara använda mina nerladdade kartor utan någon alls extra avgift när jag befinner mig i Sverige. Eftersom jag inte ska ha den till att köra med så behöver jag inga vägbeskrivningar per röst och behöver därför inte prenumerera på det. Men som jag förstått det kan man väl ändå få en "visuell" vägbeskrvning på mobilen mellan 2 punkter? Om jag sedan kommer utomlands kan jag bara slå på online-läget och låta mobilen "strömma" kartor via GPS/3G under tiden jag rör mig.

Stämmer detta? Och i så fall, vilken storlek på minneskortet bör man ha för att få plats med t.ex. Sveriges kartor.

Tack för all hjälp!

<{POST_SNAPBACK}>

Men kom igen nu, ett 2GB microSD kostar 2-300 kr, finns det någon anledning att köpa ett mindre?

Kartor: Gå in själv på smart2go eller Nokia och ladda ner PC-applikationen, du kan ladda ner vilka kartor du vill. Inte använda dem i något annat än smart2go's prgvara, men få en uppskattning om storleken. 2GB räcker till större delen av Europa, och lite till. Så jag skulle nog vilja ha ett 4GB kort... (måste FAT32 formatteras av något annat än telefonen).

:)

Postad 13 april 2007 - 08:49

vibbe
  • vibbe
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tack för all hjälp!

<{POST_SNAPBACK}>

Men kom igen nu, ett 2GB microSD kostar 2-300 kr, finns det någon anledning att köpa ett mindre?

Kartor: Gå in själv på smart2go eller Nokia och ladda ner PC-applikationen, du kan ladda ner vilka kartor du vill. Inte använda dem i något annat än smart2go's prgvara, men få en uppskattning om storleken. 2GB räcker till större delen av Europa, och lite till. Så jag skulle nog vilja ha ett 4GB kort... (måste FAT32 formatteras av något annat än telefonen).

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr är väl 2 GB maxstorleken.
http://www.nokia.se/...features.php#03 :)

Postad 13 april 2007 - 09:13

masterix
  • masterix
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Max 2GB:

Ja, men nja... Skillnaden är filsystemet; standard SD = FAT16, SDHC = FAT32. N95/Series 60 verkar enligt vissa andra källor inte ha några problem med att använda ett FAT32 formaterat kort, däremot kan den inte formatera själv. Så, det borde funka att formatera i PC'n, och använda i N95. Det finns i andra forum bilder på N95'or med fungerande 4GB kort.

Om inte annat så bör stöd för SDHC kunna fixas med uppdaterad firmware i framtiden.

Postad 13 april 2007 - 09:17

danneber
  • danneber
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nu har webhallen ändrat sin release info

Pris: 6795 kr
Vårt artikelnr: 73528
Releasedatum: 2007-04-19

Postad 13 april 2007 - 09:40

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Sandisk har bekräftat att N95 fungerar med 4GB SDHC. Har hört att en testat med gott resultat.

Bilden som cirkulerade på forum för ett tag sedan var 4GB icke SDHC som oxå verkar fungera.

Finns 4GB micro SDHC att få tag på i Sverige? Har inte sett det..

Postad 13 april 2007 - 09:51

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
någon som vet hur man får tag i ett 4gb kort till n95?

Läste dock att de nya 4gb korten bara ligger på 2mb/s! Kan vara ganska jobbigt när det tar 34-35 minuter att fylla kortet :/

masterix! menar du att man kan ändra hastigheten på ett vanligt 2gbkort eller ändrar man storleken?

Redigerat av hasselnot, 13 april 2007 - 09:56.

Postad 13 april 2007 - 09:56

masterix
  • masterix
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
TBH verkar ha lagt till ett 4GB SDHC idag:

https://www.prisjakt...?prisid=7088095

Jag har sett dendär bilden på ett microSD 4GB utan SDHC tryck. Men det _måste_ ändå vara ett SDHC. Detta pga att FAT16 i sig har en begränsning på 2GB, alltså skulle två partitioner behövas, men det verkar opraktiskt. Nej, det var nog ett pre-production kort som inte fått rätt tryck på sig...

Postad 13 april 2007 - 09:59

m_ab
  • m_ab
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Max 2GB:

Ja, men nja... Skillnaden är filsystemet; standard SD = FAT16, SDHC = FAT32. N95/Series 60 verkar enligt vissa andra källor inte ha några problem med att använda ett FAT32 formaterat kort, däremot kan den inte formatera själv. Så, det borde funka att formatera i PC'n, och använda i N95. Det finns i andra forum bilder på N95'or med fungerande 4GB kort.

Om inte annat så bör stöd för SDHC kunna fixas med uppdaterad firmware i framtiden.

<{POST_SNAPBACK}>

Stämmer detta som du säger så är det ju jäkligt bra alltså.. Hade varit kanon om nån kan bekräfta det sen när man har fått hem sin n95:a :) Känns som 4 Gb räcker ganska långt! :)

Postad 13 april 2007 - 10:39

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Samtidigt är ju 2GB-korten så billiga att man kan köpa ett eller två sådana så länge, tills detta med 4 GB blir mer vanligt eller stöds. Själv tänkte jag inte ens köpa ett 2 GB eftersom jag har några PNY och Kingston 1 GB liggande hemma. Det lär ordna min akuta behov. Fyller man inte kortet är det ju faktiskt meningslöst att ha en massa utrymme...

Postad 13 april 2007 - 10:45

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Jag förstår inte riktigt vad ni pratar om? kan man ändra hastigheten på kortet eller kan man utöka minnet på kortet genom att byta filsystem?

Postad 13 april 2007 - 10:50

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Det är ingen hemlighet att olika MicroSD har olika hastigheter. Hittills har 2GB ansetts vara mycket långsammare än 1 GB (därför har jag bara ägt 1 GB än så länge). Viktigt i vissa sammanhang där spelet/programmet som läser är beroende av att få in data snabbt nog. Låter som att en GPS-programvara också skulle kunna vara intresserad av detta, men vi pratar om väldigt små mängder data då.

Du kan dock inte ändra hastigheten på kortet utan det beror på hur det tillverkats. Ibland även på om det är den japanska eller europeiska versionen av kort X.

Postad 13 april 2007 - 14:28

Unregistered41507
  • Unregistered41507
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Bokade min N95 hos Katshing 26 feb.. står idag som nr 199 i Plum-kön (startade på 220 nånting).

När jag pratade med dem i slutet på mars så visste de inte hur många de skulle få in (alt ville inte berätta), för jag undrade då hur lång tid det skulle ta efter releasedatum att få telefonen.

Idag står dock levdatum 17/4 hos Kathing, men det lär ju inte gälla mig.

Men - för er som är ritkigt sugna -

www.fristadenmobil.se skriver på sin websida att de har telefoner i lager för 6399:- .......

Postad 13 april 2007 - 14:31

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Tack för all hjälp!

<{POST_SNAPBACK}>

:P

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte för att jag är för snål för att köpa ett 2GB minneskort så bespara mig gärna dina snorkiga kommentarer. Men precis som Micleg säger så brukar större kort vara långsammare än mindre kort och när det gäller laddning av kartor i GPS-läge är långsamhet inget kul.

Men jag ska testa ladda hem programmet och se vad det tar. Tack för hjälpen!

Postad 13 april 2007 - 14:46

Unregistered49dfbb04
  • Unregistered49dfbb04
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
enligt svar från katshing i tisdags ska dom få en stor leverans, va nu det innebär.
den uppgiften har dom fått från nokia.

Postad 13 april 2007 - 15:04

hunter1sweden
  • hunter1sweden
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hallå alla N 95 Supporters :P

Precis som ja trodde så va batteri tiden kass. :wub:

kolla in testet på Prylportalen länk nedan.

http://prylportalen...._MKF516.dbp.asp

Fattar inte hur dom tänkte på Nokia.
" SMS + MMS + Fota + Surfa + GPS + Ringa, ja justja å så litet Batteri så j-na får ladda ofta "

Nä Nokia gör rätt, gör om. :P

Kör själv 6681 där är Batteri tiden är ok men inte mer tyvärr.

Postad 13 april 2007 - 15:51

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Öhhh... Angående batteritiden står det i princip bara detta i testet än så länge:

"...Men laddar man telefonen dagligen känns det i alla fall som att man kan man använda den i princip hur flitigt man vill..."

Dagligen tycker jag är helt okej på en sådan typ av telefon.

Det jag tycker är kass är att det inte finns batteriladdare (för lösa batterier). Ska jag ha ett extra batteri måste detta laddas i telefonen. Oh yeah, hur länge skulle jag orka hålla på så? Nej, jag vill ha en bordsladdare där jag kan ställa telefonen och plugga in ett extra batteri för laddning, precis som jag har kunnat göra med mina Ericsson-telefoner (P900:an undantagen).

Redigerat av Micleg, 13 april 2007 - 15:52.

Postad 13 april 2007 - 16:10

Unregistered49dfbb04
  • Unregistered49dfbb04
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
länk till batteritest på engelska! http://www.allabouts...attery_life.php

Postad 13 april 2007 - 16:34

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Jag tycker att batteritiderna verkar helt okej om man kollar lite på hur många strömkrävande finesser telefonen använder sig av. Har en p900 nu och då vet jag inte om batteriet är gammalt eller nått men den måste jag ladda varje dag!

Edit: Undrar hur länge telefonen klarar av att spela musik ut i lurarna utan att dö?

Redigerat av hasselnot, 13 april 2007 - 16:38.

Postad 13 april 2007 - 20:45

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Vi fick in 2 ex av N95 till jobbet idag, mailade lite med Anglo (en av nokias större återförsäljarna här i Finand) och de sa att de skulle få ca TJUGO ex nu till att börjas med igår och idag... varav vi fick 2 =D kändes bra :wub: men de skulle få in större kvantiteter redan nästa vecka, hade dock inte tid att fingra så mycket på mobilen idag men ska göra det imorrn! =D men den kändes gedigen och vi var jaevligt förvånade över hur snabb den var i uppstarten, dock så verkar de va som nån skrev tidigare att "plum" kommer före och "sand" dröjer ett tag till, vi fick iaf 2st "plum" :P Jaevligt sugen på att slänga ut min K800i och plocka hem en sån här :P

Postad 14 april 2007 - 09:02

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Väntar glatt på ett test från dig Tompaz! :P

Däremot undrar jag om det stämmer som dom säger i testet på mobil.mkf.se att man max bara kan filma 1 min med video-funktionen? För sånt tycker jag är bara lamt...

Redigerat av Pada-chan, 14 april 2007 - 09:02.

Postad 14 april 2007 - 10:00

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Väntar glatt på ett test från dig Tompaz!  :P

Däremot undrar jag om det stämmer som dom säger i testet på mobil.mkf.se att man max bara kan filma 1 min med video-funktionen? För sånt tycker jag är bara lamt...

<{POST_SNAPBACK}>

det kan jag svara på på en gång, du måste nog ha läst fel för dom skriver att man kan filma upp till 1 timme tror jag d var :wub: de pratade dock om hur stor filen skulle bli om man spelade in i 1 minut.

Postad 14 april 2007 - 10:39

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
tbh.se verkar fått den på lager nu! kan det verkligen stämma?

Postad 14 april 2007 - 11:21

Unregistered41507
  • Unregistered41507
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

tbh.se verkar fått den på lager nu! kan det verkligen stämma?

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, fristadenmobil.se hävdade ju att de hade den i lager redan igår (se mitt tidigare inlägg)... helt omöjligt är det väl inte då.

Postad 14 april 2007 - 11:47

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Nej, den är slut där.... Jag pratade med dom i torsdags när det stod att dom hade den i lager, men dom hade bara fått in 3 st.... det kommer in nya tis-ons...

Postad 14 april 2007 - 11:56

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Väntar glatt på ett test från dig Tompaz!  :P

<{POST_SNAPBACK}>

det kan jag svara på på en gång, du måste nog ha läst fel för dom skriver att man kan filma upp till 1 timme tror jag d var :wub: de pratade dock om hur stor filen skulle bli om man spelade in i 1 minut.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan filma så länge det finns plats på minneskortet. Med högsta upplösningen kan du filma ca 20 min på 2gig har jag för mig att jag läst nånstans.

Postad 14 april 2007 - 12:10

Hulphan
  • Hulphan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tja! Nu har jga varit hos Telia, Geab och BKE och pratat om N95 med dem. Telia och Geab hävdar att de har telefonen på tisdag den 17:de och BKE där jag förbokat telefonen hos säger att den släpps i Sverige den 18:de. Man blir ju knäpp på dom när de har olika uppgifter att komma med men, men det är bara att härda ut. Känner sig som ett barn på julafton :P orkar inte vänta....

Postad 14 april 2007 - 12:34

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Lite mera fingrande... =D har nu hunnit fingra lite till, dock bara lite då det är jippo här idag o folk springer här som dårar, men iaf, telefonen känns fortfarande stabil och gedigen, dock så tycker jag att knappen i mitten känns lite plastig men i övrigt så känns knapparna bra, är väl lite mig d e fel på då jag inte är nån nokia-fan i övrigt... :D men det känns fortfarande som om jag sku kunna slänga ut min K800i o för första gången på över 5år åter igen köpa en Nokia.
Kameran funkar bra, även att filma, och med bästa kvalite så får det rum ca 5min på kamerans minne, men det går ju att utöka ordentligt genom att köpa till minneskort, dock så tycker jag det är slött att kameralinsen har mekanisk öppning, jag skulle vilja haft elektronisk, dock så är det så pass trög så att den inte kan öppnas av misstag i fickan osv. (GLÄDJ ER K800-ägare!! =D)
Väldigt enkelt att connecta med W-lan, bluetooth, osv, surfningen är även den snabb och enkel, (var även in här o snokade lite från den :P) lite pillrande innan allt funkar klockrent med zoomingar och "tabbningar" när man surfar men me tanke på hurdana pryltokar vi alla här är så kirrar vi detta på nolltid :wub:
GPS:en har jag inte riktigt kollat på än men har tänkt låna hem vårt sista ex över helgen och fortsätta fingra lite till, men som sagt, mitt första (lr ska man säga andra?) intryck av den är att det är en BRA+ telefon som nog gör skäl för sitt pris, tänker man efter så är det ju ganska överkomligt då man får 5mp kamera, GPS, mm. Allt på en gång :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.