Nja, jag skulle nog vilja använda en eventuell Flea innan min Marantz 8001 då den till skillnad mot Flea har dubbla HDMI ut. Då skulle jag kunna dra nytta av bildförbättringarna till både plasma och proj utan att behöva rycka kablar varje gång. Eller tänker jag fel här?Det enda man skall ha mellan en Flea och bildvisaren är bara en eventuell scaler
Algolith Flea, bildrensare utan dess like!
Postad 07 May 2007 - 22:59
Postad 07 May 2007 - 23:01
Nja, jag skulle nog vilja använda en eventuell Flea innan min Marantz 8001 då den till skillnad mot Flea har dubbla HDMI ut. Då skulle jag kunna dra nytta av bildförbättringarna till både plasma och proj utan att behöva rycka kablar varje gång. Eller tänker jag fel här?Det enda man skall ha mellan en Flea och bildvisaren är bara en eventuell scaler
Ingen regel utan undantag
I så fall så bör du ju ha svart på vitt hur det förhåller sig med ljud genom den.
Postad 08 May 2007 - 06:43
Nja, jag skulle nog vilja använda en eventuell Flea innan min Marantz 8001 då den till skillnad mot Flea har dubbla HDMI ut. Då skulle jag kunna dra nytta av bildförbättringarna till både plasma och proj utan att behöva rycka kablar varje gång. Eller tänker jag fel här?
Precis, dessutom rekommenderar Algolith själva att man skall koppla Flean innan eventuell reciever, varför vet jag ej.
Postad 08 May 2007 - 09:35
Postad 08 May 2007 - 09:59
Jag funderade på att sätta den efter min receiver (ej uppsampling, båda HDMI upptagna) samt att använda andra ingången på Flea för en framtida "HD-disc" spelare. Då skulle den få (via receivern) 576i från tex digitalboxar och 720p50/60 från min DVD. Fast den verkar ju inte att acceptera 720p50 in?
(Skärmen trivs bäst med 720p.)
Postad 08 May 2007 - 13:36
Va!? Jag trodde inte att det gick, utan att de nya ljudformaten nedsamplades via optisk/coaxial? Krävs inte HDMI (1.1) för att få in förlustfritt HD-ljud till en receiver?En annan sak som kanske kan vara bra att veta är att Flean inte skickar igenom ljudet (jag fick det inte o funka iaf och hembioconsult kunde bara kostatera), inte för att det spelar så stor roll då man kan köra optiskt/coaxialt men väl värt att nämnas.
en flea ska i varje fall skicka igenom ljud genom hdmi. varför det inte funkar för dig vet jag inte men som sagt det ska fungera.
Postad 08 May 2007 - 18:08
Kom hem precis och kollade lite extra i manualen, och du o Dragnet har rätt, det är efter recievern den skall sitta och innan eventuell scaler, ber om ursäkt för missvisningarna. Men är det inte en scaler i Marantz 8001? Ska den inte sitta före den i så fall?
[QUOTE]en flea ska i varje fall skicka igenom ljud genom hdmi. varför det inte funkar för dig vet jag inte men som sagt det ska fungera. [/QUOTE]
Jaså, det var skumt, testade med att byta kablar men det funkade inte, varken från dvd eller ps3.
Efter det ringde jag till hembioconsult o frågade om så var fallet och och dom konstaterade att man ej kunde skicka ljud, men dom o jag kan ha fel.
Får testa lite mer i helgen.
[/QUOTE]Va!? Jag trodde inte att det gick, utan att de nya ljudformaten nedsamplades via optisk/coaxial? Krävs inte HDMI (1.1) för att få in förlustfritt HD-ljud till en receiver?[QUOTE]
Pratar inte hd-ljud utan ljud över huvudtaget.
[/QUOTE] Vad har den egentligen för version på HDMI?
Jag funderade på att sätta den efter min receiver (ej uppsampling, båda HDMI upptagna) samt att använda andra ingången på Flea för en framtida "HD-disc" spelare. Då skulle den få (via receivern) 576i från tex digitalboxar och 720p50/60 från min DVD. Fast den verkar ju inte att acceptera 720p50 in? blink.gif[QUOTE]
Vet ej vilken version av hdmi den har, men enligt manualen klarar den:
480i60
480p60
576i50
576p50
720p50/60
1080i50/60
Edit: här är länk till spec
http://www.algolith....d=flea-hdmi&L=0
Redigerat av chrillebn, 08 May 2007 - 18:18.
Postad 08 May 2007 - 18:36
The Flea HDMI carries both Video and Audio.
We process the video and pass audio with no delays.
Regards
Anthony M
Tech Support
Algolith Inc.
det är därför jag påstår att den klarar det
Postad 11 May 2007 - 07:23
Varför kommenterar man ämnen som man uppenbarligen inte behärskar? Är det för att visa att man inte är seriös?Varför lägger man in en bild som den i länken nedan i en recension?? Är det för att visa att man inte är seriös?
![]()
Kan förstå att du som jobbar med stillbilder tycker det är högst osannolikt - för ser man det så så är det det.Kan tänka mig att Frallan menar att den påstådda förbättringen i detta fall bl.a. innebär att Flea på ngt sätt vet att det på kyrktornets två spiror som är längst till vänster saknas tvärgående "streck" - alltså att det skall vara kors och inte bara vertikala spiror.
Högst osannolikt att denna typ av förbättring kan ske.
Ser inte seriöst ut - nej.
Det är ju lixom det som är grejjen med Algoliths algorimtmer. De jobbar både inom-frame och mellan-frame och genom att kombinera information från flera "källor" kan man sedan ur ett stort utval av filter välja ut det som passar bäst. Inte heller jag vet hur algoritmerna fungerar exakt (men kan ta reda på rätt mkt om jag har lust/ork) men att inte ens inse att man kan jobba inom tidsdomänen och ändå uttala sig kan knappast betraktas som seriöst...
Bilden (som kommer från Algolith själva) är, vad jag förstått, tagen från en videosekvens processad (i realtid) av Mosquito som har har snarlika algoritmer som Flea. Tycker inte bilden är konstig, tror alla (hmm, nåja nästan alla...
Skulle kunna lägga fram en mer teknisk analys av "hur det går till" men jag ser det som högst meninglöst eftersom vissa tidigare visat att de inte har kapacitet (antingen beroende på ovilja eller nått allvarligare...) att förstå tekniska argument. Slöseri med tid mao så jag har ett bättre förslag.
Finns många frågor i denna tråd, och tyvärr en hel del FUD som knappast hjälper den som är intresserad av produkten. Vi har en tråd på component där man troligtvis, eftersom vi har direkt-kontakt med Algoliths ingenjörer, kan få svar på alla frågor. Ni som har denna produkt i sikte (det utesluter er som bara vill sprida FUD), prova vettja.
Postad 11 May 2007 - 08:57
Eller menar du att det visst går?
Att en sämre dekoder kan få detaljer som borde synas att försvinna och att en bättre dekoder istället gör att de visas är inget konstigt, men det är ju inte vad vi talar om här. Här pratar vi om att en extern box som inte på något sätt är inblandad i avkodningen skulle kunna utläsa att detaljer som inte finns med i den inkommande signalen borde finnas där.
Visst - det skulle kunna vara så att t.ex. en taskig deinterlacer i decodern (eller ngn rutten P/B-frametolkning) skulle göra så att denna "tvärslå" bara visas t.ex. varannan frame och att Flea faktiskt förstår att den borde visas i varje frame - DET kan jag köpa - men då måste jag säga att jag mycket hellre skulle satsa på en bättre spelare för den som avkodar på detta sätt måste vara kraftigt felaktigt uppbyggd.
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 11 May 2007 - 08:58.
Postad 11 May 2007 - 09:05
Postad 11 May 2007 - 09:32
Vem har sagt att de tvärgående delarna inte kommer fram i avkodningen?Alltså, det som ej kommer fram i avkodningen - t.ex. de tvärgående delarna av korsen på dessa kupoler - kommer icke heller att kunna "trollas fram" av ngn extern hårdvara.
Eller menar du att det visst går?
Vad man måste förstå är att bilden som är "omanipulerad" endast består av en frame med macroblocking - bilden som är processad är en "summary" av flera frames.
Läser ditt glada PM...
Postad 11 May 2007 - 10:03
Dessutom är det väldigt lätt att man av bildexemplet får intrycket att Flea faktiskt kan "trolla fram" detaljer, när det i själva verket här då (enligt dig) rör sig om ngn form av rörlig sekvens där vissa frames representeras med den dåliga detaljrikedom som vi ser till vänster, men där Flea kan använda de högkvalitativa (I-frames?) nyckelrutor som ligger däremellan för att konstruera en högre detaljrikedom.
SKULLE detta (vilket man får intrycket av) vara en statisk tagning över en stadsvy, där dessa detaljer (de tvärgående strecken t.ex.) ALDRIG syns i sekvensen - ja då kan inte Flea göra detta - eller hur?
Börjar du nu förstå varför exemplet känns oseriöst?
Postad 11 May 2007 - 10:29
"när det i själva verket här då (enligt dig) rör sig om ngn form av rörlig sekvens"
Rörlig behöver den inte vara. (jag vet inte hur videosekvenser ser ut)
Ja alltså, det går säkert att tolka bilden lite hur som helst. Personligen tycker jag det inte är så svårt att inse att eftersom Flea är en videoprodukt så kommer produktbilder rörande desamma oxå handla om videomaterial, som bekant är flera bilder (oavsett om det är rörelser eller ej). Men visst, kanske kan man alltid förklara allt tydligare... Fast iofs, om man faktiskt läser texten tillhörande bilden får man faktiskt en del info.
Om man inte tänker ett steg längre, så ja. Jag förespråkar dock att ta ett steg längre.Börjar du nu förstå varför exemplet känns oseriöst?
Postad 11 May 2007 - 10:37
Postad 11 May 2007 - 10:40
Jo, det är ett personangrepp att påstå att man bara sprider FUD när man gör sina inlägg. Det är ett personangrepp att påstå att man inte tänker tillräckligt långt. Nu hakade jag iofs på det uttrycket, men det var endast för att jag tyckte det var viktigt att visa att du i det fallet faktiskt angrep dig själv.
Undrar hur länge denna tråd nu får vara öppen... Hoppas bara att många hinner se att den gode paccis (återigen) började med personangrepp.
Postad 11 May 2007 - 10:52
Det vore ju synd om utvärderingen av produkten bygger på antagningar och teorier om något den inte är gjord för. Det vore ju en annan sak om man kunde lägga upp rörliga bilder i posterna, men av flera skäl är ju det omöjligt.
Åk och kika på produkten. Förresten, be att få ratta den också. I och med att den har splitscreen är det ju bara att tuta och köra.
Postad 11 May 2007 - 11:25
Att du dock kanske ser mitt skäl till att inte ha en teknisk diskussion i denna tråd med dig som ett personangrepp må så vara dock. Du är slöseri med tid av de skäl jag angav. Hade jag bara sagt "nu tänker jag inte diskutera det här mer" hade du frågat varför så varför inte lägga fram anledningen med en gång.
kommer med (luddiga men ändå) personangrepp, vilket ingen annan här gör.
Varför lägger man in en bild som den i länken nedan i en recension?? Är det för att visa att man inte är seriös?
![]()
Kan tänka mig att Frallan menar att den påstådda förbättringen i detta fall bl.a. innebär att Flea på ngt sätt vet att det på kyrktornets två spiror som är längst till vänster saknas tvärgående "streck" - alltså att det skall vara kors och inte bara vertikala spiror.
Högst osannolikt att denna typ av förbättring kan ske.
Ser inte seriöst ut - nej.
Kommer man med påståendet att en hel sajt är oseriös utan att ha några bra argument för det (och lite FUD på det som, "Högst osannolikt att denna typ av förbättring kan ske", vilket faktiskt Arioch, är ett påstående) så blir svaret sällan trevligt för den mottagande sidan.
Det går att välja sina ord i det initiala inlägget - det är den tonen sätts efter.
Nått annat som slog mig.
Bilderna visar komprimeringsartefakter - du tolkade dem dock som dekoder fel. Det är rätt scary att du som jobbar så många år inom foto och tydligen video kan komma till den slutsatsen. Mao ord skulle jag uppmana läsare av denna tråd att i högsta grad ta fram saltkaret när Arioch säger att något inom bildbehandling är osannolikt eller ej.Jo, alltså, jag förstår det du skriver, men det måste vara en synnerligen urusel dekoder som man visar i exempel 1. Det är min poäng. Jag frågar mig om det ens finns så dåliga dekoders i moderna DVD-spelare. DVD-spelare som många gånger kostar bara en tiondel av vad Flea:n kostar.
Redigerat av pacman, 11 May 2007 - 11:27.
Postad 11 May 2007 - 11:39
Du kan ju passa på och läsa de senaste inläggen som är gjorda och notera att du kommer med (luddiga men ändå) personangrepp, vilket ingen annan här gör. Tråkigt men sant.
Jo, det är ett personangrepp att påstå att man bara sprider FUD när man gör sina inlägg. Det är ett personangrepp att påstå att man inte tänker tillräckligt långt. Nu hakade jag iofs på det uttrycket, men det var endast för att jag tyckte det var viktigt att visa att du i det fallet faktiskt angrep dig själv.
Undrar hur länge denna tråd nu får vara öppen... Hoppas bara att många hinner se att den gode paccis (återigen) började med personangrepp.
Begrunda citatet från Frallan.
Varför lägger man in en bild som den i länken nedan i en recension?? Är det för att visa att man inte är seriös?
Sedan kan du själv tänka ut varför pac reagerade som han gjorde.
När man med en mening och en bild ur en recension antyder att en hel sida Component i detta fall är oseriöst så är det väl rätt självklart att folk som jobbar på att tillhandahålla gratis recensioner som av många båda privatpersoner och folk från branschen tycker är väldigt bra. Recensioner som ta MYCKET tid att skriva och det är en hel verksamhet bakom att få recensions objekt o.s.v.
Jag vill inte på något sett antyda att våra recensioner är felfria och helt perfekta, det är bara surt när någon på ett vad jag tyckte "hånfullt" sätt förkastar arbetet som någon lägger ner på en tjänst åt andra.
Klart att responsen blir lite "hård", det var så jag kände när jag läste det citatet, kändes som:
"Ni på Component säger alltid att ni är så seriösa, hur kan ni då i en recension lägga in sådant här helt uppenbart skräp som en 5 åring förstår är helt fel".
Det var intrycket jag fick från inlägget speciellt med den smilen efteråt, men jag kanske har helt fel.
Men där har du nog svarat på varför pac använda hårdare ton i sitt svar. Speciellt när det inte fanns någon som helst substans om vad som menades eller någon teknisk förklaring till varför, utan bara en hint om att Component har gjort bort sig.
Tillbaka till Flean.
Jag kan garantera att gänget bakom Flea vet BETYDLIGT mer om bild än någon av oss, dom vet vad dom gör och dom har ett grymt track record på tidigare produkter.
Låt mig göra en lite tänkvärd lista.
1. Vem ligger bakom denna produkt?
2. Har dom gjort något tidigare som har fått bra kritik?
3. Har folk med erfarenhet tidigare testat deras produkter som t.ex. WSR
4. Vad tycker folk som sett den?
O.s.v.
Tänk till lite innan ni fullkomligt trackar ner på en produkt och i vissa fall säger att det är rent bondfångeri.
Man kan alltid diskutera även om man inte sett produkten i fråga det är ju vad diskussions forum är till för, men det är skillnad på att helt förkasta något man inte ens sett.
Redigerat av ZoomAir, 11 May 2007 - 11:50.
Postad 11 May 2007 - 11:42
Det du nu hänger upp dig på saknar betydelse i mitt resonemang. Alltså; det saknar betydelse för det jag skriver ifall det är källmaterialet eller avkodningen som "felet" beror på.
Men visst, om du hellre vill prata om min trovärdighet än om sakfrågorna - så varsågod. Jag tänker inte sjunka dit ner själv, den diskussionen får du bedriva med dig själv.
Jag har inte haft för avsikt att angripa component-sajten, tråkigt att du tolkar det så. Foto-exemplen kommer väl från de som tillverkar Flea - ja? Så har jag fattat det iaf.
Och hur som helst, jag kan inte förstå hur du kan jämställa en kritik på en sajt/publikation med ett personangrepp på det sätt som du gör. Jag VET att svensk lagstiftning INTE gör det, så cykeln är bra vinglig under dig där du...
Postad 11 May 2007 - 11:51
Tycker dock inte att dessa tre saker är likvärdiga:
1. Kritisera/ifrågasätta en produkt på ett forum som delvis är till för just detta (även om man inte har lyckats få se den lajv - än).
2. Kritisera en sajt där man har valt att offentligt publicera material.
3. Kritisera en person och hävda att det den gör är att sprida Fear, Uncertainty and Disinformation.
De två första tycker jag kan vara helt ok och de är dessutom helt lagliga vad jag vet.
Den tredje är inte helt ok alla gånger och KAN faktiskt t.o.m. vara olaglig.
Postad 11 May 2007 - 11:55
Det är kanske en god idé att försöka döma produkten efter egen observation, istället för att söka sanningen i en taskig reklambild. Eller några screenshots överhuvudtaget för den delen.
Det vore ju synd om utvärderingen av produkten bygger på antagningar och teorier om något den inte är gjord för. Det vore ju en annan sak om man kunde lägga upp rörliga bilder i posterna, men av flera skäl är ju det omöjligt.
Åk och kika på produkten. Förresten, be att få ratta den också. I och med att den har splitscreen är det ju bara att tuta och köra.
Hmmm... Javisst, givetvis bör man se den i verkligheten - också. Men du menar väl inte att det är oviktigt att försöka få information om vad det är den egentligen gör?
För övrigt - du sa det - reklambilden är för taskig. Det var ungefär det som jag menade från början och jag tror att det var vad frallan menade också, men det får han svara på om han orkar.
Tack.
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 11 May 2007 - 11:56.
Postad 11 May 2007 - 12:00
Kan slå vad om att när du ser den in action så kommer du tänka "wow!!!" och säga "vadå då, det där var väl inget att ha!", hahaha! ;-)
Postad 11 May 2007 - 12:02
ZoomAir>> Jag kan LOVA till 100% att jag inte menade att kritisera sajten som gjort recensionen en enda sekund! Jag kritiserade bara marknadsföringsbilderna som Frallan länkade till. Jag tolkade det som om att de kommer från tillverkaren, för det gör de väl?
Tycker dock inte att dessa tre saker är likvärdiga:
1. Kritisera/ifrågasätta en produkt på ett forum som delvis är till för just detta (även om man inte har lyckats få se den lajv - än).
2. Kritisera en sajt där man har valt att offentligt publicera material.
3. Kritisera en person och hävda att det den gör är att sprida Fear, Uncertainty and Disinformation.
De två första tycker jag kan vara helt ok och de är dessutom helt lagliga vad jag vet.
Den tredje är inte helt ok alla gånger och KAN faktiskt t.o.m. vara olaglig.
I detta fall syftade jag på inlägget från Frallan och inte från dig.
För att svara på dina punkter.
1. Precis som jag sa är det helt ok och skall dessutom göras, men man får dra en liten gräns när man börjar säga att en produkt är bondfågeri utan att ens ha sett den. Inget riktat mot just dig utan allmänt om Flea diskussionen som jag tycker gått lite i dom banorna. Det har varit en hel del teknisk diskussion men även mycket antydningar och annat om att Flea är rent skräp och detta av folk som inte ens har sett den.
2. Självklart får man göra det och skall även här göra det, men återigen en gräns på att kritisera sakligt och att hånfullt antyda att man är oseriös. Så tycker jag i alla fall.
3. Ok nu fattar jag vad FUD betyder, återigen så förstår jag varför Pac reagerade så, är nog inte bara Flea diskussionen utan mycket annat bakom.
Redigerat av ZoomAir, 11 May 2007 - 12:03.
Postad 11 May 2007 - 12:22
Postad 11 May 2007 - 12:24
Det jag inte förstår är hur man kan jämställa det med personangrepp. Spelar ingen roll hur mycket "annat" det ligger bakom, det lär inte vara ok ändå. Men, men, jag är inte moderator så jag borde egentligen inte bry mig...
Och, igen, det var VERKLIGEN inte menat från min sida iaf som ett angrepp mot den aktuella sajten. Jag kritiserade bara bildkollaget som jag tyckte var rätt fjompigt.
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 11 May 2007 - 12:26.
Postad 11 May 2007 - 12:48
Med all respekt, men jag känner också som att det gått lite för långt nu och det tillför inget nytt
Det har varit mycket teoretiserande, vilket alltid är bra, men någon gång så måste man se produkten i aktion för att kunna ta diskussionen ett steg vidare. Av en händelse (
Om det finns någon fotokunnig i församlingen så är det nog extra välkommet för alla andra medlemmar som inte har möjlighet att ta sig dit (hör med Lennart först bara). Kanske är läge för en Minhembio-happening i miniformat?
Redigerat av Gargantua, 11 May 2007 - 12:50.
Postad 11 May 2007 - 13:14
Seriöst...kalla det FUD, felaktighet, lögn eller vad som helst. Grundbetydelsen är densamma.
Exempel:
Det som är scary är att Flea nästa gång kanske sätter dit tre tvärstreck istället för bara ett på varje pinne.
Lite såhär har det sett ut hela tiden i denna tråd - med flera skyldiga. Bara påstenden rakt upp och ner (där du INTE gjort dig skyldig till de värsta) taget helt ur luften som i sin betydelse sammanfattas väldigt bra med akronymen FUD (ett vanligt uttryck på internetforum för de som missat det).
Är denna tråd unik? Hell no, felaktigheter finns överallt och alla har nog nån gång gjots sig skyldig (inkl undertecknad - garanterat). I denna tråd har dock FUD-counten gått över styr varför jag hänvisar till en tråd där det inte gjort det.
Gargantua>> Du har förstås helt rätt. Jag lämnar denna tråd och hoppas vi slipper se fler meningslösa FUD:ar...
Redigerat av pacman, 11 May 2007 - 13:41.
Postad 11 May 2007 - 13:23
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 11 May 2007 - 14:31.
Postad 11 May 2007 - 14:44
Har ni något mer ni vill ha sagt till varandra som inte tillför något till den här tråden så kan ni väl ta det i pm.
Postad 11 May 2007 - 22:26
första steget i konflikthantering är att identifiera konflikten o jag har ärligt svårt att se den!
en pissig reklam bild, som kan vara helt producerad manuellt för att förstärka felen och förstärka effekten av vad flea gör just bara för att sälja den, är inget man ska lägga så här pass mycket vikt på!
och om man nu ska tänka ett steg längre vad är det som säger att den vänstra bilden är den rätta?! det kanske är den "extra" informationen som syns på högra bilden som är den som egentligen ligger på skivan och därmed är det ingen framtrollad information som visas utan det är bara en massa komprimeringsartefacts som röjts upp o därmed syns bara den riktiga informationen i bilden!
och om detta hade varit en stillbild med inget mer än exakt den informationen som finns i vänster bild så är det ju självklart att bilden behandlad inte hade sett ut såsom bilden till höger gör, det är inte ens något som behöver diskuteras! så om nu denna bilden överhuvudtaget är en riktigt bild ifrån en sekvens och just detta är fleas resultat så finns det mer information i tidigare bildrutor som ligger kvar o därmed ökar den upplevda detaljnivån i bilden, detta oavsett om det är en stillbild över denna vy eller om den panorerar på något sätt.
men jag tror denna bilden är ett photoshop jobb så snälla kan vi inte skita i den nu? det betyder svara inte på det jag precis har skrivit!
vi kan väl diskutera gruppköp av flea istället så vi får en massa % rabatt!? :-)
nä det blir nog ändå inte såpass billigt så man har råd med en.
själv skulle jag vilja se ett ihopslaget pris av en HD-E1 eller HD-XE1 tillsammans med en flea!
toshiba kan väl göra en drive med något sådant precis som epson precis gjorde?
Postad 15 May 2007 - 16:07
(Skall försöka att se den i aktion på fredag.)
Postad 26 May 2007 - 18:24
Har ett lite olustigt problem nu med min flea o Ps3.
Det är så här: Jag beställde hem en Marantz sr7001 för en månad sen som var helt grym, mycket nöjd med ljudet.
Men saknade 2st hdmi ut så jag skickade tillbaks den för att byta mot 8001:an (som förövrigt blivit stulen på postens lager så jag måste vänta en hel j***a månad på att få ut pengar för den så jag kan köpa en ny, men det är en annan historia) och då kopplade jag in gamla förstärkaren.
Då slutade flean supporta ps3:an ,och jag har inte ändrat några inställningar eller kablar sedan bytet.
Innan jag skiftade tillbaka till den gamla stärkaren så låg flean före 7001:an men iom att jag ej har hdmi på den gamla så ligger den direkt mellan ps3/dvd och projektor
Vet att uppgradering av mjukvara på flean skulle innebära mailfunction för ps3 så jag har inte brytt mig om det.
Hur kan det blivit så här när det funkade med 7001:an ,förstärkaren ska ju inte ha någonting med detta att göra väl?
Är det någon mer som har problem med ps3 o flea?
Är förövrigt nöjd med vad flean åstadkommer, mycket trevligare djup i filmerna på både bd o dvd, men 11-12k för den vete tusan om jag hade lagt ut (köpte den med Epson TW1000), å andra sidan är jag inte värsta sortens bildofil heller.
Kommer att köpa en Toshiba xe1:a samtidigt som marantz nr2 så får väl komma med ett litet omdöme om det ochså senare.
Redigerat av chrillebn, 26 May 2007 - 18:28.
Postad 26 May 2007 - 22:03
Hej!
Har ett lite olustigt problem nu med min flea o Ps3.
Det är så här: Jag beställde hem en Marantz sr7001 för en månad sen som var helt grym, mycket nöjd med ljudet.
Men saknade 2st hdmi ut så jag skickade tillbaks den för att byta mot 8001:an (som förövrigt blivit stulen på postens lager så jag måste vänta en hel j***a månad på att få ut pengar för den så jag kan köpa en ny, men det är en annan historia) och då kopplade jag in gamla förstärkaren.
Då slutade flean supporta ps3:an ,och jag har inte ändrat några inställningar eller kablar sedan bytet.
Innan jag skiftade tillbaka till den gamla stärkaren så låg flean före 7001:an men iom att jag ej har hdmi på den gamla så ligger den direkt mellan ps3/dvd och projektor
Vet att uppgradering av mjukvara på flean skulle innebära mailfunction för ps3 så jag har inte brytt mig om det.
Hur kan det blivit så här när det funkade med 7001:an ,förstärkaren ska ju inte ha någonting med detta att göra väl?
Är det någon mer som har problem med ps3 o flea?
Är förövrigt nöjd med vad flean åstadkommer, mycket trevligare djup i filmerna på både bd o dvd, men 11-12k för den vete tusan om jag hade lagt ut (köpte den med Epson TW1000), å andra sidan är jag inte värsta sortens bildofil heller.
Kommer att köpa en Toshiba xe1:a samtidigt som marantz nr2 så får väl komma med ett litet omdöme om det ochså senare.
Flea stödjer inte HDMI 1.3. Eftersom PS3 och TW-1000 använder 1.3 så fungerar det inte. Om man däremot stoppar in en 1.2 emellan (tex en Marantz 7001) så fungerar det fint, då används 1.2.
Det finns en beta-version på en ny firmware som ska lösa problemet. Hör av dig till Algolith så får du den skickad via e-mail eller så kan jag maila den till dig om du ger mig din adress.
Postad 26 May 2007 - 22:10
Xbox 360 elite/Ps3 till en bra 50"plamsa
nån som testat eller kanske har nått liknande hemma?
Självklart gör den väl skillnad men frågan är om det är märkbart å en plasma eftersom dom flesta verkar köra genom projektor som har en flea.
Sen undrar jag vad den kostar billigast och vad man kan få tag på en eller om det finns billigare bra alternativ?
Postad 27 May 2007 - 09:14
Kanon, du har fått ett pm.
Redigerat av chrillebn, 27 May 2007 - 09:15.
Postad 01 June 2007 - 05:30
Postad 01 June 2007 - 07:27
Redigerat av Dr. Death, 01 June 2007 - 07:27.
Postad 01 June 2007 - 16:16
Jag fick demonstrationen visad med Sharp XV-Z21000, en kanonprojje!!!
Kan bara säga till er som inte sett den, SE DEN och häpna! Saatan det börjar rycka i köp-nerven.... Down boy, Roseann Barr naked......
Tyvärr skulle jag hämta min fru från en liten operation så jag hade inte mycket tid att kolla, bara en timme...
Tack för visningen!!
Cheers Wik
Postad 02 June 2007 - 08:13
MÅSTE till Lund snart....
Postad 02 June 2007 - 13:06
Cheers W
Postad 05 June 2007 - 06:29
Redigerat av Der Wiking, 05 June 2007 - 06:31.
Postad 26 August 2007 - 12:45
Postad 22 September 2007 - 21:29
Förövrigt tycker jag (tvärtemot hur det "borde" vara) att den gör störst skillnad på riktigt bra material! Häromkvällen såg vi Brothers Grimm på Blu Ray. Bilden är grymt bra, men FLEA lyfte den ytterliggare ett rejält snäpp! Däremot tycks den närmast hjälplös på riktigt usla signaler som exempelvis "Säsongskortsmatcher" från Allsvenskan där den visserligen tar bort de värsta blocken, men i stället smetar ut gräset till en enda sörja.
Annars väldigt nöjd!
Postad 24 September 2007 - 13:19
Låter ju som den gör ett alldeles utomordentligt jobb! Regnruskig höst & Allsvenskan kan väl inte innebära något annat än sörja på plan!Däremot tycks den närmast hjälplös på riktigt usla signaler som exempelvis "Säsongskortsmatcher" från Allsvenskan där den visserligen tar bort de värsta blocken, men i stället smetar ut gräset till en enda sörja.
Postad 24 September 2007 - 14:19
Postad 26 October 2007 - 19:20
Jag kopplade om lite hemma och har då drabbats av ett bekymmer. I Min nuvarande setup är ett PS3 och en Toshiba HD-XA1 (båda uppdaterade med senaste firmware) anslutna till FLEAns båda HDMI. Problemet uppstår då jag använder PS3 och därefter slår på min HD-DVD vilket gör bilden grön! En omstart av FLEAn löser det varje gång, men det är lite irriterande. Tips på lösning?
Lösningen blev en Gefen HDMI-växel med fjärr. Mycket nöjd!
I dag fick min FLEA sällskap av en komis så att han slipper vara ensam. Nykomlingen bjuder på både Component(Wii) och S-video(Laserdisc)-ingångar.
Sony Test Disk for Wide Televisions -> Pioneer LD-S9 -> Flea -> Bra proj i "real mode" = Nu är det nära Nirvana
Bifogad fil(er)
Postad 04 November 2007 - 12:01
Jag säljer för övrigt min FLea HDMI om någon skulle vara intresserad.
Redigerat av Unregistered4bb56cbc, 04 November 2007 - 12:08.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
33 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?