Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagan om Ringen på Blu-ray?

660 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 April 2010 - 12:20

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Hmm, ja - det verkar som att Reg A är regionsfri medan Reg. B inte är regionsfri...

Jävligt kostigt att Warner väljer att göra så...

Reg A är inte regionsfri,vad har du fått det ifrån ?

Postad 09 April 2010 - 12:34

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Reg A är inte regionsfri,vad har du fått det ifrån ?

Du skrev i ett inlägg tidigare att den amerikanska utgåvan var regfri så det är kanske därifrån han har gått det?

Postad 09 April 2010 - 13:18

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
gaah.. hoppas verkligen dom fixar till bilden innan EE.. helt jädra värdelöst att dom förstör bilden såpass mkt med DNR som i detta exempel, och det dessutom på en av dom största storfilmerna någonsin.

*arg*

Postad 09 April 2010 - 14:07

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Du skrev i ett inlägg tidigare att den amerikanska utgåvan var regfri så det är kanske därifrån han har gått det?

Ahha jag menade att amerikanska utgåvan är region ABC.

Postad 09 April 2010 - 21:32

Melodysheep
  • Melodysheep
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nja, jag googlade det och fick upp att den var regionsfri, dvs. Reg. A - inte Reg. B

http://regionfreemov...Picture_Trilogy

Postad 09 April 2010 - 22:11

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jo en film som är regionsfri står det ABC på baksidan.
Står det bara A så funkar den bara på region A spelare, krångligare än så är det inte.

Postad 09 April 2010 - 22:18

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Det kan visst vara krångligare än så. Många av Nobles releaser t.ex. står det endast region B på, men som sedan har visats sig vara regionsfria.

Postad 10 April 2010 - 10:17

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Såg Fellowship of the Ring igår på BD, och jag kan lugnt säga att jag inte ångrar mitt köp av boxen. Bilden var helt okej, även om den borde ha varit bättre. Det var fantastiskt att se den djävulskt vackra film i HD.

Ikväll blir det The Two Towers. :)

Redigerat av Voldo, 02 March 2011 - 12:00.

Postad 11 April 2010 - 23:54

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0
Del 1 klar och kan bara instämma i kritiken. Bildkvaliten kunde verkligen varit bättre.
Men...
Jag tror ÄNDÅ att kvaliten är tillräckligt bra för att åka åttor runt dvd-utgåvorna. Det HADE varit roligare om kvaliten varit högre, men det gör verkligen inte ont att se denna BD-utgåva!

Ser framemot de nästföljande två episoderna. De skulle ju t.o.m. hålla högre kvalite.

Postad 12 April 2010 - 14:53

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Det är väl åtminstone en halv fuling som Warner har gjort - de ansvarade för transfern men vägrade tydligen att plocka fram originalfilmen och scanna om negativen, vilket ju hade varit seriöst när det ändå handlar om ett "mästerverk" och BD-lansering. Så de har knappast jobbat ihjäl sig för BD-versionen utan tog en genväg. Fallet blir ju desto hårdare i och med hypen som Jackson själv bidragit kopiöst till - har tydligen skrävlat om BD-versionens förträfflighet länge och väl. Då blir det ju ett rejält magplask.

Antar att det är rejält med jobb att skanna om varje negativ så vete ### om man vågar hoppas att de gör det till EE-versionerna... Men men, vad har man religion till! :P

Theatrical Cut kommer väl sälja som smör, tyvärr... Folk gillar LOTR.

Postad 12 April 2010 - 15:28

ljungberg_sthlm
  • ljungberg_sthlm
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Förstår inte hur man INTE kan släppa extended version på en gång?!?! Att släppa bioversionen på blu-ray först för att mjölka pengar ur konsumenterna innan man släpper extended är ett hån.

Postad 12 April 2010 - 15:58

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Hån, javisst, men inget nytt...

Postad 12 April 2010 - 17:42

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Vadå det funkar ju? Enda som hjälper är att majoriteten inte köper och det inträffar inte i det här fallet. Tycker Warner gjorde helt rätt ur affärssynpunkt. Skulle jag också ha gjort, det går faktiskt ut på att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Postad 12 April 2010 - 19:12

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0
Tycker nog inte att "hån" är rätt ordval heller.
Jag slår vad om att det inte är så många här inne som har sålt något för mindre än vad de har kunnat begära.
Någon enstaka person har kanske lyssnat på sitt samvetes röst, men majoriteten av alla de som vill sälja av sina gamla prylar säljer till högstbjudande i första hand.

Om man tycker att det är ett hån om ett företag har samma vinst-intresse, så tycker jag att det luktar hyckleri. Jag tycker det hör till sakens natur att de som säljer, försöker tjäna så mycket pengar som möjligt.

Sen är det ju faktiskt frivilligt om man själv ska öppna plånboken och göra affär. Det är än så länge ingen som tvingar en att köpa filmer och sist jag kollade med hustrun, så är inte heller filmer något som är livsnödvändigt.

Jag hör också till dom som retar mej lite på att det är som det är, men tycker nog att det inte är lönt att klaga, utan att detta bara är något som man måste acceptera.
Det finns ju helt enkelt bara två valmöjligheter. Antingen köper man utgåvan som släppts, eller så gör man det inte.

That's it!

Postad 12 April 2010 - 19:34

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Tycker nog inte att "hån" är rätt ordval heller.
Jag slår vad om att det inte är så många här inne som har sålt något för mindre än vad de har kunnat begära.
Någon enstaka person har kanske lyssnat på sitt samvetes röst, men majoriteten av alla de som vill sälja av sina gamla prylar säljer till högstbjudande i första hand.

Om man tycker att det är ett hån om ett företag har samma vinst-intresse, så tycker jag att det luktar hyckleri. Jag tycker det hör till sakens natur att de som säljer, försöker tjäna så mycket pengar som möjligt.

Sen är det ju faktiskt frivilligt om man själv ska öppna plånboken och göra affär. Det är än så länge ingen som tvingar en att köpa filmer och sist jag kollade med hustrun, så är inte heller filmer något som är livsnödvändigt.

Jag hör också till dom som retar mej lite på att det är som det är, men tycker nog att det inte är lönt att klaga, utan att detta bara är något som man måste acceptera.
Det finns ju helt enkelt bara två valmöjligheter. Antingen köper man utgåvan som släppts, eller så gör man det inte.

That's it!

Klart det är lönt att klaga. Titta på vad som hände med Femte elementet, Gangs Of New York, och nu Gladiator. :P

Postad 13 April 2010 - 07:27

ljungberg_sthlm
  • ljungberg_sthlm
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Oj ordet "hån" fick igång en debatt här inne :-)

Har redan själv extended edition på DVD och hade sett fram emot att dom släppt den redan nu på BR. Sedan är det väl upp till mig att säga att det är ett hån eller ej ;-) Jobbar själv inom eget företag och brukar alltid betala rätt för mig, men när det är en sådan här pass stor film hade dom kunnat släppt båda versionerna eller endast den längre på en gång. Det är min åsikt. :)

Postad 13 April 2010 - 16:24

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0

Klart det är lönt att klaga. Titta på vad som hände med Femte elementet, Gangs Of New York, och nu Gladiator. :)

Det är inte lönt att klaga på att de först släpper bioversionen för att eventuellt släppa extended versionen lite senare.
Att klaga på kvaliten kan mycket väl vara "lönt". Jag tycker det är ganska naturligt med "feedback" på sådant man gör, både på gott och ont. Därför tycker jag det är lika naturligt att tala om för ett filmbolag att man blir besviken på undermålig kvalite.
Sådan feedback kan ju faktiskt vara väldigt konstruktiv, i motsats till att gnälla på att det är naturligt för nära nog alla att åtminstone försöka maximera sin vinst...

Oj ordet "hån" fick igång en debatt här inne :-)

Har redan själv extended edition på DVD och hade sett fram emot att dom släppt den redan nu på BR. Sedan är det väl upp till mig att säga att det är ett hån eller ej ;-) Jobbar själv inom eget företag och brukar alltid betala rätt för mig, men när det är en sådan här pass stor film hade dom kunnat släppt båda versionerna eller endast den längre på en gång. Det är min åsikt. ;)

Det ligger inte i mitt intresse att diskutera affärs-filosofi eller marknads-strategi, men att man först släpper bioversionen innan man släpper någon annan version, tycker jag är ett fullständigt naturligt steg i att försöka maximera vinsten.

Att släppa båda versionerna med en gång innebär ju per automatik att man inte kan sälja båda utgåvorna till en och samma person, vilket man eventuellt kan genom att släppa utgåvorna vid olika tidpunkter...

Ser inte det som något oshysst eller hånfullt eller bedrägligt på något sätt.

Förresten...
Fult och "bedrägligt" vore det om filmbolaget gick ut offentligt och förklarade att man INTE under några omständigheter tänker släppa en "Extended" version, för att lite senare ändå släppa en sådan.

DET vore fult och på gränsen till olagligt (IMHO), men inte såsom de har skött sina affärer hittills.

Det enda irriterande just nu, är att man själv är så svag att man inte kan låta bli bio-utgåvan, för att istället vänta på en extended version. Men det är ju inte filmbolagets fel, att jag har brister i min karaktär...

Postad 13 April 2010 - 17:40

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
Det är ganska enkelt att ge en kvalificerad gissning att de släpper extended versionen i samband med att The Hobbit kommer på bio för att maximera intresset kring filmerna. Det var så de gjorde när extended-versionerna kom på DVD... Ganska tråkigt för de som gillar extended-versionerna, men väntat.
Det är bara låta bli att köpa dem nu och vänta, om man nu inte vill ha båda versionerna.

Det tråkiga däremot är att höra/läsa att det är dålig bildkvalitet på filmerna, då speciellt den första. Men, jag undrar om det är någon, nu ca 8-9 år efter släppet av den första som faktiskt kommer ihåg att bilden var så mycket bättre på bio? Jag tror tyvärr att originalbilden på den första filmen inte håller bättre kvalitet än så. Man får ju tänka på att filmernas bildkvalitet ökade för varje film och de som jobbade med dem blev bättre och bättre. Jag kan ha fel, men det tycker jag själv tyvärr låter mest troligt.

(Skall tillägga att jag inte hunnit kolla igenom mina BD-versioner ännu, endast gjort en lite snabbkoll på inledningen av första filmen. Vilket jag tyckte verka var lika bra som filmen var på bio. Men, det är endast inledningen som jag sett...)

Postad 14 April 2010 - 17:30

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0
Igår avnjöt jag del 2 av trilogin och om jag tyckte att den tekniska kvaliten på del 1 hade en bit kvar innan den nådde upp till vad BD förmår, så kan jag glatt informera om att man kommer bra mycket närmare referens-kvalite på del 2.

Fortfarande är inte bildkvaliten på referens-nivå, men i del 2 fick jag bildkvaliten jag hade väntat mej från början. Detalj-rikedomen och nyanserna i bilden håller hög klass, även om det fortfarande finns en och annan film som faktiskt ger ännu högre bildkvalite.

Del 2 gav verkligen mersmak. Det är nära nog samma hissnande känsla man får av de stora landskaps-scenerna i del 2 som man får i t.ex. "planet earth". RIKTIGT roligt alltså...

Hade ett stort leende i ansiktet under större delen av filmen. Nu ser jag med spänning framemot att få ett tillfälle att se sista delen. (blir nog redan ikväll, för jag tror inte att jag kan hålla mej)...

Apropå Extended Edition...

Så här mitt i veckan och utan mörkläggnings-möjligheter, så har jag faktiskt skänkt en tacksamhetens tanke åt det faktum att bioversionerna är lite kortare. Det hade blivit på tok för få sömntimmar om jag skulle sett hela trilogin i extended version denna veckan eftersom jag inte gärna drar igång projjen förrän senare på kvällen...

Inte för att "dissa" extended versionerna, men bio-versionerna är ju faktiskt inte dåliga dom heller...

Postad 22 April 2010 - 19:39

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0
Sista delen i anrättningen avnjuten och jag njöt hela den sista delen. Jag skulle inte vilja påstå att kvaliten är den bästa jag sett, men jag har inte sett många filmer med högre bildkvalite.
Hmm..
En handfull filmer kanske, men så är jag inte heller någon storkonsument av BD-filmer. Har väl bara ett 30-tal BD-filmer så här långt tror jag...

Sen när det gäller Extended cut, directors cut, super duper edition m.m. så tycker jag att även om det är finns ett klart mervärde i vissa av dessa special-utgåvor, så tycker jag att dom flesta gångerna så handlar det enbart om att mjölka en filmproduktion på ytterligare några kronor.

Första gången jag stötte på directors cut, så var det klart uttalat att regissören inte hade varit nöjd med att tvingas korta ner "sin" film till standardiserade 1,33 timmar och att det därför släpptes en "directors cut" många år senare.

Men efter det så har väl nästan vilken B-film som helst släppts ytterligare någon gång, med stämpeln "directors cut" eller "Extended edition" eller liknande.
Ser man till vad det är för några scener som lagts till filmen så tycker jag att det är sällsynt att det påverkar helhetsintrycket av filmen. Oftast handlar det om brottstycken på allt ifrån några få sekunder till upp till någon minut som lagts till för att förlänga filmen.

Jag tycker helt enkelt att det på sätt och vis har gått inflation i alla dessa "ultimate edition", om man som jag bara är intresserad av en stunds god underhållning.

Jag saknar inte något i bioversionen av sagan om ringen trilogin och ärligt talat så tror jag att man skulle kunna förlänga varje film med ett stort antal timmars material om man hade velat. En films kvalite avgörs inte av dess längd enligt min mening.

...Men sen så är jag nog inte heller någon äkta "film-gourmet" eftersom jag bara är ute efter en stunds avkoppling från vardagen, så ta inte min åsikt så allvarligt...

Postad 23 April 2010 - 13:29

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Men efter det så har väl nästan vilken B-film som helst släppts ytterligare någon gång, med stämpeln "directors cut" eller "Extended edition" eller liknande.
Ser man till vad det är för några scener som lagts till filmen så tycker jag att det är sällsynt att det påverkar helhetsintrycket av filmen. Oftast handlar det om brottstycken på allt ifrån några få sekunder till upp till någon minut som lagts till för att förlänga filmen.

Jag håller med, finns det inget mervärde i det så kan man lika gärna låta filmerna vara som de är. När jag såg Gladiator på Blu-ray valde jag att se extended version, då dök Ridley Scott upp i rutan innan filmen började och förklarade att jag inte skulle blanda ihop detta med en director's cut. Det är nämligen den vanliga versionen som är director's (Ridley's) cut, och om jag väljer att se den förlängda versionen så är det på egen risk. Ungefär så. Det tyckte jag var trevligt av honom, då många kanske tror att regissörerna alltid vill pressa in så mycket som möjligt i en film.

Postad 09 June 2010 - 09:35

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Har blue ray versionerna släppts på svenska? Vart kan man köpa dem i sånt fall?

Postad 09 June 2010 - 09:45

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Har blue ray versionerna släppts på svenska? Vart kan man köpa dem i sånt fall?

Ja, i din närmsta videobutik eller på internet.

Postad 11 July 2010 - 13:30

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
köpte precis Sagan om ringen boxen på blu-ray (inte öppnat upp den än dock)
hoppade ut på youtube för att kolla efter reviews hur bildkvalitén är osv.

tydligen så säger många att blu-ray utgåvan är ett "skämt" och inte värt att köpa... vad säger nu? bör jag lämna tillbaka den?

Postad 11 July 2010 - 13:49

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

köpte precis Sagan om ringen boxen på blu-ray (inte öppnat upp den än dock)
hoppade ut på youtube för att kolla efter reviews hur bildkvalitén är osv.

tydligen så säger många att blu-ray utgåvan är ett "skämt" och inte värt att köpa... vad säger nu? bör jag lämna tillbaka den?

Bilden kunde och borde ha varit bättre, men den är inte dålig. Ljudet är iaf ruggigt bra.

Postad 11 July 2010 - 14:18

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Bilden kunde och borde ha varit bättre, men den är inte dålig. Ljudet är iaf ruggigt bra.

ok, tänkte mest eftersom jag betalade 699kr på Elgiganten för den, det är ganska mycket pengar för en filmbox.

när ska den förlängda versionen komma?

Postad 11 July 2010 - 14:35

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
det var någon som utryckte sig på detta forum om att dom långa versionerna skulle komma runt början av 2012

Postad 11 July 2010 - 14:44

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0

Håller med om att bilden kunde varit bättre, men tycker ändå att bilden i nuvarande bluray-utgåva är mycket bättre än bilden hos tidigare dvd-utgåvor.

Jag vet inte om sagan om ringen trilogin finns att köpa i än högre bildkvalite, men jag tror inte det och därmed så har iallafall jag uppnått mitt mål, nämligen att köpa utgåvan med den bästa möjliga bildkvaliten!

Om det kommer någon senare utgåva med än högre bildkvalite så får jag fundera på hur jag ska göra då, men fram tills dess är jag nöjd med att veta att den utgåvan jag har ger så mycket bildkvalite som det går att få idag...

Postad 12 July 2010 - 11:37

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Packade upp boxen igår ikväll å testade första filmen.

kan verkligen hålla med om att de kunde ha gjort ett bättre jobb med bilden. för den höll inte min blu-ray standard.

däremot var ljudet nice.

Postad 12 July 2010 - 12:38

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Del 2 & 3 har bättre bild.

Postad 21 July 2010 - 14:17

Ovcharka
  • Ovcharka
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Första filmen är ju som att kolla på DVD. Nu har jag visserligen blott en HD-ready 37-tummare, men ändå. Nåväl, lugnande att höra att de andra två filmerna är av bättre kvalitet.

Köpte min box för 500 spänn på Tradera (ny) så jag sparade 200 spänn. Känns bra.

Redigerat av Ovcharka, 21 July 2010 - 14:19.

Postad 21 July 2010 - 16:48

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Nån som hört/sett något om det kommer komma en remastred version av den snart?

Postad 21 July 2010 - 18:48

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Det kan nog dröja ett tag, men ibland rättar Warner Bros till deras misstag. Kolla bara på Full Metal Jacket.

Redigerat av Movie_freaker_1, 21 July 2010 - 18:50.

Postad 22 July 2010 - 18:05

Ovcharka
  • Ovcharka
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Remastered extended-version på blu-ray, mmm...

Postad 14 December 2010 - 16:53

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Kostar 299 spänn på Discshop idag 14/12 (dagens erbjudande i deras julkalender).
Är det värt det? :)
Eller ska man vänta 2 år på EE...

Postad 14 December 2010 - 16:54

Laka76
  • Laka76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Boxen kostar dryga 200kr (£17.99) på amazon.co.uk. Bara att slå till!

Postad 15 December 2010 - 08:17

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Kostar 299 spänn på Discshop idag 14/12 (dagens erbjudande i deras julkalender).
Är det värt det? B)
Eller ska man vänta 2 år på EE...

Beror ju på hur många gånger du ser på filmen per år. Personligen valde jag att vänta. :ph34r:

Postad 15 December 2010 - 23:12

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Ja så får det bli.
Tack för input till en velig! ;)

Postad 02 March 2011 - 10:27

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Såg just detta, att EE förmodligen släpps i år, dock inget bekräftat:
http://www.blu-ray.com/news/?id=5750

Postad 02 March 2011 - 12:03

Metakrist
  • Metakrist
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Är det någon som har några BD-screenshots av Gimli och Legolas att dela med sig av?

Postad 09 March 2011 - 11:15

Daywalk3r
  • Daywalk3r
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy (Extended Edition + Digital Copy) [Blu-ray]

Bifogad fil  lordoftheringseetrilogyrevisedfrontbrd.jpg   84.08K   0 Antal nerladdningar

http://www.amazon.co...amp;camp=211189

Bifogad fil  LoTR.jpg   97.18K   0 Antal nerladdningar

http://www.amazon.co...ref=ent_fb_link

Pre-order NOW for just $83.99. It looks like it's going to be a 9-disc set. Each extended edition film will be included on a Blu-ray disc in high-definition, along with all of the commentaries from the Extended Edition DVD releases, the MTV Movie Awards Easter egg clips for each film AND (and this is a nice and much appreciated touch) the Costa Botes "behind the scenes" documentaries for each film that were on the Limited Edition DVD releases (the ones that had BOTH the theatrical and extended versions of the films via seamless branching). Then, each film in the Blu-ray set will also include both of The Appendices DVD discs for each film that were included in the previous Extended Edition DVD sets.

Redigerat av Daywalk3r, 09 March 2011 - 11:32.

Postad 09 March 2011 - 11:54

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Nu börjar det likna nåt. :)

Postad 09 March 2011 - 12:57

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall bilden kommer att finslipas ytterligare? Den höll ju inte högsta kvalitet i originalversionerna.

Postad 09 March 2011 - 13:26

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall bilden kommer att finslipas ytterligare? Den höll ju inte högsta kvalitet i originalversionerna.

Frågan är om man kan trycka in en så pass lång film som ROTK på EN disc med högsta kvalitet på bild och ljud? :)

Postad 09 March 2011 - 15:14

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Ska bli kul att se vad dom hittar på med den svenska utgåvan!

Börjar tvivla mer och mer på BR!

Postad 09 March 2011 - 15:18

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Underbart att snart få byta upp sig från sina DVD extended.

Postad 09 March 2011 - 17:02

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Såååå sugen!!!

Postad 09 March 2011 - 17:30

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Men det var väl för **** på tiden... Jag tappade bort mina extended-DVDs i nån av mina flyttar och har inte sett filmerna sedan dess. Dying to see them in HD och med bra ljud.

Postad 09 March 2011 - 19:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Ska bli kul att se vad dom hittar på med den svenska utgåvan!

Börjar tvivla mer och mer på BR!

Vaddå tvivla? Även om det inte alltid blir perfekt så är det nästan alltid ett jättelyft från DVD. Så även på LOTR...

Postad 09 March 2011 - 19:38

Unregistered24ff7f2e
  • Unregistered24ff7f2e
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
äntligen börjar det hända nåt på allvar! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.