Synd att det inte verkar finnas PAP. Det borde finnas.
Är svaret nu att denna tv klarar pixelmappat? i 1366 format?
5 relaterade trådar
Postad 12 mars 2008 - 15:56 Synd att det inte verkar finnas PAP. Det borde finnas. Är svaret nu att denna tv klarar pixelmappat? i 1366 format? Postad 13 mars 2008 - 22:27 Undrar också om någon annan har kalibrerat skärmen och vilka värden ni fått? Är nämligen helt grön på detta så vore bra att ha något att jämföra med även om det såklart varierar beroende på rum, övrig utrustning etc. Testade med DVE i ett helt mörklagt rum. DVDn är en Panasonic S511, samma som följde med om man köpte på komplett. Kopplad med HDMI. Ljusstyrka: 21 Kontrast: 62 (mest osäker på denna) Färg: 43 Skärpa: 0 Aspect: 16:9 Någon som har fått andra resultat? Postad 15 mars 2008 - 16:12 Jag använde för första gången PC-ljud in i TV:n via 3,5mm jacket intill VGA-porten. Jag har innan kört det ljudet direkt till en separat stereo. När jag nu växlar till PC-läge i TV:n och har ljudkabeln inkopplad så får jag ett distinkt surrljud! Obs: surret hörs INTE om jag växlar tillbaka till vanligt TV-läge och hörs INTE heller om jag kopplar ur PC-ljudkabeln. Det hörs bara i PC-läge med PC-ljud in i TV:n. Jag testade en annan kabel från PC:n och kopplade in den i komponent-ljudingångarna (en röd, en vit kontakt en bit till höger om VGA). Det går sen i menyerna att använda den ingången som PC-ljud. Men samma surr finns även då. Jag bifogar en videosnutt där ljudet hörs ( surr.mp4 , zippad). I videon höjs TV:n volym från låg till max. Därefter växlar jag mute av/på för att skillnaden ska framgå (trycker man mute så försvinner brummet helt nämligen). Videon har en massa extrabrus från inspelningen också vilket självklart inte TV:n ska lastas för. Kan det här vara jordslingebrum? Jag har för mig att det finns några slags skarvdon att köpa som ska motverka det så det kunde vara värt att prova. Jag behöver inget PC-ljud in i själva TV:n så jag kommer inte lägga ner mer tid på saken, men kanske kan den här postningen vara en hjälp till Skogga och andra. Det vore intressant att få höra om andra får samma resultat samt om det är någon skillnad när ljudet körs via HDMI. Bifogad fil(er)Redigerat av mudu, 15 mars 2008 - 16:20. Postad 22 mars 2008 - 00:11 jag hade en Samsung SyncMaster 225MW hemma och provade och där va exakt samma surr problem som du besriver. Det lätt som det kom ifrån högtalarna men jag vet inte. jag vet inte iheller vad problemet beror på men det verkar vara vanligt förekommande. Postad 22 mars 2008 - 10:32 Postad 22 mars 2008 - 18:57 Jag har dock inte märkt att min Hyundai 32" surrar eller liknande. jag har inte hittat ett ända fel med denna tv och den har allt. Det ända som är värt att notera är att pixlarna simmar omkring och grötar sig lite på vissa ställen när man kör dvd via scartkable. Det har dock ingenting med tvn att göra. Via HDMI har tv perfekt bild, finns inget att klaga på. lika bra i gråskaliga färger som i skarpa färger. Jag frågade här tidigare ifall denna tv har pap, pip eller pat. Ingen kunde svara på frågan men efter att jag nu köpt tv kan jag konstatera att den har alla funktioner pip, pap, pat. Och oändligt många andra. Jag har köpt följande hdmi kabel och den funkar klockrent, ger super bild och super billig. Dessutom bara tre dagars leveranstid. Robert Lind: http://padawan.se/pr...prisjamforelse/ Postad 23 mars 2008 - 01:14 Hur sjutton fick du igång PiP förresten?! (jag har bara fått in PAT som sagt) DealExtreme är alltid billiga på kablar också. $10.18 (62 kr) inkl frakt för 1,8 meter HDMI: http://www.dealextre...ils.dx/sku.2645 Jag har beställt en så jag kan berätta vilken kvalitet den har så snart den har levererats. Postad 23 mars 2008 - 18:09 PAP och PIP går inte att missa det står klart och tydligt i manualen och man hittar kanpparna lätt på fjärkontrollen. Kolla sidorna 36, 57 och 58 i manualen. Postad 23 mars 2008 - 20:12 Det märks verkligen att detta inte är någon "märkes-tv", jag har haft två olika apparater hemma (se tidigare inlägg om service). Dessa hade olika fjärrkontroller med matchande bilder i instruktionsböckerna, och de hade definitivt inte varken PIP eller PAP (det stod heller inget i mina instruktionsböcker om det). Instruktionsboken som läkades i tidigare i tråden verkar visa ytterligare en variant där knapparna på själva TVn har flyttats runt, särskilt strömbrytaren som verkar sitta på baksidan. På mina två apparater satt alla knappar i en "grupp" högt upp på TVns högersida. Är det någon som känner till fler "avvikelser" får ni gärna skriva om det. ![]() Redigerat av qonos, 23 mars 2008 - 20:13. Postad 23 mars 2008 - 22:55 Se här ser min fjärr ut. http://img212.images...3291/s51wr4.png Jag har som sagt ingen direkt användning för ljud-in i TV:n från PC:n så jag skickar definitivt inte tillbaka TV:n för att det surrar lite i ett läge jag inte kommer att använda. ![]() Postad 24 mars 2008 - 20:30 Jag köpte min tv på komplett.se för tre veckor sedan. Var och när köpte ni era? Jag har inte hittat de optimala färginställningarna på tv än. Anledningen att jag inte hittat rätt inställningar än är att när jag kollade på Transformers via dvd så var vissa scener lite för mörka, speciellt vissa scener med människor som är bruna eller svarta (negrar). Det löste sig när jag valde färgtemperatur till kall men då tappade man för mycket färg så att allt blev väldigt matt. mudu: Jag tog tre foto ett på fjärkontrollen och två på analog tv sändning som du kan se här nedan. Vi har inte alls samma fjärkontroll. I min manual finns bara bild på min fjärkontroll, ingen annan. qonos: På min tv sitter 7 stycken silverfärgarde knapparna på sidan längst upp till höger. (i en rad med power knappen överst) Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered3f08ae36, 09 april 2008 - 21:47. Postad 25 mars 2008 - 13:14 Postad 25 mars 2008 - 18:41 Postad 26 mars 2008 - 00:42
Tack, antar att jag får kontakta komplett då och be dem skicka det. Dem låg i en påse i kartongen antar jag, för sig själva? EDIT: Ringt komplett. Väggfäste ska av standard inte ingå längre så det är bara att gratulera till er som fått. Kan förmodligen bero på distrubitionskanaler huruvida man får med väggfäste eller inte, så det är ett stort lotteri. Fan. Redigerat av Friamannen, 26 mars 2008 - 12:19. Postad 27 mars 2008 - 00:13 Det är bra att vi får svart på vitt att det finns lite olika versioner. Det betyder att detaljer som jag och du och andra rapporterar här inte garanterat gäller för alla andra exemplar av hlt-32v2 (utöver grundegenskaperna som ingår i kompletts specs förstås). friamannen: jag fick också väggfäste. Redigerat av mudu, 27 mars 2008 - 00:16. Postad 27 mars 2008 - 00:43 Med facit i hand så är det ren tur att jag väntade att beställa även om jag missade dvd:n. annars hade jag garanterat fått den gammla versionen av tv:n utan PAP och PIP m.m. Och jag ville ha de funktionerna. Komplett hade inkl. dvd erbjudandet för att de köpt in ett stort parti av den gammla versionen av tv:n till reducerat pris som de först ville säjla ut. Det sitter en röd klisterlapp med nummer på kartongen till tv:n. Vad har era kartonger för nummer på den röda klisterlappen. Min har Nr: 605 Jag kan ta foto på PAP och PIP på min tv och lägga upp ikväll så ni kan se. Redigerat av Unregistered3f08ae36, 27 mars 2008 - 18:22. Postad 29 mars 2008 - 12:55 Bittert att min inflyttningsdröm, dvs att lira Deus Ex på en 32-tummare, gick upp i rök. Men ey, 17" samsung-monitor är nästan samma sak... Postad 31 mars 2008 - 09:55 Redigerat av affeman_83, 03 april 2008 - 10:31. Postad 03 april 2008 - 20:49 Redigerat av Unregistered3f08ae36, 03 april 2008 - 20:49. Postad 04 april 2008 - 15:54 Jag funderar också på det här med dvi-hdmi, går det ens att köra dvi-hdmi från datorn till den här tv:n? Kör just nu pixelmappat via vga, men vill koppla till en till skärm och köra tv:n på dvi, så kan ju vara bra att veta. Redigerat av Unregisteredb592ef95, 04 april 2008 - 23:35. Postad 05 april 2008 - 19:38 Domo arigato Mr Roboto: Vilken färg har din döda pixel? Postad 06 april 2008 - 00:17 Så tipset är väl att du prövar både mot helsvart och helvit bakgrund eftersom färgen på den döda pixeln kan variera. Postad 07 april 2008 - 20:36 Elgiganten säljer en 32" LCD-TV av fabrikatet Logik för 3990:-: Är denna TV:n dålig? /ÅÄÖ123 Postad 07 april 2008 - 22:43 Jag har hittat en så kallad "stuck pixel" (syns bara när bilden är mörk, t.ex. svart, mörkblå eller lila) på min nu. Det är inte det samma som död pixel (svart pixel) eller het pixel (vit pixel) Jag har läst att en stuck pixel kan försvinna av sig själv, men kan också uppstå när skärmen har varit avstängd en längre tid. Det sägs att man brukar kunna fixa pixeln genom att gnugga på den försiktigt. Det sägs också att man kan fixa pixeln genom att köra någon typ av program som flashar displayn med olikafärger. Dessa program kan man ladda ner gratis. jag ska först prova detta program: http://udpix.free.fr/index.php?p=about .Om inte det funkar ska jag prova att gnugga på pixeln. Jag är ganska säker på att något av dessa två metoder kommer funka. "stuck pixel" är det lindrigaste felet en pixel kan ha vilket innebär att det också är det enklaste att få bort. Jag vet själv någon som lyckades genom att gnugga. Redigerat av Unregistered3f08ae36, 08 april 2008 - 01:32. Postad 08 april 2008 - 12:10 Precis samma sak som på min då! Jag är inte så bra på alla pixel-benämningar, alla pixlar som inte funkar kallar jag för r.i.p.- döda så..haha ![]() Förresten, har du fått reda på om man kan köra dvi-hdmi på den här tv:n? Ha det fint! Postad 08 april 2008 - 20:08 Serienummren på apparaterna skiljer inte så mkt så de är nog tillverkade ganska tätt emellan samt har den svarta fjärren med den runda kanappen för kanalbyte samt volym. Redigerat av Skogga, 08 april 2008 - 20:11. Postad 09 april 2008 - 02:23 De problemen du beskriver finns definitivt inte på min apparat. Det låter som du har fått ett par riktiga måndags exemplar. Mitt tips är att beställ från något ställe där de säljer den nya versionen, t.ex. komplett.se. Vad var det för serienummer på dina apparater??? Domo arigato Mr Roboto: nix, jag vet fortfarande inte ifall man kan köra dvi-hdmi. Postad 09 april 2008 - 05:57 Postad 09 april 2008 - 07:56 Postad 09 april 2008 - 21:43 Jag hade inte acepterat de fel som du har på din tv. Säg till komplett.se att du ska ha den nya versionen så att du garanterat slipper samma fel. Verkar riktigt drygt. affeman_83: kör du digital tv eller analog tv? Jag kör med följande inställningar till analog tv: mode: naturligt kontrast: 60 ljushet: 33 skärpa: 8 färg: 38 färgtemperatur: normal brusreduktion: medium spelläge: av filmläge: på 3d comb: av bildzoom: auto Jag kör följande inställningar till dvd: mode: naturligt kontrast: 59 ljushet: 25 skärpa: 6 färg: 35 färgtemperatur: normal brusreduktion: medium spelläge: av filmläge: på 3d comb: av bildzoom: panoramisk Postad 10 april 2008 - 22:05 Jaha, har du fått ordning på den bångstyriga pixeln? Provade programmet du länkat till i ett par timmar, men utan framgång tyvärr. Har gnuggat på den också två-tre gr. men det verkar inte funka heller så jag vet inte..ser den ju inte vid normalt tittande, men man ska ju vara en sån förbannad perfektionist och tänka på den där lilla pricken för jämnan! ![]() Får väl prova nåt annat program då, om det nu hjälper nånting. Postad 12 april 2008 - 14:19 Postad 03 maj 2008 - 00:17 Postad 04 maj 2008 - 16:09 Annars väljer jag hellre denna TVn (http://www.netonnet....x.asp?iid=96615), som har högre kontrast och jag behöver inte betala frakt då butiken ligger i närheten. Postad 07 maj 2008 - 12:16 Så... bör jag oroa mig eller är det normalt att det går att köra högre hz på lägre upplösningar? Postad 06 juni 2008 - 20:13 EDIT: Google fixade hjälpen direkt. Kanske borde ha kollat där först ![]() ![]() Tycker redan bilden är ruggigt bra för priset när man kollar på DVD. Lär ju inte bli sämre när jag slår på dom här 2 sakerna. Redigerat av Unregistered1594247d, 06 juni 2008 - 20:20. Postad 09 juni 2008 - 02:48
Japp, det är helt normalt med högre hz på en del lägre upplösningar, tv:n skadas inte, den kan inte visa 75hz på högsta upplösningen bara. Kolla i manualen så ser du vilka frekvenser den stödjer på olika upplösningar. ![]() Redigerat av Unregisteredb592ef95, 09 juni 2008 - 02:50. Postad 09 juni 2008 - 03:10 Redigerat av Unregisteredb592ef95, 14 juni 2008 - 11:39. Postad 21 juni 2008 - 21:28 ![]() Eller finns det i dagsläget någon bättre tv för <5000 kronor? Den här ligger ju på 4395 kr på Komplett och det är ju ett jäkligt fint pris. Några frågor bara:
Postad 24 augusti 2008 - 22:09
* Har inte köpt PS3 ännu så det är jag också intresserad över. * Går snabbt att starta och bilden är bra direkt. * Har spelat PES08, Flatout, Bionic command rearmed på teven från PC. Det har fungerat väldigt bra har inte märkt några släpningar i bilden. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |