Att streama media till din PS3
Postad 05 September 2007 - 06:23
Postad 05 September 2007 - 20:22
Har installerat nätverk och kör med WEP kodning. Alla portar inom lanet är öppna. Portarna i brandväggen på pcn är öppna.
Kan pinga PS3.
Upnp tillåtet i routern och aktiverat i datorn.
Inställt på aktiverat i PS3 där kommer det dock upp "ej tillgänglig"
Mediaservern är Media player 11.
MP hittar inte ps3an och ps3an hittar inga mediafiler. Vet dock inte om jag sökt...
Har bara varit i start menyn och bläddrat förbi foto, film och musik utan att det kommer upp några undermenyer.
Hur ska jag gå vidare med detta? Något som jag missat? tänker speciellt på vad som ska göras i ps3an, om det står det inget i första inlägget i tråden. Eller är det bara till att ha en nätverksanslutning så sköter den det själv? Kommer det upp meddelande om att den hittat filer?
Edit:Verkar som att man måste ha uppdaterat konsolen. Ska tydligen fungera efter 1.9 FW.
Redigerat av Joopy, 05 September 2007 - 21:20.
Postad 05 September 2007 - 22:06
Jag var tvungen att i MP 11 ange PS3:ans namn under "Dela ut media som:" (Bibliotek - Mediedelning - Inställningar...). Sedan funkade det för mig. Kan det vara nå't tro?Vad behöver man göra för inställningar i PS3an?
Har installerat nätverk och kör med WEP kodning. Alla portar inom lanet är öppna. Portarna i brandväggen på pcn är öppna.
Kan pinga PS3.
MP hittar inte ps3an och ps3an hittar inga mediafiler. Vet dock inte om jag sökt...
Har bara varit i start menyn och bläddrat förbi foto, film och musik utan att det kommer upp några undermenyer.
Hur ska jag gå vidare med detta? Något som jag missat? tänker speciellt på vad som ska göras i ps3an, om det står det inget i första inlägget i tråden. Eller är det bara till att ha en nätverksanslutning så sköter den det själv? Kommer det upp meddelande om att den hittat filer?
Edit:Verkar som att man måste ha uppdaterat konsolen. Ska tydligen fungera efter 1.9 FW.
Postad 07 September 2007 - 13:06
Tversity är att föredra om man kan få fart på vilket verkar vara omöjligt. Fick installera om det helt då den vägrade starta tjänsten längre. En dag funkar allting tip top och nästa dag så vägrar tjänsten starta.
Nu när jag har börjat köra PS3:an trådlöst och dessutom med kryptering så hittar den inte ens skiten.
Bara strul.....
SONY får fan och med fixa native stöd för divx/xvid så man slipper strula.
Postad 07 September 2007 - 14:28
Jag har testat både Tversity och Nero Home. Båda två fungerade bra till en början dvs innan jag började köra trådlöst. Nero Home fungerade fint även när jag körde trådlöst, det är dock extremt instabilt och crashade konstant. Dessutom hade inte Nero stöd för HD.
Tversity är att föredra om man kan få fart på vilket verkar vara omöjligt. Fick installera om det helt då den vägrade starta tjänsten längre. En dag funkar allting tip top och nästa dag så vägrar tjänsten starta.
Nu när jag har börjat köra PS3:an trådlöst och dessutom med kryptering så hittar den inte ens skiten.
Bara strul.....
SONY får fan och med fixa native stöd för divx/xvid så man slipper strula.
Det är mycket konstigt, jag kör trådlöst, krypterat och med Tversity och det funkar jättebra. Har dock svårt att få till korrekta bibliotek under Audio menyn. Den slutar lista artisterna vid bokstaven D, vet inte om detnhar någon begränsning. Det blir typ ett 50-tal artister fram till bokstaven D, PS3an kankse inte klarar mer?
Postad 08 September 2007 - 14:55
Postad 08 September 2007 - 16:58
Har samma problem..som jag skrev ovanför. Har verkligen testat allt och skrivit på alla forum jag kan komma på. UpNp står även som Tillgänglig. Även jag kan pinga PS3'an. Och funkar perfekt om inte routern är i vägen så är ju den om krånglar. Men vettifasen vad jag ska göra mer nu för det ska funka :/Vad behöver man göra för inställningar i PS3an?
Kan pinga PS3.
Postad 08 September 2007 - 19:53
Har samma problem..som jag skrev ovanför. Har verkligen testat allt och skrivit på alla forum jag kan komma på. UpNp står även som Tillgänglig. Även jag kan pinga PS3'an. Och funkar perfekt om inte routern är i vägen så är ju den om krånglar. Men vettifasen vad jag ska göra mer nu för det ska funka :/Vad behöver man göra för inställningar i PS3an?
Kan pinga PS3.
jag installerade om hela pc innan jag fick ordning på allt.
När Ni har startar igång tversity , kolla om Tversity kommer upp under "nätverksplatser" om inte så testa det jag gjorde. Gå in på Inställningar->Nätverksanslutningar och konfiguerarde ett lokalt nätverk. Har för mig att jag inte valde "Aktivera fil- och skrivardelning" men jag är inte helt säker!
Jag gjorde ovanstående fast jag kunde pinga ps3an och kunde komma ut på nätet via routern.
Testa och återkom gärna!
Redigerat av Evilreaper, 08 September 2007 - 19:55.
Postad 09 September 2007 - 12:29
Jao den kommer upp i nätverksplatser.. men PS3'an hittar den inte ändå :/Har samma problem..som jag skrev ovanför. Har verkligen testat allt och skrivit på alla forum jag kan komma på. UpNp står även som Tillgänglig. Även jag kan pinga PS3'an. Och funkar perfekt om inte routern är i vägen så är ju den om krånglar. Men vettifasen vad jag ska göra mer nu för det ska funka :/Vad behöver man göra för inställningar i PS3an?
Kan pinga PS3.
jag installerade om hela pc innan jag fick ordning på allt.
När Ni har startar igång tversity , kolla om Tversity kommer upp under "nätverksplatser" om inte så testa det jag gjorde. Gå in på Inställningar->Nätverksanslutningar och konfiguerarde ett lokalt nätverk. Har för mig att jag inte valde "Aktivera fil- och skrivardelning" men jag är inte helt säker!
Jag gjorde ovanstående fast jag kunde pinga ps3an och kunde komma ut på nätet via routern.
Testa och återkom gärna!
Postad 14 September 2007 - 12:07
Går det att streama .iso via TVersity på något sätt? Eller finns det andra program som klarar det?
Jag undrar också detta...
Postad 14 September 2007 - 12:42
Många HD filmer man vill se via tversity.
Postad 15 September 2007 - 09:30
Är ovanstående "fel" att jag inte har rätt codec installerade?
//nk
Postad 15 September 2007 - 16:22
Postad 15 September 2007 - 18:48
Postad 15 September 2007 - 19:00
Tycker inte att ett modernt trådlöst nätverk ska ha några större problem med att streama film på 720p...
Postad 16 September 2007 - 13:24
TVersity är uppe och snurrar och porten 41952 är öppen i windows brandväggen.
PC:en som Tversity snurrar på får en IP från BBB medans PS3:an får en IP från Routern.
Kan det vara detta som spökar? Det som stör mig är att Nero Home fungerade problemfritt direkt.
Jag behövde inte ens söka efter en Mediaserver på PS3:an
Bifogad fil(er)
Postad 16 September 2007 - 15:54
Postad 23 September 2007 - 11:06
eller är de nån inställning eller nåe..... hilfe bitte
Postad 01 October 2007 - 08:04
Jag behöver lite hjälp. Sedan jag började köra trådlöst mellan min PS3 och min trådlösa router så funkar inte kommunikationen med Tversity. Se den bifogade nätverksdiagramet.
TVersity är uppe och snurrar och porten 41952 är öppen i windows brandväggen.
PC:en som Tversity snurrar på får en IP från BBB medans PS3:an får en IP från Routern.
Kan det vara detta som spökar? Det som stör mig är att Nero Home fungerade problemfritt direkt.
Jag behövde inte ens söka efter en Mediaserver på PS3:an
Faktum är att jag har samma problem fast inverterat
Någon som kör liknande setuper? Och vad behöver man göra för att det ska funka igen?
Postad 01 October 2007 - 22:14
Kör wlan på lappisen men trådat på ps3'an.
Dock så funkar bara musik och bilder, inge film.
Skall testa annan mjukvara.
edit:
testar tversity nu och de funkar ju fint.
Kört lite hd trailers och vanliga xvid filmer och de tycks rulla på.
Drog in de codecsen som var relevanta.
Streamar från lappisen via wlan så får se om de får hicka osv.
Sitter med tocktv då den nya tv'n inte kommer förens imorgon så vet inte hur hd klippen kommer agera då.
Redigerat av BarateaU, 01 October 2007 - 22:46.
Postad 02 October 2007 - 20:14
Sitter vid datorn o streamar matchen inter-psv... kollar på den via WMP 11... brukar streama till min ps3 genom WMP11... kan man streama vidare en stream till ps3an??
rörde jag till de eller fattar nån? vill alltså se på min ps3 vad jag ser på datorn....
snabbt svar bes hjärtligt....
Postad 03 October 2007 - 06:27
behöver ett snabbt svar!
Sitter vid datorn o streamar matchen inter-psv... kollar på den via WMP 11... brukar streama till min ps3 genom WMP11... kan man streama vidare en stream till ps3an??
rörde jag till de eller fattar nån? vill alltså se på min ps3 vad jag ser på datorn....
snabbt svar bes hjärtligt....
Lite sent svar kanske....
I TVersity kan du streama en URL å det är väl vad du har för att se din Fotboll väll?
Postad 04 October 2007 - 19:55
Har läst hela den här intressanta tråden och fattar fortfarande inte om allt jag vill ska funka gör det i nuläget på PS3:an. Under trådens gång har dessa frågor tidigare tagits upp men eftersom en del uppdateringar har gjorts sen dess undrar jag hur det i nuläget ligger till.
1. Får man ut 5.1ljud (Dolby digital eller DTS) från vanliga DVD filmer (lagligt kopierade eller framtida lagligt nerladdade kopior) via TOSLINK utgången?
2. Får man ut 5.1 ljud från mpeg2.ts, m2ts och h264 filer (PCM, LPCM, AC3) via TOSLINK utgången?
3. När man streamer de format som PS3 ”själv” kan hantera belastar man datorn ”mycket” då? (jag har en sopig dator så det är därför jag tänkte kör HD film genom PS3:an)
Skulle vara mycket tacksam om någon kan bekräfta vad som fungerar och vad som inte fungerar som jag har tänkt. Överföringen av datan från datorn till PS3 an kommer att ske via TP kabel inte trådlöst.
Tacksam för svar…
Postad 05 October 2007 - 05:56
Det verkar vara så mycket olika program och workarounds för att få streaming att fungera just nu, både vad gäller film, musik och andra (vad det nu kan vara) format.
Postad 05 October 2007 - 06:24
Är det någon som funderat på varför Sony inte gör det enkelt för alla som vill streama till PS3 genom att släppa ett eget program som hanterar allt det är meningen den ska klara?
Det verkar vara så mycket olika program och workarounds för att få streaming att fungera just nu, både vad gäller film, musik och andra (vad det nu kan vara) format.
Jag tycker Sony gör rätt där. Ta den vanligaste (antagligen) mediahanteraren (MS MediaPlayer 11) så ligger det åtskilliga man-års utvecklingstid bakom den. Sony skulle aldrig kunna få till ett lika bra program lika snabbt. Det borde inte vara Sony's kärnverksamhet att utveckla mediahanterare som kan bli lika bra som MP11 (eller andra) som de dessutom inte kan ta betalt för.
Dessutom är det inte krångligt att få till streamingen där i MP11, tillåt delning bara i en flik så är det klart.
Postad 05 October 2007 - 08:34
Dessutom är det inte krångligt att få till streamingen där i MP11, tillåt delning bara i en flik så är det klart.
Inte riktigt så lätt att få video att funka va?
Postad 08 October 2007 - 14:58
Kan någon snabbt beskriva hur man för attt spela upp Divx filmer från datorn till PS3:an..
Orkar inte läsa i genom allt ...
Ok Jag har laddat hem TVersity och laggt in mappar för delning..Ps3:an hittar TVersity som media server ...men när man bläddrar i mapparna hittar den inget alls ...Vad har jag gJort för fel ???
Redigerat av Salakingen, 09 October 2007 - 13:41.
Postad 09 October 2007 - 13:49
Prova å lägg en bild eller något direkt under C: på datorn å "sharea" den specifikt.
Restarta mediaservern i Tversity.
Nå mer kan jag inte komma på för tillfället.
Postad 10 October 2007 - 17:20
Postad 11 October 2007 - 20:16
Kollar du i rätt mappar, det finns ju ljud, bild å video på PS3an. Det är ganska lång väg ner i mappstrukturen där dina filer ligger. Försök håll dig till "all files" å klicka neråt i strukturen.
Prova å lägg en bild eller något direkt under C: på datorn å "sharea" den specifikt.
Restarta mediaservern i Tversity.
Nå mer kan jag inte komma på för tillfäll
--------------------
Jag fick det och funka till slut ...fattade inte att det tog tid för för datorn att söka upp alla filer till "mediabibloteket"
Redigerat av Salakingen, 11 October 2007 - 20:18.
Postad 14 October 2007 - 17:29
Har ett litet skumt problem med PS3an. Jag kör TVersity som så många andra här.
PS3an hittar alla mappar o så men den hittar inga filer i mapparna.
Vad kan det bero på?
Jag har skummat igenom tråden lite lätt, men inte hittat något. Sry om jag missat svaret på min fråga i tråden.
Jag kör inte trådlöst.
MVH Mackan
Postad 15 October 2007 - 08:29
Använder TVersity. Musik och bilder funkar fin fint. Kör trådlöst LAN btw.
Postad 16 October 2007 - 13:58
Alla tips o tricks angående detta mottages mer än hjärtligt!
Postad 16 October 2007 - 14:23
Har en snabb fråga. Har några *.avi filmer som fungerar galant i Media player, men när jag kör dom direkt inne från Tversity så hänger sig filmen direkt. Har testat att kopiera över filmerna från tversity till ps3 utan resultat.
Är ovanstående "fel" att jag inte har rätt codec installerade?
//nk
Sent svar men prova med att döpa om filen.
Postad 16 October 2007 - 15:20
Postad 17 October 2007 - 16:06
Jag kan streama allt jag har på datorn, fast när det gäller video filer av alla slag så blir det en begränsning på ca 350 mb eller drygt en halvtimmes tittande. Sen tar det stopp. Kopierar jag över till ps3an så får jag bara en del av filmen...
Använder TVersity. Musik och bilder funkar fin fint. Kör trådlöst LAN btw.
Tja, prova ändra maximum timeshift i TVersity/settings/general, default är 30 ändra till nått du tycker är lämpligt.....
Postad 17 October 2007 - 18:29
Postad 18 October 2007 - 12:42
Man ska tydligen kunna streama med det
EDIT: Förresten, jag har en fråga också.
Någon mer som har problem med att spola i filmer osv? I musik går det utmärkt för mig att spola, men i filmer så kan jag bara spola i x1,5, försöker jag spola snabbare så pausar den bara filmen.
Jag använder för övrigt TVersity, kanske finns någon inställning jag kan göra där?
Redigerat av Warlokk, 18 October 2007 - 13:11.
Postad 18 October 2007 - 13:46
Finns det något lösning som verkligen fungerar för oss som kör OS X?
Jag har provat massa lösningar, eyeconnect, twonky, mediatomb etc... Dom fungerar, men tyvärr har ingen av dom transcoding, så det blir till att konvertera om alla filmer.
Till slut installerade jag parallels och kör windows där i. Sen installerade jag tversity och då fungerar transcoding utan problem! Har lite problem med subtitles (den till filmen innan laddas...), men det går säkert att ordna.
Jag kör på en iMac Core Duo med 2 GB ram, och det kräver inte mycket processorkraft alls.
Nu ska jag släpa fram en gammal xp burk och ha som mediaserver i garderoben, kommer kör tversity på den.
Kan iallafall rekommendera parallels/windows/tversity.
Mediatomb utvecklarna håller på att lägga till transcoding, så förr eller senare kommer det fungera på OS X också.
Postad 18 October 2007 - 21:24
Någon som hunnit testat nya Winamp Remote?
Man ska tydligen kunna streama med det
EDIT: Förresten, jag har en fråga också.
Någon mer som har problem med att spola i filmer osv? I musik går det utmärkt för mig att spola, men i filmer så kan jag bara spola i x1,5, försöker jag spola snabbare så pausar den bara filmen.
Jag använder för övrigt TVersity, kanske finns någon inställning jag kan göra där?
så vitt jag vet så går det bara att spola filmer med en hastighet på x1.5, vilket ju är lite sunkigt.... jag kör med senaste versionen så det är bara o hoppas att det kommer med senare updateringar.
Postad 18 October 2007 - 21:53
//Skalman
Postad 21 October 2007 - 10:29
Vet verkligen inte vad jag ska göra har sökt och sökt nu flera dagar, får panik. Installerade om wmp11 och direkt när jag starta det stod det typ "mediedelnings funktionen funkar inte, du kanske måste aktivera den eller kolla inställningarna på din brandvägg". Testatde även winamp remote funktion men ingen lycka där heller. Snälla hjälp mig
Har även försökt öppna portar och sånt på routerns brandvägg men det funka inte. Vad gör jag för fel?
Postad 21 October 2007 - 17:25
Jag har ett jävligt irriterande problem som nån kunnig kanske kan hjälpa mig med.
Som jag fattat det ska ps3 kunna spela upp tex avi utan att materialet omkodas som till 360 via tversity.
Därför köpte jag ett ps3 för att kunna streama serier i hd, eftersom min dator inte pallade att streama + omkoda materialet samtidigt.
Men när jag försöker streama hd-material till ps3 så verkar det som om tveristy omkodar skiten ändå och det hackar!
När jag säger till tversity att den inte ska omkoda så säger ps3 att formaten inte stöds.
Så har jag fått det så totalt om bakfoten, fixar inte ps3 avi utan att en omkodning?
Jag har visserligen fått den att spela upp hd-material fläckfritt, men då funkar inte ljudet...
Installerade nåt ac3-filter, utan framgång.
(jag kör trådlöst, men det är samma visa om jag drar en sladd. Vanliga avi funkar fläckfritt, men inte HD. har försökt att kopiera till konsolen men kopieringen stannar på 99%...)
Skulle vara skitfint om nån vet vad som gäller och kan hjälpa mig.
Mvh
Fredrik
ok. Upptäckte precis att det är x264-filer.. Då är det helt kört eller?
Redigerat av sister ray, 21 October 2007 - 22:01.
Postad 22 October 2007 - 05:43
Jag kör med Tversity ..Har ett problem när det gäller att streama Divx ...
I bland flyter filmen på utan hack, Men för det mesta så spelas filmen upp i ca 5 sekunder, sedan fryser filmen i någon sekund. Så håller det på.
Någon som vet om man kan fixa detta genom att ändra i inställningarna ??
Postad 22 October 2007 - 16:16
Min mediaport som är inställd på 80 går inte att nå
/bobbyfuller
Bifogad fil(er)
Postad 24 October 2007 - 20:12
Jag kör TVersity på en Vista maskin och mina fimer spelas ca 3 minuter sedan kör ps3an en paus som inte går att häva. Man kan se de tre första minutrarna igen men vips så är det stopp igen.
Några råd?
Postad 09 November 2007 - 10:38
Vill streama .avi-filer till PS3 med WMP11. PS3 hittar dem men säger bara "skadade data". Inte en enda avi-fil funkar!
Någon som vet vad det kan bero på?
Postad 09 November 2007 - 11:02
jag kör trådlöst! har en macbook pro, senaste versionen (samt windows på den då) och en aiport extreme, allt funkar perfekt bilder film osv... MEN som alla säger "why will not the fuckin HD work?" jo, ni får tänka er att tex en 720p film är på ca 5 GB, om ni delar det på 2 timmar så är det rätt mycket information som skall skickas om an jämför med 700 MB fil, det klarar inte nätverket av, även om ni har en 802.11 N router samt dator, så har INTE ps3an det, så den kan inte få info i 300mbit i sekunden, så det funkar inte tyvärr, sen med sladd vet jag inte, hatar sladdar!
Kör du Vista eller XP? Har du behövt göra något speciellt med din router för att få streamingen att fungera? Själv kör jag vista men får inte streamingen att fungera med min airport extreme router.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7 bilder
28 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?