Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

W910 Sony Ericsson

500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken färg? (151 medlem(mar) har röstat)

Vilken färg?

1. Hearty Red (35 röster [23.18%])

Procent av omröstning: 23.18%

2. Noble Black (116 röster [76.82%])

Procent av omröstning: 76.82%

Rösta Gäster kan inte rösta
Sony Ericsson W910i (Mobiltelefoner) 1 8.116666 (59) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 26 October 2007 - 19:28

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Även om jag fortfarande tycker den svarta är snyggare kan man ju inte låta bli att bli lite intresserad av den röda eftersom var fan man än vänder sig så är det ju svarta och grå mobiler. :P
I folks händer, på reklamskyltar. Överallt säger jag!

Postad 27 October 2007 - 16:49

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Stod å valde mellan denna och en w880 i veckan och det blev till slut en w880 pga av att den var typ 800 spänn billigare. hade ej sett w910 i verkligheten heller men såg grym ut på bild osv ( den svarta, röd e för jäävla ful ) men efter att jag e idag fick se brorsans svarta w910 e jag glad att jag valde w880, fyy faan så sega menyer, tar ju typ 10 sek innan den reagerar. Har även läst detta lite varstans att den e seg i menyer osv !

MEn nu vart jag ännu mera nöjd med min w880 som ska bli helsvart i veckan btw hehe

Postad 27 October 2007 - 17:21

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Viktigt för er som ska köpa telefonen!!!

3 säljer den Svarta modellen... D v s INTE kent versionen.

Men sen har väl 3 lagt in en massa saker istället? Det är väl som att välja mellan pest eller kolera, antingen 3-grejor eller Kent-grejor. Dessutom är den ju låst till 3.

Postad 27 October 2007 - 18:06

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Men sen har väl 3 lagt in en massa saker istället? Det är väl som att välja mellan pest eller kolera, antingen 3-grejor eller Kent-grejor. Dessutom är den ju låst till 3.

Precis! Vilket är tråkigt att dom gör.
Men har man 3 så kan det likagärna vara där... Dessutom får man telefonerna billigt av 3, gratis i mitt fall.

Postad 27 October 2007 - 20:24

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Precis! Vilket är tråkigt att dom gör.
Men har man 3 så kan det likagärna vara där... Dessutom får man telefonerna billigt av 3, gratis i mitt fall.

Hur mycket blir det totalt för dig?
Var jag än tittar så blir det en fet kostnad för själva telefonen. ;)

Postad 27 October 2007 - 20:46

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Ja, det blir dyrt överallt.
Men om du går in på www.tre.se
och sen mobiler sen klickar du på W910i..

Nu vet jag inte hur mkt du ringer eller smsar...

Men vi säger att du tar 3Bomben 199 (199 kr/mån) i 18 månader, då betalar du 59 kr/mån för telefonen = 1062 totalt för telefonen.
Eller om man tar 3Bomben 99 (99kr/mån) i 18 månader blir mobilpriset 139 kr/mån = 2052 kr för mobilen.

Dock får du massa 3 skit på telefonen om man köper via 3. :lol: Men jag har vant mig nu efter 4 år med 3.. :lol:

Är du redan 3 kund? eller har du flera abonnemang som du vill föra över till 3 eller förlänga? Ring då 3 och sätt lite krav på dom B)
Ja resten får du tänka ut själv...

Redigerat av Unregistered1273, 27 October 2007 - 20:48.

Postad 27 October 2007 - 23:50

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ah, ok.
Jo, redan kollat hemsidan och så men aldrig funderat på att ställa krav direkt ;)
Är inte Tre-kund men kan ju vara värt att komma ihåg ändå.

Postad 28 October 2007 - 08:37

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Ah, ok.
Jo, redan kollat hemsidan och så men aldrig funderat på att ställa krav direkt B)
Är inte Tre-kund men kan ju vara värt att komma ihåg ändå.

Hehe okej ;) Aja..

Annars skulle jag köpt en obrandad i butik :lol:

Postad 28 October 2007 - 10:23

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Var och kände på den här telefonen och ######r vilken kvalitesskillnad jämfört me s500i .Har aldrig hållt i en så solid slidertelefon. Slidern gick upp mjukt och telefonen var också väldigt skön hålla i. ;)

Om den hade haft w-lan och 3,2mp kamera hade jag köpt den på en gång.

Postad 28 October 2007 - 12:12

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Ja, det blir dyrt överallt.
Men om du går in på www.tre.se
och sen mobiler sen klickar du på W910i..

Nu vet jag inte hur mkt du ringer eller smsar...

Men vi säger att du tar 3Bomben 199 (199 kr/mån) i 18 månader, då betalar du 59 kr/mån för telefonen = 1062 totalt för telefonen.
Eller om man tar 3Bomben 99 (99kr/mån) i 18 månader blir mobilpriset 139 kr/mån = 2052 kr för mobilen.

Dock får du massa 3 skit på telefonen om man köper via 3. :lol: Men jag har vant mig nu efter 4 år med 3.. :lol:

Är du redan 3 kund? eller har du flera abonnemang som du vill föra över till 3 eller förlänga? Ring då 3 och sätt lite krav på dom B)
Ja resten får du tänka ut själv...

Något av ovanstående alternativ funderar jag på att välja. Det lutar mest åt 3Bomben 199 och 59 för telefonen. Då blir månadskostnaden 258 kr. Väljer jag 3Bomben 99 får jag ju betala 139 för telefonen och då blir månadskostnaden 238 kr. Då känns det som 3Bomben 199 är vettigast att ta eftersom det bara skiljer 20 kr/mån på totalkostnaden och det är ju bättre att kunna använda så mycket av pengarna man betalar in till samtal, SMS och tjänster. Helt gratis blir telefonen om man väljer 3Bomben 299 med 24 månaders bindningstid. Då får man använda allt till samtal, SMS och tjänster. Notera att man nu kan välja tjänster som 3Music, MSN i mobilen m.fl. och då dras månadsavgiften för dessa från minimidebiteringen.

Postad 28 October 2007 - 15:15

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Hej! Jag har haft min W910 (Kent edition) i 3 dagar. Igår började den bete sig mycket konstigt. När man spelar musik eller lyssnar på radio går det inte att sänka volymen, höja går bra. Trycker man på meny och vill gå åt höger så fungerar inte det, bara vänster upp och ner fungerar. Och idag när jag skulle skriva ett SMS så fungerade inte '8 TUV' tangenten... När jag skulle göra en total återställning av telefonen så fungerar alla tangenten igen, mycket skumt :)

Någon mer som har upplevt denna mjukvaru bugg? För det kan väl inte va telefonen i sig som är paj?

Edit: Kan meddela att mellanslagstangenten inte heller fungerar :P

Om jag gör en total återställning försvinner alla Kent teman då?

Redigerat av bpl, 29 October 2007 - 10:09.

Postad 29 October 2007 - 13:22

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Troligtvis inte eftersom dom är inlagda i systemminnet och går inte att ta bort vanligtvis heller.

Mvh Emme

Postad 29 October 2007 - 14:33

awol
  • awol
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kund inte hitta något svar på denna fråga i tråden, även om det säkert finns :)

Går den svarta modellen att köpa utan Kentgrejerna?

Postad 29 October 2007 - 14:43

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
För att få slut på spekulationerna. Ja, kent låtarna ligger på minneskortet och låses upp genom att följa genvägen i telefonen. Filtypen är .m4a och ungefär en tredjedel i storlek jämfört med en mp3 fil med hyffsad kvalitet. Vad gäller teman mm så verkar dessa ej ligga på minneskortet utan i telefonens minne.

Redigerat av Givemeabreak, 29 October 2007 - 14:45.

Postad 29 October 2007 - 14:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Kund inte hitta något svar på denna fråga i tråden, även om det säkert finns :)

Går den svarta modellen att köpa utan Kentgrejerna?

Ja dels med 3 men den ska komma utan operatör också.

Mvh Emme

Postad 29 October 2007 - 15:46

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Telefonen finns som jag sa på föregående sida i denna tråd utan Kent grejerna hos 3. Men då får man ju med 3´s grejer..

Den svarta kommer att komma någon gång i November. Men det är ju bara rykten så..

Postad 29 October 2007 - 17:55

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
cliddo: Exakt vad är 3-grejerna?

3-abonnemangen låter ju jäkligt bra annars. Är lite svårt att bestämma sig här :lol:. Brådskar inte direkt med en ny telefon men det hade inte skadat.
Frågan är om telefoner som kommer inom 6-12 månader eller så, kommer ha någonting som man "bara måste ha" som inte W910i redan har. Lite svårt att veta kanske... :)
Bättre kamera och Wlan som Emme redan nämnt skulle ju inte skada men inte direkt något jag kommer sakna.

Postad 29 October 2007 - 18:40

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Hej! Jag har haft min W910 (Kent edition) i 3 dagar. Igår började den bete sig mycket konstigt. När man spelar musik eller lyssnar på radio går det inte att sänka volymen, höja går bra. Trycker man på meny och vill gå åt höger så fungerar inte det, bara vänster upp och ner fungerar. Och idag när jag skulle skriva ett SMS så fungerade inte '8 TUV' tangenten... När jag skulle göra en total återställning av telefonen så fungerar alla tangenten igen, mycket skumt ;)

Någon mer som har upplevt denna mjukvaru bugg? För det kan väl inte va telefonen i sig som är paj?

Edit: Kan meddela att mellanslagstangenten inte heller fungerar :lol:

En total återställning löste inte problemet, provat 2 ggr. SKRÄP! :)

Postad 29 October 2007 - 19:34

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
verkar som det kan vara lite kvalitetsproblem med den här modellen oxå

Postad 29 October 2007 - 19:43

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jo, kanske lika bra att avvakta ett tag i vilket fall.

Postad 29 October 2007 - 20:43

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Happer: Ja. visst är 3 abonnemangen bra, det blir billigt om du samtidigt tar mobil... Vilket är deras lilla "grej"... Inte går dom plus på det enligt Investor som äger 3. hehe..

Just därför har dom väl kvar 3 "grejerna" och operatörlåser sina lurar...

Jag vet inte hur det ser ut med 3 grejerna nu. Eftersom jag köpt operatörlåsta lurar i ett år nu.
Men för ett år sedan är det iaf:
3 startup logga
3 logga på luren
3´s egna 3 player? *vet inte hur det är på walkman telefonerna*
3 länkar till 3 Planet i menyerna
3 bilder i bildarkivet.

Sen kan någon gärna lägga till på listan.

Postad 29 October 2007 - 20:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Min TyTn II som jag köpt för nån dag sen från Tre med förlängning av abb har inget spår av Tre någonstanns..
Om de är för att den finns under företag kanske..för tjejens N95 har en hel del tre grejor som du skriver cliddo

Postad 29 October 2007 - 21:00

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ah, ok. Lite som Kent-ed eller vadsomhelst alltså.
Jag antar att det går att ta bort eller iaf ändra teman osv. Ingen fara m.a.o.

Redigerat av Happer, 29 October 2007 - 21:05.

Postad 30 October 2007 - 11:14

Rikk
  • Rikk
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jaha...ringde SE support igen o gjorde en total återställning o nu verkar den ok. Verkade ha hängt sig o tuggade batteri under tiden. Märkligt. Men ska inte ropa hej än...
Och visst har jag rätt till en ny. De sa det på SE. När den är inte är äldre än 7 dagar ska jag automatiskt få en ny av återförsäljaren, så är SE:s deal med dem.

Samma fel kom tillbaka igår...slår av o på helt av sig själv. Och tuggar batteri under tiden. Total återställning igen. SE säger att det verkar vara nåt mjukvarufel på telefonen så den åker tillbaka...
Båda gångerna har felet uppkommit då jag fått ett sms o sedan snabbt svarat på det. Kul.

Postad 30 October 2007 - 15:18

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Jaha...ringde SE support igen o gjorde en total återställning o nu verkar den ok. Verkade ha hängt sig o tuggade batteri under tiden. Märkligt. Men ska inte ropa hej än...
Och visst har jag rätt till en ny. De sa det på SE. När den är inte är äldre än 7 dagar ska jag automatiskt få en ny av återförsäljaren, så är SE:s deal med dem.

Samma fel kom tillbaka igår...slår av o på helt av sig själv. Och tuggar batteri under tiden. Total återställning igen. SE säger att det verkar vara nåt mjukvarufel på telefonen så den åker tillbaka...
Båda gångerna har felet uppkommit då jag fått ett sms o sedan snabbt svarat på det. Kul.

7 timmar sa min återförsäljare, min telefon är ingen DOA enligt dom... Den fungerade i 36 timmar... :)

Postad 30 October 2007 - 16:17

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hur blir det med garantier och sånt då? För er som fått kassa ex. alltså.
Låter ju lite oroväckande att den går sönder hipp som happ för vissa :)
En del grejer lär ju fixas iom firmware uppdateringar och så iaf.

Postad 30 October 2007 - 16:52

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
om jag ska köpa en telefon för ett par tusen så vill jag ha den färdig utvecklad och inget beta exemplar som måste uppgraderas då och då för att fungera, får nog börja kika efter ett annat märke på lur SE verkar ha lite kvalitetsproblem med vissa lurar (skjutbara?)

Postad 30 October 2007 - 17:34

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jojo, det är klart man ska få en färdig produkt men tyvärr verkar det ju mer sällan än ofta bli så. -.-

Postad 30 October 2007 - 23:22

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Ang uppdateringar så undrar jag hur det är när man har typ en 3 mobil? Är det någon skillnad?

Själv så oroar jag mig inte alls för att telefonen ska gå sönder eller att jag inte ska få den utbytt o s v.
Har bara bra erfarenheter hos 3 inom sånt...

Postad 31 October 2007 - 11:01

Rikk
  • Rikk
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

7 timmar sa min återförsäljare, min telefon är ingen DOA enligt dom... Den fungerade i 36 timmar... :)

Sju dagar från inköp gäller enligt SE. Glasklart enligt dem. Och min återförsäljare sa samma!

Postad 31 October 2007 - 14:58

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Ang uppdateringar så undrar jag hur det är när man har typ en 3 mobil? Är det någon skillnad?

Själv så oroar jag mig inte alls för att telefonen ska gå sönder eller att jag inte ska få den utbytt o s v.
Har bara bra erfarenheter hos 3 inom sånt...

Jag funderade på samma sak och ringde därför till SonyEricsson igår och frågade. Man ska kunna uppdatera mjukvaran via SonyEricssons uppdateringstjänst även i 3-telefonerna. Det kan dock ta lite längre tid innan ny mjukvara släpps till dessa eftersom 3 ska godkänna den först.

Postad 31 October 2007 - 15:32

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Jag funderade på samma sak och ringde därför till SonyEricsson igår och frågade. Man ska kunna uppdatera mjukvaran via SonyEricssons uppdateringstjänst även i 3-telefonerna. Det kan dock ta lite längre tid innan ny mjukvara släpps till dessa eftersom 3 ska godkänna den först.

Okej :) Tack så mycket..

Postad 31 October 2007 - 18:36

Cobolten
  • Cobolten
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hämtade ut en svart W910 idag :)
Den fungerar faktiskt bättre än förväntat! Enda anmärkningen hitils är högtalarfunktionen som var bra mycket sämre än på min gamla lur (LG U880), inte omöjligt att det är fel på min för det är väldigt knastrigt ljud.
Har dock bara haft telefonen i några timmar nu så det är möjligt att det dyker upp flera punkter.

Men jag rekomenderar den ändå starkt!
9/10

/Johan

Postad 31 October 2007 - 18:58

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

7 timmar sa min återförsäljare, min telefon är ingen DOA enligt dom... Den fungerade i 36 timmar... :(

Sju dagar från inköp gäller enligt SE. Glasklart enligt dem. Och min återförsäljare sa samma!

Yepp sju dagar från inköp sa SE support till mig också så jag ringde min återföräljare och sa det och då var det inga problem att få en ny lur, den är redan på väg till mig :) Hoppas bara att den nya luren fungerar bättre...

Postad 31 October 2007 - 19:10

Idaa_94
  • Idaa_94
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
är det nån som vet vilka program det finns i w910?... finns facemaker? :)

Postad 31 October 2007 - 23:52

mojo
  • mojo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hei!

Jeg har akkurat kjøpt w910, og er stort sett fornøyd foreløpig, men det er en ting jeg lurer på. Når telefonen er åpen, og jeg skal trykke på knappene som er på "skjermdelen" av telefonen, merker jeg at de to telefondelene ikke sitter helt inntil hverandre. Jeg må på en måte dobbelttrykke, først trykke de to telefondelene sammen og så trykke ned selve knappen. Er det overhodet noen som skjønner hva jeg mener...? ;)

Er det flere som opplever dette ganske irriterende fenomenet, eller er det noe galt med min telefon?

Vil legge til at jeg aldri har hatt skyvetelefon før, så jeg vet ikke om dette er et vanlig problem med slike telefoner.

Telefonen virker ellers ganske solid bygd.

Postad 01 November 2007 - 00:35

Daemonicus
  • Daemonicus
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt w910, og er stort sett fornøyd foreløpig, men det er en ting jeg lurer på. Når telefonen er åpen, og jeg skal trykke på knappene som er på "skjermdelen" av telefonen, merker jeg at de to telefondelene ikke sitter helt inntil hverandre. Jeg må på en måte dobbelttrykke, først trykke de to telefondelene sammen og så trykke ned selve knappen. Er det overhodet noen som skjønner hva jeg mener...? :D

Er det flere som opplever dette ganske irriterende fenomenet, eller er det noe galt med min telefon?

Vil legge til at jeg aldri har hatt skyvetelefon før, så jeg vet ikke om dette er et vanlig problem med slike telefoner.

Verkar vara något galet med din telefon, när min är uppskjuten så sitter delarna intill varandra och går knappt att röra åt något håll, går endast att vicka den nedre delen av skärmdelen på telefonen lite. ;)

Postad 01 November 2007 - 20:27

mojo
  • mojo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt w910, og er stort sett fornøyd foreløpig, men det er en ting jeg lurer på. Når telefonen er åpen, og jeg skal trykke på knappene som er på "skjermdelen" av telefonen, merker jeg at de to telefondelene ikke sitter helt inntil hverandre. Jeg må på en måte dobbelttrykke, først trykke de to telefondelene sammen og så trykke ned selve knappen. Er det overhodet noen som skjønner hva jeg mener...? :blush:

Verkar vara något galet med din telefon, när min är uppskjuten så sitter delarna intill varandra och går knappt att röra åt något håll, går endast att vicka den nedre delen av skärmdelen på telefonen lite. :(

Tusen takk for svar! Ja, tror det må være noe galt med min telefon. Jeg tok kontakt med butikken hvor jeg kjøpte den, og de ba meg sende den inn. Tror og håper jeg får en ny da den er under 7 dager gammel. ;)

Postad 01 November 2007 - 21:00

roffe99
  • roffe99
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Har haft en w910 nu ett par dagar och är väldigt nöjd med den. Skärmen är verkligen enormt skarp och klar! Har några funderingar som någon här kanske kan hjälpa till att svara på:

* Skärmen slocknar efter 20 sek och knapplåset slås på när man inte är aktiv, läser man på en websida med mycket text är detta väldigt störigt. Finns det något sätt att förhindra detta?

* Om jag inte har 3g-täckning kan jag inte koppla upp mot internet, någon som har koll på vad detta beror på?

Telefonen köptes från 3 med deras bredband 1gb per månad för 99 kr som tillval. Ville egentligen ha en telefon med wlan men detta fungerar minst lika bra!

Postad 02 November 2007 - 19:12

alpera
  • alpera
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Fråga angående W910i Kent Edition och albumbilder i Mediaspelaren...?

Skulle hjälpsamma forumanvändare med samma lur som jag vänligen kunna kolla om de får upp någon albumbild eller om det är helt svart där albumbilden normalt visas när de spelar upp låtar från "Kent - Tillbaka till Samtiden" som följer med telefonen och rapportera här? Svar uppskattas!

Anledningen till att jag frågar är för att när jag skulle aktivera låtarna strulade det lite och jag misstänker att mina filer (låtarna med Kent) kan ha blivit korrupta. Det började med att jag flyttade filerna till en undermapp på minneskortet för att slippa ha massa lösa musikfiler liggandes i roten av musikmappen, efter att ha gjort detta visade telefonen att det fanns 11 bildfiler som inte att gick att öppna, detta försvann dock efter omstart av telefonen. Det konstiga nu är att när jag spelar någon låt från albumet "Kent - Tillbaka till Samtiden" visas ingenting (det är alltså helt svart) där albumbilden i vanliga fall visas istället för en bild eller den vanliga standard vinylspelar-ikonen som visas på andra låtar som jag vet inte har någon albumbild. Har ringt Sony Ericssons support och frågat om fenomenet men de hade ingen W910i Kent Ed. att kolla så de hänvisade till någon som har det. Jag känner tyvärr ingen annan med denna telefon som jag kan jämföra med för att se om det är något fel eller om det ska vara så!

Kolla gärna detta i mediaspelaren och rapportera här om ni ser någon albumbild eller om det är helt svart där albumbilden visas eller om det visas standard vinylspelar-ikonen som visas för musikfiler utan albumbild.

Jag bifogar några screenshots för att illustrera fenomenet jag undrar över.

1) Så här ser det ut under Media->Musik>Album, som ni ser finns det albumbilder och "Tillbaka till Samtiden" verkar inte ha någon...
Bifogad fil  IMG_0809.JPG   79.58K   1 Antal nerladdningar

2) Här är ett exempel på en låt som har en tillhörande albumbild från Sony Ericsson som fanns med telefonen
Bifogad fil  IMG_0814.JPG   81.14K   1 Antal nerladdningar

3) Exempel på en låt med tillhörande albumbild som jag själv tankat över till minneskortet... Grym låt by the way ;)
Bifogad fil  IMG_0815.JPG   85.54K   1 Antal nerladdningar

4) Så här ska det se ut (antar jag?) om låten man spelar inte har någon albumbild.
Bifogad fil  IMG_0817.JPG   98.03K   1 Antal nerladdningar

5) Och till sist varför jag skriver frågan i detta forum... När jag spelar någon av låtarna från albumet "Kent - Tillbaka till samtiden" som följer med på minneskortet är det helt svart där någon typ av albumbild vanligen visas!!!
Bifogad fil  IMG_0818.JPG   96.51K   1 Antal nerladdningar

Som sagt, tacksam för svar. Bifoga gärna screenshots för jämförelse.

Postad 02 November 2007 - 21:35

e2zippo
  • e2zippo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Är nybliven ägare till en svart w910i, är nöjd men har lite frågor.

Går det att ändra genvägarna som från början pekar till "media" på vänster sida och "kontakt" på höger?
Hur startar man musiken när man har lurarna i, förutom att låsa upp och gå in i walkman och starta där? (på min w800 fanns det en paus/play knapp på sidan)
Skakläget verkar inte finnas med på telefonen, det ska enligt manualen finnas på: Vänteläge>Meny>WALKMAN>Alternativ>Inställningar>Spellläge>Skakkontroll. Men där finns för mig bara "Slumpvis" och "Slinga"

Tänkte göra en total återställning och se om det kanske fixar det, men då är frågan, rör den minneskortet och simkortet då? Så man inte blir av med alla låtar på minneskortet samt alla kontakter på simkortet?

/Martin

Postad 03 November 2007 - 07:35

Infernoo
  • Infernoo
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Ok nu har jag också skaffat en sån här, (3 hade en halloween drive) men min verkar ha lite problem med videouppspelning.
För att testa video har jag försökt med flera .mp4 filersom jag laddat ner från mormors site men ingen verkar funka. Antingen står uppspelning misslyckades eller så får jag ingen bild. (trots att jag kan se dem på burken)

Jag har fört över filerna med både pc suite och via masslagrings överföringen Ingen funkar. Att föra över med media manager går öht inte då den medföljande versionen inte stöder video.. Ursvagt SE!!! :lol:

så mina frågor är.

1. Är det fel på telefonen?
2. Är det fel på filformatet?
3. Måste jag konvertera själv? (och i så fall med vaddå?)
4 Om inget ovanstående stämmer, vad gör jag för fel? :)

Mvh
Infernoo

PS. Dessutom funkar inte uppdateringstjänsten alls. Får bara ett felmeddelande "Flash versionen är fel, hämta en ny från macromedia.com" (trots att jag har den senaste) SE verkar för ovanlighetens skull anammat SONYS Buggiga policy! B) funderar snart på att hiva telefonen DS:

EDIT: uppdatering! PPS! Vad i h-e håller SE på med?? Uppdaterade pc suite, och vad händer?....tadaaa....PC Suite slutar fungera, jag måste härmed utnämna SE programvara till den buggigaste i historien. Jag har aldrig varit med om något liknande. DDS.

Redigerat av Infernoo, 03 November 2007 - 07:58.

Postad 03 November 2007 - 11:50

teXmeX
  • teXmeX
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har en fråga gällande walkmanspelaren. Jag stör mig oehört mycket på equalizern. Jag vill nämligen ha den på manuellt läge och får då gå in på Alternatuv -> Inställningar -> Equalizer -> Manuellt och till sist klar. Jag får göra detta varenda gång jag startar Walkmanspelaren. Är detta en bugg eller inte, att den inte vill komma ihåg min inställning. Den går bara tillbaks till ett av de förvalen som finns t.ex normal, bas eller megabas.

Postad 03 November 2007 - 17:41

Trippan
  • Trippan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ingen annan som tycker sliden är lite väl mkt glapp i ? Eller kan det vara som så att jag fått ett måndagsexemplar?

Postad 03 November 2007 - 18:29

awol
  • awol
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
I min var det inget glapp alls, hur skön slide som helst. Däremot vart jag tvungen att returnera den pga problem med mjukvaran(?).

Postad 03 November 2007 - 22:05

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Ok nu har jag också skaffat en sån här, (3 hade en halloween drive) men min verkar ha lite problem med videouppspelning.
För att testa video har jag försökt med flera .mp4 filersom jag laddat ner från mormors site men ingen verkar funka. Antingen står uppspelning misslyckades eller så får jag ingen bild. (trots att jag kan se dem på burken)

Jag har fört över filerna med både pc suite och via masslagrings överföringen Ingen funkar. Att föra över med media manager går öht inte då den medföljande versionen inte stöder video.. Ursvagt SE!!! :P

så mina frågor är.

1. Är det fel på telefonen?
2. Är det fel på filformatet?
3. Måste jag konvertera själv? (och i så fall med vaddå?)
4 Om inget ovanstående stämmer, vad gör jag för fel? :)

Mvh
Infernoo

PS. Dessutom funkar inte uppdateringstjänsten alls. Får bara ett felmeddelande "Flash versionen är fel, hämta en ny från macromedia.com" (trots att jag har den senaste) SE verkar för ovanlighetens skull anammat SONYS Buggiga policy! :( funderar snart på att hiva telefonen DS:

EDIT: uppdatering! PPS! Vad i h-e håller SE på med?? Uppdaterade pc suite, och vad händer?....tadaaa....PC Suite slutar fungera, jag måste härmed utnämna SE programvara till den buggigaste i historien. Jag har aldrig varit med om något liknande. DDS.

Jag som trodde Siemens hade den buggigaste programvaran.

Postad 04 November 2007 - 00:24

Trippan
  • Trippan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ingen annan som tycker sliden är lite väl mkt glapp i ? Eller kan det vara som så att jag fått ett måndagsexemplar?

I min var det inget glapp alls, hur skön slide som helst. Däremot vart jag tvungen att returnera den pga problem med mjukvaran(?).

Detta borde väl ändå vara ett vettigt skäl att få retunera telefonen?

Postad 04 November 2007 - 01:31

Happer
  • Happer
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Trippan: Det tycker jag. Men du kan ju försöka kolla med nån support först så att du inte betalar en fraktkostnad i onödan.

Just det, såg att ni pratade om 2G-simkort som inte klarar 3G och va det nu va. Iallafall, om man byter från kontantkort till abonnemang med samma operatör och alltså inte får ett nytt simkort. Är det kört på 3G fronten om man har ett ett par år gammalt simkort?
Om man inte fixar ett nytt på nåt sätt eller så. Poängen är ju iaf att jag vill behålla numret, byta från kontant till abonnemang och kunna använda 3G fullt ut.

Postad 04 November 2007 - 06:14

Infernoo
  • Infernoo
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Ingen som har något svar på hur man får en w910i från 3 att spela upp .mp4 filer/video? :) (helst något annat än det medföljande demo tramset)

Mvh
Infernoo

Postad 04 November 2007 - 11:57

mojo
  • mojo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jeg har også en w910 hvor det er "mycket glapp i sliden". Har avtalt med forhandler at jeg skal sende den i retur, og får forhåpentligvis en ny telefon.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.