Gran Turismo 5: Prologue
1052 svar till detta ämne
Postad 15 December 2007 - 18:32
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Synd bara att alla Turismo spelen har så förbannat dålig körkänsla.
Jämfört med? Går det att spela splitscreen med polarna? Har de lagt till några fler kameravinklar, eller är det fortfarande bara kofångarkameran som gäller?
Det har aldrig bara varit kofångarview på GT. Inte vad jag kan komma ihåg i vart fall. Det som är nytt i femman är att man har cockpit view.
Postad 15 December 2007 - 23:17
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Om det här blir nedladdningsbart från US-store så köper jag det. 260kr för det här är inget att fundera över tycker jag. Sjuuuuuuuuuukt snyggt lir!
Någon som sett om det bekräftats att man kan köpa det från US-store så småningom?
Postad 16 December 2007 - 02:42
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Lite meny-översättning för oss som kör japanskt 私は寿司を食べます
Postad 16 December 2007 - 09:48
jonzy
-
jonzy
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
IGN har provat spelet från Japanska shoppen: http://ps3.ign.com/a...1/841279p1.html
Redigerat av jonzy, 16 December 2007 - 10:38.
Postad 16 December 2007 - 13:51
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Du har uppenbarligen inte lirat GT5P-demot...
Postad 17 December 2007 - 17:46
Unregisteredca15b0a9
-
Unregisteredca15b0a9
-
Forumräv
-
-
703 inlägg
Någon som köpt gt5 pro från japan??
undrar om det bara är japansk text elelr om man kan välja engelska...
Postad 17 December 2007 - 18:18
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Någon som köpt gt5 pro från japan?? undrar om det bara är japansk text elelr om man kan välja engelska...
3 inlägg ovanför ditt borde du ha svaret på din fråga lr?
Postad 17 December 2007 - 21:30
jonzy
-
jonzy
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Har ni spanat in senaste filmen: http://www.gametrail...ayer/29019.htmlJag blir tårögd!
Postad 17 December 2007 - 21:37
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Har ni spanat in senaste filmen: http://www.gametrail...ayer/29019.html
Jag blir tårögd!
Det ser ju....inte illa ut, för att tala sansat.. Tur att tiden springer iväg nu när man skaffat barn, så snart är det mars
Postad 18 December 2007 - 11:09
Unregistereddb3899a2
-
Unregistereddb3899a2
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Jämfört med?
Går det att spela splitscreen med polarna? Har de lagt till några fler kameravinklar, eller är det fortfarande bara kofångarkameran som gäller?
Det har aldrig bara varit kofångarview på GT. Inte vad jag kan komma ihåg i vart fall. Det som är nytt i femman är att man har cockpit view.
Så, finns det splitscreen eller inte? Om man inte kan köra mot polare går det här fetbort för mig...
Postad 19 December 2007 - 15:20
Dr-Damp
-
Dr-Damp
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag hade ett xbox 360 innan och körd forza2 på den va riktigt nöjd.. Nån som testat Gran demot? Kollat igenom flera filmer nu och jag tycker kännslan inte finns där.. Nån som testat båda spelen kanske och kan uttala sig?
Mvh
Postad 19 December 2007 - 16:03
pumas
-
pumas
-
Användare
-
-
154 inlägg
Går det att spela splitscreen med polarna? Har de lagt till några fler kameravinklar, eller är det fortfarande bara kofångarkameran som gäller?
Jag syftar på om de lagt till det nu i Prologue, det fanns bara kofångarview i GT HD och det gick som sagt inte att spela splitscreen. Blir det bättring på denna front nu i Prologue eller måste man vänta på GT 5?
Postad 19 December 2007 - 16:07
pumas
-
pumas
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag blir tårögd!
Det där är väl filmat i verkligheten?  Jag hade ett xbox 360 innan och körd forza2 på den va riktigt nöjd.. Nån som testat Gran demot? Kollat igenom flera filmer nu och jag tycker kännslan inte finns där.. Nån som testat båda spelen kanske och kan uttala sig?
Mvh
Hur kan man genom att kolla på filmer bedöma känslan i ett spel?! Utveckla gärna........
Redigerat av pumas, 19 December 2007 - 16:10.
Postad 19 December 2007 - 17:00
Dr-Damp
-
Dr-Damp
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag blir tårögd!
Det där är väl filmat i verkligheten? 
Jag hade ett xbox 360 innan och körd forza2 på den va riktigt nöjd.. Nån som testat Gran demot? Kollat igenom flera filmer nu och jag tycker kännslan inte finns där.. Nån som testat båda spelen kanske och kan uttala sig?
Mvh
Hur kan man genom att kolla på filmer bedöma känslan i ett spel?! Utveckla gärna........
Kanske dumt skrivet av mig men tycker bara det känns så, genom ljudet och ja kännslan då man ser incar demo. Men svara gärna på min fråga ? Du testat demot och hur tycker du det funkar?
Postad 19 December 2007 - 17:36
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Kanske dumt skrivet av mig men tycker bara det känns så, genom ljudet och ja kännslan då man ser incar demo. Men svara gärna på min fråga ? Du testat demot och hur tycker du det funkar?
Testa bedöm själv, vi äro alla olika.
Postad 19 December 2007 - 18:07
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Som morlock skriver är vi alla olika och smaken varierar. Jag har alltid tyckt att GT-serien är de racingspel som kommit allra närmast när det gäller att simulera riktig bilkörning. (Så långt jag kunnat jämföra, har bara kört standardvagnar irl där 911 är "det värsta" och aldrig tävlat på bana) Naturligtvis är känslan inte som att köra riktig bil utan jag menar förstås hur bilen beter sig under acceleration, gas och inbromsning....hur g-krafterna påverkar bilen o.s.v. Finns dock exempel från GT där det varit lite överdrivet lätt att t ex sladda med en 911 men i stort finns det ingen serie som så ambitiöst försökt att efterlikna verkligheten.
Om allt ovanstående leder till att det bli ett roligare spel? Det är upp till var och en att avgöra, i min bok är det här fortfarande världens bästa bilspel. Demot på prologen lovar gott tycker jag, bra och härlig tyngd i bilarna och om man bara ser till att skruva ner eller helt stänga av hjälpmedlen så bli körkänslan grym!
my two cents
Lasseman
Postad 21 December 2007 - 09:49
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Jag syftar på om de lagt till det nu i Prologue, det fanns bara kofångarview i GT HD och det gick som sagt inte att spela splitscreen. Blir det bättring på denna front nu i Prologue eller måste man vänta på GT 5? 
Har faktiskt inte tänkt på om det finns splitscreen. Brukar aldrig spela så på GT, känns som det finns mer arkadiga spel som passar bättre för det. I GT HD fanns det vad jag kan komma ihåg "kofångar view", "kameran på taket view" och det förhatliga "kameran på ett kvastskaft på bakluckan view". Det här sista tramsiga läget finns även med två längder på kvastskaftet har jag för mig...  I GT5P-demot finna även cockpit view som jag måste vänja mig vid, tycker man ser alldeles för mycket av interiören för min smak. Förhoppningsvis kommer man kunna ställa in avståndet.
Redigerat av Lindholm R, 21 December 2007 - 09:52.
Postad 22 December 2007 - 20:12
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Nu verkar mitt GT5P vara på väg. Någon som köpt och vill dela med sig av lite erfarenheter?
Postad 23 December 2007 - 01:20
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Nu verkar mitt GT5P vara på väg. Någon som köpt och vill dela med sig av lite erfarenheter?
jag är extremt sugen på att köpa det men det blir nog till att vänta till us versionen iaf om det inte visar sig att det är engelska menyer.
Postad 23 December 2007 - 12:04
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Jag har en fråga om banorna i Gran Turismo. Jag laddade ned demot till PS3 och tyckte inte om banan, gillar inte racingbanor i över huvud taget. Så jag undrar - finns det några stadsbanor i det riktiga spelet eller bara racingbanor? För på trailern så var det någon stad, typ Frankrike eller Italien med Audi TT.
Postad 23 December 2007 - 12:48
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Jag har en fråga om banorna i Gran Turismo. Jag laddade ned demot till PS3 och tyckte inte om banan, gillar inte racingbanor i över huvud taget. Så jag undrar - finns det några stadsbanor i det riktiga spelet eller bara racingbanor? För på trailern så var det någon stad, typ Frankrike eller Italien med Audi TT.
Det kommer givetvis vara flest racingbanor men några stadsbanor kommer det ändå bli. London är med i Prologue och den har fått väldigt bra kritik. Så räkna med två-tre stadsbanor som det varit innan. Just den banan som är med i GT5P-demot är helt fantastiskt trist (och tydligen inte så snygg om man jämför med de andra banorna) tycker iofs jag med.
Postad 23 December 2007 - 16:20
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Det kommer givetvis vara flest racingbanor men några stadsbanor kommer det ändå bli. London är med i Prologue och den har fått väldigt bra kritik. Så räkna med två-tre stadsbanor som det varit innan.
Just den banan som är med i GT5P-demot är helt fantastiskt trist (och tydligen inte så snygg om man jämför med de andra banorna) tycker iofs jag med.
Bra att höra, stadsbanor är roligast. Tänkte på en till sak ang GT5, på demot kan man inte sitta "bakom ratten" inte heller se bilen utanför när man kör!. Och med det menar jag att man kan se ratten, finns den möjligheten i det riktiga spelet eller inte?
Postad 23 December 2007 - 23:17
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Bra att höra, stadsbanor är roligast. Tänkte på en till sak ang GT5, på demot kan man inte sitta "bakom ratten" inte heller se bilen utanför när man kör!. Och med det menar jag att man kan se ratten, finns den möjligheten i det riktiga spelet eller inte?
Om det är cockpit view som du menar, alltså när man ser en del av inredningen, när man kör så finns det i GT5P-demot och det kommer säkerligen finnas i GT5P och GT5. Min gissning är dock att det inte kommer vara möjligt på alla modeller.
Postad 23 December 2007 - 23:31
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
GT5 Prologue skarpa versionen har väl funnits ute ett par dagar på Japanska PSN och för köp i Japanska butiker?
Men jag har inte sett en enda skarp "review". Någon som har något länktips?
IGN har en "playtest" och gamespot en preview, men det verkar inte vara en komplett review.
Postad 24 December 2007 - 06:50
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Min gissning är dock att det inte kommer vara möjligt på alla modeller.
Tror du inte? Jag som trott att det var en av orsakerna till att det tar sån tid att få spelet färdigt. Vore ju trist med tanke på att man nu vant sig vid att köra med cockpit view. Så om man vill köra en bil som saknar den vyn, då är man inte lika bra på att köra bara för att man inte kan ha rätt vy.
Postad 24 December 2007 - 08:11
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Om det är cockpit view som du menar, alltså när man ser en del av inredningen, när man kör så finns det i GT5P-demot och det kommer säkerligen finnas i GT5P och GT5. Min gissning är dock att det inte kommer vara möjligt på alla modeller.
Finns det? Jag som prövat alla knappar som finns att trycka, utan resultat. Hur ändrar man vy då?
Postad 24 December 2007 - 08:44
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Finns det? Jag som prövat alla knappar som finns att trycka, utan resultat. Hur ändrar man vy då?
Select-knappen.
Postad 27 December 2007 - 21:03
kave
-
kave
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
GT5 är ju riktigt läckert. Riktigt fin känsla i styrningen som man är van vid från de klassiska GT spelen. man känner igen sig i ifrån Alperna på den testbana som finns i speldemot.
Längtar till preluden finns tillgänglig.
Postad 27 December 2007 - 21:03
kave
-
kave
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
-Dubbelpost
Redigerat av kave, 27 December 2007 - 21:04.
Postad 27 December 2007 - 22:16
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
GT5 är ju riktigt läckert. Riktigt fin känsla i styrningen som man är van vid från de klassiska GT spelen. man känner igen sig i ifrån Alperna på den testbana som finns i speldemot. Längtar till preluden finns tillgänglig.
Med tanke på att du skriver om Alperna antar jag att det är GT HD du spelat. Känslan i GT5 Prologue Demo är ännu ett steg bättre
Postad 27 December 2007 - 23:08
Dr-Damp
-
Dr-Damp
-
Användare
-
-
113 inlägg
GT5 är ju riktigt läckert. Riktigt fin känsla i styrningen som man är van vid från de klassiska GT spelen. man känner igen sig i ifrån Alperna på den testbana som finns i speldemot. Längtar till preluden finns tillgänglig. Med tanke på att du skriver om Alperna antar jag att det är GT HD du spelat. Känslan i GT5 Prologue Demo är ännu ett steg bättre 
Det demot hittar inte jag? Bara det man kör i alperna ..
Postad 27 December 2007 - 23:21
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
GT5 är ju riktigt läckert. Riktigt fin känsla i styrningen som man är van vid från de klassiska GT spelen. man känner igen sig i ifrån Alperna på den testbana som finns i speldemot. Längtar till preluden finns tillgänglig. Med tanke på att du skriver om Alperna antar jag att det är GT HD du spelat. Känslan i GT5 Prologue Demo är ännu ett steg bättre 
Det finns inte att ladda ner längre. Bara att köpa GT5P! Med lite tur ligger mitt innanför dörren när jag kommer tillbaka från julledigheten...
Postad 27 December 2007 - 23:29
Dr-Damp
-
Dr-Damp
-
Användare
-
-
113 inlägg
Det finns inte att ladda ner längre. Bara att köpa GT5P! Med lite tur ligger mitt innanför dörren när jag kommer tillbaka från julledigheten...
Men finns det att köpa nu? Lr hur köper du dit?
Postad 28 December 2007 - 00:01
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Man får jobba sig lite och köpa från någon som säljer produkter avsedda för japanska marknaden. Jag beställde från www.games-asia.com
Postad 28 December 2007 - 02:27
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Man får jobba sig lite och köpa från någon som säljer produkter avsedda för japanska marknaden. Jag beställde från www.games-asia.com
Vad blir det för språk på menyerna i det spelet då? Jag menar eftersom du beställde därifrån.
Postad 28 December 2007 - 03:02
Kocho
-
Kocho
-
Användare
-
-
237 inlägg
Har nu beställt en vit dualshock handkontroll och GT5 prolouge som väntas anlända runt den 9:e januari
Postad 28 December 2007 - 03:37
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Japanska GT5P är på japanska.
Postad 28 December 2007 - 05:44
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Har nu beställt en vit dualshock handkontroll och GT5 prolouge som väntas anlända runt den 9:e januari 
Varför det? Det är en ratt du ska
Postad 28 December 2007 - 12:23
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Är det inte lite svårt att förstå på japanska? Nu vet jag inte vad det är för språk från game-asia.com men väntar på svar.
Postad 28 December 2007 - 12:27
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Är det inte lite svårt att förstå på japanska? Jag förstod ingenting av demot jag laddade ned, dock kunde jag börja köra. Men detta är ju ett demo, man vill kunna läsa vad som står i det riktiga spelet. Nu vet jag inte vad det är för språk från game-asia.com men väntar på svar.
En till fråga om spelet: Det ska visst finnas banor i london (stadsbanor). Men är dessa banor också begränsade? alltså circuit eller vad det heter, att man inte kan köra hur man vill? Jag trodde att det var öppna banor som tex. Need for Speed eller Burnout Paradise. Har jag rätt?
Postad 28 December 2007 - 14:48
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Är det inte lite svårt att förstå på japanska? Jag förstod ingenting av demot jag laddade ned, dock kunde jag börja köra. Men detta är ju ett demo, man vill kunna läsa vad som står i det riktiga spelet. Nu vet jag inte vad det är för språk från game-asia.com men väntar på svar.
En till fråga om spelet: Det ska visst finnas banor i london (stadsbanor). Men är dessa banor också begränsade? alltså circuit eller vad det heter, att man inte kan köra hur man vill? Jag trodde att det var öppna banor som tex. Need for Speed eller Burnout Paradise. Har jag rätt?
Mycket av GT5P är på engelska, det finns vissa menyer som är på japanska men det finns översättningar till dessa. Det här är alltså Gran Turismo, inte Grand Theft Auto, så det är inte någon Free Roaming som gäller här - bara köra runt runt på en bana.
Postad 28 December 2007 - 15:28
Kocho
-
Kocho
-
Användare
-
-
237 inlägg
Har nu beställt en vit dualshock handkontroll och GT5 prolouge som väntas anlända runt den 9:e januari  Varför det? Det är en ratt du ska 
Ratten kommer senare, har inte ens fått mitt ps3 hemskickat(ligger på posten just nu men får säkert vänta tills efter nyår  )
Postad 28 December 2007 - 16:37
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Är det inte lite svårt att förstå på japanska? Nu vet jag inte vad det är för språk från game-asia.com men väntar på svar.
Spelar ingen roll var du frågar, GT5P finns än så länge bara på japanska.
Redigerat av VincentVegaSWE, 28 December 2007 - 16:37.
Postad 29 December 2007 - 00:21
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Är det verkligen ingen som har fått hem det än? De recensioner jag läst verkar väldigt lovande och som att det skall vara ännu ett steg upp från demot... skall bli väldigt kul att se vad de har åstadkommit.
Jag återkommer i morgon om det har kommit fram, skickades 22/12 så det finns en liten smal chans att det ligger där och väntar.
Postad 29 December 2007 - 00:27
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Spelet verkar ha släppts mitt i produktionen då det nyss kom en patch som bland annat förbättrade / tog om hand om de screen tearing som förekom på suzuka och london-banan. (enligt folk på ett annat forum (NeoGAF))
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 December 2007 - 00:28.
Postad 29 December 2007 - 08:34
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Är det verkligen ingen som har fått hem det än? De recensioner jag läst verkar väldigt lovande och som att det skall vara ännu ett steg upp från demot... skall bli väldigt kul att se vad de har åstadkommit.
Jag återkommer i morgon om det har kommit fram, skickades 22/12 så det finns en liten smal chans att det ligger där och väntar.
Mitt ex skickades 27/12 så jag får glatt vänta ett tag till. Beställde på yesasia.com. Jag har också läst om att det är ännu ett steg bättre än demot. Jag har precis börjat få lite ordning på sladdandet med 135:an så jag hoppas det inte är en markant skillnad i hur det är att köra
Postad 29 December 2007 - 09:47
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Mitt ex skickades 27/12 så jag får glatt vänta ett tag till. Beställde på yesasia.com. Jag har också läst om att det är ännu ett steg bättre än demot. Jag har precis börjat få lite ordning på sladdandet med 135:an så jag hoppas det inte är en markant skillnad i hur det är att köra 
Hehe, vore väl typiskt =) Jag har ju fortfarande bara vanlig handkontroll och det filtrerar ju bort ganska mycket efter vad jag förstått.
Postad 29 December 2007 - 19:17
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Inte låg det något paket till mig här inte... får vänta till efter nyår. Vore märkligt om det inte var här 3 januari.
Postad 29 December 2007 - 19:25
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Inte låg det något paket till mig här inte... får vänta till efter nyår. Vore märkligt om det inte var här 3 januari.
Det är ett litet h**vete att vänta på saker som ska komma med posten nu när det är helgdagar hela tiden. Själv väntar jag dels på GT5P och dels på en ny ratt (Driving Force Pro) jag beställde idag, eftersom min sambos kära hund tuggat sönder sladden till min Driving Force EX.
Postad 29 December 2007 - 20:14
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Inte låg det något paket till mig här inte... får vänta till efter nyår. Vore märkligt om det inte var här 3 januari. Det är ett litet h**vete att vänta på saker som ska komma med posten nu när det är helgdagar hela tiden.
Postanställda i Sverige är även något av det slappaste som skådats i ett par skor och det hjälper ju inte direkt till heller... ;-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|