planet earth bluray
241 svar till detta ämne
Postad 09 september 2008 - 16:51
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Fick hem denna idag och har väl kollat ca en timme från första skivan. Blev inte så där jätte impad av hd kvaliten, men kanske blir det senare
Måste även säga att jag hade nog föredragit svensk text då det var lite svårt för mig att förstå allt. hehe
Postad 09 september 2008 - 16:55
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
well jag tar inte åt mig av "inte så jätteimponerad" texten 
för jag vet att du hänger på pio G9 tråden och inte nöjer dig me något förutom den bästa bilden.
för oss andra medelsvenson är den nog grym
Postad 11 september 2008 - 08:28
discoduck88
-
discoduck88
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Jag är inte heller så imponerad av själva bildkvalitén på Planet Earth. Men däremot är ju miljöerna och själva filmandet helt fantastikt på alla vis!
Postad 11 september 2008 - 08:33
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
tycker allt med den är underbart, 5 disc utgåvan från UK 579kr på webhallen för övrigt :>
klart man ska ha atkinson som narrator! :> annars gåre ju inte! :>
Postad 11 september 2008 - 08:43
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Postad 11 september 2008 - 09:08
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
tycker allt med den är underbart, 5 disc utgåvan från UK 579kr på webhallen för övrigt :>
klart man ska ha atkinson som narrator! :> annars gåre ju inte! :>
Atkinson hade nog livat upp det hela lite grann ja  .
Postad 11 september 2008 - 09:30
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Jag tycker ju personligen att det är suveränt bra bild... och div tester bla Highdefdigest håller ju bildkvaliteten som så gott som referensmaterial... Kan ju iofs vara fel på bildvisaren/inställningarna hos de som inte gillar bilden...??
Postad 11 september 2008 - 09:55
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jag tycker ju personligen att det är suveränt bra bild... och div tester bla Highdefdigest håller ju bildkvaliteten som så gott som referensmaterial... Kan ju iofs vara fel på bildvisaren/inställningarna hos de som inte gillar bilden...?? 
Nja, tycker också bara är ok, men inte suverän bild. Men det är inget jag stör mig på då jag tycker att man får ta hänsyn till förhållandena också kanske inte är lika enkla som i en studio samtidigt som det är fantastiska vyer!
Postad 11 september 2008 - 10:06
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Kan ju iofs vara fel på bildvisaren/inställningarna hos de som inte gillar bilden...?? 
Hmm nja de tror jag inte, sitter på en pio G9 hemma så borde ju inte vara en dålig bildvisare. Fast du kanske vet någe bättre man kan köpa idag eller ??  Har ju som sagt bara kollat ca en timme från första skivan så kanske blir bättre sen va vet jag  Men de e inte dåligt utan trode bara det skulle vara bättre kvalite så att säga.
Postad 11 september 2008 - 11:05
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Hmm nja de tror jag inte, sitter på en pio G9 hemma så borde ju inte vara en dålig bildvisare. Fast du kanske vet någe bättre man kan köpa idag eller ?? 
Har ju som sagt bara kollat ca en timme från första skivan så kanske blir bättre sen va vet jag  Men de e inte dåligt utan trode bara det skulle vara bättre kvalite så att säga.
En bra tv blir inte riktigt bra förrän den är korrekt kalibrerad av utbildad kalibrerare... Men det antar jag att du gjort när du köpt en så fin tv, är ju hädelse annars..?
Postad 11 september 2008 - 11:09
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Hmm nja de tror jag inte, sitter på en pio G9 hemma så borde ju inte vara en dålig bildvisare. Fast du kanske vet någe bättre man kan köpa idag eller ?? 
vad har du för blu ray spelare ?
Postad 11 september 2008 - 11:53
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
En bra tv blir inte riktigt bra förrän den är korrekt kalibrerad av utbildad kalibrerare... Men det antar jag att du gjort när du köpt en så fin tv, är ju hädelse annars..?
Har tyvär inte möjligheten att ISF kalibrera skärmen än då jag inte bor så lägligt till tyvär. Sen vet jag inte än om jag kommer ha kvar detta ex eller om det blir ett byte till ett nytt ex pga div skäl. Men har nog dom bästa inst man kan ha tills man isf:ar skärmen och vill nog påstå att den krossar allt annat som finns idag även utan att vara isfad mannen  vad har du för blu ray spelare ?
Hmm detta har jag faktiskt inte tänkt på, men jag har iaf en ps3 som spelar mina BD skivor. Kan ju inte jämföra med något annat men jag tycker den funkar riktigt bra och har ju andra BD filmer som jag tycker ser mycket bättre ut än planet earth, så beror nog inte på själva spelar kanske.
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 11 september 2008 - 11:53.
Postad 11 september 2008 - 12:32
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
David Attenborough
haha, ja han jag menar.... vette fan varför jag blandade ihop det
Postad 11 september 2008 - 13:57
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Hmm detta har jag faktiskt inte tänkt på, men jag har iaf en ps3 som spelar mina BD skivor. Kan ju inte jämföra med något annat men jag tycker den funkar riktigt bra och har ju andra BD filmer som jag tycker ser mycket bättre ut än planet earth, så beror nog inte på själva spelar kanske.
Nä PS3'an gör ett bra jobb med BD skivor... det kan ju även vara så att alla har olika syn och smak... en det tycker att det är gudomlig bild och andra tycker att det enbart är bra bild...
Postad 11 september 2008 - 16:02
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
en det tycker att det är gudomlig bild och andra tycker att det enbart är bra bild...
Helt klart !
Postad 12 september 2008 - 08:04
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Håller med Robbazz lite, fotot är fantastiskt och den tekniska kvalitén i sig är toppen (komprimering, inga interlace-fel (tack vare 1080p-film) som så ofta annars på dokumentärer som ofta är 1080i video etc) men det är ju inte så att man blir golvad direkt. Den är bra på ett mer subtilt sätt men jag har sett material som har mer "imponator-faktor" (ni har väl sett "Coastlines from above" på Discovery HD? Det är "in ya face"-bild det, trots alla tekniska fel).
Inge fel med det dock, bra bild är den bild som återskapar det ursprungliga materialet såsom avsett och det tror jag denna BD-version gör med råge (dvs är det inga extrema kontraster osv så ska man inte se sådana heller). Nån som vet om PE är filmat med filmkamera eller videokamera föresten?
Iofs har jag inte sett alla skivor trots att det var 100 år sen man köpte den, gött att ha en "film" man kan ta "pö om pö" lixom.  Och nej, det är inga fel på inställningarna.
Postad 04 oktober 2008 - 10:18
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
För Er som väntat på Planet Earth BluRay med svensk text så går den nu att förboka på DiscShop... dock är det bara 4 discar jämfört med den engelska 5 discaren.....
Postad 04 oktober 2008 - 12:03
Unregistered0455b57b
-
Unregistered0455b57b
-
Användare
-
-
214 inlägg
Fascinerande att en importerad variant med fler skivor är billigare än den svenska
Postad 05 oktober 2008 - 04:14
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Fascinerande att en importerad variant med fler skivor är billigare än den svenska 
Det är väl inte så ovanligt att vi har våra egna, exklusiva, höga priser i Svedala?
Postad 05 oktober 2008 - 07:46
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Men shit 600 spänn för den utan bonus skiva. Den svenska versionen skulle väl bli för dyr med bonus skivan
Postad 05 oktober 2008 - 11:10
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Hmm.. Ingen info om det är Svensk kommentator?
Jag gillar verkligen Vetenskapens värld kommentatorn. Betydligt mer än David A. på äldre dagar..
Postad 06 oktober 2008 - 08:01
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Det är ju alltid dyrare med mindre upplagor. Inte så många i världen som talar svenska. Klart att det går att pressa priset mycket mer på den engelska versionen.
Postad 06 oktober 2008 - 12:52
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
För Er som väntat på Planet Earth BluRay med svensk text så går den nu att förboka på DiscShop... dock är det bara 4 discar jämfört med den engelska 5 discaren.....
Märkligt, den som kan förbokas här har 5 skivor står det...och den verkar bara ha undertexter på svenska och norska, medan discshop's även har finska och danska. Misstänker att det är samma och att discshop har rätt info. Det står att deras version skiljer sig från den engelska, undrar på vlket sätt
Postad 15 januari 2009 - 22:02
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
tänkte komma ett litet köptips till er som är sugna på planet earth bluray
play.com tar 34 dollar inklusive frakt för bluray box med 5st filmer, otroligt billigt.. kommer nogg beställa själv när lönen kommer den 25
Postad 16 januari 2009 - 07:30
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
play.com tar 34 dollar inklusive frakt för bluray box med 5st filmer, otroligt billigt.. kommer nogg beställa själv när lönen kommer den 25
engelsk eller amerikansk version?
Postad 16 januari 2009 - 08:16
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Menar du verkligen Dollar? De har ju sina priser i Euro och i Pund iom att det är en brittisk sida, men vi svenskar kan endast handla i Euro. engelsk eller amerikansk version?
Enklast är väl att titta efter  . http://www.play.com/...et/Product.html
Postad 19 januari 2009 - 10:49
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Kan också tipsa om att Amazon UK säljer den för £24.98 just nu, vilket jag själv slog till på
Postad 19 januari 2009 - 11:26
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Menar du verkligen Dollar? De har ju sina priser i Euro och i Pund iom att det är en brittisk sida, men vi svenskar kan endast handla i Euro.
Enklast är väl att titta efter . http://www.play.com/...et/Product.html
nej jag menar naturligtvis euro, fel av mig
Postad 19 januari 2009 - 12:14
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Nu får ni ta detta med en stor nypa salt, jag har för mig att jag såg den på Mediamarkt för 250:- nu efter nyår. Kan det ha varit DVD jag såg och inte BD? Någon som kan bekräfta?
Postad 19 januari 2009 - 15:26
FireTraXX
-
FireTraXX
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Nu får ni ta detta med en stor nypa salt, jag har för mig att jag såg den på Mediamarkt för 250:- nu efter nyår. Kan det ha varit DVD jag såg och inte BD? Någon som kan bekräfta?
Troligtvis DVD, men du kan ju alltid ta en tur förbi och titta efter själv.
Postad 19 januari 2009 - 16:50
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Det var DVDn. Jag var också på väg att köpa den, men såg sedan att det var DVD boxen och inte BD utgåvan.
Postad 27 januari 2009 - 01:01
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Är det stor skillnad på frakt tiden hos play.com och amazon.co.uk?
Mvh
Postad 27 januari 2009 - 06:24
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Är det stor skillnad på frakt tiden hos play.com och amazon.co.uk?
Mvh
jag tror att play.com har fri frakt,, det har dom på alla spel i alla fall gillar skarpt den shopen,, supersnabb leverans och superbilligt och fri frakt,, handlar allt därifrån
Postad 27 januari 2009 - 09:17
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Det är fri frakt inom England. Då man byter till Euro så läggs det på litet extra för frakt och kanske moms. Har jämfört Play mot amazon.co.uk en par gånger nu efter nyår, och det blir mer eller mindre samma pris från båda med varor som har samma £ pris i båda butikerna.
Postad 02 februari 2009 - 07:03
Aristotele
-
Aristotele
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Fantastisk känsla! Jag har också skaffat denna. Inte världens bästa pris kanske, men jag köpte min på onoff för 649 kr. (Engelskt Originalljud, svensk text samt 1080p @ 16:9.), Det fanns snäppet billigare på nätet, men då hade det tillkommit lite frakt så det var ändå ok.
Det är så skönt med en upplösning så hög att man precis når ögats gräns på tittavståndet. Just därför får man inte känsla av att man sitter och tittar på en "bild" eller en "skärm" utan att man verkligen sittar och tittar rätt på isbjörnen som rullar sig i snön med sina egna ögon för man ser inte själva bildytan!
Helt enormt fin produktion.
Postad 02 februari 2009 - 12:03
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Fantastisk känsla! Jag har också skaffat denna. Inte världens bästa pris kanske, men jag köpte min på onoff för 649 kr. (Engelskt Originalljud, svensk text samt 1080p @ 16:9.), Det fanns snäppet billigare på nätet, men då hade det tillkommit lite frakt så det var ändå ok.
Det är så skönt med en upplösning så hög att man precis når ögats gräns på tittavståndet. Just därför får man inte känsla av att man sitter och tittar på en "bild" eller en "skärm" utan att man verkligen sittar och tittar rätt på isbjörnen som rullar sig i snön med sina egna ögon för man ser inte själva bildytan!
Helt enormt fin produktion.
Jag är bra sugen på att skaffa den här filmen. Är ingen köpfilmsfanatiker i övrigt då jag som regel bara ser filmer en gång... Undantaget "Mamma Mia". Men Planet Earth är jag faktiskt lite sugen på.
Postad 03 februari 2009 - 15:27
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Slog till på den från play.com. Dom är verkligen snabba i leveransen britterna skickades i fredags och nu på tisdag så kom den med posten!
Men jag undrar lite om er som skriver 1080p som upplösning, den vertionen som jag har så står det 1080i på förpackningen (brittisk 5 disc). Finns det en fullHD variant också eller vad är det frågan om? Nu lider inte jag så mycket över att ha missat 1080p eftersom min tv är av "ready" variant så i dagsläget så kan det kvitta. Men man är ju ändå lite nyfiken..
Sen så tycker jag att bilden är ganska varierande, vissa scener så är den knivskarp och i andra så är det inte så bra. Men det verkar vara en fantastisk dokumentär som jag kommer att njuta och lära av.
Postad 05 februari 2009 - 11:32
ankan
-
ankan
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Slog till på den från play.com. Dom är verkligen snabba i leveransen britterna skickades i fredags och nu på tisdag så kom den med posten!
Men jag undrar lite om er som skriver 1080p som upplösning, den vertionen som jag har så står det 1080i på förpackningen (brittisk 5 disc). Finns det en fullHD variant också eller vad är det frågan om? Nu lider inte jag så mycket över att ha missat 1080p eftersom min tv är av "ready" variant så i dagsläget så kan det kvitta. Men man är ju ändå lite nyfiken..
Sen så tycker jag att bilden är ganska varierande, vissa scener så är den knivskarp och i andra så är det inte så bra. Men det verkar vara en fantastisk dokumentär som jag kommer att njuta och lära av.
Är det även 1080i på filmerna eller har de bara skrivit fel på förpackningen? Det är ju ett bra pris men om man missar både full hd och svensk text kanske det inte är värt det.
Postad 05 februari 2009 - 11:53
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Mortensen + ankan >> Sök bakåt i tråden.
Postad 27 maj 2009 - 13:16
virre
-
virre
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Fick BBC-versionen på 5 discs i present. Har kollat lite rundor och sett att det finns totalt 3 versioner att väla på, UK, US och svensktextade.
Har hört att US versionen saknar lite jämfört med UK och att den svensktextade bara har 4 skivor.
Kan jag känna mig lugn med att jag fått den "ultimata" versionen kanske?
Andra frågan, det står 1080i på baksidan, innan jag går och öppnar den, stämmer det att det är 1080p och inte 1080i som det står på förpackningen?
Postad 27 maj 2009 - 13:24
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Och varför har ingen moderator flyttat den här tråden till rätt forumdel? Är planet earth ett PS3-spel?
Jag kanske skall starta en trån om Pretty Woman här...
Postad 28 maj 2009 - 06:36
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
känns som mycket av materialet inte är hd filmat, men det känns å andra sidan som det kvittar, mycket vackert är det i vilket fall
har också bbc versionen och den känns stabilast med tanke på att det är david attenborough som är berättar röst där
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|