Man får verkligen hoppas det var ironiAntagligen var det ironi eftersom den skivan sågats land och rike runt för sitt dåliga ljud / kassa mastring.
Lite småunderligt att komma in med sitt första inlägg och vara ironisk dock
/Mats
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Musik som låter bra. vad är erat bidrag?
Startad av
Unregistered2ba2233b
, Sep 05 2002 23:12
297 svar till detta ämne
Postad 22 October 2008 - 16:28 Man får verkligen hoppas det var ironi /Mats Postad 28 October 2008 - 21:55
Slipknot/All hope is gone
Stone sour/Come what (ever) may Theatre of tragedy/Aegis Korn/Unplugged Korn/Untouchables(speciellt om man gillar bas) Lars Winnerbäck/Daugava Lars Winnerbäck/Vatten under broarna Volbeat/Guitar gangsters & cadillac blood Volbeat/Rock the rebel Metal the devil Redigerat av Unregistered89a7be48, 28 October 2008 - 21:58. Postad 29 October 2008 - 01:58
Bra ljud:
Steely Dan - Two Against Nature Steely Dan - Everything Must Go Eagles - The Complete Greatest Hits Bra musik: Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood AC/DC - Black Ice Rancid - ...And Out Come The Wolves Dropkick Murphys - Blackout Atreyu - Lead Sails Paper Anchor Amy MacDonald - This Is The Life Postad 07 November 2008 - 06:58
lite skön musik att slappa till =)
Andy McKee - All Laid Back and Stuff http://www.youtube.c...h?v=LYFYL5m3118 Andy Mckee - For My Father http://www.youtube.c...4...B7D&index=1 Antoine Dufour - Ashes in the Sea http://www.youtube.c...Q...B7D&index=3 Antoine Dufour - Catching the Light http://www.youtube.c...feature=related ------- Sen en grupp som jag hittade på youtube som kör mycket aucustic covers, ni hittar dom här Boyce Avenue Även Ryan Cabrera - The Moon Under Water Skillet - Comatose Anberlin - Cities Anberlin - Blueprints For The Black Market OneRepublic - Dreaming Out Loud Chris Daughtry - Daughtry någon mer kanske tycker något av det här låter bra Postad 07 November 2008 - 10:03
Toni Braxton - Un-Break My Heart, tjejen satt och lyssnade lite lågt på den, jag satt vid datorn och tänkte detta låter inte så illa. Höjde volymen lite och det lät väldigt bra, även ifall musiken inte faller mig i smaken så är hela secrets skivan mycket bra producerad.
Postad 07 November 2008 - 14:44 Haha där slog du huvet på spiken har precis samma problem Postad 23 November 2008 - 17:22
Sett många av er som skrit Eagels. Men ingen har skrivit om deras dvd som måste va det grymmaste man kan få tag på, en upplevelse både för öron och ögon!
EAGLES - HELL FREEZES OVER Annars så kan jag rekomdendera Antonio Forcione Live från Naim Records http://www.youtube.c...h?v=WM4GNR2Ls5Q Mvh Robert Postad 23 November 2008 - 19:28
Kan bero på att det är en dvd. Det är fusk Dessutom är HFO-dvdn nämnd i ett antal andra trådar, bla musik-dvd tråden där den hör hemma. Postad 24 November 2008 - 15:55
Å vad pselar det för roll om det är på dvd?!? Tråden heter musik som låter bra. hmmm Ja det kommer ljud från mina dvd skivor med... Jag skiter helt i vilket format det är, vinyl,cd,dvd osv. Låter det bra, låter det bra, varför skulle man inte vilja uppleva det för att det är ett speciellt format? Finns juh ett antal nämda vinyl skivor i tråden. Fan ska du inte hoppa på dom med för att det inte är en cd skiva... suck. Postad 24 November 2008 - 16:10
jag tror blink-smileyn (den här Redigerat av snowspace, 24 November 2008 - 16:10. Postad 05 December 2008 - 15:04
Trentemöller - The last resort
Fourplay - Elixir Fantastiskt ljud på båda dessa! Gillar ni elektronisk musik skall ni absolut ge trentemöller en chans /Gen Redigerat av genstruktur, 19 April 2009 - 12:35. Postad 08 December 2008 - 20:44
Skulle vija nämna dessa:
Nils Lofgren Acoustic Live The best of Dire Straits & Mark Knopler Pivate Investigations Postad 26 December 2008 - 22:30
1. Infected Mushroom
2. Dark Nebula 3. Space Tribe 4. Lemurians 5. GMS 6. Space Monkey 7. Skazi 8. Manga (Psytrance Artist) 9. Dj Zany 10. The Prophet Men Som Sakt är ju Musik Alltid mucket skönare med Lite Volym . Postad 27 December 2008 - 19:57
Hej!
Jag tycker det är bra ljud på Johnny Cash:s American III,Solitary Man. /Mats Postad 31 December 2008 - 16:13
Ohh läste igenom denna tråd igen var nog över ett år sedan
Blev nu igen så grymt sugen på fler tips på cd skivor med bra ljudkvalite!! Tipsar även själv om denna: Katie Melua - The collection 2003-08 CD+DVD grymt skön och bra ljud! Lyssna speciellt på spår 7 Sen undrar jag om någon som vet någon sida på nätet som listar skivor med bra ljud? Gott nytt år på er! Redigerat av Meganeoman, 31 December 2008 - 16:23. Postad 03 January 2009 - 22:35
Vet inte hur samlingen av Ketie's skiva är, Själv äger jag alla tre skivorna... dvs
Call Of The Search Piece By Piece Pictures Tyckte dessutom spelningen hon gjorde i oktober var riktigt bra. ---- En röst jag tycker är fantastisk (som förövrigt Katie hämtar mycket av sin inspiration av, Nämligen Eva Cassidy. Egentligen kan du köpa vilken skiva du vill där. Eva By Heart, Imagine och Live At Blues Alley är väl de jag tycker är bäst. Men exempelvis hennes Version av "True Colors" (Spår 2 på Time After Time) eller "The Letter" (Spår 13, har jag för mig) Är helt sanslöst bra. Sitter precis med fingret på en beställning av 15 "nya" skivor. //Loofy Postad 07 January 2009 - 16:48
Ett gäng av mina favoriter med bra ljud är:
Kari Bremnes - Svarte björn, helt sagolik platta med sanslöst ljud Nils Lofgren - Acoustic live, kanonplatta med bra ljud Diana Krall - Live in Paris, lite mycket jazz men ändå bra. Eva Cassidys skivor låter i regel mycket bra. Sedan tycker jag mycket om Katie Melua även om hon har mycket "essiga" ljud för sig. Har även som Loofy de tre skivorna. Postad 03 March 2009 - 10:46
Rent referensmässigt så vet jag inte, men jag gillar cellon och Agnes röst i nya skiva Agnes - Dance Love Pop
Cellon är hur skön som helst samt att hennes röst är enorm! Ger en rysningar efter ryggraden! Den låt som sticker ut är Release Me! Postad 03 March 2009 - 10:57 Skit... jag som beställde The Essential Johnny med Johnny Cash /Christian Postad 21 March 2009 - 19:03
Några tips från mig:
Allan Taylor/Hotels & Dreamers. Jennifer Warnes/Famous blue raincoat. Chris Jones/Moonstruck /Mats Postad 17 April 2009 - 19:56
Vet inte om dessa har blivit nämnda men jag tycker dom är riktigt bra.
Infected Mushroom - B.P Empire Slagsmålsklubben - Boss for leader Postad 22 April 2009 - 20:59
Tack för tipset, helt såld efter en genomlyssning på spotify. Ska man köpa den på cd eller vinyl är då frågan? Postad 29 April 2009 - 10:41
Jag har den på cd och den låter kanonbra. Finns även Kari Live som låter ännu bättre. Tror jag köpte dom på cdon.
Postad 29 April 2009 - 19:16
Får väl komma med två förslag här, ena på CD, och det andra på Vinyl.
Led Zeppelin 40th Anniversary: The Definitive Box Set (Japansk utgåva - Limited Edition) Genesis 1970 - 1975 Vinyl Box-Set (200 gr 1/2 Speed Mastered LP's) Trespass (1970); Nursery Crime (1971); Foxtrot (1972); Selling England by the Pound (1973) and The Lamb Lies Down on Broadway (1974) Där har ni att göra en stund! mvh multi Postad 30 April 2009 - 06:04
Bara skummat igenom tråden och vet inte om dessa redan nämts men jag slänger in dom ändå
James Taylor - October Road (2002) Boz Scags - Dig (2001) Yes - 90125 (1983) Postad 08 May 2009 - 09:52
Atmos- Headcleaner det låter mycket bra för att vara psy-trance. han har en otroligt avrundad bas som aldrig blir jobbig.
Även låtarna är sjukt bra, hypnotiska och avkopplande... Postad 12 May 2009 - 17:03
Riktigt bra och sköna låtar Postad 27 May 2009 - 10:36
oj det är mycket det.
För tillfället är jag helt blåst av stolen av Nils Lofgren - acoustics live skivan. Dire Straits har för det mesta utmärkta inspelningar. Har länge använt private investigations som referens. Har även flera live inspelningar som är riktigt bra. Det mesta med air och pink floyd Eagles Hell freezes over eller long road out of eden Dido: no angel, life for rent. Postad 27 May 2009 - 20:45
Kan tipsa om en skiva som låter riktigt jäkla bra. Den heter Music of the Millenium II och är en samlingsplatta (2 cd) som har lite allt möjligt. Typ Bowie, Sting, Blondie, Queen, Rolling Stones, Pink Floyd mm.
Det som utmärker skivan är dock att ljudet är så fantastiskt bra. Är som att anläggningen höjer sig ett snäpp när jag slänger på skivan. Sen är det ju perfekt med lite blandat om man har fest och inte vill byta skiva så ofta. Den är bra att dema nya komponenter med också. Ett hett skivtips alltså. /Dave Postad 27 May 2009 - 22:51
Blueberry hill..., låten Blueberry hill. Jag har de sista dagarna återigen, återupptäckt den låten, igen.
Fats Dominos version, Elvis Presleys inspelning och den, för mig veterligen, äldsta inspelningen av Glenn Miller (som dog i en flygolycka under andra världskriget). Postad 29 May 2009 - 13:39
Jag slänger in mina bidrag
Def Leppard Iron Maiden Nils Lofgren ZZ Top Dire Straits Eric Bibb Yelo Eric Clapton Westlife Metallica Allan Taylor Green Day Rekomenderar skivor från Stockfish-Records, de har riktigt bra inspelningar. Redigerat av Hellar, 06 June 2009 - 07:01. Postad 31 May 2009 - 08:40
Jag måste bara fråga: Pink Floyd har gjort en låt där ljudet kommer bakifrån, någon som vet vad den heter?
Postad 06 June 2009 - 09:20
Jag tycker om all sorts musik.
Dock lyssnar jag nu på Michael Jackson mest så det är väl hans skiva Thriller som är den bästa och den jag mest lyssnar på. Postad 10 June 2009 - 13:03
"Get Your Filthy Hands Off My Desert" ? Postad 10 June 2009 - 16:21
Finns två typer av jazzskivor som jag håller som de mest välljudande jag har. Den ena är de tidiga, och pressade på tjocka, vinylerna med John Coltrane på Impulse! records. Det andra, för den som kör CD, är en samlingsbox med alla släppta inspelningar av Anthony Braxton på Arista Records.
Coltranevinylerna får man nog leta ett tag efter om man vill ha dem i bra skick (annars kan man lika gärna skippa det), men boxen med Braxton finns (enbart, på grund av licensavtal) här. Postad 10 June 2009 - 16:37
Uj den var längesedan jag hörde, kanske man får kolla upp då. Postad 11 June 2009 - 08:35
lyssnade igenom THE SOUNDS senaste skiva "crossing the cubicon" igår
och den lät riktigt bra tycker jag. Postad 10 July 2009 - 12:19
Kan bidra med lite fler skivor jag tycker låter bra:
Kelly Joe Phelps - Shine Eyed Mister Zen Speciellt första låten The House Carpenter. Helt sjukt när man hör hur han andas å allt. Men jag gillar hela skivan. FInns ett smakprov här: The House Carpenter Antoine Dufour - Development Smakprov BJØRN BERGE - Im the Antipop Speciellt låten Louise Chris Jones & Steve Baker - Smoke & Noise Bästa skivan jag har i min samling, helt underbar kvalitet på den, sen gör det inget att alla låtarna är fantastiskt bra med. Janis Ian - Tattoo (låt) Grmyt ljud och bra låt Smakprov Leonard Cohen - Ten New Songs Smakprov Ryan Farish - From The Sky Vet inte riktigt vad man kallar musik stilen, men han gör mycke bra låtar och jag tycker dom håller rätt bra kvalitet. Smakprov Ser ni klippet får ni följa med på en Urban exploration tur jag gjort med Sara K. Håller mycket hög standard på sina inpsleningar te.x All your love turned in to passion. Michelle Shocked - Quality of Mercy (låt) Va med på Audiovectors demoskiva när jag va in i en butik. Grym låt. Skulle säkert kunna göra listan hur lång som helst. Hoppas nån finner nån glädje idom där . Mvh Robert Postad 11 July 2009 - 09:46
Strapping Young Lad - Alien-skivan... Jösses, hård musik har aldrig varit så här bra producerad, på gränsen till överproducerad utan att bli sellout
Postad 12 July 2009 - 16:54
En till som upptckt Kelly joe phelps! Har inte den skivan du nämde just. Spelade B.K.O igår "Kaos" och "I centrum" .... inte spelat dem sedan de kom nästan och anläggningen och mitt öra har utvecklats en del, tyckte den lät bra faktiskt. Inte superduperbra men bättre än genomsninttet helt klart, vad tycker ni? Redigerat av genstruktur, 12 July 2009 - 21:57. Postad 17 July 2009 - 16:42
Jo har ett par skivor med han. grym så in i attan. Får du möjlighet lyssna på den där plattan, min personliga favorit Mvh Robert 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |