Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayTV

329 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 januari 2009 - 11:38

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
TV4 väl oxå?

Postad 20 januari 2009 - 11:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

1 Saknar kortläsare=gratis
2 Det är ju det den gör... precis som en sat-mottagare bara tar emot sateliter...
3 ettan, tvåan, svt24, kunskapskanalen/barnkanalen och TV6 klarar man sig ganska bra med.

1. Ehhh...jaa...och?
2. Konstigt resonemang. Dom flesta "kunderna" i Sverige har ju faktiskt kabel-tv
Kanske just därför Sony valt att inte släppa den i Sverige i befintligt skick.
3. Man och man, vissa gör det men långt ifrån alla, särskilt om man vill ha HD-kanaler.

Postad 20 januari 2009 - 12:52

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Det är exakt därför den inte släpps i Sverige, det är bekräftat av Nordisk Film.

Postad 20 januari 2009 - 14:34

morberg
  • morberg
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Jag tycker att det verkar vara ett intressant komplement och följer tråden för att se vilka erfarenheter folk har av att använda den. Tack till alla ni som delar med er och bidrar med konstruktiva inlägg - fortsätt gärna med det.

Har idag en HTPC med enbart de fria DVB-T-kanalerna och är väldigt nöjd med den. Kanske kan Play TV vara ett alternativ till den.

Postad 20 januari 2009 - 20:47

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

1. Ehhh...jaa...och?
2. Konstigt resonemang. Dom flesta "kunderna" i Sverige har ju faktiskt kabel-tv
3. Man och man, vissa gör det men långt ifrån alla, särskilt om man vill ha HD-kanaler.

Allra flest "kunder" kan ju ta emot marksänd digital-tv. Däremot tror jag att anledningen till att den inte säljs i Sverige är att det inte finns så många gratiskanaler som det gör i t.ex. England.

Personligen så räcker de kanaler som är för mig.

HD-kanaler har jag testat med Canal Digital (Sat) och en fullHD tv 40" och visst, det blev bättre men inte som en Bluray och då tycker jag att den vanliga sändningen duger. Håller dock tummarna för att Sony patchar PlayTV så att SVT HD funkar.

För c:a 700 spänn är det en alldeles utmärkt pryl. Antingen gillar man gratisutbudet som finns eller inte.
Lätt som en plätt!

Har idag en HTPC med enbart de fria DVB-T-kanalerna och är väldigt nöjd med den. Kanske kan Play TV vara ett alternativ till den.

Du kommer inte att bli missnöjd, snyggare och snabbare interface finns inte.

TV4 väl oxå?

Så sant, glömde den! :)

Postad 21 januari 2009 - 10:40

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej på er,

Jag fick mitt paket igår, även det ifrån play.com. Imponerad hur simpelt och billigt det var. Och precis som, valsing, nämner ovan så var det bara att koppla ihop och stoppa i skivan. Installationen och rubbet är på svenska. Efter installationen gick dock klockan fel med en timme. Jag upptäckte då att jag satt datumformatet "fel". Dock så räcker det inte med att sätta det rätt och avinstallera/installera om. Man måste även komma ihåg att rensa "speldata" för PlayTV därimellan. Tydligen ligger alla inställningar däri och de ligger kvar även om man avinstallerar. Speldatat, finns på samma ställe i XMB't där data för andra spel finns. Bara att markera och ta bort.

Funkar bättre än ngn annan inspelningsbar box jag stött på. Den flippar kanaler lika snabbt som XMB's menyer, vilket är en dröm för en Samsungägare som mig (trött på segt kanalbyte). PS3'an är ju rätt bra på att skala upp till 1080p också, så vad mer kan man begära. För den som har Sony's fjärr, så ingår även ett overlay klistermärke som ger lite nya funktioner på knapparna.

OCH SUG PÅ DENNA KARAMELL:

Jag logga på som mig, drog igång inspelning av Obamah's tal. Därefter lät jag ungarna provocera PS3'an. De började med att logga ur mig och logga på sina egna users. De tittade på Bolibompa live, tittade på inspelad film, Spelade spel, vandrade även runt i Home - och detta utan att inspelningen påverkades.

Angående betalkanaler, så hoppas jag inte på att det kommer en kortläsare till PS'3an. Det känns hur föråldrats som helst. Det vore bättre att lösa det som de gjort i Italien. Där kan man betala för betalkanalen via onlinetänster och så sköter PS3'an om det UTAN kort. Kan låta utopiskt att de svenska kanaldistributörerna skulle "aligna sig" med en sådan lösning. Men betänk då att Sony snart lanserar betaltv via bredbandet - då blir konkurrensen än mer påtaglig för distributörerna.

Iom PlayTV, menar jag att PS3'an äntligen på allvar öppnar för en ny paradigm vad det gäller media i hemmet. Visst suger det att Sony är propritärt, men det viktiga är att pressen sätt mot resten av marknaden. Tekniken finns sedan många år att få ordning på allt i hemmet, men pga att mn vill suga så mycket stålar av oss användare som möjligt - får vi leva med halvlösningar. Jag rekommenderar PS3'ans PlayTV, starkt - 5 by 5.

/Rob

Postad 21 januari 2009 - 13:30

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Angående betalkanaler, så hoppas jag inte på att det kommer en kortläsare till PS'3an. Det känns hur föråldrats som helst. Det vore bättre att lösa det som de gjort i Italien. Där kan man betala för betalkanalen via onlinetänster och så sköter PS3'an om det UTAN kort. Kan låta utopiskt att de svenska kanaldistributörerna skulle "aligna sig" med en sådan lösning. Men betänk då att Sony snart lanserar betaltv via bredbandet - då blir konkurrensen än mer påtaglig för distributörerna.

/Rob

Jag måste ändå säga att jag hoppas på en lösning med kortlösning. Visst, Sony får mer än gärna starta iptv i Sverige också. Men tänk då på att den som levererar signalen hem till mig är ComHem. Samma företag som Sony konkurerar med om mina pengar. Jag tror inte det kommer att fungera helt smidigt. Samma sak kommer ju att gälla för som har en operatör som också erbjuder TV via bredbandet, sk IPTV. Det är så gott som alla stora aktörer. På ett ställe skulle det fungera, i stadsnäten.

Nu vet inte jag hur det fungerar i Italien men för att få det att fungera så måste ju Sony samarbeta med operatörerna vilket leder till att fler ska dela på kakan, dvs dyrare. Samarbete krävs för att man ska kunna garantera bandbredden som krävs.

Kommer det fler enheter baserade på PlayTV konceptet med betalkort och för kabel och satellit så kommer det nog slå stort. Annars inte, i Sverige iaf.

mvh
Bäckman

PS: Ahh nu ser jag vad du skriver... :( Man levererar alltså tv-signalen via antennen och sköter koderna via bredbandet och online tjänster. DET låter som en utmärkt ide! Dock saknar jag fortfarande mottagare för kabel och satellit. Det har väl inte levererats pga att det är så många olika operatörer att förhandla med då. Kör man marknät så är det oftast bara en operatör per land. I Sverige kan de ju faktiskt sköta det själva iom att Boxer numera är konkurrensutsatta. Sen om det är lättare att samarbeta med Boxer så kanske det är att föredra.

Redigerat av Stefan Bäckman, 21 januari 2009 - 13:37.

Postad 21 januari 2009 - 14:48

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

PS: Ahh nu ser jag vad du skriver... :) Man levererar alltså tv-signalen via antennen och sköter koderna via bredbandet och online tjänster. DET låter som en utmärkt ide! Dock saknar jag fortfarande mottagare för kabel och satellit. Det har väl inte levererats pga att det är så många olika operatörer att förhandla med då. Kör man marknät så är det oftast bara en operatör per land. I Sverige kan de ju faktiskt sköta det själva iom att Boxer numera är konkurrensutsatta. Sen om det är lättare att samarbeta med Boxer så kanske det är att föredra.

Precis. Istället för att hålla på och tramsa med kort - så hanterar PS3'an ansvaret för att verifiera att du är du. Funktonerna för det finns ju redan iom PSN och kryptonycklar osv kan ju enkelt komma därifrån. I praktiken så kommer man då kunna betala för vissa program då man önskar se det eller abbonera per månad. Möjligheterna ökar ju drastiskt och jag skulle troligen bli en abbonent, just därför att det är så enkelt. Jag ser ju bara nu hur mycket skit man betalar för via PSN bara för att det är så enkelt.

Den marksända/sattelitsända distributionen av envägs HD information kommer troligen vara överlägsen en bra tid framöver. Men att nyttja andra tänster för nycklar, verifiering, interaktivitet är ju bara bra.

/Rob

Postad 21 januari 2009 - 15:28

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Precis. Istället för att hålla på och tramsa med kort - så hanterar PS3'an ansvaret för att verifiera att du är du. Funktonerna för det finns ju redan iom PSN och kryptonycklar osv kan ju enkelt komma därifrån. I praktiken så kommer man då kunna betala för vissa program då man önskar se det eller abbonera per månad. Möjligheterna ökar ju drastiskt och jag skulle troligen bli en abbonent, just därför att det är så enkelt. Jag ser ju bara nu hur mycket skit man betalar för via PSN bara för att det är så enkelt.

Den marksända/sattelitsända distributionen av envägs HD information kommer troligen vara överlägsen en bra tid framöver. Men att nyttja andra tänster för nycklar, verifiering, interaktivitet är ju bara bra.

/Rob

Jag håller med dig fullständigt.

Du bekräftar också en sak som jag misstänkt länge. Börjar man köpa saker via PSN så rullar det lätt på och man tänker "Ähh, bara 10 dollar...". Därför har jag avvaktat med att handla via PSN.

/Bäckman

Postad 21 januari 2009 - 15:31

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Jag håller med dig fullständigt.

Du bekräftar också en sak som jag misstänkt länge. Börjar man köpa saker via PSN så rullar det lätt på och man tänker "Ähh, bara 10 dollar...". Därför har jag avvaktat med att handla via PSN.

/Bäckman

Jag kan oxå instämma i att impulsköpandet på PSN blir större än vad man tror. :)

Postad 21 januari 2009 - 17:02

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag kan oxå instämma i att impulsköpandet på PSN blir större än vad man tror. :)

Helt klart. Men samtidigt så gillar jag konceptet att allt jag köper finns kopplat till min profil. Snor någon min PS3'a, så kan jag enkelt byta lösen på masterkontot och då slutar allt jag betalat för att funka på den stulna PS3'an. Sedan kan jag enkelt, utan kostnad, aktivera allt på en ny PS3'a. Tänk tex om all musik man köpt på vinyl genom historien fanns att ladda hem gratis - pga att man redan betalt får den. ... Vore extra coolt om man kunde visualisera sitt "ägande" genom tex skivhylla i Home.. Ja, ja. Om ett par år kanske. Förutsättningarna verkar ju finnas.

Det skulle kul att få veta hur mycket ett sånt där simpelt spel á 25kr drar in via PSN och dess miljoner av användare. Misstänker att det tangerar utvecklingskostnaden för just det spelet rätt rejält, vilket bäddar för ett lyckat koncept. Dessa dagar tar säkert Sony själva största marginalen iom deras egna kostnader kring utveckling av Home och dess funktioner för att stötta konceptet.

Jag gillar att Sony tänjer på gränserna och hoppas att vi får se att övriga marknaden försöker hänga på.

/Rob

Postad 22 januari 2009 - 10:19

geran
  • geran
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur funkar playtv i italien? Om den kollar upp koder och nycklar över internet går det inte då att köra mot en kortserver? dvs köra på en playtv modul från italien och låta playtv ta koderna från sin htpc som har programkortet och bara installera en kortserver på htpc'n

Postad 22 januari 2009 - 11:48

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Hur funkar playtv i italien? Om den kollar upp koder och nycklar över internet går det inte då att köra mot en kortserver? dvs köra på en playtv modul från italien och låta playtv ta koderna från sin htpc som har programkortet och bara installera en kortserver på htpc'n

Skulle nog tro att det är rätt så krypterad trafik... :)

/Bäckman

Postad 22 januari 2009 - 12:07

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Hej på er,
...snip...
OCH SUG PÅ DENNA KARAMELL:
...snip...
Jag rekommenderar PS3'ans PlayTV, starkt - 5 by 5.
/Rob

Lysande Rob!
Om inte redan, så borde du söka jobb inom reklam...
O tackar, du har fått mig att inse - jag behöver PlayTV :)

Postad 22 januari 2009 - 15:38

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Lysande Rob!
Om inte redan, så borde du söka jobb inom reklam...
O tackar, du har fått mig att inse - jag behöver PlayTV :)

:( Måste dock, retirera på en punkt. Angående Italien och kodhanteringen. Uppgifterna har jag själv fått muntligen och hade inte undersökt dem närmare. Jag ansåg att det lät rimligt iom att PSN redan tar stort ansvar kring betaltjänsterna, så varför skulle inte även koder kunna hanteras den vägen. Men eftersom diskussionen är igång här på forumet, så försökte jag bekräfta dem - men finner endast infomation om Italiens kanalordning i senaste uppdateringen. Skall kolla med min kompis vart han hade hört det ifrån.

Det känns som Sony håller på mängder med funktioner till dess att Home är klart. En indikation på att det kan vara så är gårdagens uppdatering av bildhanteringen. Helt sagolik! Musikspelaren är ju lika kass som bildvisaren var innan, så vi kan nog förvänta oss nyheter där också inom kort.

Frågan är hur PlayTV passar in. Även om gränssnittet r snyggt, så i jämförelse med det kreativa handlag som lagt på bildhanteringen, så kan ju en del fixas. Den releasas snart i Australien och USA skriker efter den. Vore intressant att se roadmap och agendan för den i framtiden.

/Rob

Postad 23 januari 2009 - 12:46

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

:blush: Måste dock, retirera på en punkt. Angående Italien och kodhanteringen.

Nu minns jag var jag fick den informationen ifrån.

...
I den senaste mjukvaruuppgraderingen så lades det till stöd för betalkanaler i Italien, så vem vet, någon gång kanske, men jag är nöjd ändå.

/Rob

Postad 23 januari 2009 - 14:29

geran
  • geran
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
är det någon som provat med en annan vanlig dvb(-t) usb sticka i ps3'n efter ha installerat playtv mjukvaran? Finns det dvb stickor med inbyggd cam överhuvudtaget? alternativt se vad usb playtv identifierar sig som på en dator?

Postad 24 januari 2009 - 13:49

RoberthE
  • RoberthE
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

är det någon som provat med en annan vanlig dvb(-t) usb sticka i ps3'n efter ha installerat playtv mjukvaran? Finns det dvb stickor med inbyggd cam överhuvudtaget? alternativt se vad usb playtv identifierar sig som på en dator?

Det finns USB DVB-T stickor som funkar då man bootar Linux på PS3'an - sök efter det på nätet.

Nu minns jag var jag fick den informationen ifrån.

/Rob

Och det står ju faktiskt i informationen för 1.02 uppdateringen (inne i Playtv, under "Om") att nu stöds Italiensk betaltv.

/Rob

Postad 07 februari 2009 - 21:40

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Har jag missat något? Kan man slå på 5.1 ljud på något sätt? Märkte när jag tittade på melodifestivalen precis, att det inte var något ljud i bakkanalerna som det ska vara.

Postad 07 februari 2009 - 22:54

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Jag fick inte heller när jag tittade genom min vanliga digitalbox (har ingen Play TV). Lite tråkigt när 5.1 loggan syns i rutan. Detta trots att jag bytte till Dolby Digital i digitalboxen.

Postad 19 februari 2009 - 19:08

Maxxy
  • Maxxy
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Woah! Detta är en mycket intressant produkt för mig som precis har flyttat och endast kör med PS3 och en Benq E2200 HD. Blir bara orolig nu när det sägs att det blir trubbel för Comhem-användare. Har inte en blekaste vad det är som går i huset men jag har lyckats få in 3an, 4an, TV4sport, MTV och Kunskapskanalen igenom en vanlig antennsladd till gammal 14"-TV ifrån Tre-hål-i-väggen (=Comhem?).

Help...

Postad 19 februari 2009 - 19:12

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Woah! Detta är en mycket intressant produkt för mig som precis har flyttat och endast kör med PS3 och en Benq E2200 HD. Blir bara orolig nu när det sägs att det blir trubbel för Comhem-användare. Har inte en blekaste vad det är som går i huset men jag har lyckats få in 3an, 4an, TV4sport, MTV och Kunskapskanalen igenom en vanlig antennsladd till gammal 14"-TV ifrån Tre-hål-i-väggen (=Comhem?).

Help...

ja, då funkar det inte. Det är en analog signal du har i den kabeln, och PlayTV tar bara digitala signaler (dvb-t)
Det funkar med en vanlig bordsantenn dock

Redigerat av endumen, 19 februari 2009 - 19:12.

Postad 01 mars 2009 - 13:39

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Tjenixen,

Är sugen på att skaffa en PlayTV till vår PS3. Har dock en fråga innan jag slår till. Hur bra/dålig bild kan jag förvänta mig få på ca 95" stor duk? Har nämligen PS3'an kopplad till en 720p LCD-proj och är lite nyfiken om det ens är lönt att skaffa eller om det blir för dålig bild... Vore kul att höra från nån annan som kör via proj.

//P

Postad 02 mars 2009 - 09:56

iam
  • iam
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har jag missat något? Kan man slå på 5.1 ljud på något sätt? Märkte när jag tittade på melodifestivalen precis, att det inte var något ljud i bakkanalerna som det ska vara.

stämmer detta, går det inte att få ut 5.1 signal?

Postad 05 mars 2009 - 08:51

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Fick hem min PlayTV igår och måste säga att den funkar klockrent. Visst, lite klantigt att man inte kan kasta om bland sina favoriter som man vill, men det kan jag leva med. Dock går klockan en timme efter trots att jag följt anvisningarna i denna tråd: datumformat i XMB DD/MM/YYYY och i setup för PlayTV har jag valt land "Other". Däremot har jag inte kollat vilken FW version jag har. Ska kolla det ikväll och se om det är det som strular till tiden.

Många i tråden har klagat på att man inte kan ta del av Boxerutbudet med denna eftersom den saknar CI slot och det är helt klart ett problem om man tänkt sig detta som "huvudalternativ" för sitt tevetittande. I vårt fall är den tänt att användas som "extrateve" och då räcker det med de fria kanalerna för oss.

Ahhh...glömde nästan. Bildkvaliteten är faktiskt över förväntan även på 95" duk med proj. Kollade lite på Secret Window på 6:an igår kväll och bilden var helt OK. Visst, inte DVD kvalitet, men ändå väldigt bra för att vara på 6:an.

Har man inte behoven av betalkanalerna så rekommenderar jag helt klart denna produkt!

//P

Edit: senaste fw löste problemet med felaktig tid

Redigerat av peppelito, 05 mars 2009 - 22:36.

Postad 06 mars 2009 - 08:46

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
En fråga tilll övriga som har en PlayTV:

Hur långt framåt sträcker sig er EPG/TV-tablå? Jag kan bara se pågående program samt det program som följer i EPG'n. Trodde man skulle kunna se åtminstone följande dag också...
I inställningarna är den ställd på plats=annan (other). Jag vet att man kan få 5 dagars EPG om man ställer in den på Italien, men när jag gjorde det så går klockan 1 timme fel igen. Inget bra alternativ alltså...

Någon?

//P

Postad 06 mars 2009 - 09:24

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Hur långt framåt sträcker sig er EPG/TV-tablå? Jag kan bara se pågående program samt det program som följer i EPG'n. Trodde man skulle kunna se åtminstone följande dag också...

Jag tror, men är inte säker, att Boxer mixtrar med EPG-datat och krypterar (eller nåt sånt) allt förutom de 2 du ser.
Jag har hört detta nånstans, men kommer inte ihåg var så ta det med en nypa salt.

Redigerat av SirIdot, 06 mars 2009 - 09:25.

Postad 06 mars 2009 - 11:40

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

En fråga tilll övriga som har en PlayTV:

I inställningarna är den ställd på plats=annan (other). Jag vet att man kan få 5 dagars EPG om man ställer in den på Italien, men när jag gjorde det så går klockan 1 timme fel igen. Inget bra alternativ alltså...

Någon?

//P

Om du ställer in Italien som "location" så funkar epgn i 7dagar. (Fråga inte varför... ;) )

Postad 06 mars 2009 - 13:23

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Om du ställer in Italien som "location" så funkar epgn i 7dagar. (Fråga inte varför... ;) )

Problemet är bara att klockan går fel 1 timme om jag anger Italien som land...

//P

Postad 08 mars 2009 - 08:35

Unregistered08fdeece
  • Unregistered08fdeece
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ännu en fråga till er med PlayTv...

Jag har haft det i ca en måndad nu och installerade senaste firmware med detsamma. Det har fungerat hur bra som helst och det är läckert att den sätter på samt stänger av PS3:an igen om man programmerar den att spela in under natten t ex.

Just det gjorde jag i nat och nu startat inte PlayTv mer!?!?!

provade att ta bort det, stänga av och installera det från skivan igen, då säger den att det redan är installerat och om man vill skriva över?

Jag valde att skriva över och då har den så klart installerat version 1.00 igen som väntat, men nu är det fortfarande samma problem! När man startar playtv så kommer ikonen fram som vanligt medans den laddar, men den försvinner aldrig och inget annat händer?

Någon annan som varit ute för detta, eller vet hur man kommer till rätta med det?
(Har 77 Gb, inspelat som jag helst ej vill mista)

Postad 29 mars 2009 - 17:34

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Hepp!

Fick just hem min dosa :)
Ett litet aber dock...
Har en gammal LCD-projje, den tappar sync när jag väljer ikonen för PlayTV (fungerar dock utmärkt för allt annat)?
En sån tur att man har en PSP :D
Med den kunde jag installera, uppgradera firmware, leta kanaler mm (valde Italien som alla andra)...
Hittar två sebara kanaler: TV6 och TV4 Stockholm - borde det inte vara fler?
PSPn visar dessa två kanaler med kanonbild och ljud - Impressive!!!

Är det nån som har en ide om fler kanaler alt. sync på LCD?

Postad 29 mars 2009 - 19:31

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Problemet med TV-syncen kanske kan härröras till att PlayTV växlar till 50p. Normalt sänder PS3 ut 60p (alltså 1080/60p alt. 720/60p). Vet du om projjen klarar 50p över HDMI?

Kanalproblemet låter som dålig mottagning. TV6 och TV4 ligger på samma frekvens (mux) har jag för mig, medan t.ex. SVT ligger på en annan mux.

Postad 29 mars 2009 - 22:41

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Tackar för snabbt svar!

Jag kör 720 via component...men 50 eller 60, ingen aning...får undersöka...

Hmm, har redan en stor platt antenn på väggen - kanske måste skaffa en förstärkare oxo?

Postad 30 mars 2009 - 10:22

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Tackar för snabbt svar!

Jag kör 720 via component...men 50 eller 60, ingen aning...får undersöka...

Hmm, har redan en stor platt antenn på väggen - kanske måste skaffa en förstärkare oxo?

Bara en tanke...

Du kanske ska ha sverige valt då du söker efter kanaler och sedan växla till italien. Har man italien valt när man söker kanaler kanske den inte söker på rätt frekvenser.

Du bör åtminstone få in SVT 1, 2, 24 och Barn/kunskapskanalen också. Kolla på Teracom sida för frekvenser.

/Bäckman

Postad 30 mars 2009 - 10:29

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Har för mig att man inte kunde välja Sverige - så valde Italien som de flesta andra gjort :)
Får checka igen just in case...

Postad 30 mars 2009 - 11:15

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Har för mig att den ska hitta alla kanaler även om man väljer Italien. Det går att välja Sverige om jag inte missminner mig men då är EPGn stukad.

Vi får hoppas att det kommer patch snart. Idag finns det ju inte heller någon text-tv och inte heller något 5.1 ljud samt att klockan går en timme fel (gör iofs inget då epgn också är lika fel den så den spelar in rätt ändå). Trots dessa fadäser så är det en toppenprodukt.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 30 mars 2009 - 11:18.

Postad 30 mars 2009 - 13:11

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0
Som sagt, det var bara en tanke. Jag äger själv ingen playtv. Lite för magert utbud för att jag ska inhandla någon.

/Bäckman

Postad 02 april 2009 - 12:35

swesen
  • swesen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
OK. Så med den senaste patchen så funkar klockan. Men EPG:n funkar fortfarande inte för hela veckan. Byter man till "Italien" så funkar EPG:n men då visar klockan fel.
:)
Är det någon som lyckats få rätt på både EPG:n och klockan?
Ps. Danska kanaler visas rätt i EPG:n oavsett om man väljer "Annat" eller "Italien" så det är bara svenska kanaler som strular.

Postad 03 april 2009 - 18:40

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Bara en tanke...

Du kanske ska ha sverige valt då du söker efter kanaler och sedan växla till italien. Har man italien valt när man söker kanaler kanske den inte söker på rätt frekvenser.

Du bör åtminstone få in SVT 1, 2, 24 och Barn/kunskapskanalen också. Kolla på Teracom sida för frekvenser.

/Bäckman

Bra, du fick fart på mig :)
Checkade upp min antenn...
http://www.digitaltv...rodukt.php?p=86
Hehe, skäms lite...den hade en tillhörande liten förstärkare som jag tillslut hittade...
Nu har jag 42 kanaler :)

Postad 04 april 2009 - 10:16

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0
Här säger en från Sony att "... PlayTV en dag kommer att stöda hd-tv ..." och den dagen är när mera europeiska länder sänder i hd. Nu är det enligt honom bara Spanien och Frankrike.

http://playstation.j...-in-new-update/

Kanske man ska investera i en PlayTV ändå. Men man har ju sett att hd-sändningar oftast är olika från land till land, dvs. finns ingen allmän standard som följs. Vilket kan betyda att PlayTV hd kanske inte kommer funka i ett land som PlayTV inte distribueras till officiellt?

Postad 07 april 2009 - 17:40

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Det verkar som om den nya uppdateringen (1.10) gör att SVT HD funkar. Kollade precis på go´kväll :) när loggan för svt hd var uppe (till skillnad från den vanliga svt-loggan)

Förr var det aldrig bild utan bara ljud.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 08 april 2009 - 11:39.

Postad 08 april 2009 - 13:34

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Info om vad 1.10 innehåller:

http://uk.playstatio...ot-even-better/

Står inget om HD-stöd. Däremot om uppskalningsfunktion.

//P

Postad 08 april 2009 - 21:22

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

//P

Kan dock konstatera efter ordentligt forskande i min playtv och PS3 att SVT HD fungerar klockrent.

Postad 09 april 2009 - 06:42

chryllo
  • chryllo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

//P

Har uppdaterat till 1.10 och i och med det fått tillbaka att klockan går efter GMT-tid (dvs två timmar före just nu). Är det någon annan som märkt detta?

Postad 09 april 2009 - 07:54

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Är det nån som kan säga nåt om uppskalningsfunktionen? Jag har inte hunnit uppdatera ännu och är lite nyfiken. Använder man sin PlayTV till en vanligt teve kanske det inte blir nån markant förbättring, men jag har min kopplad till proj så bilden är på dryga 90" så det vore toppen om uppskalningen funkar bra!

//P

Postad 09 april 2009 - 08:23

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Har uppdaterat till 1.10 och i och med det fått tillbaka att klockan går efter GMT-tid (dvs två timmar före just nu). Är det någon annan som märkt detta?

Samma här. Dock är ju epgn lika fel så det funkar ju ändå.

Angående uppskalningen så tycker jag att det har blivit en bildförbättring.

Postad 09 april 2009 - 08:34

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

OK, det låter ju bra.

Kör ni med Italien som land för att få fulla epg'n eller hur gör ni?

//P

Postad 09 april 2009 - 09:00

chryllo
  • chryllo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Har inte den fulla EPGn så det gäller att inte glömma detta nu om man ska ställa något på inställningen. Jag har inte ändrat till Iatlien eftersom jag fick för mig att om man ändrade det skulle hela inspelningsbiblioteket försvinna och jag har ganska mycket där (får väl ta mig i kragen och exportera ut till video mappen någon gång).

Tycker nog också att uppskalningen ger en bättre bild än tidigare.

Postad 09 april 2009 - 09:04

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

OK, det låter ju bra.

Kör ni med Italien som land för att få fulla epg'n eller hur gör ni?

//P

Jag kör med Italien och har en veckas epg.

Postad 12 april 2009 - 22:37

Unregistered000a9c65
  • Unregistered000a9c65
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Yepp, samma här och synnerligen störande. ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.