Höstuppdatering
263 svar till detta ämne
Postad 06 december 2007 - 10:59
jespur
-
jespur
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Fixat quicktime trailarna. Fick tydligen inte vara 5.1 ljud på filerna. Men iallafall det där programmet GOTSent klarar inte att göra så att man får 5.1 ljud om filmen är i det? (eller xboxet klarar inte det?)
Tror icke boxen klarar det...
Postad 06 december 2007 - 11:03
callehenry
-
callehenry
-
Användare
-
-
155 inlägg
Så här jorde jag om någon vill veta:
1-Installerade NET Framework 1.1
2-Installerade NET Framework 1.1 SP1
3-Installerade Transcode360 i "C:\Users\Mcx1\Documents\Transcode360"
Skall väl tilläggas att jag kör VISTA... När jag hade XP MCE funkade det att bara installera Transcode360.
Postad 06 december 2007 - 11:31
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Fixat quicktime trailarna. Fick tydligen inte vara 5.1 ljud på filerna. Men iallafall det där programmet GOTSent klarar inte att göra så att man får 5.1 ljud om filmen är i det? (eller xboxet klarar inte det?)
Xboxen klarar tyvärr inte 5.1 ljud på h264 material tex mkv filer som du konverterar till mp4 med GOTsent. Jävligt synd men det kanske åtgärdas i framtiden.
Postad 06 december 2007 - 12:54
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Har dock en liten fundering. När jag streamar HD film (.wmv) till boxen över mitt trådlösa nätverk stannar filmen upp och boxen får buffra eftersom inte nätet pallar med (trodde i min villfarelse att man faktiskt skulle få en hastighet av 108 Mbit/s när man köpte en router å ett nät verkskort som klarade det... ) Var till en början inte säker på att den faktiskt buffrade när det hackade, men i och med uppdateringen så får man ju nu en liten statusbar där man kan se hur mycket den buffrat när den stannar upp.
Vad jag funderar på är; går det att utöka buffern? Borde väl rimligtvis flyta något bättre om den blev större? Har kollat runt lite men hittar inget själv...
Nån som vet?
Det är inte så att du har en massa annat igång på PC:n du streamar ifrån? Jag hade både Tversity och Mediaspelaren igång samtidigt och då hackade det som f*n. När jag stängde ner allt onödigt flöt det mycket bättre. Det krävs ju lite cpu-kraft för att spela upp HD-material.
Postad 06 december 2007 - 13:40
mcbain
-
mcbain
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Iom att inte undertexter verkar fungera (om man inte kör transcode eller dyl) så undrar jag om någon har ett bra program för att "bränna" in undertexterna i divx/xvid filerna
Postad 06 december 2007 - 13:59
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Iom att inte undertexter verkar fungera (om man inte kör transcode eller dyl) så undrar jag om någon har ett bra program för att "bränna" in undertexterna i divx/xvid filerna
Transcode är det som en mediaspelare eller vad?
Postad 06 december 2007 - 14:46
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2 199 inlägg
Jag får fortfarande inte nån kontakt med min dator, datorn hittar 360it och jag ställer in att den ska alowa 360it, men när jag söker på media connection i 360it så direkt efter att den har ip adressen (tror det står pc eller nått) så blir det en EPIC FAIL!!!!!
Postad 06 december 2007 - 15:17
mcbain
-
mcbain
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Typ ett tillägg till media center som konverterar divx/xvid i realtid till wmv och kan på så sätt streama divx/xvid till xbox360 .
Postad 06 december 2007 - 15:34
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Nu idiotförklarar jag väl mig själv snart. Har även jag problem med mediadelningen.
Datorn och xboxen hittar varandra, men däremot hittar den bara en(1) film, eller snarare ett filmklipp, mina spellistor med musik fast den hittar inte själva musiken, den hittar bildmappen och alla bilder och kan visa detta. Har provat starta om all utrustning utan resultat. Samma inställningar som jag hade innan uppdateringen.
Låter lite luddigt kanske men vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Test av anslutningen visar att allt skall vara ok. Alla filmer och musik är tillagda för delning i WMP11. Använder windows XP. Kopplar Xboxen med den trådlösa nätverksadaptern till bredbandet. Jag menar, den borde väl hitta all min media om den hittar ett filmklipp, mina spellistor (dock utan musik, går alltså inte att spela upp musiken, men döper jag om en spellista på datorn så kommer det nya namnet upp på xboxen) samt mina bilder.
Suttit typ en timme med detta nu utan att få ordning på det. Funkade som sagt fint innan uppdateringen. Xboxen är tillagd som godkänd enhet i WMP11.
Hilfe??? Säkert något banalt enkelt fel. Kan det bero på att någon windows brandvägg blockerar på något vis? Har inget övrigt virus/brandvägg installerat. Om det vore ett portfel borde jag väl inte hitta något alls?
Postad 06 december 2007 - 18:41
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Var ligger filmen den hittar? Och vad händer om du lägger fler filmer i den mappen?
Har bara kickat igång streamingen från min dator en gång och har glömt allt, men måste inte filerna ligga i specifika mappar för att hittas av Xboxen?
Postad 06 december 2007 - 18:47
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Min xbox hittar de flesta filer oavsett vilken mapp de ligger i. Har både dem utspridda på hårddisken samt som sharade.
(säger de flesta eftersom vissa inte dyker upp, säkert nån skum container som inte stöds av spelaren)
Postad 07 december 2007 - 00:36
Evil Nicke
-
Evil Nicke
-
Användare
-
-
138 inlägg
Nån som vet nått bra program att konvertera om mkv filer till divx hd med 5.1 ljud?
Postad 07 december 2007 - 01:17
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Typ ett tillägg till media center som konverterar divx/xvid i realtid till wmv och kan på så sätt streama divx/xvid till xbox360 .
Aha, funkar nog inte för mig då. Hade problem redan med tversity. Min dator är för klen  .
Postad 07 december 2007 - 01:35
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Någon mer än jag som har problem att konvertera dessa .mkv filer via Gotsent? Programmet spottar ut en ny fil och allt ser frid och fröjd ut. XBOX vill ändå inte hitta filmen.
HD material verkar mer eller mindre uteslutande komma i detta formatet, vore nice att lösa detta.
Postad 07 december 2007 - 01:56
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Någon mer än jag som har problem att konvertera dessa .mkv filer via Gotsent? Programmet spottar ut en ny fil och allt ser frid och fröjd ut. XBOX vill ändå inte hitta filmen.
HD material verkar mer eller mindre uteslutande komma i detta formatet, vore nice att lösa detta.
För min del är problemet att WMP11 inte indexerar mp4 av någon anledning (trots att det just är WMP11 som öppnas och spelar dessa filer (utan problem) på datorn. Har inte riktigt lyckats lista ut hur jag ska kunna "registrera" mp4 med WMP11.
Postad 07 december 2007 - 08:09
mcbain
-
mcbain
-
Amatör
-
-
94 inlägg
ÄNTLIGEN!
Fick på ren ilska igång alla format jag hade på datorn med subs dessutom. Tack MS för er idiotiska uppdatering så jag fick tummen ur att pyssla igång transcode 360. Nu kan jag äntligen köra allt genom mediacenter precis så som det ska vara!!!
Gjorde precis som du.. case closed för mig!
Postad 07 december 2007 - 08:21
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1 302 inlägg
För som använder en mac till att streama till er 360 så har Nullriver Software uppdaterat Connect360 så den har support för divx och xvid. Connect360Men en generell fråga. Vissa filmer jag kör skalar inte upp filmen utan resultatet blir att filmen visas som en lite ruta i mitten av skärmen. Hoppas ni förstår vad jag menar.  Vet någon varför det sker?
Postad 07 december 2007 - 08:50
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Det beror på att det är lågupplöst, du kan ändra bildformat med kontrollen.
Postad 07 december 2007 - 09:42
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Du kan enkelt byta namn från mp4 till avi så kommer det att fungera.,
Postad 07 december 2007 - 12:11
Unregisteredf81605d6
-
Unregisteredf81605d6
-
Användare
-
-
104 inlägg
Får fortfarande inte GOTsent att funka alls. Instalerade (som någon föreslog tidigare) K-lite paktet med codecs, men programmet klagar fortfarande på att det saknas grejjer. Har det inte huvudet just nu exakt vad den skriver eftersom jag siiter på jobbet. Men det kanske e någon som vet ändå och har koll på vad djag borde göra?
Postad 07 december 2007 - 12:12
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
HD material verkar mer eller mindre uteslutande komma i detta formatet, vore nice att lösa detta. Du kan enkelt byta namn från mp4 till avi så kommer det att fungera.,
Tack för tipset, men hur kommer jag åt att ändra MP4 ändelsen?
Postad 07 december 2007 - 14:31
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
'Den här datorn' -> 'Verktyg' -> 'Mappalternativ' -> 'Visning' -> Avmarkera 'Dölj filnamnstillägg för kända filtyper' -> 'OK'
Nu ser du filtilläggen, ändra MP4 till AVI.
Postad 07 december 2007 - 18:44
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
'Den här datorn' -> 'Verktyg' -> 'Mappalternativ' -> 'Visning' -> Avmarkera 'Dölj filnamnstillägg för kända filtyper' -> 'OK'
Nu ser du filtilläggen, ändra MP4 till AVI.
Tackar, då var det fixat. Media player (11) vill fortfarande inte registrera filmerna. Kommer heller ej upp via XBOX, börjar tro att jag är fullständigt inkompetent då andra glada gossar verkar lyckas. Convert via Gotsent -> Byt från .mp4 till . avi. Det borde fixa biffen, men bara till synes för min del. Nåväl, kul att jag kan spela Xvid iaf:)
Postad 07 december 2007 - 22:12
Evil Nicke
-
Evil Nicke
-
Användare
-
-
138 inlägg
Du kanske behöver ändra inställningarna i AC3filter options? Jag kör med Dolby surround i output format.
Postad 07 december 2007 - 22:18
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Fick upp filmerna på XBOXén nu, kan dock inte spela upp dem, "This file is not supported". Du kanske behöver ändra inställningarna i AC3filter options? Jag kör med Dolby surround i output format.
Tack för tipset, ska testa.
Postad 07 december 2007 - 22:55
cocktail
-
cocktail
-
Amatör
-
-
68 inlägg
hade samma problem, brände en film på skiva och stoppade i, då fick jag en annan uppdatering, nu gunkar det!!!
dock är det grymt dålig kvalitet på filmerna  så ska det väl inte vara...??
Postad 07 december 2007 - 23:39
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
hade samma problem, brände en film på skiva och stoppade i, då fick jag en annan uppdatering, nu gunkar det!!!
dock är det grymt dålig kvalitet på filmerna så ska det väl inte vara...?? 
Beror väl på vad det är för kvalitet på dina klipp. divx/xvid har aldrig varit speciellt bra dock. Tycker det ser helt ok ut.
Redigerat av Unregistereddc471864, 07 december 2007 - 23:40.
Postad 07 december 2007 - 23:56
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
asså.. jag blir så trött, jag förmodar att detta har med höstuppdaetringen att göra för det funkade innan denna! Skulle kolla på bilder på boxen nu från datan (har ALDRIG! haft problem med detta tidigare, bortsett från att jag måste stänga av brandväggen när jag ska göra detta. Har nån Norton 360 så kan du gärna berätta hur du löst detta), den hittar bara ett 10 tal bilder. Trots att jag uppdaterat delade mappar. Kör jag me TvVersity så funkar det. Inte genom WMP11. Jag blir så matt. Jag har startat om boxen ett par gånger efter att jag uppdaterat delningsmapparna! Nåt förslag?!
Redigerat av Majorglenn, 07 december 2007 - 23:57.
Postad 08 december 2007 - 00:58
cocktail
-
cocktail
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Beror väl på vad det är för kvalitet på dina klipp. divx/xvid har aldrig varit speciellt bra dock. Tycker det ser helt ok ut. sorry, va lite otydlig,det är alltså högupplöst material jag testat, från mp4 till avi, har sett från datorn till tvn förr och då va det sjukt fin bild, nu är det blockig och kantig... däremot en hd wmv film såg lika bra ut (nästan)som från datorn...
Postad 08 december 2007 - 12:08
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Är det nån vits att köra uppdateringen om man ändå inte är uppkopplad mot nätet? Skall tilläggas att jga har en Arcade dvs ingen hårddisk. Hur skulle detta gå till, bara dra en sladd från routern? Kanke dumma frågor, men jag är ju färsk.
Postad 08 december 2007 - 14:00
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Min Arcade känns något snabbare efter uppdateringen, så det är klart värt att uppgradera den. Förut var det 1-2 sekunders väntan på att få upp Frineds list eller klockan, nu kommer den nästan på en gång, samma med alla andra menyer. Dom verkar ha tweakat OS:et en hel del faktiskt.
Postad 08 december 2007 - 14:21
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Instämmer. Det känns betydligt smidigare nu.
Postad 08 december 2007 - 19:21
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2 247 inlägg
asså.. jag blir så trött, jag förmodar att detta har med höstuppdaetringen att göra för det funkade innan denna! Skulle kolla på bilder på boxen nu från datan (har ALDRIG! haft problem med detta tidigare, bortsett från att jag måste stänga av brandväggen när jag ska göra detta. Har nån Norton 360 så kan du gärna berätta hur du löst detta), den hittar bara ett 10 tal bilder. Trots att jag uppdaterat delade mappar. Kör jag me TvVersity så funkar det. Inte genom WMP11. Jag blir så matt. Jag har startat om boxen ett par gånger efter att jag uppdaterat delningsmapparna! Nåt förslag?!
Snarlikt för mig - sen jag körde uppdateringen kan jag inte dela ut filerna till boxen via MP11. Gjorde misstaget att dessutom byta från trådlöst till kabel så nu vet jag inte exakt om det var uppdateringen eller kabel/trdlöst som ställde till det. Att köra via gamla boxen och XBMC fungerar som tur är fortfarande men damn...
Postad 10 december 2007 - 11:00
Unregisteredf81605d6
-
Unregisteredf81605d6
-
Användare
-
-
104 inlägg
Det där jäkla GOTsent kommer inte riktigt överens med mig...
Har fått det att funka så långt att den startar konverteringen och förefaller köra allt utan några problem. Men vart fan tar filen vägen sen då? Hitatr den inte nånstans bara min original .mkv fil. Kan det ha nått å göra med vart jag säger till programmet att lägga filerna?
Postad 10 december 2007 - 11:25
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
asså.. jag blir så trött, jag förmodar att detta har med höstuppdaetringen att göra för det funkade innan denna! Skulle kolla på bilder på boxen nu från datan (har ALDRIG! haft problem med detta tidigare, bortsett från att jag måste stänga av brandväggen när jag ska göra detta. Har nån Norton 360 så kan du gärna berätta hur du löst detta), den hittar bara ett 10 tal bilder. Trots att jag uppdaterat delade mappar. Kör jag me TvVersity så funkar det. Inte genom WMP11. Jag blir så matt. Jag har startat om boxen ett par gånger efter att jag uppdaterat delningsmapparna! Nåt förslag?! Snarlikt för mig - sen jag körde uppdateringen kan jag inte dela ut filerna till boxen via MP11. Gjorde misstaget att dessutom byta från trådlöst till kabel så nu vet jag inte exakt om det var uppdateringen eller kabel/trdlöst som ställde till det. Att köra via gamla boxen och XBMC fungerar som tur är fortfarande men damn...
Provat mitt tips tidigare i tråden ? -lk
Postad 10 december 2007 - 12:00
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Har fått det att funka så långt att den startar konverteringen och förefaller köra allt utan några problem. Men vart fan tar filen vägen sen då? Hitatr den inte nånstans bara min original .mkv fil. Kan det ha nått å göra med vart jag säger till programmet att lägga filerna?
Ja precis, du väljer ju själv i programmet vart den ska lägga filen, svårare än så är det inte.
Postad 10 december 2007 - 12:43
RealDaBratt
-
RealDaBratt
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Ja precis, du väljer ju själv i programmet vart den ska lägga filen, svårare än så är det inte.
Tyvärr fungerar det inte så lätt. Allt som oftast kommer det ingen fil alls, beror på vilka inställningar jag använt. För det första får du ha installerat AC3 filter och Matroska splitter. Sedan är det bara att testa sig fram med olika inställningar vad gäller ljudet osv för att se när skiten behagar ge ut en fungerande fil. Den verkar fungera men när det ska till att konverteras klart avslutas det och ingen fil finns längre att finna. Så var det för mig stup i kvarten.
Redigerat av RealDaBratt, 10 december 2007 - 17:15.
Postad 10 december 2007 - 13:58
Unregisteredf81605d6
-
Unregisteredf81605d6
-
Användare
-
-
104 inlägg
Tyvärr fungerar det inte så lätt. Allt som oftast kommer det ingen fil alls, beror på vilka inställningar jag använt. För det första får du ha installerat AC3 filter och Matroska splitter. Sedan är det bara att testa sig fram med olika inställningar vad gäller ljduet osv för att se när skiten behagar ge ut en fungerande fil.
Den verkar fungera men när det ska till att konverteras klart avslutas det och ingen fil finns längre att finna. Så var det för mig stup i kvarten.
Tack! Det är precis detta jag upplever. Men då ska jag pilla runt lite så får vi se vad som händer!
Postad 10 december 2007 - 19:51
Unregisteredf81605d6
-
Unregisteredf81605d6
-
Användare
-
-
104 inlägg
Nä, jag får jäklar ingen ordning på det! Nån som fått ut en fungerande fil som har lust att dela med sig vilka inställningar han använt?
Postad 11 december 2007 - 00:31
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Nä, jag får jäklar ingen ordning på det! Nån som fått ut en fungerande fil som har lust att dela med sig vilka inställningar han använt?
Jag körde en en .kmv med H.264-video i 720p och DTS-ljud. I gotsent klickade jag i split at 4 gigs, DTS och i AC3-filter ändrade jag inget förutom output till Dolby ProLogic II. Filer går att spela på PS3an utan problem, Xboxen svalde också den. Testade en fil (från samma "källa") som hade exakt samma egenskaper fast med video i 1080p och där såg allt ut att gå vägen men på PS3 och PCn är bilden bara svart (jag hör dock ljudet och kan "spola") på xboxen funkar det inte alls. Nu för någon minut sedan testade jag att konvertera en 1080p-film med DTS och efter en knappt timmes arbetande kollar jag gotsent och där står conversion done, kollar i mappen där den ska ha lagt de konverterade filerna: tom. Verkar inte funka helt klockrent hur man än beter sig med andra ord. Nu när både MS och Sony har stöd för alla relevanta format kunde de ju lika gärna implementera mkv-stöd känns det som.
Postad 11 december 2007 - 10:16
ijahman
-
ijahman
-
Användare
-
-
199 inlägg
Verkligen med mkv stöd så skulle man dessutom ta marknaden för tvix, popcorn och andra media extenders. Och äntligen skulle vi få en värdig ersättare till xbmc.
Postad 12 december 2007 - 07:45
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Någon som fått shoutcasts att fungera på 360:n?
Har kollat alla möjligt guider på nätet, men de verkar utgå från att man använder media-center eller olika sorters servrar som emulerar media-center om jag fattar det rätt...
Vill ju helst bara köra wmp11 och 360:n...
Jag har skapat en playlist (.m3u) som innehåller URLarna till de radio-stationer jag vill lyssna på.
Playlisten fungerar fint i wmp11, den hittas även av boxen men när jag öppnar den så hittar den inga låtar...
Måste man använda Media Center delen av 360 för att shoutcasts ska fungera, eller har någon löst detta på ett fiffigt sätt?
Postad 30 december 2007 - 05:35
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Någon mer än jag som märkt att man måste vara inloggad på xboxlive för att kunna se xvidfiler genom 360n(streamade från en dator), alltså även om nätvrket och internet i övrigt funkar? Man får ett felmeddelande om att ladda ner en uppdatering(den som man redan laddat ned) och ansluta till xbox live. Tycker det verkar skumt, varför måste man vara inloggad på live för? Någon som har ett bra var?
Var någon dag näär det var struligt med live och då kunde jag inte se xvidfiler från datorn heller, lite surt.
Postad 30 december 2007 - 09:41
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Någon mer än jag som märkt att man måste vara inloggad på xboxlive för att kunna se xvidfiler genom 360n(streamade från en dator)
Det har jag inte märkt. Jag kan streama xvid filer från min dator utan att vara påloggad på xboxlive. Låter som att din xbox inte förstår att den redan fått uppdateringen ?! Skumt.
Postad 30 december 2007 - 15:20
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Någon mer än jag som märkt att man måste vara inloggad på xboxlive för att kunna se xvidfiler genom 360n(streamade från en dator)
Det har jag inte märkt. Jag kan streama xvid filer från min dator utan att vara påloggad på xboxlive.
Låter som att din xbox inte förstår att den redan fått uppdateringen ?! Skumt.
Hmm det här lät inte bra juh  . Bara jag alltså, har t.o.m hänt att jag blivit avbruten mitt i en xvid fil för att live har gått ned. Bajs också....
Postad 30 december 2007 - 15:39
Unregistered2b0f3f95
-
Unregistered2b0f3f95
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Beror väl på vad det är för kvalitet på dina klipp. divx/xvid har aldrig varit speciellt bra dock. Tycker det ser helt ok ut.
sorry, va lite otydlig,det är alltså högupplöst material jag testat, från mp4 till avi, har sett från datorn till tvn förr och då va det sjukt fin bild, nu är det blockig och kantig...
däremot en hd wmv film såg lika bra ut (nästan)som från datorn...
Beror ju också på hur du har kopplat datorn och xboxen mot tv´n.. Har du kopplat in datorn med hdmi/dvi och xboxen med rca får du ju sämre bild, likadant om du kör med tv-läget på xboxen istället för hdtv (om du har en sådan) så blir det ju sämre, eller också kanske tv-läget (om du inte har en hd-tv) ser sämre ut än vad det gör från datorn?
Postad 30 december 2007 - 15:53
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Det har jag inte märkt. Jag kan streama xvid filer från min dator utan att vara påloggad på xboxlive.
Låter som att din xbox inte förstår att den redan fått uppdateringen ?! Skumt.
Hmm det här lät inte bra juh . Bara jag alltså, har t.o.m hänt att jag blivit avbruten mitt i en xvid fil för att live har gått ned. Bajs också....
Tog bort mediaupdaten och installerade den sen igen, nu verkar det funka utan att varapå xboxlive. Får tacka för hjälpen!
Postad 30 december 2007 - 17:25
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Uhm. Hur ser er Xbox Live blade ut?
Enligt uppdateringen ska man numera ha samlat både friends och chat på en rad, samt att det ska finnas ett alternativ för 'Live Inside'.
Min ser ut som den 'gamla' vanliga bladen. Allt annat är uppdaterat. Märkte ni någon skillnad på just Live bladen?
Postad 08 februari 2008 - 14:27
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Hej jag har en fråga: Jag kan streama filer som har filtypen .avi från datorn till xboxet, men den hittar inte filtypen divx, vad beror det på? Den skall ju klara det vad jag vet. Jag har en avi-fil, som xboxen hittar och kan streama, sen kör jag den tillsammans med en sub i programmet TMPGE för att "bränna in" subben eftersom det ej stöds med subfiler till boxen, men då hittar boxen inte den nya filen, har testat både Divx-ultra ntsc och Pal. Inte så att divx-ultra är en speciell filtyp som ej stöds?
Redigerat av greveriff, 08 februari 2008 - 14:33.
Postad 08 februari 2008 - 15:06
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Inte alla divx format stöds, nej.
Det är egentligen bara de officiella divx releaserna som fungerar. De 'gamla' och mer skumma stöds inte.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|