Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba 46ZF355

243 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 maj 2008 - 14:56

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Jag har fattat det såhär, om tv'n pajjar och det blir ett garantiärende så tar Toshiba inte emot dem i Sverige om de inte är importerade av Toshiba Sverige. Vissa butiker gråimporterar själva och då kan det bli strul när tv'n pajjar har jag hört.
Dessutom gäller inte svenska pixelpolicys o liknande om den är gråimport. Kommer inte ihåg just nu hur policyn löd men det känns hursomhelst säkrast att köpa en tv som inte är grå =)

Svar från datapryl.se, orkar inte snygga till det så ni får tänka lite själva :

Vi f?r toshibas villkor & allting skall enl. leverant? komma fr宠Toshiba Sverige.

N䲠du l䧧er order hos oss s堬䧧s order samtidigt hos toshiba, de vi levererat har varit 1-2 veckors leveranstid p宼/span>

F?nde st岠p堤eras hemsida:

Toshiba
Projektorer, plasma/LCD
2 岦nbsp;
Sam-Tech
Tallbacksgatan 11, Hus 9
19572 Rosersberg
Tel. 0709-45 44 83

[email protected]

Tomi Elektronik AB
Svandammsplan 2
12637 HćERSTEN
Tel. 08-18 61 70

ְpettider se hemsida

[email protected]

Inskicksservice.

Projektorer:
Pro-modeller (projektorer) har 3 岳 garanti. SVGA- och hemmabioprojektorer har 2 岮

Plasma/LCD:
2 岳 garanti.

Frakt till serviceverkstad betalas av avs䮤aren. Frakt 崥r till slutkund eller installat?etalas av Toshiba.

Postad 15 maj 2008 - 15:30

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Väldigt bra pris på 40" hos Pixmania. Hade ju varit trevligt med ett sånt pris hos en svensk butik.

Postad 20 maj 2008 - 13:41

Stoned_Rosetta
  • Stoned_Rosetta
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
En till recension http://www.trustedre...-40in-LCD-TV/p1

Postad 21 maj 2008 - 09:53

doppko
  • doppko
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Titta på XF355 (enklare modell av ZF). På blue-ray så var bilden konstigt hackig. Såg nästan ut att gå i ultra rapid fast det spelades upp normalt. På Comhem HD var det en helt annan sak. Ingen hackighet alls i jämförelse. Däremot var det ganska tydlig rörelseoskärpa vid panoreringar och snabba rörelser. Frågan är om 100hz råder bot på detta i Zf serien. tyvärr fanns inte möjligheten att köra SD vilket var mitt huvudsyfte med provtittningen.

Postad 21 maj 2008 - 13:52

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Tipsa gärna om ni ser zf355 i butik någonstans så att man kan kolla på den "live" , har haft en z3030 tidigare så jag vågar inte köpa "grisen i säcken" denna gång. Läste recencsionen och den lovade gott, verkar som att de lyckats kombinera det bästa från både z3030 och xf355 till zf355. Är i valet och kvalet om jag ska köpa en sony w4000 eller vänta in zf355...

Postad 21 maj 2008 - 14:09

doppko
  • doppko
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Tipsa gärna om ni ser zf355 i butik någonstans så att man kan kolla på den "live" , har haft en z3030 tidigare så jag vågar inte köpa "grisen i säcken" denna gång. Läste recencsionen och den lovade gott, verkar som att de lyckats kombinera det bästa från både z3030 och xf355 till zf355. Är i valet och kvalet om jag ska köpa en sony w4000 eller vänta in zf355...

Hifiklubben har den.

Postad 21 maj 2008 - 17:18

Old man
  • Old man
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
E de nån som har 46ZF355 som kan berätta hur närma man kan sitta utan att bilden känns störig eller vad det heter.46:an verkar ha en bra bild enligt många här på forumet,är riktigt sugen på att beställa en utan att ha sett den.Tror inte att den finns i Helsingborg med omnejd.Eller någon vet nånstans i närheten.

Postad 21 maj 2008 - 17:26

Old man
  • Old man
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Firar 25 årig bröllopsdag idag föresten.Och då tänker man så klart på plattTV.

Postad 21 maj 2008 - 20:04

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Hifi klubben har bara XF355 inte ZF355, i alla fall på deras hemsida. Enligt butiken i Linköping kommer de inte ta in de heller...

Postad 21 maj 2008 - 21:17

Old man
  • Old man
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Samma sak här på Hifi klubben i Helsingborg.

Postad 22 maj 2008 - 20:00

iksvo
  • iksvo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Läste någonstans att det inte går att stänga av den blå lampan under panelen, stämmer detta?
Lyser den när tv'n är av eller på eller båda?

Lite sent att svara på just detta kanske i och med att du redan handlat en 46" zf355 vad fårstått men såhär står det i Cnet.co.uk-recensionen om 40-tummarn.

Postad bild
"The Toshiba features a blue light which doesn't serve
any real purpose. Happily, it can be turned off"

http://reviews.cnet....49296864,00.htm

Postad 24 maj 2008 - 10:29

Old man
  • Old man
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
läste nånstans på forumet att de gick att skruva ner ljuset

Redigerat av Old man, 24 maj 2008 - 10:30.

Postad 24 maj 2008 - 19:31

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
på den förra zf355 gick det att dimma ner ljuset , på den nya zf355 skall det gå att stänga av det helt.

Postad 28 maj 2008 - 14:36

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
"på den förra zf355 gick det att dimma ner ljuset , på den nya zf355 skall det gå att stänga av det helt."
Jasså? vad innebär "den nya"? Nyare firmware bara kanske?

Min går det inte att stänga av på men däremot dimma ner ganska rejält, var faktiskt inget jag störde mig på, tvärtom rätt snyggt och jag tänker inte alls på det vid tv-tittande.

Angående frågan om hur nära man kan sitta utan att det ser kass ut,., jag sitter 2,5-3 m ifrån och tittar på _analog_ kabeltv. De flesta kanalerna ser faktiskt helt ok ut, inget att klaga på, blev förvånad.
Går ju givetvis inte att jämföra med hd material, då kan man sitta 1dm ifrån och det ser kanon ut =)

Jag är fortfarande supernöjd med tv'n och det enda jag kan anmärka på återigen är att fjärren svarar segt, lite irriterande ibland men jag tar hellre ett sånt problem än något som har med bilden att göra.

Både tv'n och nätbutiken datapryl.se där jag köpte den rekommenderas varmt!

Postad 28 maj 2008 - 19:12

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Med "förra" menar jag att modellen som fanns i höstas hade lägre speccad kontrast medans de nu har betydligt högre. Dessutom tror jag att den har en ljussensor, mistänker att det är ngn form av "autodimming" funktion liknande den som Sony började med på W3xxx modellerna och fick en hel del kritik för av "oss" på forumet. Så ngt har de ändrat på , märkligt att de har samma modellbeteckning...

Postad 28 maj 2008 - 22:25

Old man
  • Old man
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Idag var jag på ONOFF och såg en Samsung LE-46A656 den har en fantastiskt bra bild.Har någon jämfört den med Toshibas 46 ZF355 som jag är sugen på att köpa.På Samsungen kunde man se veck och skrynklor i an svart kostym även när personen rörde på sig,har Toshiban den svärtan tar jag och beställer en.Jag har inte hittat nån ZF355 i Helsingborg.Har någon sett 46 ZF355 i Skåne? mzr tack för svaret jag sitter på samma avstånd ungefär. Går det inte att köpa en annan fjärrkontroll

Redigerat av Old man, 28 maj 2008 - 22:27.

Postad 29 maj 2008 - 16:39

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Frågan är om det hjälper med annan fjärr,, kan ju vara tvn som e seg på att svara på fjärrens kommando,.. någon som testat?

Postad 11 juni 2008 - 09:30

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Då har äntligen gurun Vincent, på HDTVtest, sagt sitt om 40ZF355.
http://www.hdtvtest....shiba-40ZF355D/
Han ger den ett mycket gott betyg!

Postad 12 juni 2008 - 09:46

lobby
  • lobby
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Med andra ord en till bekräftelse på att denna TV är vad jag är ute efter, frågan är dock fortfarande När kommer den till svenska återförsäljare?
Någon som har senaste infon?
Både vad gäller 40" och 46" ... har inte bestämt mig för vilken storlek det blir, känns som priset spelar in.

Samt om det pratas om några prissänkningar generellt från Toshiba? Kanske inte aktuellt ännu då den inte finns på alla marknader än, men man kan ju hoppas :)

Postad 14 juni 2008 - 15:38

Old man
  • Old man
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag vill åxå ha en 46a,nu kommer snart nya Toshiba maskiner kolla på I4U News då skulle väl priset sjunka.Har bara läst om zf355 har inte knnat kolla den live.

Postad 25 juni 2008 - 08:43

superia
  • superia
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, 1:a inlägget här.
Efter mycket läsande runt om i olika forum köpte jag en 46" ZF550 från Globama. Är som "vanlig användare" verkligen supernöjd med TV:n så här långt. Har inte petat i några service menyer eller liknande, utan utgått från FILM läget och justerat till värde som jag tycker blir bra. Upptäckte dock en sak med bakgrundsbelysningen och väldigt låga värde där, runt 10-15, och ett högt ljud som uppkommer efter några sekunder med dessa inställningar. Vet inte om det är ett problem, nivåerna det uppkommer på är inget jag kommer att använda, men kanske någon annan vet om det kan bli värre. Någon annan med samma fenomen? I övrigt en helt felfri TV vad jag kunnat se så här långt.
/Tobbe

Postad 25 juni 2008 - 10:00

casai
  • casai
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hej, 1:a inlägget här.
Efter mycket läsande runt om i olika forum köpte jag en 46" ZF550 från Globama. Är som "vanlig användare" verkligen supernöjd med TV:n så här långt. Har inte petat i några service menyer eller liknande, utan utgått från FILM läget och justerat till värde som jag tycker blir bra. Upptäckte dock en sak med bakgrundsbelysningen och väldigt låga värde där, runt 10-15, och ett högt ljud som uppkommer efter några sekunder med dessa inställningar. Vet inte om det är ett problem, nivåerna det uppkommer på är inget jag kommer att använda, men kanske någon annan vet om det kan bli värre. Någon annan med samma fenomen? I övrigt en helt felfri TV vad jag kunnat se så här långt.
/Tobbe

Välkommen till forumet! Hoppas det går bra att ställa några frågor eftersom jag börjar tröttna på TV:ns frånvaro i Sverige och har börjat fundera på att beställa den från samma butik.

Till att börja med, gick det smidigt att beställa via Globama? Vad blev total kostnad inkl. frakt och hur långt tid tog frakten?

Sen tänkte jag fråga om du använder flera HDMI-ingångar och om du i så fall upplever det som ett problem med att majoriteten av inställningar inte kan sparas per ingång?

Till sist, har du testat vanliga lågupplösta digitala sändningar och har en åsikt om bildkvalitén på dom?

Tackar.

Postad 25 juni 2008 - 10:41

superia
  • superia
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack,
18 048:- inkl frakt, tid från order till leverans med DHL 8 dagar. Smidigt att beställa, men totala omdömet Globama får vänta tills jag vet om fenomenet med bakgrunsbelysningen jag nämnde tidigare är ett problem, och hur det i så fall hanteras av dom. Återkommer, när jag vet bättre. För mig är globala inställningar inget problem, och tycker att TV:n hanterar olika signaler kanonbra. Är som sagt ingen TV guru men vid en jämförelse rakt av med vad jag sett tidigare av lite större LCD:er (min 1:a) kan jag inte vara annat än nöjd, och det gäller då också taskiga utsändningar.

Postad 25 juni 2008 - 14:54

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
App, app.. notera att det är David Mckenzie, inte Vincent. Notera David påpekar perfekt återspelning av 1080p/24, till skillnad från Vincents review av Z3030 modellen, där han påpekade att LCD:n konverterade om till 1080/60. Det blev endast 'smooth' när han tvingades interpolera fram bilder med hjälp av "Cinema Mode".

Jag vet inte vad statusen är på denna 'issue' längre...
//M

Då har äntligen gurun Vincent, på HDTVtest, sagt sitt om 40ZF355.
http://www.hdtvtest....shiba-40ZF355D/
Han ger den ett mycket gott betyg!

Postad 25 juni 2008 - 17:11

jeppoo
  • jeppoo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Går det att ha separata bildinställningar för olika HDMI-ingångar med denna TV? Läste någonstans att det inte gick. Kan man inte få samma effekt genom att ställa in de befintliga bildinställningarna olika. T.ex när man tittar på film (via PS3), så använder man inställningen "movie", och när man surfar på internet (via HTPC) använder man t.ex "standard". Eller är dessa olika bildinställningar fördefinierade på ett sätt som inte går att ändra?

Jag har också en fråga angående Exact Scan; måste man återaktivera denna då man byter från sin HTPC-ingång till vanlig TV och sedan tillbaks?

Redigerat av jeppoo, 25 juni 2008 - 17:12.

Postad 30 juni 2008 - 08:18

Harry2
  • Harry2
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag köpte min 46zf för ca. 2 månader sen. Den har funkat kanonbra och jag var riktigt nöjd med tvn fram tills i lördags. Då såg jag en tydlig vertikal linje ca 5 cm in från vänsterkanten. Bredden är kanske 1-2 mm, 2 pixelbredder?
Denna linje försvinner efter ca 10 min, kanske när tvn blivit varm? Oerhört störande även om jag vet att den försvinner. Jag mailade datapryl precis så får vi se hur de hanterar det här. Nån som har nån koll på vad det kan vara som är trasigt? är det döda pixlar? Eller bara "slöa" efter som de kommer igång efter ett tag. Nån som upplevt samma problem med sin ZF?

/Dennis

Postad 02 juli 2008 - 17:49

johanpop
  • johanpop
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
tjena,
eviga grejen för oss som inte har köpt nån tv ännu.. sorry men här kommer den :)
nån som har jämfört ZF355 mot W4000, A656 eller Panna PZ85
ZF355 verkar ju vara lcd favorit hos hdtvtest.co.uk

Postad 31 juli 2008 - 13:36

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Använder ni 1920x1080 när ni surfar, eller blir vanlig text på hemsidor oläslig på 3-4m i den upplösningen på en 46-47¨:are?

Tycker man att texten blir för liten i den upplösningen är det bättre att öka storleken på typsnittet över att köra på lägre upplösning. Ska man ha en TV som primär eller sekundär skärm är ju högre upplösning alltid bättre.

Postad 02 augusti 2008 - 16:02

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Jag köpte min 46zf för ca. 2 månader sen. Den har funkat kanonbra och jag var riktigt nöjd med tvn fram tills i lördags. Då såg jag en tydlig vertikal linje ca 5 cm in från vänsterkanten. Bredden är kanske 1-2 mm, 2 pixelbredder?
Denna linje försvinner efter ca 10 min, kanske när tvn blivit varm? Oerhört störande även om jag vet att den försvinner. Jag mailade datapryl precis så får vi se hur de hanterar det här. Nån som har nån koll på vad det kan vara som är trasigt? är det döda pixlar? Eller bara "slöa" efter som de kommer igång efter ett tag. Nån som upplevt samma problem med sin ZF?

/Dennis

Kan detta vara samma?
Kopierat från det engelska forumet:
Following my post a few days ago regarding 2 vertical lines that have appeared on the screen. After contacting Toshiba, they arranged a service visit. The engineer has just left, saying the panel has failed and he will contact Toshiba to see if they want to replace the panel or the TV.

Postad 24 augusti 2008 - 15:31

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Jag fick precis också en vertikal grön/röd linje på min tv en bit in från vänsterkanten =(
Vet inte om den försvinner när tvn blir varm men jag blir väl tvungen o skicka iväg den antar jag, fan vad surt.

Har köpt från datapryl också, hur skötte de ärendet harry2?

edit:
Den försvann efter ett tag men det gör ju inte saken mycket bättre egentligen, fel är fel.

Redigerat av mzr, 24 augusti 2008 - 15:40.

Postad 02 september 2008 - 19:45

klubbe
  • klubbe
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har nyligen köpt en 46zf355 från Amentio, 17000 pix inkl. frakt.
Jag upplever bilden som grynig när jag tittar på blu-ray från ps3:an.
Kan det skilja på vilken film det är?, förväntade mig bättre bild.
Har jag missat någon inställning, någon annan som upplevt detta fenomen????

Postad 03 september 2008 - 06:43

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Bör väl ha med filmen eller dina inställningar att göra. hos mig ser hd-material fantastiskt ut.

Postad 03 september 2008 - 18:14

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Jag fick precis också en vertikal grön/röd linje på min tv en bit in från vänsterkanten =(
Vet inte om den försvinner när tvn blir varm men jag blir väl tvungen o skicka iväg den antar jag, fan vad surt.

Har köpt från datapryl också, hur skötte de ärendet harry2?

edit:
Den försvann efter ett tag men det gör ju inte saken mycket bättre egentligen, fel är fel.

Hur gick det med TVn mzr?

Postad 03 september 2008 - 19:17

klubbe
  • klubbe
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ska nog prova några fler filmer innan jag dissar tv´n.
Blu-ray filmen va jesse james. Bilar på dvd såg bra ut.

Någon som har några inställningar att dela med sig?

Postad 04 september 2008 - 06:07

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Ska nog prova några fler filmer innan jag dissar tv´n.
Blu-ray filmen va jesse james. Bilar på dvd såg bra ut.

Någon som har några inställningar att dela med sig?

Finns några tidigare i denna tråd, vet inte om t.ex. mzr har några andra.

Postad 04 september 2008 - 06:54

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Har inte skickat tv'n någonstans än. datapryl.se har hänvisat till powermill samtidigt som toshiba sagt att de numera lagar alla tv-apparater själva.
Nu senast fick jag en person att kontakta på toshiba från åf. Hoppas att han ser till att toshiba själva fixar detta, har läst mycket negativt om powermill.
Dessutom påstod någon att det låter som ett panelfel och i så fall byts tv'n mot en ny, det är det jag hoppas på. Känns surt att skicka en svindyr 4mån gammal tv till en kladdig serviceverkstad.

Vi får väl se vart det landar.

Postad 11 september 2008 - 15:41

Old man
  • Old man
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Du som letar inställningar kolla på avforums.com Skriv toshiba zf

Postad 17 september 2008 - 08:34

TrumJalle
  • TrumJalle
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jag fick hem min 46XF356 igår efter att min LG-plasma lämnat in handduken. Jag föll för det låga priset och de genomgående ganska goda omdömena jag sett. Till min förskräckelse insåg jag snabbt att det är otroligt massa backbleeding på den, från alla hörn och även från båda sidor kommer ganska mycket genomlysning. Eftersom jag aldrig haft en LCD-TV förr undrar jag nu om det ska vara såhär?

I testet av 46ZF355 på HDTVtest skriver recensenten att det var lite lite bleeding men att det försvann efter kalibrering. Vad jag än gjorde med min TV så är det i stort sett lika mycket bleeding.

Är min TV defekt eller är inte LCD-tekniken bättre än såhär?

Postad 26 september 2008 - 20:16

Skyrex
  • Skyrex
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag vill slå ett slag för den här tv-n. Den är grym i mina ögon. Jag föll först för designen och blev sedan nästan lika häpen över bilden sedan efter lite inställningar. Uppgraderingen från min 42" Philips 5331? plasma är överraskande stor och den fick förpassas till Sovrummet :D

Jag köpte Toshiban på Mediamarkt i somras för ca 15k, alltså 46"XF355. Ansåg att ZF då var för dyr och att 100Hz inte var värd de extra tusenlapparna, samtidigt som jag sett på nätet hävdas att XF inte belastades så mycket av 50hz tekniken.

Användningsområdet för tv-n är främst TV varav både HD och SD sändningar med min inspelningsbara Canal Digital-box är förvånansvärt bra. PS3ans bild är ruskigt krispig och klar och är en fröjd för ögat vid varje speltillfälle ;) Game och filmtrailers i Full-HD laddas ner ofta för att ge mig njutning och godis för ögat. (Testa att ladda ner Wipeout HD och njut!) Min Panasonic PTAE900-projektor har fått en paus från såväl film som spel sedan tv-n införskaffades ,då bilden på denna har en så pass skarpare upplevelse. Längtan efter en Full-HD projje har dämpats men framöver när pengar finns införskaffas även en sådan för "maximal upplevelse av storfilmer och vissa spel.

Mycket nöjd som sagt med bilden som i mina ögon dock krävde en del justeringar innan den gav ett värdigt resultat. Jag skulle önska mer personliga inställningar för bild och åsikter om vilken som är de mest optimala. Tänkte jag skulle testa de som redan lagts upp här och kan därefter själv delge huruvida de är bättre än mina egna.

Ett önskemål till är att fler kunde ge betyg och omdöme om denna tv på prisjakt så den åtminstone kan uppmärksammas mer än den tyvärr gjort hittills. Riktigt svalt medialt får man ju säga att det är om en tv som denna. Inte ett enda svenskt reportage har jag ännu inte sett iallafall.

Mvh JImmy

Postad 26 september 2008 - 20:45

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med dig om att det skrivs för lite om denna TV.
Det verkar vara svårt för Toshiba att ta marknadsandelar i Sverige.
Den verkar röna större intresse utomlands.

Postad 07 oktober 2008 - 11:45

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med om att det är en kanonbra tv. Bilden är suverän.
Tyvärr har jag dock fått ett panelfel på min så jag ska få en ny tv. Desvärre är modellen nu "discontinued" så det verkar som jag kommer få byta till en annan modell. Det ska visst komma nya i november sa Toshiba. Hoppas bara de nya modellerna är lika bra/bättre än ZF355.

Ingen som vet något om kommande modeller?

Postad 07 oktober 2008 - 14:56

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Jag svarade dig i din tidigare tråd du startade om det här. Så här svarade jag:
Uppföljaren till ZF355 är ZF575, den är planerad att släppas i tyskland någongång i oktober-november i två storlekar 40ZF575D och 46ZF575D när den dyker upp i Sverige är oklart.

Mer läsning här:

http://www.techradar...aling-tv-460011

http://www.avforums....ut-october.html

Postad 08 oktober 2008 - 10:42

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Tack för det, jag såg faktiskt att du svarat i en annan tråd efter jag skrev här.
Intressant info!!

Hoppas på att få en ZF575 =)

Postad 18 oktober 2008 - 01:00

pajson
  • pajson
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag provade inställningarna från "finska killen på min 46xf355DG och det var inte så bra, men med
inställningarna från TYSKLAND blev det kanonbra.
Mkt bra o snygg lcd-tv (betalade 10.990:- på inWarehouse.se)

Bildinställningar för 46´´ från en finsk kille:
Backlight: 28
Contrast: 90
Brightness: 54
Color: 53
Colour tint: -7
Sharpness: +10
Black stretch: Off
MPEG NR: Off
DNR: Off(low for some DVB chanels)
Color temperature: Normal
Active Backlight control: Off
Cinema mode: On(when available)
Film stabilization: Smooth
Active vision 100: On
XvYCC choice: Auto
3D Colour management:
Red +4 -1 +10
Green +15 +7 +7
Blue +4 -9 -15
Yellow -3 +4 +15
Mangenta 0 +2 +7
Cyanogen 0 +9 -13

Ytterliggare information från samma kille:
With 1080p24
-M100 and film stabilation off produces judder but it is a bit smoother than without m100.
-M100 and film stabilation standard judders but with steady frequency(unlike 3:2).
-M100 and film stabilation smooth has no judder what so ever.
-M100 off judders like with 3:2 pulldown(60Hz mode)
Toshiba 46ZF355D

Inställningar för 40´´ från ett tyskt forum: (D65-calibration). Source: www.hifi-forum.de
Active Back. Control - Off
Cinema Mode - On
Film Stabilization - Smooth
Active Vision M100 - On
3-D-Colour-Man. - On
xyYCC - Auto

Backlight 30
Contrast 90
Brightness 60
Color 30
Tint 0
Sharpness -20
Black Stretch - Off
MPEG-red. - Off
DNR - Auto
Colortemp. - Warm

3D-color management
Red +0 +6 -8
Green -15 +2 0
Blue -5 +15 0
Yellow -1 +10 0
Magenta -2 +2 0
Cyan -1 -13 0

Service-Menu:

BCUT =>01H 00000001B

GCUT => 00H 00000000B

RCUT =>FCH 11111100B

BDRV => 82H 10000010B

GDRV =>78H 01111000B

RDRV =>8DH 10001101B
Toshiba 40ZF355
[/quote]

Jag provade inställningarna från "finska killen på min 46xf355DG och det var inte så bra, men med
inställningarna från TYSKLAND blev det kanonbra.
Mkt bra o snygg lcd-tv (betalade 10.990:- på inWarehouse.se)

Bildinställningar för 46´´ från en finsk kille:
Backlight: 28
Contrast: 90
Brightness: 54
Color: 53
Colour tint: -7
Sharpness: +10
Black stretch: Off
MPEG NR: Off
DNR: Off(low for some DVB chanels)
Color temperature: Normal
Active Backlight control: Off
Cinema mode: On(when available)
Film stabilization: Smooth
Active vision 100: On
XvYCC choice: Auto
3D Colour management:
Red +4 -1 +10
Green +15 +7 +7
Blue +4 -9 -15
Yellow -3 +4 +15
Mangenta 0 +2 +7
Cyanogen 0 +9 -13

Ytterliggare information från samma kille:
With 1080p24
-M100 and film stabilation off produces judder but it is a bit smoother than without m100.
-M100 and film stabilation standard judders but with steady frequency(unlike 3:2).
-M100 and film stabilation smooth has no judder what so ever.
-M100 off judders like with 3:2 pulldown(60Hz mode)
Toshiba 46ZF355D

Inställningar för 40´´ från ett tyskt forum: (D65-calibration). Source: www.hifi-forum.de
Active Back. Control - Off
Cinema Mode - On
Film Stabilization - Smooth
Active Vision M100 - On
3-D-Colour-Man. - On
xyYCC - Auto

Backlight 30
Contrast 90
Brightness 60
Color 30
Tint 0
Sharpness -20
Black Stretch - Off
MPEG-red. - Off
DNR - Auto
Colortemp. - Warm

3D-color management
Red +0 +6 -8
Green -15 +2 0
Blue -5 +15 0
Yellow -1 +10 0
Magenta -2 +2 0
Cyan -1 -13 0

Service-Menu:

BCUT =>01H 00000001B

GCUT => 00H 00000000B

RCUT =>FCH 11111100B

BDRV => 82H 10000010B

GDRV =>78H 01111000B

RDRV =>8DH 10001101B
Toshiba 40ZF355
[/quote]

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.