Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007
(Spelkonsoler)
|
7
|
(249)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007
(Spelkonsoler)
|
3
|
(131)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 2008 60GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(107)
|
Inga priser |
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg)
|
5 år sedan |
Xbox 360- Problem (2051 inlägg)
|
11 år sedan |
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg)
|
12 år sedan |
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg)
|
15 år sedan |
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg)
|
16 år sedan |
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg)
|
16 år sedan |
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg)
|
16 år sedan |
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg)
|
16 år sedan |
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg)
|
17 år sedan |
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg)
|
17 år sedan |
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg)
|
17 år sedan |
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg)
|
17 år sedan |
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg)
|
17 år sedan |
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg)
|
18 år sedan |
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg)
|
18 år sedan |
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg)
|
18 år sedan |
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 12 January 2009 - 22:33
Lite sugen på att slå till när lönen landar den 23:e...
Postad 13 January 2009 - 13:09
Känsligt ämne... Om dom sätter ut det på boxarna lär ju bara jasper-xboxarna gå... Vem skulle köpa den sämre 360n när det står i klartext på kartongen att den senaste, förbättrade, finns i lådan bredvid?
Postad 13 January 2009 - 14:05
360 som 360
Sen om det står falcon, jasper eller zephyr på kartongen är nog inte det något som det reflekteras över i någon större utsträckning.
EDIT
Om dom miljömärker jasper så kanske någon tar notis om det iaf
Redigerat av Topper Harley 77, 13 January 2009 - 14:05.
Postad 13 January 2009 - 16:18
Postad 14 January 2009 - 12:58
Redigerat av Sailfast, 14 January 2009 - 12:58.
Postad 14 January 2009 - 13:53
Postad 14 January 2009 - 16:35
Postad 14 January 2009 - 17:17
Postad 14 January 2009 - 20:12
Vad menar du? De har ju höjt priset med en hundring på alla xboxar.Ser ut som webhallen fått in på lager nu och sänkt priset en hundring. Frågan är om man vågar beställa än? Kanske inte är så många jasper som man kan hoppas?
Postad 14 January 2009 - 20:15
Vad menar du? De har ju höjt priset med en hundring på alla xboxar.
Tyckte webhallen hade 2495 tidigare? Jag kanske har fel...
Postad 14 January 2009 - 21:35
Tyckte webhallen hade 2495 tidigare? Jag kanske har fel...
Value bundle (med Indiana Jones och Kung Fu Panda) ligger på 2499:
http://www.webhallen...id=91847&view=2
Köpte för 2299 för två veckor sedan och trodde inte att priset skulle gå upp efter det.
Postad 14 January 2009 - 22:17
Postad 14 January 2009 - 22:44
Redigerat av qazqa, 14 January 2009 - 22:44.
Postad 14 January 2009 - 23:09
Skickade ett mail till webhallen och svaret de skickade tillbaks var inget att glädjas över.
Frågan är hur insatt han är? Elgiganten hade ju några jaspers för ett tag sedan, så till Sverigen har den kommit.
Jag ska till webhallen gbg imorgon och kolla deras nyligen inkommna pro, rapport kommer lämnas efter det besöket.
Redigerat av Unregisteredc888894c, 14 January 2009 - 23:15.
Postad 15 January 2009 - 00:05
Frågan är hur insatt han är? Elgiganten hade ju några jaspers för ett tag sedan, så till Sverigen har den kommit.
Jag ska till webhallen gbg imorgon och kolla deras nyligen inkommna pro, rapport kommer lämnas efter det besöket.
Ja det är ju frågan. Han borde inte göra så säkra uttalanden eftersom han säger att han inte visste helt och hållet tycker jag.
Det uppskattas!
Postad 15 January 2009 - 09:15
Postad 15 January 2009 - 10:27
/Daniel
Postad 15 January 2009 - 10:33
ett sätt är ju att köpa en arcade och ett 60gb starter kit, om man verkligen vill ha en jasper (jag vill verkligen ha en jasper, och jag funderar helt klart på att göra så)
/Daniel
Mm, fast blir lite dyrare.
Jag vill ju ha en svart med... :/
Postad 15 January 2009 - 13:40
Redigerat av Unregisteredc888894c, 15 January 2009 - 13:41.
Postad 15 January 2009 - 21:40
De höjer väl för att det är en smärre brist på konsoler i Sverige just nu.
....Och för att de flesta stora kedjor + distributörerna antagligen köper in från MS i euros: då kronan har blivit så svag så är det omöjligt att sälja en Arcade för 1800 eller en Pro för 2300 och samtidigt gå med vinst.
Detta är nog också anledning till att de flesta kedjor har nära noll lager just nu, de har nog ställt in sina ordrar och försöker förhandla fram bättre priser från MS när kronan är så svag.
Postad 15 January 2009 - 21:57
Jag orkade inte vänta på "Jasper" utan slog till på en "Value Bundle" Pro från Komplett. Ska ge Xboxen till frugan i födelsedagspresent ihop med "Lips". Hoppas att hon inte hänger här på forumet... :-)Någon (som kanske jobbar i branschen) som vet när nya XBOX-leveranser väntas? Det verkar ju som om de stora kedjorna (Elgiganten, OnOff, Siba...) har tomt i hyllorna så här efter julhandeln.
Lite sugen på att slå till när lönen landar den 23:e...
Postad 15 January 2009 - 23:34
Ibland har elgigantens internet lager koll fel, det stod att det inte fanns några på lager när jag köpte wii't därifrån också men den fanns på lager när vi väl var där.
Dock så känner jag nån som jobbar i elgiganten så han kan ha fixat fram en
Och skillnaden mellan Falcon och Jasper är bara några procent, tror falcon hade en på 6 - 8% medans Jasper skulle vara på 3 - 6%. Så om man lägger den bredvid fönstret så borde den leva längre
Redigerat av qazqa, 15 January 2009 - 23:35.
Postad 16 January 2009 - 00:26
Man får väll slå till denna http://www.elgigante...zUAAAEOEo9ZtSz0
Ibland har elgigantens internet lager koll fel, det stod att det inte fanns några på lager när jag köpte wii't därifrån också men den fanns på lager när vi väl var där.
Dock så känner jag nån som jobbar i elgiganten så han kan ha fixat fram en.
Och skillnaden mellan Falcon och Jasper är bara några procent, tror falcon hade en på 6 - 8% medans Jasper skulle vara på 3 - 6%. Så om man lägger den bredvid fönstret så borde den leva längre.
Är jag full eller är jag bara dum som inte fattar vad du snackar om? 6-8% och 3-6% vad?
Postad 16 January 2009 - 01:45
Men efter mer forskning så är det så att Falcon har 10 - 16% chans att få RROD och Jasper ligger under 10%.
Postad 16 January 2009 - 01:59
Det är hur stor chans man har att få RROD på Falcon / Jasper.
Men efter mer forskning så är det så att Falcon har 10 - 16% chans att få RROD och Jasper ligger under 10%.
Och dessa siffror får du hur?
Med tanke på att Jasper knappt existerar så är det förbluffande att du kan presentera under 10%.
Postad 16 January 2009 - 07:00
Och skillnaden mellan Falcon och Jasper är bara några procent, tror falcon hade en på 6 - 8% medans Jasper skulle vara på 3 - 6%. Så om man lägger den bredvid fönstret så borde den leva längre.
Och allt extra minne man får i Jasper också. Och tystare. Och mindre strömförbrukning. Osv osv.
Postad 16 January 2009 - 10:51
Ok, men om du känner en som jobbar på Elgiganten kan du väl fråga honom om han vill sälja 20 xboxar på en dag? Det borde väl ge en hyfsad provision. Bara att leta lite på deras lager och sedan stå beredd när en massa Minhembio-forumiter glider in i affären och ger honom den hemliga Jasper-handskakningen...Man får väll slå till denna http://www.elgigante...zUAAAEOEo9ZtSz0
Postad 16 January 2009 - 11:46
Det är hur stor chans man har att få RROD på Falcon / Jasper.
Och vem har fått fram dessa siffror? Och hur?
Postad 16 January 2009 - 12:38
Han kan få fram en Pro eller Elite med Jasper? Väldigt troligt du. Dessa har ju inte ens skeppats till Sverige än. Förutom när det gäller Arcade.
Postad 16 January 2009 - 14:07
Postad 16 January 2009 - 14:11
Tror inte att menade att det skulle vara Jasper, utan att "det får duga" med en Falcon - som är slut i allas lager men som hans vän kanske har fixat fram ändå.
Jo. Men de finns ju i lager på massor av ställen på nätet.
Postad 16 January 2009 - 19:53
Skämt åsido, lådan ger inte ifrån sig mer än ett stilla surrande, även när man kört en stund. Är glad att jag inte väntade på "Jasper"! För vem vet vad som kommer efter den, som kanske är värt att vänta på?
Och så blir det ju fler "Jasper" över till er som VERKLIGEN vill ha en när dom kommer i lager...
Postad 17 January 2009 - 00:15
Postad 17 January 2009 - 00:20
Har gått och funderat nu länge över att skaffa xbox, men det som håller mig tillbaka är Jasper såklart. Är det ingen som har något bra "tips" när de kommer ut officiellt i butiker och är det någon som verkligen testat och sett hur stor skillnad det är på falcon och jasper mer än el-förbrukning? Någon skillnad rent "flytet" osv? enligt en video på youtube låter nästa Jasper värre, typ ljusare tjut: http://www.youtube.c...h?v=5NByr51PDEo
Vad jag hört så är det ren slump ang. grundljudet man får på sin Xbox. Men Jasper drar ju mindre ström o blir därmed kallare och därmed snurrar fläktarna långsammare. Att den drar mindre ström och har MYCKET mer minne räcker som anledning för att vänta tycker jag.
Postad 17 January 2009 - 03:20
Vad jag hört så är det ren slump ang. grundljudet man får på sin Xbox. Men Jasper drar ju mindre ström o blir därmed kallare och därmed snurrar fläktarna långsammare. Att den drar mindre ström och har MYCKET mer minne räcker som anledning för att vänta tycker jag.
Tror du kommer bli besviken. Tydligen, och även min egen uppfattning, så spinner fläktarna i Falcon och Jasper lika. Tror fläktarna har 3 eller 4 lägen där jasper och falcon går på det lägsta mer eller mindre hela tiden. Där finns potential att jasper skulle kunna vara tystare men då får man fixa egna fläktar, något iaf jag ska göra.
Fläktar har liksom ett lägst varvtal där de ej går ner längre oavsett och det verkar inte som Microsoft lagt någon större kraft på att uppgradera fläktarna i samma veva.
Dessutom är det lite lotto på vilket fabrikat det är på fläktarna vilket gör att en jasper faktiskt kan upplevas som mer högljud än en falcon.
Redigerat av PalmiNio, 17 January 2009 - 03:22.
Postad 17 January 2009 - 11:45
Tror du kommer bli besviken. Tydligen, och även min egen uppfattning, så spinner fläktarna i Falcon och Jasper lika. Tror fläktarna har 3 eller 4 lägen där jasper och falcon går på det lägsta mer eller mindre hela tiden. Där finns potential att jasper skulle kunna vara tystare men då får man fixa egna fläktar, något iaf jag ska göra.
Fläktar har liksom ett lägst varvtal där de ej går ner längre oavsett och det verkar inte som Microsoft lagt någon större kraft på att uppgradera fläktarna i samma veva.
Dessutom är det lite lotto på vilket fabrikat det är på fläktarna vilket gör att en jasper faktiskt kan upplevas som mer högljud än en falcon.
Nej jag kommer inte bli besviken eftersom jag inte har någon Xbox. Jag kommer bli nöjd med en Jasper eftersom jag vet att den är svalare och drar mindre ström och har mer minne.
Sen går det ju att installera spel nu med så att de körs från disken, vilket medför att skivan inte snurrar hela tiden. Det är ju den som låter mest på 360.
Postad 18 January 2009 - 14:32
EK
Postad 18 January 2009 - 14:34
Är det bara med Jasper som det går att lägga över spel till hårddisken (för att slippa dvd spelarens "spinnande") eller funkar det om jag köper en Elite från lagerhylan idag?
EK
Funkar med alla som har disk. Det är en mjukvaruuppgradering.
Postad 18 January 2009 - 19:13
Redigerat av uppviglare, 18 January 2009 - 19:14.
Postad 18 January 2009 - 19:15
nää jag stod inte ut att vänta längre så jag beställde en Premium och Fifa 09 från webhallen
Om jag har tur kanske det är en Jasper ändå =D I'll keep you updated
Hoppas du köpte FIFA 09 på OnOff för 379 kr.
Postad 18 January 2009 - 19:18
Hoppas du köpte FIFA 09 på OnOff för 379 kr.
Det gjorde jag faktiskt inte =O dum som jag är... men vafan.. 90 spänn inkl frakt. Inte så stor skillnad.. Men många bäckar små...
Postad 18 January 2009 - 19:34
Lol var att det tydligt syntes på förpackningarna i butiken att "någon" försök läsa tillverknings datumet.
EK
Postad 18 January 2009 - 21:03
Tror du missuppfattat det hela (eller så är det jag som gjort det istället), mig veterligen började Jasper tillverkas tidigare än så. Anledningen till att den inte finns i butik har egentligen inte så mycket att göra med när den tillverkades utan att lagren hos butikerna har varit fulla. Skulle butikerna inte vänta tills lagren är tomma hade en viss effekt uppstått (som jag inte minns namnet på just nu tyvärr) och detta är något både MS och butiker vill slippa av uppenbara anledningarVar iväg för ett par timmar sedan och köpte Elite bundle (Indy&Panda) på Media Markt (Bäckebol), de hade slut på konsoler för ett par veckor sedan och sa att de skulle få in nya efter den 10:e jan. Tveksam till vad de menar med nya, när den jag köpte är tillverkad 2008-09-16, alltså 0% chans att det är en Jasper.
Lol var att det tydligt syntes på förpackningarna i butiken att "någon" försök läsa tillverknings datumet.
EK
Redigerat av Jack of all trades, 18 January 2009 - 21:13.
Postad 18 January 2009 - 21:19
Tror du missuppfattat det hela (eller så är det jag som gjort det istället), mig veterligen började Jasper tillverkas tidigare än så. Anledningen till att den inte finns i butik har egentligen inte så mycket att göra med när den tillverkades utan att lagren hos butikerna har varit fulla. Skulle butikerna inte vänta tills lagren är tomma hade en viss effekt uppstått (som jag inte minns namnet på just nu tyvärr) och detta är något både MS och butiker vill slippa av uppenbara anledningar
. Alltså är borde det finnas en viss chans (om än väldigt liten) att det var en Jasper du köpte...
Okej, uppenbarligen har jag det. På tagen står det: TEAM FDOU, LOT NO:0838, FOR DISTRIBUTION IN EN/NL/IT/DE/ES/SV EMEA
Jag har inte hunnit packa upp den än, så först imorgon får jag veta.
EK
Postad 19 January 2009 - 19:56
nää jag stod inte ut att vänta längre så jag beställde en Premium och Fifa 09 från webhallen
Om jag har tur kanske det är en Jasper ändå =D I'll keep you updated
Det var ett vettigt beslut.
Om Jasper hade en felprocent på 0% så vore det ju givet att man väntade men det är det ingen som vet och Microsoft lär knappast ha gått ut och sagt det heller. Är det hållbarheten man är orolig för så är det väl bara att köpa en Falcon och hoppas att den går sönder inom två år, alternativt se till att den går sönder inom två år så att man får en ny?
För mig är det viktiga ljudnivån och eftersom det inte är någon skillnad där så duger Falcon bra.
Undrar när någon här blir uttråkad och börjar lura ut alla Jaspertokiga till olika butiker?
Postad 19 January 2009 - 20:40
Det var ett vettigt beslut.
Om Jasper hade en felprocent på 0% så vore det ju givet att man väntade men det är det ingen som vet och Microsoft lär knappast ha gått ut och sagt det heller. Är det hållbarheten man är orolig för så är det väl bara att köpa en Falcon och hoppas att den går sönder inom två år, alternativt se till att den går sönder inom två år så att man får en ny?
För mig är det viktiga ljudnivån och eftersom det inte är någon skillnad där så duger Falcon bra.
Undrar när någon här blir uttråkad och börjar lura ut alla Jaspertokiga till olika butiker?
Ja det verkar ju kunna ta månader innan man ska va säker på att få en Jasper nästan.. Och dom senaste Falcon verkar ju inte dåliga heller. Kan man köra den i en byrålåda full med kläder i 36 H så bör det va ganska okej?!
Installerar man spelen på hårddisken och har någon form av volym på stereon så lär man klara sig helt okej ändå tror jag =)
Postad 20 January 2009 - 08:15
OnOff har denna i lager. Om jag nöjer mig med 60 GB så är ju detta en bättre deal än att slänga ut 1200kr på en 120GB disk. För visst är jag väl garanterad att få en ny fin Falcon om jag beställer denna? Att vänta på Jasper känns inte helt nödvändigt faktiskt om det ändå är samma ljudnivå på dom. Skulle ni nöja er med 60 GB eller är det skönt att ha 120?
Edit:
Eller är det verkligen så stor skillnad i ljudnivå? Tycker egentligen att min 360 är lagom tyst i början, men när man spelat och fläktarna ökar lite grann i varv får jag ett ganska irriterande ljud från dom. Inte högt alls egentligen, men det ligger på ett varvtal som känns lite irriterande. Tänker inte ens på det när jag spelar, men lyssnar man på musik eller ser film är det desto mer märkbart tyvärr. Då är det faktiskt störande.
Måste vara billiga fläktar. När jag tänker efter så är det ju inte det själva susande "blås-ljudet" som är störande, utan det låter mer som billiga borstade fläktmotorer som maler och gnager och vid just det varvtalet låter det lite extra illa.
Sitter det kanske samma fläktar i både gamla och nya boxar? Eller är det ett lotto där med som med dvd-läsarna tidigare?
Redigerat av SejLax, 20 January 2009 - 10:51.
Postad 22 January 2009 - 21:12
Iaf det är inte en jasper, vilket inte var oväntat. Tillverkad V.42 av FDOU så det väll precis på gränsen?! Men det stod iaf 14,2A bak på. Så det är möjligt att det inte långt borta tills Jasperna börjar komma?!
Postad 23 January 2009 - 08:21
OT, men Webhallen räknar jag alltid med en eller ett par extra dagars leveranstid ifrån. Har aldrig fått snabb leverans från dom. Iofs inte jättemånga beställningar, kanske 5-6 st spel som jag beställt totalt. Men alla har funnits i lager, men ändå inte skickats förrän 2-3 dagar efter min beställning.Webhallen brukar va snabba, så det va väll otur antar jag...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Officiell Tråd- Xbox 360
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?