Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lg KU990 va tror ni om denna?

1146 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Viewty KU990 (Mobiltelefoner) 4 7,51 (71) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 10 december 2007 - 11:37

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
En fråga dock, då jag inte är experten på minneskort ;-)

Har en SE K800i nu som kör med "Memory Stick Micro" minnen..
Passar mitt 2gb i denna tfn? Eller måste man köra via nån konverter?
Annars får man väl förhandla med närmaste affär om byte ;-)

Thx!

Postad 10 december 2007 - 13:18

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

En fråga dock, då jag inte är experten på minneskort ;-)

Har en SE K800i nu som kör med "Memory Stick Micro" minnen..
Passar mitt 2gb i denna tfn? Eller måste man köra via nån konverter?
Annars får man väl förhandla med närmaste affär om byte ;-)

Thx!

Du får lov att köpa ett nytt :lol: Ett micro Sd kort

Postad 10 december 2007 - 13:59

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hallå!

Jag har en fundering. Hur förvarar ni era telefoner när ni inte har den i handen? Själv har jag alltid telefonen i byxfickan. Hur väl tål skärmen på denna lur repor, och hur blir det med handhavandet om en repa (eller flera) uppstår. Blir skärmen mindre känslig och därmed svårare att använda?
Är det någon son använder sådan där skddsplast som finns att klistra på pekskärmar? gör sådan plast att skärmen blir "sämre"?

Är väldigt sugen på denna lur men vill ju inte behöva förvara den i sammetspåse för att den ska leva mer än 2 månader..

Mvh
/
Harry

Postad 10 december 2007 - 15:21

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Hallå!

Jag har en fundering. Hur förvarar ni era telefoner när ni inte har den i handen? Själv har jag alltid telefonen i byxfickan. Hur väl tål skärmen på denna lur repor, och hur blir det med handhavandet om en repa (eller flera) uppstår. Blir skärmen mindre känslig och därmed svårare att använda?
Är det någon son använder sådan där skddsplast som finns att klistra på pekskärmar? gör sådan plast att skärmen blir "sämre"?

Är väldigt sugen på denna lur men vill ju inte behöva förvara den i sammetspåse för att den ska leva mer än 2 månader..

Mvh
/
Harry

Tjo
Jag förvarar min i byxfickan med skärmskyddet(Plastskydd som du sätter på skärmen.) du fick med.Inte en skråma så långt ögat kan nå :lol:
Har haft min i snart en vecka.

Postad 10 december 2007 - 16:32

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hallå!

Mvh
/
Harry

Tjo
Jag förvarar min i byxfickan med skärmskyddet(Plastskydd som du sätter på skärmen.) du fick med.Inte en skråma så långt ögat kan nå :lol:

Ok, fint då verkar inte det vara något problem.

en annan fråga; hur fungerar det när man pratar i luren, blir det inte lätt att man trycker på skärmen med kinden och går in i olika menyer osv, eller är skärmen låst under samtal?

Min största fråga gäller dock sms, och textinmatning. hur är den i responsen på att skriva sms. skickar ett 20-40tal sms om dagen och vill således ha en telefon som inte begränsar mig i skrivandet och hastighet.

är som sagt väldigt nyfiken på denna telefon men har ingen erfarenhet av pekskärmar.

/
Harry

Postad 10 december 2007 - 16:58

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Hallå!

Mvh
/
Harry

Tjo
Jag förvarar min i byxfickan med skärmskyddet(Plastskydd som du sätter på skärmen.) du fick med.Inte en skråma så långt ögat kan nå B)

en annan fråga; hur fungerar det när man pratar i luren, blir det inte lätt att man trycker på skärmen med kinden och går in i olika menyer osv, eller är skärmen låst under samtal?

Min största fråga gäller dock sms, och textinmatning. hur är den i responsen på att skriva sms. skickar ett 20-40tal sms om dagen och vill således ha en telefon som inte begränsar mig i skrivandet och hastighet.

är som sagt väldigt nyfiken på denna telefon men har ingen erfarenhet av pekskärmar.

/
Harry

Den är låst och går att låsa upp med några knapptryckningar på sidan av telefonen.
Min första pekskärm och sms går som en dans :lol:

Postad 10 december 2007 - 17:23

Artifaction
  • Artifaction
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
I manualen står det att man kan gå in i menyn spel & program/mina applikationer och där ska det finnas en "hämta fler spel" men jag kan inte hitta någon sådan funktion? någon som hittat det?

Postad 10 december 2007 - 18:13

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Rätt hyfsad telefon faktiskt :lol:

Postad 10 december 2007 - 18:22

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

I manualen står det att man kan gå in i menyn spel & program/mina applikationer och där ska det finnas en "hämta fler spel" men jag kan inte hitta någon sådan funktion? någon som hittat det?

Hittar det inte heller.

Edit* 3 nya bilder värda att see på då dem blev mkt bättre än de tidigare.

Någon som har några erfarenheter med tele2(comviq)?Måste man ringa för att be dem att skicka 3g kort? Har mailat och har inte ens fått svar. Pm:a mig Isf
Tack.

Edit igen*
Finns test på m3 att läsa om viewty.
Det den får minus för är inget Wlan och krånglig sd-kort plats.

http://www.m3.idg.se/2.1022/1.134294

Redigerat av Unregistered0354d681, 10 december 2007 - 19:41.

Postad 10 december 2007 - 18:35

KU 990
  • KU 990
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har precis köpt en KU990 och surfade in på min mail på yahoo.
Allt ser ut som vanligt förutom att jag ej får fram själva mailet, vad göra?

Förövrigt så tycker jag telefonen är kanon och ger hög kvaltetskänsla.

Postad 10 december 2007 - 20:00

Ponta86
  • Ponta86
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
det verkar ta tid innan den kommer till 3. den skulle komma samtidigt till 3 som obunden men nu har till och med telenor telefonen. någon som vet när det är dags för 3? Annars får de väl bli en obunden

Postad 10 december 2007 - 22:15

Jockopoc
  • Jockopoc
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
var först inne på telenor i helgen, där skulle dom ha 199kr +150kr förhöjd månavgift i 24 mån. sen var jag inne på the phonehouse och frågade om dom visste när den skulle komma till tre. det visste dom såklart inte och frågade varför jag ville ha tre. jag svarade att jag tror den kommer bli billigast där. blev nästan idiotförklarad för att jag ville ha tre: "asså mina kompisar som har tre har aldrig någon täckning någonstans, det är helt värdelööööst" o sen skulle dom sälja på mig ett annat abbonnemang. 199kr+199kr förhöjd mån.avgift i 24 månader... rena rånet. på väg ut ur butiken kom dom med ett just-nu-erbjudande =) en SE-blutooth-boll-högtalare för 600 kr om jag tecknade där och då. nej tack.

gick sedan in på tre-butiken i samma galleria och där sa dom att den kommer till tre 14e eller 17e dec och att den skulle kosta 199kr+99kr förhöjd mån.avgift i 18 månader. förmodligen 199+89 om man tecknar på tre.se. klart billigast alltså.

jag väntar på tre!

Postad 10 december 2007 - 22:52

Unregistered62c3bece
  • Unregistered62c3bece
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
enl en johan på tre så kommer dom få in denna och några andra på Fredag,14/12.

Postad 10 december 2007 - 22:57

Booonie
  • Booonie
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Var och hämtade ut min ku990 idag
är inte alls nöjd med den. inte ännu iaf
reklamen visa en riktigt flashig telefon men så flashig var den inte
tänkte lämna tillbaka den imorgon men öppet köp gäller inte mobiltelefoner står d på kvittot:/
då får man vell dras med den här telefonen ett tag till då

Postad 10 december 2007 - 23:03

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

tänkte lämna tillbaka den imorgon men öppet köp gäller inte mobiltelefoner står d på kvittot:/

Hur kan du inte vara nöjd med den? Tycker det är stort steg för lg och jag har inte funnit ett enda fel på den än så länge.Att du sen har en riktigt duglig videokamera i fickan är inte heller fel.

Postad 10 december 2007 - 23:33

Booonie
  • Booonie
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hur kan du inte vara nöjd med den? Tycker det är stort steg för lg och jag har inte funnit ett enda fel på den än så länge.Att du sen har en riktigt duglig videokamera i fickan är inte heller fel.

det är min första lg
säkert ett stort lyft för lg
har en se p1i nu men den har för dålig kamera, därför tänkte jag prova en lg
kameran är då mycket bättre i lg:n men vet inte om den kan konkurera med n95:ans
fast då är n95:an en skit telefon istället
Tycker menyerna är tråkiga,
sen en fråga angående lg:n
hur stänger man av edge i viewty:n?
får pilla liter mer i telefonen nu när jag ändå inte får lämna tillbaka den

Postad 11 december 2007 - 08:51

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Vad är det för operativsystem i telefonen? och framförallt, vilka möjligheter finns det att installera tredjepartsapplikationer och teman?
Håller med tidigare talare om att menyn inte ser så kul ut som den skulle kunna göra.

/
Harry

Postad 11 december 2007 - 09:48

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Vad är det för operativsystem i telefonen? och framförallt, vilka möjligheter finns det att installera tredjepartsapplikationer och teman?
Håller med tidigare talare om att menyn inte ser så kul ut som den skulle kunna göra.

/
Harry

Det är lgs egna.
Jag använder menyn för att den är lättanvänd och inte för att den ska vara snygg ;)

Postad 11 december 2007 - 10:08

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

/
Harry

Det är lgs egna.
Jag använder menyn för att den är lättanvänd och inte för att den ska vara snygg ;)

ok, möjligheten att installera program och teman är ganska begränsat, om inte obefintligt med andra ord?
är van nokia n-seriesanvändare så man kanske har blivit lite bortskämd med detta ;-)

Postad 11 december 2007 - 10:11

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

/
Harry

Det är lgs egna.

ok, möjligheten att installera program och teman är ganska begränsat, om inte obefintligt med andra ord?
är van nokia n-seriesanvändare så man kanske har blivit lite bortskämd med detta ;-)

Teman är väl inte begränsat men program är det då mindre av.

Postad 11 december 2007 - 11:03

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hallå!

Mvh
/
Harry

Tjo

/
Harry

Den är låst och går att låsa upp med några knapptryckningar på sidan av telefonen.
Min första pekskärm och sms går som en dans ;)

En liten följdfråga; skriver du sms med tummen och med hjälp av t9? Jag vill helst kunna sköta luren med en hand och speciellt när man skriver sms.

Postad 11 december 2007 - 11:06

Unregistered9bae0dbb
  • Unregistered9bae0dbb
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har ungefär 10 spel och 3 program installerade på min Viewty just nu. Utbudet är lite begränsat men inte obefintligt. ;)

Postad 11 december 2007 - 11:26

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
hmm kom att tänka på en sak min k800i pallar med, och som jag använder ofta.

HID (human interface device) kompatiblitet - finns det på denna?
Någon som känner för att testa?

använder det själv till att via blåtand styra olika applikationer på datorn.. (vlc & winamp för det mesta).

EDIT: efter jag läst runt lite verkar det vara en SE grej, så inte så troligt att LG stödjer detta =/ Om man inte har tur och kan lösa det med något litet program förstås...

Redigerat av Itzo, 11 december 2007 - 11:38.

Postad 11 december 2007 - 14:41

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jag har ungefär 10 spel och 3 program installerade på min Viewty just nu. Utbudet är lite begränsat men inte obefintligt. ;)

tufft, vad är det för spel/program. vart hittade du det?

kan man på denna telefon ha flera program öppna och bläddra mellan dem? dvs skriva ett sms, byta till kalendern och sedan fortsätta med sms:et...

går det att kopiera text, t ex från en anteckning till ett sms?

/
bortskämd nokia-användare

Postad 11 december 2007 - 16:04

Unregistered9bae0dbb
  • Unregistered9bae0dbb
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag har ungefär 10 spel och 3 program installerade på min Viewty just nu. Utbudet är lite begränsat men inte obefintligt. :P

tufft, vad är det för spel/program. vart hittade du det?

kan man på denna telefon ha flera program öppna och bläddra mellan dem? dvs skriva ett sms, byta till kalendern och sedan fortsätta med sms:et...

går det att kopiera text, t ex från en anteckning till ett sms?

/
bortskämd nokia-användare

Programmen jag har installerade nu (förutom de förinstallerade) är Opera Mini, MobyExplorer och MovaMessenger som jag använder mig av för att gratis kunna skicka och ta emot MSN Messenger meddelanden. Det är ett ganska dåligt program men det fungerar iaf :)

Spelen hittade jag i forum-delen på denna sida: http://ku990.co.uk/
Där finns det nu ca 50-60 spel, men jag har inte orkat testa alla ännu. Spel som jag har testat och har installerat just nu är Alpha Wing, Ancient Empires II (Har spelat detta flera timmar. Rätt skoj faktiskt!), Beach MiniGolf, Block Breaker Deluxe, Brain Challenge (bra att träna upp hjärnan ibland), The Sims 2: Pets (rätt dåligt faktiskt), 3D Balloon Race (ungefär så kul som det låter), Absolute Puzzle, Ace of Spades, Heroes (baserat på tv-serien), LEGO Star Wars och Rainbow Six: Vegas.

Att skriva ett SMS och sedan switcha till kalendern och sen tillbaka går utmärkt. Du kan även ha igång MP3-spelaren eller något annat program om du vill. Man kan ha igång ett nedladdat program och flera av telefonens inbygga program (MP3-spelare, Anteckningar, Kalender, Skriva SMS osv.), men man kan inte ha igång två nedladdade program samtidigt.

Det går att dra med fingret och markera en text och sedan kopiera den, men det verkar som att den texten bara kan klistras in i samma program. Så man kan inte kopiera något i en anteckning och sen klistra in det i ett SMS. :)

Postad 11 december 2007 - 16:25

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

En liten följdfråga; skriver du sms med tummen och med hjälp av t9? Jag vill helst kunna sköta luren med en hand och speciellt när man skriver sms.

Ja om du har i sifferknappsläge.Om du kör på tangetbordsläge blir det lite svårt med bara en hand :P

Postad 11 december 2007 - 16:56

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Ja om du har i sifferknappsläge.Om du kör på tangetbordsläge blir det lite svårt med bara en hand :P

haha...jo det är ju klart. tänkte mest om den går att skriva snabba sms med så likt en vanlig nummerknappsats som möjligt. med qwerty antar jag att man skriver fort, så länge peksärmen hänger med.

denna lur blir bara mer och mer intressant...

Postad 11 december 2007 - 17:19

Jockopoc
  • Jockopoc
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
vad får man får kvalitet om man lägger in en divx-film och spelar upp den på teven via tv-out? har själv en mediaspelare cowon iaudio a2 som har den funktionen och på teven blir det ingen drömbild men helt ok.

Postad 11 december 2007 - 17:44

kallep88
  • kallep88
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
har nästan bara läst positiva saker om denna lur nu och är sjuuuukt sugen på den, men finns det några nackdelar då?

- hur är det med repor i skärmen? blir den lätt repig, likt en ipod?
- lämnas det kvar fettfläckar på skärmen om du inte har nytvättade händer?
- eftersom det inte är något linslock, hur klarar sig linsen?

tacksam för svar alla!

Postad 11 december 2007 - 17:56

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

har nästan bara läst positiva saker om denna lur nu och är sjuuuukt sugen på den, men finns det några nackdelar då?

- hur är det med repor i skärmen? blir den lätt repig, likt en ipod?
- lämnas det kvar fettfläckar på skärmen om du inte har nytvättade händer?
- eftersom det inte är något linslock, hur klarar sig linsen?

tacksam för svar alla!

Jag har inte märkt av några repor. Du får med linssydd till skärmen.
Fettfläckar blir det på alla touchskärmar
Linsen klarar sig sätt bra faktiskt.Om den blir något smutsig är det ju bara att torka av.

Postad 11 december 2007 - 21:14

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Hittar det inte heller.

Edit* 3 nya bilder värda att see på då dem blev mkt bättre än de tidigare.

Någon som har några erfarenheter med tele2(comviq)?Måste man ringa för att be dem att skicka 3g kort? Har mailat och har inte ens fått svar. Pm:a mig Isf
Tack.

Edit igen*
Finns test på m3 att läsa om viewty.
Det den får minus för är inget Wlan och krånglig sd-kort plats.

http://www.m3.idg.se/2.1022/1.134294

fasen den fick riktigt bra betyg :)
blir denna när abonnemanget går ut i januari :P

Postad 11 december 2007 - 22:02

highless
  • highless
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hur tryckkänslig är skärmen? Måste man verkligen trycka eller räcker det med att man rör skärmen? kan man jämföra tryckkänsligheten med SE K850i, dom där 3 touchknapparna som den har. =)

Postad 11 december 2007 - 22:10

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Hur tryckkänslig är skärmen? Måste man verkligen trycka eller räcker det med att man rör skärmen? kan man jämföra tryckkänsligheten med SE K850i, dom där 3 touchknapparna som den har. =)

Har testat k850i och jag upplever touch:en som snarlika men nu efter jag satt ditt skyddet för skärmen får du nog trycka en aning hårdare.

Postad 12 december 2007 - 00:16

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Nåt jag stör mig på är att man inte kan använda skrollfunktionen i alla menyer, tex när man är inne bland sina bildfiler, eller musik filer. Då måste man antingen använda ringen kring kameran eller använda pennan som medföljer(vilket jag vägrar då den hänger i ett snöre= uteslutet har aldrig med mig den).

Postad 12 december 2007 - 12:26

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Nåt jag stör mig på är att man inte kan använda skrollfunktionen i alla menyer, tex när man är inne bland sina bildfiler, eller musik filer. Då måste man antingen använda ringen kring kameran eller använda pennan som medföljer(vilket jag vägrar då den hänger i ett snöre= uteslutet har aldrig med mig den).

Tycker inte det är svårt att använda ringen, väldigt enkelt med andra ord.Inget som stör mig direkt.
Sen kan du ju sätta pennan på nycklarna eller nått.

Postad 12 december 2007 - 14:12

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Nä svårt är det inte, men väldigt störande, känns halvfärdigt på nåt sätt. Mest naturliga borde ju vara att det är samma navigeringsätt i hela menyn...

Postad 12 december 2007 - 15:14

kallep88
  • kallep88
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
hur är operativsystemet?

har bara haft nokia, sony ericsson i hela mitt liv. kommer jag tröttna snabbt på lg?
Jag menar... Lg är ju lite mer ett budget märke, märks det på något sätt?

Postad 12 december 2007 - 15:18

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

hur är operativsystemet?

har bara haft nokia, sony ericsson i hela mitt liv. kommer jag tröttna snabbt på lg?
Jag menar... Lg är ju lite mer ett budget märke, märks det på något sätt?

Har aldrig haft lg innan heller innan jag köpte denna.Operativsystemet är väldigt lättanvänt.
Om lg var ett budgetmärke så har dem tagit ett stort kliv framåt me viewty.
Ser den mer som en lyxvara :) Då med tanke på att alla nära och kära är avundsjuka.

Postad 12 december 2007 - 15:50

molm
  • molm
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej!

Har med spänning följt era inlägg om denna telefon. Den verkar vara precis vad jag vill ha! Var inne på elgiganten i sisjön, Göteborg igår och tittade lite på den. Riktigt nice får jag säga. Har en fråga till Er som är lyckliga ägare av telefonen; hur är det med åäö när man kör med "tangentbordet"? Måste man trycka på en knapp för att få fram dessa tecken eller är de där som på ett vanligt svenskt tangentbord. Det verkar vara lite omständigt om man till expempel bloggar och skriver längre texter. För SMS är det kanske ok.
Hoppas att någon kan svara på detta!

MVH Martin

Postad 12 december 2007 - 16:06

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1 364 inlägg
  • 0
Mitt abonemang hos 3 går strax ut & denna lur verkar mkt trevlig , är det någon som vet om 3 skall ta in den i sortimentet .

Postad 12 december 2007 - 17:18

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Har en fråga till Er som är lyckliga ägare av telefonen; hur är det med åäö när man kör med "tangentbordet"?

Undrar samma sak hära, någon som kan testa snarast? Rätt så viktig del..
Kammar noll på google ang. detta..

Postad 12 december 2007 - 18:33

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Har en fråga till Er som är lyckliga ägare av telefonen; hur är det med åäö när man kör med "tangentbordet"?

Undrar samma sak hära, någon som kan testa snarast? Rätt så viktig del..
Kammar noll på google ang. detta..

åäö finns inte på tangetbordet.Har inte heller hittat någon sk " knapp" du ska hålla in heller tyvärr. Handskrivarfunktionen kan inte åäö heller så det är lite synd.

Postad 12 december 2007 - 19:21

Karja
  • Karja
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Finns det verkligen inte ÅÄÖ när an använder qwerty eller skriver med pennan? Snacka om miss, Viewtyn får tyvärr bara fler minus verkar det som. Pennan som inte har någon plats "i" telefonen, ett minneskort som ligger under batteriet och så verkar det som om ÅÄÖ inte finns med då man använder qwerty.

Kan någon bekräfta ang. ÅÄÖ?

Google maps, hur funkar det, måste man ut på nätet varje gång man vill använda kartorna?
Då blir det snabbt pengar av det om man är ute och kör och vill ha den som en fattigmans GPS.

Postad 12 december 2007 - 19:24

kallep88
  • kallep88
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
VAA???

Kan man inte skriva å,ä,ö i sms!? :S skojar ni eller?

jag undrar också om google maps, måste man vara uppkopplad för det?

Postad 12 december 2007 - 19:30

Unregistered691556c0
  • Unregistered691556c0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Självklart finns å, ä ,ö även med qwerty men du måste trycka på en knapp 2 ggr för att få fram dom och lite andra tecken. Lite osmidigt men det funkar :)

Postad 12 december 2007 - 19:47

highless
  • highless
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ser jag en lampa förutom blixten på baksidan? eller vad är det för nått som sitter nedanför blixten? och isf. kan man tända den om man vill?

Postad 12 december 2007 - 20:23

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Ser jag en lampa förutom blixten på baksidan? eller vad är det för nått som sitter nedanför blixten? och isf. kan man tända den om man vill?

Det är en focuslampa som beräknar avstånd och ställer in focus.Den tänds när du ska ta kort.

Självklart finns å, ä ,ö även med qwerty men du måste trycka på en knapp 2 ggr för att få fram dom och lite andra tecken. Lite osmidigt men det funkar :)

Nu hittade även jag dessa ;)
Aja tycker ändå det är lite synd att inte handwritning inte stödjer åäö. Jag har då aldrig fått till nån av dem.

Postad 12 december 2007 - 21:28

highless
  • highless
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ok! Men kan man tända focuslampan när man vill och typ andvända den som ficklampa? tänkte om det fanns nån sån funktion...utan att focusera menar jag =)

Postad 12 december 2007 - 21:30

erpe83
  • erpe83
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag såg att det frågats förut men har inte hittat nått svar så jag provar igen; är det någon som har en uppfattning om responstiden på skärmen? Jag skickar mycket SMS och med min k800i går det nu ganska fort att skriva. Kommer jag vara tvungen att ha längre pauser mellan bokstäverna när jag använder T9 på denna telefon än jag har med min k800i?

Postad 12 december 2007 - 21:35

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Ok! Men kan man tända focuslampan när man vill och typ andvända den som ficklampa? tänkte om det fanns nån sån funktion...utan att focusera menar jag =)

Nej det kan man inte då denna är just till för focusen och skulle nog inte fungera bra som ficklampa.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.