Spelat detta lite nu på PC, och det är grymt kul när det blir riktigt bra teamwork!
Redigerat av Garrett, 14 November 2007 - 21:20.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Call Of Duty 4 Modern Warfare
Startad av
Unregistered0e3a6535
, Nov 06 2007 11:00
3456 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 14 November 2007 - 21:19
Blir det lika bra teamwork på PS3 servrarna som när man spelar PC... fått för mig att alla springer omkring som yra höns och inte tänker på uppdraget dom har att sköta, precis som i Warhawk, och CoD3 många gånger... på PC verkar folket fatta mer vad det handlar om...
Spelat detta lite nu på PC, och det är grymt kul när det blir riktigt bra teamwork! Redigerat av Garrett, 14 November 2007 - 21:20. Postad 14 November 2007 - 21:52
Nu har jag kört ung. 10 min online, gick väl okej kan man säga. Imorgon ska jag ta tag i det seriöst.
Postad 14 November 2007 - 23:21
Jag har fan suttit i 40min och forsokt komma in i ett javla teamdm game nu... bara jag som har detta problem?!
Postad 14 November 2007 - 23:32
Jag satt också jäkligt länge första gången jag skulle spela...men sen hände det något och nu kan jag joina spel hur lätt som helst...skumt. Postad 15 November 2007 - 07:48
Vad har du för rank? Om man har precis börjat tror jag att servern har det svart att hitta en bra match. Jag vet att for min fru det kan tar mycket längare an för jag att hitta en match och allt som skilla är rank - så klart Postad 15 November 2007 - 08:24
Inte helt omöjligt att du har rätt Munds, jag tycker oxå att det går lättare och lättare att komma in i matcher....Men det känns fortfarande som om det är lite av ett vågspel, ibland går det och ibland inte. Jag tror fortfarande att huvudskälet är att servrarna trots utbyggnaden i början av veckan inte helt räcker till ännu....
Btw: Det börjar bli riktigt frustrerande med avsaknaden av clan-spel nu. Jag, Bbomp och westeroes körde lite search and destroy ihop igår men det blev i stort sett allt.....Svårt att "hitta" friends tycker jag. Något som är surt är när man sitter i en lobby och har en match på gång och får en invite. Man avslutar sin nuvarande match och väljer att joina den nya bara för att mötas av att matchen är full och sedan blir man utkastad till en tom lobby och får börja om från början....Vet inte hur många gånger det händer mig under en kväll, jäkligt irriterande! Det hände mig också rätt många gånger igår att servrarna bestämde sig för att packa, stänga och gå hem och lägga sig, bara börja om igen. Men spelet är fortfarande riktigt roligt...rankingsystemet är snabbt belönande och spelet premierar ett offensivt spel vilket gör matcherna händelserika. /Lasseman Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 15 November 2007 - 08:26. Postad 15 November 2007 - 10:12
Tycker också att det är riktigt irriterande med invites. Så fort man får en invite och går ur sitt nuvarande spel, så kommer man aldrig in... Postad 15 November 2007 - 10:53
Det finns 2 ställen på banan där bomben skall placeras (vet inte vad man skall kalla dom dock, typ "mål" för sprängning) det finns en bärbar bomb. När du förvarar ska du se till så att motståndarna inte lyckas stringa med sin bomd till målet och aptera bomben. Om dom lyckas aptera den så kan man desarmera den genom att springa dit och desarmera. Allt går på tid, om dom inte hinner aptera bomben innan tiden är slut så vinner försvararna. Om alla i ena laget dör vinner således det laget som har gubbar kvar. som anfallare ska någon i ert Team ta bomben som ligger vid startpostionen, springa till något av dom 2 målen, försvarad av sina medspelare och aptera den. finns massor av taktiker, tex. vänta med att aptera bomben tills det bara är lite tid kvar, för då kanske inte motståndarna hinner dit och desarmera den. läs vad det står på dom olika målen. om du anfaller och bomben är apterad skall du försvara målet så inte motståndarna kan desarmera. om du försvarar så skall du försköka desarmera. man kör 3 rundor åt ena hållet sen byter man roller. först till 4 vinner. hoppas jag förstått rätt och förklarat väl. Postad 15 November 2007 - 12:00
klockrent!! tack för förklaringen.. ska sätta mig nu då.. MVH Postad 15 November 2007 - 14:47
Hålla med! Jag hoppas att IW jobba hårt för att fixa till online match making och clan del - för annars som sagd är spel skit roligt! Finns det någon annan som vill prova att går ihop 12 eller mera (gärna 18 :-D) i en spel ikväll? Det skulle fungera att om vi är 12 st och köra teamDM eller 18 att köra Ground War att det är bara vi som vi spel med.. eller? Det kanske blir närmaste som vi kan spelare som en clan tills vidare.. någon som vill kl20? Om så kan jag invite alla som finns online att 19:55.. Postad 15 November 2007 - 15:22
Fy fan det var nästen pinsamt! Postad 15 November 2007 - 15:51
där hängde jag inte riktigt med Postad 15 November 2007 - 15:51
Jag är inne från typ 18:30 till kl 22:21 för då somnar jag.. Bara till att bjuda in. Annars om vi stöter på varandra i något spel och är i samma lag, kan vi som har [MHB] försöka hålla ihop ordentligt.. går man 4 st i typ en formation med 2,4 meters mellanrum så slår man ut allt på sin väg.. vissa banor kan man vandra runt så och plocka hur många som helst.. teamwork teamwork... grymt kul.. känns mäktigt. Vet själv hur rädd man blir när man möter 4 st dårar som rycker fram fort med flashbangs och ljuddämpare. någon SAW och en sniper.. Action på hög nivå.. Postad 15 November 2007 - 15:52
Äntligen har man fått spelet !! Kanon roligt
Postad 15 November 2007 - 15:58
Jag är på för game ikväll......
Ballybompa>> Skönt för dig att veta om i förväg att du somnar 22:21......... Postad 15 November 2007 - 16:58
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 15 November 2007 - 16:59. Postad 15 November 2007 - 17:09
jagt ska nog ut ikväll men kommer inte kunna spela så länge har innebandy träning 21.00
Postad 15 November 2007 - 17:18
rutiner rutiner rutiner.. kör bil gör jag bara mellan 06:37 - 06:43 & 16:08 - 16:17 lite beroende på trafik.. ja, det är mer trafik på väg från jobb än till (om nu någon nitisk rackare fått för sig att räkna körtidsminuterna). edit: detta gäller veckan då jag har barnen.. annars är det mindre exact.. Redigerat av Ballybompa, 15 November 2007 - 17:21. Postad 15 November 2007 - 17:22
Kanske bra att det inte blir så sent föresten, man stör väl grannarna när man dör hela tiden och skriker ut sin ilska. bäst att jag inte säger vad jag skriker ut för då blir man väl portad här ifrån
Postad 15 November 2007 - 17:22
Jag får panik varje gång jag ser nån framför mig som jag kan ta. Så har det varit för mig jämt!
Postad 15 November 2007 - 17:49
Tjaba,
Hoppas att jag inte dubelpostar men översiktskartorna till COD 4 har kommit ut, finns en länk i box360 delen. /Ebola Postad 15 November 2007 - 19:03
åhhh.... så många online som man vil spela med.. så går det inte.. dom måste faktiskt fixa detta nu..
enda felet där är, men de tär irriterande Postad 15 November 2007 - 19:28
Jag har inte riktigt satt mej in i online delen än men varför går det inte spela tillsammans? Om någon startar en privat server kan man inte bjuda in sina kompisar då? Eller är det rankade servrar där man tjänar XP som ni menar? Postad 15 November 2007 - 19:45
Att spela på en privat med invites funkar alldeles utmärkt...det som funkar sämre är att lira clan på rankade servrar....
Postad 15 November 2007 - 19:57
Men vi ska inte testa det nångång då? Det börjar ju bli en del folk som skaffat COD4 nu Postad 15 November 2007 - 20:34
Jag kan inte ikväll men imorn och till helgen kan jag vara med o lira
PSN: Ghost454 Postad 15 November 2007 - 21:57
I morgon kväll kommer jag att lira hela kvällen så vi skulle ju kunna sätta en privat server och köra då? Några som är sugna?. Eventuellt spelar jag på lördag...det beror på om jag ska iväg på lan och lira Halo 3 eller inte.
Postad 15 November 2007 - 22:03
Hänger upp bössan på väggen under helgen.....inställer mig till tjänstgöring i början av nästa vecka igen.
Postad 16 November 2007 - 00:35
......sant...... Postad 16 November 2007 - 09:57
Grymt härligt spel, för kort dock (i sp). Pallar inte mplayer ännu pga. handkontrollen.
Någon som har förslag på likande spel ? PC eller Ps3 Är ny på denna typ av fps och endast spelat crysis som liknar. (Fråntaget HL,CS, unreal, quake som kanske inte har samma typ av taktiskt tänkande) Postad 16 November 2007 - 18:42
Tycker spelet har en skön SP kampanj, ser ganska bra ut också och är intensivt helatiden. Men vissa saker suger, t.ex så respawnar fienderna helatiden till du avancerar förbi den punkten. Så du kan stå och döda 300 000 00 0 0 0 0 000 stycken och där kommer komma fler. Riktigt dåligt tycker jag. Lagmedlemmarnas ai kunde vart bättre med. Men det e helt ok. 8/10 såhär långt!
Postad 16 November 2007 - 21:54
Det där har jag också tänkt på. Väldigt trist att bästa sättet att komma förbi ett jobbigt avsnitt är att spurta förbi det och komma till nästa... Postad 16 November 2007 - 23:48
För mig är inte meningen med spelet att komma förbi ett jobbigt avsnitt så snabbt som möjligt. Då spelet är såpass kort skulle jag då rekomendera alla att spela igenom ordentligt och njuta av det som finns. Men i övrigt håller jag med, AI'n kan vara lite skum. Men man har ju inte oändligt med kulor heller Postad 17 November 2007 - 10:40
Den först Ghost Recon på PC var bra också - men lita för gamla nu kanske.. Det är många som prata om SOCOM, men den här jag inte Postad 17 November 2007 - 10:49
att dina medspelare inte har den bästa AIn beror nog på att om dom varit smarta som motståndarna och lika pricksäkra hade dom rensat banan illa kvickt. meningen är ju att man själv ska göra det stora jobbet och då måste ju ens medspelare vara lite lagom "efter".
oändliga motståndare kan vara himla drygt. verkligen, speciellt när man inte fattar att det kommer nya hela tiden hihi.. men sen, banor som där man har en massa saker som kan gå sönder, datorer och så Speltips till analog, GRAW2 är bra, Resistance är också ett himla bra spel. Postad 17 November 2007 - 10:58
Finns det inget sätt att få en serverlista så man kan se tillgängliga servrar? Eller måsta man joina första bästa bara?
Postad 17 November 2007 - 11:03
det finns ingen serverlista, och det är lite bök med att spela tillsammans med sina vänner.. svårt att få ihop det.
Postad 17 November 2007 - 11:16
Hoppas en uppdatering kommer snart, klanfunktionen och serverfunktion prio ett tycker jag. Kan Warhawk kan CoD 4 med
Postad 17 November 2007 - 11:28
Jag var inställd på ett köp tills jag läste detta. Låter ju fruktansvärt trist Postad 17 November 2007 - 11:54
Nej nej nej.. Du ska absolut inte skita i att köpa spelet pga det. det är det bästa spel jag spelat. och många håller med mig. Det är ett Toppspel. bara avancera i lagom takt på banorna så märker du inte av det. det är om man inte går framåt utan går tyå 2 meter i minuten som det knasar.. bara på en bana som jag varit tvingad att rusha typ 15 meter för att få stopp på det.. men det är inte på något vis så störigt att jag tyckt illa om spelet. Postad 17 November 2007 - 12:13
Ok, det kanske inte var så farligt som jag först tyckte det verkade då. Blir väl ett köp ändå, för det ser verkligen trevligt ut i övrigt. Postad 17 November 2007 - 12:25
Köp köp köp. Värt pengarna om så bara för att bara få se split-scene filmerna.
Minispoiler:
Spoiler
Postad 17 November 2007 - 12:41
Tycker verkligen du ska köpa det! Grymmaste spelet hittils till PS3:an utan tvekan. Postad 17 November 2007 - 13:21
Va det inte lite kort? Spelade igenom det på 3 speltillfällen?
edit: men ändå värt pengarna tycker också att det är det bästa spelet hittils Redigerat av Unregisteredb6d74234, 17 November 2007 - 13:22. Postad 17 November 2007 - 13:30
Jo, SP var lite kort. Men spelet är värt att köpa enbart för online delen, så bra är det!
Postad 17 November 2007 - 15:50
M60E4 har det skönaste ljudet av vapnen jag hittils låst upp. En dödlig liten fin trudelutt.
3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |