Moderkaka, 45w cpu, minne, 2.5" hdd och en sån liten dvdspelare borde väl klara sig på 150w?
Gäller bara att hitta nåt ställe i EU som säljer den sen ######r =)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 06 March 2008 - 22:00
Den verkar ju ena perfekt.
Moderkaka, 45w cpu, minne, 2.5" hdd och en sån liten dvdspelare borde väl klara sig på 150w? Gäller bara att hitta nåt ställe i EU som säljer den sen ######r =) Postad 07 March 2008 - 08:32 Jag har mailat den europeiska distibutören och bett om butiker som säljer den, postar givetvis svaret här sen. /Johan Postad 07 March 2008 - 08:47 Mcubed-affären har ett relativt billigt pico till salu. Innehåller allt som behövs i ett paket: http://www.mcubed-st...products_id=245 Postad 07 March 2008 - 10:29 Fint, ligger ju i EU ocksåMcubed-affären har ett relativt billigt pico till salu. Innehåller allt som behövs i ett paket: http://www.mcubed-st...products_id=245 Står 140W men vad betyder detta? Specification AC-DC: 116*55.5*34mm Efficiency: 80% Max. power: 84W Redigerat av lillerik_, 07 March 2008 - 10:29. Postad 07 March 2008 - 12:45
Att om man adderar ihop alla linor så kommer man upp i 140W men... att den inte orkar med mer än 84W. Lite litet kanske. Det finns ju 120W picos Edit: Ett företag i sverige som har lite olika externa aggregat är http://www.icd.se . Du kanske kan kolla in lite där Redigerat av ministerkrister, 07 March 2008 - 12:46. Postad 07 March 2008 - 13:59
Hade inte detta varit det ultimata kortet till en HTPC?
http://www.legitrevi.../article/674/3/ 100 watts förstärkare på ett litet extra kort!! //Patrik Edit kan det vara detta kortet? https://www.prisjakt...kt.php?p=283585 Redigerat av Slobby, 07 March 2008 - 14:02. Postad 07 March 2008 - 15:41
Fick detta svaret efter frågan om det räckte med 150w PSU
Postad 08 March 2008 - 17:43
Intressant kort det där MS-7411.
Omaura stacken var snygg. Har du fått igång TFHDD'n? Postad 10 March 2008 - 09:10 Hej. Tack, den ser ännu bättre ut i verkligheten. Tyvärr fungerar den inte. Alls. Jag har stora probelm med TFHDDn. Inte en enda disk får jag kontakt med. Omaura-supporten (som är mycket hjälpsam och svarar snabbt) håller på att titta på det. Återkommer. mvh, daniel. Postad 10 March 2008 - 09:59
Lite nya bilder i galleriet. Har byggt om alltihop i helgen.
Jag fick min e8400 CPU, och den är helt fantastisk. Nya 800MHz-minnen, som får plats, vilket inte är så dumt. Ny DVD-brännare med eject-knapp som passar bättre. Jag har även bytt ut PSUn mot ett ljudlöst från Silverstone. Det gjorde underverk för ljudnivån. Nu har jag bara den dämpade 80mm-fläkten och CPU-fläkten. Den är knäpptyst. Ett problem jag har är min gamla TV-bänk. Jag har ungefär 5mm på varje sida om chassit när jag skjuter in det, och eftersom den enda luftflöde som kommer in, kommer från sidan blir den varmare där inne än när jag hade den på skrivbordet. Jag har inte provat änu, men jag misstänker att CPU-fläkten kommer att spinna upp rejält efter en timmes HD-film. Vi får se hur det blir. Jag kommer att renovera TV-rummet under våren/sommaren så då blir det en luftigare lösning. Det allra bästa vore att ha grejerna på ett rack, fritt i rummet. Men jag får nog inte bestämma det själv. mvh, Daniel. Postad 10 March 2008 - 12:17
Dyfa: Vilken version använder du för OLED displayen? Var hittade du test temat?
Kom du fram till vad som egentligen var problemet med OLED'n? /Johan Postad 10 March 2008 - 13:55
tbone postade en länk i Omauras forum häromdagen. Fungerade klockrent. Temat väljer man i programmet. Jag vet inte vad som var fel i början, men tydligen måste man låta Windows hämta några drivisar innan man installerar något själv. Drivrutiner för själva porten. Jag körde in mitt utan att ha kopplat den till nätet först, och det var aja baja. mvh, daniel. Postad 10 March 2008 - 15:23 Jag hittade inlägget. Verkar alltså bättre med Frameware 3.5 som den skulle va baserad på. Ska installera den ikväll. Får väl se om jag får det att funka. Redigerar mitt senaste: Jag har kört in den nya mjukvaran. Mycket snyggt. Kan man göra egna teman också så finns det väldigt mycket att leka med. Redigerat av Unregistered91069091, 10 March 2008 - 17:35. Postad 10 March 2008 - 21:35
Enligt specialtech.co.uk 20/3 för TF11 och TFAMP. Någon här som tänkt köpa TFAMP?
Postad 10 March 2008 - 23:02 Jag ska göra det. Och kanske en TFTFT. mvh, Daniel. Postad 11 March 2008 - 19:08
I USA ska Omaura sälja genom Dell. Där verkar TF11 vara tillgänglig.
Postad 11 March 2008 - 19:29
Dyfa: Hur upplever du temperaturen med det nya nätaggregatet? Har du testat h264 1080p eller liknande?
Postad 11 March 2008 - 23:55 Nej, jag har bara använt den för att installera och konfigurera ännu, och då är det inga problem alls. All media jag har ligger på de hårddiskar jag har i TFHDDn som jag inte får igång. Har provat tre olika eSATA-kort och två eSATA-kablar. Börjar tro att min TFHDD är paj. Återkommer med temperaturer så snart jag har något vettigt att säga. mvh, Daniel. Postad 12 March 2008 - 10:16
Lite fler funderingar kring mitt bygge:
1) SmartWi är kanon! Jag har varit mycket nervös för hur det skall gå med mina dubbla SmartWi-kort. De sitter tätt ihop i en plåtbur, inuti ett aluminiumchassi med relativt tjocka väggar. Det är fullt med sladdar runt dem, och de touchar nästan nätaggregatet. Men fungerar klockrent. Hej då Boxer ockertvillingkort! 2) TFHDD. Jag är rädd att jag har varit en idiot. https://www.minhembi...c_id=212405.jpg Det ena används ju av diskarna, men den andra... Blir till att testa i kväll, men jag är rätt säker på att detta är mitt problem. 3) S3 resume fungerar inte med mitt moderkort Asus P5E-VM HDMI. Den går ner i sleep snyggt och prydligt, men vid resume (som fungerar finfint med fjärrkontrollen) blir skärmen svart och fläktarna går på 100%. Och så står den tills jag stänger av. Många rapporterar samma problem och det verkar vara problem med den senaste versionen av BIOS. Får avvakta på uppgradering. Kan inte nedgradera BIOS heller, för då supportas inte e8400:an. Johan, har du problem med S3 Resume? 4) OLED-displayen är verkligen läcker. Lite buggar fortfarande, men det skall nog lösa sig med uppgraderingar av programvara och drivrutiner. Fortsättning följer när jag har mer att rapportera... mvh, Daniel. Postad 12 March 2008 - 13:39 Jag har inte testat, när jag trycker på avstängningsknappen så stängs datorn av. Jag har faktiskt inte ens satt mig in i S3(men jag kanske borde). /Johan Postad 12 March 2008 - 20:12
Samma problem med nyaste biosen från Asus här också. Den slocknar som den skall - men går bara upp i 100% fläkthastighet med svart skärm vid resume.
Postad 12 March 2008 - 21:30
Dyfa: Härligt att du fick igång TFHDDn!
Gick det att koppla in den på en av SATA portarna på moderkortet? Nu väntar vi bara på att höra något om TFT och AMP... Konstigt att det inte finns några tester ännu. Det finns ju t ex filmer med TFTn på YouTube. Postad 13 March 2008 - 09:05 Har du haft det fungerande med en äldre BIOS? Vilken CPU har du? mvh, Daniel. Postad 13 March 2008 - 09:21
Usch vad korkad man är. Nu fungerar den hur fint som helst. Det går en strömsladd mellan "ström-kortet" och strömbrytarknappen, och den sitter så till att den nästan ser ut att sitta ihop med RAID-kortet. Men det gjorde den inte. Undrar om diskarna i TFHDDn går att styra på samma sätt som de interna. Det vore ju perfekt om de stängdes av när de är inaktiva och om de slogs av när datorn går ner i S3, men jag antar att de inte gör det, eftersom de har separat strömförsörjning. Är det någon som vet hur det fungerar med strömsparläge och liknande med diskar över eSATA? Kan man styra så att strömmen till TFHDDn slås av när HTPCn går ner i S3? Och sedan slås på när den går igång? Det skulle vara kanon! Det finns ju grenkontakter som slår av alla när "mastern" går ner, men om jag lämnar datorn i S3 lär ju inte den reagera. Tacksam för tips. Förutom problemen med S3 (som väl löser sig när ASUS uppdaterar BIOS) så börjar jag bli riktigt nöjd med min setup. Nu skall jag konfigurera MCE så att den blir som jag vill ha den (och kanske prova MediaPortal parallellt), köra lite tester med temperaturer och annat. Ska bli spännande. Jag körde en 720p-film i går för att se CPU-belastning, och den pendlade mellan 12% och 20% hela tiden. Vet inte vad det var för bitrate, men det var Star Wars III om det säger er något. Det verkar ju rätt lovande i alla fall. Jag tror att CPUn blir rätt varm, för jag har i princip blockerat luftintagen, och tvingar fläktarna att gå väldigt långsamt. Jag har inte installerat någon övervakning, men jag kan ju kolla i BIOS och efter filmtittandet låg CPUn på ca 45 grader. Men hellre varm än högljudd. mvh, Daniel. Postad 13 March 2008 - 16:43 Har du haft det fungerande med en äldre BIOS? Vilken CPU har du? Nej med äldre bios så postar den inte ens - men vi tar diskussionen i tråden om just dessa moderkort. Har en E8400 Postad 14 March 2008 - 14:25
För er som undrar över PSU'n till TF5 är det helt säkert att Morex lösningen är den bästa, från sett Omauras egen PSU som dröjer.
TF5 har till och med hål för Morex PSU och efter lite kontroll så kostar den 650-700:- inkl. frakt från USA. Detta är minst halva priset jämfört mot att använda någon annan extern PSU ex Mcubeds EF28. Enligt mina beräkningar kommer man troligtvis också få plats med en extra fläkt inne i lådan ifall man går över till Morex. Postad 14 March 2008 - 23:10 Hur funkar det med Europeiska vs Amerikanska elgrejer, har för mig att dom är annorlunda(?) Postad 15 March 2008 - 11:20 Jo iofs men det finns nästan ingen idag som enbart tillverkar en produkt för att bara fungera i ex. USA. Morex är ett företag från Taiwan och deras produkter är internationellt anpassade. Och efter att ha mailat den amerikanska säljaren på vilken ingångsspänning AC adaptern har så fick jag svaret: Alltså byt bara ut nätsladden(den till vägguttaget) så blir det bra... Jag kommer att beställa på Måndag eller Tisdag och priset blir ungefär 680:- inkl. frakt om jag räknat rätt. /Johan ps. Testa WebMedia suveränt program för att webtv och webradio. Redigerat av Unregistered91069091, 15 March 2008 - 16:43. Postad 16 March 2008 - 23:00
Vad tror ni om att få in denna bjässe i chassit https://www.prisjakt...kt.php?p=214336 ?
Rent höjdmässigt så klarar den sig då den ska finnas 88.4mm att leka med och kylaren är 81.5mm, men det är ju även 175x124.6mm som ska få plats, och det ser ganska tight ut av att dömma från denna bild tex. http://www.cpu3d.com...ge=DSC05029.jpg Det finns lite bättre bilder på följande länk, kanske kan hjälpa någon att göra en bättre bedömning? http://www.virtual-h...aster_Gemin_II/ Postad 17 March 2008 - 06:45
Geminin är ca 0,5 cm högre med fläktar än vad som står i specifikationerna - jag har en som inte fick plats som jag inte får lämna tillbaka pga det inkl 2x120mm nexusfläktar. Tack webhallen
Har jagat TF11 men inga datum ännu för svenska marknaden Postad 17 March 2008 - 09:23
Dreadlock: Ok, men om man plockar bort fläktarna fick den plats då? Jag hade ju planerat att köra passivt.
Du skulle inte möjligtvis kunna lägga upp en bild, vore jättesnällt om du kunde. Postad 17 March 2008 - 11:18
Lägga upp en bild på vad? Hojta så fotar jag! Den ligger bara i sin låda...
Postad 17 March 2008 - 12:19
Jag menar när Gemin II sitter monterad, tar den emot dvd:m eller någon annan komponent pga sin storlek?
Postad 17 March 2008 - 17:39
Yep, då var ett Morex 150w Power Kit beställt från USA. Klockrent då dollarn gick under 6kr.
Förmodligen kommer HTPC'n va helt ljudlös efter bytet. Jag funderar på att installera en extra fläkt i stället där PSU'n sitter men är lite tveksam eftersom värmen också kommer att minska när PSU'n är borta. Bilder på PSU'n kommer när den anlänt från landet i väster... /Johan Postad 17 March 2008 - 23:33
Gött var beställde du ifrån?
Finns det något skydd man kan köpa och sätta runt kortet? Vill gärna inte råka peta in nåt finger eller så Postad 18 March 2008 - 07:38
Jag köpte det via ebay hos Mitxpc. Sök på "Morex 150w"
Jag har varit i kontakt med Omauras utvecklingsavdelning och påtalat att det borde följa med ett annat bakstycke på TF5 eftersom många troligtvis kommer att köra med extern PSU. Dom tände på iden och ska ta upp det på nästa utvecklingsmöte. För tillfället får man nog tillverka ett själv. /Johan Edit: Fick mail ifrån utvecklingsavdelningen på Omaura där dom påstår att det ska följa med en annan plåt. Kan någon annan som köpt TF5 verifiera att det skulle vara så, för jag fick inte med någon! Redigerat av Unregistered91069091, 18 March 2008 - 20:41. Postad 23 March 2008 - 20:32
Får krupp snart - börja sälj TF11 så jag slipper min hemmabyggda psu lösning!
Postad 25 March 2008 - 07:52
såg detta på Chris Morleys blog.
# Chris Morley Says: March 21st, 2008 at 11:54 pm Again, I apologize for the delay. There were export issues that affected the entire order but were centered around the TF11. According to Omaura Asia goods are being air freighted out on Tuesday with the TF11s to follow by the end of the week. Trust me, this is causing us more pain, heartache, and MONEY than I care to comment on this blog. Postad 26 March 2008 - 14:39
Så - specialtech har fått in TF11 i lager. Vad tror ni om ett gruppköp? Hade det varit intressant? Jag har tagit kontakt med olika säljare av omaura och kollat. Allt omaura är intressant om ni vill vara med så får vi se vad folk säger?
Postad 26 March 2008 - 14:56
På deras hemsida står det att de får in TF11 den 20 april... Postad 26 March 2008 - 15:29
Någon som har aning om det finns blurayläsare som är slot-in? Tänkte på att en slot-in spelare skulle passa till en TF5, vilket en med tray inte skulle...
Postad 26 March 2008 - 19:07
Tack! Verkar som prisjakt inte fått in produkten ännu. Men ja, den är så in h-vete dyr! Hos datorfixarna tar de 7254 SEK, men den är ju trots allt inte bara blu-ray läsare utan den bränner i blu-ray också! http://datorfixarna....oducts_id=11789 Postad 27 March 2008 - 08:45
Det börjar bli tight i min stereobänk!
Postad 27 March 2008 - 09:26 100mm är utan fötter. Fötterna är ca 15mm. Dessutom är det ventilationshål uppåt, så Du lär ha lite utrymme för luft också. mvh, Daniel. Postad 27 March 2008 - 14:15 Tack för den infon! Då blir det att byta fötter eller försöka hitta den optimala placeringen av prylarna i bänken. I-landsproblem... Postad 28 March 2008 - 08:50
Jag har fått prislistor om vi handlar 10+ chassin / ampar / diskkontrolller osv från Omaura så kontakta mig om det skulle vara intressant så kanske jag startar upp en riktig gruppköpstråd.
Postad 28 March 2008 - 10:09
Jag är intresserad av ett TF11 chassi 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |