Jag vet att ps3 spelen är regions fria
men går det att importera Japanska ps2 spel och spela på en svensk köpt Ps3..
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
86 relaterade trådar
Postad 25 February 2008 - 09:34
Hej
Jag vet att ps3 spelen är regions fria men går det att importera Japanska ps2 spel och spela på en svensk köpt Ps3.. Postad 25 February 2008 - 16:05
Men jesus, har du inte uppfattat detta ännu? Finns flertalet trådar om det redan. Ps3 spelen är regions fria, ps2 är det inte, har aldrig varit, kommer aldrig att bli. Postad 25 February 2008 - 16:08
För att förtydliga ytterligare. Det enda som är regionsfritt på PS3 är PS3-spelen. ALLT annat har regioner.
Postad 26 February 2008 - 10:35
Jag är trög Postad 29 February 2008 - 00:15
Funderar på att köpa en PS3 från VG+. Tänkte då också köpa en extra kontroll - en Dual Shock och har hittat ett bra pris på en sådan på yesasia.com. Grejen är den att det står "Japan version" på just denna ( http://global.yesasi...pid-1005069402/ ). Ser ni något kompatibilitetsproblem mellan en US PS3 och en japansk kontroll?
Någon som har annat tips på online butik med billiga Dual Shock? Postad 01 March 2008 - 08:31
Hur fungerar utbudet i PlayStation Store om man köper en japansk PS3? Kan man köpa "svenska" Singstar låtar om man har en japansk konsoll?
Postad 01 March 2008 - 20:02
Tack, då blir det en vit ps3. Postad 04 March 2008 - 17:01
Jahapp, då har man beställt en PS3 från VG+.
Hoppas nu bara att det slinker igenom tullen och att det dimper ner inom 72h... för hur var det nu ni som köpt från VG+? Hur lång tid har det tagit för er? Postad 04 March 2008 - 23:20
La min beställning på en PS3a hos games-asia den 23:e februari. Den 26:e skickade dem iväg den från sig. Den har ännu inte lämnat hong kong...okej att jag inte valde det snabba fraktsättet men frakttiden från dem till centralen där den ska skickas från ska väl inte behöva ta 6 dagar vilket det gjorde nu, det ligger ju ändå i samma stad.
Postad 05 March 2008 - 08:44
därför man inte ska snåla med frakten honkong är rätt stort, skulle tro att paket med låg prioritet tar automatiskt längre tid. säger sig själv. det skickas nog en hel del paket. vet inte vad du fick för kollinummer nu, men det jag fick gick även att använda på www.posten.se Postad 05 March 2008 - 10:23
Ja, fast jag trodde du körde på den vanliga frakten också och tänkte att 10 dagar inte var så farligt, såg att du betalat extra efter jag lagt beställningen. Men nu har den iaf lyft från Hong Kong, borde väl ha den på lördag kanske om den mellanlandar i något annat land först.
Så bra, ang posten. Postad 05 March 2008 - 15:56
Jag bestälde den 19e å det skickades den 22e jag har dock inte fått något kolliid men den har inte dykt upp än så hoppas inte på för mycket Postad 05 March 2008 - 21:49
Hehe, okej. Nä jag fick inte heller något men mailade för ett par dar sedan och frågade varför jag ej fått något (det stod ju i meddelandet att de skulle skicka det strax), då bad de om ursäkt och gav mig det. När den väl kommit till Europa borde det inte ta så lång tid tycker man...men man vet aldrig. De kanske kör med tuktuk hela vägen. Postad 05 March 2008 - 22:37
jag mailade dem idag så hoppas på att kunna hitta var det är imorgon Postad 06 March 2008 - 23:31
så berätta för mig om jag har förstått detta rätt.
Det spelar ingen roll var jag har köpt min ps3 runt om i världen för att spela ps3 spel och bluray/dvd filmer från vilken världsdel som helst, jag kan enkelt spela online med mina svenska vänner och använda deras svensk-köpta spel i maskinen, men även importera spel från exempelvis www.dvdboxoffice.com som har billiga priser + fraktfrit till sverige. det som förbrylla mig är att det står att maskinen och spelen från exempelvis boxoffice är NTCS, alltså är dem inte religionsfria.. så förklara detta för mig, vilka risker tar jag förutom garantiförlust? hoppas ni kan svara. Postad 06 March 2008 - 23:57
Endast spelen är regionsfria. Inte blu-ray/dvd filmer (med vissa undantag).
Postad 07 March 2008 - 00:15
så då indirekt så är det en PAL maskin man ska köpa men importera spelen? eller? exempelvis som kostar 403.60kr inkl. frakt, på www.dvdboxoffice.com Postad 07 March 2008 - 00:40
Ja typ, om man inte av någon anledning vill ha en Reg A maskin då. Jag importerade min för jag ville kunna importera Reg A filmer.
Postad 08 March 2008 - 11:28
skickar vg+ det som lågvärdes paket så man slipper tullen eller kommer man åka på extra avgifter där?
Postad 08 March 2008 - 11:38
Dom skriver ner värdet till $20. Aldrig åkt på tull därifrån.
Redigerat av l2ickard, 08 March 2008 - 11:38. Postad 08 March 2008 - 12:04
nice. 2550 för en ps3 + frakt är ju nästan för bra för att vara sant ^^ Postad 11 March 2008 - 18:46
Hur har det gått för dig? Jag fick mina handkontroller i fredags men PS3an och spelet jag beställde är fortfarande inte framme, den 5e lämnade det Hong Kong (samtidigt som kontrollerna) - hur många varv runt jorden åker PS3an? Postad 15 March 2008 - 00:16
hämtade min på posten i måndags men den var i malmö på fredagen Ganska säker på att den går med båt från japan Redigerat av kerren, 15 March 2008 - 00:17. Postad 15 March 2008 - 15:39
Ni som skall importera en Region A maskin, läs tråden.
https://www.minhembi...s...&start=1140 läs det jag skrivit om PS3 80 gig importer från sommarlagret factory outlet i sundsvall. pris 4495:- Döm själv eller ring dem! Postad 15 March 2008 - 16:28
Japan och europa har samma dvd region har jag för mig så dvd ska funka om man importerat från japan men ej Bluray förutom regionsfria så klart Redigerat av kerren, 15 March 2008 - 16:30. Postad 17 March 2008 - 09:43
Det blir inga problem att spela importerade spel "Live" här i europa? Postad 17 March 2008 - 16:21
Gäsp, börjar misstänka att min fastnat hos tullen. Den var i Malmö i Torsdags och inget nytt har hänt sedan dess. Aldrig ngt flyt. 13 mar kl 14:02 Malmö, Försändelsen har sorterats 13 mar kl 14:00 UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen 13 mar kl 14:00 UPK Malmö, Under tullbehandling Vad skrev dem för värde på ditt paket? Postad 17 March 2008 - 16:47
33$ gift stog det på den den var inslagen med presentpapper eller något liknande Postad 17 March 2008 - 17:24
Jupp, fick brev idag där de vill att ja ska kompletera med innehåll samt kvitto eller dyl. Man kan väl fortfarande hävda att det är en gåva med okänt innehåll?
Postad 17 March 2008 - 17:29
ja det borde funka då Postad 17 March 2008 - 17:37
Det får vi snart se då. Edit. Den gubben gick inte nej. Redigerat av mdc, 18 March 2008 - 18:20. Postad 18 March 2008 - 19:01
Hur illa blev det? Postad 18 March 2008 - 20:02
Det vet jag inte än, har inte skickat in kvitto. Problemet är att kvittot innehåller fler produkter än vad som finns i paketet, de delade upp försändelsen. Så jag vet inte riktigt vad jag ska ge dem. Skulle gissa på att det blir 800-1000kr iaf, kunde fått det billigare i sverige - får trösta mig med att den är vit - när den nu kommer.
Postad 18 March 2008 - 22:45
jag förstår inte riktigt, vad har du råkat ut för? vill tullen att du ska deklarera innehållet? Postad 19 March 2008 - 12:56
Ja att jag ska säga vad som finns i paketet samt ge dem ett kvitto på det. Typ paypal, kontoutdrag el liknande. Det kan vara skärmdump tydligen.
Postad 19 March 2008 - 13:15
Undra om tullen har överfört mer resurser till importpaket...jag köpte begagnade prylar från en snubbe i USA via Ebay, jag betalade 1000.sek för det. Han skickade US Mail med "gift 25usd" typ. Dom tog det paketet också, och jag hade inga kvitton i eller så. De lade 220sek i tull osv....orka inte bråka, men känns inte helt rätt med: begagnat, värde 1000 sek.
Nån som vet om det finns en fribelopps gräns från USA i kronor (som kan tas in fritt)? Postad 19 March 2008 - 13:53
hur kan dom kräva kvitto på som är "gift"?? varför måste du ens visa kvitto? bara säga att det inte finns nå kvitton Postad 19 March 2008 - 18:23
För att dom vet att de fuskas mycket med detta. Företagen får inte skriva gift egentligen och jag tror inte man får be om de heller.
Det är inte direkt nytt med gift och att skriva ner värdet. Att skriva ner värdet brukar funka men så är det med försäkring hos fraktbolaget och så som endast brukar gälla för vad som står på paketet, men om det skulle hända något så kanske vg+ tar på sig detta? Ang tullen så är det mest att ha tur, räkna alltid med att åka på de och se de som en glad överaskning om ni slipper. Postad 19 March 2008 - 18:50
Då ingen hittils av alla hundra som beställt från VG+ sluppit tull handlar det nog mer om än tur. Troligtvis just för att det inte skickas med vanlig post utan DHL. DHL lär ju inte ha personal och tid att ifrågasätta alla sina paket för då skulle de aldrig kunna hålla sina leveranstider. Asien shoppen verkar mer riskabel då det går genom vanliga tullen.
Postad 19 March 2008 - 20:13
"Bara o photoshoppa dit en låg summa då alltså"
Hum, om inget kvitto finns i kartongen, skulle det då gå att skriva ner värdet på sitt kvitto som du sa? Finns det något sätt de kan se det? Postad 19 March 2008 - 20:53
Mitt var från en vanlig privatperson, ingen firma som skickade. Vanlig US Post och kablar i en Wal-Mart plastpåse i paketet....Tycker det var udda då det som sagt var: Inget kvitto i, tydligt begagnat (inga kartonger ens), och från en privatperson (han hade sig själv, sin privatadress, som avsändare handskrivet på paketet).
Nåväl. Postad 19 March 2008 - 22:27
Patjoh: Då borde de omöjligt kunna bevisa att det är en firma som skickat om de nu inte har hans namn på någon lista och uppmärksammar just hans paket. Sen finns det ju givetvis regler för gåvor också och värde men de borde inte kunna ta samma summor som det handlar om vid ett vanligt köp, moms+tull.
Postad 19 March 2008 - 22:35
Precis vad jag tycker. Men jag har inte kollat reglerna, men jag vet bilar från USA får ju moms på sig även om de är köpta på gatan. Men undrar var de fått summan ifrån att lägga tull+moms på. De måste googlat och hittat ett nypris nånstans (vilket tar 5 sekunder). Som sagt inget kvitto, klart begagnat (nåt skavmärke typ) men ändå small det till
Postad 26 March 2008 - 12:55
Beställde en PS3 från VG+ i måndags och nu vill dom ha ID.
Räcker det om jag bara tar ett foto med min digitalkamera på mitt ID kort tro ? Blev väldans osäker på hur jag skulle göra så bäst och höra sig för först då. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |