Mvh Henke
Grandview Fantasy Tab-Tension 106" (234x132)
(Projektordukar)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Grandview Tab-Tension 16:9 92" (203x114)
(Projektordukar)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Grandview Tab-Tension 16:9 106" (235x132)
(Projektordukar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Grandview Cyber Tab-Tension Matte White 16:9 100" (221x124)
(Projektordukar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Kingpin eller Grandview? (3 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 09 December 2008 - 13:44
Har man suttit och stirrat på sin nya Panasonic PT-AE3000, som ligger kvar i kartongen, i 3 veckor utan att kunnat använda den bara för att man lyckats sälja den gamla duken....
Man börjar ju undra om de skeppar dukarna med trampbåt?
Postad 09 December 2008 - 14:50
Postad 09 December 2008 - 15:00
Fick min 100" igår men fick vänta i 1 månad ungefär. Ska monteras idag
Var beställde du ifrån?
Postad 09 December 2008 - 23:26
Posta snarast dina intryck!Fick min 100" igår men fick vänta i 1 månad ungefär. Ska monteras idag
Postad 31 December 2008 - 20:04
How to:
1: Ta bort gummipluggen som sitter på dukens vänstra undersida
2: Plocka fram insexnyckel av rätt storlek (4an)
3: Skruva på insexskruven som satt under pluggen (OBS ej den andra!)
4: Testa vilken nivå den går ned till
5: Repeat av 3-4 tills du är nöjd
6: Återställ gummipluggen
7: NJUT!
Det är högervarv som gäller för att minska längden den går ned och man får skruva en hel del, jag skruvade nog 4-7 hela varv för att minska droppet med 40-50cm.
EDIT: Insexnyckel storlek 4 är det som gäller, inte 6 som jag missminde mig först.
Redigerat av urskog, 15 January 2009 - 08:10.
Postad 19 January 2009 - 03:07
/Paz
Postad 19 January 2009 - 05:50
Det _kan_ vara den men jag är inte helt säker då de inte skriver ut modellen.urskog, är detta http://www.dustinhom...5010196684.aspx samma duk som du har eller är det en annan variant? Såg lite skrivet om plåt- vs. aluminium-kassett tidigare i tråden...
/Paz
Den jag köpte är modellen Cyber, jag köpte från hembiobutiken.
Postad 19 January 2009 - 11:55
EDIT: Har precis kollat upp att man kan få Tab Tension med ReAct-duk från Bjurab för ca 25.000 (den blir då ca 122")...sugen...
/Paz
Redigerat av Unregistered024b721a, 19 January 2009 - 11:57.
Postad 19 January 2009 - 20:49
Lev. på torsdag eller fredag, så det verkar som om helgen är räddad...skönt att få det ordnat inom en (dyr) vecka från att nya projjen anlände!
Tack för bra tips urskog!
/Paz
Postad 23 January 2009 - 00:39
Ställde precis in duken så den alltid går ner till det läge jag vill.
How to:
1: Ta bort gummipluggen som sitter på dukens vänstra undersida
2: Plocka fram insexnyckel av rätt storlek (4an)
3: Skruva på insexskruven som satt under pluggen (OBS ej den andra!)
4: Testa vilken nivå den går ned till
5: Repeat av 3-4 tills du är nöjd
6: Återställ gummipluggen
7: NJUT!
Satte precis upp den och såg The Dark Night, fantastiskt! urskogs instruktioner funkade klockrent, men istället för att skruva/testa/repetera enligt steg 3-5 skruvade jag först som ******** så att duken gick ned en bit KORTARE än vad jag ville ha den, sedan lät jag nedrullningsknappen fortsätta vara intryckt och började skruva åt andra hållet. Då åker duken ned ett par cm åt gången, så är det bara att sluta skruva när duken når önskad nivå och plugga i gummipluggen!
OBS att det är den vita skruven som man skall skruva på (framåt mot duken), inte den gula...
/Paz
Postad 23 January 2009 - 08:21
Grattis till ett lyckat köp och en sjukt bra filmSatte precis upp den och såg The Dark Night, fantastiskt! urskogs instruktioner funkade klockrent, men istället för att skruva/testa/repetera enligt steg 3-5 skruvade jag först som ******** så att duken gick ned en bit KORTARE än vad jag ville ha den, sedan lät jag nedrullningsknappen fortsätta vara intryckt och började skruva åt andra hållet. Då åker duken ned ett par cm åt gången, så är det bara att sluta skruva när duken når önskad nivå och plugga i gummipluggen!
OBS att det är den vita skruven som man skall skruva på (framåt mot duken), inte den gula...
/Paz
Postad 23 January 2009 - 09:29
Jag gjorde lite som pazpaz också av misstag, skruv lite o det hände inget så jag skruva en massa så den kom för högt upp.
Postad 23 January 2009 - 09:50
Om man ogillar grain kan man ju alltid se på Speed Racer odyl
Postad 23 January 2009 - 10:48
Film grain ska ju synas, är en del av charmen
Om man ogillar grain kan man ju alltid se på Speed Racer odyl
Det beror på hur mycket grain det är, titta på firefly t.ex
Postad 23 January 2009 - 11:05
OT: Såg nyligen Escape From New York och hade goda minnen från den, fyfan va illa gjord den är. Bedrövlig kvalité på alla sätt och grynigare bild har jag aldrig sett på BluRay hehe.Det beror på hur mycket grain det är, titta på firefly t.ex
Postad 24 January 2009 - 00:17
Hrm...jag sa aldrig att det var MENINGEN från början för mig heller...Jag gjorde lite som pazpaz också av misstag, skruv lite o det hände inget så jag skruva en massa så den kom för högt upp.
/Paz
Postad 27 January 2009 - 10:41
Hrm...jag sa aldrig att det var MENINGEN från början för mig heller...
![]()
/Paz
Det funkar bra i alla fall, enkelt och snabbt att ställa in rätt höjd på duken.
Postad 19 February 2009 - 14:02
1. Måste en Tab Tension duk rullas ned helt för att spännas eller spänns den oavsett hur mycket man rullar ned den?
2. Är det någon som har sett Tab Tension dukar där kassetten bygger mindre än 50 cm utöver bildbredden? (Jag har snedtak och vill ha så bred duk som möjligt.)
Postad 19 February 2009 - 19:27
Jag "har hört" att fullt utdrag skulle gälla för Stewarts dukar som t.ex. Firehawk. Rätt eller fel vet jag inte,
men Bjurab som tillverkar "Euroscreen Linea Tab Tension" svarar på direkt fråga att man inte behöver rulla ut hela
duken. Man justerar spänningslinorna (heter det så?) efter hur mycket man rullat ut.
Redigerat av 50plus, 23 February 2009 - 19:35.
Postad 22 February 2009 - 23:31
Hej,
1. Måste en Tab Tension duk rullas ned helt för att spännas eller spänns den oavsett hur mycket man rullar ned den?
2. Är det någon som har sett Tab Tension dukar där kassetten bygger mindre än 50 cm utöver bildbredden? (Jag har snedtak och vill ha så bred duk som möjligt.)
Tjena,
På min Grandview TabTension 120" gäller följande:
1. Du kan spänna linorna manuellt så du behöver inte rulla ned den helt etc.
2. Lådan bygger exakt 92 mm från dukens kant på varje sida.
/Paz
Postad 01 June 2009 - 15:55
Jag funderar nämligen på att bygga in kassetten i taket, så jag måste veta om det funkar med denna modell...
Mvh Henke
Postad 01 June 2009 - 16:13
I vänsterkant sitter den, kolla bilder på vita modellen så ser du direkt den svarta lilla fyrkanten.Var sitter ir-ögat på kassetten? Kan någon beskriva eller lägga upp en bild?
Jag funderar nämligen på att bygga in kassetten i taket, så jag måste veta om det funkar med denna modell...
Mvh Henke
Dock har ju Grandview tänkt till mer än många andra, man kan köra med ett externt IR-öga som jag t.o.m. tror ingår, vågar inte lova det dock då jag inte minns helt säkert men det finns åtminstone möjligheter att koppla in med kabel och dra iväg dit man vill ha det.
Postad 02 June 2009 - 14:39
I vänsterkant sitter den, kolla bilder på vita modellen så ser du direkt den svarta lilla fyrkanten.
Dock har ju Grandview tänkt till mer än många andra, man kan köra med ett externt IR-öga som jag t.o.m. tror ingår, vågar inte lova det dock då jag inte minns helt säkert men det finns åtminstone möjligheter att koppla in med kabel och dra iväg dit man vill ha det.
På min Grandview Tab Tension är ögat externt. Man får med en lited dosa där ögat sitter i. Tråden var nog ett par meter så man kan placera den lite vart man vill, man kan säkert förlänga den också.
Postad 02 June 2009 - 22:18
I vänsterkant sitter den, kolla bilder på vita modellen så ser du direkt den svarta lilla fyrkanten.
Ja det ingår ett externt IR öga, dock är kabeln inte så lång.
På min Grandview Tab Tension är ögat externt. Man får med en lited dosa där ögat sitter i. Tråden var nog ett par meter så man kan placera den lite vart man vill, man kan säkert förlänga den också.
Då har du inte Cyber modellen utan den med en annan kassett, dock är det samma duk i övrigt.
Redigerat av Jokkmokksjocke, 02 June 2009 - 22:20.
Postad 03 June 2009 - 13:05
Jag tänkte köpa från Dustin Home och på bilden ser jag mycket riktigt en svart fläck på vänster sida där ir-ögat borde sitta. Bra att det följer med ett externt öga, det måste jag använda mig av. Var kopplar man i det och hur lång är egentligen sladden? Är den 2 meter som i icke-Cyberversionen?
Jag kommer att bygga ned taket i v-rummet och fälla in duken där. Bredden på nedbyggnaden är 287cm och dukkassetten 285.1cm (enl. Dustins hemsida) så det blir knappt. Hoppas på att inkopplingen av det externa ögat inte bygger ytterligare på bredden... Nån som vet?
Edit: Jag lyckades gräva fram en bild på kassetten, så jag antar att det ser ut så här för er andra, vilket innebär att strömkontakten bygger ytterligare några cm på bredden:

Men kanske nån kan hjälpa mig med kassettstorleken till en 106"? Jag hittar olika uppgifter överallt nämligen... 2851x152x120mm, 2835x145x135mm, 2585x105x90mm osv... Nån som vet vad som gäller eller kan mäta sin kassett?
Mvh Henrik
Redigerat av henke s, 04 June 2009 - 09:42.
Postad 29 January 2010 - 00:39
Har bytt namn ifrån Cyber till Large Flat, vad är skillnaden förutom namnet och priset?
Redigering:
Såg att MaVeRiC här på forumet hade köpt denna:
Redigerat av JMKbiker, 29 January 2010 - 01:02.
Postad 02 February 2010 - 13:26
Någon som vet något om denna duk?
Har bytt namn ifrån Cyber till Large Flat, vad är skillnaden förutom namnet och priset?
Redigering:
Såg att MaVeRiC här på forumet hade köpt denna:
Det finns två varianter av TabTensiondukarna en som heter "Cyber" och en som heter "Elegant" på kartongen står det Large Flat på båda......
Skillnaden är anslutningsmöjligheter för trigger och RF-mottagare samt designen på kassetten? Elegant modellen är den enklare (och den i länken ovan). Leverantören av Grandview lagerhåller idag bara Cyber modellen.
Postad 02 February 2010 - 15:14
Det finns två varianter av TabTensiondukarna en som heter "Cyber" och en som heter "Elegant" på kartongen står det Large Flat på båda......
Skillnaden är anslutningsmöjligheter för trigger och RF-mottagare samt designen på kassetten? Elegant modellen är den enklare (och den i länken ovan). Leverantören av Grandview lagerhåller idag bara Cyber modellen.
Hämtade på lunchen idag den "sista" 100" Large Flat duken som HBB hade - och det är som Peter skriver ovan. De enda skillnaderna mellan denna duk och den dyrare Cyber är kassettens utformning samt att man kan styramöjligheterna. Dukmaterialet samt motorn är alltså densamma -och med andra ord ett klipp om man klarar sig med IR och utan den lite rundare kassetten...
Redigerat av Matsen, 02 February 2010 - 15:15.
Postad 02 February 2010 - 23:10
Man kan ju undra hur de kan motivera den prissättningen. Enligt HBB skulle de inte ta in den igen.
Postad 03 February 2010 - 08:49
De rear ut den i USA oxo så de tömmer helt klart lagrena.
Men det är bara tacka och ta emot för en som hann plocka en av dessa "gamla" dukar.
Ska bli jäkligt intressant att sätta upp den dock - den är ju inte liten och smutt om man säger så...
Redigerat av Matsen, 03 February 2010 - 08:52.
Postad 27 February 2010 - 22:08
Postad 12 May 2010 - 14:52
Fast.. det ser ju inte ut så på bilden?
Redigerat av belzebubb, 12 May 2010 - 14:57.
Postad 19 May 2010 - 22:21
Riktigt najs pris dock... Hade vart perfekt om den vore 16:9
Postad 05 November 2010 - 13:49
Allt funkar fint och jag fick till det med start- o stopp-lägena också. Synd att min Panasonic-proj inte har trigger för då hade jag kopplat sammam duk o proj också. Går nog att lösa gm att lära fjärren dessa komandon? 100% slät duk med linorna i sidorna.
Finns bara ett krux nu, ett inte så litet. Maskningen på dukens underkant är helt felaktig o går i vågor. Det är reklamerat till Flatscreencenter i Löddeköpinge den 27 oktober och importören WIKTORS är också inblandad. Maskningen skiljer 8 mm från vänster till höger och den går i vågor. Det är ju så klart inget jag godkänner. hittills har jag inte fått något svar vad de tänker göra. Såklart vill jag ha en felfri duk för 12000 kr, som jag betalade. Det stör mig verkligen med denna vågiga maskning
Någon annan som har eller har haft samma problem.?
Konsumentköplagen är glasklar och tvingande så jag utgår från att det ordnar sig snart så jag får en felfri duk monterad i mitt biorum.....
Flatscreencenter svarar inte på telefon o inte på e-mail heller! Vad skall man tro? Någon som har erfarenhet av detta företag?
Redigerat av Unregistered14e418df, 05 November 2010 - 13:51.
Postad 05 November 2010 - 19:04
De tänker inte göra något utan hänvisar mig till tillverkaren. Grandview finns i Canada och tillverkningen i Kina.
Man blir ju minst sagt häpen över detta svar. Vi har ingått ett avtal, säljare och köpare. Dom förstår inte att Konsumentköplagen gäller strikt.
Jag vill ha en ny felfri duk men det är tydligen inte något dom anser sig kunna göra. Dom "bara levererar en produkt" säger dom.
Vad hade ni gjort i mitt fall?
Postad 05 November 2010 - 20:09
Det kan ju inte vara bra reklam för Flatscreencenter att chavotteras i detta forum med att inte ta sitt ansvar, utan hänvisa till en tillverkare. Men givetvis kan du klaga hos Grandview och på så vis pressa Flatscreencenter att lösa problemet om de nu vill behålla sitt rennomé.
Postad 05 November 2010 - 20:44
Helt sjuk inställning men eftersom jag får ett sådant svar av säljaren på Flatscreencenter så anser jag inte alls att de skall gå fria från ansvar. Jag vill ha en helt ny o felfri duk. Sedan blir det deras sak att föra talan mot importören/ tillverkaren.
Jag har inte haft möjlighet att se felet förrän då jag körde ner duken och jag har inte fått någon info av någon att de har avvikelser i sin produktion som jag måste godkänna. Man ser felet direkt när man hissar ner duken. Det påverkar självklart andrahandsvärdet på produkten. Varför ska jag ens betala fullt pris på en duk med fabrikationsfel?
Har väntat i mer än 1 vecka och gett dem genom e-mail ett flertal tillfällen (22 e-mail fram o tillbaks) att rätta till det hela med omleverans men de har inte viljan att få en nöjd kund framför en ENGÅNGSKUND. Dom vet tydligen inte vad BADWILL för med sig. Ringarna på vattnet sprider sig fort....
Synd att dom inte fattade!
Redigerat av Unregistered14e418df, 05 November 2010 - 20:47.
Postad 06 November 2010 - 12:35
Tacksam för feedback här på forum...
Postad 06 November 2010 - 17:31
Om jag fattat dig rätt så är det alltså maskningen som inte är rak? Är den sned både upp och nertill och på sidorna eller bara nertill?
Wiktors har jag själv mycket god erfarenhet av då jag hade lite strul med min grandview cyber tab-tension men egentligen är det din ÅF som ska lösa problemet, är dom knäppa, kontakta närmsta KO och begär hjälp av dom.
Postad 06 November 2010 - 19:34
IMG_0075.JPG 481.06K
2 Antal nerladdningar
IMG_0063.JPG 456.98K
3 Antal nerladdningar
IMG_0066.JPG 598.15K
3 Antal nerladdningarDet är enbart nedankanten som är vågig och jag har mätt noggrant. 15 cm in på duken från vänster är maskningen 50 mm, mitt på duken ovan loggan är det 56 mm, 15 cm in på duken högerkant är det 54 mm och längst ut i höger sida hela 58 mm.
Jag antar att duken (i löpande bana) klippes av till rätt längd och sedan aplicerar man den undre maskningen. Här har det gått helt snett kan man säga. Undre maskningen är således helt vågig.
WIKTORS har kontaktat fabrikören och fått svar som dom bara skickat vidare till mig och sedan hänvisat mig till den butik jag köpt duken i. Visst det är riktigt att reklamera hos butiken och det är också gjort helt enligt regelboken.
Jag säger inte att WIKTORS gjort något formelt fel men det hela känns väldigt lamt och följer minsta motståndets lag. Att bli bollad runt hela tiden känns inte heller bra. Flatscreencenter avslutar med att det är WIKTORS som kan göra något åt det. Var finns viljan att få en nöjd kund? BEDRÖVLIGT!
Vet inte om det syns tillräckligt bra på dessa bilder?
Jag skall kontakta KO inom kort...
Redigerat av Unregistered14e418df, 07 November 2010 - 10:09.
Postad 07 November 2010 - 10:17
hur är det med din Tab Tension-duk? Är den rak o fin i maskningen nertill?
Postad 07 November 2010 - 10:44
Min har ingen antydan ens till sådana där problem. Jag har kollat med en laserpass och min har raka fina kanter.
Det där kan ju aldrig betraktas som normalt och inom toleranser, finns inte en chans, då är din ÅF helt skadad och dom ska inte hänvisa till distributören heller.. Dom ska lösa ditt problem för det där är ett problem.
Som sagt, bara kontakta KO och begära hjälp.
Postad 07 November 2010 - 13:19
En liten minienkät
Hur många av er forumläsare hade godkänt den avvikelsen som finns på min nyköpta duk, ifall det hade varit er egen
Redigerat av Unregistered14e418df, 07 November 2010 - 13:32.
Postad 07 November 2010 - 15:23
Postad 07 November 2010 - 15:46
Och var bered på att det kommer att ta lång tid.
Men jag håller med dig fullt det är inte acceptabelt, jag som gått och lurat på en Granview.
Så här marknadsförs Grandview:
Grandview är ett Kanadensikt märke med produktion i Kina, men med mycket stickprover och kvalitetskontroll som sköts av det kanadensiska bolaget. Kännetecknande för märket är en mycket tilltalande design i kombination med hög kvalité, och dessutom extremt bra priser.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Kingpin eller Grandview?
124 bilder
26 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?