Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiellt: Warner/New Line/HBO exklusiva till Blu-ray

351 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 January 2008 - 18:00

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Hursomhelst blir jag då glad av denna nyhet. Tror att:

Krigets slut --> Mer som tar åt sig HD --> Billigare priser
Hjälper mer än att:
Formaten krigar om kunderna --> Billigare priser.

Iallafall kortsiktigt, sen vad det betyder att Blu har "Monopol" i långa loppet är svårt att säga.
Historiskt tror jag de flesta glädjer sig åt att DVD vann last-gen kriget i den mening att man slapp köpa två olika tekniker.

Postad 05 January 2008 - 18:07

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

That makes it easier for Wal-Mart to push Blu Ray. And whatever Wal-Mart pushes - wins.

Just den delen av inlägget är ju lite lustigt.
Har för mig att Wal-Mart pushade HD DVD gaanska hårt.
Vilket vi för övrigt var oerhört väl informerade om här på forumet B)

EDIT: Ah, såg nu att Denethor redan noterat och kommenterat detta.

Redigerat av JockeJ, 05 January 2008 - 18:09.

Postad 05 January 2008 - 18:08

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Svenska Macworld faktiskt.

Tack. Slutade läsa den tidningen när de gick över till Jyskklayout för några år sedan, och då blir det inte så ofta man läser forumet heller. Men jag lär vänta tills Blu_ray dyker upp i MBP, känns lite som overkill att köpa en Mac Pro för 20 lax som BD-spelare… :-)

Postad 05 January 2008 - 18:09

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0

Hursomhelst blir jag då glad av denna nyhet. Tror att:

Krigets slut --> Mer som tar åt sig HD --> Billigare priser
Hjälper mer än att:
Formaten krigar om kunderna --> Billigare priser.

Iallafall kortsiktigt, sen vad det betyder att Blu har "Monopol" i långa loppet är svårt att säga.
Historiskt tror jag de flesta glädjer sig åt att DVD vann last-gen kriget i den mening att man slapp köpa två olika tekniker.

fanns ju eg, inget alternativ till dvdn när det begavsig..

Postad 05 January 2008 - 18:11

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

divx

Postad 05 January 2008 - 18:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

divx

Precis.
Det är inte samma DIVX som vi använder idag utan ett skivformat som släpptes samtidigt som DVD.
Dog snabbt som tur va B)

http://www.thedigita...vxgoodguys.html

Redigerat av Svante Skoog, 05 January 2008 - 18:17.

Postad 05 January 2008 - 18:15

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Kollade lite efter priser på HDDvDer och Blu Ray till PC maskiner och såg att dustin inte säljer några HDDVD alls nu. Detta är lite skumt tycker jag. Har det varit så länge?

Postad 05 January 2008 - 18:16

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
trevligt för bluray hehe.

Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 05 January 2008 - 18:17.

Postad 05 January 2008 - 18:41

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Toshiba HD-E1 borttagen från Elgigantens hemsida... Vet inte vad det innebär, men jag skall ligga på dörren när det öppnar imorrn...

Postad 05 January 2008 - 19:13

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
bara lite refreshers också :huh:

http://www.mediacoll...uray-hddvd.html

http://en.wikipedia....al_disc_formats

Shit alltså, t.o.m Diabolo verkar ha erkänt förlust nu.. sorry pal ;) ... men embracea det blåa istället. B)

Nu vore det väldigt trevligt ifall man kunde ha en distributörs-kolumn i sina hd-dvd film listningar på prisjakt.... då kan man snabbt se vilka filmer som idag endast finns på HD-DVD av Warner Bros. och så...

Postad 05 January 2008 - 19:18

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag säger bara ... Äntligen B)

Har i tysthet :blush: följt snacket som i vissa trådar dragit ut långt på nätterna
mellan de två läger som bildats på detta forum. ( ibland riktigt roligt och ibland mycket barnsligt )

Hoppas att detta beslut leder till att man koncentrerar sig emot Blu Ray
och att produkten utvecklas i alla led till vad som sagts från början.

Frågan är .. När skall Toshiba tillverka sin första Blu Ray spelare ? :lol: ;)

Ser fram emot många givande inlägg vad gäller tekniken kring Blu Ray
i andra trådar :huh: Det finns ju många som är mycket pålästa i ämnet och
jag hoppas att de/ni delger detsamma till oss som kanske inte lagt så mycket
tid till HD i avvaktan på att man skulle komma till vad som nu håller på att ske.

Nu skall jag bestämma mig för vilken spelare jag skall börja med ... ( med största nöje )

Maveric B)

Postad 05 January 2008 - 19:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Beror ju på hur man definerar "när det begav sig". Det var ju formatkrig även då mellan Toshiba&Co på ena sidan och Sony&Co på andra sidan. Enda skillnaden är ju att de då hade vett nog att komma överens innan officiell release så konsumenten slapp lida. Man kan ju spekulera i hur det hade gått om de inte kommit överens...

Ang HD spå skiva så är det i mina ögon fortfarande "formatkrig" och inte mkt har ändrats i och med Warner dealen i sig. Däremot är det väl bara att hoppas att Warner dealen drar med sig nått i framtiden... Mao, tycker jag denna tråds titel är galen, byter man ut "!" mot "?" är den dock ok... B)

Postad 05 January 2008 - 20:36

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Rykte gör gällande att Apple, äntligen, skall erbjuda BD till sina Mac Pro. Får se på Macworld mässan i San Fransisco den 15/1.
Själv har jag varit blå hela tiden, bla för att Apple har stått på den blå sidan. Även om dom har sagt att det skall finnas stöd för HD-DVD i tex Final Cut, undrar hur det blir med det nu? Nåja 15e är snart här.

Jag har hela tiden trott att Apple skulle avgöra kriget, och jag tror det fortfarande, hur konstigt det än låter. Warner Bros. är dock de som gjort att Apple ens får lägga den avgörande stöten. Universal och Paramount kommer ändå inte att stanna på HD-DVD exklusivt. Apples roll ska man inte underskatta...

Förresten, är det någon som vet vilka som är distributörer för dessa filmer?

Hero
Mission Impossible
The Game
Waterworld

?? B)

Postad 05 January 2008 - 20:51

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Yes! Hääärligt Warner! Hoppas på Lord of the rings encodead med anpassning för BD50skivor!(nu när 30gb inte är en issue längre!) HBO får gärna ge ut Band of brothers boxen på BD50s med härlig codec oxå B)

Man kanske skulle ta och köpa sig en billig HD-DVD spelare och ställa på vinden, om 20 år så kanske man får en förmögenhet för en sån på blocket som en laserdiscspelare ny i kartong typ.

Men jag lider dock lite med alla som har kämpat med näbbar och klor för sitt HD-DVD under åren...

Postad 05 January 2008 - 20:53

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Tack, din omtanke är rörande B)

Postad 05 January 2008 - 20:56

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
För någon dag sedan när jag hörde någon säga att formatkriget kommer ta slut 2007 tänkte jag att så fort kommer det aldrig att gå. Det verkar som jag hade fel.

Postad 05 January 2008 - 20:59

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

För någon dag sedan när jag hörde någon säga att formatkriget kommer ta slut 2007 tänkte jag att så fort kommer det aldrig att gå. Det verkar som jag hade fel.

Nja, det tog väl snarare slut 2008 B)

Postad 05 January 2008 - 21:01

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Var nog bara ovan att skriva 2008.. :huh:

Mvh

Postad 05 January 2008 - 21:21

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Kanske är dax att styra upp någon BD köpdag för att visa att vi vill ha ett snabbt avslut på "kriget". Och för att få Universal och Paramount(stavning?) att inse att det är slut och att de också bör byta till den blåasidan och fatta att de är besegrade. Krävs självklart fler än oss här, men vi kan iaf bidra med lite. Tänker iaf bara att köpa BD i framtiden.

Postad 05 January 2008 - 22:21

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Kanske är dax att styra upp någon BD köpdag för att visa att vi vill ha ett snabbt avslut på "kriget". Och för att få Universal och Paramount(stavning?) att inse att det är slut och att de också bör byta till den blåasidan och fatta att de är besegrade. Krävs självklart fler än oss här, men vi kan iaf bidra med lite. Tänker iaf bara att köpa BD i framtiden.

Lite offtopic: Jag är självklart på om vi kan ha köpdagen i februari!

OnTopic: Men alltså, jag funderar lite på hur det här kommer att utveckla sig. Tror ni Universal och Paramount kommer fortsätta kampen in i det sista eller har även de nu insett att det är kört för HD-DVD och att det är dags att börja gå över till BD?

Postad 05 January 2008 - 22:37

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Jag tror största frågan är vad Microsoft tänker göra. Om HD DVD försvinner får dom problem med nästa generation spelkonsoler (om 3-5 år). DVD kommer att vara för litet som media att distribuera spel på då. Alternativen då är att betala värsta konkurrenten för att använda deras format eller att fortsätta använda HD DVD. Problemet är förstås att om Sony kan hävda att deras spelare/format är det nya DVD medan Microsofts bara fungerar för deras spel så får Sony en stor fördel i försäljningen av spelkonsoler. Inte säker på att Microsoft bara lämnar w.o. redan.

Redigerat av Unregistered81406615, 05 January 2008 - 22:39.

Postad 05 January 2008 - 22:37

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

jag funderar lite på hur det här kommer att utveckla sig. Tror ni Universal och Paramount kommer fortsätta kampen in i det sista eller har även de nu insett att det är kört för HD-DVD och att det är dags att börja gå över till BD?

Någon sade: "Paramounts HD DVD kontrakt ska tydligen vara ganska invecklad och öppna för tidigare utgång"
Och jag skulle gissa att paramounts advokater sitter i detta nu och vänder på papper för att "komma lös" så snabbt som möjligt.

Postad 05 January 2008 - 22:42

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Inte fasen kommer Paramount och Universal hålla sig utanför HD-media nu när försäljningen av både HD DVD hård och mjukvara förmodligen kommer sjunka dramatiskt. De vill självklart vara med i racet och kommer förmodligen börja supporta Blu-ray inom en snar framtid. Nåt annat vore helt ologiskt (enligt mig)

Postad 05 January 2008 - 22:44

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Jag tror största frågan är vad Microsoft tänker göra. Om HD DVD försvinner får dom problem med nästa generation spelkonsoler (om 3-5 år). DVD kommer att vara för litet som media att distribuera spel på då. Alternativen då är att betala värsta konkurrenten för att använda deras format eller att fortsätta använda HD DVD. Problemet är förstås att om Sony kan hävda att deras spelare/format är det nya DVD medan Microsofts bara fungerar för deras spel så får Sony en stor fördel i försäljningen av spelkonsoler. Inte säker på att Microsoft bara lämnar w.o. redan.

Tvivlar på att nästa generations spelkonsoll kommer att ha en optisk enhet (Åtminstonde inte Microsoft's spelkonsoll då de är så inne på Film över nätet). Tror att de kommer utveckla XboxLive till att sträcka över hela spelupplevelsen, istället för att presa skivor så tror jag att de kommer att sälja spelen online, kommer säkert att vara ett krav, att ha en uppkoppling till internet, samma krav som att ha en bildvisare till spelkonsollen.

Men jag spekulerar ju hejvilt naturligtvis, men det verkar vettigt för dem, de har en strävan mot online content i form av film, så varför inte oxå spel?

Det här är ju ganska offtopic märker jag... hursomhelst, GO WARNERRRR!!!! B) :huh: ;)

Postad 05 January 2008 - 22:47

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0

Varför kunde inte MS slängt upp en miljard dollar då
och köpt lite filmbolag till HD DVD ;) , dem vill
väl få igenom sin nedladdnings teknik huu hemska tanke!! B) :huh:

Postad 05 January 2008 - 22:48

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Ja CES är väl inte slut än.... det kanske kommer en "BOMB" till innan helgen är slut... vem vet...! B)

Postad 05 January 2008 - 22:51

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Ja CES är väl inte slut än.... det kanske kommer en "BOMB" till innan helgen är slut... vem vet...! B)

kanske ifrån BD-lägret isåfall, då HD-DVD promo group har packat ner sina plakat och avbokat mötet. :huh:

Postad 05 January 2008 - 22:56

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0

Kan ju alltid hoppas att filmbolagen släpper en fet lista med releasedatum för BD-titlar.

Postad 05 January 2008 - 23:09

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Yi-haaaaa!!!

Blu Ray for the win!!! Vilken fantastisk nyhet!!! Äntligen kan vi kanske se en början till detta krigs slut, united we stand, konstigt hur en sådan här egentligen banal nyhet kan fylla en med sådan glädje...

2008 - The year of Blu Ray and Playstation 3!!!

Postad 05 January 2008 - 23:10

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

Tvivlar på att nästa generations spelkonsoll kommer att ha en optisk enhet (Åtminstonde inte Microsoft's spelkonsoll då de är så inne på Film över nätet). Tror att de kommer utveckla XboxLive till att sträcka över hela spelupplevelsen, istället för att presa skivor så tror jag att de kommer att sälja spelen online, kommer säkert att vara ett krav, att ha en uppkoppling till internet, samma krav som att ha en bildvisare till spelkonsollen.

Men jag spekulerar ju hejvilt naturligtvis, men det verkar vettigt för dem, de har en strävan mot online content i form av film, så varför inte oxå spel?

Det här är ju ganska offtopic märker jag... hursomhelst, GO WARNERRRR!!!! B) :huh: ;)

Det där vill jag nästan direkt kalla utopi från din sida. Det är få länder som ser ut som Sverige där nästan alla har extrema uppkopplingar. USA har fortfarande en extremt hög andel med vanliga modem. USA är en väldigt stor marknad, menar du att man skall stänga ute dessa från att köpa en ny konsol?

Nej, naturligtvis kommer det finnas på lösa media. OM bluray blir segraren kommer det troligtvis att bli bluray. M$ har sedan tidigare sagt att de vid en eventuell blurayvinst kommer att börja leverera spelare för det formatet till 360 eller nyare konsol.

Postad 05 January 2008 - 23:20

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Det här måste vara årets quote, sagt av herr Diablo i HD-DVD forumet

"Mina HD filmer o spelaren stannar kvar o kommer att fortsätta köpa HD DVD filmer så länge de finns B) ...nu måste man spara lite cash till en B-ray 1.1 Reg A spelare..."

Men hur som helst så tror jag det är bra för hela high definition världen att det blir ett format, nu blev det blu ray men kunde lika gärna blivit HD-DVD som också är ett bra format, om nu bara Blu ray kunde göra sina släpp regionfria så vore lyckan komplett!!!

Postad 06 January 2008 - 00:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
om nu bara Blu ray kunde göra sina släpp regionfria så vore lyckan komplett!!!
[/quote]

De flesta Blu-Ray filmerna är ju regionsfria. (Warner, Sony, Disney m.m.)
I början körde Sony hårt på att regionskoda sina Columbia titlar men nu är alla A,B,C kodade B)
Och de titlar som ÄR regkodade, som FOX titlarna, släpps ju ändå bara 1-2 månader senare max.
Så jag ser inget problem med detta längre.

Och nu börjar det även dyka upp regionfria spelare genom t.ex. dvdirect.net.

Redigerat av Svante Skoog, 06 January 2008 - 00:09.

Postad 06 January 2008 - 00:08

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jag har inte förstått varför man vill ha reg A släpp. De saknar ju alltid svensk text och det är extremt viktigt, iaf för min sambo. Dessutom är det inte regionerna som är problemet i min mening, det är att filmbolag fortsätter envisas med att släppa filmer senare i andra länder än USA.

Redigerat av Zeatrix, 06 January 2008 - 00:11.

Postad 06 January 2008 - 00:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Det är billigare att köpa filmer från USA och Svensk text är inte så viktigt för de flesta av oss som köpt film från USA sen laserdiskens tid B)
Och ibland kan även den amerikanska utgåvan vara bättre än den europeiska som t.ex. Blade Runner: Final cut som har ALLA versioner av filmen i USA utgåvan jämfört med den svenska som bara har Final Cut versionen.
Plus att det släpps mycket kult filmer där borta som inte kommer hittåt än på MÅNGA år om nånsin.

Redigerat av Svante Skoog, 06 January 2008 - 00:15.

Postad 06 January 2008 - 00:39

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Ja, jag lever som du ser i det förflutna. Menade 2008 så klart

Postad 06 January 2008 - 00:58

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Förresten, är det någon som vet vilka som är distributörer för dessa filmer?

Hero
Mission Impossible
The Game
Waterworld

?? B)

Ingen?? =)

Kan ju lägga till Stardust på den listan också då..

Postad 06 January 2008 - 01:07

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Hero = Elite Group Enterprices
Mission Impossible = Paramount
The Game = Buena Vista
Waterworld = Universal Pictures
Stardust = Paramount

Redigerat av folke_folkesson, 06 January 2008 - 01:08.

Postad 06 January 2008 - 01:39

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
å där hoppade New Line också av...

It is now clear that New Line (Owned by Warner Bros.) will also drop HD DVD in favor of Blu-ray. The announcement comes on a day that can only be described as a nightmare for the HD DVD camp.

This means that from May 2008 no titles from New Line and Warner Bros. will be released on HD DVD.

The reason for the May 2008 date is that Warner Bros. is currently under contract to deliver titles on the HD DVD format. The contract ends on that date.

dvdtown

Postad 06 January 2008 - 03:05

RollE2k
  • RollE2k
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Trevligt, och då blir det nog som jag trodde från första början. Ska bli intressant att se om HBO (som warner också distribuerar i USA) också kommer gå över 100% till Blu-ray.
Hur som helst så tror jag detta är börjat till slutet för HD-DVD, även om de kommer hänga kvar ett tag så tror jag på längden de kommer få det svårt. Frågan är ju som sagt bara när Paramount och Universal ev kommer börja släppa BD också.

Postad 06 January 2008 - 08:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

De flesta Blu-Ray filmerna är ju regionsfria. (Warner, Sony, Disney m.m.)
I början körde Sony hårt på att regionskoda sina Columbia titlar men nu är alla A,B,C kodade :)
Och de titlar som ÄR regkodade, som FOX titlarna, släpps ju ändå bara 1-2 månader senare max.
Så jag ser inget problem med detta längre.

Och nu börjar det även dyka upp regionfria spelare genom t.ex. dvdirect.net.

Det är väl mest gamla filmer som blir regionsfria, Disney satte ju regionskod på sin senaste biofilm, Råtatoui

Postad 06 January 2008 - 08:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hur svårt skulle det vara för MS att lägga in Blu-Ray på sin nästa konsol? Vi snackar 3 år in i framtiden, MINST. Om nu Blu-Ray vinner så kommer ALLA använda det, så även MS för både film och spel.

Sony var en av de tunga bakom DVD, efter att ha kommit överrens med just Toshiba, men som du ser är det samma format som MS har både på Xbox och 360.

De kommer få betala lincens som alla andra, svårare än så är det ju inte.

Redigerat av PalmiNio, 06 January 2008 - 09:01.

Postad 06 January 2008 - 09:03

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Är WB mycket större än Paramount?

Postad 06 January 2008 - 09:19

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Är WB mycket större än Paramount?

Warner Bros har intäkter på c:a 11 miljarder USD (2005) jämfört med 3 miljarder USD samma år för Paramount.

Paramount ägs i sin tur av VIACOM, som har intäkter på totalt 9,6 miljarder USD, jämfört med ägaren av Warner Bros, Time Warner som klockar in på saftiga 67 miljarder USD.

De är mao bra mycket större ekonomiskt.

MVH
/Chuck

Postad 06 January 2008 - 09:24

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Aha! Det avgör saken. Varför har man bytt sida så plötsligt? Man satsade ju på HD-DVD ett tag, t.ex. med Matrix! Cash från BluRay-sidan?

Postad 06 January 2008 - 09:31

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Aha! Det avgör saken. Varför har man bytt sida så plötsligt? Man satsade ju på HD-DVD ett tag, t.ex. med Matrix! Cash från BluRay-sidan?

Du har 9 sidor av "hard facts" och hopplösa teorier att ta dig igenom. :)

MVH
/Chuck

Postad 06 January 2008 - 10:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Sanningen är väl att det har tickat till Blu-Rays fördel länge sett till försäljningen. E jag inte fel ute så har Blu-Ray versionerna av Warners filmer sålt bättre än HD DVDs motsvarighet.

Enligt rykten ska HD DVD rykt i Warner länge men deras krav var tydligen att Fox isf skulle komma över vilket inte kunde ske. Vidare ska BDA, Blu-Ray lägret, pyntat upp med 500 miljoner dollar för att locka över Warner.

Men som sagt, Warner är uteslutande den tyngsta aktören av filmbolagen.

Postad 06 January 2008 - 10:37

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Stort tack för infon.

Postad 06 January 2008 - 10:42

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Personligen tror jag att just regionkodningen för BR har varit deras bästa argument gentemot film o TV bolagen.

Hade HD-DVD haft regionkodning plus att MS släppt 360 med inbyggd HD-DVD drive samt office o Vista på HD-DVD så hade bilden sett helt annurlunda ut.

För egen del tycker jag det är synd att det blev som det blev då det verkar svårt att få ner hårdvarupriserna på BR. Men det är bara att gilla läget och iaf vara tacksam för att man vet vilket format man ska satsa på (efter CES dvs)

Postad 06 January 2008 - 10:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Personligen tror jag att just regionkodningen för BR har varit deras bästa argument gentemot film o TV bolagen.

Hade HD-DVD haft regionkodning plus att MS släppt 360 med inbyggd HD-DVD drive samt office o Vista på HD-DVD så hade bilden sett helt annurlunda ut.

För egen del tycker jag det är synd att det blev som det blev då det verkar svårt att få ner hårdvarupriserna på BR. Men det är bara att gilla läget och iaf vara tacksam för att man vet vilket format man ska satsa på (efter CES dvs)

Man kan alltid vara eftertänksam. Men MS har aldrig haft något på spel i HD kriget då de inte är med via insats i något av lägren. Skulle kört inbyggd HD DVD på 360 hade den inte fått 12 månaders försprång samt blivit dyrare och sålt med förlust längre.

Personligen tycker jag regionskodning är djävulens verk, i normala branscher är det kunden man lyssnar på. Tyvärr bryr sig bolagen i film- och musikindustrin om kundernas önskningar utan de tänker bara hur de kan med alla medel fortsätta ha sin Bio -> DVD -> TV -> Rea gång för att casha ut som de alltid har gjort, kanske den minst progressiva bransch som finns.

Postad 06 January 2008 - 11:23

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Man kan alltid vara eftertänksam. Men MS har aldrig haft något på spel i HD kriget då de inte är med via insats i något av lägren. Skulle kört inbyggd HD DVD på 360 hade den inte fått 12 månaders försprång samt blivit dyrare och sålt med förlust längre.

Personligen tycker jag regionskodning är djävulens verk, i normala branscher är det kunden man lyssnar på. Tyvärr bryr sig bolagen i film- och musikindustrin om kundernas önskningar utan de tänker bara hur de kan med alla medel fortsätta ha sin Bio -> DVD -> TV -> Rea gång för att casha ut som de alltid har gjort, kanske den minst progressiva bransch som finns.

Nog har MS något på spel...Varumärket.... MS har tydligt stått bakom HD-DVD.. mao man kan inte lite på MS....

Så länge Hollywood envisas med att släppa filmer på bio först i Nordamerika, så länge får vi leva med RegKodning.
I mina ögon är detta ett arv från forntiden då filmrullarna skulle skeppas med ångbåt från LA till Europa för att här senare dubbas och distribueras. Idag så finns inte dessa begränsningar längre o bla dubbningen kan göras parallellt med den slutliga redigeringen, iaf till Tyska, Franska, Spanska o Italienska.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.