Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tappar signal kodade kanaler (boxer + ca-modul strul?)

260 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 April 2008 - 21:38

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Vi ringde till Boxer nyss. De sa att man skulle dra ut CA-modulen och putsa kortet. TVn skulle stängas helt, med utdragen sladd och allt. Så skulle TVn startas utan modulen. När TVn hittat en okodad kanal, skulle modulen sättas in. Detta skulle orsaka en el-chock i kortet (!). Efter det skulle det funka. Om det inte gjorde det, skulle TVn vara påslagen med en kodad kanal i 60 minuter (med frysningar och allt). Det skulle stärka någon signal.

Jag tycker det låter som voodoo. Är det verkligen något professionelt råd i detta? Vi försöker.....

Johan

M86 + SMC-modul.

Jag fick bara svaret att jag skulle köra en kodad kanal i minst 60 minuter, även om bilden fryser (viktigt att jag inte byter kanal). Bilden frös någon gång under hockeymatchen (som jag inte var intresserad av) men eftersom jag skulle låta den vara i minst 60 minuter så gjorde jag det.

Nu har jag rejäla inbränningar på min Samsung 50" Q96!

Om dom inte går bort nu när jag kör 1:an och 2:an (som inte fryser) några timmar så blir det ett ###### liv från min sida. Deras problem kan ju faktiskt sabba vilken plasma som helst. Jag tror inte att det är så ovanligt att folk låter sin TV stå på i minst en timme medans de är upptagna med annat. ###### skitboxer!!! Blir riktigt frustrerad. Blir att ringa deras support och prata med någon om detta imorgon. Inte kul att deras misslyckanden ska bli mitt problem med en TV som jag köpte för 16 000 kr för några månader sedan.

Redigerat av Zimma, 16 April 2008 - 21:45.

Postad 16 April 2008 - 21:55

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jag fick bara svaret att jag skulle köra en kodad kanal i minst 60 minuter, även om bilden fryser (viktigt att jag inte byter kanal). Bilden frös någon gång under hockeymatchen (som jag inte var intresserad av) men eftersom jag skulle låta den vara i minst 60 minuter så gjorde jag det.

Nu har jag rejäla inbränningar på min Samsung 50" Q96!

Om dom inte går bort nu när jag kör 1:an och 2:an (som inte fryser) några timmar så blir det ett ###### liv från min sida. Deras problem kan ju faktiskt sabba vilken plasma som helst. Jag tror inte att det är så ovanligt att folk låter sin TV stå på i minst en timme medans de är upptagna med annat. ###### skitboxer!!! Blir riktigt frustrerad. Blir att ringa deras support och prata med någon om detta imorgon. Inte kul att deras misslyckanden ska bli mitt problem med en TV som jag köpte för 16 000 kr för några månader sedan.

Lugna sig nu lite,,,,inbränningen går säkert bort.
Om jag ser den där Robert kommer jag att dra hans skatebord i nacken på han!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad 16 April 2008 - 22:48

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Lugna sig nu lite,,,,inbränningen går säkert bort.
Om jag ser den där Robert kommer jag att dra hans skatebord i nacken på han!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man får hoppas det. Kan säga att jag kände mig riktigt bedrövad när jag bytte kanal och såg inbränningarna först.

Nu efter en timme så är iaf inbränningen minskad men ser fortfarande tydliga spår av spelare, speciellt han med nr 84 på ryggen, och mycket annat mot vit bakgrund.

En kompensation från Boxer till alla de som har fått lida är minst sagt på sin plats! Ett par gratis månader är inte mer än rätt. Alternativt skippa sin fåniga korthyra som bara är ett sätt att gömma delar av månadskostnaden?

Postad 17 April 2008 - 06:23

X-IL
  • X-IL
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Inte för att det är någon tröst för de flesta, men mina problem upphörde när jag stoppade i mitt kort och modul i TV:n ett dygn. Den led inte av frysningarna, och antagligen kunde mitt kort/modul då uppdateras som de skulle, och sen funkade de bra när jag flyttade tillbaka dem till min HDD-recorder.
Men samtidigt är ju detta en del av problemet, när samma modul och kort funkar i en mottagare med CI, men inte den andra, då blir ju problemet ännu svårare att hitta exakt. Men ni som har problem, ring och kräv ersättning av boxer, men pip sen iväg till kompisen/grannen/kusinen/tv-handlaren och kör er modul och kort i en annan mottagare ett tag (bör ju räcka med kortet antar jag), så kanske ni har tur och får tillbaka er mottagning utan bortfall på de krypterade kanalerna.

Postad 17 April 2008 - 07:07

R0BB
  • R0BB
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag hade också väldiga problem med låsningar igår. Jag får dock ingen frysning utan en svart bild där det står "du har inte tillåtelse att se denna kanal". Ett kanalbyte och tebax så funkar det igen. Har ringt Boxer 2 ggr och dom erkänner at dom känner till problemet och jobbar på det. Men ska vi nöja os med det...? Inte fan hjälper det mig?
Nä, detta får dom ta och fixa omedelbart. Vi måste ju vara tusentals i Sverige som har Ca-modul och blir drabbade av detta (hon på boxer igår sa att jag var den 4:e på raken hon pratade med tex).
Nä, här snackar vi rejäl kompensation som jag ser det. Dåligt!!!

Postad 17 April 2008 - 07:59

svejoh
  • svejoh
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Boxer har inga möjligheter att via etern uppdatera någon CA-modul. De kan inte heller förändra programkortets funktioner förutom abonnemanget. Alltså datumuppdateringar samt nya nycklar. Nu har Boxer aldrig skickat ut en nyckel till något kort sedan starten av Viaccess 2. De kör på en servicenyckel 08 som alla kort har och dessutom är lika. Datumuppdateringar skickar de oftast i slutet av månaden, men skulle en kund ringa så kan de manuellt skicka en uppdatering till unikt kort.

Däremot körde de tidigare ECM var 10 sekund och numera var 20 sekund.

CA-modulen kan respektive tillverkare uppdatera (flasha) med sin unika programvara. Själv har jag fått tag på SCM´s program samt flashfil version 484 och flashat om flera moduler.

Täka sig mardrömssenariot om Boxer kunde skicka ut ny flash via etern till modulen och kunden drog ut modulen mitt under flashningen!!!! Ajöss och tack för den modulen du....

OK nu ser jag att Nokia 212T har CA modul. Det var så pass länge jag såg den sist. Har den personen samma problem om han flyttar kortet till kortläsaren också? Kunde ju vara kul om du kollade med honom.

svejoh

Postad 17 April 2008 - 08:42

sven99
  • sven99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Är det inte nödvändigt att alltid ha digitalbox eller TV med box, standby så att de alltid har ström.
Min Sony box/DVD/hårddisk har jag standby dygnet runt. Den startar själv flera gånger per dygn och letar efter uppdatering (mest till EPG tror jag).

Du som har problem med TV med CA-modul kanska bör ha TV:n standby dygnet runt. Någon som vet om det är nödvändigt. Själv har jag inga problem (utöver en missad inspelning för en vecka sedan). Jag har nytt Boxer-kort version 3.5.

Postad 17 April 2008 - 08:49

Erik_the_Dragon
  • Erik_the_Dragon
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Börjar bli hyfsat drygt det här....Jag ska prova en kompis modul, (Dilog) för att se om det hjälper. Någon som har provat den med positivt resultat??
Btw såg att det ligger info på deras hemsida nu, lite svårt att hitta dit bara. Ligger under frågor och svar/mottagning och bild.....

Postad 17 April 2008 - 08:49

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0

Är det inte nödvändigt att alltid ha digitalbox eller TV med box, standby så att de alltid har ström.
Min Sony box/DVD/hårddisk har jag standby dygnet runt. Den startar själv flera gånger per dygn och letar efter uppdatering (mest till EPG tror jag).

Du som har problem med TV med CA-modul kanska bör ha TV:n standby dygnet runt. Någon som vet om det är nödvändigt. Själv har jag inga problem (utöver en missad inspelning för en vecka sedan). Jag har nytt Boxer-kort version 3.5.

Jag har också en sony dvd/hd som alltid står i standby. Förra gången det begav sig fick jag ett nytt kort v3.5 och en gratis månad. Problemet löste sig då före jag fick mitt nya kort. Nu har det kommit igen, exakt samma fel. Det blir svart på de kodade signalerna med texten "ingen behörighet". Efter en snabb sapning funkar det igen en stund. Ibland kommer det ofta och ibland väldigt sällan.
Om inte boxer tar sitt ansvar denna gång med rejäl kompensation så går jag över till CD!

/Olle

Postad 17 April 2008 - 09:24

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
När jag ringde Boxer och felanmälde så sa dom att SCM var den CA-modul som flest hade rapporterat störningar med. Kan helt enkelt bero på att det är den mest sålda, eller?

Jag har även testat en 3son CA-modul. Men den strular lika mycket.

Måste säga att jag tycker Boxer hanterar den här saken direkt uselt. Alla system uppgraderas mer eller mindre kontinuerligt. I det här fallet så verkar det som om att man har gjort en förändring och inte verkar kunna göra en rollback.

Postad 17 April 2008 - 11:39

sven99
  • sven99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Boxer har redan uppdaterat mitt kort som nu visar
2008/04/15 - 2008/06/01
se vivare http://www.boxer.se/?page=1288
Jag har autogiro så räkningen betalas först i slutet av april. Trots att jag ännu inte har betalt så har jag fått en uppdatering.

Postad 17 April 2008 - 13:49

capone67
  • capone67
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Blir både glad och bedrövad när jag hittade denna tråd. :P :rolleyes: Glad för att ha hittat en tråd som berör mitt problem.. bedrövad för att jag inser att Boxer har haft dessa problem i månader och inte "några dagar" !

Följande prylar finns:
TV: Panasonic TH-42PX80 med inbyggd korläsare
Ca-modul: SCM rev 1.1
Boxerkort: ver 3.0

Mitt problem är att bilden försvinner samtidigt som jag får ett felmeddelande " krypterad tjänst". För att komma runt detta får jag byta kanal och sedan byta tillbaxs igen. Sen funkar det ett tag till.... osv.

Panasonics support säger: "Byt ca-modul till annat fabrikat"
Mediamarkt säger: "i västa fall får du komma hit med tvn så får vi uppgradera mjukvaran"
Boxer säger: "Du har senaste versionen av kort (3.0 är väl inte sista?) du kan väl koppla in en fristående box sålänge..."

Jag köpte tv:n bl.a för att slippa någon extra box! Men när jag var på onoff idag å skulle köpa en annan ca-modul rek han mig att vänta eftersom boxer informeat att man just nu har problem med vissa ca-moduler. Härligt! tänkte jag... de kanske löser detta inom några dagar...

Nu inser jag att boxer har haft dessa problem LÄNGE!!

Nån som har tips på hur jag bör gå tillväga för att slippa dessa problem?

Och en annan sak: Vems är problemet? Är det boxer eller är det Mediamarkt där jag köpte tv:n?

Postad 17 April 2008 - 14:22

capone67
  • capone67
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Blir både glad och bedrövad när jag hittade denna tråd. :P :rolleyes: Glad för att ha hittat en tråd som berör mitt problem.. bedrövad för att jag inser att Boxer har haft dessa problem i månader och inte "några dagar" !

Följande prylar finns:
TV: Panasonic TH-42PX80 med inbyggd korläsare
Ca-modul: SCM rev 1.1
Boxerkort: ver 3.0

Mitt problem är att bilden försvinner samtidigt som jag får ett felmeddelande " krypterad tjänst". För att komma runt detta får jag byta kanal och sedan byta tillbaxs igen. Sen funkar det ett tag till.... osv.

Panasonics support säger: "Byt ca-modul till annat fabrikat"
Mediamarkt säger: "i västa fall får du komma hit med tvn så får vi uppgradera mjukvaran"
Boxer säger: "Du har senaste versionen av kort (3.0 är väl inte sista?) du kan väl koppla in en fristående box sålänge..."

Jag köpte tv:n bl.a för att slippa någon extra box! Men när jag var på onoff idag å skulle köpa en annan ca-modul rek han mig att vänta eftersom boxer informeat att man just nu har problem med vissa ca-moduler. Härligt! tänkte jag... de kanske löser detta inom några dagar...

Nu inser jag att boxer har haft dessa problem LÄNGE!!

Nån som har tips på hur jag bör gå tillväga för att slippa dessa problem?

Och en annan sak: Vems är problemet? Är det boxer eller är det Mediamarkt där jag köpte tv:n?

Fick nyss svar mailsvar från boxers kundtjänst ang. mitt problem:

Hej, tack för ditt mail.

Det beror ej på din TV eller din ca-modul, utan det är signalerna som vi sänder ut till ditt kort som gör att ca-modulen inte kan synkas med ditt programkort. Nu verkar det som att Teracom har en lösning på detta genom att ändra på själva kodsignalerna som skickas ut.
Alltså bör du kontakta vår kundtjänst via telefon och be om nya signaler så bör det fungera bra igen.
--
Med vänlig hälsning

Boxer TV-Access AB

Vi får väl se hur detta löser sig.......... B)

Postad 17 April 2008 - 14:28

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Fick nyss svar mailsvar från boxers kundtjänst ang. mitt problem:

Hej, tack för ditt mail.

Det beror ej på din TV eller din ca-modul, utan det är signalerna som vi sänder ut till ditt kort som gör att ca-modulen inte kan synkas med ditt programkort. Nu verkar det som att Teracom har en lösning på detta genom att ändra på själva kodsignalerna som skickas ut.
Alltså bör du kontakta vår kundtjänst via telefon och be om nya signaler så bör det fungera bra igen.
--
Med vänlig hälsning

Boxer TV-Access AB

Vi får väl se hur detta löser sig.......... :P

Var det Boxers kundtjänst som bad dig ta kontakt med Boxers kundtjänst?

Postad 17 April 2008 - 15:17

capone67
  • capone67
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Var det Boxers kundtjänst som bad dig ta kontakt med Boxers kundtjänst?

Japp, så var det. Web-kundtänsten ville jag skulle kontakta telefon-kundtjänsten...

De har nu skickat ut nya signaler till mitt kort... vå får väl se om det eliminerar mina problem? Jag är iaf tveksam till det :P

Postad 17 April 2008 - 17:41

svejoh
  • svejoh
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag skrattar, Boxer ber dig kontakta Boxer för att Terracom skall skicka dig signal???

Boxer kan varken påverka din TV eller CA modul via etern. De kan bara skicka abonnemangsinformation till ditt kort. Du skall inte prata med kundtjänst utan be att få tala med någon på teknikavdelningen. När det gäller CA modul verkar det vara mycket olika vilken som är bäst för viss TV. Jag har provat flera och till min JVC passar SCM bäst. Det betyder inte att den är bästa valet för en annan TV.

Passade på att titta på en loggfil nu. Det är så att Boxer började sända ECM med 20 sekunders mellanrum mot tidigare 10. Teknikern ville inte hålla med att det var problemet men för mig kom det i samband så skulle det vara en slump undrade jag. Han blev irriterad över att jag loggade men jag hävdade att jag har all rätt att titta på den trafiken eftersom jag betalar för den. Dessutom är den krypterad.

Infogar ett ECM:
CA 88 00 08 28
88
E1 04 38 86 08 0A E1 04 38 86 DC 14 EA 10 15 C5 28 D6 9A 7B
FF C9 7E AD 15 4E D6 F3 1B 06 F0 08 0D DA E2 EA 99 1A C4 E3
90 00

Hoppla hur kommer detta att se ut. Hursomhelst de har ju medgett att de har problem på sin sida så gör inget åt din TV eller modul. Måste ut och springa nu så jag får återkomma.

svejoh

Postad 17 April 2008 - 18:47

capone67
  • capone67
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag skrattar, Boxer ber dig kontakta Boxer för att Terracom skall skicka dig signal???

Boxer kan varken påverka din TV eller CA modul via etern. De kan bara skicka abonnemangsinformation till ditt kort. Du skall inte prata med kundtjänst utan be att få tala med någon på teknikavdelningen. När det gäller CA modul verkar det vara mycket olika vilken som är bäst för viss TV. Jag har provat flera och till min JVC passar SCM bäst. Det betyder inte att den är bästa valet för en annan TV.

Passade på att titta på en loggfil nu. Det är så att Boxer började sända ECM med 20 sekunders mellanrum mot tidigare 10. Teknikern ville inte hålla med att det var problemet men för mig kom det i samband så skulle det vara en slump undrade jag. Han blev irriterad över att jag loggade men jag hävdade att jag har all rätt att titta på den trafiken eftersom jag betalar för den. Dessutom är den krypterad.

Infogar ett ECM:
CA 88 00 08 28
88
E1 04 38 86 08 0A E1 04 38 86 DC 14 EA 10 15 C5 28 D6 9A 7B
FF C9 7E AD 15 4E D6 F3 1B 06 F0 08 0D DA E2 EA 99 1A C4 E3
90 00

Hoppla hur kommer detta att se ut. Hursomhelst de har ju medgett att de har problem på sin sida så gör inget åt din TV eller modul. Måste ut och springa nu så jag får återkomma.

svejoh

Fråga mig inte vad de gjort.. för det har jag ingen aning om? Men jag har haft igång tvn drygt i 4 timmar nu utan några som helst problem med tappad signal/frysningar

Återkommer senare.

Postad 18 April 2008 - 06:22

R0BB
  • R0BB
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Igår kväll funkade allt fint även för mig. Vet inte om dom löst det eller om det var tillfälligt.....
Stor skillnad på i onsdags då det låste sig var 10.e minut. Igår inget alls

Postad 18 April 2008 - 20:57

b--
  • b--
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

ja är nytillkommen ägare av tv och ca-modul och får de inte att fungera särsklit bra.
tv:n är en sony KDL-32s2800 och modulen är en maximum viaccess. båda godkända av boxer.
har inte hunnit titta värst länge på någon kanal men de jag sett är att om man byter från
en kodad kanal till svt1 och sedan tillbaka till en kodad kanal slutar ca-modul att fungera.
tittade sedan ca 20min på svt1 då de blev helt svart, drog då ur modulen och bilden kom tillbaka.

läste tidigare i tråden att maximum modulen och sony inte var att rekomendera
är det fler som kan verifiera att detta ärproblemet för mej eller är det boxers sändningar
som är felet för mej med??

först fick ja nytt kort ver 3.5 men ingen skillnad, fortsatte låsa sej hela tiden
men idag fick ja en scm med pn:904240
stoppade i den i sony tv:n och de funkade genast hur bra som helst.
jag kan altså med bekräfta att maximum ca:n inte lirar ihop med sonys tv....

Redigerat av b--, 18 April 2008 - 21:01.

Postad 18 April 2008 - 23:07

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Nu funkar det bra för mig också utan att jag själv har gjort något som har haft någon verkan.

Boxer verkar helt enkelt ha löst problemet... får man hoppas...

Postad 19 April 2008 - 08:01

pjotor
  • pjotor
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0
Nu har jag fått mig ett nytt kort från Boxer (v 3.5) och det har funkat utan problem, undrar hur länge bara.
Kanske bara funkar så länge som man får alla betalkanalerna gratis i ett par veckor.
Den som lever får se :D.

Postad 22 April 2008 - 15:16

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag lessnade lite på boxer så jag stuntade i kundtjänsten som i alla fall inte vet något, så jag ringde till huvudkontoret och blev kopplad till en "Technical Manager".
Han skickade en ny ca-modul till mig (Dilog) som fungerar mycket bättre än den gamla röda jag hade.

Han skickade även med sitt visitkort och jag lovade att ge honom lite feedback på hur det gick...
Men just nu verkar problemet vara löst för min del! :D

Postad 22 April 2008 - 18:31

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Jag lessnade lite på boxer så jag stuntade i kundtjänsten som i alla fall inte vet något, så jag ringde till huvudkontoret och blev kopplad till en "Technical Manager".
Han skickade en ny ca-modul till mig (Dilog) som fungerar mycket bättre än den gamla röda jag hade.

Han skickade även med sitt visitkort och jag lovade att ge honom lite feedback på hur det gick...
Men just nu verkar problemet vara löst för min del! :D

Alla på deras s.k. support är väl "Technical Manager"?

PM:a mig (dumt att lägga ut namn) så får vi höra om det är samma "Technical Manager" som jag har haft kontakt med.

Postad 23 April 2008 - 05:39

visuatrox
  • visuatrox
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Alla på deras s.k. support är väl "Technical Manager"?

PM:a mig (dumt att lägga ut namn) så får vi höra om det är samma "Technical Manager" som jag har haft kontakt med.

Haha det kanske ligger något i det här.. Vet nämligen att kalla alla på supporten för någon typ av "Manager" är ett gammalt trick. Det här pga att det antagligen ständigt ringer kunder som vill prata med en "Manager" i tron om att det skulle vara bättre. Så har alla någon "Manager" titel så slipper den riktiga "super duper managern" eller vad dem nu kallas för hantera alla ärenden ;)

Postad 28 April 2008 - 19:06

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Nu börjar det igen... på Canal+ sport låser det sig nu när det ska bli fotboll.Hur gör det hos er?

Postad 29 April 2008 - 07:10

svejoh
  • svejoh
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle låta bli att skriva men det var likadant för mig igårkväll. Helt hopplöst tvärlås samt byta av kanal för att komma igång. Det var en stund sedan likadant igen. Men det har funkat felfritt ett par dagar för mig.

svejoh

Postad 29 April 2008 - 13:29

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Förslag!!!

Ni som felrapporterar skriv alltid Tv, modul samt vad som händer.

T.ex. Philips 9632 Ca-dilog tappar kodning kommer tillbaks vid kanalbyte.

Blir så mycket enklare att veta vad som spökar.
och så slipper vi "fel" problem så att säga.

Postad 01 May 2008 - 11:09

svejoh
  • svejoh
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Det står, men då får man backa till tidigare trådar. Jag förstår dig för det kan vara lite vilseledande att kolla user samt vad han har.

Jag har en JVC 46" lcd samt SCM cam. Men nu har jag tröttnat, så jag tar nog och kopplar in comhem igen.

svejoh

Postad 01 May 2008 - 21:08

capone67
  • capone67
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Fråga mig inte vad de gjort.. för det har jag ingen aning om? Men jag har haft igång tvn drygt i 4 timmar nu utan några som helst problem med tappad signal/frysningar

Återkommer senare.

Har nu gått ca 2 veckor... utan ett enda problem :P Tror nog boxer har löst mina problem iaf.

Postad 02 May 2008 - 00:11

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Det står, men då får man backa till tidigare trådar. Jag förstår dig för det kan vara lite vilseledande att kolla user samt vad han har.

Jag har en JVC 46" lcd samt SCM cam. Men nu har jag tröttnat, så jag tar nog och kopplar in comhem igen.

svejoh

Lite offtopic, men fungerar modulen från SCM bra med comhem?
Över huvud taget, har comhem samma problem att funka korrekt med ca-moduler som Boxer verkar ha?

Postad 02 May 2008 - 12:37

svejoh
  • svejoh
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nej modulen är en Viaccess och Comhem kör Conax. Tråden här gäller Boxerproblem, jag menade att jag har även Comhem i mitt hus så jag kan via kabel-TV ansluta en dekoder för Comhem.

Jo de har en del buggar i Comhems dekoder också. Så det verkar inte vara något som är felfritt. Jag har även en egen parabol på huset men den hade jag tänkt plocka ner någon dag under sommaren.

svejoh

Postad 07 May 2008 - 23:33

fireguy
  • fireguy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej! jag har haft stora problem med CA modul till min Samsung TV, och har varit i kontakt med Boxer ett antal gånger.
TV bilden fryser titt som tätt så att vi har varit nära att slänga ut Boxer flera gånger, har fått ett antal uppgraderingar av kortet och det har hjälpt några timmar, seen var det som vanligt igen.
Eftersom att den här tråden helt har stannat av så måste vi ju vara en av de få som fortfarande har problem.
Men......................... jag tänkte få ge ett litet tips, i fredags så fick vi hem en digitalbox som vi har köpt på öppet köp, och inte en enda gång så har bilden frusit, så den skall vi behålla.
Jag kan verkligen rekomendera den digitalboxen, det är en Finlux med superbra bild, tar Boxer kort, inbyggd volymkontroll mm

Nu kommer det bästa av allt, den har kostat 899:- men är prissänk till 199:-
Gå in på onoff.se och klicka på TV så kommer det upp ett supererbjudande på sidan.
Den går bara att köpa på nätet från OnOff och frakten var 79:-

Vi tvekar inte en sekund att behålla boxen, annars så får man bytesrätt i 14 dagar.

Om och när Boxer får ordning på sina uppdateringar till CA modul så är det ju bara att börja använda den igen, om inte annat så kan man ju sälja den på Tradera eller dyligt.

Hälsningar Gunnar

Postad 09 May 2008 - 07:47

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Jag har inte haft en enda störning nu på drygt två veckor.

Hur är det för er andra?

Postad 09 May 2008 - 07:58

Unregistered7f605233
  • Unregistered7f605233
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Det kommer och går men det var en hel del störningar igår kväll.
Jag har en Topfield 5700PVRt med CAM från 3son. Boxerkort med version 3.0.

/Daniel

Postad 10 May 2008 - 22:22

Unregistereddec65365
  • Unregistereddec65365
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

jag tänkte få ge ett litet tips, i fredags så fick vi hem en digitalbox som vi har köpt på öppet köp, och inte en enda gång så har bilden frusit, så den skall vi behålla.

Det är väl ingen hemlighet att det är just CA-modulen som strular och att det därmed fungerar bra med en digitalbox istället.
I övrigt kan jag iaf meddela att det de senaste veckorna har fungerat helt utan störningar hos oss. Vi har dessutom fått Samsung-TV:n uppgraderad (firmware) som följd av en ljudstörning (vid optisk ut) för ett par veckor sedan, kan eventuellt ha hjälpt till, svårt att veta. Ingen störning sedan dess iaf.

Postad 24 May 2008 - 19:18

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
När jag för ett tag sedan ringde till boxer ang. mitt problem med att bilden försvann lovades att det skulle komma ett brev med nästa faktura (har förresten autogiro, så jag får inte ens någon faktura). Där skulle det stå hur de skulle gå till väga med kompensation och dylikt efter alla problem med ca-moduler som varit.

Igår fick jag ett brev från boxer, dock så gällde det TV4 Sport. Dåligt att de skickar ut såna brev till kunder som inte ens får in kanalen, hur mycket jag än kanalsöker (bor i Gävle, med ca 93.000 andra som inte heller får in kanalen).

Jag lyckades i alla fall få kompensation för krångel med försvinnande bild till och från i ett par veckor.
De drar av 159:- nästa månad. Alltid något!

Se till att ni får kompensation ni också! Det måste kosta att inte sköta sig bättre - ingen information varken hos kundtjänst eller på hemsidan. Det är uselt. Så behandlar man inte sina kunder.

/Fredde

Postad 03 June 2008 - 13:26

pelle_w
  • pelle_w
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har funkat bra för mig ett tag.. men nu har det kommit tillbaka igen. Jag blir snart galen på Robert :P
Funderar på en rejäl nedringning av Boxer supporten (även om det inte verkar hjälpa ett dugg..)

Skönt att få det ur sig :)

pelle

Postad 04 June 2008 - 18:55

Trixie
  • Trixie
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har just inhandlat en Panasonic 42PX80E och har en gammal boxer som jag önskar att jag slapp...

Har läst stor del av detta forum nu men jag känner mig ändå förvirrad..
Om jag nu ska gå och köpa mig en ca-modul, vilken är då bäst och strular minst?

/Kristina

Postad 04 June 2008 - 19:16

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Jag kör med två olika CA-moduler och båda funkar klockrent (nu när Boxer verkar har fått ordning på sina grejor igen).

Den ena är SCM Microsystem och den andra är 3son. Båda är godkända av Boxer http://boxer.se/?page=220

Postad 06 June 2008 - 22:45

HariSeldon
  • HariSeldon
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jag kör med två olika CA-moduler och båda funkar klockrent (nu när Boxer verkar har fått ordning på sina grejor igen).

Den ena är SCM Microsystem och den andra är 3son. Båda är godkända av Boxer http://boxer.se/?page=220

Menar du att Boxer har fått ordning så att det inte hänger sig längre? Vad har de gjort? Om jag kör med kortet i digitalboxen så har det funkat bra hela tiden för mig, men om jag kör via min cardsplitter (Smart Wi) så har det strulat en hel del den senaste tiden. Hade varit intressant att få reda på om de har gjort något den senaste tiden från Boxers sida som kanske avhjälper det hela. Tröttsamt med frysningar hela tiden.

Postad 07 June 2008 - 17:12

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Menar du att Boxer har fått ordning så att det inte hänger sig längre? Vad har de gjort? Om jag kör med kortet i digitalboxen så har det funkat bra hela tiden för mig, men om jag kör via min cardsplitter (Smart Wi) så har det strulat en hel del den senaste tiden. Hade varit intressant att få reda på om de har gjort något den senaste tiden från Boxers sida som kanske avhjälper det hela. Tröttsamt med frysningar hela tiden.

Jag kör också med SmartWi och har inte haft en störning på flera veckor nu. Trodde först att det var SmartWi som gjorde att det hackade. Men sen hittade jag den här tråden och infon om att Boxer hade problem med CA-moduler.

Vet inte om det är olika i olika delar av landet. Jag tar emot signalen från Nackamasterna.

Postad 15 June 2008 - 15:28

ottey
  • ottey
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en samsung le32r87 med samma problem. Men för tillfället funkar det ALDRIG, i början funkade kanalerna iallafall ett tag. Har en röd-vit-svart Viaccess PCMCIA modul köpt på webhallen för ca en vecka sedan. Ångrar att jag ej kollade upp denna tråden innan det köpet :P ringde boxer och de ville skjuta över det på återförsäljaren av ca modulen (trots att det finns erbjudande om exakt samma ca-modul tillsammans med boxerabbonnemang där jag köpte den).. tips på vad jag ska ta mig till?

Postad 16 June 2008 - 11:31

Erik_the_Dragon
  • Erik_the_Dragon
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Flera av Samsungs modeller verkar fungera mindre bra ihop med SCM/SmardTV:s moduler. Prova annan modul tex. Aston, Dilogs nya mfl. Se till att prova i butik att det verkligen fungerar.

Postad 01 July 2008 - 21:50

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Min SCM-modul, som skulle vara godkänd enligt Boxer, krånglade både i Samsung M86 och Finlux 745 så jag bytte till en Dilog och nu fungerar det igen.
/Anders

Postad 15 October 2008 - 12:59

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Har plöjt igenom en hel hög med trådar ang. strul med olika CA-moduler.

Vilken ska man välja? Är på jakt efter en som fungerar tillsammans med Boxer i min Sony KDL-32V2000.

Funderar på att köpa den "röda" CA-modulen från Webhallen;
http://www.webhallen...od.php?id=58389

Däremot står det att den INTE ska fungera på Sonys apparater, men är det fortfarande sant?

Features:
• Platform: EuroCAM
• Application: V 1.08
• Viaccess Version: V 484
• Hardware: P/N 904240 Rev 1.1
• DVB number: 2297

• Fungerar ej till Sonys TV-apparater.
• För mer info om produkten, gå till tillverkarens hemsida. Länken hittar du nedanför denna text.

Postad 15 October 2008 - 17:26

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

...
• Fungerar ej till Sonys TV-apparater.
...

Jag kör den med en Sony. Hade strul för några månader sedan (ganska länge sen).
Sen "fixade" Boxer "något" och allt har fungerat klockrent sedans dess. ;)

Vet inte varför Webbhallen skriver det (det var inte bara Sony som hade problem, men dom var ganska tidigt ute med inbyggda boxar). :)

Postad 16 October 2008 - 11:06

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Jag kör den med en Sony. Hade strul för några månader sedan (ganska länge sen).
Sen "fixade" Boxer "något" och allt har fungerat klockrent sedans dess. :)

Tack för svaret! Testar att köpa från Webhallen och hoppas på det bästa :rolleyes:

Postad 19 October 2008 - 18:44

ironblue
  • ironblue
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kanske kan detta vara lite hjälp. Har inte läst hela tråden så det kanske finns ett inlägg om det redan.

http://www.boxer.se/?page=220

En länk till Boxers alla godkända CA-moduler.

Mvh Mattias

Postad 19 October 2008 - 18:51

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Kanske kan detta vara lite hjälp. Har inte läst hela tråden så det kanske finns ett inlägg om det redan.

http://www.boxer.se/?page=220

En länk till Boxers alla godkända CA-moduler.

Mvh Mattias

Tyvärr inte mycket till hjälp. Många av de godkända modulerna hade problem. Jag har själv två olika (en SCM och en 3son). Det hjälpte inte att dom var godkända... Hackade gjorde det i alla fall.

Men som sagt, Boxer verkar har ha löst problemet sedan några månader.

Postad 31 October 2008 - 02:42

sven99
  • sven99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Svart i rutan 31 okt. eftersom Boxer INTE har sänt ut uppdatering. Min uppdatering slutar 2008/10/30 trots att jag betalar med autogiro. Jag har aldrig tidigare haft detta problem. Inte ens när andra tidigare hade problem.

Kort SCM Microsystem
P/N 904240 Rev 1.0
Boxer version 3.5
Sony HXD 870 fristående box

Finns det andra som har problem nu? Jag kan se TV1 och TV4 men INTE TV3 och TV5.

Dessutom har Boxer höjt kortavgiften trots att jag har bundet på 24 månader (1 år kvar). Fy skäms!!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.