Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil 5

491 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Resident Evil 5 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.124998 (7) 99:-
Resident Evil 5 - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

Postad 31 January 2009 - 15:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Resident Evils hela koncept verkar ju vara baserad på att kontrollen är "kass". Så har det alltid varit och skulle det inte vara det så skulle deras T-virus/parasit infekterade lik inte vara ett dugg otäcka. Med en spelkontroll lik den i t.ex. Gears of War så skulle man meja ner allt och alla.

För att det skulle fungera måste Capcom ändra strategi och snegla mer åt Aliens vs. Predator 1 & 2(Marine) eller Dead Space. De har redan behövt snabba upp zombisarna (alltså göra det svårare) bara på grund av att kontrollen från och med RE4 blivit oerhört mycket bättre än den varit i de tidigare spelen.

I första spelet rörde sig zombies jätte långsamt, men det gjorde ingenting. De var ändå otäcka då spelkontrollen var avskyvärd och gjorde att det trots långamma fiender inte alltid gick att komma ifrån de.

Postad 31 January 2009 - 17:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Såg demot på RE 5 och zombierna verkade kunna springa fort när dom var en bit bort och när dom vara nära gick dom jättesakta...Såg lustigt ut

Postad 31 January 2009 - 18:03

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Resident Evils hela koncept verkar ju vara baserad på att kontrollen är "kass". Så har det alltid varit och skulle det inte vara det så skulle deras T-virus/parasit infekterade lik inte vara ett dugg otäcka. Med en spelkontroll lik den i t.ex. Gears of War så skulle man meja ner allt och alla.

Detta gäller nog i princip med alla Capcoms spel. Då menar jag inte att alla spel har kassa kontroller men att varje serie har en typ av kontroll som dom håller sig fast vid. Personligen tycker jag det är bra då det behåller känslan från tidigare spel.

Antingen gillar man det eller så gör man inte det. Kontrollerna i RE5 är annorlunda men absolut inte kassa - man får vänja sig bara.

Postad 31 January 2009 - 23:46

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag säger inte att det är något fel med det.
Det är bara det att JAG personligen inte gillar det, därför kommer jag förmodligen inte köpa det fullständiga spelet heller.

Postad 02 February 2009 - 15:17

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Nuuuuu ni gnällspikar som inte gillar kontrollerna i RE5 - Nån Capcom nisse säger att det kommer finnas en alternativ kontroll som gör att man kan GÅ & SKJUTA samtidigt, alá Gears of War typ.

http://se.youtube.co...re=channel_page

En del har dock sagt att han säger fel men att döma av videon så är det hur tydligt som helst!

Postad 02 February 2009 - 16:28

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Jäklar vilket stelt spel detta var, det känns otroligt gammalt.
Det var trots allt ett bra tag sedan 4an släpptes så man hade
ju hoppats på att de tagit serien framåt ett par steg.

Tycker detta är genomgående hos de flesta japanska spelhus.
De kör samma gamla visa om och om igen.

Hoppas den där snubben i filmen inte ljuger så kanske det iaf
blir bättre och spelbart annars hoppar jag nog fan över detta.
Känns som något de kommit på i efterhand dock... visst är
det helt otroligt att de inte märker att kontrollen suger när de
spelar/utvecklar sina spel?

Kass kontroll för att skrämmas tycker inte jag funkar som ursäkt
idag, det finns spel som skrämmer utan att steloperera varenda
led i din karaktärs kropp (dead space & condemned t.ex).

EDIT:
Om det nu är så att de lägger till en alternativ kontrollmetod
som gör att man kan röra sig friare/naturligare skulle jag vilja
veta hur många av de som stenhårt försvarar den gamla sunkiga
kontrollen som orkar hålla sig ifrån att byta till den bättre :)

Redigerat av Unregistered938088eb, 02 February 2009 - 16:37.

Postad 02 February 2009 - 17:56

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Hoppas snubben vet vad han pratar om, det vore riktigt gött!

Postad 02 February 2009 - 18:27

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Testade demot häromdan och jag blev positivt överaskad! Beror nog lite på de negativa vibbarna man har fått i den här tråden. Kontrollen är precis som den alltid har varit i Resident evil spelen. Jag har förbokat det på Gamestop och var lite orolig fram tills jag körde demot, nu ser jag bara fram emot det.

Ni som kan tänka er co-op kan adda mig: Tegelsten

Postad 02 February 2009 - 18:38

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Lifter: Gött det, skojja med dig lite bara :) .

Provade en andra gång och ja, belv lite bättre kanske. Har faktiskt inte spelat RE sedan den första kom. Har något minna att kontrollen var likadan där ja. Fick krupp där när han bossen med motorsågen kom :lol: , sirap! Kändes väl lite roligare nu vid andra testet av demot men någon förhansbokning blir det nog inte. Kanske köper det när priset gått ner lite....

Postad 02 February 2009 - 19:16

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Ni som uttryck er oro över att Resident Evil har gått helt och hållet från den traditionella mörka korridorerna med zombies.

Detta är uttagen från The US Official Playstation Magazine's review av Resident Evil 5:

"One moment you'll be blasting and hacking away at zombie mobs and face off against some seemingly invincible mini-boss in the midst of town, or you'll be systematically exploring working your way through the dark, claustrophobic confines of a mine of the labyrinth corridors of a secret research complex, experience a brief but hair-raising quick-time event and be back to fighting zombies - but this time racing across the Savannah manning the chain gun on the back of a humvee.

Källa (kotaku)

Så det finns kanske hopp ändå. :) Det var detta jag hoppades på. Att demo/footage bara visade en liten sida av vad RE5 har att erbjuda.

Postad 02 February 2009 - 19:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Att demo/footage bara visade en liten sida av vad RE5 har att erbjuda.

Det är väl rätt uppenbart att man inte kommer vara ute i solen hela tiden, det är ett skräckspel trots allt :)

Postad 02 February 2009 - 19:59

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Om det nu är så att de lägger till en alternativ kontrollmetod
som gör att man kan röra sig friare/naturligare skulle jag vilja
veta hur många av de som stenhårt försvarar den gamla sunkiga
kontrollen som orkar hålla sig ifrån att byta till den bättre :)

Varför skulle dessa (jag bland annat) ha något emot en alternativ kontroll? Kan inte minnas någon i åtminstone denna tråden sagt att dom inte vill att den ska ändras.

Sen angående filmen. Jag tror det är en PR nisse som missförstått det. Kan inte se någon anledning till varför den inte skulle vara tillgänglig i demot.

Postad 02 February 2009 - 20:29

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Sen angående filmen. Jag tror det är en PR nisse som missförstått det. Kan inte se någon anledning till varför den inte skulle vara tillgänglig i demot.

Vore ju mycket märkligt att missförstå en sån stor grej. Hursomhelst har jag ett svagt minne av att Capcom sa (i sammband med demo releasen i Japan) att dom hade en till kontroll som dom skulle hålla hemlig tills vidare. Det kan mycket väl vara denna de pratade om.

Postad 02 February 2009 - 20:39

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Om den finns så kanske det är nått dom kom på efter att demot gjordes.
För demot vi spelar idag verkar vara samma demo de haft färdigt sen i somras, de har haft ett tag på sig att lägga till den funktionen om de kände att det behövdes.

Den som lever får se.

Jag själv skulle uppskatta om ett sådant alternativ fanns, men har inga problem att spela med kontrollen som den är nu :)

Postad 02 February 2009 - 21:10

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Vore ju mycket märkligt att missförstå en sån stor grej. Hursomhelst har jag ett svagt minne av att Capcom sa (i sammband med demo releasen i Japan) att dom hade en till kontroll som dom skulle hålla hemlig tills vidare. Det kan mycket väl vara denna de pratade om.

Hittade detta precis (postat 090202) där dom igen pratar om den "nya" kontrollen:

psxextreme

Nu hänvisar dom visserligen till samma film men ändå. Hoppas bara för Capcoms egen skulle att dom går ut med det mer offentligt snart med kanske någon ingame footage för det är ofantligt många som tappat intresse för RE5 just pga kontrollen.

Postad 02 February 2009 - 23:20

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Jahopp, bra jobbat... hoppas dom sparkar han som marknadsför spelet:

"Update: This is why marketing guys shouldn't be breaking down gameplay during interviews. The marketing representative in this video is clear, but we have direct confirmation from Capcom that the information is inaccurate. We have the final review build for the game and there is NO option for run 'n gun (moving while shooting), and there isn't going to be, either. Sorry for the confusion."

... Med andra ord: Det kommer finnas "gå och skjuta"... inte samtidigt bara :)

Redigerat av Namil, 02 February 2009 - 23:32.

Postad 02 February 2009 - 23:38

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Jahopp, bra jobbat... hoppas dom sparkar han som marknadsför spelet:

"Update: This is why marketing guys shouldn't be breaking down gameplay during interviews. The marketing representative in this video is clear, but we have direct confirmation from Capcom that the information is inaccurate. We have the final review build for the game and there is NO option for run 'n gun (moving while shooting), and there isn't going to be, either. Sorry for the confusion."

... Med andra ord: Det kommer finnas "gå och skjuta"... inte samtidigt bara :)

:D

Postad 03 February 2009 - 00:03

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Ännu en tidig recension, den här gången från nån tysk tidning:

GAMEPRO Germany review

+ great character models, fantastic special effects
+ Varied areas
+ Interesting story
+ Outstanding AI
+ Gigantic boss battles
+ 18 hours of gameplay (story mode)
+ lots of bonus material
+ High replay value

- Framerate hickups (PS3)
- No puzzle solving

93%

Vad jag sett än så länge har betygen varit över 9, 90% eller 5/5
Verkar som en del kommer gå miste om ett ordentligt bra spel bara för att man inte kan hantera en annorunda kontroll. :)

Redigerat av Namil, 03 February 2009 - 00:03.

Postad 03 February 2009 - 06:25

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Ännu en tidig recension, den här gången från nån tysk tidning:

Vad jag sett än så länge har betygen varit över 9, 90% eller 5/5
Verkar som en del kommer gå miste om ett ordentligt bra spel bara för att man inte kan hantera en annorunda kontroll. :D

Ja det är lite synd. :)

Postad 03 February 2009 - 10:48

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Nog inte att man inte kan hantera en annorlunda kontroll. Många av oss gjorde det för flera år sedan, problemet är väl att gå tillbaka i tiden igen. Fast spelet verkar bra om man spelar CO-OP med någon trevlig person, så man slipper brudens taskiga AI. Synd bara att man inte får va ensam...

Postad 03 February 2009 - 11:42

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Ni som uttryck er oro över att Resident Evil har gått helt och hållet från den traditionella mörka korridorerna med zombies.

Detta är uttagen från The US Official Playstation Magazine's review av Resident Evil 5:

Källa (kotaku)

Så det finns kanske hopp ändå. :D Det var detta jag hoppades på. Att demo/footage bara visade en liten sida av vad RE5 har att erbjuda.

Ja men då så är det ju inget att tveka på! :)
Zombies FTW!

Postad 03 February 2009 - 14:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Framerate hickups på PS3? På ett sånt viktigt spel?

18 timmar gameplay är ju jättemycket för ett sånt här spel. Och "inget pussel" = negativt? Inte då.

Postad 03 February 2009 - 15:53

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Framerate hickups på PS3? På ett sånt viktigt spel?

18 timmar gameplay är ju jättemycket för ett sånt här spel. Och "inget pussel" = negativt? Inte då.

Med tanke på att Resident Evil 1 (remake) inte var mycket mer än 4 timmar (går ju att klara betydligt snabbare dock) så är det här grymt mycket längre.

Postad 03 February 2009 - 20:05

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Var det inte RE1 man skulle klara på 1h30min för att få "S" i betyg? :)

Mjo, tråkigt att de tagit bort pusseldelen, jag gillar lite klurigheter :)

Postad 03 February 2009 - 20:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Mjo, tråkigt att de tagit bort pusseldelen, jag gillar lite klurigheter :)

Klurigheterna (har inte spelat 4an) i RE-serien brukar vara så bra också. Trevligt att få backtracka för att hitta olika föremål som man ska sätta in i saker. Ah, jag kommer ihåg tåget på Zero. Riktigt hög klass att få springa fram och tillbaka genom det, speciellt när det gick på tid :)

Postad 03 February 2009 - 21:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Klurigheterna (har inte spelat 4an) i RE-serien brukar vara så bra också. Trevligt att få backtracka för att hitta olika föremål som man ska sätta in i saker. Ah, jag kommer ihåg tåget på Zero. Riktigt hög klass att få springa fram och tillbaka genom det, speciellt när det gick på tid :)

Mmm, jag uppskattar också pusslen. Det är skönt hjärngymping att hitta de x delarna av pryttel y som man behöver för att öppna z som w lagrar sina underkläder i. Jag ser det som en skön kontrast till all zombieslakt. Det där soduku-liknande pusslet man behövde lösa på tåget i Zero för att aktivera nödbromsarna (tror jag det var) kändes inte heller malplacerat.

Not.

Postad 04 February 2009 - 00:48

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Pusslen funkade bäst i RE1 pga miljön - i de andra kändes de lite väl otroliga... exempelvis R.P.D stationen!
Men visst, har inget emot pussel då det är en del av serien. Samtidigt är det skönt att de skippat det när man är två personer, speciellt om man tvingas köra med någon man inte känner över Live som visar sig vara en riktig nöt :)

Redigerat av Namil, 04 February 2009 - 00:49.

Postad 04 February 2009 - 07:30

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

...speciellt om man tvingas köra med någon man inte känner över Live som visar sig vara en riktig nöt :)

Är det ofta som du känner dig tvingad att köra med nötter över live? :D

Postad 04 February 2009 - 08:54

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0

18 timmar gameplay är ju jättemycket för ett sånt här spel.

Men RE4 var väl betydligt mycket längre? Jag har för mig att vi klockade in på över 40 timmar...

Postad 04 February 2009 - 09:05

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Det kan jag inte minnas, att det var så långt allså. Jag spelade klart det och jag brukar inte orka spela spel om de är för långa =p

Postad 04 February 2009 - 09:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jag klarade RE4 3ggr.
Första gången spelade jag med en polare, vi byttes av och hade oss, spelade några timmar var i stöten o.s.v.
30h.
Andra gången lirade jag själv, på samma save-fil (alltså behöll vapnen och så), då klockade jag in på 15h.
Sista gången så spelade jag på samma save-fil igen och hade uppgraderat massa vapen och så, då klockade jag in på 6h45min.

Som med allt så är det relativt och beror ju på hur snabbt man avancerar :)

Postad 04 February 2009 - 09:29

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Faen RE4 är ett av de roligaste spel jag spelat! Hoppas detta blir lika skoj =)

Postad 04 February 2009 - 11:41

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Men RE4 var väl betydligt mycket längre? Jag har för mig att vi klockade in på över 40 timmar...

Jepp, 42 minns jag det var. Byttes av att spela, maklig takt och så. Tyckte inte vi "sinkade" speciellt heller? Fast som ajg minns var vi ganska noga med alla treasures och sånt :)

Postad 04 February 2009 - 20:53

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Såg att demot fanns på PSN nu. nån som prövat? Orkade inte ladda ned... Tror att det var demot iaf.

Postad 05 February 2009 - 01:08

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Ännu mer info från tyska GamePRO's recension:

Små spoilers nedanför!!

- It is all about the Progenitor virus

- Resident Evil 5 changes locations more often than Resident Evil 4 and the pace moves on immensly, especially after the first 10 minutes.

- The game is about 18 hours long.

- There's no location that is as big as the castle area in Resident Evil 4.

- The game is divided in 6 big chapters, each of them again divided into 3-4 areas.

- After the refinery, the game goes more for darkness (pyramids)

- GamePro counted 1 (!!!) real puzzle in Resident Evil 5.

- The emphasis is clearly on Co-Op. When a character is investigating something alone it usually deals with finding a key or moving something. GamePro says that these are the most intriguing situations as you wish your partner would be with you and help you fight the hordes of enemies.

- A few classic enemies are indeed in Resident Evil 5

Spoiler

- GamePro found the fights with Wesker very cool. They are absolutely dramatic and stunning.

- The visuals and audio are top notch.

- The PS3 version suffers a few glitches here and there, but they are not heavy.

- Resident Evil is gone, long live Resident Evil.

- They describe the game as an extremely entertaining, quick Tour de France with less horror.

- The overall review score is 93% for both PS3 and Xbox360 versions. Added to the PS3 graphics score was a note that the PS3 version suffers minor issues. GamePro's usual, separate multiplayer score for the game is 10/10.

- After completion of the game graphic filters, unlimited ammo, alternate costumes and an "arcade mode" among other things become available.

Gillar det faktum att
Spoiler
äntligen är tillbaka!

Postad 05 February 2009 - 08:42

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Gillar det faktum att

Spoiler
äntligen är tillbaka!

Ja!

Postad 05 February 2009 - 09:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Bådar onekligen gott!

Postad 05 February 2009 - 09:52

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

- Resident Evil is gone, long live Resident Evil.

:)

Postad 05 February 2009 - 10:06

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Got damn it Wesker!
All your viruzez are belong to us!

Postad 05 February 2009 - 12:59

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Gillade demot och hade inga problem med styrningen - kanske för att man läst tråden här och hade förväntningar därefter. Däremot hade jag en del tearing som jag hoppas korrigeras till släpp...

Postad 05 February 2009 - 14:51

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Got damn it Wesker!
All your viruzez are belong to us!

:blink:

Postad 06 February 2009 - 08:55

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Provat en del co-op nu och tycker detta känns allt bättre. Angående att inte kunna röra sig när man siktar så lär man sig ganska snabbt att backa och ta ny position.

Postad 06 February 2009 - 12:00

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Är det bara jag som får massa screen tearing i videosekvenserna? Det var ju skitjobbigt :D

Postad 06 February 2009 - 16:01

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Ne, hade en del screen tearing jag med. Förhoppningsvis är det bara demot som är så.
Minns att Devil May Cry 4 demot var likdant men i fulla versionen så flöt filmerna på bra.

Postad 07 February 2009 - 12:05

Unregistereda1480929
  • Unregistereda1480929
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Kan leva med att man inte kan gå när man skjuter, däremot var det lite enerverande att man inte kunde röra sig när man använde macheten.... men jag längtar efter hela spelet fortfarande lika mycket som jag gjorde innan ;)

Postad 07 February 2009 - 12:26

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Ne, hade en del screen tearing jag med. Förhoppningsvis är det bara demot som är så.
Minns att Devil May Cry 4 demot var likdant men i fulla versionen så flöt filmerna på bra.

Jag har kollat runt en del och hittat en lösning. Det försvinner om man kör 720p istället för 1080p, så det är troligen nått fel med uppskalningen som 360 gör. Man får hoppas det fixar sig i färdiga versionen, tycker dock inte man ser någon skillnad på 720p och uppskalat 1080p.

Postad 07 February 2009 - 12:34

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
I LOVE THIS!

Postad 08 February 2009 - 01:23

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Gjorde en bokning på detta, ska köra co-op med en kompis. Alla spel som stöder co-op lokalt måste inhandlas/premieras!

Postad 08 February 2009 - 11:58

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Har också förhandsbokat det nu, skulle jag iofs gjort i vilket väder som helst, är ju efter allt Resident Evil. :D

Postad 09 February 2009 - 18:36

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
varför är det 2 minirutor när man kör co-op? Det var tom mindre än nya call of duty. Störande..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.