Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Pioneer LX51,71,81 *

326 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 april 2009 - 14:45

trumtajkon
  • trumtajkon
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Har nu fått hem min LX-81 och testar förfullt tycker SR+ annvändningen är seg till TV om info och den Tjatar om massa info litte då och då.
Sen tycker jag man skulle få upp mera info på TV som man bara ser på förstärkaren.
Delnings frekvensen skulle gå att ställa för varje högtalare och inte gemensamt.

Den verkar ha mycket kraft har inte sätt någon begränsning ännu men jag får ligga på 0db för att få litte tryck fast då har Macc dämpa nivåerna till -4db
Vad ligger ni på för volym ?

Otrolig Dynamisk och ditaljrik .

Du kanske använder fel kabel? 3-polig ska den vara!

Postad 18 april 2009 - 20:28

Rickard xxls
  • Rickard xxls
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Den jag kör är sterio kabel Teleplugg 3,5mm har bes Pioneer orginal få se om det blir skillnad .

Postad 19 april 2009 - 14:04

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Kan inte nån slänga upp en screenshot på TV´n med SR+ infon i bild så man får se hur det ser ut.
Funderar nämligen på en LX stärkare.

/N

Postad 19 april 2009 - 14:36

trumtajkon
  • trumtajkon
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Den jag kör är sterio kabel Teleplugg 3,5mm har bes Pioneer orginal få se om det blir skillnad .

det kommer funka! om du beställde SR+ -kabel

Postad 21 april 2009 - 12:07

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Ljudmässigt, är det stor skillnad på LX81 och LX71 ? Verkar som att det är en del recensenter och privatpersoner som tycker att lx71 har lite sämre ljud och kontroll än vad lx81 har?

Postad 23 april 2009 - 19:37

Rickard xxls
  • Rickard xxls
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Yes nu funkar det superb med SR+ styrningen kul att få upp allt på TV utan att bytta ingång det blir lättare att pilla på kvällen när man sitter i soffan .
Kabeln hade fyra ringar om man räknar med (jorden) det kosta 370 kr värt varje spänn.

Jag läste mycket innan jag köpte denna förstärkare och många tyckte om man hade råd att man skulle köpa LX-81 sen om det är värt pengarna kan jag inte bedöma för jag har bara ena .
Och finna två att provlyssna på verkar svårt för jag fick beställa min då butiker i örebro bara har mindre modeller i lager.

Postad 05 maj 2009 - 13:18

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Komplett och InWareHouse har precis lagt upp LX71 och LX81 i sina sortiment för 15k respektive 17k.

Är detta någon indikation på vart priserna är på väg? Eller finns det ingen rimlighet i det?

Nämnas kan att ingen av webbutikerna har dem i lager, men de är beställningsbara. Jag har ingen erfarenhet av InWarehouse, men de är ju en stor välkänd butik. Komplett har jag handlat från många gånger, och de är seriösa och bra att ha att göra med. Skickar alltid varorna snabbt också, om de finns inne vill säga.

Postad 06 maj 2009 - 07:37

Unregistered83d32dfa
  • Unregistered83d32dfa
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Komplett och InWareHouse har precis lagt upp LX71 och LX81 i sina sortiment för 15k respektive 17k.

Är detta någon indikation på vart priserna är på väg? Eller finns det ingen rimlighet i det?

Nämnas kan att ingen av webbutikerna har dem i lager, men de är beställningsbara. Jag har ingen erfarenhet av InWarehouse, men de är ju en stor välkänd butik. Komplett har jag handlat från många gånger, och de är seriösa och bra att ha att göra med. Skickar alltid varorna snabbt också, om de finns inne vill säga.

Ja du, detta är ju högst intressant om så är fallet. Som status är nu har komplett/inwarehouse satt prel lagerdatum till 2009-05-13. Om prissänkningen ovan stämmer suddas även prisskillnaden ut mellan LX71 vs. LX81 och det motiverar LX81 som köp om man velar mellan dessa båda. Vi lär väl se om andra butiker följer efter för att få verifierat prissänkningens sanningshalt...

Postad 06 maj 2009 - 09:18

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
2000 är en betydligt vettigare prisskillnad mellan LX71 och LX81 tycker jag, för det lilla extra som LX81 ger. Även om det är rätt bra betalt för skillnaderna det också.

Det som gör mig konfunderad är att det här kommer så pass tätt efter Pioneers prishöjning 1/4.

De har båda 1 st Lx81 på inkommande 13/5 och ingen Lx71. Ska bli spännande att se hur detta fortsätter.

Edit: Förväntat datum i lager är nu ändrat till 6/6. Om det är på grund av att någon har lagt en beställning eller att de har fått nytt datum från Pioneer förtäljer inte historien.

Redigerat av Sigma78, 06 maj 2009 - 12:22.

Postad 09 maj 2009 - 22:39

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Lusigt att den redan säljs så billigt? De är ju så jä..... lustigt att man får pris sänka så pass mycket fån 24000 till 17000 hela 7000kr? Inte kul när man själv har en sådan maskin, andrahandvärdet sjunker ju i botten då! PIONEER???

Postad 09 maj 2009 - 22:48

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Ja slog till direkt. köpte den på komplett.. va lite misstänksam först mot det.. verkade alldeles för bra för å vara sant. men ja maila å & fråga om eran lx 81för 17 var från svenska leverantörer. svaret var ja. aja ja väntar spänt nu.. Kan dem ändra priset nu i efterhand? ja valde att betala när ja hämtar den i malmö.

Postad 11 maj 2009 - 08:09

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Om du har fått en orderbekräftelse kan de inte ändra priset i efterhand. Komplett är en seriös butik, jag har handlat där många gånger och haft ett reklamationsärende. I samtliga fall har de agerat snabbt och proffsigt, så jag skulle bli mycket förvånad om du inte får det pris som står, även om leveransdatum klart kan ändras om du har otur.

Verkar vara många som har gjort likadant som du, det har gått från 6 stycken till 1 stycken inkommande 6/6... dvs 5 stycken är redan beställda.

Postad 11 maj 2009 - 21:28

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0

Om du har fått en orderbekräftelse kan de inte ändra priset i efterhand. Komplett är en seriös butik, jag har handlat där många gånger och haft ett reklamationsärende. I samtliga fall har de agerat snabbt och proffsigt, så jag skulle bli mycket förvånad om du inte får det pris som står, även om leveransdatum klart kan ändras om du har otur.

Verkar vara många som har gjort likadant som du, det har gått från 6 stycken till 1 stycken inkommande 6/6... dvs 5 stycken är redan beställda.

Knappast, det har hänt fler än en gång att priser varit fel i en webb-butik. Och folk brukar naivt beställa som tokar, men det är som vanligt: "låter det för bra för att vara sant, är det oftast inte det". Sen kan det gälla både playzone.se och felmärkta priser hos Dustin.

Så här skriver Komplett:

"5.2 Komplett förbehåller sig rätten att när som helst innan Leveransdagen justera under punkten 5.1 angivna priser, under förutsättning att kunden därvid meddelas. Kunden äger då skriftligen häva köpet i enlighet med punkten 8 nedan."

Dvs de gör som alla, friskriver sig för felaktiga priser. Först när du fått varan i handen kan du vara säker på priserna, de kan ej kräva in något i efterhand oftast.

Men, dessa priser kan ju stämma, inget snack om det, var mer ett inlägg om att man inte gjort "klipp" bara för man lagt en beställning... :)

Postad 11 maj 2009 - 21:36

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Rent juridiskt vet jag inte vad som gäller faktiskt. Visserligen skriver de så i sina vilkor, men å andra sidan har man ingått ett avtal. Ibland är deras friskrivningar helt i sin ordning, och ibland tar de sig för stora friheter där och skriver saker som inte gäller om det skulle utmanas av KO eller i domstol. Det är en sån djungel med juridik....

Däremot har jag varit med om att de stora webbutikerna tar förlusten om de har skrivit fel pris på en vara och låter konsumenten få varan för det felskrivna priset ändå. Jag har lyckats pricka sådana på både Elgiganten och Siba t.ex., och ingen av dem korrigerade priset i efterhand på de orders som redan var lagda.

Så jag skulle vilja säga att med största sannolikhet kommer de som har beställt till det här priset att få dem, eftersom komplett är en så stor och seriös butik som värderar goodwill. Men det var fel av mig att uttala mig helt tvärsäkert om saken.

Edit: Ska bli väldigt intressant detta. Komplett och InWarehouse höjde igår priset med 3000kr på LX81 och 1000kr på LX71. Då får vi se vad ni som har beställt får för information och om de håller fast vid det tidigare priset för er som har fått orderbekräftelse.

Redigerat av Sigma78, 12 maj 2009 - 07:46.

Postad 12 maj 2009 - 16:51

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Det har inte hänt ngt med min beställning än iallafall, ja jo jahar ju fått min orderbekräftelse. Endast datumet har blivit framskjutet till den 6 juni. E bara en konstigt sak & det är att den väger 9½kg :).

Postad 12 maj 2009 - 19:31

Rickard xxls
  • Rickard xxls
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Konstigt att priserna höjdes mitten på april senan sjunker en månad senare .
Min LX-81 väger 19 kg,

Postad 16 maj 2009 - 13:43

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Någon som hört LX71 med Infinity Classia? Jag funderar på att köra kombon LX71 + Classia 5.0 och cascade 15 subben.

Postad 20 maj 2009 - 12:43

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1 832 inlägg
  • 0
Usch jag blir tokig på lx81, Den envisas med att växla till TV/Sat när man startar den fast att hdmi1 kördes sist.

Någon som har upplevt samma problem?

Postad 20 maj 2009 - 20:16

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Hallå

Har en pioneer dvd spelare dv 696 som jag har en hdmi kabel kopplad till min pioneer lx50 reciver,
som jag har en hdmi kopplad till pioneer pdp- lx5090,
Har hört att man skall ställa hdmi på recivern på through inte AMP, och låta tv´n ta hant om uppskalningen,
någon som vet något om det?
grejen är den att när jag ställer den på through så får jag bild men inget ljud men står den på AMP så får jag både och men då är det väll recivern som tar hant om uppskalningen?
Är det någon mer funktion på tv´n eller recivern jag måste ändra ??

Tacksam för all hjälp jag kan få

Postad 20 maj 2009 - 21:55

Taxman
  • Taxman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Med through aktiverad så kodar ej recivern av ljudet utan skickar det vidare om man har valt audio select till
HDMI. Men om du kopplar en separat optisk eller coax till recivern och ställer audio select till digital så borde du få
ljud samt att plasman sköter uppskalningen. Tror jag....

Hallå

Har en pioneer dvd spelare dv 696 som jag har en hdmi kabel kopplad till min pioneer lx50 reciver,
som jag har en hdmi kopplad till pioneer pdp- lx5090,
Har hört att man skall ställa hdmi på recivern på through inte AMP, och låta tv´n ta hant om uppskalningen,
någon som vet något om det?
grejen är den att när jag ställer den på through så får jag bild men inget ljud men står den på AMP så får jag både och men då är det väll recivern som tar hant om uppskalningen?
Är det någon mer funktion på tv´n eller recivern jag måste ändra ??

Tacksam för all hjälp jag kan få

Postad 20 maj 2009 - 22:36

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Med through aktiverad så kodar ej recivern av ljudet utan skickar det vidare om man har valt audio select till
HDMI. Men om du kopplar en separat optisk eller coax till recivern och ställer audio select till digital så borde du få
ljud samt att plasman sköter uppskalningen. Tror jag....

Har testat det också funkar inte =(

Postad 21 maj 2009 - 08:57

Taxman
  • Taxman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Har testat det också funkar inte =(

Har testa lite nu, och både på min LX81:a samt min gamla 2016 så skickar de i "amp" läge
video signalen rakt igenom. Har inte någon form av uppskalings fuktion i förstäkaren förutom
att göra om 480/576i till 480/576p. Om jag skickar olika format från min Tvix så indikerar Tv:n
det som jag valt och tar hand om uppskalningen.

I through läget så är förstärkaren igentilgen bara en switch.

Video.conv fuktionen är bara för att göra om analoga signaler till hdmi men skalar ej upp formatet.

Postad 21 maj 2009 - 09:13

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Har testa lite nu, och både på min LX81:a samt min gamla 2016 så skickar de i "amp" läge
video signalen rakt igenom. Har inte någon form av uppskalings fuktion i förstäkaren förutom
att göra om 480/576i till 480/576p. Om jag skickar olika format från min Tvix så indikerar Tv:n
det som jag valt och tar hand om uppskalningen.

I through läget så är förstärkaren igentilgen bara en switch.

Video.conv fuktionen är bara för att göra om analoga signaler till hdmi men skalar ej upp formatet.

Så igentligen kan man ha
V.CONV på OFF eller Skall den vara på ?
och HDMI Måste vara på AMP
I vicket fall som helst blir det inte uppskallt i Recivern ?

Så igentligen kan man ha
V.CONV på OFF eller Skall den vara på ?
och HDMI Måste vara på AMP
I vicket fall som helst blir det inte uppskallt i Recivern ?

Älskar svengelska =)
OFF eller ON ?

Postad 21 maj 2009 - 13:19

Taxman
  • Taxman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
HDMI skall vara AMP.

Och hur du gör med V.Conv spelar ingen roll i ditt fall, du har redan digital video signal.

Om du har en analog signal från någon källa också ( komposit, s-video eller komponent) och
bara vill dra en kabel till TV:n så kan recivern kovertera till HDMI. Och då måste den vara på.

Har så till mitt Wii komponet till recivern och sedan hdmi till tv som allt annat går via.

Postad 21 maj 2009 - 14:35

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

HDMI skall vara AMP.

Och hur du gör med V.Conv spelar ingen roll i ditt fall, du har redan digital video signal.

Om du har en analog signal från någon källa också ( komposit, s-video eller komponent) och
bara vill dra en kabel till TV:n så kan recivern kovertera till HDMI. Och då måste den vara på.

Har så till mitt Wii komponet till recivern och sedan hdmi till tv som allt annat går via.

Bäst och köra 576i i stället för 720P material till tv´n på både från dvn och telia tv´boxen och låta tv´n ta hant om upp uppskalningen..?

Postad 23 maj 2009 - 09:00

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är bättre att köra ljudet analogt 5.1 i stället för att köra det genom hdmi kabeln ???

Postad 23 maj 2009 - 09:50

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Någon som vet om det är bättre att köra ljudet analogt 5.1 i stället för att köra det genom hdmi kabeln ???

Det är bättre att köra det genom HDMI-kabeln. Då får du den digitala signalen ända in till förstärkaren, som sedan avkodar den, och du slipper eventuella signalförluster.

Är det någon av er som använder internetradion eller DLNA-funktionen mycket? Jag sätter gärna igång radio som bakgrundsljud när jag går omkring här hemma, och internetradion är ju suverän eftersom det dels alltid är perfekt mottagning och dels att det finns Neural THX-signaler.

Däremot är det sällan uppspelningen klarar sig mer än en timme eller två innan den blir tyst och jag får starta om den. Det var samma sak på min förra LX70 som det är på min nuvarande LX71.
Är det något problem med mitt nätverk (förstärkaren är kopplad till en Netgear switch som i sin tur är kopplad till en D-link DIR-655) eller bredbandskoppling, eller är det ett generellt problem med de här förstärkarna alternativt vRadio?

Jag trodde att med ICE-powerstegen skulle inte förstärkaren bli speciellt varm med ICE-stegen, men jag märker inte någon jätteskillnad i värmeutveckling mot min förra LX70. 71'an blir fortfarande relativt varm, inte så att man bränner sig, men ändå. Men det kanske också är normalt?

Postad 23 maj 2009 - 14:20

Unregistered05d058ef
  • Unregistered05d058ef
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tjenis alla experter ( bättre än mig iallafall !!!! )

Mitt första inlägg i forum , första gånger för allting ;)
Typiskt att det måste vara en hjälpfråga !!! men jag behöver hjälp ,desperat HJÄLP.

Har inhandlat en styck Pioneer SC-LX71a och en styck Pioneer BDP-LX71a.
Har kopplat in en styck Pioneer DvD 940HX
En styck PS3 och en styck Xbox 360.
Allt är kopplat in med HDMI kablar in i SC-LX71an och upp i min Panasonic plasma PZ85 med HDMI kabel.

Problemet är att när jag vill göra ändringar via Video Parameter ( för att kunna ställa in typ, kontrast, ljus, gamma
från mina HDMI ingångar på SC-LX71 ) så får jag upp CANNOT SELECT på förstärkaren.

Har provat det mesta (tror jag) i 2 dagar nu och blir inte klokare för det !!!
Någon hjälpande hjälte där ute som kan hjälpa mig vore jag tacksam !!!!

Tack på förhand ( hoppas jag )

Redigerat av Unregistered05d058ef, 23 maj 2009 - 14:24.

Postad 23 maj 2009 - 14:38

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Tjenis alla experter ( bättre än mig iallafall !!!! )

Mitt första inlägg i forum , första gånger för allting ;)
Typiskt att det måste vara en hjälpfråga !!! men jag behöver hjälp ,desperat HJÄLP.

Har inhandlat en styck Pioneer SC-LX71a och en styck Pioneer BDP-LX71a.
Har kopplat in en styck Pioneer DvD 940HX
En styck PS3 och en styck Xbox 360.
Allt är kopplat in med HDMI kablar in i SC-LX71an och upp i min Panasonic plasma PZ85 med HDMI kabel.

Problemet är att när jag vill göra ändringar via Video Parameter ( för att kunna ställa in typ, kontrast, ljus, gamma
från mina HDMI ingångar på SC-LX71 ) så får jag upp CANNOT SELECT på förstärkaren.

Har provat det mesta (tror jag) i 2 dagar nu och blir inte klokare för det !!!
Någon hjälpande hjälte där ute som kan hjälpa mig vore jag tacksam !!!!

Tack på förhand ( hoppas jag )

Lite samma undrar jag.
Jag har LX71 kopplad till en LX5090H och jag skulle vilja att det fanns samma typ av inställningsmöjligheter på varje HDMI som det finns på TV´n.
Man vill ju inte ha samma inställningar för HD-boxen, Playstation, DVD och Tvix

Postad 23 maj 2009 - 19:19

Taxman
  • Taxman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag tycker att du skall prova och se vad du tycker blir bäst bild. Men skulle tro att det blir bäst så....

Bäst och köra 576i i stället för 720P material till tv´n på både från dvn och telia tv´boxen och låta tv´n ta hant om upp uppskalningen..?

Postad 24 maj 2009 - 14:40

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hejsan alla, behöver lite hjälp på en fråga

Har idag en HK AVR 355 som jag använder till min Panasonic BluRay BD60 och mitt Xbox 360. På denna så kan jag ställa
in bilden separat på varje HDMI ingång, typ kontrast, ljus och gamma, och även upplösning från dom olika källorna.

Nu till min fråga: Kan man även göra detta på SC-LX71? Eller gäller det bara om man koppla in något via analoga källor, typ komponent

Redigerat av Unregistered6b8ff32e, 24 maj 2009 - 14:43.

Postad 24 maj 2009 - 22:09

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som har något svar på min fråga?

Postad 27 maj 2009 - 15:16

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Hallå kollar efter en ny kabel till Musik lyssnade mellan DVD spelaren pioneer dv696 och Recivern pioneer vsx-lx50
vill antingen ha optiskdigitalt eller coaxilatdigitalt..
Kom med alla tips och förslag om varför det ena är bättre än det andra..

Postad 27 maj 2009 - 16:13

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Jag skulle säga att de är likvärdiga. Och eftersom det är digitala kablar är det i min mening inte speciellt kinkigt att det är en speciell kvalité på dem heller.

Postad 27 maj 2009 - 19:21

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
skrev tidigare i tråden om lx 81a för 17000:-. efter dem tart bort den ur sortimenet vart man ju fundersam om va dem höll på med. Skrev till dem häromdagen å bad om en uppdatering gällande ordern. Ja hade ju som nämnts tidigare fått en orderbekräftelse om beställningen å så. Men svaret kom här idag & löd. Tyvärr har produkten utgått ur sortimentet & kan inte levereras.. Det var i princip det som stod knappt en ursäkt eller något. känns som dem prissatte den käpprätt åt hel****..Känns ju som den försvann från sortimentet pga just de. lx 71 ligger kvar på deras hemsida. & dem har även andra pio produkter så hur svårt ska det va att få hem en lx81a.. jaja ja räkna ju me att det va nå fuffens men inte ens en ursäkt fick man.. känns som man vart behandlad som luft av en så pass seriös butik. riktigt fult av dem "tycker jag iallafall"

Någong annan som beställde vid samma tidpunkt? hur gick de?

edit. de gäller komplett

Redigerat av adude, 27 maj 2009 - 20:32.

Postad 27 maj 2009 - 19:41

Taxman
  • Taxman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Är det verkligen ingen som har något svar på min fråga?

Jo då, har kollat i manualen för din HK och du kan ej göra så avanserade korigeringar överhuvudtaget
på Pioneer. Det finns inte de möjligheterna att justera kontrast, gamma uplösning mm utan bara en möjlighet att
konvertera analog till digitalt HDMI. Tror att Pioneer anser att detta skall göras av bildvisaren i stället.

Jag kan se fördelar med att ha denna lösning, men tycker ändå att det är bättre att låta tv:n ta hand om det. Förstärkaren får koda av ljudet och endast switcha bilden till visaren.

Men visst skulle det vara skönt att man även i mitt fall på någotvis kunde få tv:n att gå över automatiskt till de olika bildvissningslägena när man ändrar källa. Vet någon om man kan styra detta via SR+ funktionen hos Pioneer.

Postad 05 juni 2009 - 17:16

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

skrev tidigare i tråden om lx 81a för 17000:-. efter dem tart bort den ur sortimenet vart man ju fundersam om va dem höll på med. Skrev till dem häromdagen å bad om en uppdatering gällande ordern. Ja hade ju som nämnts tidigare fått en orderbekräftelse om beställningen å så. Men svaret kom här idag & löd. Tyvärr har produkten utgått ur sortimentet & kan inte levereras.. Det var i princip det som stod knappt en ursäkt eller något. känns som dem prissatte den käpprätt åt hel****..Känns ju som den försvann från sortimentet pga just de. lx 71 ligger kvar på deras hemsida. & dem har även andra pio produkter så hur svårt ska det va att få hem en lx81a.. jaja ja räkna ju me att det va nå fuffens men inte ens en ursäkt fick man.. känns som man vart behandlad som luft av en så pass seriös butik. riktigt fult av dem "tycker jag iallafall"

Någong annan som beställde vid samma tidpunkt? hur gick de?

edit. de gäller komplett

Allt för att få kunder :)

Redigerat av motif, 05 juni 2009 - 17:21.

Postad 05 juni 2009 - 17:26

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Jag sa det tidigare i tråden.."låter det för bra för att vara sant är det oftast inte det" Men tråkigt för de som trodde de gjort ett klipp

Postad 06 juni 2009 - 07:05

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Dåligt agerat av komplett. Det kostar på deras rykte att göra så här.

När man har skickat en orderbekräftelse ska man stå för den tycker jag, även om man har gjort ett misstag och kommer att förlora några kronor på affären.

Postad 10 juni 2009 - 13:03

Gondul
  • Gondul
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Såg att LX 52 nu börjar dyka upp i div butiker, bland annat fyndbörsen. Äntligen har de plockat in lite fler HDMI in/ut i de lägre prisklasserna. Mer info nedan!

http://asia.cnet.com...44c-39000544q-1

Postad 11 juni 2009 - 07:22

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Oj, intressant att de tar in 2 HDMI-utgångar redan på den här prisnivån. Helt rätt tycker jag, men det har inte kommit förrän på 81'an tidigare. Preliminärt pris på 13 000, så den ligger en bit högre än 51'an.
Utseendet verkar vara lite mystiskt. Vissa bilder visar ett facelift som mer liknar den stilrena, snygga designen som 71 och 81 har, och andra bilder visar i princip identiskt med 51'an. Det ska bli kul att se vilket som gäller när det kommer mer info.

Den saknade fortfarande full band phase control?

Undrar vad de kommer med för nytt på 6, 7 och 8-serierna nu för att ha som försäljningsargument...

Kanske är dags för en ny officiell tråd för Pioneers 2009 line-up?

Redigerat av Sigma78, 11 juni 2009 - 08:02.

Postad 11 juni 2009 - 18:34

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Är det någon av er som har lyckats göra justeringar i BASS och TREBLE på HDMI ingången i era förstärkaren?
Jag kör en LX90 och där stängs den möjligheten av på de ingångar där HDMI är inkopplat.

Postad 14 juni 2009 - 20:52

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Så nu är det dags och börja bumpa den här tråden lite. Jag funderar på kombinationen LX81 och Canton Chrono. Hur ser det ut med LX81 nuförtiden? Är jäkligt sugen på köp nu men när LX52:an är pågång med dubbla HDMI ut som jag vill åt så blir man ju lite kluven. Sen när de fortfarande ligger på 22 000 kr och nästan är slut överallt så blir man ju lite småless.

Jag hade tänkt att handla på Hembiobutiken då de har en överskådlig och bra sida men tyvärr är den slut där nu. Vad tror ni är de påväg att fasas ut ur butikerna? Känns ju lite som att man betalar förra årets pris för förra årets produkt när det kommer nya och likvärdiga snart som är bra mycket billigare. Är det värt att kämpa för att få en LX81:a?

Postad 15 juni 2009 - 01:01

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
Att Pioneers LX serie är ypperlig för blu-ray och hemmabio har jag ju börjat förstå... Men hur upplever ni att de leverar analogt för cdljud? Kombinationen BDP 71 och stärkaren 71 eller 81 är det jag syftar på främst.

Postad 15 juni 2009 - 07:19

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Så nu är det dags och börja bumpa den här tråden lite. Jag funderar på kombinationen LX81 och Canton Chrono. Hur ser det ut med LX81 nuförtiden? Är jäkligt sugen på köp nu men när LX52:an är pågång med dubbla HDMI ut som jag vill åt så blir man ju lite kluven. Sen när de fortfarande ligger på 22 000 kr och nästan är slut överallt så blir man ju lite småless.

Jag hade tänkt att handla på Hembiobutiken då de har en överskådlig och bra sida men tyvärr är den slut där nu. Vad tror ni är de påväg att fasas ut ur butikerna? Känns ju lite som att man betalar förra årets pris för förra årets produkt när det kommer nya och likvärdiga snart som är bra mycket billigare. Är det värt att kämpa för att få en LX81:a?

Om det bara är två HDMI utgångar du vill åt hade jag personligen inte betalat så mycket extra bara för det. Det går att lösa med en HDMI-splitter från Kjell&co betydligt billigare. Om du absolut vill ha det inbyggt i förstärkaren tror jag att det finns förstärkare av andra märken som har det billigare än 22k.

Lx52 i all ära, men ljudmässigt kan jag inte tänka mig att den kan mäta sig med Lx71 och Lx81. Då hade Pioneer dödat sin egen produkt. Lx52 verkar inte ha ICE Power-stegen, vilket är ett stort argument för 71/81.
Om jag har läst specen rätt för Lx52 så saknar den en del funktioner som finns i 71 och 81, vilket iofs inte är förvånande eller konstigt alls. T.ex. Full band phase control och A.L.C.

Jag skulle bli väldigt förvånad om Lx62/72/82 inte kommer att ha två HDMI-utgångar nu när de har introducerat det på 52'an. Frågan är vilka nya funktioner de kommer att få.... det ska bli spännande att se!

Postad 15 juni 2009 - 11:39

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Om det bara är två HDMI utgångar du vill åt hade jag personligen inte betalat så mycket extra bara för det. Det går att lösa med en HDMI-splitter från Kjell&co betydligt billigare. Om du absolut vill ha det inbyggt i förstärkaren tror jag att det finns förstärkare av andra märken som har det billigare än 22k.

Lx52 i all ära, men ljudmässigt kan jag inte tänka mig att den kan mäta sig med Lx71 och Lx81. Då hade Pioneer dödat sin egen produkt. Lx52 verkar inte ha ICE Power-stegen, vilket är ett stort argument för 71/81.
Om jag har läst specen rätt för Lx52 så saknar den en del funktioner som finns i 71 och 81, vilket iofs inte är förvånande eller konstigt alls. T.ex. Full band phase control och A.L.C.

Jag skulle bli väldigt förvånad om Lx62/72/82 inte kommer att ha två HDMI-utgångar nu när de har introducerat det på 52'an. Frågan är vilka nya funktioner de kommer att få.... det ska bli spännande att se!

Jag vet att det är jäkligt dumt att betala 5000 kr för 2 HDMI mellan 71 och 81 men jag har bestämt mig för att göra det. Jag vägrar sitta där om 5 år och vara sugen på projektor utan att kunna koppla in det snyggt. Får bli så. Men frågan är ju om det är värt och köpa 81:an helt. Hur länge tror ni man får vänta innan 72 och 82 finns i butik? Känns ju nästan svårt och köpa 81:an nu utan att göra massa delbeställningar på kablar och högtalare.

Edit: Såg nu att Hembiobutiken lade in 81:an 2008-10-15. Så länge vill jag inte vänta på att beställa en ny stereo :)

Redigerat av RedGuard, 15 juni 2009 - 11:43.

Postad 15 juni 2009 - 11:49

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Det finns åtminstone 6 st butiker listade här på Prisjakt som har LX81 i lager.

Postad 15 juni 2009 - 11:51

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Det blir inte "snyggt" med en HDMI-splitter kopplad på utgången menar du?

Som jag har förstått det så förstod inte riktigt Pioneer hur bra produkter de gjorde och vilken efterfrågan det skulle bli, och det är därför de har haft sådana problem med leveranserna. Med lite tur blir det bättre med årets lineup.

Eftersom produktannonseringarna duggar så tätt nu kanske det är värt att vänta och se vad de kommer med, och sen antingen gå på de nya modellerna eller försöka hitta någon av 2008 års modeller billigare vid någon utförsäljning, rea eller liknande när de nya är på intågande?

Lx81 har klarat sig bra i tester runt 20 000, så den verkar vara prisvärd även om mycket av pengarna är för den extra HDMI-utgången.

Jag gissar på att de nya modellerna offentliggörs om en månad eller två, och att de kan finnas i butik runt oktober/november. Det var väl vid ungefär den tidpunkten som 71 och 81 kom förra året?

Att spå hur saker och ting kommer att se ut om 5 år är lite tidigt, men redan nu pratas det om HDMI 1.4, som ska ha möjlighet för återkoppling, dvs 2-vägskommunikation och möjlighet att köra nätverkstrafik. Om du köper en projektor om 5 år är sannolikheten stor att du vill skicka en sådan signal till den, eller något annat ännu bättre gränssnitt. Det händer så mycket hela tiden, så att framtidssäkra går inte dessvärre...

Postad 15 juni 2009 - 17:03

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Kommer säkert nya produkter snart igen, man hinner ju knappt köpa innan en ny modell kommer! Och den man har inte är värd ett skit! Pioneer Lx 71 är redan ner på ett pris 4495:- Köpte denna ny för 8 månader sedan för 8000:-
Altid ska man lyckas att köpa grejer som prisdummpas!

Postad 15 juni 2009 - 17:24

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
*PUUUUHH*

För en sekund där trodde jag du pratade om SC-LX71 och inte BDP-LX71........fick lite ont i magen :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.