* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 25 juni 2008 - 16:53
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Priset på själva telefonen blir nog annorlunda beroende på vilket abb man väljer. Så är det i andra länder.
Jo, fast det spelar mig ingen roll, tar hellre och betalar mer upfront och tar en mindre månadskostnad.... 199:- + 99:- Då jag får surfa obegränsat i Homerun och 3G samt ringa för upp till 99:-/mån gratis. Perfekt! Nu försvann informationen från Telias sida.... Kanske inte var tänkt att komma ut än  .
Redigerat av Phindus, 25 juni 2008 - 17:07.
Postad 25 juni 2008 - 17:32
hwilan
-
hwilan
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Informationen är uppe nu igen, de gjorde väl bara några småändringar på sidan kanske.
Postad 25 juni 2008 - 19:00
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Finns det någon msn-klient till Iphone? Tänkte nu när man låter tredjepart utveckla program.
Postad 25 juni 2008 - 19:12
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Finns det någon msn-klient till Iphone? Tänkte nu när man låter tredjepart utveckla program.
Det kommer alldeles säkert. Det finns ju till jailbreakade iaf.
Postad 25 juni 2008 - 19:17
sortaz
-
sortaz
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
1000MB fri trafik var ju jävligt snålt
Postad 25 juni 2008 - 19:21
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
1000MB fri trafik var ju jävligt snålt
Ja, men köp Fastpris för 199:-/mån och surfa obegränsat (5GB max 7.2Mbit) och får gratis tillgång till Homerun.
Postad 25 juni 2008 - 19:26
Carbre
-
Carbre
-
Rookie
-
2 inlägg
5Gb är också ganska torrt...
Postad 25 juni 2008 - 19:27
sortaz
-
sortaz
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ja, men köp Fastpris för 199:-/mån och surfa obegränsat (5GB max 7.2Mbit) och får gratis tillgång till Homerun.
Jo, såg just det. Blir nog ett sånt då. Tycker ändå att det var alldeles för liten skillnad mellan de olika kontona. Kan tycka att om man ska ha tre olika konton borde det ju var lite mer skillnad mellan dem. Får väl se hur det slutar prismässigt hur man gör i slutändan...
Postad 25 juni 2008 - 19:28
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Tror du klarar dig månaden ut på det med vanlig surf. Efter 5gb får du ju dock bara begränsad datatrafik. Ingen merkostnad.
Postad 25 juni 2008 - 19:34
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Finns flertalet. Frågan är om de kommer ut genom appstore bara. Annars får du väl jailbreaka den. Jag kör med Fring. Funkar strålande
Postad 25 juni 2008 - 19:36
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Det är väl standard bland operatörerna just nu. Sedan går det som sagt ned till låg hastighet. Men du får vara duktig om du surfar mer än 5GB på en månad.
Postad 25 juni 2008 - 19:38
Unregistered7da62804
-
Unregistered7da62804
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
tror det räcker med 100mb eventuellt 250mb.
homerun finns ju överallt och dom får man ju surfa hur mycket man vill på oberoende på vilket av abbonemangen man väljer.
hoppas verkligen att iMini är i minipris också!
Postad 25 juni 2008 - 19:52
Unregisteredf39657aa
-
Unregisteredf39657aa
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Tror själv kommer bli ganska högt rint 1990kr för telefonen + 399 i månaden eller något sånt för imini!!!
Postad 25 juni 2008 - 19:58
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Om jag nu köper en så blir det nog utan abonnemang.
Det ryktas om att priset hamnar något under 5000:- till och med.
Finns det andra webbläsare att installera?
Den som är i gallrar väl inte ur sidorna så som opera?
Postad 25 juni 2008 - 20:09
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Om jag nu köper en så blir det nog utan abonnemang. Det ryktas om att priset hamnar något under 5000:- till och med.
Finns det andra webbläsare att installera? Den som är i gallrar väl inte ur sidorna så som opera?
Det finns ingen annan än så länge. Men MobileSafari är bra mycket bättre än Opera mini. Det är en RIKTIG browser.
Postad 25 juni 2008 - 20:09
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Gallrar ur?
Förutom att safari på iphone inte hr java/flashstöd så är den precis lika kompetent som andra riktiga browsers...
Postad 25 juni 2008 - 20:13
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Gallrar ur? Förutom att safari på iphone inte hr java/flashstöd så är den precis lika kompetent som andra riktiga browsers...
Ja? Så inte webbläsaren laddar hem så mycket information = Billigare att surfa. Tack för svar Phindus
Postad 25 juni 2008 - 20:19
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Ja? Så inte webbläsaren laddar hem så mycket information = Billigare att surfa. Tack för svar Phindus
Dock så är det ju väderlöst om du vill gå in på en sida där du anger lösen, tex bank eller mail. Men jag håller med dig, Opera är klart bäst på alla andra mobiler, men har man väl kört MobileSafari så vill man inte ha någon annan mobil-browser igen.
Postad 25 juni 2008 - 21:22
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Förstår inte riktigt varför Telia måste köra med speciella abbonemang just för iPhone, är det något krav från Apple?
Postad 25 juni 2008 - 21:27
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Förstår inte riktigt varför Telia måste köra med speciella abbonemang just för iPhone, är det något krav från Apple?
Gör de?
Postad 25 juni 2008 - 21:36
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Gör de?
Ja, Telia har ju uppenbarligen skapat nya abbonemang just för iPhone, jag undrar bara varför? Finns ju mängder med andra mobiler som man också kan surfa, maila osv. på. Vad är så speciellt med iPhone... (Kanske det faktum att mobilen är lätanvänd så vanliga Svenssons även de kan använda funktionerna?  )
Postad 25 juni 2008 - 21:42
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Ja, Telia har ju uppenbarligen skapat nya abbonemang just för iPhone, jag undrar bara varför? Finns ju mängder med andra mobiler som man också kan surfa, maila osv. på. Vad är så speciellt med iPhone... (Kanske det faktum att mobilen är lätanvänd så vanliga Svenssons även de kan använda funktionerna? )
Jag citerar igen: Välj mellan tre nivåer vad gäller fri datatrafik och fria minuter. Du kan använda iPhone med andra abonnemang från Telia men då rekommenderar vi att du tecknar Prisavtal Fastpris. Eftersom iPhone ansluter till internet kan det annars bli högre kostnader för datatrafik än du räknat med. Du kan endast köpa en iPhone per abonnemang.
De har skapat tre specialanpassade (dåliga?) abonnemang, men du kan ha vilket Telia abonnemang du vill.
Postad 25 juni 2008 - 21:47
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jaja, jag kanske formulerade mig lite fel först. Jag vet att man inte *måste* välja nåt av de speciella iPhone-abbonemangen utan kan köra på vilket annat som helst. Jag undrade bara varför Telia väljer att skapa ny abb. för just iPhone. Den är ju som sagt inte ensam om att ha funktioner för surf, e-post och annat nätanvändande.
Postad 25 juni 2008 - 21:50
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jaja, jag kanske formulerade mig lite fel först. Jag vet att man inte *måste* välja nåt av de speciella iPhone-abbonemangen utan kan köra på vilket annat som helst. Jag undrade bara varför Telia väljer att skapa ny abb. för just iPhone. Den är ju som sagt inte ensam om att ha funktioner för surf, e-post och annat nätanvändande.
Nej, det är en annan sak  (det är så lätt att det uppstår förvirringar om man inte är övertydlig). Jag tror de gör det för att de vill att den skall sticka ut lite. Iom att det har varit så mycket skriverier och att de än så länge har ensamrätt på den svenska marknaden så vill de nog göra något speciellt. Det som intresserar mig är dock om man får den subventionerad om man tar något annat abonnemang...
Redigerat av Phindus, 25 juni 2008 - 21:51.
Postad 25 juni 2008 - 21:51
Unregistered8a254399
-
Unregistered8a254399
-
Användare
-
-
158 inlägg
Man får hoppas att inte telia lägger in massa skräp i den som inte går att ta bort, tex. ikoner bakgrunder osv.
Någon som vet något om det?
Postad 25 juni 2008 - 22:06
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Man får hoppas att inte telia lägger in massa skräp i den som inte går att ta bort, tex. ikoner bakgrunder osv. Någon som vet något om det?
Vad jag vet vid tidigare köp av låsta telia telefoner har dom inte gjort något sådant, kanske någon länk till någon portal/surf grej, men den gick o ta bort.
Postad 25 juni 2008 - 22:12
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Vad jag vet vid tidigare köp av låsta telia telefoner har dom inte gjort något sådant, kanske någon länk till någon portal/surf grej, men den gick o ta bort.
Tror inte heller det blir så farligt. I min K810 är det enda att Telia skickar med en Telia-skärmsläckare och en till synes hårdkodad länk i menyerna till Telia Surfport.
Postad 25 juni 2008 - 22:28
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Nu har jag en lite fråga till här  Om jag fattat saker rätt stödjer inte iPhone pushmail via imap, stämmer verkligen det? Mycket tråkigt isåfall. Kör idag med Loopia som web/mail-hotell och använder mig av imap pushmail på min k810 och det funkar kalas. Ytterligare en självklar funktion som iPhone saknar isåfall
Postad 25 juni 2008 - 23:04
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Okej... med risk för att vara besservisser... men är det inte lite lustigt att Telia har skrivit ut att både månadskostnad och telefonpriset kommer vara av samma summa!? Tex i iMini är månadskostnaden "x" kronor och telefonpriset är också "x" kronor. Rent matematiskt tänkt borde ju x i detta fall betyda en och samma sak.
Naturligtvis förstår jag att detta inte är tanken... men jag fick mig ett gott skratt åt det hela och kanske någon annan fick det också.
Hoppas stenhårt på att priserna hamnar någorlunda humant. Tänker inte utnyttja 3G alls utan surfar nog helst via routern.
Postad 25 juni 2008 - 23:33
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Det är väldigt enkelt. Räkna med att telia får betala Apple 3-4000 per telefon så fattar du varför de måste sälja telefonerna med dyra abonemang. Annars tjänar de inga pengar på att sälja dem. Nu har jag en lite fråga till här Om jag fattat saker rätt stödjer inte iPhone pushmail via imap, stämmer verkligen det? Mycket tråkigt isåfall. Kör idag med Loopia som web/mail-hotell och använder mig av imap pushmail på min k810 och det funkar kalas. Ytterligare en självklar funktion som iPhone saknar isåfall 
Det stämmer. Det finns ingen push. Du kan dock ställa in så den hämtar email var 15:e minut. Det borde räcka för alla.
Postad 25 juni 2008 - 23:33
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Synd bara att alla rykten säger att iPhone inte har stöd för 7.2Mbit/s, utan "endast" 3.6Mbit/s.... Blir ju lite som att betala för något man inte kan använda fullt ut. Jag tippar på att att iMini hamnar på 199kr/mån, iMidi på 299kr/mån och iMaxi på 399kr/mån... Och sen att man får pröjsa 1999, 1499 och 999 för luren... Och självklart 24 månaders bindningstid  Fan, Betson borde lägga upp odds på olika prisalternativ så att man kan gambla på priserna
Redigerat av shapic, 25 juni 2008 - 23:35.
Postad 25 juni 2008 - 23:47
Unregistered7da62804
-
Unregistered7da62804
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Synd bara att alla rykten säger att iPhone inte har stöd för 7.2Mbit/s, utan "endast" 3.6Mbit/s.... Blir ju lite som att betala för något man inte kan använda fullt ut.
Jag tippar på att att iMini hamnar på 199kr/mån, iMidi på 299kr/mån och iMaxi på 399kr/mån... Och sen att man får pröjsa 1999, 1499 och 999 för luren... Och självklart 24 månaders bindningstid 
Fan, Betson borde lägga upp odds på olika prisalternativ så att man kan gambla på priserna 
om vi har tur hamnar iMini på 199kr/mån det är dock väldigt optimistiskt att tänka att iMaxi hamnar på 399kr/mån, blir nog mer 599kr/mån.
Postad 26 juni 2008 - 00:00
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
om vi har tur hamnar iMini på 199kr/mån det är dock väldigt optimistiskt att tänka att iMaxi hamnar på 399kr/mån, blir nog mer 599kr/mån.
Nja, eftersom "Telia Fastpris"-abonnemanget kostar 599/månad och ger så mycker mer för pengarna så vore det rent ut sagt nästan korkat att teckna iMaxi om det skulle kosta 599kr... Fastpris ger 3000 minuter/mån, 3000 sms/mån och 3000 mms/mån + tillgång till homerun.... Så telia skulle nog skjuta sig själva i foten om de satte ett pris på 599kr/mån för iMaxi.. (Herregud va kassa namn på abonnemangen förresten!)
Postad 26 juni 2008 - 00:34
iphonewtf
-
iphonewtf
-
Rookie
-
8 inlägg
Ska man ta telias råd att välja någon av deras så kallade "anpassade" abonnemang eller är det billigare att välja ett annat abb?
Obs! kommer använda internet tjänsterna mycket  TACK!
Postad 26 juni 2008 - 00:41
iphonewtf
-
iphonewtf
-
Rookie
-
8 inlägg
någon som vet något om spelen man får till iphone ? (om man får några)
Redigerat av iphonewtf, 26 juni 2008 - 00:43.
Postad 26 juni 2008 - 00:41
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Ska man ta telias råd att välja någon av deras så kallade "anpassade" abonnemang eller är det billigare att välja ett annat abb?
Obs! kommer använda internet tjänsterna mycket TACK!
Jaa du, nu får du allt tänka till lite ;P Hur ska någon kunna svara på det? Finns ju inga priser satta på i-abonnemangen än... EDIT: "iphonewtf": jag har anmält ditt inlägg nr 235. Skärp dig eller lämna forumet.
Redigerat av shapic, 26 juni 2008 - 00:44.
Postad 26 juni 2008 - 00:48
iphonewtf
-
iphonewtf
-
Rookie
-
8 inlägg
Jaa du, nu får du allt tänka till lite ;P Hur ska någon kunna svara på det? Finns ju inga priser satta på i-abonnemangen än...
EDIT: "iphonewtf": jag har anmält ditt inlägg nr 235. Skärp dig eller lämna forumet.
dfssssssssssssssssss dffffffffffffffffffffffffff fsdfsdfsdfsdf
Postad 26 juni 2008 - 00:52
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Som sagt, skärpning iphonewtf. Jag har stängt av ditt konto tills i morgon bitti. Tills dess har jag lite trevlig läsning här i form av forumets regler.
Postad 26 juni 2008 - 05:52
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1 387 inlägg
1000 MB känns lite väl lite för maxabb. Jag kommer att köpa ett vanligt abb. med fri surf till det. Betalar hellre mer för telefonen och mindre i månaden. Brukar alltid bli billigare i slutänden.
Redigerat av nippe, 26 juni 2008 - 06:15.
Postad 26 juni 2008 - 07:08
Unregistered4aa8af5c
-
Unregistered4aa8af5c
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Okej... med risk för att vara besservisser... men är det inte lite lustigt att Telia har skrivit ut att både månadskostnad och telefonpriset kommer vara av samma summa!? Tex i iMini är månadskostnaden "x" kronor och telefonpriset är också "x" kronor. Rent matematiskt tänkt borde ju x i detta fall betyda en och samma sak.
Naturligtvis förstår jag att detta inte är tanken... men jag fick mig ett gott skratt åt det hela och kanske någon annan fick det också.
Hoppas stenhårt på att priserna hamnar någorlunda humant. Tänker inte utnyttja 3G alls utan surfar nog helst via routern.
Japp. Om de bara menade att summan var hemlig skulle de ju använda x överallt. Eftersom att de använder x,y och z vill de markera att det är olika priser abonnemangen emellan men att telefonens pris är detsamma som motsvarande abonnemangsavgift (y-y, x-x, z-z). Alternativen är ju bara att månadsavgiften för abonnemanget och telefonens pris är samma eller att Telia låter fullständigt inkompetenta människor skriva detta på hemsidan (dock ska man väl vara fruktansvärt ignorant för att lyckas med något sådant och ett så seriöst bolag som Telia gör väl inte ett sådant misstag?).
Postad 26 juni 2008 - 08:21
Unregisteredd295e7f6
-
Unregisteredd295e7f6
-
Amatör
-
-
56 inlägg
"Trafik utöver den som ingår i abonnemangen kostar 20 kr/MB - dock med maxtaxa på 9 kr/dygn."
Det innebär ju att man max kan åka på en månadskostnad på 31x9 = 279kr för data. Det är ju det som gör dessa nya abonnemang bra för iphone. Så för mig som inte ringer så mycket skulle mini passa bra. 100MB till att börja med och sedan en maximal kostnad på 9kr/dag för surf.
279kr är i och för sig dyrare än de 199kr man betalar för en fast kostnad för surf, men surfar man inte tillräckligt mycket för att komma upp i 200kr normalt så kan det vara ett bättre alternativ (om man surfar max 22 dagar/månad).
Postad 26 juni 2008 - 08:29
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Det stämmer. Det finns ingen push. Du kan dock ställa in så den hämtar email var 15:e minut. Det borde räcka för alla.
Problemet med detta system (Förutom fördröjningen på uppåt 15min) är dels att det blir mer datatrafik att betala för, imap idle loggar in en gång sedan sänder den någon enstaka byte då och då för att hålla anslutningen igång. Om man ställer in den att polla mailen var 15:e minut går det åt betydligt mer trafik eftersom den måste logga in för varje kontroll. Detta leder dessutom till sämre batteritid. Nu har visserligen Telia fri mail och mailtrafik för 29kr/mån så det är väl inget stort problem, men ändå... Eftersom jag har egen domän är ju inte heller MobileMe något alternativ för det går inte att knyta till egen domän va?
Postad 26 juni 2008 - 08:31
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Man får hoppas att inte telia lägger in massa skräp i den som inte går att ta bort, tex. ikoner bakgrunder osv. Någon som vet något om det?
Det kan jag nästan garantera att Apple inte skulle tillåta. Titta bara på deras datorer, sitter inte en ända sticker eller någon från Intel med flera. någon som vet något om spelen man får till iphone ? (om man får några)
Inga spel medföljer. Det kommer finnas flera att köpa för $9 i AppStore från start (med imponerade 3D grafik för att vara en bärbar pryl). Kolla in AppStore på Apple.com så finns lite bilder och filmer. Kommer säkert även att finnas ett och annat gratis spel. Atans! Mitt .Mac går ut om 7 dagar, och nya MobileMe som ersätter .Mac är ett av mina favorit features i ny iPhone 2.0.
Postad 26 juni 2008 - 08:32
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
"Trafik utöver den som ingår i abonnemangen kostar 20 kr/MB - dock med maxtaxa på 9 kr/dygn."
Det innebär ju att man max kan åka på en månadskostnad på 31x9 = 279kr för data. Det är ju det som gör dessa nya abonnemang bra för iphone. Så för mig som inte ringer så mycket skulle mini passa bra. 100MB till att börja med och sedan en maximal kostnad på 9kr/dag för surf.
279kr är i och för sig dyrare än de 199kr man betalar för en fast kostnad för surf, men surfar man inte tillräckligt mycket för att komma upp i 200kr normalt så kan det vara ett bättre alternativ (om man surfar max 22 dagar/månad).
Tänk dock på att den maxtaxan gäller endast surftrafik. Annan trafik, t.ex. mail/im och liknande omfattas istället av en maxtaxa som i dagsläget ligger på 69kr/dag. Betydligt dyrare om du genererar trafik som Telia inte räknar som "surf". Från Telia.se: 5. Vad ingår i maxtaxa 9kr/dygn för Datatrafik via mobilens inbyggda webbläsare? När du har rätt inställningar i din mobil så ingår den trafik som genereras via den inbyggda webbläsaren i mobiltelefonen i maxtaxan. Exempel på trafik som räknas in i maxtaxa via mobilens inbyggda webbläsare: Surfa på SurfPort Stream av ljud- och videoklipp som finns inne på SurfPort Surfa på www.telia.se Surfa på www.aftonbladet.se/ Surfa på www.google.se/ d v s helt vanliga webbsidor ingår i maxtaxan. Exempel på trafik som inte ingår i maxtaxan via mobilens inbyggda webbläsare: Stream av ljud- eller videoklipp på andra sajter än SurfPort. Surfa via en webbläsare som inte klarar av att visa SurfPorts sida. Använda andra applikationer som konsumerar data, t.ex. telefonens inbyggda e-postklient, Windows messenger, real-player m.fl. Kostnader för ringsignaler Kostnader för spel till mobilen Om mobilen används som modem till en dator för surfande. 7. Vad ingår i maxtaxa för övrig datatrafik (69 kr/dygn)? All annan trafik än den som du genererar via mobilens inbyggda webbläsare räknas till övrig datatrafik. Exempel på sådan trafik: Om du som kund kopplar upp dig med mobilen som modem till din dator. Andra program (applikationer) i mobilen än den inbyggda webbläsaren. E-post via mobilens inbyggda klient.
Redigerat av tommydl, 26 juni 2008 - 08:37.
Postad 26 juni 2008 - 08:35
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Problemet med detta system (Förutom fördröjningen på uppåt 15min) är dels att det blir mer datatrafik att betala för, imap idle loggar in en gång sedan sänder den någon enstaka byte då och då för att hålla anslutningen igång. Om man ställer in den att polla mailen var 15:e minut går det åt betydligt mer trafik eftersom den måste logga in för varje kontroll. Detta leder dessutom till sämre batteritid. Nu har visserligen Telia fri mail och mailtrafik för 29kr/mån så det är väl inget stort problem, men ändå... Eftersom jag har egen domän är ju inte heller MobileMe något alternativ för det går inte att knyta till egen domän va?
Är du säker på att det inte går att knyta domän? Jag har knutit min domän till .Mac, dock fungerar det ju inte för mail som det är idag utan endast hemsidorna. Men hade inte nya mjukvaran stöd för Push? Fast et kanske endast är för exchange.
Postad 26 juni 2008 - 08:45
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Är du säker på att det inte går att knyta domän? Jag har knutit min domän till .Mac, dock fungerar det ju inte för mail som det är idag utan endast hemsidorna. Men hade inte nya mjukvaran stöd för Push? Fast et kanske endast är för exchange.
På http://www.apple.com...atures/mac.html står följande under iWeb: "MobileMe will also host your personal domain name so you can publish your site directly to www.youraddress.com." Då vet jag inte om de syftar enbart på iWeb-tjänsten eller om det även omfattar även e-posten osv. Tycker det är lite sparsamt med info om Mobile Me. Man får väl vänta och se, nu är det ju bara 2 veckor kvar
Postad 26 juni 2008 - 09:14
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Tänk dock på att den maxtaxan gäller endast surftrafik. Annan trafik, t.ex. mail/im och liknande omfattas istället av en maxtaxa som i dagsläget ligger på 69kr/dag. Betydligt dyrare om du genererar trafik som Telia inte räknar som "surf".
7. Vad ingår i maxtaxa för övrig datatrafik (69 kr/dygn)? All annan trafik än den som du genererar via mobilens inbyggda webbläsare räknas till övrig datatrafik. Exempel på sådan trafik: Om du som kund kopplar upp dig med mobilen som modem till din dator. Andra program (applikationer) i mobilen än den inbyggda webbläsaren. E-post via mobilens inbyggda klient.
Detta är något som jag gör dagligen för 99kr/mån med max 5gb/mån inte med Telia dock. Blir ju billigare att köpa och använda en usb dongle is f.
Postad 26 juni 2008 - 10:46
Federsel
-
Federsel
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
hej,
om jag använder iphone och kollar mail - går det på 9kr-gränsen eller är det 69 kr-gränsen per dag då?
Som jag förstått så gäller 69 kr-gränsen vid ex itunes. Om man är hemma, kan man gå in på itunes på datorn och föra över spel och program man köpt via usb istället?
Slutligen, har läst att google-maps också innefattar 69kr-gränsen. Men nu finns väl en inbyggd gps, så då behöver man väl inte bry sig om bandbredden när man använder sig av den inbyggda gpsen?
Tack för svar
Postad 26 juni 2008 - 10:49
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Slutligen, har läst att google-maps också innefattar 69kr-gränsen. Men nu finns väl en inbyggd gps, så då behöver man väl inte bry sig om bandbredden när man använder sig av den inbyggda gpsen?
Tack för svar
Google maps som följer med laddar ned kartorna när du tittar på dem, dvs det finns inga kartor i minnet.
Postad 26 juni 2008 - 10:58
Federsel
-
Federsel
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Phinuds: Jo, fast så är det väl inte i iphone3g-versionen där det finns inbyggd gps och man slipper ladda hem kartor?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|