Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Pro *

572 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Diamond (Mobiltelefoner) 9 6,85 (104) Inga priser
HTC Touch Pro (Mobiltelefoner) 7 7,89 (17) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 02 september 2008 - 08:03

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Detta har säkert inte undgått någon men även Katshing har nu 100+ i lager (dessutom till fint pris).

mvh, R

Postad 02 september 2008 - 13:18

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Och nu har Posten företagspaket varit här och lämnat två stycken guldklimpar med bordsställ till mej :rolleyes: :)

Bifogad fil(er)

Postad 02 september 2008 - 13:21

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Åhh vilka läckerbitar :)

Postad 02 september 2008 - 13:46

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Och nu har Posten företagspaket varit här och lämnat två stycken guldklimpar med bordsställ till mej :rolleyes: :)

Ni som har beställt eller köpt HTC Pro vad har ni köpt för Navigationsprogram och vilket SD Micro Minne? Då inget av detta medföljer köpet vad jag vet.

Postad 02 september 2008 - 13:50

Unregistered9ea0ded7
  • Unregistered9ea0ded7
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Lite info, fakta och videos:
HTC Touch Pro

Postad 02 september 2008 - 14:10

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Ni som har beställt eller köpt HTC Pro vad har ni köpt för Navigationsprogram och vilket SD Micro Minne? Då inget av detta medföljer köpet vad jag vet.

Nej, inget minneskort medföljer. Jag har själv ett Sandisk microSD 6gb som funkar finfint. Kostar 200 spänn inkl moms nuförtiden (jag betalade 600 + moms för ett halvår sedan).

Navigators har jag tack vare min kollega testat måånga, de har väl varit TomTom 6, Route66, Sygic DriveMe, Sygic Maporama (tror det hette så) och iGo 7 och nu iGo8. Den vi fastnat för och ska köpa flera stycken av är Sygic Maporama (kan kolla exakt vad den heter), den är enkel men snygg, har alla funktioner man behöver (filvisning vid avfarter mm). iGo är egentligen snyggare men iallafall på TytnII så han du både starta, köra vilse och ändå hitta rätt innan den hade startat och hittat GPS-signal, anlagt rutt osv :) Maporama startar på <10 sekunder och har GPS-signal med uträknad rutt inom 30 sekunder.
Det enda vi inte hittat är ett program som ger oss TMC-signaler via GPRS (trafikinformation om vägarbete, olyckor osv) utan att man behöver teckna någon dyr prenumeration. Route66 hade den funktionen men den var allmänt usel på allt andra som involverade navigering (inga uppdaterade kartor, många gator saknades).

Men smaken är ju som baken vilken man gillar :rolleyes:

Postad 02 september 2008 - 15:10

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Nej, inget minneskort medföljer. Jag har själv ett Sandisk microSD 6gb som funkar finfint. Kostar 200 spänn inkl moms nuförtiden (jag betalade 600 + moms för ett halvår sedan).

Navigators har jag tack vare min kollega testat måånga, de har väl varit TomTom 6, Route66, Sygic DriveMe, Sygic Maporama (tror det hette så) och iGo 7 och nu iGo8. Den vi fastnat för och ska köpa flera stycken av är Sygic Maporama (kan kolla exakt vad den heter), den är enkel men snygg, har alla funktioner man behöver (filvisning vid avfarter mm). iGo är egentligen snyggare men iallafall på TytnII så han du både starta, köra vilse och ändå hitta rätt innan den hade startat och hittat GPS-signal, anlagt rutt osv :) Maporama startar på <10 sekunder och har GPS-signal med uträknad rutt inom 30 sekunder.
Det enda vi inte hittat är ett program som ger oss TMC-signaler via GPRS (trafikinformation om vägarbete, olyckor osv) utan att man behöver teckna någon dyr prenumeration. Route66 hade den funktionen men den var allmänt usel på allt andra som involverade navigering (inga uppdaterade kartor, många gator saknades).

Men smaken är ju som baken vilken man gillar :rolleyes:

Tack så mycket dr_blue. Var kan jag få tag i detta eminenta Navigationsprogram ( Sygic Maporama) på svenska?
Vad hette eller heter programmet?

Postad 02 september 2008 - 19:40

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

{
Hej lyllost!
Jag är väldigt intresserad av vilka symboler som har offrats för att ge plats
åt åäö, har du möjlighet att ta ett kort och posta?

Jag är nämligen väldigt frusterad av avsaknaden av citationstecknet på min TyTNII (vilket jag också just nu skriver med).

\\Ludvig Fjell

Hej Ludvig,

Har delat din frustration kring avsaknaden av citat-tecken på de tidigare modellerna Tytn I och II. Till min stora glädje har de valt att inkludera citat-tecknet denna gång :-) Generellt måste jag säga att telefonen överträffar mina förväntningar vad gäller design och storlek. Den är riktigt läcker och har precis allt man kan önska vad gäller funktionalitet. Dock hänger jag upp mig på att "fonterna" i alla menyer nu har blivit "bold". Det innebär att alla menyer tar mycket mer plats än tidigare samt innehåller mindre (kanske har med den nya högre skämrupplösningen att göra). Har inte hitta något sätt att ändra storlek på systemfonten. Någon annan som gjort det?

Ha det gott
Alex

Postad 02 september 2008 - 20:02

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Hej

har länge varit sugen på Ericsson X1, men när dom aldrig tycks få tumen ur och släppa den så har jag börjat fundera på touch pro.
Men har lite funderinger,hur pass användarvänlig är den, är byggkvaliten bra, hur pass bra är den som musikspelare, är de vanlig 3.5 kontakt till hörlurar.

Postad 02 september 2008 - 20:20

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hej

har länge varit sugen på Ericsson X1, men när dom aldrig tycks få tumen ur och släppa den så har jag börjat fundera på touch pro.
Men har lite funderinger,hur pass användarvänlig är den, är byggkvaliten bra, hur pass bra är den som musikspelare, är de vanlig 3.5 kontakt till hörlurar.

Spontant (efter 3 timmars användning...) så tycker jag själv att den är väldigt användavänlig. Måste faktiskt säga att det är första gången som deras "Touch" gränssnitt faktiskt funkar i praktiken. Såg en film på idg:s M3 sajt som rapporterade från IFA och där de visade på X1:an. En tidig version förvisso, men det var ett buggigt gränssnitt som i mångt och mycket byggde på samma principer som i Touch:en. Gällande 3.5 kontakt så finns det flera tillbehör som stödjer detta som innebär att du kan använda dina egna kvalitetslurar. Dock så är det standard med ett litet USB utag. Men som sagt det finns tre tillbehör som stöjder 3.4 uttag.

Lycka till i ditt val
Alex

Redigerat av Unregistered26e72823, 02 september 2008 - 20:27.

Postad 02 september 2008 - 20:59

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Hej!

Hur är tangentbordet (storleksmässigt)?

När jag testat skriva på telefoner som Samsung i780 med QWERTY, träffar jag ofta flera tangenter på en gång. Händer det ofta med Touch Pro också?

---

Jag har sett foton tagna med Touch Diamond. De flesta som är tagna i bra ljus har varit helt OK, tycker jag. Ändå klagas det på kameran. Är det någon som kan lägga upp bilder tagna med sin Touch Pro i bra ljus?

(edit: lagt till fotofrågan)

Redigerat av Unregistered0417a23d, 03 september 2008 - 04:41.

Postad 02 september 2008 - 21:09

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Såg en film på idg:s M3 sajt som rapporterade från IFA och där de visade på X1:an. En tidig version förvisso, men det var ett buggigt gränssnitt som i mångt och mycket byggde på samma principer som i Touch:en.

I klippet http://m3.idg.se/2.1022/1.176760 nämns att X1 kommer i december eller tom. januari...
För mig faller den därför helt och hållet bort, bara Touch Pro återstår! B)

Postad 03 september 2008 - 09:09

chtulu69
  • chtulu69
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nån som testat bordsstället än?
Måste man använda telefonens medföljande laddare till bordsstället eller har den egen strömsladd?
Behöver ju en xtra-laddare på jobbet.

Postad 03 september 2008 - 09:15

ja-jo
  • ja-jo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Vad jag förstår så har telefonen en miniUSB-kontakt. Kan man då använda vilken miniUSB-sladd som helst för laddning och kommunikation med datorn eftersom jag har massor liggande hemma och på jobbet?

/Jan

Postad 03 september 2008 - 11:14

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Weee! Min telefon har kommit till Teliabutiken, så nu skickar man frugan att hämta upp den på vägen från jobbet.

Skönt, eftersom min tillfälliga telefon bryter alla samtal efter 30-90 sekunder... :-)

Postad 03 september 2008 - 11:20

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Nån som testat bordsstället än?
Måste man använda telefonens medföljande laddare till bordsstället eller har den egen strömsladd?
Behöver ju en xtra-laddare på jobbet.

Vi har köpt det "officiella" bordsstödet ifrån HTC (http://www.dustin.se...5010153660.aspx) och där är adaptrar med för att passa både Diamond, Touch Pro och P3470. Där är bara mini-USB och 3.5mm stereo-tele kontakt på baksidan, alltså ingen extra ingång för strömadapter utan laddning sker via USB-kabel (som du får skaffa själv, vilken som helst går bra/alt. använda den som följde med). Tänk på att om du köper en 220v->USB strömadapter så måste den klara 1A via 12v, går ju såklart med mindre men då tar det extra lång tid att ladda telefonen. De ciggadapter->USB och 220v->USB som finns på tex Kjell & Co klarar bara 0,4-0,5A. Har för mig att de har kraftigare men köp alltså inte de billigaste för de har dålig fräs. B)

Vad jag förstår så har telefonen en miniUSB-kontakt. Kan man då använda vilken miniUSB-sladd som helst för laddning och kommunikation med datorn eftersom jag har massor liggande hemma och på jobbet?

Det är en vanlig mini-USB kontakt så vilken vanlig mini-USB A (hane) till USB-A (hane) går hur bra som helst!

Postad 03 september 2008 - 11:43

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Tack så mycket dr_blue. Var kan jag få tag i detta eminenta Navigationsprogram ( Sygic Maporama) på svenska?
Vad hette eller heter programmet?

Nu förväxlade jag lite program visst, Maporama DriveMe är ett nästan lika kompetent program men det jag syftade på heter Sygic Drive och ser i princip exakt likadant ut i gränssnittet men kartorna är lite bättre, lite snyggare grafik osv. Sygic Drive hittar du på http://www.sygic.com/drive/index.html och det finns både med svenska menyer och med svensk röst (manlig).

Postad 03 september 2008 - 12:42

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Nu förväxlade jag lite program visst, Maporama DriveMe är ett nästan lika kompetent program men det jag syftade på heter Sygic Drive och ser i princip exakt likadant ut i gränssnittet men kartorna är lite bättre, lite snyggare grafik osv. Sygic Drive hittar du på http://www.sygic.com/drive/index.html och det finns både med svenska menyer och med svensk röst (manlig).

Hittar inte var man fysiskt köper programmet från Sygic. Ser ut som man laddar ner programmet och det litar jag inte på. Kan jag inte köpa ett SD kort på nätet? Ifyllningsdata var svåra att se på min webläsare så går inte att fylla i rätt rutor med rätt data. HTC TOCH PRO verkade inte vara med.Vill helst ha Navigationsprogrammet på ett SD kort om möjligt. Finns något bra alternativ?

Postad 03 september 2008 - 12:47

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Hittar inte var man fysiskt köper programmet från Sygic. Ser ut som man laddar ner programmet och det litar jag inte på. Kan jag inte köpa ett SD kort på nätet? Ifyllningsdata var svåra att se på min webläsare så går inte att fylla i rätt rutor med rätt data. HTC TOCH PRO verkade inte vara med.Vill helst ha Navigationsprogrammet på ett SD kort om möjligt. Finns något bra alternativ?

Postad 03 september 2008 - 13:42

Jaite
  • Jaite
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hur är skillnaden mjukvarumässigt mellan touch pro och touch diamond? Skulle gärna höra hur batteritiden är också. Den har ju något större batteri än diamonden.

Postad 03 september 2008 - 14:41

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Fick precis veta att avin ligger i brevlådan nu !!!

Så innom 1tim har jag paketet i handen !!!

Jippi ;)

Postad 03 september 2008 - 15:42

rickardf
  • rickardf
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
För er som kommer att tweaka, berätta gärna tips/trix på följande länk:

https://www.minhembi.....=ss=htc touch

Postad 03 september 2008 - 20:27

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Recension av Sygic Drive:
http://www.pocketgps.../sygicdrive.php

Verkar ha svårt att planera bra vägrutt?

Postad 03 september 2008 - 20:46

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Recension av Sygic Drive:
http://www.pocketgps.../sygicdrive.php

Verkar ha svårt att planera bra vägrutt?

Ja så här vill man inte att
Conclusions ska vara:

The maps are great with little if any secondary detail missing, the HMI is easy to use and intuitive. The screen is uncluttered and has a decent choice of colours and contrast.

BUT the routing engine is unreliable and for this reason alone I simply would not recommend this application. Also the omission of full postcode search for the UK is a major hindrance these days.

If Sygic sort out the routing and give an option to turn of the road number pronunciation I would be considerably happier.

Postad 03 september 2008 - 21:42

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Nu har jag grundkonfigurerat min telefon. Spontana kommentarer.

+
Känns välbygd och gedigen.
Underbart tangentbord. (Jag har kört Nokia E61 och S-E P1i förut, det går inte att jämföra.)
Skärmen är otrolig.
Smidigt interface.
Snabb dataöverföring

-
Svenskt språk!!! Örk! (Jag hittar inte någon officiell engelsk rom att byta till heller.)
Lite seg i vissa lägen.
Onödigt stora fonter på flera platser, utnyttjar inte skärmen riktigt.
Tycker touchskärmen känns lite okänslig, men det är nog en vanesak.

Får väl se vad man tycker om ett par dagar. ;)

Postad 04 september 2008 - 07:51

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Onödigt stora fonter på flera platser, utnyttjar inte skärmen riktigt.
Tycker touchskärmen känns lite okänslig, men det är nog en vanesak.

Håller helt med dig i dina iaktagelser ovan. Fonterna är väldigt stora... Men det är som du säger, att skärmen är lite okänslig. Jämfört med de tidigare modeller som du knappt behövde nudda för att få något utfört så måste man här trycka till lite väl hårt vilket känns oroveckande. Man blir nästa orolig att man trycker "för" hårt med pennan när man avänder den. Någon annan som upplevt samma sak?

Postad 04 september 2008 - 07:55

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Håller helt med dig i dina iaktagelser ovan. Fonterna är väldigt stora... Men det är som du säger, att skärmen är lite okänslig. Jämfört med de tidigare modeller som du knappt behövde nudda för att få något utfört så måste man här trycka till lite väl hårt vilket känns oroveckande. Man blir nästa orolig att man trycker "för" hårt med pennan när man avänder den. Någon annan som upplevt samma sak?

Ja absolut, på min TytnII så var den mycket mer känslig. Dock så använder jag det medföljande skärmskyddet (gör ni det också?) och jag har fått för mig att det är det som tar bort lite av känsligheten. Ska köpa ifrån Screenguard (www.screenguard.se) när han får in till Touch Pro, vi har använt deras skärmskydd till alla våra telefoner på företaget och de fungerar allra bäst (inga repor alls, inga märken efter skyddet när det tags bort osv).

Postad 04 september 2008 - 08:19

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej HTC vänner !!!

Första natten med Guldklimpen !!! :blink:
Tryckte in ett 8Gb minne direkt när jag öppnade paketen !!!

Hela installationen av mail inställningar och dylikt var hur enkelt som helst !!

Kan bara säga att jag är hel nöjd än så länge !!
Bara en sak som jag upptäckte igår. Det var lite lurigt att zooma när man surfade med Opera.
Förmodligen en vanesak.... B)
Ska försöka lägga in tomtom 7 idag !!

HTC forever !!!!

Postad 04 september 2008 - 08:40

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Även min anlände igår B).

Klart kul maskin men har problem med wifit så lite smolk i bägaren är det.. fungerade till och från under kvällen för att sedan helt ge upp. Det går inte att slå på "WLan" alls, den bara blinkar till. Blev till sist en hard reset och då började device.exe krascha.. efter fler hard resets så rullar den nu men inte känns det riktigt stabilt. Får se vad man hittar på :/

Edit: Efter lååång sökning på xda hittade jag en tråd där exakt samma problem finns för Diamond. Verkar vara ett överhettningsproblem.. suck, kanske hårdvarurelaterat :/

mvh, Robert

Redigerat av robertk, 04 september 2008 - 10:15.

Postad 04 september 2008 - 08:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
http://htcdiamond.fo...

Läs inlägg 1
Skärmen blir mer tryckkänslig....Detta är dock till Diamond men det bör funka till touch pro ...Om inte annat läs xda-developers :-)

Postad 04 september 2008 - 10:41

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Gällande tryckkänsigheten. Provade att köra en uppdatering i registriet mha av Total Commander som möljiggör att göra uppdateringar i Registriet.

Efter att ha ändrat följande så blev det något bttre:
Adjust screen sensitivity: HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\TouchPanel
Value = PressureThreshold
Change from the default dword:00000027 or 34 to dword:000000f0 or 240 in decimal

Tack "rickardf" för länken i din nya tråd om Tweakning av Touch Pron! https://www.minhembi.....=ss=htc touch

/a

Postad 04 september 2008 - 11:08

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Ja så här vill man inte att
Conclusions ska vara:

The maps are great with little if any secondary detail missing, the HMI is easy to use and intuitive. The screen is uncluttered and has a decent choice of colours and contrast.

BUT the routing engine is unreliable and for this reason alone I simply would not recommend this application. Also the omission of full postcode search for the UK is a major hindrance these days.

If Sygic sort out the routing and give an option to turn of the road number pronunciation I would be considerably happier.

Tja, jag har aldrig haft problem med att den räknat konstiga vägar till mig, har iofs bara använt den söder om Göteborg och inte i the UK B). Använder den även där jag vet vilken väg som är bäst och i princip alltid så håller den med mig. :blink:

Postad 04 september 2008 - 12:59

agakhan
  • agakhan
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Tja, jag har aldrig haft problem med att den räknat konstiga vägar till mig, har iofs bara använt den söder om Göteborg och inte i the UK B). Använder den även där jag vet vilken väg som är bäst och i princip alltid så håller den med mig. :blink:

ok dr_blue. jag upprepar mig: Hittar inte var man fysiskt köper programmet från Sygic. Ser ut som man laddar ner programmet och det litar jag inte på. Kan jag inte köpa ett SD kort på nätet? Ifyllningsdata var svåra att se på min webläsare så går inte att fylla i rätt rutor med rätt data. HTC TOCH PRO verkade inte vara med.Vill helst ha Navigationsprogrammet på ett SD kort om möjligt. Finns något bra alternativ? Bilia härt i Gbg som ska vara rep visste inget.

Postad 04 september 2008 - 13:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kör IGO 8 eller TomTom då ?

Finns ju att få tag på lätt B)

Postad 04 september 2008 - 13:11

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej igen !!

När man skriver med pennan och vill ha Å,Ä ö som är gråa och ligger ovanpå "vanliga bokstäverna".
HUR fÅR MAN DOM ???
Har provat det mesta !!

Är fortfarande helnöjd :blink: me blir lite orolig för klockan är 14,00 och jag tog den full laddad i morse. Bara halva batteriet kvar och har inte använt den.......... B)

Hade i och för sig data anslutningen på men inget surfande el något annat så man börjar ju undra....

Någon annan som upplever samma sak ????

Tjing :D

Postad 04 september 2008 - 13:13

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

ok dr_blue. jag upprepar mig: Hittar inte var man fysiskt köper programmet från Sygic. Ser ut som man laddar ner programmet och det litar jag inte på. Kan jag inte köpa ett SD kort på nätet? Ifyllningsdata var svåra att se på min webläsare så går inte att fylla i rätt rutor med rätt data. HTC TOCH PRO verkade inte vara med.Vill helst ha Navigationsprogrammet på ett SD kort om möjligt. Finns något bra alternativ? Bilia härt i Gbg som ska vara rep visste inget.

Ingen aning, ring eller e-posta dem? Jag har inte köpt programmet ännu så jag vet inte, sorry!

Postad 04 september 2008 - 13:17

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

När man skriver med pennan och vill ha Å,Ä ö som är gråa och ligger ovanpå "vanliga bokstäverna".
HUR fÅR MAN DOM ???
Har provat det mesta !!

Tog ett tag innan jag förstod vilket tangentbord du menade ("Fullständig QWERTY", själv använder jag Telefonknappsats för jag är så van vid den, flippade på "Kompakt QWERTY" B)). Anyway, jag höll bara in motsvarande tangent. Håll alltså typ 1 sekund på "tangenten" så byter den från h till å och från j till ä osv.

Postad 04 september 2008 - 13:43

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Tog ett tag innan jag förstod vilket tangentbord du menade ("Fullständig QWERTY", själv använder jag Telefonknappsats för jag är så van vid den, flippade på "Kompakt QWERTY" :blink:). Anyway, jag höll bara in motsvarande tangent. Håll alltså typ 1 sekund på "tangenten" så byter den från h till å och från j till ä osv.

Man tackar o bugar !!! Jag höll på att bli tokig.... :D
Finns ju som sagt en hel del att utforska fastän man haft HTC i många år.

Tjing B)

Postad 04 september 2008 - 13:52

Kwano
  • Kwano
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Något fel med min fick den igår... har fått göra några hard resets... nu kommer jag inte ens förbi kalibrerings delen det är som om touch screen inte funkar... Kan det vara hårdvaru fel eller bara jag som resettat den för många ggr?

Redigerat av Kwano, 04 september 2008 - 16:54.

Postad 04 september 2008 - 15:01

rawdjer
  • rawdjer
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Är fortfarande helnöjd :blink: me blir lite orolig för klockan är 14,00 och jag tog den full laddad i morse. Bara halva batteriet kvar och har inte använt den.......... B)

Hade i och för sig data anslutningen på men inget surfande el något annat så man börjar ju undra....

Någon annan som upplever samma sak ????

Tjing :D

Har du kollat så du inte är uppkopplad till 2 nät då? Jag hade en kompis som inte ens hade 3G nät på sin mobil och var uppkopplad hela tiden ändå mot det så batteriet tog slut på under en dag men när han tog bort 3G nätet så höll batteriet i flera dagar istället.

Min HTC är på väg, ser fram emot den... hoppas jag får den på fredag "Du har ju hela helgen på dig" så man kan leka lite.

Postad 04 september 2008 - 15:17

dtm
  • dtm
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
På min fick jag bocka ur use proxy för att mitt surf skulle fungera.
Inställningarna rakt av från Telia funkade ej?

Kan man på sin Today med touch flow ha fler kalenderuppgifter?
Värdelöst nu när den bara visar en kalenderpost. Som idag har jag en heldagsbokning och då visas bara den och inga andra. Vill slippa öppna kalendern för att se nästa möte.

Postad 04 september 2008 - 16:34

CustOM_20
  • CustOM_20
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej!
Fick min Touch Pro igår och är helnöjd än så länge B)
Tänkte lägga upp lite bilder när jag packade upp den för nöjes skull.

Bifogad fil  DSC_0212.JPG   2,96MB   0 Antal nerladdningarBifogad fil  DSC_0213.JPG   3,06MB   0 Antal nerladdningarBifogad fil  DSC_0214.JPG   2,51MB   0 Antal nerladdningarDSC_0214.JPG]Bifogad fil  DSC_0215.JPG   2,35MB   0 Antal nerladdningarBifogad fil  DSC_0216_redigerad_1.JPG   4,01MB   0 Antal nerladdningar.JPG]Bifogad fil  DSC_0217.JPG   3,11MB   0 Antal nerladdningarBifogad fil  DSC_0218.JPG   3,09MB   0 Antal nerladdningar[attachment=58
126:DSC_0219...igerad_1.JPG]Bifogad fil  DSC_0220_redigerad_1.JPG   4,24MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil(er)

Postad 04 september 2008 - 18:41

rickardf
  • rickardf
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

På min fick jag bocka ur use proxy för att mitt surf skulle fungera.
Inställningarna rakt av från Telia funkade ej?

Kan man på sin Today med touch flow ha fler kalenderuppgifter?
Värdelöst nu när den bara visar en kalenderpost. Som idag har jag en heldagsbokning och då visas bara den och inga andra. Vill slippa öppna kalendern för att se nästa möte.

Tror det är så här; Om du har mer än en kalenderuppgift så läggs den/dom under den första uppgiften. Stryk tummen i riktning upp mot skärmen och uppgifterna under poppar upp.

Postad 04 september 2008 - 18:59

Haja
  • Haja
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
ingen som har gett den betyg på prisjakt än :) Tycker de går lite långsamt för telefonen å komma ut till affär så man kan köpa den över disk.

Postad 04 september 2008 - 19:26

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej igen !!!

Jag har lagt upp en del musik på minneskortet. Funkar fin fint men jag får inte till bilden i touch flo.
Läst att man ska döpa bilden till "folder.jpg" men ack....... jag har även gjort bilderna mindre....... :)
Någon som har något knep ?

Jag är helnöjd med den !!

Jag hade en P3300 innan.

Tjipp

Postad 04 september 2008 - 20:09

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

ingen som har gett den betyg på prisjakt än :) Tycker de går lite långsamt för telefonen å komma ut till affär så man kan köpa den över disk.

Elgigantens kundtjänst säger att de får in den nästa vecka.
Elgiganten Skövde säger att de har den imorgon... Försäljaren trodde den skulle kosta 6500kr.

Postad 04 september 2008 - 20:47

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
En dags användning och fortfarande väldigt nöjd. Ypperligt mailinterface och smidig affärslur helt enkelt. RSS-läsaren är också sjukt mysig, klart den bästa jag har använt på en mobil faktiskt.

Däremot har min lur hängt sig två-tre gånger. Låsfunktionen i WM (exchangemailen) och Touchflo kom i osynk på nåt väldigt skumt sätt, så jag kunde bara låsa upp TouchFlo, WM-menyerna gick inte att nå. Helskumt. Efter att ha satt om automatlåsningen så fungerar allt igen, troligen något skumt med att vi har en policy på jobbets exchangeserver som betyder att den kräver password om telefonen inte används på mer än 10 minuter.

Jag ökade känsligheten på touchskärmen i AC 3.1, efter det så är känsligheten perfekt för mig, inga problem med hårdvaran med andra ord utan en ren inställningssak.

....hoppas däremot att batteriet blir bättre efter ett par laddningar. Jag är nere på ~30% batteri efter en dag med relativt lågintensiv användning.

Nu ska jag bara flasha om till engelskt UI under helgen så är jag helnöjd. :-)

Postad 04 september 2008 - 21:01

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem med Väder-tjänsten i gränssnittet? Får hela tiden upp att det inträffade ett ansöutningsfel vi försäk att ladda ned väderdata? Allt annat funkar såsom att surfa och hämta mail, men inte detta. Någon som har en lösning?

Ha det gott
/a

Postad 04 september 2008 - 22:05

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Någon annan som har problem med Väder-tjänsten i gränssnittet? Får hela tiden upp att det inträffade ett ansöutningsfel vi försäk att ladda ned väderdata? Allt annat funkar såsom att surfa och hämta mail, men inte detta. Någon som har en lösning?

Fungerade för mig två gånger igår, sedan har det inte fungerat överhuvudtaget, så du är inte ensam.

Kan ju vara serverfel faktiskt?

Postad 04 september 2008 - 22:16

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Fungerade för mig två gånger igår, sedan har det inte fungerat överhuvudtaget, så du är inte ensam.

Kan ju vara serverfel faktiskt?

Funkar felfritt för mig iaf. Gick precis in på den och då stod det "Uppdaterad för 1 dag sedan" men efter ~2 sekunder så flippade den till och sa "0 minuter sedan" och uppdaterade prognosen.

Dock hör saken till att jag är uppkopplad mot vår Exchange-server på jobbet hela tiden via ActiveSync så den håller data-uppkopplingen levande. På helger när den inte synkar mer än var 4:e timme hade jag problem med TytnII att den sa att datakopplingen var aktiv men det gick inte att skicka någon data via den (operatören stänger väl ner en data-session om det inte går trafik över den under en viss tid).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.