Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fotbolls EM 2008 ... Vem vinner ?

225 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vem vinner Fotbolls EM 2008 (110 medlem(mar) har röstat)

Jag tror på ...

1. Spanien (12 röster [10.91%])

Procent av omröstning: 10.91%

2. Holland (52 röster [47.27%])

Procent av omröstning: 47.27%

3. Portugal (10 röster [9.09%])

Procent av omröstning: 9.09%

4. Sverige (3 röster [2.73%])

Procent av omröstning: 2.73%

5. Tyskland (12 röster [10.91%])

Procent av omröstning: 10.91%

6. Turkiet (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

7. Kroatien (7 röster [6.36%])

Procent av omröstning: 6.36%

8. Något annat lag fattar du väl ! (14 röster [12.73%])

Procent av omröstning: 12.73%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 26 June 2008 - 19:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Även om de inte hade bild så kunde de väl för f-n ha haft ljud? Hade ju räckt med att en av kommentatorerna hade ringt upp studion och refererat, så hade vi sluppit en massa helt värdelöst mellansnack och åtminstone fått höra om målen vi missade. DET är jag helt säker på att SVT hade klarat av.

Postad 26 June 2008 - 23:02

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Hur var det på Canal+, svart i rutan även där?

Postad 27 June 2008 - 06:35

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Canal digital hade oxå avbrott, missade Kloses mål och hann precis se reprisen på turkiets kvittering.

Vilken match av Spanien, av det roliga ryssland som var så bra mot Holland och Sverige såg man tyvärr inte mycket. Puyol, Ramos och framför allt Senna hade stängt butiken.
Och det offensiva mittfältet måste varit bland det bästa världen presterat det senaste åren!

Sett till semifinalerna så känns Spanien som favoriter i min bok, men man ska aldrig räkna bort Tyskarna!

Postad 27 June 2008 - 10:31

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

Vilken match av Spanien, av det roliga ryssland som var så bra mot Holland och Sverige såg man tyvärr inte mycket.

Instämmer, ännu en match där det mest offensiva laget går ut som vinnare. Undrar om Lagerbäck följer EM, han har liksom en del att lära vad gäller offensivt spel.

Jonsod

Redigerat av jonsod76, 27 June 2008 - 10:31.

Postad 27 June 2008 - 11:22

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Spanien visade att de kan spela avvaktande och defensivt också så det lär bli en tät final där båda lagen spelar på ungefär samma sätt. Tyskarna kommer inte att öppna sig som Ryssarna gjorde.

Instämmer, ännu en match där det mest offensiva laget går ut som vinnare. Undrar om Lagerbäck följer EM, han har liksom en del att lära vad gäller offensivt spel.

Statistiken talar sitt tydliga språk. Sverige var sämst i EM på att spela fotboll. Vi låg i botten när det gällde passningar, bollinnehav, skott och hörnor. Det är uppenbart att Lagerbäck inte har en susning om modern fotboll.

Redigerat av Unregistered1197, 27 June 2008 - 11:31.

Postad 27 June 2008 - 12:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Och det offensiva mittfältet måste varit bland det bästa världen presterat det senaste åren!

Tänkte också på det under matchen. De offensiva kvalitéerna i Spanien är ganska hyfsade. Fabregas har ju inte ens varit ordinare =/.

Postad 27 June 2008 - 17:41

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Vad hände med dom magiska ryssarna igår, åstadkom väl inte ens ett skott som träffade målet under hela matchen.
Nerverna? eller är Spanien helt enkelt så mycket bättre. Stämmer det så borde Spanjorerna ta hem finalen ganska enkelt. Tyskarna har inte visat vad dom går för än så länge.

I Finalen föredrar jag dock Tyskarna som vinnare.
Vill se Ballack avgöra med en fet frispark från 42m i 92min.

Postad 27 June 2008 - 18:53

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Ryssarna rasade helt. Efter att ha känt ryssarna på pulsen i första halvlek spelade spanjorerna både smartare och skickligare. De skar av passningarna till Rysslands forwards och när deras anfall inte fungerade började ryssarna jaga runt med huvudet under armen. I det läget var det ganska lätt för Spanien att spela fritt i de stora luckorna som de kämpande ryssarna lämnade.

Resultatet var fullt rättvist även om det är förvånande att se ett lag som spelade ut ett glödhett Holland förlora så stort i matchen efter.

Tyskland är mycket mer rutinerat och disciplinerat så Spanien kommer inte ha en lika lätt match i finalen. På pappret väger det kanske jämnt med en knapp övervikt för Spanien på grund av deras stora medflyt i turneringen.

Postad 28 June 2008 - 09:00

Unregistered499faa9b
  • Unregistered499faa9b
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Tyskland kan nog glömma att försöka spela ut tekniskt mer skickliga Spanien, Tyskarna får satsa på bra defensiv och försöka ta till vara på fasta situationer , där de har övertaget i form av längd och fysik.

Kontringar med Lamh och snabbe Odonkor på varsin sida skulle vara intressant. Sätt gärna en hård tackling i början på Spaniens spelmotor, alltid bra att skicka ett meddelande som" det är bäst du ser upp".

Jag tror och hoppas på Spanien i finalen, dels för deras offensiva fotboll och passningskicklighet ( ett tillslag på bollen) och dels för att det är bra för fotbollen när offensiva lag vinner mästerskap ( roligare att titta på).

Grekland ultra defensiva tråkfotboll vill i varje fall inte jag ha som vinnare i ett mästerskap igen.

Kan tillägga att framgången till ryssarnas ork i Holland matchen, där ryssarna bokstavligen taget sprang sönder holländarna, kommer inte från vanlig " jogga-runt-planen" träning , utan vanlig fotbollsspel då med 4 eller 7 mannalag= större ytor att täcka upp ger mer springande och dessutom roligare än vanlig jogging.

Postad 28 June 2008 - 10:38

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Har tyvärr lite svårt att släppa Sveriges situation, särskilt nu när Ljungberg har slutat också. Både Ljungberg och Allbäck har varit oerhört nyttiga spelare för Sverige. Sveriges bästa anfallspar de senaste åren har faktiskt varit Allbäck och Elmander. I princip har vi vunnit varje match där de har startat, tror jag. Zlatan och Elmander fungerar mycket sämre. Zlatan och Henke funkade sådär men Henke lirar ju inte i kvalen och han lär inte finnas med i bilden om 2 år. Ljungberg är ju också en person som vänt och vunnit matcher på egen hand.

Det skulle förvåna mig mycket om detta usla VM inte markerar början på en lång ökenvandring för Svensk fotboll, där en Lagerbäck med idétorka kommer att hålla fast vid sina sämsta idéer och testa nya spelare och system som inte fungerar. Själv minns man ju eländet på 80- och 90-talet då det var väldigt svårt för Sverige att kvala till mästerskap.

Postad 28 June 2008 - 10:46

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Har man aldrig spelat match om tredje pris i EM ? Var helt inställd på att brons matchen skulle gå idag men tji fick jag :(

Postad 28 June 2008 - 15:47

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Eftersom Ryssarna kom till semi och förlorade större mot Spanien än vad vi gjorde så kan man enligt mina beräkningar säga att vi kom 3:a

Tycker inte det känns lika misslyckat som just efter rysslands matchen längre.
Spanien är inget att göra åt. Och Ryssarna har ju bevisat att dom är mycket bättre än vad alla trott. Så vi hamnade helt enkelt i en grupp där det knappt fanns nån chans att ta sig vidare.
Väldigt märkligt att alla trott att ryssarna va så dåliga.
Dålig scouting eller?
Dom lyckades ju ta sig till EM, före engelsmännen. Nån borde ju ha kunnat räkna ut att dom kan spela fotboll tycker man. Inte som det nu lät hela tiden att segern i stort sett va våran redan innan matchens spelats. Det såg man ju hur det slutade....jojo.

Postad 28 June 2008 - 16:50

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Jag håller inte med om att Spaniens och Rysslands framgångar innebär att Sverige var bättre än vi verkade i gruppspelet.

Sverige spelade riktigt illa och var inte i närheten av den potential som vi hade i EM 2004 eller VM 2002. Sverige hade minst bollinnehav i hela turneringen, markant sämre än blåbärslagen Grekland och Schweiz. Bara Tjeckien passade mindre än Sverige.

Grundproblemet är ju att Lagerbäck och Andersson dyker upp till turneringarna utan någon annan plan än att köra som vanligt och se hur det går.

Som sagt har de kastat bort Sveriges mest lovande landslagsgeneration med sin stelbenta fantasilöshet.

Postad 29 June 2008 - 00:21

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Jag håller inte med om att Spaniens och Rysslands framgångar innebär att Sverige var bättre än vi verkade i gruppspelet.

Så sant. Sverige var riktigt dåliga mot ryssarna.

Men vilken uppvisning av Spanien! Fantastisk fotboll. Ser verkligen fram emot finalen nu.

Postad 29 June 2008 - 07:26

Badguy
  • Badguy
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0

Sverige spelade riktigt illa och var inte i närheten av den potential som vi hade i EM 2004 eller VM 2002. Sverige hade minst bollinnehav i hela turneringen, markant sämre än blåbärslagen Grekland och Schweiz. Bara Tjeckien passade mindre än Sverige.

Grundproblemet är ju att Lagerbäck och Andersson dyker upp till turneringarna utan någon annan plan än att köra som vanligt och se hur det går.

Som sagt har de kastat bort Sveriges mest lovande landslagsgeneration med sin stelbenta fantasilöshet.

Kan bara hålla med! Lagerbäck måste vara en av de personer som är sämst på sitt jobb... Personligen kallar jag inte långbollar som landar på Zlatans huvud för fotboll. Hur ska Zlatan kunna göra något när han inte får bollen mot sina fötter? Nä, utvisa Lagerbäck... en skamm för Sverige! Han är ju både korkad och trångsynt...

Redigerat av Badguy, 29 June 2008 - 07:26.

Postad 29 June 2008 - 10:41

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Dax för torres och visa var skåpet ska stå idag.. måtte Spanien tvåla till tyskarna ordentligt.

Känns tomt nu snart att EM är slut, vad fasen ska man göra nu? :P Lika bra att gå och hänga sig med en scart sladd eller nått. Kanske blir bättre kvalité om jag tar en hdmi sladd ? Fy faen, 2 år kvar till VM.

Edit: stavfel

Redigerat av `rzr, 29 June 2008 - 10:42.

Postad 29 June 2008 - 10:56

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
Hjätat säger Spanien. Hjärnan säger Tyskland... Min röst föll på Tyskland...

/Johan

Postad 29 June 2008 - 10:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Go Espania ikväll :P Tyskarna får hur somhelst INTE vinna iadg. Nää Spanien för hela slanten !!!

Postad 29 June 2008 - 21:48

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Skönt att ett roligt lag vann och precis rätt person fick avgöra B)

Postad 29 June 2008 - 21:55

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Där satt den ..

Rätt lag ..

Tuffast väg till finalen

Sveriges gruppkompisar

Offensiv fotboll

Några av värdens bästa spelare

Greklands motsats på alla plan

Äntligen vann rätt lag ett mästerskap

Maveric B)

ps. det grämer mig fortfarande att Holland inte gick vidare och att man kunde möta lag från egen grupp
i semifinalen. ( vilket ju också skedde )

Redigerat av Unregistered1103, 29 June 2008 - 21:57.

Postad 29 June 2008 - 21:56

Arsenalhifi
  • Arsenalhifi
  • Forumräv

• 567 inlägg
  • 0
Jag tycker verkligen Spanien gjorde en bra match, Tyskarna slarvade alldeles för mycket.

En mycket bra och rolig match.

Postad 30 June 2008 - 00:16

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Håller med. Sjukt roligt att Spanien tog hem det, de är dem värda!

Postad 30 June 2008 - 01:21

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Värdiga mästare men matchen var riktigt trist.

Postad 30 June 2008 - 08:27

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Skönt att tyskarna inte fick ett skit, det va dom värda. Det va en riktigt laginsats för att spela så kass som dom gör. Dom borde inte ens få ställa upp i kvalet till VM, nä fy faen va ruttna dom e. Till alla som håller på tyskland - Sug min purjo :)

Spanien däremot rockar fetast som vanligt. Mycke trevligt av torres att få avgöra på egen hand B) Forza torres!

Postad 30 June 2008 - 10:30

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Tyckte inte att tyskarna var så dåliga, men däremot har Spanien blivit riktigt bra på försvarsspel.
Största överraskningen för mig är nog Senna. Visste knappt vem han var innan EM, men han var ju en gigant. Synd att han inte fick sätta 2-0!
Kul oxå att Iniesta äntligen kan vara lika bra i landslaget som i Barca!

Skönt att det roligaste laget i turneringen äntligen fick vinna!

Men som sagt, vad f*n ska man göra om kvällarna nu?!?!

Postad 30 June 2008 - 10:35

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Kolla på matchrepriser :)

Visst var det rätt att Spanien vann och även om det inte var en direkt rafflande match så fanns det en del snygga moves. Finalen som slutar 3-2 med avgörande i sista matchminuten tycks dock avlägsen.

Nu återstår att se om landslagen går hem och slipar på offensiven eller defensiven till nästa turnering. De offensiva lagen åkte ju ut och Spanien vann på att ha utvecklat sin defensiv.

Redigerat av Unregistered1197, 30 June 2008 - 10:39.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.