Fotbolls EM 2008 ... Vem vinner ?
Postad 26 June 2008 - 19:36
Postad 27 June 2008 - 06:35
Vilken match av Spanien, av det roliga ryssland som var så bra mot Holland och Sverige såg man tyvärr inte mycket. Puyol, Ramos och framför allt Senna hade stängt butiken.
Och det offensiva mittfältet måste varit bland det bästa världen presterat det senaste åren!
Sett till semifinalerna så känns Spanien som favoriter i min bok, men man ska aldrig räkna bort Tyskarna!
Postad 27 June 2008 - 10:31
Instämmer, ännu en match där det mest offensiva laget går ut som vinnare. Undrar om Lagerbäck följer EM, han har liksom en del att lära vad gäller offensivt spel.Vilken match av Spanien, av det roliga ryssland som var så bra mot Holland och Sverige såg man tyvärr inte mycket.
Jonsod
Redigerat av jonsod76, 27 June 2008 - 10:31.
Postad 27 June 2008 - 11:22
Instämmer, ännu en match där det mest offensiva laget går ut som vinnare. Undrar om Lagerbäck följer EM, han har liksom en del att lära vad gäller offensivt spel.
Statistiken talar sitt tydliga språk. Sverige var sämst i EM på att spela fotboll. Vi låg i botten när det gällde passningar, bollinnehav, skott och hörnor. Det är uppenbart att Lagerbäck inte har en susning om modern fotboll.
Redigerat av Unregistered1197, 27 June 2008 - 11:31.
Postad 27 June 2008 - 12:06
Tänkte också på det under matchen. De offensiva kvalitéerna i Spanien är ganska hyfsade. Fabregas har ju inte ens varit ordinare =/.Och det offensiva mittfältet måste varit bland det bästa världen presterat det senaste åren!
Postad 27 June 2008 - 17:41
Nerverna? eller är Spanien helt enkelt så mycket bättre. Stämmer det så borde Spanjorerna ta hem finalen ganska enkelt. Tyskarna har inte visat vad dom går för än så länge.
I Finalen föredrar jag dock Tyskarna som vinnare.
Vill se Ballack avgöra med en fet frispark från 42m i 92min.
Postad 27 June 2008 - 18:53
Resultatet var fullt rättvist även om det är förvånande att se ett lag som spelade ut ett glödhett Holland förlora så stort i matchen efter.
Tyskland är mycket mer rutinerat och disciplinerat så Spanien kommer inte ha en lika lätt match i finalen. På pappret väger det kanske jämnt med en knapp övervikt för Spanien på grund av deras stora medflyt i turneringen.
Postad 28 June 2008 - 09:00
Kontringar med Lamh och snabbe Odonkor på varsin sida skulle vara intressant. Sätt gärna en hård tackling i början på Spaniens spelmotor, alltid bra att skicka ett meddelande som" det är bäst du ser upp".
Jag tror och hoppas på Spanien i finalen, dels för deras offensiva fotboll och passningskicklighet ( ett tillslag på bollen) och dels för att det är bra för fotbollen när offensiva lag vinner mästerskap ( roligare att titta på).
Grekland ultra defensiva tråkfotboll vill i varje fall inte jag ha som vinnare i ett mästerskap igen.
Kan tillägga att framgången till ryssarnas ork i Holland matchen, där ryssarna bokstavligen taget sprang sönder holländarna, kommer inte från vanlig " jogga-runt-planen" träning , utan vanlig fotbollsspel då med 4 eller 7 mannalag= större ytor att täcka upp ger mer springande och dessutom roligare än vanlig jogging.
Postad 28 June 2008 - 10:38
Det skulle förvåna mig mycket om detta usla VM inte markerar början på en lång ökenvandring för Svensk fotboll, där en Lagerbäck med idétorka kommer att hålla fast vid sina sämsta idéer och testa nya spelare och system som inte fungerar. Själv minns man ju eländet på 80- och 90-talet då det var väldigt svårt för Sverige att kvala till mästerskap.
Postad 28 June 2008 - 10:46
Postad 28 June 2008 - 15:47
Tycker inte det känns lika misslyckat som just efter rysslands matchen längre.
Spanien är inget att göra åt. Och Ryssarna har ju bevisat att dom är mycket bättre än vad alla trott. Så vi hamnade helt enkelt i en grupp där det knappt fanns nån chans att ta sig vidare.
Väldigt märkligt att alla trott att ryssarna va så dåliga.
Dålig scouting eller?
Dom lyckades ju ta sig till EM, före engelsmännen. Nån borde ju ha kunnat räkna ut att dom kan spela fotboll tycker man. Inte som det nu lät hela tiden att segern i stort sett va våran redan innan matchens spelats. Det såg man ju hur det slutade....jojo.
Postad 28 June 2008 - 16:50
Sverige spelade riktigt illa och var inte i närheten av den potential som vi hade i EM 2004 eller VM 2002. Sverige hade minst bollinnehav i hela turneringen, markant sämre än blåbärslagen Grekland och Schweiz. Bara Tjeckien passade mindre än Sverige.
Grundproblemet är ju att Lagerbäck och Andersson dyker upp till turneringarna utan någon annan plan än att köra som vanligt och se hur det går.
Som sagt har de kastat bort Sveriges mest lovande landslagsgeneration med sin stelbenta fantasilöshet.
Postad 29 June 2008 - 00:21
Jag håller inte med om att Spaniens och Rysslands framgångar innebär att Sverige var bättre än vi verkade i gruppspelet.
Så sant. Sverige var riktigt dåliga mot ryssarna.
Men vilken uppvisning av Spanien! Fantastisk fotboll. Ser verkligen fram emot finalen nu.
Postad 29 June 2008 - 07:26
Jag håller inte med om att Spaniens och Rysslands framgångar innebär att Sverige var bättre än vi verkade i gruppspelet.
Sverige spelade riktigt illa och var inte i närheten av den potential som vi hade i EM 2004 eller VM 2002. Sverige hade minst bollinnehav i hela turneringen, markant sämre än blåbärslagen Grekland och Schweiz. Bara Tjeckien passade mindre än Sverige.
Grundproblemet är ju att Lagerbäck och Andersson dyker upp till turneringarna utan någon annan plan än att köra som vanligt och se hur det går.
Som sagt har de kastat bort Sveriges mest lovande landslagsgeneration med sin stelbenta fantasilöshet.
Kan bara hålla med! Lagerbäck måste vara en av de personer som är sämst på sitt jobb... Personligen kallar jag inte långbollar som landar på Zlatans huvud för fotboll. Hur ska Zlatan kunna göra något när han inte får bollen mot sina fötter? Nä, utvisa Lagerbäck... en skamm för Sverige! Han är ju både korkad och trångsynt...
Redigerat av Badguy, 29 June 2008 - 07:26.
Postad 29 June 2008 - 10:41
Känns tomt nu snart att EM är slut, vad fasen ska man göra nu?
Edit: stavfel
Redigerat av `rzr, 29 June 2008 - 10:42.
Postad 29 June 2008 - 10:56
/Johan
Postad 29 June 2008 - 10:59
Postad 29 June 2008 - 21:55
Rätt lag ..
Tuffast väg till finalen
Sveriges gruppkompisar
Offensiv fotboll
Några av värdens bästa spelare
Greklands motsats på alla plan
Äntligen vann rätt lag ett mästerskap
Maveric
ps. det grämer mig fortfarande att Holland inte gick vidare och att man kunde möta lag från egen grupp
i semifinalen. ( vilket ju också skedde )
Redigerat av Unregistered1103, 29 June 2008 - 21:57.
Postad 29 June 2008 - 21:56
En mycket bra och rolig match.
Postad 30 June 2008 - 08:27
Spanien däremot rockar fetast som vanligt. Mycke trevligt av torres att få avgöra på egen hand
Postad 30 June 2008 - 10:30
Största överraskningen för mig är nog Senna. Visste knappt vem han var innan EM, men han var ju en gigant. Synd att han inte fick sätta 2-0!
Kul oxå att Iniesta äntligen kan vara lika bra i landslaget som i Barca!
Skönt att det roligaste laget i turneringen äntligen fick vinna!
Men som sagt, vad f*n ska man göra om kvällarna nu?!?!
Postad 30 June 2008 - 10:35
Visst var det rätt att Spanien vann och även om det inte var en direkt rafflande match så fanns det en del snygga moves. Finalen som slutar 3-2 med avgörande i sista matchminuten tycks dock avlägsen.
Nu återstår att se om landslagen går hem och slipar på offensiven eller defensiven till nästa turnering. De offensiva lagen åkte ju ut och Spanien vann på att ha utvecklat sin defensiv.
Redigerat av Unregistered1197, 30 June 2008 - 10:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
235 filmer
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?