Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia 6220 *

408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 augusti 2008 - 21:45

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Jag kanske är helt blind men var hittar jag "planeraren"?

Nej, här ser du en bild på vad jag menar
http://www.zicorp.co.....S (print).jpg

Fast hur lagrar jag det i en profil?

Jag har en 6210 Navigator och i den kan jag inte hitta något tidtagarur. 6220 har väl samma menyer? Så det finns nog inget tidtagarur. Däremot borde det finnas att ladda hem. Det finns ju det mesta till Symbian S60.

Jag tror inte det är möjligt att få upp en lista på föreslagna ord i Nokia-telefonerna.

Man kan nog inte lägga in vilket nät telefonen ska använda i någon profil. Jag tycker dock att det låter lite konstigt att telefonen väljer GSM före 3G, speciellt om GSM har sämre mottagning än 3G.

Redigerat av Aroskillen, 27 augusti 2008 - 21:49.

Postad 27 augusti 2008 - 23:24

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
oj sorry, satt och tittade i en symbian S40.
borde ju rimligtvis finnas att ladda ner till S60 någonstans...

här t.ex: http://www.mobilefan...for-Symbian-S60

Postad 28 augusti 2008 - 10:12

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

oj sorry, satt och tittade i en symbian S40.
borde ju rimligtvis finnas att ladda ner till S60 någonstans...

här t.ex: http://www.mobilefan...for-Symbian-S60

Det där programmet funkar tyvärr inte på nyare S60 mobiler. Sen 2006 så använder mobilerna tredje utgåvan av S60, vilket inte kan inte köra program som var gjorda för tidigare utgåvor.

Finns en drös med tidtagarprogram till S60 3rd, så som Stopwatch Plus, men inget av dem verkar vara gratis utan kostar $5 eller så.

S60 är ett advancerat mobil OS, men det saknar många av de "små" detaljerna, som man lätt kan ta för givet efter använt en billigare och simplare mobil. Vilket är väldigt synd.

EDIT: Hittade detta javaprogram som borde funka fint. Gratis också.

Redigerat av Kazutoyo, 28 augusti 2008 - 10:23.

Postad 28 augusti 2008 - 20:11

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hur lång tid tar gps:en för er att hitta postion? Jag har gjort lite tester. Det tar för mig 5 min att gå från min lägenhet till bussen och den har aldrig lyckats hitta position under denna sträcka då jag går. Dock så har jag hittat någon gång när jag stannat och väntat ett bra tag. Ska det verkigen ta över 5 min. Jag har A-gps aktiverad och integrated gps. däeemot undrar jag vad nätbaserad betyder)

Ibland har jag ganska snabbt men inte under 1 min

Postad 28 augusti 2008 - 22:51

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Hur lång tid tar gps:en för er att hitta postion? Jag har gjort lite tester. Det tar för mig 5 min att gå från min lägenhet till bussen och den har aldrig lyckats hitta position under denna sträcka då jag går. Dock så har jag hittat någon gång när jag stannat och väntat ett bra tag. Ska det verkigen ta över 5 min. Jag har A-gps aktiverad och integrated gps. däeemot undrar jag vad nätbaserad betyder)

Man ska helst stå stilla på samma ställe för att den ska hitta positionen så snabbt som möjligt. Rör man på sig tar det längre tid.

Postad 29 augusti 2008 - 09:02

Unregisteredf973b66e
  • Unregisteredf973b66e
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Fem minuter låter som när jag använder min lilla GPS-dosa. Sedan jag skaffade Nokia 6220 har tiden gått ner till sekunder. 5-30 sekunder.

Min första tanke är att du inte har A-GPS aktiverad, dvs att du tillåter inte telefonen ansluta till datanätet.
Andra tanken är om det har något att göra med att du bor i ett område där det det endast finns en radiobas som som identifierar dig. Om det nu har betydelse för telefonen om den får in koordinater från en eller flera radiobasar. Eller om man matat in fel koordinater för den radiobas du har kontakt med. Eller att du är för långt ifrån den.
Den tredje idén är den som Aroskillen tar upp, att det skulle ha betydelse om man går eller står stilla. Verkar långsökt, men jag är inte kababel att avgöra riktigheten i den teorin.

Jag haft min 6220 endast några veckor, och har ännu inte kunnat testa riktigt om A-GPS förbättrar GPS-lokaliseringen när det är dimmigt och regnigt. DET är ju stora svagheten med de små GPS-enheterna.

Du får väl prova hur det fungerar när du befinner dig i tätbebyggelse, där det rimligtvis borde finnas flera radiobasar runtomkring din telefon.

Postad 29 augusti 2008 - 16:36

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
a-GPS kortar tiden betydligt tror att det ligger på en 30 sek med a-GPS jämfört med kanske 3-5minuter om man inte är kvar där man var senast utan a-GPS (men varierar väldigt från gång till gång). Om man inte har a-GPS på så hittar den positionen snabbare om man är där man senast avslutade med GPS. Om man står still eller går tror jag inte spelar så stor roll, men kör man bil så kan det ta upp till 10 minuter om det är en ny position utan a-GPS.

Du kan ju se att a-GPS gör något genom att gå in i loggen och se att det har blivit några k-bit datatrafik. Med den inställning jag har nu så får jag upp ett val att jag är utan för mitthemnätverk så jag måste svar ja varje gång som jag vill att a-GPS'n ska gå igång, har nog också val att den inte ska koppla upp sig automatiskt

Postad 31 augusti 2008 - 21:03

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jag kanske har någon felinställning men så här har jag gjort.

Jag går i under program och sen GPS-data. När den drar igång så ser jag att det kommer fram "3.5g" ikonen så den har gjort någon typ av anslutning.

Under positionsmetoder har jag Assisted GPS och integread GPS aktiverad och blutetooh gps och nätbaserad av aktiverad.

I posstionsserver har jag inst.posstioneringserver - automatiskt. kopplingpunkt tele2 WAP. Serveradress h-slp.mmc007.mcc240.pub3gppnetwork.org

Annars hittar jag inte någon inställning som jag kan tänka mig att det kan vara

Postad 31 augusti 2008 - 21:28

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Är det någon mer än mig som har en trelåst 6220 classic? Jag skulle behöva hjälp med en grej nämligen!

Postad 01 september 2008 - 00:01

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Jag kanske har någon felinställning men så här har jag gjort.

Jag går i under program och sen GPS-data. När den drar igång så ser jag att det kommer fram "3.5g" ikonen så den har gjort någon typ av anslutning.

Under positionsmetoder har jag Assisted GPS och integread GPS aktiverad och blutetooh gps och nätbaserad av aktiverad.

I posstionsserver har jag inst.posstioneringserver - automatiskt. kopplingpunkt tele2 WAP. Serveradress h-slp.mmc007.mcc240.pub3gppnetwork.org

Annars hittar jag inte någon inställning som jag kan tänka mig att det kan vara

När man har Assisted GPS (A-GPS) aktiverat kopplar telefonen upp sig mot mobilnätet och en server och får information om var satelliterna är. Stänger du av A-GPS, kommer ingen dataanslutning göras, men då tar det längre tid för telefonen att få positionen.

Postad 01 september 2008 - 06:20

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Hur fungerar er GPS navigering när man väljer "Gå till"? Har försökt några gånger men jag tycker att för det mesta så är postionen fast, man har en navigerinspil men den röda punkten flyttas inte. Går man ur programmet "gå till" och bara kör karta med position så flyttas ju punkten fram (eller hoppar åt något håll) kanske vart 5 sek.

Postad 01 september 2008 - 07:54

Unregistered054288a5
  • Unregistered054288a5
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej

Jag har nyss skaffat en Nokia 6220 classic. Har tidigare endast haft Sony Ericsson telefoner så nu är det lite att lära om :P
Jag har nu en fråga. Om jag går in på mottagna samtal så är det ju en liten symbol framför varje nummer. I mitt fall är det bara en mobiltelefon. Oavsett om en av mina kontakter har ringt från mobil eller från fast telefon så blir det en mobiltelefon i listan mottagna somtal. När man då ska ringa tillbaka någon och man går via mottagna samtal så vet man ju inte om det är från fast eller mobil som dom ringt. Går det att ändra detta?

/N

Postad 01 september 2008 - 10:03

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Hej

Jag har nyss skaffat en Nokia 6220 classic. Har tidigare endast haft Sony Ericsson telefoner så nu är det lite att lära om :P
Jag har nu en fråga. Om jag går in på mottagna samtal så är det ju en liten symbol framför varje nummer. I mitt fall är det bara en mobiltelefon. Oavsett om en av mina kontakter har ringt från mobil eller från fast telefon så blir det en mobiltelefon i listan mottagna somtal. När man då ska ringa tillbaka någon och man går via mottagna samtal så vet man ju inte om det är från fast eller mobil som dom ringt. Går det att ändra detta?

/N

Ja det går, enklast är om du installerar Nokia PC Suite och skriver om nummrena där!

Postad 01 september 2008 - 10:14

Unregistered054288a5
  • Unregistered054288a5
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ja det går, enklast är om du installerar Nokia PC Suite och skriver om nummrena där!

Jo, men det ser ju rätt ut i mina kontakter. Fasta nummer visas med ett hus och mibilnummer visas med en mobiltelefon. Men i mottagna samtal så visas bara en mobiltelefon oavsett om det är fast eller mobil som ringt.

Gjorde ett till test. Om nån av mina kontakter ringer mig från en fast telefon så visas det ett hus när telefonen ringer. Men när jag sedan går in på mottagna samtal så visas det en mobilikon på samma samtal. Måste vara en bugg.

Fungerar det för dig? Har du en 6220?

Hur ska jag ändra för att det ska fungera?

/N

Redigerat av Unregistered054288a5, 01 september 2008 - 10:21.

Postad 01 september 2008 - 11:03

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Jo, men det ser ju rätt ut i mina kontakter. Fasta nummer visas med ett hus och mibilnummer visas med en mobiltelefon. Men i mottagna samtal så visas bara en mobiltelefon oavsett om det är fast eller mobil som ringt.

Gjorde ett till test. Om nån av mina kontakter ringer mig från en fast telefon så visas det ett hus när telefonen ringer. Men när jag sedan går in på mottagna samtal så visas det en mobilikon på samma samtal. Måste vara en bugg.

Fungerar det för dig? Har du en 6220?

Hur ska jag ändra för att det ska fungera?

/N

Jag har samma problem som du.
När jag vill rigna upp en kontakt jag har ringt upp och jag har både hem och mobilnummer på den så visas bara mobilikon o historiken, man vet således inte vilket nummer man ringer, dessutom har jag inte hittat nåt sett att se på vilket nummer det är förrän man ringe rupp numret. jäkligt störigt är det

Postad 01 september 2008 - 11:27

Unregistered054288a5
  • Unregistered054288a5
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som du.
När jag vill rigna upp en kontakt jag har ringt upp och jag har både hem och mobilnummer på den så visas bara mobilikon o historiken, man vet således inte vilket nummer man ringer, dessutom har jag inte hittat nåt sett att se på vilket nummer det är förrän man ringe rupp numret. jäkligt störigt är det

OK, då är det inte bara jag som har problem. Kollade på en kollegas telefon. En Nokia 6120 classic och det såg ut på samma sätt. Endast mobilikon. Nån mer som har problem med detta?

/N

Postad 01 september 2008 - 14:11

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

OK, då är det inte bara jag som har problem. Kollade på en kollegas telefon. En Nokia 6120 classic och det såg ut på samma sätt. Endast mobilikon. Nån mer som har problem med detta?

/N

Jag har en 6210 Navigator och det är likadannt i den. Så det verkar ju vara ett generellt fel i Symbian S60. Man kanske skulle ringa till Nokia och påpeka detta problem. Fast Nokias support har jag ingen bra erfarenhet av, så dom vet jag inte om jag har någon lust att ringa till. Däremot lyckades jag en gång få prata med en tekniker på Nokia i Finland och han var riktigt trevlig och kunnig. Men jag kommer inte ihåg vart jag ringde för att få prata med han. Minns att han ringde upp mig efter att jag pratat med någon på Nokia i Sverige.

Redigerat av Aroskillen, 01 september 2008 - 14:15.

Postad 01 september 2008 - 15:29

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Nån som haft problem med att den helt plötsligt bara stänger av sig?

Har hänt ibland när jag har använt GPS:en eller tagit en bild och ska se på den i galleriet. Har hänt fler gånger också i olika situationer så inget direkt att "ta" på. Funderar på att skicka tillbaka den men såklart kommer de inte hitta nåt då de knappast har igång mobilen i flera dagar och kör tester (tror jag iaf). Det har inte berott på att batteriet har varit slut heller då den går flera timmar igen när man sätter på den igen.

Men det går i vågor och nu har den hållit sig iaf några dagar utan att den stängt av sig. Men det är irriterande då det händer såklart.

Mvh

Postad 01 september 2008 - 19:23

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Bytte postioneringsserver till supl.nokia.com samt satt på nätbaserard och ny hittar min gps postion sjuk snabbt ca 10 sekunder.

Biokillen:
Jag har haft samma problem att mobilen stänger av sig när jag kört gps:en. Och batteriet har varit fullt.

Postad 01 september 2008 - 19:34

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Biokillen:
Jag har haft samma problem att mobilen stänger av sig när jag kört gps:en. Och batteriet har varit fullt.

Ok, lämnade du in den eller fick det vara?

Sitter o funderar om man ska göra nåt åt det alls. Känns som att man endast blir av med mobilen i några veckor och får tillbaka samma. Ska väl vänta nån månad till och se om det händer för många gånger för att man ska kunna leva med det.

Postad 01 september 2008 - 21:11

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag hade liknande problem med mitt första exemplar. Det stängde inte av sej men brukade hänga sej ibland vid uppstart innan man kunde skriva pinkod. Om det hände fick man ta ut batteriet & slå på igen typ 3-5 gånger för att komma till att knappa in pinkod. Fick dock min utbytt på plats då jag förklarade problemet i butik. Min nuvarande mobil har jag inget problem med. Har haft den inne på lagning då knapparna rammlade av men nu funkar den utan problem... Kanske är mobilmodellen i sej (eller åtminstone 90-95% av exemplaren) lite instabil i programvara & chassi.

Redigerat av Yobo1987, 03 september 2008 - 20:52.

Postad 01 september 2008 - 22:35

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Ok, lämnade du in den eller fick det vara?

Sitter o funderar om man ska göra nåt åt det alls. Känns som att man endast blir av med mobilen i några veckor och får tillbaka samma. Ska väl vänta nån månad till och se om det händer för många gånger för att man ska kunna leva med det.

Nej, jag har inte lämnat in den. Men har bara fått felet två gånger. Tänkte nog vänta tills nästa frimwareuppgradering först. Den har varit upp på nokias sida (dock inte svensk version) men har återkallats.
http://thenokiablog....upgrade-to-323/

Postad 02 september 2008 - 01:14

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Nej, jag har inte lämnat in den. Men har bara fått felet två gånger. Tänkte nog vänta tills nästa frimwareuppgradering först. Den har varit upp på nokias sida (dock inte svensk version) men har återkallats.
http://thenokiablog....upgrade-to-323/

Okey, får ta och vänta på den jag också och se om det blir bättre. Tack för infon!

Mvh

Postad 03 september 2008 - 14:54

Unregistered621ff9d0
  • Unregistered621ff9d0
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej. Stämmer det att man inte kan stänga av kameraljudet när man tar kort ?

Postad 03 september 2008 - 15:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej. Stämmer det att man inte kan stänga av kameraljudet när man tar kort ?

ja

Postad 03 september 2008 - 19:53

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Noterade att bilderna från min 6220 är förvrängda i nedre vänstra delen, någon som noterat samma? Verkar bara uppstå när man inte använder blixt och tar på lite avstånd.
Se exempel.
Postad bild

Postad 03 september 2008 - 20:37

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Man kan ju misstänka att det beror på att objektivet inte är lika skarpt ända ut, vilket är vanligt på objektiv. Har tittat igenom mina bilder och kan inte säga att det skulle var något i vänster hörne, snarare har jag bilder som är skarpast i just detta hörne. Skärpedjupet kanske inte alltid är så stort så det i kombination med objektiv och bländare så blir det kanske detta. Möjligt så används en mindre bländaröppning vid blixt (om det nu är olika bländare, det vet jag inte)

Bifogad fil(er)

Postad 03 september 2008 - 20:42

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Skall jag bemöda mig att skicka in den för service? Tippar på att de inte kommer att byta ut varken optiken eller telefonen, känns lite meningslöst att skicka in den för "formatering".

Postad 04 september 2008 - 10:20

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Skall jag bemöda mig att skicka in den för service? Tippar på att de inte kommer att byta ut varken optiken eller telefonen, känns lite meningslöst att skicka in den för "formatering".

För att vi ska vara på samma plan, det du menar är tex gruset under första cykeln från vänster, något på cykeln och kanske också i nedkant på vänster stolpe? gruset längst ut till vänster ser ut att vara i skärpa

Om du har detta på denna typ av bilder så hade jag nog gått tillbaka med den, kameran är såpass "bra" att man ska kunna använda bilderna, är det så som dina bilder så kommer man att reta sig på detta. Det är inte så att det är något på linsen, kan man med en liten topp försiktigt göra rent (vågar man det)

Postad 04 september 2008 - 19:33

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nej det är inget skit på linsen, rengjorde precis innan fotot. Skickade den på service idag, återkommer med resultat.

Postad 05 september 2008 - 14:51

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Hej!
Har haft Nokian några dagar nu (väntar fortfarande på att 3 ska portera över numret...) och är nöjd - i alla fall med det mesta. GPS:en är kvick, bra känsla i knapparna och den tar bra kort (fast ska jag vara ärlig bryr jag mig inte så mycket om det - tyckte den gamla W810 tog okej kort....vill jag fota tar jag fram den riktiga kameran...)

Men till det som jag inte är nöjd med - ljudet ur lurarna....det suger så det bara stänker om det. Lägger in en del mp3:or i mobilen (vet att de låter bra via min w810), och sätter i lurarna....och nä....det blir bara fel.....

Kunde inte Nokia gjort en smart lösning som SE Walkman och lagt en skarv ovanför mikrofonen....det är bara att koppla in sina favoritlurar i en 3,5mm kontakt......SUCK.
Tja....får väl masa sig ner till Clas Olson och köpa en adapter för att se om den är dålig eller inte.....

Edit: stavfel

Redigerat av hultin, 05 september 2008 - 17:11.

Postad 05 september 2008 - 19:37

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Hej!
Har haft Nokian några dagar nu (väntar fortfarande på att 3 ska portera över numret...) och är nöjd - i alla fall med det mesta. GPS:en är kvick, bra känsla i knapparna och den tar bra kort (fast ska jag vara ärlig bryr jag mig inte så mycket om det - tyckte den gamla W810 tog okej kort....vill jag fota tar jag fram den riktiga kameran...)

Men till det som jag inte är nöjd med - ljudet ur lurarna....det suger så det bara stänker om det. Lägger in en del mp3:or i mobilen (vet att de låter bra via min w810), och sätter i lurarna....och nä....det blir bara fel.....

Kunde inte Nokia gjort en smart lösning som SE Walkman och lagt en skarv ovanför mikrofonen....det är bara att koppla in sina favoritlurar i en 3,5mm kontakt......SUCK.
Tja....får väl masa sig ner till Clas Olson och köpa en adapter för att se om den är dålig eller inte.....

Håller med dig om lurarna som följde med. verkligen skit! Så jag köpte mig en styck Nokia WH-700! Jisses vilken skillnad i ljud! Rekommenderas verkligen!

Postad 06 september 2008 - 15:23

Unregisteredc0be16a0
  • Unregisteredc0be16a0
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
En sak som suger oerhört, är säkert likdant med alla S60 telefoner.
Det är röstuppringning, dvs när man säger vem man ska ringa upp. Funkar oerhört dåligt IMO. Oanvändbart....
SE har en mycket bättre funktion där man själv spelar in i förväg och det funkar klockrent.
Finns det måhända nåt prg man kan installera som förbättrar S60's röstfunktion ?

Postad 06 september 2008 - 17:49

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

ja

Kan man visst göra....

Postad 06 september 2008 - 18:12

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Kan man stänga av kameraljudet?

Kan man visst göra....

Hur? Jag lyckades aldrig iaf. Även i "ljudlöst" läge (efter att man hållt in #knappen en stund) så lät kameran ändå.

På N82 blir iaf kameran tyst då, har de kanske fixat till detta i mjukvaran på 6220c nu?

Postad 11 september 2008 - 17:26

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Är det någon som har problem med att samtal bryts? Jag har vid ett flertal tillfället upplevt att samtal bryts, vet inte om det är jag som råkar komma åt någon knapp eller om det är motparten (men det har hänt med flera olika).

Postad 11 september 2008 - 18:14

freddie_sthlm
  • freddie_sthlm
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har också införskaffat denna tele, riktigt najs hittills :)

Nån som har tips på program för att konvertera till rätt storlek som passa mobilen? Nokias PC-suite tar ju 5 timmar för 30min film typ...

Postad 11 september 2008 - 20:51

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Vdub med divx codec funkar fint. Testade 250 kbps video och det funkade, passade på att rotera videon så den öppnar i landskapsläge. Rekommenderar Coreplayer för uppspelning.

Postad 12 september 2008 - 15:54

kjo
  • kjo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ja, hörlurarna var inget vidare. men jag köpte en adapter på Kjell & Company så jag kan använda 3,5 mm-lurar nu.Där köpte jag också Cosonic PL-11-lurar för 199:- och som verkat helt OK. Om sedan Nokia WH-700 är bättre vet jag inte, men de kostar lite mer.

För övrigt så tycker jag manualen är lite torftig, för jag har fått anlita supporten för enkla saker som inte finns i manualen.
Svenska supporten är bra. (sitter f ö i Köpenhamn)
6220.n är jag helt nöjd med

Postad 12 september 2008 - 20:22

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Ja, hörlurarna var inget vidare. men jag köpte en adapter på Kjell & Company så jag kan använda 3,5 mm-lurar nu.Där köpte jag också Cosonic PL-11-lurar för 199:- och som verkat helt OK. Om sedan Nokia WH-700 är bättre vet jag inte, men de kostar lite mer.

För övrigt så tycker jag manualen är lite torftig, för jag har fått anlita supporten för enkla saker som inte finns i manualen.
Svenska supporten är bra. (sitter f ö i Köpenhamn)
6220.n är jag helt nöjd med

Dela gärna med dig om du har några tips, själv tycker jag också manualen suger pung. Finns det ingen mer djupgående manual?

Redigerat av Unregistereda34444a5, 12 september 2008 - 20:22.

Postad 17 september 2008 - 20:38

Unregisteredb023ca73
  • Unregisteredb023ca73
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nu är jag med i klubben! Första intryck positivt. Två snabba frågor under tiden jag lär känna mobilen:

1) Någon som kör opera mini på den?
2) Kan man använda Itunes för mediasynkronisering?

Postad 17 september 2008 - 21:51

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

1) Någon som kör opera mini på den?

Yes, funkar toppen! Nått speciellt du tänkte på?

Postad 18 september 2008 - 19:26

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Nej det är inget skit på linsen, rengjorde precis innan fotot. Skickade den på service idag, återkommer med resultat.

Fick tillbaka mobilen idag och precis som förväntat har reparatören formaterat och lagt in ny programvara. Följande notering är gjord av reparatören "Byte av programvara, test och provringning. Ok"

Problemet kvarstår givetvis, pratade med Nokia och de tar inte i ärendet förrän den varit på verkstad två gånger, så det är väl bara att skicka iväg den igen... Portot som jag lagt ut täcker snart en ny mobil (tredje vändan nu då första var en felleverans och inte räknas som reparation).

Postad 19 september 2008 - 16:07

TobbeSwe
  • TobbeSwe
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tjenna

Jag undrar om någon vet någon armväska som 6220an passar i. Väskan måste ha uttag för hörlurar. Jag vill även att väska ska ha genomskinlig framsida så jag kan se displayen även när mobilen ligger i väskan.

Nästa fråga... Någon som vet var jag kan hitta en adapter så jag kan använda vanliga 3,5mm-anslutning till mina hörlurar? Var inne på Kjell & co i Kalmar, men den som enligt deras hemsida ska passa funkade inte. Den hade 3,5mm-hane och 2,5mm-hona, vilket är tvärt om mot vad jag behöver...

Postad 19 september 2008 - 17:19

Unregisteredb023ca73
  • Unregisteredb023ca73
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Yes, funkar toppen! Nått speciellt du tänkte på?

Jo, lyckades först ladda ner nån version som bara hette "Opera" och var 30 dagars trial. Men nu har jag den rätta, funkar super.

Två nya frågor: Kan man stänga av 3G och bara köra GSM (och förlänga batteritiden)?

Någon som använder fotbollskanalen.se's applikation. När jag kör den frågar den om den får ansluta överdrivet mkt, tar typ 10 knapptryck att bara få fram startsidan. Kan man på nåt sätt ge ett program generell internetacces?

Postad 19 september 2008 - 21:15

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag kan också ibland märka av att det kan vara lite "skit" på bilderna jag tar. Det kan vara suddigt på vissa "punkter" eller se ut som döda pixlar. Men det är oftast beroede på ljussturkan/förhållandet bilden är tagen under. Här har ni 2 bilder jag tagit. 1 ute i dagsljus i "perfekt" fotoögonblick & en annan på natten i "mindre perfekt" fotoögonblick. Kolla själv & säg vad ni tycker. Ni märker. Jag tycker inte det är nåt fel på kameran i min mobil. Det är en kameramobil vad kan man förvänta sej av kameran. Jag är nöjd. Bilderna är oredigerade (bortsätt från registreringsskylten på bilen).

Bifogad fil(er)

Redigerat av Yobo1987, 19 september 2008 - 21:17.

Postad 19 september 2008 - 21:35

TobbeSwe
  • TobbeSwe
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Någon som använder fotbollskanalen.se's applikation. När jag kör den frågar den om den får ansluta överdrivet mkt, tar typ 10 knapptryck att bara få fram startsidan. Kan man på nåt sätt ge ett program generell internetacces?

Ja, det kan man. Jag tröttnade på att Operamini frågade en massa hela tiden, så jag lyckades ge den en massa rättigheter. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Men tror jag gick in i programhanteraren, så kunde jag välja Operamini, och sen ställa in en massa saker där har jag för mig.
Någon annanstans ställde jag även in att telefonen alltid skulle använda en viss typ av internetuppkoppling. Den brukade fråga om jag skulle använda "3" eller "wap", men jag använder aldrig wap, så jag ställde in att den alltid skulle ta "3" i stället.

Postad 20 september 2008 - 07:05

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Nån som vet nåt om Sony C905 eller nån annan mobil med minst en 8 megapixelkamera?

Redigerat av Yobo1987, 20 september 2008 - 07:06.

Postad 20 september 2008 - 08:33

Unregisteredb023ca73
  • Unregisteredb023ca73
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ja, det kan man. Jag tröttnade på att Operamini frågade en massa hela tiden, så jag lyckades ge den en massa rättigheter. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Men tror jag gick in i programhanteraren, så kunde jag välja Operamini, och sen ställa in en massa saker där har jag för mig.
Någon annanstans ställde jag även in att telefonen alltid skulle använda en viss typ av internetuppkoppling. Den brukade fråga om jag skulle använda "3" eller "wap", men jag använder aldrig wap, så jag ställde in att den alltid skulle ta "3" i stället.

Funkar super! Finns under Meny->Inställningar -> Datahant. -> Progr. hant.

Ny fråga, någon som fått igång gmail-applikationen?

Postad 20 september 2008 - 09:12

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Funkar super! Finns under Meny->Inställningar -> Datahant. -> Progr. hant.

Ny fråga, någon som fått igång gmail-applikationen?

Nej jag får felmeddelande hela tiden?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.