MAG: Massive Action Game
707 svar till detta Àmne
Postad 01 October 2009 - 13:03
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlÀgg
Vad menar du med "hardcore"? Mindre action och mer taktik? Mer hÄrda ord mot noobs? Mer nedlagd tid ger mer tillbaka? LÀngre matcher?
Jag Àr egentligen mest nyfiken pÄ vad du menar nÀr du skriver hardcore... :-)
Nu ska inte jag tala/skriva för morlock men jag tror att det han menar Àr precis det du skriver, lite mer taktik, action Àr det nog fn lika mkt men det krÀvs en hel del taktik ocksÄ för att laget ska vinna. Mer Àn att skjuta och döda fi. Dessutom Àr det lite svÄrare att bli riktigt duktig i MAG, det krÀver mer skillz av spelaren. Man kommer snabbare in i COD, det Àr mer lÀttillgÀngligt. PÄ bÄde gott och ont.
Postad 01 October 2009 - 13:09
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
ForumrÀv
-
-
558 inlÀgg
Inte för att vara ett asshole, men kan ni sluta prata om MAG. Jag blir sÄ sugen pÄ spela det, men jag kommer bara bli vÄldsam mot min lÀgenhet dÄ jag avskyr konsollkontroll i FPS
Postad 01 October 2009 - 13:21
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlÀgg
Inte för att vara ett asshole, men kan ni sluta prata om MAG. Jag blir sÄ sugen pÄ spela det, men jag kommer bara bli vÄldsam mot min lÀgenhet dÄ jag avskyr konsollkontroll i FPS 
Tips.. sluta lÀs MAG trÄden om du inte vill lÀsa om MAG??
Postad 01 October 2009 - 13:29
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
Vad menar du med "hardcore"? Mindre action och mer taktik? Mer hÄrda ord mot noobs? Mer nedlagd tid ger mer tillbaka? LÀngre matcher?
Det krÀver mer av spelaren i engagemang, tid och tÄlamod. Inte lika mycket pick'up'n'play som andra spel.
Postad 01 October 2009 - 13:33
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlÀgg
Det krÀver mer av spelaren i engagemang, tid och tÄlamod. Inte lika mycket pick'up'n'play som andra spel.
Annars var ju "mera hÄrda ord mot noobs" ett bra alternativ ocksÄ. Hahaha! Lite OT men: frasse fick sina fiskar varma nÀr han sprang omkring med nÄÄbtuben pÄ COD igÄr.
Postad 01 October 2009 - 13:38
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
Lite OT men: frasse fick sina fiskar varma nÀr han sprang omkring med nÄÄbtuben pÄ COD igÄr.
Lite OT men jag kÀkade Quesadilla kyckling idag till lunch. Mums.
Postad 01 October 2009 - 13:47
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlÀgg
Lite OT men jag kÀkade Quesadilla kyckling idag till lunch. Mums.
ApropÄ "varma fiskar" eller?!??!??!? Vi lÀmnar nog det hÀr nu.  Ledsen för OT, my bad.
Redigerat av BrittBastard, 01 October 2009 - 13:55.
Postad 01 October 2009 - 13:48
Fredag
-
Fredag
-
ForumrÀv
-
-
954 inlÀgg
lite OT?
Har kyckling nÄtt överhuvudtaget med MAG att göra?
Skulle sÀga helt OT, men whatever, jag kökade nyss en bussola och nu mÄr jag illa...
Hatar MAG, ÀndÄ sitter jag och vÀntar pÄ att servern ska öppna....
Postad 06 October 2009 - 11:47
vvv
-
vvv
-
ForumrÀv
-
-
859 inlÀgg
förlÀngda öppettider pÄ servrarna idag "Tuesday 6th October: 16:00 - 21:00 BST" bör vÀll bli 17-22 svensk tid
Postad 12 October 2009 - 12:49
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
Fick ett infall igĂ„r och förbokade pĂ„ dvd.co.uk, och idag kom det en betakod i mejlen. Funderar lite pĂ„ det hĂ€r med de tre fraktionerna. Ăr det sĂ„ att de har olika vapen/tillbehör/egenskaper, eller Ă€r det bara ett klurigt sĂ€tt att dela in spelarna i olika lag?
SÄg att ni andra hÀr har spelat Valor, men jag har mest funderat pÄ Raven...
Postad 12 October 2009 - 13:20
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
ForumrÀv
-
-
628 inlÀgg
Àr det möjligt att komma över Beta nycklar fortfarande?
och i sÄ fall hur?
Postad 12 October 2009 - 13:33
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
Àr det möjligt att komma över Beta nycklar fortfarande?
och i sÄ fall hur?
Jag bestÀllde frÄn dvd.co.uk (motsvarande 380 kr). Likande erbjudanden finns pÄ andra stÀllen. Antal betanycklar de har Àr begrÀnsat, men jag som bestÀllde igÄr fick en i alla fall. Sen gÄr det ju att avboka bestÀllning ifall man Ängrade sig.
Postad 12 October 2009 - 15:05
aguhi
-
aguhi
-
LĂ€rjunge
-
-
359 inlÀgg
Har det startat en ny betaperiod nu? Den slutade ju för nÄgon dag sedan eller?
Postad 12 October 2009 - 16:13
erlander
-
erlander
-
ForumrÀv
-
-
551 inlÀgg
Jag bestÀllde frÄn dvd.co.uk (motsvarande 380 kr). Likande erbjudanden finns pÄ andra stÀllen. Antal betanycklar de har Àr begrÀnsat, men jag som bestÀllde igÄr fick en i alla fall. Sen gÄr det ju att avboka bestÀllning ifall man Ängrade sig.
Testade detta och hoppas pÄ att fÄ en kodusling. Billigt var dÀr ju med
Postad 13 October 2009 - 20:23
najs
-
najs
-
Wannabe
-
-
38 inlÀgg
Jag har en beta nyckel, men hur laddar jag hem betan?
Jag hitta hur. PS store -> redeem code
Redigerat av najs, 13 October 2009 - 20:42.
Postad 22 October 2009 - 20:31
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
MAG Update 1.3 Uphttp://blog.us.plays...a-update-v1-30/Some of the patch highlights are: * Framerate improvements in all environments * Vote/ Kick implemented * Art and lighting updates to all levels * Art updates to weapons, vehicles and objects * Animation improvement and updates * Client patching improvements * Design tuning on all environments (attacker/defender, out of bounds, sightlines, routingâŠ) * Tuned all skills (skill point expense, skill trees, skill effects) * Tuning pass on experience rewarded for all actions (resuscitate, heal other, destroy turret, destroy motor poolâŠ.) * Tuning pass on player & leadership experience progressions * Full audio tuning pass * Bunker, APC, and Spawn camera adjustments * Lowered initial spawn times for attackers and defenders for all gametypes * Update Major/Minor victory and loss percentages and conditions for all gametypes * Updated Domination gametype scoring values * Improved weapon feel and hit feedback Update is up now, servers go live at 10:00 AM PST like usual. ---... Hyffsad uppdatering, ska nog köra lite tror jag,.  EDIT: LĂ„ngsam uppdatering Ă€r LĂ
NGSAM! 100Mb pÄ 20 minuter... (av 2,6Gb)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 October 2009 - 23:10.
Postad 23 October 2009 - 06:46
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlÀgg
Ja, det var en uppdatering som heter duga. Iallafall pÄ pappret.
Ska nog ocksÄ in och prova lite, kanske ikvÀll.
Om man hinner, fÄr vÀl kanske Àgna kvÀllen Ät att uppdatera som det verkar.
Postad 02 November 2009 - 19:40
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
Gamla klienten;  Efter uppdateringen;
Postad 02 November 2009 - 20:33
brottarkungen
-
brottarkungen
-
LĂ€rjunge
-
-
305 inlÀgg
Jag hoppas att mÄnga av er andra kommer att köpa detta nÀr det kommer. Har man inte bra folk att spela med Àr det inget vidare.
Postad 10 November 2009 - 09:57
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
MAG Beta 4 Starts...Now!Hello everyone,
My name is Jeremy Dunham (PSN ID: zpr_DunhamSmash), Zipper Interactiveâs new Senior Community Manager, and I wanted to share some news regarding our latest MAG beta program that weâre kicking off right now. Starting today, weâve officially moved into our next Beta phase â Beta 4. Weâve made more than 6,000 changes from our last phase to Beta 4, not the least of which include an increased level cap from 40 to 60, a retooled skill tree and experience curve, and an improved ranking system â all based on the feedback from our diligent testing crew.
Weâve also introduced two new major features to Beta 4. Weâve implemented the oft-asked about âproximity chatâ feature that allows you to hear enemies communicating as you get closer, or trash talk them yourself as you punch âem full of lead. Weâve also introduced Shadow War bonuses. Depending on which PMCs are leading in the number of contracts owned, the entire PMC will earn different bonuses based on gametype. Leading in Sabotage adds experience points, leading in Acquisition increases leadership aura distance, and leading in Domination decreases tactical strike cooldown time.
Other new additions to Beta 4 include improvements to character hit detection and reactions, skill tuning that sees many of the existing skills amped up, refined Leadership abilities and experience points, and numerous other changes that our eagle-eyed testers have spotted over the last cycle.
Observera att Àven om Zipper har sagt att bara de med betanycklar frÄn pre-orders skulle fÄ delta i fas 4 av betan, sÄ verkar det fungera Àven för de med de ursprungliga betanycklarna.
Postad 10 November 2009 - 10:23
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
ForumrÀv
-
-
974 inlÀgg
De dÀr betanycklarna man fÄr med vid köp, hÄller de över en lÀngre period eller stÀngs de ned efter ett tag?
Postad 10 November 2009 - 11:26
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
De dÀr betanycklarna man fÄr med vid köp, hÄller de över en lÀngre period eller stÀngs de ned efter ett tag?
Vad jag har sett, sÄ kommer betan att avslutas 20:e november.
Postad 10 November 2009 - 13:47
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
ForumrÀv
-
-
702 inlÀgg
Hur verkar MAG vara random, Àr det svÄrt?
SjÀlv sÄ hoppar jag över den betan och kör Battlefield BC2 betan nu den 19:e istÀllet.
Postad 10 November 2009 - 14:58
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
Hur verkar MAG vara random, Àr det svÄrt?
SjÀlv sÄ hoppar jag över den betan och kör Battlefield BC2 betan nu den 19:e istÀllet.
Jag gillar upplÀgget med stora banor, mÄnga spelare, uppdelningen i mindre grupper och flera olika delmÄl, och att vissa spelare fÄr befÀlsuppgifter. Det finns flera element i spelet som uppmuntrar till samarbete, och som brottarkungen skrev, sÄ blir Àven sjÀlva upplevelsen mycket bÀttre om man samarbetar. Tycker ocksÄ att man bÄde fÄr kÀnslan av att "bara" vara en liten del av nÄgot större och att man faktiskt kan göra saker som pÄverkar hela laget (Àven om man inte Àr befÀl). Det var rÀtt brutalt att i betan bli inslÀngd i 64vs.64 matcher utan nÄgon som helst introduktion. VÀldigt förvirrande i början, och jag har fortfarande lÄngt kvar tills att jag kÀnner att jag hittar pÄ banorna... Och dÄ har jag hittills nÀstintill bara spelat pÄ 6 av de 21 banorna som finns (om man rÀknar varje plutons bana separat, och inte rÀknar med trÀningsbanorna).
Postad 10 November 2009 - 22:15
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
ForumrÀv
-
-
702 inlÀgg
Verkar intressant. Hoppas vi kan fÄ ihop ett bra gÀng hÀrifrÄn. Bokat i alla fall.
Postad 24 November 2009 - 11:37
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
http://twitter.com/PSM3_MagazineWant a MAG beta code? We've got 1000 to give away. Mail [email protected] with the subject 'MAG BETA' to get one! One code per person.
Edit: Betan ska fortsÀtta till 4 december.
Redigerat av random111, 24 November 2009 - 11:43.
Postad 24 November 2009 - 11:56
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
ForumrÀv
-
-
974 inlÀgg
SuverÀnt! Jag har en betacode i min brevlÄda, sÄ nu kan jag lira bÄde MAG och BFBC2 betorna, kvÀllarna och sena nÀtter Àr rÀddade!
psn: thomasson ifall att nÄgon Àr intresserad
Postad 24 November 2009 - 16:42
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
Segt det Àr att komma igÄng! Först en mega download som tog evigheter och sen ska man vÀnta ytterliggare för att komma in i nÄn match! Har köat i 20 min nu!
Ăr det samma köande för er andra?
Redigerat av ROCA, 24 November 2009 - 16:44.
Postad 24 November 2009 - 16:51
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
SuverÀnt! Jag har en betacode i min brevlÄda, sÄ nu kan jag lira bÄde MAG och BFBC2 betorna, kvÀllarna och sena nÀtter Àr rÀddade!
psn: thomasson ifall att nÄgon Àr intresserad MAG Beta v1.46Jag körde först Raven, sedan S.V.E.R. och sedan Valor. Gillade S.V.E.R. bÀst, sÄ det blir nog det igen för denna fas av betan. Ett tips, anvÀnd de 4 första skill points till "Medical Kit" och "Resuscitation". Dels gynnar det ditt lag mycket, dels fÄr man mycket poÀng för att lÀka och Äteruppliva sina medsoldater. Ett av de snabbaste sÀtten att levla upp.
Postad 24 November 2009 - 17:17
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
ForumrÀv
-
-
702 inlÀgg
Kunde inte lÄta bli denna beta sÄ jag fixade ocksÄ en kod. Valde S.V.E.R. ska in och trÀna nu, verkar kunna bli rörigt i början
Postad 24 November 2009 - 18:34
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlÀgg
Tankade ner betan, tog vĂ€l bara 2œ timme, lagom irriterad drar man igĂ„ng spelet och hoppas att det var vĂ€rt vĂ€ntan, tyvĂ€rr inte.
Spelade vÀl i 10 minuter totalt innan jag stÀngde ner det, knapparna Àr helt keff, och campers finns det gott om...
Glad att jag inte har betalt för det iaf kan jag sÀga.
Mitt tips till er som Àr nyfikna, spara er bandbredd och tid till nÄgot bra istÀllet.
Postad 24 November 2009 - 18:39
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
Spelade vÀl i 10 minuter totalt innan jag stÀngde ner det, knapparna Àr helt keff, och campers finns det gott om...
Brukar ocksÄ rata spelen efter 10min. MAG har en vÀldigt brant inlÀrningskurva tycker jag.
Postad 24 November 2009 - 20:04
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
Kunde inte lÄta bli denna beta sÄ jag fixade ocksÄ en kod. Valde S.V.E.R. ska in och trÀna nu, verkar kunna bli rörigt i början 
Det lÀr bli vÀldigt rörigt. Dels mÄnga nya som inte vad de ska göra eller vart de ska gÄ... plus att det inte finns nÄgra som har levlat upp till squadledare Ànnu. HÀr finns en bra guide, Newbies Guide for MAG. Den Àr skriven för en Àldre version av betan, men det mesta stÀmmer nog fortfarande.
Postad 24 November 2009 - 20:46
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1141 inlÀgg
Brukar ocksÄ rata spelen efter 10min.
MAG har en vÀldigt brant inlÀrningskurva tycker jag.
Jag var inte imponerad av spelet iaf, samma snubbe campade sönder mig 3ggr, sen fick jag ett HS pÄ honom, för att sen bli dödad av hans polare som tÀckte honom.... Kul spel!
Postad 24 November 2009 - 23:20
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
ForumrÀv
-
-
702 inlÀgg
Tack Random, precis vad jag behöver. Var med i ett snabbt spel och hittade inte hur man duckade, har för mig att jag provade trekant. Tyckte det var viktigt sÄ jag provsköt inte ens gevÀret  utan sprang efter gÀnget och tryckte alla knappar utom avtryckren - sköt ingen, dog inte och förstod inte vad dom gjorde  Jag fÄr försöka nu igen dÄ fotbollen Àr över.
Postad 25 November 2009 - 09:20
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
ForumrÀv
-
-
558 inlÀgg
Jag har spelat det hÀr nÄgon timme nu nÀr man fick sig en betakod.
Tycker det Àr rÀtt trevligt Àn sÄ lÀnge. MÄste sÀga att det inte riktigt kÀnns lika polished och ordentligt som BF:BC2-betan dock.
Gillar sÀttet man levlar upp och köper vapen för skillpoints osv. Lite smÄdrygt dock med sÄ lite ammo. FÄr ju alltid slut förr eller senare, men Ä andra sidan har jag tack vare det lyckats fÄ in ett par pistolfrags ocksÄ
FörstÄr inte riktigt varför folk pratar om förvirring och inlÀrningskurva. Jag har visserligen bara kört "sabotage" (tror jag?) och dÀr har det varit vÀÀÀldigt basic.
"Försvara" eller "Attackera" A-punkten eller B-punkten. DÀremot tror jag inte att jag fÄtt nÄgra direkta order eller nÄgot frÄn ett befÀl Àn. Om jag fÄtt det sÄ har jag missat det och kanske det Àr det förvirrande/svÄra?
Annars Àr det ju bara run n' gun.
Postad 25 November 2009 - 12:39
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
FörstÄr inte riktigt varför folk pratar om förvirring och inlÀrningskurva. Jag har visserligen bara kört "sabotage" (tror jag?) och dÀr har det varit vÀÀÀldigt basic. "Försvara" eller "Attackera" A-punkten eller B-punkten. DÀremot tror jag inte att jag fÄtt nÄgra direkta order eller nÄgot frÄn ett befÀl Àn. Om jag fÄtt det sÄ har jag missat det och kanske det Àr det förvirrande/svÄra? Annars Àr det ju bara run n' gun.
Under fas 2 och 3 av beta kördes nÀstan enbart "Acquisition 64vs64", som har betydligt större kartor och betydligt fler delmÄl. DÀr Àr det svÄrt att vinna som anfallare utan koll pÄ lÀget och utan squadledare. SÄ jag tror att "förvirring och inlÀrningskurva" kommer frÄn oss som började dÄ. Börjar man dÀremot med "Sabotage 32vs32" sÄ blir det mycket lÀttare. Först A/B punkten och sedan C punkten. DÀremot hÄller jag inte med om att det bara Àr run n' gun. Att samordna attacker (via mic) och att anvÀnda t.ex. rök- och gasgranater pÄ rÀtt sÀtt gör en stor skillnad. I det slutgilltiga spelet kommer det Àven att finns en 16vs16 (om jag minns rÀtt...) trÀningsmod, och de olika 32vs32, 64vs64 och 128vs128 speltyperna kommer nog att gradvis lÄsas upp. SÄ inlÀrningskurvan bör bli mycket lÀttare Àn för de som tidigare i betan slÀnges rakt in "Acquisition 64vs64".
Postad 25 November 2009 - 13:03
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
ForumrÀv
-
-
702 inlÀgg
Dom flesta nya spel Àr vÀl mer eller mindre förvirrande i början om man nu inte har en medfödd instruktionsbok nÄgonstans. Tyckte detta var upplagt ganska bra sÄ menydetaljerna lÀrde man sig snabbt. Snyggt grÀnssnitt tycker jag att det var ocksÄ. Det blir ganska svÄrt att lyda order, spana efter fiender och inte tappa bort sin grupp men man vÀnjer vÀl sig. Jag tyckte det grafiskt sÄ ganska bra ut men man kan ju alltid hoppas pÄ bÀttre. Inget som förstörde spelupplevelsen i alla fall.
"Run and Gun" var det nÄgra jÀnkare som gjorde igÄr med kommentarer som "I don't fucking believe it ..." och "whatta fuck ..." dÄ en krypskytt tog dom. Spelet Àr inte som COD Àven om mÄnga verkar tro det och springer till en punkt i flock. Det gick konstigt nog bra för mig igÄr sÄ detta spel passar tydligen min spelstil bÀttre (kan ju vara en tillfÀllighet). Hur som helst sÄ kÀnns det mer realistiskt pÄ nÄgot sÀtt och det gör det roligt trots att det Àr lÄngsammare tempo (eller borde vara). Det stora problemet Àr nog att fÄ bra befÀl dÄ mÄnga inte tycks fatta att det Àr gruppens förmÄga som ska anpassas till striden och inte den egna.
Verkar kunna bli ett kul klanspel om bra befÀl om man nu fÄr ihop folk.
Postad 25 November 2009 - 14:10
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
ForumrÀv
-
-
558 inlÀgg
Beror vÀl lite pÄ hur man ser det.
Jag tycker att Sabotage definitivt Àr run n' gun. Det enda man gör Àr ju att attackera/försvara.
Visst, rökgranater kan vara viktiga som fanken, men i det stora hela handlar det om vem som sÀnker motstÄndaren mest. Jag sÀger inte det pÄ ett negativt sÀtt och jag hoppas jag fÄr chansen att prova pÄ de hÀr lite "svÄrare" spelvarianterna vid nÄgot tillfÀlle.
Jag kan ju ha missat nÄgot, men jag har aldrig fÄtt nÄgra order förutom "attack" eller "defend". Inte ens specifikt A eller B.
Brukar försöka hÄlla mig nÀra min squad och sÀnka sÄ mÄnga som möjligt och jag brukar i slutet fÄ en del "mission achivement exp" eller vad man ska kalla det. SÄ jag antar att jag gör rÀtt? Heh.
Och att samordna attacker tror jag Ă€r vÀÀÀÀÀldigt krĂ„ngligt om man inte Ă€r i en klan. Ăven om 50% av gĂ€nget verkligen Ă€r med pĂ„ det sĂ„, Ă„tminstone pĂ„ kartorna jag spelat, mĂ„ste man flankera övertagningspunkten frĂ„n helst ett par hĂ„ll samtidigt som man har en rĂ€tt ordentlig styrka som forcerar sig in.
Ăn sĂ„ lĂ€nge har jag haft rĂ€tt roligt, men skulle vela ha mer delmĂ„l. GĂ€rna saker som mindre grupper kan ta sig an och Ă€ndĂ„ hjĂ€lpa den större striden pĂ„ nĂ„got vis.
Ni som började vid de tidigare beta-stadierna, fick ni fortsÀtta pÄ nÀsta stadie med samma kod eller hur funkade det?
Postad 25 November 2009 - 14:33
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
Beror vÀl lite pÄ hur man ser det.
Jag tycker att Sabotage definitivt Àr run n' gun. Det enda man gör Àr ju att attackera/försvara. Visst, rökgranater kan vara viktiga som fanken, men i det stora hela handlar det om vem som sÀnker motstÄndaren mest. Jag sÀger inte det pÄ ett negativt sÀtt och jag hoppas jag fÄr chansen att prova pÄ de hÀr lite "svÄrare" spelvarianterna vid nÄgot tillfÀlle.
Jag kan ju ha missat nÄgot, men jag har aldrig fÄtt nÄgra order förutom "attack" eller "defend". Inte ens specifikt A eller B. Brukar försöka hÄlla mig nÀra min squad och sÀnka sÄ mÄnga som möjligt och jag brukar i slutet fÄ en del "mission achivement exp" eller vad man ska kalla det. SÄ jag antar att jag gör rÀtt? Heh.
Man mĂ„ste upp till level 15 för att kunna bli squadledare. MisstĂ€nker att det inte var speciellt mĂ„nga som kom upp sĂ„ lĂ„ngt igĂ„r. SĂ„ du hade antagligen ingen squadledare i squaden. Squadledaren "tekniska roll" i Sabotage Ă€r dock begrĂ€nsad till att ange mĂ„l A, B eller C. Och att samordna attacker tror jag Ă€r vÀÀÀÀÀldigt krĂ„ngligt om man inte Ă€r i en klan. Ăven om 50% av gĂ€nget verkligen Ă€r med pĂ„ det sĂ„, Ă„tminstone pĂ„ kartorna jag spelat, mĂ„ste man flankera övertagningspunkten frĂ„n helst ett par hĂ„ll samtidigt som man har en rĂ€tt ordentlig styrka som forcerar sig in.
Om du med "krĂ„ngligt" menar att det kan vara svĂ„rt att fĂ„ alla att lyssna sĂ„ förstĂ„r jag vad du menar. Jag har dock varit med otaliga gĂ„nger dĂ„ squadledaren via mic har lyckats samordna attacker utan att de övriga ingick i hans klan. Ăn sĂ„ lĂ€nge har jag haft rĂ€tt roligt, men skulle vela ha mer delmĂ„l. GĂ€rna saker som mindre grupper kan ta sig an och Ă€ndĂ„ hjĂ€lpa den större striden pĂ„ nĂ„got vis.
Exakt sÄ Àr det pÄ de större speltyperna, Acquisition och Domination. Ni som började vid de tidigare beta-stadierna, fick ni fortsÀtta pÄ nÀsta stadie med samma kod eller hur funkade det?
Samma kod hela tiden. Eller snarare, nÀsta stadie har kommit som en SW uppgradering nÀr man har startat spelet. Detta ska dock vara det sista stadiet av betan...
Postad 27 November 2009 - 01:16
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlÀgg
Har spelat betan i nÄgon dag nu och mÄste sÀga att spelet Àr sÄ grymt kul.
Taktik pÄ hög nivÄ, intensivt och kontrollerna sitter som ett smÀck.
Garanterat köp nÀr det kommer.
Ni mÄste testa detta spelet!
Postad 01 December 2009 - 16:34
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlÀgg
Nytt sedan jag sist skrev Àr att de har slÀppt en uppdatering som gör att skuggorna Àr vÀldigt realistiska.
Detta Àr dock störande dÄ inget annat spel har lika realistiska skuggor och ibland vill man höja kontrasten nÀr man stÄr i skuggan.
StÄr man i solen och siktar in mot djungeln dÀr det Àr skugga Àr det svÄrt att se fienden sitter man dÀremot i djungeln sÄ har man ett visst övertag.
Som sagt mÄste kollas in detta spel.
Postad 01 December 2009 - 17:03
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
ForumrÀv
-
-
779 inlÀgg
StÄr man i solen och siktar in mot djungeln dÀr det Àr skugga Àr det svÄrt att se fienden sitter man dÀremot i djungeln sÄ har man ett visst övertag.
Det lÄter som verkligheten ju
Postad 21 December 2009 - 19:28
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
MAG Open Beta frÄn 4:e till 10:e januari!
Postad 21 December 2009 - 19:36
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
SÄ vi som redan har betan kan börja köra den nya frÄn och med imorgon. Hoppas de dÀr 2,5GB gÄr lite snabbare denna gÄng dÄ.... EDIT: MAG har gÄtt guld. Boxart US.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 December 2009 - 19:49.
Postad 21 December 2009 - 20:04
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
MĂ€stare
-
-
3073 inlÀgg
Ingen som har betanyckel över? kan vara skoj att testa detta
Postad 21 December 2009 - 20:13
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
SÄ vi som redan har betan kan börja köra den nya frÄn och med imorgon. Hoppas de dÀr 2,5GB gÄr lite snabbare denna gÄng dÄ....
Intressant att det stĂ„r "(1.8 GB – 2.3 GB depending on your region)". Gissningsvis, 1.8 GB = 64-player och 256 player speltyperna, 2.3 GB = Ă€ven 128-player speltypen. Undrar vilken vi fĂ„r i EU? Ingen som har betanyckel över? kan vara skoj att testa detta 
Behövs inte. Detta Àr en öppen beta. Alla kommer att kunna ladda ner den frÄn PSN storen.
Redigerat av random111, 21 December 2009 - 20:14.
Postad 21 December 2009 - 20:15
brottarkungen
-
brottarkungen
-
LĂ€rjunge
-
-
305 inlÀgg
NÄgon som har koll pÄ om dom fixat spawnbuggen (rÀknaren gÄr till noll och börjar om utan att man fÄr spawna).
Postad 21 December 2009 - 20:16
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
Intressant att det stĂ„r "(1.8 GB â 2.3 GB depending on your region)". Gissningsvis, 1.8 GB = 64-player och 256 player speltyperna, 2.3 GB = Ă€ven 128-player speltypen. Undrar vilken vi fĂ„r i EU?
Ăr nog snarare sprĂ„kpaket, text och röster pĂ„ div sprĂ„k. EU = 2,3 och US = 1,8 gissningsvis. NĂ„gon som har koll pĂ„ om dom fixat spawnbuggen (rĂ€knaren gĂ„r till noll och börjar om utan att man fĂ„r spawna).
Det Àr en bugg det dÄ? TÀnkte att det har att göra med att man spawnar i vÄgor inom squaden.
Postad 21 December 2009 - 20:19
random111
-
random111
-
ForumrÀv
-
-
922 inlÀgg
Ăr nog snarare sprĂ„kpaket, text och röster pĂ„ div sprĂ„k. EU = 2,3 och US = 1,8 gissningsvis.
SÄ Àr det nog. Var pÄ vÀg att Àndra mitt inlÀgg, men hann inte...
Redigerat av random111, 21 December 2009 - 20:21.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
XBox Halo Edition
lod
2026-07-29 08:14:23
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|