* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
2236 svar till detta ämne
Postad 24 September 2008 - 14:43
Razoooor
-
Razoooor
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jodå skins finns det i mängder, går att själv styra det oxå om man är sugen på att koda lite. Finns ju även olika video och musik jukeboxar man kan ladda ner som definitivt förhöjer upplevelsen.
Ingen som har lite länkar mm. Har försökt Googla lite, men hittar inget vettigt.
Postad 24 September 2008 - 15:01
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Går i tankar på en A110 och fundera om nån kört den trådlös/wlan? Som jag fattat köper man till en USB sticka o pluggar in i popcorn maskinen... eller? Märkt några förluster/försämringar på bild eller ljud? Vad krävs de för speed på wlan:et för att köra hd filmer?
Undrar också detta, vilka modeller som fungerar, om en trådlös router inkopplat funkar bättre, vilka hastigheter för nätverket som krävs för HD-material, och om PCH klarar kryptering. Om någon vet eller själv testat så svara gärna :=)
Postad 24 September 2008 - 20:48
Unregistered60d588d5
-
Unregistered60d588d5
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kör nu min a110 för fullt, håller på att fylla upp interna hårddisken på den, vilket tar en jääääkla tid... däremot undrar jag hur stänger ni av era? har inatt bara tryckt på powerknappen, hårdisken slutar snurra men processorn är fortfarande jäkligt varm så här efter 7h.
power+delete så stängs den ju av på ritkigt. power+suspend tycker ja inte de händer något av.
Power + Delete. Men kan ni starta eran A110 med Power-knappen efter ni gjort Power+Delete? Jag måste ta bort och sedan sätta i ström kabeln.
Redigerat av Unregistered60d588d5, 24 September 2008 - 20:48.
Postad 25 September 2008 - 01:36
stefaneh
-
stefaneh
-
Rookie
-
7 inlägg
Ingen som har lite länkar mm. Har försökt Googla lite, men hittar inget vettigt. http://www.networkedmediatank.com/ där finns det officiella forumet med svar på de flesta frågorna samt program som olika entusiaster gjort.
Postad 25 September 2008 - 12:21
Razoooor
-
Razoooor
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Siiiiiiiiiiiiiiiit då !
Avbeställde från Webhallen för att istället försöka köpa A-110:an från Komplett.se (står prel-datum 24/9).
Tji fick jag. Polare till mig kontakta Komplett.se idag, och dom sa att tidigast nästa vecka får de in A-110:an.
Surt
Redigerat av Razoooor, 25 September 2008 - 12:22.
Postad 25 September 2008 - 13:33
masse138
-
masse138
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Siiiiiiiiiiiiiiiit då !
Avbeställde från Webhallen för att istället försöka köpa A-110:an från Komplett.se (står prel-datum 24/9). Tji fick jag. Polare till mig kontakta Komplett.se idag, och dom sa att tidigast nästa vecka får de in A-110:an.
Surt 
Ja det e väl ungefär samma problem för mig med, avbeställde från webhallen och beställde från inwarehouse istället. Ser ut som att komplett.se och inwarehouse har från samma leverantör då antalet förväntade exemplar är de samma. Jag undrar dock hur de ska kunna mätta alla som har beställt då antalet ligger strax över 100 bara.Nåja, nu har jag förbetalat den så det blir till att sitta snällt å vänta
Redigerat av masse138, 25 September 2008 - 13:37.
Postad 25 September 2008 - 14:16
Dug
-
Dug
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Power + Delete. Men kan ni starta eran A110 med Power-knappen efter ni gjort Power+Delete? Jag måste ta bort och sedan sätta i ström kabeln.
Jag får inte heller igång den med fjärren vi det läget, dock kan man trycka på den lilla resett knappen istället för o rycka strömmen, det kan du ju prova. Sen tycker jag oxo att när man kör power+delete så stängs allt av...men processorn e' varm som faan även ett dygn efter, verkar som man får klippa kabel o löda på en on/off knapp om man vill ha riktigt avstängt. Har väven gjort en fläkt modd som sänkte tempen internt från 57C till 31C Tänker inte låta någon värme sänka livslängden på min pop! http://www.imagebam..../b7b9bc14121572http://www.imagebam..../6dc03e14121573/Dug
Postad 25 September 2008 - 14:48
Liverpoolarn
-
Liverpoolarn
-
Användare
-
-
142 inlägg
Ja det e väl ungefär samma problem för mig med, avbeställde från webhallen och beställde från inwarehouse istället. Ser ut som att komplett.se och inwarehouse har från samma leverantör då antalet förväntade exemplar är de samma. Jag undrar dock hur de ska kunna mätta alla som har beställt då antalet ligger strax över 100 bara.Nåja, nu har jag förbetalat den så det blir till att sitta snällt å vänta 
Jag hade en jäkla tur tydligen och fick min PCH från Komplett idag!  Synd att man är upptagen både ikväll o imorrn kväll...
Postad 25 September 2008 - 15:35
Unregisterede3dae447
-
Unregisterede3dae447
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Undrar också detta, vilka modeller som fungerar, om en trådlös router inkopplat funkar bättre, vilka hastigheter för nätverket som krävs för HD-material, och om PCH klarar kryptering. Om någon vet eller själv testat så svara gärna :=)
Samma här, är riktigt sugen på denna och tror det blir det istället för en Tvix. Dock så är frågan om trådlös överföring riktigt viktig för mig, jag vill inte streama filmer utan kommer köpa till en hårddisk på 1Tb men jag vill kunna föra över filmer/musik/foton trådlöst. Kan det räcka med ett trådlöst nätverkskort med USB ingång?
Postad 25 September 2008 - 17:25
timeout
-
timeout
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag fick min popcorn idag från komplett.. står klart å tydligt i den lilla pappersbit som följde med (manual?!  ) att en power + delete kräver "power cycle" för att den ska starta igen.. Lite knas att dom sparat in på on/off-knappen
Postad 25 September 2008 - 17:39
Unregistered60d588d5
-
Unregistered60d588d5
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag fick min popcorn idag från komplett.. står klart å tydligt i den lilla pappersbit som följde med (manual?! ) att en power + delete kräver "power cycle" för att den ska starta igen.. Lite knas att dom sparat in på on/off-knappen 
Hehe, det stämmer, jag läste inte den delen av manualen så noga. Känns lite begie att behöva göra så.
Postad 25 September 2008 - 18:05
Macke.
-
Macke.
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Nu börjar jag nästan bli lite irriterad på denna pch...
Det är bara en massa problem. NU får jag inte fram min "root" mapp på hårddisken. någon som vet vad som är felet?
Postad 25 September 2008 - 18:36
JKJ
-
JKJ
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag hade en jäkla tur tydligen och fick min PCH från Komplett idag!  Synd att man är upptagen både ikväll o imorrn kväll... 
Har Komplett börjat leverera den redan? När jag (senast idag förmiddag) hade kontakt med kundtjänst sa de att de fortfarande väntade besked.
Postad 25 September 2008 - 19:58
timeout
-
timeout
-
Rookie
-
9 inlägg
Har Komplett börjat leverera den redan? När jag (senast idag förmiddag) hade kontakt med kundtjänst sa de att de fortfarande väntade besked.
Ja, dom hade 50st i nån första leverans i tisdags då iaf jag beställde å fick den idag..
Postad 25 September 2008 - 20:50
Dug
-
Dug
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hehe, det stämmer, jag läste inte den delen av manualen så noga. Känns lite begie att behöva göra så.
Ja eller så läser ni det jag skrev 6 rader upp, (resettknappen)
Postad 25 September 2008 - 21:12
Molgan_
-
Molgan_
-
Rookie
-
8 inlägg
LPCM och a-110. Klarar a-110 att göra som ps3an, dvs "konvertera" hdljud till lpcm så att man slipper lägga extra pengar på en hd-förstärkare?
Hmm det där lät luddigt.
Postad 25 September 2008 - 23:18
rocugbg
-
rocugbg
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag fick min PCH 110 från Komplett idag. Har bara testat att köra .mkv filer från mitt USB minne i 1080p men det funkade finfint. Har även uppgraderat till senaste firmwaret, inga problem där heller. Men när jag tänkte koppla in min 2.5" hd så fanns det ingen SATA sladd med, borde det inte gjort det? Ang. värme så blir min bara lite lätt ljummen på ovansidan när den är igång.
Postad 25 September 2008 - 23:46
virre
-
virre
-
Amatör
-
-
67 inlägg
1. Ni som har hunnit "poppa" lite med den, hur är bildkvalitèn, är den som det är tänkt att vara (bra svärta, bra färgåtergivning etc etc)?
2. Vad jag har förstått så ska det inte vara några problem med att streama filmer över nätverket från PC'n. Stämmer detta? Fungerar detta problemfritt (inga lagg osv)?
Tacksam för svar!
Postad 25 September 2008 - 23:54
stefaneh
-
stefaneh
-
Rookie
-
7 inlägg
1. Ni som har hunnit "poppa" lite med den, hur är bildkvalitèn, är den som det är tänkt att vara (bra svärta, bra färgåtergivning etc etc)?
2. Vad jag har förstått så ska det inte vara några problem med att streama filmer över nätverket från PC'n. Stämmer detta? Fungerar detta problemfritt (inga lagg osv)?
Tacksam för svar!
Kvalitén är riktigt bra i alla fall för mig .mkv i 1080 p/i är riktigt mumma. Strömmar allt utan problem, får stänga ned annat som drar kraft från routern ibland dock.
Postad 25 September 2008 - 23:57
virre
-
virre
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Kvalitén är riktigt bra i alla fall för mig .mkv i 1080 p/i är riktigt mumma. Strömmar allt utan problem, får stänga ned annat som drar kraft från routern ibland dock.
Låt oss säga, om du kör samma film på datorn istället, är det fortfarande ingen skillnad på kvalitén?
Postad 26 September 2008 - 00:42
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Komplett och Inwarehouse driver hämtbutiken i Malmö tillsammans, så på något sätt är det ihopkopplat.
Postad 26 September 2008 - 01:28
stefaneh
-
stefaneh
-
Rookie
-
7 inlägg
Låt oss säga, om du kör samma film på datorn istället, är det fortfarande ingen skillnad på kvalitén?
1080 filer orkar min kära dator inte riktigt med, men 720 och övriga är minst lika bra. Har en drös hd-dvd filmer som jag även har på datorn, ska se hur stor skillnaden blir.
Postad 26 September 2008 - 02:27
virre
-
virre
-
Amatör
-
-
67 inlägg
1080 filer orkar min kära dator inte riktigt med, men 720 och övriga är minst lika bra. Har en drös hd-dvd filmer som jag även har på datorn, ska se hur stor skillnaden blir.
Tacksam om du kan göra det. Det jag är intresserad av är om PCH förlorar kvalité när den väl sänder till TV'n, oavsett om det är 720p eller 1080i/p.
Postad 26 September 2008 - 07:18
Trolleristen
-
Trolleristen
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag är också nybliven ägare av en PCH A-110, hämtade den igår. Tror jag kan anses som en "normalanvändare", kan nog lite mer än genomsnittet men pinsamt mycket mindre än experterna.
Har tänkt lufta mina tankar kring eventuella problem med maskinen allt eftersom de dyker upp. En 2.5 " Sata HDD ska i senare idag, får se hur det blir med kablarna där - inget medföljde ju.
Första lilla problemet är dock att det inte verkar gå att ställa in arbetsgruppens namn utan HDD i maskinen. Detta för att man måste ha NMT Applications, vilket tydligen kräver en HDD. Annars får man tydligen nöja sig med "WORKGROUP" som arbetsgrupp.
Läste lite i tråden och såg fler med samma erfarenhet. Hur tänkte dom där egentligen? Man vill ju ställa in arbetsgruppens namn på PCH, inte byta arbetsgrupp på alla andra maskiner i nätverket.
Kanelbullen verkar ju vara en ovanligt trevlig typ med oändligt tålamod. Han kanske kan förklara tanken bakom?
Postad 26 September 2008 - 07:20
timeout
-
timeout
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag fick min PCH 110 från Komplett idag. Har bara testat att köra .mkv filer från mitt USB minne i 1080p men det funkade finfint. Har även uppgraderat till senaste firmwaret, inga problem där heller. Men när jag tänkte koppla in min 2.5" hd så fanns det ingen SATA sladd med, borde det inte gjort det? Ang. värme så blir min bara lite lätt ljummen på ovansidan när den är igång.
Nä, det fanns inte i min heller men kontakten var direkt på kretskortet så det var bara att stoppa in disken och skruva fast den från undersidan (följde med skruvar till både 3.5" och 2.5")... iaf för mig  Min blir inte heller mer än ljummen hittils... har dock bara kollat lite snabbt på en film, har suttit å bråkat med torrentenklienten som va en av orsaken till att jag köpte pch'n + hdd.. Visar sig att det finns två torrentklienten just nu, den första (äldre) är bannad från privata trackers.. och den andra har problem med hastigheten, kom bara upp i 1 MB/s ner igår vilket är ca 5Mb/s sämre än normalt.. enligt forumtrådar så är det fel i själva klienten och inte i FW till pch
Redigerat av timeout, 26 September 2008 - 07:27.
Postad 26 September 2008 - 08:03
Liverpoolarn
-
Liverpoolarn
-
Användare
-
-
142 inlägg
Eftersom jag själv så envist ville ha kommentarer och erfarenheter av andra innan jag fått min lilla maskin så ska jag nu skriva mina första intryck av A-110an.
Fick den som sagt igår och hann inte poppa så mycket, men det jag gjorde var att först stoppa i en 25m lång FTP-kabel från routern och drog den på golvet genom hela lägenheten (inte SÅ populärt hos den andra halvan i hushållet!) och in i PCHn, pluggade i min befintliga HDMI och optiska kabel som DVDn tidigare huserade över, in med en 2.5'' Sata-disk på 250gb. I med strömkabeln och starta maskinen... funkar direkt... men tar en liten stund att starta, precis så där lagom länge att man nästan hinner tänka "men kom igen nu.. aaah äntligen", det tog kanske 20sek vid första uppstart. Gränssnittet är väl helt ok, men det kan man ju fixa själv senare. Går in o uppdaterar till senaste firmware. Tre klick på fjärren så är den hemma och uppdaterad via nätverket. Sen kör jag NMT-wizard och formaterar HDn. Ett par klick och det är fixat och NMT-applications installerars automatiskt från nätet. Det går SJUUUUKT mycket fortare än att formatera en disk i Windows!! Jag formaterade och installerade NMT-applikations på halva (kanske en tredjedel) av tiden det tog för Windows att formatera en 80GB NTFS-disk!!
Klart! Browsar in på nätverket... letar upp min DNS-323 och streamar lite 1080p-film och det flyter det på hur fint som helst, bildkvaliteten är kanonbra! Testar lite musik, låter hur bra som helst! Läggdax...
Så mycket ungefär testade jag igår... och kan bara säga: VILKEN MASKIN!!
Postad 26 September 2008 - 08:49
rocugbg
-
rocugbg
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tacksam om du kan göra det. Det jag är intresserad av är om PCH förlorar kvalité när den väl sänder till TV'n, oavsett om det är 720p eller 1080i/p.
Jag har jämfört kvaliteten på på 720p och 1080i/p mellan popcornen och vanliga datorn och inte märkt någon skillnad, dock är jag inte proffs på detta, men mitt amatörmässiga öga märker ingen skillnad i kvalitet. Däremot så är det en fröjd att använda PCH:n mot min 46" LCD, kollade på Transformers i 1080p och det såg fantastiskt ut, jag kör bild och ljud via HDMI. Stoppade även i min gamla utbytta 40Gb PS3 hårddisk (PS3ans hårddisk är uppgraderad) i PCH och det var inga problem. Angående värmeutvecklig på PCH så är min fortfarande ljummen efter ett tags tittande på hd-material, det känns som det inte alls kommer vara nåt problem med värmeutveckligen. Det kanske känns som jag bara öser beröm över min PCH, men här kommer några små negativa saker jag har märkt. 1. Varför går det inte att starta PCH från fjärren när man stängt ner den?!? Dåligt, nu ska jag införskaffa mig en trådlös strömbrytare på Claes Ohlsson. 2. När jag pausade en 720p film så hände det EN gång att när jag fortsatte spela upp den så var ljudet borta, men det fixar sig säkert i en firmwareuppdatering.
Postad 26 September 2008 - 09:00
Unregistered60d588d5
-
Unregistered60d588d5
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ja eller så läser ni det jag skrev 6 rader upp, (resettknappen)
Japp, jag läste det också. Fortfarande beige.
Postad 26 September 2008 - 10:52
timeout
-
timeout
-
Rookie
-
9 inlägg
En annan sak jag hade problem med vad ljudvolymen..
Jag har popcornen ansluten med hdmi till tvn (väntar ännu med att fixa mig ett 5.1 system) och volymen på den va på max men jag fick ändå höjja på tvn för att höra något.. vet inte om det va filmen isig som strula, kollade på Hostage..
När ja lyssna lite snabbt på nå radiokanal så lät det lite högre men inte så som jag tyckte det borde vid max volym på enheten..
Vet inte heller om det e något i tvn.. har samsungs le46a656 ..
Iaf blire å testa mer idag
Postad 26 September 2008 - 12:01
Dug
-
Dug
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Japp, jag läste det också. Fortfarande beige.
Ja det måste man verkligen säga, men jag gjorde som rocugbg (posten ovan din) stack till classe i sjön o köpte en trådlös Waveman 220 brytare o satte på poppen funkar kanon! (stängs min kylfläkt av oxo, slipper man höra den surra när poppen är avstängd?!?!, sjukt egentligen att strömmen ligger kvar på moderkortet och USB portar även fast man gjort en power + delete avstängning.) menmen det är ett minne blott nu , puss
Postad 26 September 2008 - 12:24
rocugbg
-
rocugbg
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
En fråga...är det någon som vet vilken trådlös USB-sticka man kan använda med PCH och som går att köpa här i Sverige? Jag vill kunna lägga mina hdfilmer på PCH:ens hårddisk på det sättet genom att ftp:a in till den (för det ska väl gå?). Läste att USB stickan måste ha Atheros chipset, som t ex Netgear WG111T. Ska se om jag kan köpa en på öppet köp idag på Inet och se om det fungerar. Jag är alltså inte ute efter att streama HD material utan mer ett sätt att nå PCH hårddisken trådlöst och lägga filmer på hårddisken.
Redigerat av rocugbg, 26 September 2008 - 14:44.
Postad 26 September 2008 - 17:34
Manon
-
Manon
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
du bara skjuter in 2.5" disken mot kontakten och skruvar fast den från undersidan jag satt i min så funkar perfekt
Postad 26 September 2008 - 18:50
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Första lilla problemet är dock att det inte verkar gå att ställa in arbetsgruppens namn utan HDD i maskinen. Detta för att man måste ha NMT Applications, vilket tydligen kräver en HDD. Annars får man tydligen nöja sig med "WORKGROUP" som arbetsgrupp. Läste lite i tråden och såg fler med samma erfarenhet. Hur tänkte dom där egentligen? Man vill ju ställa in arbetsgruppens namn på PCH, inte byta arbetsgrupp på alla andra maskiner i nätverket.
Om du inte har någon hårddisk i så har du inget att delaut på nätverket och då behöver inte PCH tillhöra någon arbetsgrupp.
Postad 26 September 2008 - 21:30
Trolleristen
-
Trolleristen
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Om du inte har någon hårddisk i så har du inget att delaut på nätverket och då behöver inte PCH tillhöra någon arbetsgrupp.
Hej Nu har jag en HDD i så det är ett f.d. problem men andra kan ju eventuellt intressera sig här. Om jag inte tillhör rätt arbetsgrupp så kan jag väl inte se de andra datorerna i mitt hemmanätverk? De tillhör(de) ARBETSGRUPP och jag förstod det som att PCH tillhör WORKGROUP som standard, även utan HDD? Letade även i PCH A-100-tråden men fick inget klart besked. Stämmer det verkligen att det inte finns någon funktion för ljudförskjutning, alltså audio delay? Händer ibland att ljudet hamnar lite snett...
Postad 27 September 2008 - 08:49
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Hej
Nu har jag en HDD i så det är ett f.d. problem men andra kan ju eventuellt intressera sig här. Om jag inte tillhör rätt arbetsgrupp så kan jag väl inte se de andra datorerna i mitt hemmanätverk? De tillhör(de) ARBETSGRUPP och jag förstod det som att PCH tillhör WORKGROUP som standard, även utan HDD?
En enhet på nätverket behöver inte tillhöra någon arbetsgrupp för att se andra enheter...om enhetn själv skall synas på nätverket så BÖR den tillhöra samma arbetsgrupp...det är nämligen inte ett måste att alla enheter på nätverket tillhör samma arbetsgrupp men det är att föredra eftersom näveksidentifieringe sker snabbare då. En enhet som inte tillhör någon arbetsgrupp kan man alltid "pinga" från en PC för att se att den finns på nätverket. Letade även i PCH A-100-tråden men fick inget klart besked. Stämmer det verkligen att det inte finns någon funktion för ljudförskjutning, alltså audio delay? Händer ibland att ljudet hamnar lite snett...
Nej det finns ingen funktion för ljudförskjutning...kommer ljudet fel så är det fel någonstans...troligen på dom filer som man försöker spelaupp.
Redigerat av K-E Larsson, 27 September 2008 - 08:50.
Postad 27 September 2008 - 09:16
Trolleristen
-
Trolleristen
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
En enhet på nätverket behöver inte tillhöra någon arbetsgrupp för att se andra enheter...om enhetn själv skall synas på nätverket så BÖR den tillhöra samma arbetsgrupp...det är nämligen inte ett måste att alla enheter på nätverket tillhör samma arbetsgrupp men det är att föredra eftersom näveksidentifieringe sker snabbare då. En enhet som inte tillhör någon arbetsgrupp kan man alltid "pinga" från en PC för att se att den finns på nätverket.
Nej det finns ingen funktion för ljudförskjutning...kommer ljudet fel så är det fel någonstans...troligen på dom filer som man försöker spelaupp.
Tack för klargörandet med arbetsgrupperna! Angående ljudet så begriper ju jag också att det är fel någonstans om det blir så här. Men t.ex. XBMC har ju funktioner för det, likaså VLC och vad jag vet många andra spelare. Anledningen är väl att det är enklare att fixa till ljudet om det ligger lite snett än att ta fram nya filer.
Postad 27 September 2008 - 09:29
Razoooor
-
Razoooor
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tack för klargörandet med arbetsgrupperna! Angående ljudet så begriper ju jag också att det är fel någonstans om det blir så här. Men t.ex. XBMC har ju funktioner för det, likaså VLC och vad jag vet många andra spelare. Anledningen är väl att det är enklare att fixa till ljudet om det ligger lite snett än att ta fram nya filer.
Är det äldre filmer du har problem med ? Var nämligen ganska mycket problem med hemma brända MPEG2 förut. I dag är kodningen av filmer mycket bättre (MPEG4, VC-1 mm), och ljudförskjutning väldigt sällsynt. Sist men inte minst vill jag utrycka min frustation att jag inte fått min Popcorn A-110 från Komplett.se ännu ... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!! Tack.
Postad 27 September 2008 - 18:53
Unregisteredea9b4b77
-
Unregisteredea9b4b77
-
Användare
-
-
145 inlägg
Någon som vet leveransdatum??
Postad 27 September 2008 - 22:30
take44
-
take44
-
Rookie
-
1 inlägg
Komplett och Inwarehouse driver hämtbutiken i Malmö tillsammans, så på något sätt är det ihopkopplat.
Komplett har köpt InWarehouse
Postad 27 September 2008 - 22:41
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Hej
Nu har jag en HDD i så det är ett f.d. problem men andra kan ju eventuellt intressera sig här. Om jag inte tillhör rätt arbetsgrupp så kan jag väl inte se de andra datorerna i mitt hemmanätverk? De tillhör(de) ARBETSGRUPP och jag förstod det som att PCH tillhör WORKGROUP som standard, även utan HDD?
Letade även i PCH A-100-tråden men fick inget klart besked. Stämmer det verkligen att det inte finns någon funktion för ljudförskjutning, alltså audio delay? Händer ibland att ljudet hamnar lite snett...
Ljudförskjutningsmöjlighet har jag både i TV:n och i min förstärkare/ljuddekoder, skulle bara vara förvirrande om jag dessutom hade det i PCH:n - och ibland ställer den där, ibland i TV:n....och glömmer nolla den innan nästa gång funktionen behövs. Jag skulle inte ens vilja ha funktionen att hålla reda på. Verkar inte som om PCH:n är så känslig för namnet på "arbetsgruppen", min hittade NAS:en trots att den hette nåt annat. Självklart ändrade jag på det, men som sagt jag noterade att den hittade i alla fall.
Postad 27 September 2008 - 22:42
rocugbg
-
rocugbg
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej igen, efter att ha köpt två stycken Linksys WRT54GL, installerat DD-WRT v24sp1 firmwaret på båda och sen kört den som är kopplad till PCH:n som "Client Bridge" så kan jag nu, köra ända upp till 720p utan att det hackar, trådlöst och krypterat med WPA2/AES. Hade tidigare läst att det går att köra upp till 720p men att det ska hacka vid 1080p vid trådlöst, första gången jag testade så var det en 1 minuts "sample" från Transformers, inget hackande. Jag blev väldigt förvånad över detta och testade sen med Hellboy (hela filmen i 1080p), då blev det hackigt och en del artifakter. Men trots att det inte går att streama 1080p så ftp:ar jag nu upp 1080p-filmer till popcornens hårddisk, resten streamar jag.
Om det är någon som vill veta hur man installerar DD-WRT på en WRT54GL och hur DD-WRT ska konfigureras för att den ska köras som "Client Bridge" så säg till.
Uppdatering: Nu när jag flyttat över Hellboy till popcornens hårddisk så blir det fortfarande hackande och artifakter?! Fattar ingenting. Det som skiljer Transformersklippet mot Hellboy är att Transformers har upplösningen 1920 x 800 medans Hellboy har upplösningen 1920 x 1040.
Redigerat av rocugbg, 28 September 2008 - 07:29.
Postad 28 September 2008 - 16:26
Razoooor
-
Razoooor
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Uppdatering: Nu när jag flyttat över Hellboy till popcornens hårddisk så blir det fortfarande hackande och artifakter?! Fattar ingenting. Det som skiljer Transformersklippet mot Hellboy är att Transformers har upplösningen 1920 x 800 medans Hellboy har upplösningen 1920 x 1040.
Kanske beror på flera saker. Dels kvaliteten på kodningen av Hellboy. Har varit med om några quick and dirty kodningar som totalt chokat ner CPUn. Låter du Popcornen koda om ljudet innan det skickas till receivern (eller direkt till TVn) ? I så fall tar också kräm från Popcornen.
Postad 28 September 2008 - 18:46
Eos66
-
Eos66
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det någon som vet i vilka butiker man kan handla POPCORNEN i USA?
Postad 29 September 2008 - 10:42
JKJ
-
JKJ
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Postad 29 September 2008 - 11:51
grude
-
grude
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Skulle det fungera att ha en extern trådlös hårddisk kopplad till Popcorn Hour? Vilken ska man välja i så fall?
Postad 29 September 2008 - 11:55
masse138
-
masse138
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Senaste leveransbesked från Inwarehouse är att de får ett nytt parti med a-110 på fredag. Buhuhuuu detta tar aldrig slut
Postad 29 September 2008 - 13:48
stefaneh
-
stefaneh
-
Rookie
-
7 inlägg
Vilken Hellboyversion är det du försöker köra? Hellboy.2004.1080p.BluRay.x264-SUNSPOT har jag och den knasar lite ja, medan andra 1080 filer snurrar på utan problem. Är det någon som vet i vilka butiker man kan handla POPCORNEN i USA?
Pratar vi fysiska butiker eller nätbutiker ?
Postad 29 September 2008 - 13:54
Unregistered7dfbb742
-
Unregistered7dfbb742
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Denna är klart intressant. Jag har några funderingar som någon av er kanske kan svara på.
1. Jag har förstått det som att den levereras utan hårddisk. Måste jag då sätta in en hårddisk för att den ska fungera eller kan använda den och streama filmer/låtar från en fileserver via smb/nfs?
2. Klarar den av att hantera subtitles för xvid-filmer/serier?
Postad 29 September 2008 - 14:16
Trolleristen
-
Trolleristen
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Denna är klart intressant. Jag har några funderingar som någon av er kanske kan svara på.
1. Jag har förstått det som att den levereras utan hårddisk. Måste jag då sätta in en hårddisk för att den ska fungera eller kan använda den och streama filmer/låtar från en fileserver via smb/nfs?
2. Klarar den av att hantera subtitles för xvid-filmer/serier?
Den funkar bra utan hårddisk och både med SMB och NFS, det sistnämnda är klart snabbare. Subtitles inga problem.
Postad 29 September 2008 - 14:22
Trolleristen
-
Trolleristen
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ljudförskjutningsmöjlighet har jag både i TV:n och i min förstärkare/ljuddekoder, skulle bara vara förvirrande om jag dessutom hade det i PCH:n - och ibland ställer den där, ibland i TV:n....och glömmer nolla den innan nästa gång funktionen behövs.
Jag skulle inte ens vilja ha funktionen att hålla reda på.
Verkar inte som om PCH:n är så känslig för namnet på "arbetsgruppen", min hittade NAS:en trots att den hette nåt annat. Självklart ändrade jag på det, men som sagt jag noterade att den hittade i alla fall.
Ska inte börja bråka i ärendet men bara för att att många TV:ar och förstärkare har förskjutning så betyder inte det att alla har det. I mitt fall kör jag via projektor och förstärkare och förstärkaren har ingen förskjutningsfunktion. Jag förstår inte riktigt hur det kan vara ett problem om man har möjligheten att förskjuta ljudet i både PCH och förstärkaren. Det är väl bara för dig att alltid ställa via den ena, så fantastiskt svårt att komma ihåg vilken maskin du gör ljudförskjutning på är det ju inte  En analogi till det här är uppskalning. De flesta spelare har det, likaså nästan alla "visare", TV:ar och projektorer alltså. Ska man ta bort den funktionen ur en av maskinerna för att det är teoretiskt möjligt att ändra i båda? Jag föredrar att alternativet finns där, sen väljer man förstås vilken av maskinerna som gör jobbet bäst och (i ljudfallet) vilket interface som är enklast att använda!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|