* Officiell tråd - HDX 1000 NMT Player *
529 svar till detta ämne
Postad 07 januari 2009 - 18:15
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Nice, lägger du in anvuppgifter i transmission då lr? Hur är hastigheten jmfrt med typ utorrent?
Nej du browsar från din dator och sparar ner torrent-filen på valfri plats, sen laddar du upp den i transmission. Hastigheten är lite sämre än med utorrent, och har du mer än 10-15 torrents samtidigt kan den hänga sig.
Postad 07 januari 2009 - 21:55
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Nej du browsar från din dator och sparar ner torrent-filen på valfri plats, sen laddar du upp den i transmission. Hastigheten är lite sämre än med utorrent, och har du mer än 10-15 torrents samtidigt kan den hänga sig.
Ursäkta att jag tjatar håll i hövet på dig... behöver datorn vara på ifall den ska ladda torrents från en sida med inloggning?
Postad 08 januari 2009 - 10:48
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Ursäkta att jag tjatar håll i hövet på dig... behöver datorn vara på ifall den ska ladda torrents från en sida med inloggning?
Nej. Ett tips är att söka i nmt-forumet, där finns massor med info. Det finns även möjlighet att ladda ner via RSS, men det har jag själv inte testat.
Postad 11 januari 2009 - 23:29
aderpale
-
aderpale
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Cirkulerar osköna rykten om att allt inte står rätt till hos HDX... Inte ett livstecken på 2 veckor från admin på forumet på hdx1080.com (eller andra nmt-forum) trots att han är inne o kikar så skriver han inga inlägg för att lugna de som har problem. Supporten verkar ligga nere. Om jag var i färd m att köpa en HDX i dagsläget så skulle jag nog avvakta lite.
Hoppas det bara är rykten så att vi åtminstone har lite ny FW att se fram emot.
Postad 12 januari 2009 - 07:42
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Cirkulerar osköna rykten om att allt inte står rätt till hos HDX... Inte ett livstecken på 2 veckor från admin på forumet på hdx1080.com (eller andra nmt-forum) trots att han är inne o kikar så skriver han inga inlägg för att lugna de som har problem. Supporten verkar ligga nere. Om jag var i färd m att köpa en HDX i dagsläget så skulle jag nog avvakta lite. Hoppas det bara är rykten så att vi åtminstone har lite ny FW att se fram emot.
Nej, säg inte inte så.. tänkte köpa idag.  Gick in på forumet - verkar även som supportguruns, "Alex", blogg ligger nere. http://www.mkvmediaplayer.com/
Redigerat av Unregistered0cfc6754, 12 januari 2009 - 08:14.
Postad 12 januari 2009 - 09:19
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Nej, säg inte inte så.. tänkte köpa idag. 
Gick in på forumet - verkar även som supportguruns, "Alex", blogg ligger nere. http://www.mkvmediaplayer.com/
Den bloggen har han ändå inte uppdaterat på år och dag, det var nån gammal kvarleva från när HDX 900-tiden. Men det som Digitech har problem med just nu är att de inte fått klart sin DTS downmix-firmware. Enligt ett inlägg som Alex skrev runt jul är det "out of their hands" och bollen ligger hos DTS i USA. Detta upprör många användare som kör ljudet direkt till TVn (mig personligen gör det inget då jag kör via förstärkaren).
Postad 12 januari 2009 - 09:31
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Någon som hört nått om firmware för NMT maskinerna - senaste var i november va?
Hoppas de lever kvar...
Postad 12 januari 2009 - 10:14
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena folks!!Ni kan nog lugnt coola ner er!! Skälet att det varit lite lugnare kring NMT är enkel: Kommande firmware har blivit något försenad pga kritiska buggar. Som jag förstod det så var planen från början att ny Firmware skulle släppts innan jul, men detta sprack då det var en del saker som inte var tillräckligt bra... Det kom en ny Beta i fredags (Release Candidate 2), normalt sett så har de släppts vid RC4... så det är några veckor kvar. Ibland kan det bli så här, det ska in ny kod från Sigma i Firmware o plötsligt händer det saker som inte var planerad med mjukvaran! När Firmware släpps tar det ca 1 vecka tills alla fabrikat fått sina versioner, alla Betor är för Popcorn Hour A-100. När det gäller HDX specifikt vet jag inget, men jag tror alla ligger lågt tills det finns något mer att presentera!
Postad 12 januari 2009 - 12:54
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Nja, det är nog inte så enkelt. I så fall kan man gissa att de skulle skriva något, vad som helst, på sitt forum för att verka vara vid liv. Men det enda som hänt är att dom tagit bort löftet om att DTS downmix ska komma i december från sin hemsida och ersatt det budskapet med.....ingenting! Antingen är allt (mer eller mindre) ok och som förut och det vi ser är ett utmärkt exempel på hur man inte ska göra om man vill kommunicera med existerande och blivande kunder. Eller så ligger HDX pyrt till på ett eller annat sätt. Jag skulle absolut avvakta med att köpa en HDX i dagsläget tills man ser något som helst liv från företaget. Exvis kan man ju skicka ett mail till dom om man funderar på att köpa en idag. /J
Postad 12 januari 2009 - 15:09
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Jofa:Jovisst, det kan väl vara på sin plats att vara försiktig om man misstänker något sådant. Jag var mest ute efter 2 saker: - Utvecklingen av NMT är det inget fel på, den skrider framåt - December/Januari är ju en tid fylld med helger o ledigheter, så den 12/1 kanske man inte ska dra för snabba slutsatser... Det är ju för många första arbetsdagen idag... Nu har jag inte följt HDX specifikt, finns det ingen mer info på NMT-forumet?? Där brukar ju det mesta dryftas! Edit: Hittade lite info på NMT-forumet, så det är nog som Jofa säger, avvakta... känns mystiskt!! Tråden på NMT-forumet!
Redigerat av Kanelbulle, 12 januari 2009 - 19:39.
Postad 12 januari 2009 - 20:12
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
För er som vill följa utvecklingen på MPC Clubs forum. http://www.mpcclub.c...o...pic&t=20052Mystiken tätnar..ooh..ohh Kände att jag drog upp förväntningarna där... inte mkt mera nytt via länken.. inte ännu iaf...
Redigerat av Unregistered0cfc6754, 12 januari 2009 - 20:12.
Postad 13 januari 2009 - 18:49
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Nyhet! http://www.hdx1080.c...mp;id=4808#4808Du behöver bli medlem för att läsa. Dear HDXers,
I personally received some feed back from forum owners about the recent rumors and bad news spreading across the internet, which come as a surprise to me!
And the thing about customer experiences, usually happy customers do not make comments and angry customers make the most which is understandable but it simply does not reflect the state of the company.
Frankly, i am working pretty hard (almost 12 hours a day) replying to close to 300 over support questions daily and inevitably back logs are piling up like the Mount Everest.
The end result is we simply do not have the bandwidth of monitoring our user forum anymore currently.
This is largely because we are very understaffed at the moment due to last announcement i made.
www.hdx1080.com/index.php?option=com_fir...catid=34&id=4160
With the growing HDX users around the globe, on 1 end it is great for the company, on the other end it meant that it will not do with only 1 person providing support!
Why are we not hiring? This is because of Asian Culture when it is near to the chinese new year most employee do not want to leave the company simply because it is BONUS time!
And lastly the concern over DTS release date, i know i made a promise that we will get it by December and obviously that promise did not come true. We are setting up another meeting with DTS face to face this week to sort out all the delays and I will make another annoucement regarding this.Skrivet av "Alex brokenarrow" Verkar vara vid liv...
Redigerat av Unregistered0cfc6754, 13 januari 2009 - 18:49.
Postad 14 januari 2009 - 20:41
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Det är klart att inte företaget går i konkurs direkt, snarare tvärtom. Det är i princip ett enmansföretag och HDX:en säljer näst bäst av alla nmt efter popcorn hour. Det var lite därför jag köpte den med, det var ju bara den och PCH som såldes i Sverige av generation 2 när jag köpte den.. Och med tanke på hur många nmt det finns så kändes den som ett säkert kort. Det är väl snarare att det har gått för bra och de hinner inte svara på alla mail osv. Det enda som är lite segt är att dts-nedmixningen dröjer. Men nu börjar ju lite andra nmt's också säljas mer och mer i Sverige, fick nyss syn på CMI Syvio 200 under populära produkter för bara 2200 kr med WiFi-dongle inkluderad! Nästan lite surt att man köpte denna för 3000 (dyraste nmt hittils?) Särskilt när den började på 2400 typ men jag väntade så höjdes den till 3000  Här kommer ett till svar frpn Alex Brokenarrow om någon är intresserad (och inte orkar läsa på nmt-forumet;) : Hi All,
i was directed to this thread by one of our concern resellers and all the heat that is brewing over here.
Again, i like to reassure everyone that the company is in good shape, our logistic and order administration team are still fulfilling every single order received on a daily basis, so your money is safe with us.
The technical support response time should not reflect on the health of the company, frankly i have been working my butt off clearing the tech support tickets but it just kept coming (most of them are simple support questions) which spending some time in the wiki would help. To improve this, we are going to improve on our documentation which is one of the key factor creating all the unnecessary support questions.
Any for clarification, i am log-in as ADMIN account to be able to access the ticketing module in our system hence lead to the misconception that i am "reading" the forum BUT no responding! The truth is, i have got no time to read any forum recently due to the staffing situation i shared earlier.
Being the 2nd best selling NMT players (reported by many resellers), we have responsibility towards our customers and our clients, in fact we are doing so good our user based has grown and so the support team must grow too.
I hereby sincerely apologies for any anxiety caused and the time i am taking to respond to your tickets, i am still to clear the tickets!
PS: Please read the WIKI first, before you submit any support tickets.
Postad 15 januari 2009 - 08:17
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Igår blev det köp..har inte satt ihop den ännu.. blir nog torsdag. Lite mer info om att "HDX still alive" http://learnhd.blogs...t-digitech.html
Postad 15 januari 2009 - 09:24
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Igår blev det köp..har inte satt ihop den ännu.. blir nog torsdag.
Lite mer info om att "HDX still alive" http://learnhd.blogs...t-digitech.html
Förhoppningsvis kan detta lugna alla domedagsförespråkare De har också begärt ett dokument från DTS för att visa att de håller på förhandla om licensen.
Postad 15 januari 2009 - 12:49
aderpale
-
aderpale
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
De verkar ha kommit igång igen. Fick till slut svar på min support ticket och därefter snabbt svar igen på följdfråga. Var Alex B själv som svarade. Hoppas de lärt sig en läxa om att upprätthålla kontakten med kunderna trots interna problem på företaget.
F ö har min spelare slutat fungera helt o hållet. Inte ens dioden lyser. Glad att jag köpte den i Sverige o inte från Kina...
Postad 15 januari 2009 - 19:40
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
installerat den lilla svarten boxen och uppdaterat firmware. Tycker webservice är ganska bra faktiskt - inte irekt snabb men en kul funktion. säkerligen kommer man snacka huvudet av sig om några år då webtjänster inom mediaspelare och TV apparater är 100gr mer än vad de är idag.
Ett par saker fattar jag dock inte.
FTP - kan man ha vilket FTP program som helst (ex Fireftp/Cute) för att ladda över filer eller man måste man ha Samba på datorn? Laddade ner Samba men fatta inte många rader.
Llink och andra music jukebox applikationer - ersätter de NMT programvaran på HDXen eller "ligger de vid sidan av" den ordinare programvaran? Kan man ha både Llink eller Music Jukebox samtidigt?
Såg att en israelisk NMT tillverkare (Dune) skulle komma med Firefox som webläsare - finns det möjlighet att det kan komma till HDXen oxå?
Postad 15 januari 2009 - 21:16
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Tapaza80Ja vilket ftp-program som helst funkar: användarnamn: ftpuser, lösen: 1234, port: 21. Och samba är ju bara windows egna fildelningsprotokoll, så vad laddade du ner? (eller har du mac?). Fö så är ftp snabbare så det rekommenderas, använder själv filezilla och kommer upp i 5-6 MB/s. Samba var bra segt.. Det är för övrigt en av de största nackdelarna med dessa "Networked"-spelare att de är sega som fan i just nätverk, lite märkligt. "user applications" är bara program som ligger vid sidan av, det påverkar inte "operativsystemet". kort sagt, nej. Antagligen inte, det bästa sättet att surfa nu förutom i de inlagda tjänsterna, youtube osv, är att lägga in en url. i det inbyggda webbläsarprogrammet. Har inte testat detta själv men räkna med att det fungerar bra mycket sämre än en dator. En till sak, Dune är ingen nmt, utan de tillverkar egen firmware. I nuläget är den rätt buggig och sämre än nmt's egna, men det finns potential.
Postad 15 januari 2009 - 22:50
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Tapaza80 Ja vilket ftp-program som helst funkar: användarnamn: ftpuser, lösen: 1234, port: 21. Och samba är ju bara windows egna fildelningsprotokoll, så vad laddade du ner? (eller har du mac?). Fö så är ftp snabbare så det rekommenderas, använder själv filezilla och kommer upp i 5-6 MB/s. Samba var bra segt.. Det är för övrigt en av de största nackdelarna med dessa "Networked"-spelare att de är sega som fan i just nätverk, lite märkligt.
"user applications" är bara program som ligger vid sidan av, det påverkar inte "operativsystemet".
kort sagt, nej. Antagligen inte, det bästa sättet att surfa nu förutom i de inlagda tjänsterna, youtube osv, är att lägga in en url. i det inbyggda webbläsarprogrammet. Har inte testat detta själv men räkna med att det fungerar bra mycket sämre än en dator.
En till sak, Dune är ingen nmt, utan de tillverkar egen firmware. I nuläget är den rätt buggig och sämre än nmt's egna, men det finns potential.
Tack för info! Har windows men var nog för ivrig med att komma igång. När det gäller user application - får man ett extra menyval eller ligger den som ett "skin" "ovanpå" den vanliga menyn? Kan du rekommendera några user applications?
Redigerat av Unregistered0cfc6754, 15 januari 2009 - 22:52.
Postad 16 januari 2009 - 11:42
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jag blir helt snurrig av alla mediaspelare nu. Verkar som alla har problem med något.
Popcorn har fått mycket kritik för sega menyer. Tvix är snabb. Hur är det med HDX?
Antar man kan FTP:a direkt från dator till ett vanligt USB-minne (anslutet till HDX)?
Jag hittar ingen uppdaterad fel-lista. Någon som har en länk eller har koll?
Postad 16 januari 2009 - 13:50
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Tack för info! Har windows men var nog för ivrig med att komma igång. När det gäller user application - får man ett extra menyval eller ligger den som ett "skin" "ovanpå" den vanliga menyn? Kan du rekommendera några user applications?
Vet inte exakt hur det ser ut för har själv inte använt några user applications, inte haft behov av några. Men man startar väl dom som ett vanligt program från någon länk. Förresten, ett har jag använt, något acoustic management-program från nmt-forumet som man ställer in "snabb" eller "tyst" på hårddisken, vet inte hur bra det funkade dock, beror nog lite på hårddisken. Ett annat program som många använder är Llink av Lundman som gör att man kan spela filmer som ligger nerpackade i rar-filer. Men det skall vara lite problem med undertexter..
Postad 16 januari 2009 - 17:58
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Vet inte exakt hur det ser ut för har själv inte använt några user applications, inte haft behov av några. Men man startar väl dom som ett vanligt program från någon länk. Förresten, ett har jag använt, något acoustic management-program från nmt-forumet som man ställer in "snabb" eller "tyst" på hårddisken, vet inte hur bra det funkade dock, beror nog lite på hårddisken.
Ett annat program som många använder är Llink av Lundman som gör att man kan spela filmer som ligger nerpackade i rar-filer. Men det skall vara lite problem med undertexter..
Tack - fått det och fungera. går snabbt med tycker ja. Givetvis har jag dock hundra frågor.. När jag kommer till start menyn så finns där 4 ikoner. När jag väljer filmikonen borde jag logiskt komma till videomappen. Iställer kommer jag till Rootmappen för all media. Jag behöver sedan igen välja "videos". Det är samma problem för audio, photo etc. Varför kommer jag inte direkt till videomappen när jag klickar på ikonen? Misslyckades även att dela ut en mapp på datorn till HDX. Genom PC fungerar allt - den hittar HDXen (har döpt nätverket till WORKGROUP). När jag gör sökningen på HDXen hittar den inte mappen Några tips? Allmänt är jag ganska nöjd. + Film, det lilla jag testat fungerar klockrent. Det är ju oxå det huvudsakliga syftet. - Tycker att den fryser sig lite för lätt när man pillar med inställningarna. - När jag sätter igång musiken, blir det typ TV out (svart bild) sedan rullar det igång. - åäö blir kinesiska tecken. Säkerligen beror mkt på listningen ovan på nybörjarbrukarfel.
Redigerat av Unregistered0cfc6754, 16 januari 2009 - 18:02.
Postad 16 januari 2009 - 22:12
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
tapaza80:Vet inte varför det inte funkar med att komma till videomappen etc.. har du senaste firmware och allt? Jag tog t.o.m bort en mapp, typ photos, men sen så skapades mappen automatiskt när jag startade.. Har också haft lite problem till och från, tror det beror på routern osv. Att starta om datorn och Hdx'en har dock alltid funkat, kommer inte typ "browse network" upp alls i "välj källa" sidan? För övrigt, här om dagen så låg en nyhet uppe på hemsidan om att dts-nedmixningen var på gång och en länk till ett dts-dokument. Det är också samma som galactus länkade till. Men nu är både galactus länk och nyheten borta! Jävligt skumt, trist att det skall vara så här när man betalat för att få dts-licensen. Annars hade man kunnat köpa en spelare för mer än en tusenlapp mindre!
Postad 19 januari 2009 - 14:42
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
För övrigt, här om dagen så låg en nyhet uppe på hemsidan om att dts-nedmixningen var på gång och en länk till ett dts-dokument. Det är också samma som galactus länkade till. Men nu är både galactus länk och nyheten borta! Jävligt skumt, trist att det skall vara så här när man betalat för att få dts-licensen. Annars hade man kunnat köpa en spelare för mer än en tusenlapp mindre!
Så här förklarar Alex på NMT-forumet: "Dear HDXers, Due to internal miscommunication, we accidentally released the DTS memo which is only meant for our internal use. Hence that memo has been removed from our site to avoid any complication." Detta kan tyckas lite märkligt då dokumentet verkade vara skrivet just för att lugna användarna och inte Digitech
Postad 19 januari 2009 - 17:33
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hela skiten är märkligt. Då får dom väl se till att lägga upp en ny nyhet och förklara borttagningen, och säga till att allting är lugnt. Men när de helt utan förklaring om man inte letar igenom massa forum å skit bara tar bort det så är det ju jävligt skumt. En till konstig sak är ju att de verkar lägga ner verksamheten totalt i 3 veckor runt det kinesiska nyåret. Även om det bara rör sig om två dagars "helg" så att säga. De kräver helt enkelt LITE för mycket tålamod av sina konsumenter. Dts-licensen kommer väl i slutet av Februari eller början av Mars om man har tur, jag är inte ens så säker på att det kommer alls längre.
Postad 21 januari 2009 - 11:03
hymer
-
hymer
-
Användare
-
-
236 inlägg
hmm.. jag som precis var och lämnade tillbaka min ph idag, la precis in en beställning på en hdx istället. Känns lite dumt
Redigerat av hymer, 21 januari 2009 - 11:21.
Postad 21 januari 2009 - 14:10
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
hymer får jag fråga varför du lämna tillbaks din PH?
Är i valet och kvalet mellan PH/HDX samt tvixen nämligen...
Postad 21 januari 2009 - 15:26
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
HDX
+ snygg design
+ ingen fläkt
+ avstängningsknapp
+ kortläsare
- DTS downmix, men som jag förstår det används detta bara om du kör direkt till TV:n. Kör du direkt till reciver går DTS vidare.
PH
+ mainstream, firmware kommer först
- ful (enl mig)
- fläkt = mer ljud
Tvix
+ snygg
+ väletablerat
+- liten lysande display
- låst källkod
- ingen torrenthantering
- inga webtjänster(?)
- dyr
Utan att testat PH så tycker jag HDXen vinner.
Postad 21 januari 2009 - 15:28
hymer
-
hymer
-
Användare
-
-
236 inlägg
Den fungerade faktiskt jättebra. Det kan man inte klaga på. Installation osv var lätt. men betala 2800:- för nåt som inte ger nåt kvalitetsintryck, nej  Fick "gamla" modellen av a-110 också, den utan strömbrytare på baksidan, så disken hoppade igång titt som tätt i stanbyläge. Drog man ur sladden så låste den sig vid uppstart. Kanske smågrejer men sånt stör lite, den har ju funnits ett tag. Ph kommer säkert lösa detta i framtiden..
hdx ser verkligen läcker ut, och mer påkostad än ph. Dock blev jag tveksam att köpa en nu med tanke på vad som skrivits.. men den som lever får se, den är iaf snyggare
Postad 21 januari 2009 - 18:47
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
oscy & hymer:Glöm inte även kolla in Elektron EHP-606... den är även den mycket snygg och har en alluminium låda, enkel vagga för installation av SATA disken osv... Titta i separata tråden om den!!
Postad 22 januari 2009 - 09:51
hymer
-
hymer
-
Användare
-
-
236 inlägg
oscy & hymer:
Glöm inte även kolla in Elektron EHP-606... den är även den mycket snygg och har en alluminium låda, enkel vagga för installation av SATA disken osv... Titta i separata tråden om den!!
Tyckte inte att den va sådär vacker direkt, men smaken är som baken  Ni som haft den här ett tag nu, har ni löst alla små problem ? har det kommit någon ny fw på sistone ? edit: har nu packat upp o startat upp. Tyvärr med popcorns gamla NMT-inställningar, så jag fick formatera om. Försöker installera NMT-applikationerna via usb-sticka men det går inte. Blir galen!
Redigerat av hymer, 22 januari 2009 - 20:22.
Postad 22 januari 2009 - 20:42
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
hymer:Du behöver inte formatera om disken mellan olika NMT-spelare, det räcker med att du installerar om NMT versionen till den spelare som du kör på! Du gör på samma sätt som på samtliga NMT-spelare, står beskrivet i A-100 trådens första inlägg, döp om NMT-filen till 8634.nmt osv... lätt som en plätt! Det kommer ny Firmware inom kort, den är släppt till PCH A-100 i förrgår, det tar några dagar upp till en vecka för samtliga andra!
Postad 23 januari 2009 - 00:05
oscy
-
oscy
-
Användare
-
-
108 inlägg
Plus på ingen fläkt? Blir inte burken väldigt varm om man har en HDD som spinner loss?  HDX + snygg design + ingen fläkt + avstängningsknapp + kortläsare - DTS downmix, men som jag förstår det används detta bara om du kör direkt till TV:n. Kör du direkt till reciver går DTS vidare.
PH + mainstream, firmware kommer först - ful (enl mig) - fläkt = mer ljud
Tvix + snygg + väletablerat +- liten lysande display - låst källkod - ingen torrenthantering - inga webtjänster(?) - dyr
Utan att testat PH så tycker jag HDXen vinner.
Postad 23 januari 2009 - 00:33
tjabbaranx
-
tjabbaranx
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Går det att se SVT Play dvs mms:// streaming protocol ??
Postad 23 januari 2009 - 07:49
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Plus på ingen fläkt? Blir inte burken väldigt varm om man har en HDD som spinner loss? 
Själv kör jag med WD Green Power, den kör mellan 5400/7200 rpm beroende belastning. Detta gör att värmeutvecklingen är lite lägre. https://www.prisjakt...kt.php?p=342841Fördelen med att inte köra fläkt är att ljudet är lägre.
Redigerat av Unregistered0cfc6754, 23 januari 2009 - 07:49.
Postad 23 januari 2009 - 08:48
jedogam
-
jedogam
-
Rookie
-
5 inlägg
Själv kör jag med WD Green Power, den kör mellan 5400/7200 rpm beroende belastning. Detta gör att värmeutvecklingen är lite lägre. https://www.prisjakt...kt.php?p=342841 Fördelen med att inte köra fläkt är att ljudet är lägre.
Tycker du att den är tyst? Jag är på jakt efter en riktigt tyst hårddisk till den men vet inte riktigt vilken man borde ha...
Postad 23 januari 2009 - 09:22
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Går det att se SVT Play dvs mms:// streaming protocol ??
Nej. Tycker du att den är tyst? Jag är på jakt efter en riktigt tyst hårddisk till den men vet inte riktigt vilken man borde ha... 
Det är ju en av de tystaste. Annars får du skaffa en SSD.
Postad 23 januari 2009 - 10:45
hymer
-
hymer
-
Användare
-
-
236 inlägg
hymer:
Du behöver inte formatera om disken mellan olika NMT-spelare, det räcker med att du installerar om NMT versionen till den spelare som du kör på! Du gör på samma sätt som på samtliga NMT-spelare, står beskrivet i A-100 trådens första inlägg, döp om NMT-filen till 8634.nmt osv... lätt som en plätt!
Det kommer ny Firmware inom kort, den är släppt till PCH A-100 i förrgår, det tar några dagar upp till en vecka för samtliga andra!
Anade nästan det också, men formaterade om för säkerhets skull  Annars verkar den fungera fint. Känns som den är lite lite snabbare än PH. Lådan blir inte jättevarm heller. Ska dock sätta dit gummifötter så man får bort ljudet som sprider sig via tv-bänken. Hur har ni ställt in brightness osv? Kör via komponent och tycker bilden är lite åt det röda hållet.
Postad 23 januari 2009 - 16:53
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Tycker du att den är tyst? Jag är på jakt efter en riktigt tyst hårddisk till den men vet inte riktigt vilken man borde ha... 
Det smidigaste är att köpa en 4200 eller 5400rpm 2.5" disk. Mindre, svalare och tystare. Kostar lite mer men det är det värt.
Postad 23 januari 2009 - 18:31
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Jag är nöjd, hör inget direkt. Det som jag reagerade på men som är vädligt självklart egentligen är att standby låter. Man är van med DVD i standby men eftersom det är hårddisk så låter det lite. Inget störande dock.
Postad 23 januari 2009 - 21:10
jedogam
-
jedogam
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag är nöjd, hör inget direkt. Det som jag reagerade på men som är vädligt självklart egentligen är att standby låter. Man är van med DVD i standby men eftersom det är hårddisk så låter det lite. Inget störande dock.
Hittade denna: http://se.youtube.co...h?v=OwXWtl7294kÄr det liknande ljudnivå man kan förvänta sig (i det "tystare" fallet) eller är det stor skillnad med HDX'n? Annars finns det andra varianter där Webhallen lovar att man inte ens kommer märka den: http://www.webhallen...od.php?id=77806
Redigerat av jedogam, 23 januari 2009 - 21:19.
Postad 23 januari 2009 - 21:35
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Hittade denna:
http://se.youtube.co...h?v=OwXWtl7294k
Är det liknande ljudnivå man kan förvänta sig (i det "tystare" fallet) eller är det stor skillnad med HDX'n?
Annars finns det andra varianter där Webhallen lovar att man inte ens kommer märka den: http://www.webhallen...od.php?id=77806 
Den på filmen låter för jävligt, jag hör inte min så iaf.
Postad 24 januari 2009 - 11:33
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hittade denna:
http://se.youtube.co...h?v=OwXWtl7294k
Är det liknande ljudnivå man kan förvänta sig (i det "tystare" fallet) eller är det stor skillnad med HDX'n?
Annars finns det andra varianter där Webhallen lovar att man inte ens kommer märka den: http://www.webhallen...od.php?id=77806 
Så låter inte min hdx iaf. Jag har den placerad alldeles ovanför soffan och man störs bara lite ibland i tysta scener. Jag har en likadan hårddisk också och den skall vara tystare än en Samsung Spinpoint F1 som du länkade till i webhallen. Man kan också ställa in hårddisken att vara tystare med detta programmet: http://www.networked...stic managementKan tänka mig att Popcornen låter mer då den har sämre byggkvalité med tunnare väggar osv.
Postad 25 januari 2009 - 19:29
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Blir inte klok..
Först gick mina iso-filer att spela upp men nu verkar min hdx fått spel.
Vissa filer går att spela upp medans andra inte går.
Hade rippat några iso-filer som jag kunde spela upp först men nu verkar de inte funka.
Ett tag kunde jag inte ens spela upp mp3.
vad har hänt?
Redigerat av Unregistered0cfc6754, 25 januari 2009 - 19:49.
Postad 25 januari 2009 - 21:18
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Blir inte klok..
Först gick mina iso-filer att spela upp men nu verkar min hdx fått spel. Vissa filer går att spela upp medans andra inte går.
Hade rippat några iso-filer som jag kunde spela upp först men nu verkar de inte funka. Ett tag kunde jag inte ens spela upp mp3.
vad har hänt?
Mysko, antar att du har provat att stänga av den helt (med knappen på baksidan) och sen sätta igång den igen? Har du igång en massa torrents så testa också att pausa dem alternativt stoppa torrent-tjänsten. Jag fick väldigt hackig bild utan ljud från iso en gång när jag hade några torrents igång (mkv funkade dock fint).
Postad 26 januari 2009 - 08:43
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
yepp testat av och på.
Inga torrents igång.
Nu när jag försökte köra igång en ISO så startade den en anna film än den jag hade valt, den var i mpeg.
mycket mysko.
Får väl blåsa den och installera om allt. Måste man lägga in firmware igen eller ligger den i själva boxen?
Hoppas bara att det inte händer igen.
Någon som vet när ny firmware är på G?
----------
Har blåst allt - nu verkar det funka iaf
Redigerat av Unregistered0cfc6754, 26 januari 2009 - 14:50.
Postad 27 januari 2009 - 08:01
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Det är en sak jag har missat när de gäller NMT.
Många har en inbyggd torrentklient. Men vad händer om man tankar ner rar-filer? Klarar den att spela upp filerna utan att packa upp dom? Eller har NMT:n en inbyggd uppackningsfunktion? Eller kan de till och med vara så att jag måste packa upp filerna mha min dator via nätverket?
Postad 27 januari 2009 - 09:31
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Kinta:Det finns några olika modeller för hur du gör: 1. Tanka ner, packa upp från din PC via ditt nätverk. Resultatet ligger färdigt på din NMT, så kör jag. 2. Kör Llink, du kan spela upp film direkt från RAR-bibliotek, vissa nackdelar du kan väl inte spola osv har jag för mig (rätta mig om jag har fel). 3. Det ska finnas andra Unrar script till Transmission på NMT som ska Auto-packa upp filerna.... Så det finna några olika varianter!!
Postad 27 januari 2009 - 10:44
mankanno1
-
mankanno1
-
Rookie
-
5 inlägg
Har en fråga ang. llink som jag antagligen att jag redan vet svaret på
Går det verkligen inte att byta ljudfil på något sätt när man spelar DVD backuper.
Har nämligen ett gäng med barn filmer som jag inte kan se med svenskt tal nu.
Om det inte går nu är det något som kan komma i framtiden med ny firmware
för jag antar att det inte har med själva llink att göra.
Även undertexterna som redan finns i DVD:n skulle ju vara bra om dom fungerade.
Mvh
Martin
Postad 27 januari 2009 - 21:43
mankanno1
-
mankanno1
-
Rookie
-
5 inlägg
Blir galen på den här spelaren och att man inte kan hitta svaret på ett ställe
utan måste surfa runt på 10 olika forum.
Nu ska jag föra över filer från datorn till spelare som ju har USB slave.
Stoppar i sladden i spelaren och i datorn och sätter på spelaren.
Borde inte windows se att det finns en ny maskinvara?
Har jag fel på kontakten i spelaren?
Har installerat ext2fsd och även provat med ext2IFS men hittar man inte disken från början så
spelar det väl ingen roll.
Hur gör man annars för att föra över via nätverket?
Får inte det att funka heller.
Kanske är skit bakom spakarna...
Snälla Hjälp.
//Martin
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|