Bra att veta inför nästa uppdatering.
En fråga till, måste någon speciell ruta vara i klickad i iTunes för att infon från AptBackup ska följa med?
Tacksam för svar!
40 relaterade trådar
Postad 25 november 2008 - 15:51 Bra att veta inför nästa uppdatering. En fråga till, måste någon speciell ruta vara i klickad i iTunes för att infon från AptBackup ska följa med? Tacksam för svar! Postad 25 november 2008 - 16:58
När du har kört AptBackup på din iPhone så skapas en fil i telefonen som per automatik förs över till din dator när du synkar. Denna filen förs sedan tillbaka efter din jailbreak, återställning och åter synkronisering. Då installerar du först AptBackup från Cydia och den hämtar upp denna filen från telefonen och därefter installerar den de applikationer som filen hade noterat. Tiden detta tar beror ju givetvis på hur många applikationer som ska hämtas igen från Cydia men jag har en hel del och det tog väl ca 10-15 minuter på WiFi. Postad 25 november 2008 - 18:06 Postad 25 november 2008 - 18:18 Ok, tack för svaret. Det som tog nån sekund för mig var när jag körde backup i AptBackup, kan det stämma att det tar så kort tid för iPhone att skapa denna fil? Postad 25 november 2008 - 18:30 Postad 25 november 2008 - 18:35 Postad 25 november 2008 - 19:00 Du har inte lagt märket till att minhembio drivs av prisjakt? försök håll dig inom trådarnas ramar:) Postad 25 november 2008 - 20:06
Sorry... tänkte på 1:st gen iPod! Over and out! Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 25 november 2008 - 22:42. Postad 26 november 2008 - 08:09
Helt korrekt, det går alltid väldigt fort oavsett om man har få program eller många. Det är bara en indexering som genomförs och det går snabbt. Postad 26 november 2008 - 08:18 Jag satt igår och beklagade mina SE lurar (inte de bästa, men bra) att sladden hade pajat. jag fick för mig att jag såg nån på youtube som hade bytt ut lurarna, så jag testade. Jag tog mina orginal iphone lurar som jag grävde upp ur lådan i ett skåp (blåste av damet) sen tog jag mina SE lurar och bröt loss plastlocket på de båda. sen lödde jag bort lurarna och bytte ut de:) Nu slipper jag ha en dålig addapter som är stor och klumpig, nu sitter micken på sladden direkt:) FINT VA? ![]() Bifogad fil(er)Redigerat av Wiberg_D, 26 november 2008 - 08:23. Postad 26 november 2008 - 14:55 Tackar! Trodde de va nå knas när det tog så kort tid. Postad 26 november 2008 - 15:12 vet någon om det finns? och sen har jag försökt hitta en 1 gen men jag kan inte hitta den på någon seriös sida till ett bra pris. någon som vet något? Redigerat av nachos, 26 november 2008 - 15:28. Postad 26 november 2008 - 19:45
jag hade gjort en backup, trodde jag, är det inte bara att klicka på backup så gör den så? för nu när jag har fixat med 2.2 och tog hem aptbackup så står det att man kan bara göra restore om man gjort en backup innan , det var det sista jag gjorde innan uppdateringen, det och sen en synkning i datorn sen uppdat.. lite grinig nu. Postad 26 november 2008 - 21:28
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Har du innan uppdatering kört AptBackup och tryckt på "Backup" för att sedan synka med iTunes och låta den göra en säkerhetskopia så kan du riskfritt uppdatera till 2.2 sedan. När du väl har uppdaterat och jailbreakat igen så synkar du så att den indexerade filen åker tillbaka i telefonen igen, därefter installerar du AptBackup och startar programmet för att köra tillbaka alla dina tidigare Cydia-nerladdade program igen. Postad 27 november 2008 - 16:12
japp, precis så gjorde jag , men får bara ett felmess från apt.. kan lika bra fråga här också. finns det något program som man kan fjärrstyra sin dator med, jag har tex en del prog som jag laddar hem musik med, skulle vilja styra det från iphone om jag inte är hemma Postad 27 november 2008 - 16:34 På din andra fråga har du fått svar i den andra tråden, det finns bl a RDP och VNC i AppStore. Postad 28 november 2008 - 09:39 Postad 01 december 2008 - 15:06 jag vill ha wifi toggle, men kan inte ladda hem det, får fel mess om att det är fel på filen. finns det annat prog istället som är lika smidigt. Postad 01 december 2008 - 16:59
Vad är WiFi-toggle? Bara att enkelt kunna sätta på och stänga av WiFi? Isåfall rekommenderar jag dig att använda SBSettings för BossPrefs istället, supersmidigt! Det är bara att swipa fingret över statusraden (Den med operatörslogo, staplar, klocka etc) så trillar det ner en meny där man kan sätta av och på massor av saker som t ex WiFI, 3G, Blåtand etc. Postad 01 december 2008 - 19:21
Aha, låter kanon bra, jag tar hem det direkt. Postad 01 december 2008 - 19:58
WORD! Tycker helt klart det är ett av de bästa programmen i Cydia! Det är så schysst att kunna ändra ljusstyrkan när man ser en film utan att behöva gå ur filmen och in i inställningar! Postad 04 december 2008 - 20:36 funtar på att skaffa en iPhone 3g eller en Xperia. Men lutar åt Iphonen tackvare telias abonnemang som inkluderar surf till ett överkommligt, om än ganska högt pris ![]() Men min fråga till er innan jag kan bestämma mig är: Om jag köper en Iphone idag, kan jag då jailbreaka den? Är det någorlunda enkelt/riskfritt? Försvinner garantin? Och går det att uppgradera till nya uppdatteringar efter att man gjort det? TACK! ![]() Postad 05 december 2008 - 01:53
hej bobbe, gissar att telefonerna som finns i butik idag har firmware 2.1 och det är inga problem att jailbrejka det..om det levereras med 2.2 måste man se upp lite vid jailbreaket så att man inte får det nya basbandet pålagt (detta om intresse finns att låsa upp telefonen, aka byta operatör) strunt i det så länge vid jailbreak så försvinner garantin ...och det kan givetvis ställa till problem om telefonen dör eller inte på nått sätt kan få igång den...däremot om tex mikrofonen ballar ur och du vill skicka in för Fet Telias syning (utlagt på 3:e part) den så återställer du telefonen till ursprungsskick (restore)...Det går då inte att se att den varit jailbrejkad (om man får tro experterna) det går absolut att uppdatera till nya firmwares med en jailbrejkad iphone..nu är det ju ingen som vet hur det kommer att bli efter 2.2 men hackergrgrabbarna är ju rätt hyfsade..man tar det lugnt helt enkelt vid ny firmware och låter tokpöbeln göra misstagen ![]() risk (med jb) ingår alltid vid sådana här procedurer, behöver ju inte vara att man själv gör fel, utan nånting kan skita sig med datorn du använder...jag har själv inte upplevt några problem alls, har gjort det 5 gånger nu med quickpwn..det finns en hel del skräckhistorier om man läser på diverse forum, men jag undrar om det inte är en del av dom som är pure mactalibans som vill skrämma upp folk. själva ingreppet är väldigt enkelt, lite nervös första gången innan den bootade upp var jag nog iofs..och det finns fina guider (länkar i början av denna tråd) dom skall du läsa igenom både 1 och 2 gånger.. mitt råd är iallafall att avvaktar en tid innan du jailbrejkar så att du blir kompis med iphonen och vet hur den funkar och när du eventuellt blir galen på tokapple för att det är på ett speciellt sätt så jailbrejkar du...själv blev jag vansinning på stavningskontrollen och kamera ljudet, uppladdningen av bilder mm men det absolut viktigaste är om du har tänkt att använda 3g:n att befinna dig den mesta av tiden på områden med STARK mottagning då iphonen suger på den punkten. Redigerat av fastball, 05 december 2008 - 02:01. Postad 05 december 2008 - 14:13
Jag gillar Sony Ericssons mobiler... men efter att ha jämfört iPhone med Xperia är jag glad att det blev en iPhone. Visst i Xperian kan du använda i stort sett vilket PC-program som helst. Men jag tycker att nackdelarna är desto fler. Gränssnittet och framförallt den stora skärmen är två saker som gör att jag älskar min iPhone. Dessutom känns den smidigare att klämma ner i fickan då den är tunnare och mer... ja strömlinjeformad! ![]() Postad 05 december 2008 - 15:54 Som det ser ut nu så lutar det verkligen åt Iphonen, så jag antar att jag kommer bli lite utav en stammis på detta forum närmaste tiden. Ser ut som jag kommer skaffa en mot slutet utav månaden. Tack ni båda för era svar, som sagt uppskattas det! ![]() // Bobban Postad 05 december 2008 - 16:27
Kul, du är välkommen i familjen ![]() Tänk bara på en sak, sök i tråden efter svar på dina frågor innan du postar nya inlägg då det finns massor av info här redan ![]() Postad 07 december 2008 - 11:30 Har 2G versionen från USA alltså. När Quickpwn först kom ut så man kunda uppdatera från 1.x.x version till 2.0 gjorde jag det. Nu tänkte jag installera så jag får 2.2 för jag tycker 2.0 är lite segt. Jag uppdaterade senast från 1.1.3 till 2.0 med hjälp av quickpwn alltså. Jag följde följande guide: http://www.iclarifie...x.php?enid=1880 Men när jag kör shift+restore i iTunes för att välja filen ( iPhone1,1_2.2_5G77_Restore.ipsw ) så får jag unknown error. Jag uppdaterade itunes innan och har just nu 8.0.2.20 det jag är rädd för är att det har kommit ytteligare en version sen guiden släpptes. Och att det är därför jag får unknown error. En kompis skulle och köra update från 1.1.3 till 2.2 och han fick först också det och det var pga av fel version på iTunes. Några förslag på varför jag inte får restora telefonen? Mvh Postad 11 december 2008 - 19:52 Postad 11 december 2008 - 20:00 http://www.iclarifie...x.php?enid=1880 här e guiden jag använde, tog mig 10 min... kör med nyaste itunes å det absolut viktigaste är att följa punkt 11 på guiden Redigerat av dj_komodo, 11 december 2008 - 20:05. Postad 20 december 2008 - 16:28 EDIT: har fått till det nu så nu har jag en jailbreakad 2.2. men jag laddade ner ett gamepack från en sida och när jag försöker synka det det itunes så kunde det inte verifieras. hur går man runt det så man kan lägga in? Redigerat av nachos, 20 december 2008 - 18:11. Postad 21 december 2008 - 00:30
Olagligt nedladdade applikationer/spel diskuteras inte på minhembio. Redigerat av shapic, 21 december 2008 - 00:30. Postad 21 december 2008 - 08:59 jailbreaka är väl lika olagligt Postad 21 december 2008 - 11:25
Nä, när du jailbreakar så bryter du bara mot apples licensavtal, medan att ladda ner crackade spel bryter mot upphovsrättslagen. eller? ![]() Postad 21 december 2008 - 14:43
Jailbreak:a är inte olagligt, att ladda ner upphovsrättsskyddade spel däremot är det. Nog om detta. Postad 23 december 2008 - 11:49 Postad 23 december 2008 - 12:37 http://www.idg.se/2....p-din-iphone-3g Postad 23 december 2008 - 22:33 ![]() Men det kan bli ännu bättre om man tipsar någon att handla därifrån - då får både tipsaren och den man tipsat 100kr i rabatt! ![]() Så jag tänkte lite ogenerat försöka fiska någon som ville vara med på den dealen - 100kr är ju ändå 100kr ![]() ![]() Redigerat av ConraDargo, 23 december 2008 - 22:35. Postad 25 december 2008 - 00:25
Tänkte vadå? Postad 25 december 2008 - 17:44 Köpte en MacBook för nån månad sen, och är grymt nöjd! Funderar nu seriöst på att köpa en iPod Touch, men är även sugen på en iPhone. Skillnaden i pris är stor, och ett stort problem är att jag är låst till Tele2 dryga året till.. Kan man med jailbreak köra telefonen med Tele2? Är det dyrt att köra Internet och allt annat som man gör med iPhone i Tele2? Är det säkert med Jailbreak? Älskar tanken på att allting hela tiden skulle vara synkat mellan iPhone/iPod och min MacBook, men lite trist att det bara synkas med iPoden om man har WiFi i närheten. Det går inte att koppla sig någon annan väg? Tack på förhand! Viktor Postad 25 december 2008 - 23:02 Important***: Do not attempt these instructions for the 2.2 iPhone Firmware unless you don't care about a software unlock in the future. Using QuickPwn with the 2.2 iPhone Firmware could reduce your chances of being able to unlock the iPhone 3G. Tacksam för svar. Postad 26 december 2008 - 01:29
Hej Viktor, kan inte annat än hålla med om att combon macbook + iPhone är utomordentlig ![]() Om du får tag på en iPhone 3G som har firmware 2.1 eller lägre (dvs, en som inte har uppdaterats till 2.2) så kan du låsa upp den så att alla operatörer fungerar. Upplåsningsprogrammet släpps på nyårsafton. Jailbreak kommer att krävas för att kunna köra upplåsningen, och enligt mig är det iaf säkert att göra en jailbreak idag. Kolla lite på tele2's data-prislistor så ser du ungefär vad det kostar. Att ha en rörlig data-kostnad är inte att föredra, då det lätt kan skena iväg datamängd. Har för mig att tele2 ganska nyligen började sälja ett data-abonnemang för 29kr/månad där det ingår 30mb och sedan kostar 1kr/mb... Annars så har de säkert också ett fastprisabonnemang för ett par hundralappar..
Om du vill kunna låsa upp din iPhone i framtiden (nyårsafton..) så ska du INTE uppgradera till firmware 2.2 via iTunes. Däremot kan du uppgradera via PwnageTool, men INTE via Quickpwn. Med andra ord, om du är hemskt sugen på att ha fw 2.2 så ska du använda dig av PwnageTool och inget annat, dvs. om du är intresserad av att låsa upp telefonen. Postad 26 december 2008 - 02:56 Måste man då köpa begagnat för att få 2.1 eller lägre? Har för nuvarande Tele2 Snackis, men det kanske inte räcker för att köra 3G Internt med? Postad 26 december 2008 - 23:12 Det kan finnas "gamla" telefoner kvar i Sverige som har fw 2.1. Har ingen aning faktiskt. Men det är nog bara att gå in på en butik och fråga... Har dessvärre ingen koll på Tele2 Snackis.. Det var så lite så! Postad 27 december 2008 - 17:10 fw har väl inget med 2G/3G att göra? Postad 27 december 2008 - 21:17 Postad 27 december 2008 - 21:40
tusen tack fungerade perfekt nu när jag körde update Postad 28 december 2008 - 11:02
Var fanns den då? Vad betalade du för den? Kör du med Telia? Postad 29 december 2008 - 00:37
Firmware handlar inte om 2G respektive 3G. Firmware är helt enkelt den programvara som telefonen har. Däremot innehåller vissa firmwareuppdateringar en del modifikationer som förändrar telefondelen (basbandet). Fw 2.2 är just en sådan. Så om du uppdaterar en iPhone 3G i iTunes till 2.2 så innehåller uppdateringen även en basbandsuppdatering, men om man uppdaterar till 2.2 via PwnageTool så ser PwnageTool till att uppdatera allt som vanligt men UTAN att uppdatera basbandet, vilket då möjliggör att uppdatera till 2.2 OCH låsa upp telefonen. Kort sagt, om du använda dig av en mjukvaruupplåsning så ska du skaffa en telefon som du med all säkerhet vet inte har uppdaterats till fw 2.2 via iTunes. Redigerat av shapic, 29 december 2008 - 00:38. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |