* Officiell Tråd - Nokia N97 *
1176 svar till detta ämne
Postad 01 July 2009 - 07:52
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Vad tror ni om det här "skalet" till N97?
http://www.netonnet.....asp?iid=197745
Samtliga NetOnNet butiker i landet verkar ha den svarta N97 i lager nu!
behövs det ens? sök på youtube så kommer du se när de testar mobilen mot repor och den klarar sig riktigt bra! Dessutom så är baksidan matt så jag har svårt att tänka mig att skyddet sitter bra på baksidan...
Postad 01 July 2009 - 08:43
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Står i färd med att köpa mig min första smartphone. N97 ligger faktiskt bra till... konkurrerar med Touch Pro 2. Har tyvärr inte någon vidare erfarenhet av smartphones, så här kommer några generella frågor. 1. Vilka navigatorprogram finns till Symbian S60 V5 om man vill kunna använda N97 som en vanlig bilnavigator?
Finns även garmin mobile xt till symbian s60 v5. Har det på min 5800 xpm nu, planerar att lägga in det på min n97:a bara komplett får ur tummen ur röven o skickar den svenska... Hur som helst funkar det klockrent som navigator med möjlighet till fartkameror o dylikt.
Postad 01 July 2009 - 08:57
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Idag kom det en mjukvaruuppdatering till Nokia N97 som ska ta hand om en del småbuggar.
Hämtas med Nokia PC Suite.
Postad 01 July 2009 - 09:04
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Som jag förstått så connectar den inte automatiskt till WiFi när den kommer i kontakt med en hotspot eller ett hemmanätverk utan man måste manuellt ansluta varje gång, stämmer det? Det verkar ju helkorkat att behöva göra detta manuellt varje gång man t ex kommer hem och vill använda sitt hemmanät... Det är nästan så att det är en dealbreaker för mig....Ni som testat hur funkar det egentligen? Lasse
Postad 01 July 2009 - 09:39
Unregistereda52b5472
-
Unregistereda52b5472
-
Rookie
-
4 inlägg
Ang autoconnect till wifi...
n95an låg ju inte o sökte wlan hela tiden heller, om man inte valde det. Men då drar den ju massa ström. Men direkt när man kommer hem så väljer man ju sök nätverk o så får man ansluta. T.om mina laptops brukar jag få ansluta manuellt när ja kommer hem efter en dag i ett annat nätverk eftersom man ibland får tvinga datorn till ett nytt nätverk för att hålla det vid liv hela tiden vid halvtaskig mottagning...hur som helst...
står på Frings hemsida (fring.com ?) skype-msn-och alla andra Im program allt-i-etts sida att man kan ha en autoconnect inställning som anslutar till wlan så fort det finns. (fast men baktanken att kunna ringa gratis genom wlan med skype)
Postad 01 July 2009 - 10:26
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Tack för svaret, jag tycker bara att det är onödigt att behöva göra enkla saker manuellt på en telefon för nästan 7000:-
Jag har hittat en inställning där man kan ändra prioriteringsordning på "connections" och om man då lägger WiFi överst och 3G som nummer två ska det tydligen funka.....Blir nog ett köp i alla fall, väntar bara på att få klämma lite på den irl först. Känns den inte 100% Blir det en iPhone igen
Postad 01 July 2009 - 11:13
Richards
-
Richards
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Tack för svaret, jag tycker bara att det är onödigt att behöva göra enkla saker manuellt på en telefon för nästan 7000:-
Jag har hittat en inställning där man kan ändra prioriteringsordning på "connections" och om man då lägger WiFi överst och 3G som nummer två ska det tydligen funka.....Blir nog ett köp i alla fall, väntar bara på att få klämma lite på den irl först. Känns den inte 100% Blir det en iPhone igen 
Intressant, står också i valet mellan iPhone och N97. Berätta gärna om dina intryck efter att du har känt på den irl.
Postad 01 July 2009 - 11:23
Wile
-
Wile
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Angående din fråga om auto connect till Wifi så vet jag inte riktigt om det är detta du söker men det låter väldigt snarlikt: http://mobilzon.se/f...php?f=38&t=2026eller http://mobilzon.se/f...=Psiloc ConnectWile
Postad 01 July 2009 - 12:22
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
När jag skakar min N97a så låter det som något sitter löst i den. när jag sedan skjuter ut tangentbordet o skakar den så låter det inget. Det verkar som något i mekanismen sitter löst när t-bordet inte är utskjutet. har någon annan detta problem?
Postad 01 July 2009 - 14:33
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
När jag skakar min N97a så låter det som något sitter löst i den. när jag sedan skjuter ut tangentbordet o skakar den så låter det inget. Det verkar som något i mekanismen sitter löst när t-bordet inte är utskjutet. har någon annan detta problem?
fick min precis nys o den skramlar också till lite så det är nog som det ska. fett grymt gredigen känn den.. längtar tills dottern sover o man kan börja lek med den!!
Postad 01 July 2009 - 15:00
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
fick min precis nys o den skramlar också till lite så det är nog som det ska. fett grymt gredigen känn den.. längtar tills dottern sover o man kan börja lek med den!!
Kika på mitt inlägg här http://dailymobile.s...pic,8745.0.htmlså ser du vad problemet är. Tydligen så är det folk som inte har detta problem med sin telefon. Min ska bytas ut, inte acceptabelt i min mening.
Postad 01 July 2009 - 16:03
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tydligen så är det folk som inte har detta problem med sin telefon. Min ska bytas ut, inte acceptabelt i min mening.
Har inget skrammel i min lur. (tack o lov) Helt solid känns den med sin tyngd. Gillar den bara mer o mer när man upptäcker saker. Hittade sen lösningen med problemet med autolås när man installerat Mail for Exchange. Ddet var en inställning på Exchangeservern där man fick sätta en flagga "false" på en policy för att slippa lägga in låskod hela tiden.
Postad 01 July 2009 - 18:21
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Nån som uppgraderat via Nokia PS Suite?
Postad 01 July 2009 - 19:09
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Japp!
Postad 01 July 2009 - 19:14
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Japp!
Några förbättringar?
Postad 01 July 2009 - 19:26
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Den verkar snabbare och framförallt funkar bakgrundsbelysningen som det är tänkt. http://dailymobile.s...oming-tomorrow/
Postad 01 July 2009 - 22:29
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Den verkar snabbare och framförallt funkar bakgrundsbelysningen som det är tänkt.
http://dailymobile.s...oming-tomorrow/
min fungerar ok, vad var det för fel på din innan uppdateringen då?
Postad 02 July 2009 - 04:38
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
min fungerar ok, vad var det för fel på din innan uppdateringen då?
Displayen hade slocknat ibland lite random så det verkade som tangentbordet var låst, så istället när jag trodde jag låste upp med tangentbordslåsknappen, låste jag inmatningen.
Postad 02 July 2009 - 09:24
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Displayen hade slocknat ibland lite random så det verkade som tangentbordet var låst, så istället när jag trodde jag låste upp med tangentbordslåsknappen, låste jag inmatningen.
aha.. ja det har jag inte haft några problem med. Jag funderar dock på hur jag ska kunna koppla samtal jag tar emot... använde # för att få ton på min N95.a.. men nu går det ju inte.. *hmmm*
Postad 02 July 2009 - 09:41
eddgge
-
eddgge
-
Användare
-
-
233 inlägg
Jag var och kikade på N97n hos mediamarkt igår. Storleken är helt okej, gillar även deisgnen och formen!
Vad jag hade svårare för var mjukvaran, displayen och hastigheten. Jag är en van Sony Ericsson användare och kände mig inte alls hemma i Nokias tänk, verkar krångligt och segt... är detta något som alla förstagångsanvändare av Nokia upplever?
Gillade inte riktigt displayen, upplösningen är inte alls i klass med vad jag trott... många andra nya mobiler i samma prisklass känns betydligt vassare!
Tycker även att den verkade allmänt långsam och aningen trögtänkt från "klick" till "action".
Postad 02 July 2009 - 10:12
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
aha.. ja det har jag inte haft några problem med.
Jag funderar dock på hur jag ska kunna koppla samtal jag tar emot... använde # för att få ton på min N95.a.. men nu går det ju inte.. *hmmm*
solsting här... o panik med irriterad kund på tråden.. var ju inga problem  Jag var och kikade på N97n hos mediamarkt igår. Storleken är helt okej, gillar även deisgnen och formen!
Vad jag hade svårare för var mjukvaran, displayen och hastigheten. Jag är en van Sony Ericsson användare och kände mig inte alls hemma i Nokias tänk, verkar krångligt och segt... är detta något som alla förstagångsanvändare av Nokia upplever? Gillade inte riktigt displayen, upplösningen är inte alls i klass med vad jag trott... många andra nya mobiler i samma prisklass känns betydligt vassare! Tycker även att den verkade allmänt långsam och aningen trögtänkt från "klick" till "action".
Den är bra mycket snabbare än N95 som jag kört i 2 år.. och bra så mycket bättre display. så jag ger den tummen upp. den enda jag hittils stört mig på är att bakstycket inte är högblankt.
Postad 02 July 2009 - 13:25
Murre R
-
Murre R
-
Användare
-
-
115 inlägg
Beställde min ifrån Katching igårkväll och den skickades idag, återkommer med inputs när jag har den i handen.
Postad 02 July 2009 - 13:28
Smirnoff87
-
Smirnoff87
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Fick min svarta igår 
Har hunnit pilla en del på den, satt in musik och ett par filmer, gick rätt så smärtfritt till!
Använde bara det här OVI programmet som medföljde och letade upp avi. filmerna!
Funkar fint annars också mobilen, vande mig fort med tangentbordet men lite småstörigt bara de här med Å,Ä och Ö men de vänjer man sig med tiden och som någon annan sa så används inte dom bokstäverna sååå värst mycket men men...
Postad 02 July 2009 - 13:47
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag har hunnit vant mig med tangentbordet, men stör mig på en annnan sak ...
När telefonen är låst, angentlåset är på och det ringer skulle jag vilja svar med den gröna knappen, men jag måste låsa upp tangentbordet först med sidoknappen, för att sen svara med antingen grön knapp, eller via touch på displayen.
Har ni andra också det så, eller finns det nånstans man kan ändra den funktionen?
Postad 02 July 2009 - 14:39
Unregistereddacb5a1e
-
Unregistereddacb5a1e
-
Användare
-
-
118 inlägg
Hej om man gemför n97 och sony x1 är den nabbare än win mobile x1? Måste man ha förbannade pek penna?????
Kan man sköta n97 med en hand? Typ när man kör bil ???????????????
MVH
//Atte
Postad 03 July 2009 - 08:55
sm6rrp
-
sm6rrp
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej om man gemför n97 och sony x1 är den nabbare än win mobile x1? Måste man ha förbannade pek penna????? Kan man sköta n97 med en hand? Typ när man kör bil ???????????????
MVH //Atte
Hej jag upplever att den är snabbare än X1an,(har bägge själv), nej jag använder inte pekpenna själv, fungerar alldeles utmärkt utan, inga problem att hantera N97 när man kör bil, men använder oftas bilinstallerad handsfree en parrot 9200 mki till den, men det fungerar bra att använda med en hand också Mvh Sm6rrp Jag har hunnit vant mig med tangentbordet, men stör mig på en annnan sak ... När telefonen är låst, angentlåset är på och det ringer skulle jag vilja svar med den gröna knappen, men jag måste låsa upp tangentbordet först med sidoknappen, för att sen svara med antingen grön knapp, eller via touch på displayen.
Har ni andra också det så, eller finns det nånstans man kan ändra den funktionen?
Jag har det så också, gillar det inte riktigt, men jag har inte haft tid att sätta mej i problemet hur man ska få ordning på det, men jag är säker på att det går att fixa till Mvh Sm6rrp
Postad 03 July 2009 - 10:03
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jag har lyckats grejja till et.. mina widgets kommer inte fram.. står bara "laddar innehåll".. nån som vet hur man fixar det?
Postad 03 July 2009 - 10:09
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jag har lyckats grejja till et.. mina widgets kommer inte fram.. står bara "laddar innehåll".. nån som vet hur man fixar det?
googlat lite o det är tydligen inte ovanligt.. kul bugg... bra jobbat NOKIA... NOT!!!!
Postad 03 July 2009 - 15:08
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Nån här som fick norsk N97 av komplett som fått den utbytt ännu? Börjar så smått ångra mig att jag antog erbjudandet att få den utbytt, verkar ta en fruktansvärd tid för dom att komma till skott o skicka telefonerna... hade förmodligen gått fortare o returnerat telefonen och köpte den var som som helst på nåt annat ställe...
Redigerat av rocky77, 03 July 2009 - 15:10.
Postad 03 July 2009 - 19:09
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Nån här som fick norsk N97 av komplett som fått den utbytt ännu? Börjar så smått ångra mig att jag antog erbjudandet att få den utbytt, verkar ta en fruktansvärd tid för dom att komma till skott o skicka telefonerna... hade förmodligen gått fortare o returnerat telefonen och köpte den var som som helst på nåt annat ställe...
Fick e-post från Komplett idag där det stod att de har skickat den nya telefonen samt emballage så jag kan skicka tillbaka den felaktiga danska. Om posten sköter sitt så borde jag kunna hämta ut den i morgon. //Andreas
Postad 03 July 2009 - 19:17
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Fick precis mail jag också (äntligen). Misstänker att det blir måndag man får den... är ju helg nu...
Postad 04 July 2009 - 10:11
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Misstänker att det blir måndag man får den... är ju helg nu...
Så sant så sant men eftersom jag fortfarande har och får använda min danska N97a så spelar det mindre roll. Visst hade det varit trevligt om jag hade fått rätt telefon innan helgen men man kan inte få allt.
Postad 04 July 2009 - 11:34
sm6rrp
-
sm6rrp
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hur lyckades du fixa till det?
Postad 04 July 2009 - 16:24
Richards
-
Richards
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Intryck av N97 efter två dagars användning.
Kort sammanfattning : Oerhört besviken.
Fick igår låna en vit N97:a av en kompis som fick den i veckan och tyvärr var väldigt missnöjd. Efter två dagars användning kan jag inte göra annat än att hålla med. Första timmarna var den kul men det är sen man börjar märka alla problem.
Intryck:
Bra bygge, känns stabil och slidern funkar bra.
Tangentbordet är rätt ok och man vänjer sig vid att trycka på en specialtangent för att komma åt åäö MEN på det vita tangentbordet kan man inte se texten på tangenterna när det är halvljust. Detta kan vara ett specifikt problem i den vita modellen, den svarta kanske är bättre.
Touchskärmen tycker jag är riktigt dålig, önskar dom hade valt en kapacitiv skärm istället. Den känns ofta alldeles för okänslig och att t.ex. scrolla på en websida med bilder är en pina, sidor med endast text funkar dock hyffsat.
Mjukvaran är oörhört buggig. Out of memory och program som krashar är mycket vanligt.
Webläsaren är riktigt dålig. Långsam och omöjlig att zomma vettigt i.
Mailklienten klarar inte HTML mail.
Ologiskt handhavande då man ibland skall enkelklicka på menyer och ibland dubbelklicka.
Tangentbordslåset "hänger sig". När man trycker på menyknappen säger den bara "lås upp" men det går inte.
Laddningen verkar jättekonstig. Den verkar sluta ladda fast batteriet bara är halvfullt och sätter man i usb kabeln för att ladda är det inte alltid den ens visar att den laddar.
Detta är bara en del av alla problem jag har upplevt och det är första gången jag klassar en telefon som i princip oanvändbar om man använder den till mer än att bara ringa på. Innan N97:an hade jag en N95-1 och en N95-2, därinnan andra Nokia i N-serien. Jag har väntat på release av N97 sedan i december och måste säga att jag är oerhört besviken.
Vill gärma ha synpunkter från andra N97 användare. Har läst en del här i tråden om dom som är typ förälskade i telefonen och det är för mig ofattbart om man har använt den mer än ett par dagar. Den var som sagt spännande först med sen upptäcker man alla problem. Många klagade på buggigt firmware i N95:an när den kom men den var långt bättre än N97:an idag.
Postad 04 July 2009 - 17:41
sm6rrp
-
sm6rrp
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Fick igår låna en vit N97:a av en kompis som fick den i veckan och tyvärr var väldigt missnöjd. Efter två dagars användning kan jag inte göra annat än att hålla med. Första timmarna var den kul men det är sen man börjar märka alla problem.
Intryck:
Tangentbordet är rätt ok och man vänjer sig vid att trycka på en specialtangent för att komma åt åäö MEN på det vita tangentbordet kan man inte se texten på tangenterna när det är halvljust. Detta kan vara ett specifikt problem i den vita modellen, den svarta kanske är bättre.
Touchskärmen tycker jag är riktigt dålig, önskar dom hade valt en kapacitiv skärm istället. Den känns ofta alldeles för okänslig och att t.ex. scrolla på en websida med bilder är en pina, sidor med endast text funkar dock hyffsat.
Mjukvaran är oörhört buggig. Out of memory och program som krashar är mycket vanligt.
Ologiskt handhavande då man ibland skall enkelklicka på menyer och ibland dubbelklicka.
Tangentbordslåset "hänger sig". När man trycker på menyknappen säger den bara "lås upp" men det går inte.
Laddningen verkar jättekonstig. Den verkar sluta ladda fast batteriet bara är halvfullt och sätter man i usb kabeln för att ladda är det inte alltid den ens visar att den laddar.
Detta är bara en del av alla problem jag har upplevt och det är första gången jag klassar en telefon som i princip oanvändbar om man använder den till mer än att bara ringa på. Innan N97:an hade jag en N95-1 och en N95-2, därinnan andra Nokia i N-serien. Jag har väntat på release av N97 sedan i december och måste säga att jag är oerhört besviken.
Vill gärma ha synpunkter från andra N97 användare. Har läst en del här i tråden om dom som är typ förälskade i telefonen och det är för mig ofattbart om man har använt den mer än ett par dagar. Den var som sagt spännande först med sen upptäcker man alla problem. Många klagade på buggigt firmware i N95:an när den kom men den var långt bättre än N97:an idag.
Hej har ingen som helst problem med min, har inte upplevt nåt av det du skriver överhuvudtaget, mail har jag dock inte provat ännu, men jag har haft min telefon över en vecka, utan jag tror att du har haft otur eller din kompis som fått ett måndagsex, det kan man ju råka utför med vilket märke som helst, har du uppdaterat med den nya firmwaren som kommit ut nu?, det kanske fixar din problem mvh Sm6rrp
Postad 04 July 2009 - 21:57
Richards
-
Richards
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Hej har ingen som helst problem med min, har inte upplevt nåt av det du skriver överhuvudtaget, mail har jag dock inte provat ännu, men jag har haft min telefon över en vecka, utan jag tror att du har haft otur eller din kompis som fått ett måndagsex, det kan man ju råka utför med vilket märke som helst, har du uppdaterat med den nya firmwaren som kommit ut nu?, det kanske fixar din problem mvh Sm6rrp
Ja tyvärr så kör jag på senaste firmware. Har testat lite mer nu på kvällen och det blir bara värre. Har du provat kameran ? Jag tog några bilder på dagen idag och när jag nu tittar på dom i telefonen, klickar på bilden och förstorar den så krashar hela applikationen och jag ramlar tillbaka till widget-sidan. Testade även att titta på en kort film som jag spelade in idag och kvaliteten är usel, fokus på bakgrunden och färgerna varierar i nyanser. N95:an spelar in mycket bättre film.
Postad 04 July 2009 - 22:09
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Någon mer som e missnöjd med sin n97? tänkte nämligen köpa en på måndag.
Postad 04 July 2009 - 22:28
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Någon mer som e missnöjd med sin n97? tänkte nämligen köpa en på måndag.
mina widgets fungerar fortfarande inte och supporten kan inte hjälpa till. när man surfar kan browsern helt plötsligt bara stänga ner och det finns ingen "bakåt" knapp" - mycket irriterande. ny firmware nu - tack!!!!
Postad 05 July 2009 - 00:26
Unregistered70548d84
-
Unregistered70548d84
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Intryck:
Hmm, verkar som du har riktiga problem! Själv så har jag väntat på min lur så länge känns det som så när den dök upp i fredags så var den efterlängtad!! Har haft min gamla n95 sedan den kom för drygt två år sedan och har varit grymt nöjd men den, visst fanns den barnsjukdomar på den med, men tycker att nokia löst allt bra. Så till n97, GRYMT nöjd här med, var lite problem med bakgrundsbelysningen men det löste uppgraderingen. Vet inte vad jag ska klaga på, visst händer det att den slöar lite när man trixar och fixar men inget störande, och så vet jag att den bra kommer bli bättre med uppgraderingarna som kommer. Sedan så håller jag med om att den är lite ologisk ibland en tryckning och ibland dubbeltryckning, och de borde de ha löst. Vad gäller mail så kör jag bra webbmail och det funkar utan problem. Slutsats: Över förväntan nöjd! Vi får se vad jag tycker om ett tag men det känns som denna kommer fylla alla mina telefon behov med råge.
Postad 05 July 2009 - 00:58
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Är det nå fler som har problemet med att ena "benet" i mekanismen skramlar när ni skakar på telefonen?
Postad 05 July 2009 - 07:26
sm6rrp
-
sm6rrp
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Ja tyvärr så kör jag på senaste firmware. Har testat lite mer nu på kvällen och det blir bara värre.
Har du provat kameran ? Jag tog några bilder på dagen idag och när jag nu tittar på dom i telefonen, klickar på bilden och förstorar den så krashar hela applikationen och jag ramlar tillbaka till widget-sidan. Testade även att titta på en kort film som jag spelade in idag och kvaliteten är usel, fokus på bakgrunden och färgerna varierar i nyanser. N95:an spelar in mycket bättre film.
Tråkigt att du har sådana problem, jag har testat kameran precis som du har gjort, ingen problem den kraschade inte, jag har inte testat att spela in på den, mitt råd lämna tillbaka den och kräv att få en ny, jag ska testa under dagen att spela in en film med den mvh Sm6rrp
Postad 05 July 2009 - 08:25
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Är det nå fler som har problemet med att ena "benet" i mekanismen skramlar när ni skakar på telefonen?
Ja, det låter lite ifrån min....inget som jag direkt stör mig på, jag måste skaka telefonen för att det ska höras men nog hörs det.
Postad 05 July 2009 - 09:59
Unregistered70548d84
-
Unregistered70548d84
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Någon som har koll på hur man stänger av ALL datatrafik. ska på semester och vill inte drabbas av en rolig överraskning när jag får min räkning.
Postad 05 July 2009 - 10:56
Richards
-
Richards
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Tråkigt att du har sådana problem, jag har testat kameran precis som du har gjort, ingen problem den kraschade inte, jag har inte testat att spela in på den, mitt råd lämna tillbaka den och kräv att få en ny, jag ska testa under dagen att spela in en film med den mvh Sm6rrp
Jag går till butiken imorgon för att få den utbytt så får vi se hur det går. Kan man kräva utbyte eller räcker det att dom erbjuder service ?
Postad 05 July 2009 - 11:39
jonsod76
-
jonsod76
-
Beroende
-
-
1105 inlägg
Som jag förstått det så är ännu inte Quick Office som är förinstallerat på N97 kompatibelt med telefonen?!! Något datum för en lösning på detta verkar inte ha utannonserats heller?
På hemsidan för Quick Office så meddelas man åtminstone ännu att Nokia N97 inte är kompatibel med mjukvaran.
Någon ägare som kan dementera eller bekräfta detta?
Postad 05 July 2009 - 22:41
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Quick office är installerat men det är inte en fullversion så man kan inte redigera några dokument, bara öppna och läsa. Jag har dock inte haft tid att testa det. Det stämmer nog att quick office till n97 inte är riktigt färdigt för jag kan inte logga in från telefonen och hämta fullversionen....
Postad 05 July 2009 - 23:01
Unregistereda52b5472
-
Unregistereda52b5472
-
Rookie
-
4 inlägg
Ang : Citera(Richards @ Jul 4 2009, 17:24 )
Intryck av N97 efter två dagars användning
så håller jag faktiskt med till stora delar. Jag har upplevet en hel del drawbacks som stör mig. Resitiv skärm är faktiskt lite drygt ibland. Det saknas bakåtknapp i browsern..eller jag har inte hittat den. html mail funkar som sagt inte.. vilket gör att jag inte kan öppna 20% av mina mail..
mina vänner klagar över dålig ljudkvalitet, där ljudet kommer fram o tillbaka..?? :S
ibland försvinner hela startskärmen utan klockan...dvs alla widgets. Program bara dör ibland. så man får starta om.
Facebook widgeten suger, chat-funktionen finns inte ens. Vilket är stört eftersom den finns i Iphone som är 2år gammal.. Detta har ja frågat 100 ggr och på alla sidor står det att den ska fungera..
får inte Fring att funka mot facebook heller.
Konverteringen av filmer går sjuuuuuuuuukt långsamt. (400-700mb filer) Fast jag har quad-kärna i datorn och 4 gb ram.
Kommer det någon mer firmware uppgradering snart??
btw... har även fått massa misslyckade uppringsförsök, där det står anslutning misslyckades osv..
använder telenor mitt i göteborg city så vet inte riktigt vad problemet är.
tidigare haft N95-1..
Postad 05 July 2009 - 23:28
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Ang : Citera(Richards @ Jul 4 2009, 17:24 ) Intryck av N97 efter två dagars användning
så håller jag faktiskt med till stora delar. Jag har upplevet en hel del drawbacks som stör mig. Resitiv skärm är faktiskt lite drygt ibland. Det saknas bakåtknapp i browsern..eller jag har inte hittat den. html mail funkar som sagt inte.. vilket gör att jag inte kan öppna 20% av mina mail..
mina vänner klagar över dålig ljudkvalitet, där ljudet kommer fram o tillbaka..?? :S
ibland försvinner hela startskärmen utan klockan...dvs alla widgets. Program bara dör ibland. så man får starta om.
Facebook widgeten suger, chat-funktionen finns inte ens. Vilket är stört eftersom den finns i Iphone som är 2år gammal.. Detta har ja frågat 100 ggr och på alla sidor står det att den ska fungera..
Konverteringen av filmer går sjuuuuuuuuukt långsamt. (400-700mb filer) Fast jag har quad-kärna i datorn och 4 gb ram.
btw... har även fått massa misslyckade uppringsförsök, där det står anslutning misslyckades osv..
tidigare haft N95-1..
Har väl ungefär samma erfarenhet o funderingar som dig.. är grymt besviken.. kommer det inte en ny firmware snart så åker telefonjävlen in i garderoben o N95:an kommer fram igen! dessutom tycker jag kameran är bra mycket sämre än på 95:an..
Postad 06 July 2009 - 11:11
eddgge
-
eddgge
-
Användare
-
-
233 inlägg
Känns som många negativa saker har dygt upp sista dagarna... kanske bäst man väntar ett tag med att köpa en N97.
Postad 06 July 2009 - 15:09
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Ang : Citera(Richards @ Jul 4 2009, 17:24 ) Intryck av N97 efter två dagars användning
tidigare haft N95-1..
Har inte dessa problem. Blir bara mer o mer nöjd ju mer jag upptäcker finesser. För mig funkar mail bra, kör mot mitt företags exchangeserver. De flesta html-mail blir "översatta" till plaintext så jag kan läsa dem verkar det som. Hur det går till vet jag inte men det funkar att läsa, precis om i Outlook. Läser även pdf-bilagor, samt word och excel-dokument utan problem. Ljudet är bra, om inte lite bättre än min förra N95 8 GB. GPS funkar bättre än tidigare, kör Google-maps och Nokia Maps 3.0 Startskärmen försvann för mig med nån gång tills jag upptäckte att om man drar fingret över skärmen från vnäster till höger så försvinner all widges, gör man det igen kommer de tillbaka. Hade problem med att svara när knapplåset var på tills jag upptäckte att man ska dra med fingret från sidan för att svara.... Kör inte facebook, har ingen nytta av det så där kan jag inte uttala mig. Konverterar filmer med Any Video converter i stället... Har inga problem (mer än tidigare) med samtal. Har i.o.f.s. Tele2 som operatör, får dock nedkopplade samtal ibland, men det får vi med fem N82:or, med min gamla N95:a och en 5800 också ibland. det hänger nog på Tele2 och deras eminenta nät... (not) Har ingen hängning, har aldrig behövt starta om. Undrar om det kommit ut lurar med hårdvarufel? Min funkar än så länge bra i vart fall.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|