Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M

1242 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 februari 2009 - 11:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Du behöver en "tv-tuner" för att få tv-bild till att börja med. :) Till den behöver du förstärkare och högtalare för att få ljud.

Postad 23 februari 2009 - 12:23

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Gäller både KRP-A & KRP-M
Från vad jag läst, så tar Pioneer de bästa panelerna och sätter i KRP-serien.
Gissningsiv därav det något högre priset, för M-modellen är ju verkligen den mest sparsamt utrustade panelen men fortfarande den näst dyraste (trots att den både saknar sat-tuner och bara har 2 HDMI :)

Boogieman

Det ska du nog ta med en stor nypa salt. Inte ens signature series "överlever" en kritisk granskning av defekter så det där med individuellt urval är nog en sanning med modifikation. Betyder såklart inte att det för den skull inte lagts ner extra krut på att säkerställa kvalitén hos både hårdvara och mjukvara hos KRP-modellerna.

Redigerat av Wolfy, 23 februari 2009 - 12:24.

Postad 23 februari 2009 - 13:59

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Ang ljud i "M" serien.
Vad jag läst mig till så finns det förstärkare i panelen och högtalarutgångar för tex sidohögtalare.
Så matar man en signal med ljud så går det att få ljud från teven utan att ha separat förstärkare inkopplad.

Dock verkar det skilja mellan ljudförstärkaren i M och A, då A har högre uteffekt och verkar ha mer inställningar tex SRS etc.. Någon som har mer detaljer , som kanske har M modellen ?

Postad 23 februari 2009 - 14:01

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Godmorgon!!

Nån som skulle vilja dra sina intällningar på SPEL på sin Krp?

Tack!

Redigerat av The 4 Rings, 23 februari 2009 - 14:01.

Postad 23 februari 2009 - 15:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Du behöver en "tv-tuner" för att få tv-bild till att börja med. :) Till den behöver du förstärkare och högtalare för att få ljud.

Jag har inte ens digitalbox. Då är det meningslöst att försöka koppla in antennkabeln, eller hur? Den saknar med andra ord en Tv-tuner?

Postad 23 februari 2009 - 16:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Jag har inte ens digitalbox. Då är det meningslöst att försöka koppla in antennkabeln, eller hur? Den saknar med andra ord en Tv-tuner?

Korrekt uppfattat.

Postad 23 februari 2009 - 19:54

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Jag är sugen på den för att man kan memorera inställningarna per källa. Men för att vara en monitor missade de att kunna visa 1920x1080 genom PC-ingången. Underligt att man inte tänkte på dem som gör datoranimerade filmer och vill slippa skala om bilden. Nu är det inte viktigt för mig, men ändå.

Jag är dock fortfarande stark företrädare för att källan slipper gå genom bildkretsarna vilket i mitt tycke ger den bästa bilden. Jag litar inte ett ögonblick på att HDMI ger den bästa bilden. Den bästa bilden är enligt mig opåverkad av bildkretsarnas brusreduction, vilket PC-ingången erbjuder.

Men varför är jag så himla sugen då? :) *Hjäälp*

Problemet med avsaknad av ljudutgångar fixar man lätt med en extern box. Antalet bildinställningsmöjligheter är stor, och ändå är denna monitor billigare än de med inbyggd tuner. De har dessutom färre bildinställningar....!
Troligtvis kommer vi inte få se en så bra monitor på 3-6 år.....

Hur länge vågar man vänta innan man beställer?

Undrar
Robban

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 23 februari 2009 - 19:56.

Postad 24 februari 2009 - 08:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Hur länge vågar man vänta innan man beställer?

Varför vänta ihuvudtaget? ;)
Hade jag idag varit ute efter en 50-tummare hade jag tveklöst valt en 500M.

Men för att vara en monitor missade de att kunna visa 1920x1080 genom PC-ingången

Enl manual kan den ju det?
Ser iofs inte varför man skulle vilja köra VGA till denna, det är ingen konsument-Panna det här. :blink:

Postad 24 februari 2009 - 09:52

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Varför vänta ihuvudtaget? ;)
Hade jag idag varit ute efter en 50-tummare hade jag tveklöst valt en 500M.

Enl manual kan den ju det?
Ser iofs inte varför man skulle vilja köra VGA till denna, det är ingen konsument-Panna det här. :blink:

Varför vänta? Tänk om jag har dåligt med flis då? :)
Kunde jag skita pengar skulle jag beställt den på momangen.

Nä skämt åsido. Jag är väldigt nära att beställa den.

Jag håller på att ladda ner manualen. Jag ska kolla extra noga. När jag tittade i manualen tyckte jag att den gick upp till 1600x1200, men jag kan ha fel.

Som jag skrev innan så litar jag på att inget blir manipulerat genom VGA. Bilden blev bättre på min PV60 genom VGA. Jag blev av med släpningar i bilden. Mycket riktigt visade också kretskortschemat detta. Därför "litar" jag mer på VGA.

Nu när jag tittar på manualen så ser jag att PC stödjer upp till 1920x1080. Du har rätt. Konstigt att de satte upplösningen mitt emellan andra upplösningar som är lägre. Jag trodde att jag skulle hitta 1920x1080 på slutet av tabellen.

Det avgör nästan att jag med all säkerhet kommer att beställa en.

Tack för att du fick mig att titta en extra gång.. :D

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 24 februari 2009 - 09:54.

Postad 24 februari 2009 - 10:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Varför vänta? Tänk om jag har dåligt med flis då? :D

Äsch, nudlar och vatten utan bröd är väl gott?

PV60 ja, konsument-Panna alltså (Näe jag vet inte om det skiljer något speciellt mellan video resp pc inputs på Pio, förutom det uppenbara, tex att man kringgår en colorspace-konvertering (fast du har inge 24Hz via pc vga, eller hur var det?) - men jag tror inte du behöver oroa dig på nån ingång - rätt inställd ska det inte vara några direkta problem) ;)

Lycka till med köpet. :blink:

Redigerat av pacman, 24 februari 2009 - 10:08.

Postad 24 februari 2009 - 10:40

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Äsch, nudlar och vatten utan bröd är väl gott?

PV60 ja, konsument-Panna alltså (Näe jag vet inte om det skiljer något speciellt mellan video resp pc inputs på Pio, förutom det uppenbara, tex att man kringgår en colorspace-konvertering (fast du har inge 24Hz via pc vga, eller hur var det?) - men jag tror inte du behöver oroa dig på nån ingång - rätt inställd ska det inte vara några direkta problem) ;)

Lycka till med köpet. :blink:

Tack pacman!
Känns stressande när man inte vet om det finns något kvar att beställa. :D

Postad 24 februari 2009 - 16:32

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Skulle nan kunna va snäll o kolla om panelen är lös pa sidorna pa eran Krp? Min är det,om inte era är det sa maste jag ringa MM :)

Postad 24 februari 2009 - 21:27

virre
  • virre
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Skulle nan kunna va snäll o kolla om panelen är lös pa sidorna pa eran Krp? Min är det,om inte era är det sa maste jag ringa MM :)

Hur menar du lös?

Postad 24 februari 2009 - 22:47

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Om jag tar tag i högra övre hörnet eller högra nere så glappar det om man vickar lite,men inte på vänstra?

Postad 24 februari 2009 - 22:54

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Det ska du nog ta med en stor nypa salt. Inte ens signature series "överlever" en kritisk granskning av defekter så det där med individuellt urval är nog en sanning med modifikation. Betyder såklart inte att det för den skull inte lagts ner extra krut på att säkerställa kvalitén hos både hårdvara och mjukvara hos KRP-modellerna.

Bara för att de plockar de bästa panelerna efter burn-in, behöver ju inte innebära att de är felfria :)
Har läst att många hade problem med döda pixlar på AVforums på KRP-serien (så ja råder ingen att börja leta oavsett panel) och alla paneler verkar lida av en något svagt upplöst gråskala (tex jmf Panna) om man får tro de mest kritiska på AVForums.

Ang att de skulle ta de "bästa panelerna" var det något jag läst (på AVForums KRP-M tråd vill jag minnas) av någon guru i tråden som sammanställde lite skillnader.
Sen såg jag på AVForums video på Youtube från deras gathering, när säljarna förklarade att den lugnare bilden troligen kommit från att de bytt en del IC's i panelen som gett en positiv effekt.

Sen att man inte kan ta allt för givet som sägs är en annan femma (särskilt inte från säljare :) ).

Mvh
Boogieman

Postad 25 februari 2009 - 09:48

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Igår upplevde jag en sak,när jag kollat färdigt på The Pefect Storm på Blu Ray så tyckte jag att det va skuggor efter vågorna när jag stängt av filmen,när bilden va helt svart.Samma sak när jag spelade Cod4,när den vita texten kommer upp i början så stanna den kvar nån sekund/er,Synvilla?? Pioneer ska väl vara rätt resistent mot Ghosting? :rolleyes:

Postad 25 februari 2009 - 13:36

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Pioneer ska väl vara rätt resistent mot Ghosting? :rolleyes:

Pioneer är ingen gudabenådad TV som vissa märkes ******s antyder vara.

Så visst lider den av ghosting och den lider av många andra fel som inte ******sen kan se men som jag gärna kan lista upp i denna tråd för de som vill.

Postad 25 februari 2009 - 14:00

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Så visst lider den av ghosting och den lider av många andra fel som inte ******sen kan se men som jag gärna kan lista upp i denna tråd för de som vill.

Fullständig nonsens, vem har beskrivit Pioneer som en gudabenådad TV? Var så god, lista alla fel som Pioneer lider av (du inser väl att ghosting för plasma inte är ett fel utan helt normalt och att Pioneer i det avssendet är bäst av alla just nu).

Märkeshatare som du, som inte inser skillnaden mellan att vara bäst och att vara perfekt, är minst lika irriterade som sk f-boys. :rolleyes:

Postad 25 februari 2009 - 14:05

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Är det ingen som kan känna om panelen är lös? :rolleyes:

Postad 25 februari 2009 - 14:06

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Fullständig nonsens, vem har beskrivit Pioneer som en gudabenådad TV? Var så god, lista alla fel som Pioneer lider av (du inser väl att ghosting för plasma inte är ett fel utan helt normalt och att Pioneer i det avssendet är bäst av alla just nu).

Märkeshatare som du, som inte inser skillnaden mellan att vara bäst och att vara perfekt, är minst lika irriterade som sk f-boys. :rolleyes:

Jag är ingen märkeshatare men när såna som du förstör märken genom nästan en religiös tro kring märket så går det för långt.

Alla brister med plasma idag är inget fel enligt dig, det är ett lätt sätt att kringå problematiken.

Du är långt från expert utan bara en vanlig konsument som tror sig stå över alla andra för att du köpt en Pioneer.

Av denna anledning är jag nästan glad de lägger ner tillverkningen.

Postad 25 februari 2009 - 14:27

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Jag är ingen märkeshatare men när såna som du förstör märken genom nästan en religiös tro kring märket så går det för långt.

Alla brister med plasma idag är inget fel enligt dig, det är ett lätt sätt att kringå problematiken.

Du är långt från expert utan bara en vanlig konsument som tror sig stå över alla andra för att du köpt en Pioneer.

Av denna anledning är jag nästan glad de lägger ner tillverkningen.

Som jag antog, fortsatt nonsens istället för att komma med något baserat på kunskap. Om du ska kalla andra för f-boys så får du väl ha lite på fötterna för att göra det, annars är du ytterliggare en som ogillar Pioneer bara för att det är Pioneer och din sista mening säger väl det mesta om din motivation.

Jag kan lista en fantasi-TV och ange alla brister som finns idag som fel, men då är det inte baserat på kunskap utan på fantasier och om du tror att någon teknik finns utan brister så har du en övertro på teknik som är ny, bara för att den är ny och inget annat.

Har varken påstått att jag är en expert och sannerligen aldrig påstått att det inte finns brister med plasma generellt och Pioneer specifikt, men brister och rena felaktigheter är en stor skillnad. Jag baserar inte det jag skriver på religiös tro som du beskriver det utan på kunskap där jag lagt ner massor av tid att läsa mig till hur tekniken verkligen fungerar samt själv pratiskt undersökt hur det fungerar.

Du erbjöd dig att ange fel, var så god, lista de fel som Pioneer uppvisar, jag lär mig gärna något nytt.

Postad 25 februari 2009 - 14:35

ellerström
  • ellerström
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Självklart har Pioneers tv apparater brister, ingen bildvisare är perfekt. dock så måste jag inflika att jag, och många andra med mig, anser att pioneers tv:s är de bästa bildvisarna som finns idag. detta efter att ha vägt för- och nackdelar hos de olika apparater jag tittat på och därmed kunnat dra slutsatsen att pioneer är rätt tv för mig. detta eftersom den levererar den bästa upplevelsen (bilden) utifrån mina kriterier (korrekthet, djup, svärta etc).

om det kommer en tv som slår denna på fingrarna om något år så är jag nog inte sen att byta. vad det står på den spelar ingen roll för mig, bara den inte ser ut som skräp...

Postad 25 februari 2009 - 17:20

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
För er som är intresserade av 500M kan jag meddela att det inte verkar finnas några på lager hos pioneer och att nästa leverans verkar vara april/maj (mest troligt maj) ... Hörde jag från mer än en handlare idag, bara FYI...

Postad 25 februari 2009 - 21:06

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

För er som är intresserade av 500M kan jag meddela att det inte verkar finnas några på lager hos pioneer och att nästa leverans verkar vara april/maj (mest troligt maj) ... Hörde jag från mer än en handlare idag, bara FYI...

Har jag tur får jag min i Mars. Jag blev så skitnödig när jag läste att Pioneer lägger ner att jag var tvungen och få tag i en. Dessutom kan jag inte längre köra filmer på min 1024x1068-Panna längre. Jo jag kan köra filmer, men inte full-HD.

Vem tar över absolut-svärta teknologin tror ni? Nu när LCD har sina LED-lampor som kan stängas helt, finns det någon chans att svensson bryr sig om att plasma "nästan" hade teknologin i sin hand?

Postad 25 februari 2009 - 22:01

skane
  • skane
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Har jag tur får jag min i Mars. Jag blev så skitnödig när jag läste att Pioneer lägger ner att jag var tvungen och få tag i en. Dessutom kan jag inte längre köra filmer på min 1024x1068-Panna längre. Jo jag kan köra filmer, men inte full-HD.

Vem tar över absolut-svärta teknologin tror ni? Nu när LCD har sina LED-lampor som kan stängas helt, finns det någon chans att svensson bryr sig om att plasma "nästan" hade teknologin i sin hand?

Lg ;)

Postad 26 februari 2009 - 10:14

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

LED-lampor är bara en workaround för att försöka närma sig det som plasmatekniken gör ordentligt från början, dvs låta varje pixel vara en individuell ljuskälla. Eftersom en LED är bra mycket fetare än en pixel så är denna bakgrundsbelysta workaround mycket sämre än "the real deal". Alla som sett en LED-LCD vet att det blir konstiga halo-effekter runt objekt, och att det bara är när skärmen är helt tom som svärtan är total. Jag gissar på en stagnation i utveckling av LCD på detta område, förutsättningarna finns helt enkelt inte att göra det speciellt mycket bättre.

Skulle gissa på i alla fall 2-3 år innan Panasonic är ikapp Pioneer. Å andra sidan så hade Panasonic bättre svärta än Pioneer fram till för två år sedan när G8 kom, så man vet aldrig.

Vad Svensson kommer att välja är däremot en annan sak, skulle inte bli förvånad om den sämsta tekniken vinner.

Postad 26 februari 2009 - 10:44

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Vilka fötter passar 500M, är det samma som till 5090?

Postad 26 februari 2009 - 12:14

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

LED-lampor är bara en workaround för att försöka närma sig det som plasmatekniken gör ordentligt från början, dvs låta varje pixel vara en individuell ljuskälla. Eftersom en LED är bra mycket fetare än en pixel så är denna bakgrundsbelysta workaround mycket sämre än "the real deal". Alla som sett en LED-LCD vet att det blir konstiga halo-effekter runt objekt, och att det bara är när skärmen är helt tom som svärtan är total. Jag gissar på en stagnation i utveckling av LCD på detta område, förutsättningarna finns helt enkelt inte att göra det speciellt mycket bättre.

Nja, det är nog att måla med en alltför grov pensel. LED kan göras väldigt små och med färgfilter istället för RGB LED så kan det bli mycket billigare, inte olikt vit OLED med färgfilter istället för RGB OLED. Går nog inte att avfärda någon teknik som fullt utvecklad i dagsläget. Plasma, LCD, OLED, SED, etc har alla stort utrymme till att utvecklas och de har alla sina brister att överkomma.

Håller dock med dig om att teknik som skickar ut ljus på per-pixel basis har direkta fördelar när det gäller rörlig bild.

Postad 26 februari 2009 - 12:38

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Ingen? ;)

Postad 26 februari 2009 - 13:40

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Nja, det är nog att måla med en alltför grov pensel. LED kan göras väldigt små och med färgfilter istället för RGB LED så kan det bli mycket billigare, inte olikt vit OLED med färgfilter istället för RGB OLED. Går nog inte att avfärda någon teknik som fullt utvecklad i dagsläget.

Det lär dröja innan LED blir såpass små och billiga att de kan användas på en per-pixel-basis i en högupplöst skärm i praktiken, men visst, utvecklingen går framåt även där.

Plasma, LCD, OLED, SED, etc har alla stort utrymme till att utvecklas och de har alla sina brister att överkomma.

Ja, ingen teknik är perfekt. Men vissa tekniker är bättre än andra. :lol:

SED har ju inte kommit ur luftslotts-stadiet än, så den får vi nog vänta på.

Postad 26 februari 2009 - 19:47

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Det lär dröja innan LED blir såpass små och billiga att de kan användas på en per-pixel-basis i en högupplöst skärm i praktiken, men visst, utvecklingen går framåt även där.

Det behövs inte 1 LED per pixel för att det ska bli så pass bra att man inte märker av den lägre upplösningen hos bakgrundsbelysningen, det är redan visat med kostsamma prototyper som så småningom kommer att bli marknadsmässiga.

Det jag ville ha sagt är att LED LCD inte på långt när visat hur bra den kan bli ännu, sen återstår det ju att se om de blir tillräckligt bra och tillräckligt billiga för att överleva en marknad som inte efterfrågar kvalité annat än om den är billig.

Ja, ingen teknik är perfekt. Men vissa tekniker är bättre än andra. :lol:

SED har ju inte kommit ur luftslotts-stadiet än, så den får vi nog vänta på.

Absolut och jag väljer Pioneer plasma idag för att den är bäst sett till helheten.

SED tog jag bara med i listan, fullt medveten om dess historik med inte mycket mer än proof of concept. Med rådande ekonomi lär det dröja innan det investeras stort i ny teknik för konsumentdisplayer. :rolleyes:

Redigerat av Wolfy, 26 februari 2009 - 19:48.

Postad 27 februari 2009 - 00:00

Kind of Blue
  • Kind of Blue
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Vilka fötter passar 500M, är det samma som till 5090?

Jag har likadan fot till min KRP-500A som jag hade till min förra 5090H, KRP-TS02. Den är fast, går inte att vrida. Men det har sagts mig att den vridbara , ovala (och imt snyggare) foten inte passar modellerna emellan. Varför det nu skulle vara så.

Postad 27 februari 2009 - 00:14

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Likvid tycker min KRP-600A är för ljus-svag jag undrar vem utav oss som lider mest...?

Postad 27 februari 2009 - 01:16

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Likvid tycker min KRP-600A är för ljus-svag jag undrar vem utav oss som lider mest...?

En plasma kan vara hur ljusstark som helst. Sätt den på "dynamisk", dra upp kontrasten till max så blir det tyst... :)

Postad 27 februari 2009 - 19:56

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Är det nån som spelat Killzone2 på sin Krp? Oj kanske "lite" Offtopic...

Postad 01 mars 2009 - 17:56

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått hem min nya KRP-600A, jag och polaren satte upp den på väggen idag. Har inte hunnit testa så mycket ännu men är jäkligt nöjd med vad jag hittils sett. På blu-ray är bilden helt underbar, men även vanliga dvd filmer ser jätte bra ut, min nya DV-LX50 är jag oxå super nöjd med :P

Ska försöka lägga upp lite bilder ikväll eller nästa vecka....

Postad 01 mars 2009 - 18:36

TobbeT
  • TobbeT
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen fått hem min nya KRP-600A, jag och polaren satte upp den på väggen idag. Har inte hunnit testa så mycket ännu men är jäkligt nöjd med vad jag hittils sett. På blu-ray är bilden helt underbar, men även vanliga dvd filmer ser jätte bra ut, min nya DV-LX50 är jag oxå super nöjd med :P

Ska försöka lägga upp lite bilder ikväll eller nästa vecka....

Ska bli intressant att se:)!

Postad 01 mars 2009 - 19:51

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Två frågor till alla KRP-500A ägare:

1) Finns det en IR öga på skärmen, eller bara på mediaboxen?
2) Hur lång är kabeln till mediaboxen?

Jag hade tänkt mig en KRP-500M men det är slut hos Pio Sverige, så jag undersöker möjligheten att gömma mediaboxen (annars blir det en 5090H för mig).

Postad 01 mars 2009 - 20:43

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Hej hyslopc..

1) Det finns en Fjärrkontroll sensor på höger sida nedre hörn.
2) Systemkabeln för anslutningen mellan TV:n och mediareceivern är cirka 3 meter lång.

mvh
Roger

Postad 01 mars 2009 - 20:51

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Det finns en Fjärrkontroll sensor på höger sida nedre hörn.

Tack! Så om man gömmer mediaboxen helt och hållet, fungerar alltså fjärran utan problem?

Postad 01 mars 2009 - 22:18

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1 158 inlägg
  • 0
Jag täckte över min mediabox med en tjocktröja plus en skiva för inga problem att styra tv...
Jag har en KRP- 600A.

mvh
Roger

Redigerat av cobra-427, 01 mars 2009 - 22:19.

Postad 01 mars 2009 - 23:57

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

EVEN WORSE!

Svaret från pioneer (via min lev på förfrågan av mig) fick följande svar på följande frågor ang KRP-M:
- När kan den levereras?
- Ser ut som JULI
- Kan de garantera att man får en KRP-M i Juli då?
- Vi kan tyvärr inte garantera att vi kan täcka upp restorder, vi har dessvärre inget svar på det idag.
KRP-500A finns för omgående leverans.

Så vågar man vänta till juli, för att kanske bli ståendes helt utan en G9?
Eller man kanske skall se det som, jag kan vänta till Juli, dyker något bättre upp till dess så avbokar jar G9 (inte troligt dock).

Varför skall just modellen man är ute efter ta slut :blush:
För visst är det bara M-modellen man har olika uppsättning bildinställningar, beroende på inkommande signal (även om man är på samma inång t.ex. HDMI1) eller det funkar även på KRP-A?

Sakll köra allt vi receiver men har inte bestämt om skalning av bild kommer göras i receiver eller Pion. Beror lite på vilket försteg det blir o möjligheterna i det (just nu ser det ut som Marantz 8003 och där blir det nog passthrough).

Mvh
Boogieman

Redigerat av bigbadboogie, 01 mars 2009 - 23:57.

Postad 02 mars 2009 - 07:47

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Jag täckte över min mediabox med en tjocktröja plus en skiva för inga problem att styra tv...
Jag har en KRP- 600A.

Tackar!!!

Postad 02 mars 2009 - 22:52

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Har lagt upp en bild på min KRP-600A nu, men tog bilden med mobiltelefonen så kvaliten är ju inte direkt 100. Ska låna hem en digitalkamera imorrn, så förhoppningsvis återkommer jag med massa bilder snarast :)

Redigerat av Zero, 05 mars 2009 - 11:23.

Postad 03 mars 2009 - 18:56

Mr_grey
  • Mr_grey
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har ett litet dilemma nu....har fått ett bra pris på KRP-500A om jag slår till nu, men kan inte bestämma mig för om jag skall köpa tv:n eller inte. Det jag främst är rädd för är att den skall dominera för mycket i rummet, då det är ganska litet. Är det någon som haft liknande funderingar? Det hjälper ju visserligen att den är så slimmad vid väggmontering, men det känns ändå som att det är stor risk att det känns "brackigt" och närmast töntigt. Avståndet till tv:n kan bli så lite som 2,5 m vilket också känns lite i minsta laget.

Problem två är att jag inte kan sätta upp den på väggen nu, vilket jag antar förhindrar att jag kan använda den öht, (innan jag skruvat upp den). Eller finns det någon möjlighet att ha den stående i frigoliten ett par veckor och använda den så?

Postad 03 mars 2009 - 22:04

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Nu är jag med i KRP klubben - hämtade en KRP-500A idag. Har egentligen ingen behov av mediaboxen med KRP-500M finns inte att köpa just nu...

Postad 04 mars 2009 - 07:16

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Har ett litet dilemma nu....har fått ett bra pris på KRP-500A om jag slår till nu, men kan inte bestämma mig för om jag skall köpa tv:n eller inte. Det jag främst är rädd för är att den skall dominera för mycket i rummet, då det är ganska litet. Är det någon som haft liknande funderingar? Det hjälper ju visserligen att den är så slimmad vid väggmontering, men det känns ändå som att det är stor risk att det känns "brackigt" och närmast töntigt. Avståndet till tv:n kan bli så lite som 2,5 m vilket också känns lite i minsta laget.

Problem två är att jag inte kan sätta upp den på väggen nu, vilket jag antar förhindrar att jag kan använda den öht, (innan jag skruvat upp den). Eller finns det någon möjlighet att ha den stående i frigoliten ett par veckor och använda den så?

Lite vanskligt att ha den stående i frigoliten.
Avståndet på 2.5 meter är inget problem när du kör full-HD.
Känns tv:n brackig och töntig får du byta kompisar. Du kommer snabbt vänja dig att Pioneer, till skillnad mot andra tillverkare, inte bryr sig om att ha en massa "lull-lull" i formgivningen. Hade de haft mattsvart chassi hade det enligt mig varit en fullträff.

Jag kan nästan lova dig att femtio tum kommer kännas normalt inom ett år.

Postad 04 mars 2009 - 09:10

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Avståndet på 2.5 meter är inget problem när du kör full-HD.

Håller med - Blu-Ray eller HDTV är klockren på en 50" Kuro, oavsett hur nära man sitter. Däremot om man kollar på vanlig SDTV, kan det se rätt dålig ut 2.5m ifrån, beroende på program. Vissa (nyare) SD program ser rätt bra ut, men andra ser helt förfärliga ut på en 50-tummare om man sitter nära. Sen beror det hela på vilken typ av människa man är. Mina barn kan inte ens se skillnaden mellan HD och SD, enligt de själva.

Postad 04 mars 2009 - 09:23

Mr_grey
  • Mr_grey
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tack för inputen. Tror nog att avtåndet på 2,5 m funkar bra för det mesta, och själva designen på KRP-skärmarna har jag ingenting emot, gillar det stilrena minimalistiska. Är som sagt mest rädd att 50 tum skall bli lite "too much" och ganska fult i ett litet rum. Får fundera på det där med att byta kompisar!

Postad 04 mars 2009 - 15:00

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Så nu har jag lagt upp lite bättre bilder, kunde äntligen låna hem en riktig digitalkamera, så titta in och säg vad ni tycker....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.