http://www.alphadxd....a...00&start=64
Aja, det var kul så länge det varade...
Redigerat av Ponisch, 29 April 2009 - 20:43.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Spekulationer om Sonys kommande fotoprodukter
Startad av
Unregistered31768
, Dec 25 2008 17:21
1481 svar till detta ämne
Postad 29 April 2009 - 20:43
Fejk!!
http://www.alphadxd....a...00&start=64 Aja, det var kul så länge det varade... Redigerat av Ponisch, 29 April 2009 - 20:43. Postad 29 April 2009 - 20:47
Hade han nöjt sig med f/2.0 och satt vikten till ~2.8kg så hade det kanske gått bättre.
Postad 29 April 2009 - 20:48
Plus lidt tidligt at have flyers for et objektiv der skulle komme i 2011
Postad 29 April 2009 - 21:31
Synd att det var fejk.
Postad 03 May 2009 - 10:21
Ifall någon har missat det så finns en A330 med på Sony UK's support sida.
Enligt tryggve på dyxum (som säger sig ha inside kontakter hos Sony) så skall även en A230, A380, A800 och A1000 vara på ingång. Tydligen hade även någon som frågat de hemlighetsfulla Sony anställda på Roberts Distributors Spring Expo mässan blivit tillsagd att vänta två månader. De var dock allt de sa. Det känns ju som att en efterföljare till A700 känns mer relevant i tiden än att ersätta de fortfarande relativt nya instegskamerorna. De tycker jag borde kunna stå sig i alla fall ett halvår till innan ersättare kan vara en bra idé. EDIT: För de som inte orkar klicka sig vidare så tog jag en skärmdump som visar A330, A330L och A330Y:
Sk_rmdump.jpg 33.87K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Explorer45, 03 May 2009 - 10:26. Postad 03 May 2009 - 11:08 Det som är intressant med Sony är att de har råd att ta i så de spricker för att komma in på en marknad. De blir farliga efter stundande generationsskifte av produkter imo. Ska bli intressant att se. Postad 03 May 2009 - 11:15
Jo, Sony har ju lite $$ i omlopp inom firman om man säger så.. Det är väl fördelen med att inte bara tillverka en typ av produkt, om man tappar pengar på en marknad så tjänar man förhoppningsvis in det på en annan och kan ändå fortsätta tills det vänder. Håller helt med om att det skall bli intressant att se hur marknaden kommer att utveckla sig inom dennärmaste framtiden.
Postad 03 May 2009 - 11:36
Min gissning är att om tre år är Sony och Nikon i topp när det gäller marknadsandel.
Postad 03 May 2009 - 11:52
Har faktiskt haft liknande spekulationer. Det brukar ju sluta med att Sony är i toppen när de verkligen beslutar sig för att slå sig in på en marknad och vid det här laget är det nog ingen som inte tror att Sony har ambitioner vad gäller systemkameror..
Postad 03 May 2009 - 17:46
Jo, det gör ju det..
Postad 06 May 2009 - 15:05
Tror där ligger en poäng... Postad 06 May 2009 - 18:15
Om en a1000 stundar lär det nog handla om en riktig proffskamera. De var väl noga med att inte kalla a900 för "proffskamera" har jag för mig?
Postad 06 May 2009 - 18:29 Som Supernaut77 säger så är detta inte en uppföljare på A900 utan snarare en kamera som kommer vara mer riktad mot proffssegmentet. Postad 07 May 2009 - 14:24
Men var är A700's uppföljare?
EDIT: Något närmare titt på enbart kamerorna:
Redigerat av Explorer45, 07 May 2009 - 14:25. Postad 07 May 2009 - 14:28 Kan någon marknadskunnig förklara för mig vad som är så nytt och innovativt med The innovative new "Quick Shift Bounce" system allows the flash to pivot 90 degrees left and right to maintain a proper lighting position som blixten HVLF58AM skrytsamt är utrustad med. Såvitt jag förstår handlar det om att kunna vrida blixthuvudet både horisontellt och vertikalt. Sådana blixtar har ju funnits sedan innan barna Hedenhös var påtänkta. Det enda jag kan komma på är det där med "Quick"... har de kanske ändrat så att man inte behöver trycka in en spärr (som man behöver göra på 56:an) för att kunna vrida blixthuvudet, då går det lite fortare. Men i så fall undrar man hur lätt det är att trigga marknadsförares flöde av häftiga benämningar... Hmmm... en annan märklig sak... varken A100 eller A900 finns listade som kompatibla produkter. Att A100 inte listas kan i o f s bero på att det är en utgången modell. Men att A900 inte listas känns bara som en fånig miss. Postad 07 May 2009 - 14:30
Måste säga att de nya kamerorna ger inget bra första intryck.. Greppet ser mindre ut än dagens instegare och dessutom obekvämare. Sen ser avtryckaren ut att sitta högre upp ala canicon (hatar detta). Hoppas inte Sony gör en tabbe med en A800 nu..
Postad 07 May 2009 - 14:36
En intressant sak med bilden på kamerorna är att de verkar ha infört fingeravkännaren på greppet på fler modeller. Det är en sak som jag saknat på min A100 när den håller på och fokuserar när den hänger mot min mage. Har den funktionen på min gamla 5xi och gläds åt dess återkomst i fler modeller än A700.
Postad 07 May 2009 - 14:40
Själv har jag aldrig gillat autofokussensor överhuvudtaget så för min del spelar detta ingen roll. Så vida Sony inte har bytt material i sina sensorer så kommer de fortfarande inte att få säljas i Europa.
![]()
Postad 07 May 2009 - 14:44 Det där med greppet måste jag starkt hålla med om. Ser väldigt smalt och kantigt ut. Får väl trots allt hoppas att det passar bättre i handen än vad det ser ut att göra... jösses... det måste det ju bara göra... Postad 07 May 2009 - 14:48
Vi får hoppas på det.. För min del håller jag fortfarande tummarna på att A800 blir utseende- och ergonomimässigt som A900.
Postad 07 May 2009 - 15:00
Vet inte om det är som jag inbillar mig, men tycker att på bilden för "A700 series" så är färgen i kamerans övre högra del, runt alfa-märket, lite ljusare. Inte lika tydligt som för A200 och A300 serierna, särskilt den senare.
Tycker inte att det är så på A700. Kan vara lite reflexer och ljus som spökar, men kan tyda på att det inte blir en A800 utan en A7xx. Annars har jag svårt att se någon skillnad på kameran på den bilden och en A700. Vad gäller greppet så hade jag blivit gladare om A700:ans grepp hade fått yngla av sig till 200 och 300-serierna, det här som ser överdesignat ut (hmmm... "Sony Style" måhända...) kommer jag nog få svårt för. Jag vande mig så starkt vid 5xi:ns automatiska start av fokusering att jag fortfarande kan bli förvånad över att icke-Sony/Minolta kameror inte fokuserar förrän man trycker ner avtryckaren lite. Postad 07 May 2009 - 16:40
Spännande med nya kameror!
Designen som sådan ser ganska trevlig ut, men vad har de gjort med greppets utformning? Det bästa med Minolta/Sony har jag alltid tyckt varit greppet, men det verkar bli ett minne blott med den nya designen som instegsserierna har fått... Det syns enklast genom att kolla på ett filmklipp, t.ex: detta. Väldigt fyndigt faktiskt. Postad 07 May 2009 - 16:56
![]()
Postad 07 May 2009 - 17:50
Jag håller med om greppet. Mkt konstig utformning men det ligger nog en tanke bakom får vi tro.
Är det a800 till vänster eller är det fortfarande a700?
Postad 07 May 2009 - 18:11
Skulle chansa på att det är a700!
En sak som jag inte tycker om, förutom detta nya greppet som Sony tycks ha gjort(lite för litet?), är att den nya kitoptiken blir 18-55/3.5-5.6 istället för 18-70/3.5-5.6 Jag har tyckt att det var bra att Sony har varit lite mer udda och ha längre brännvidd än alla andra med kitoptiken! Iallafall om man jämför med CaNikon... Och jag är fortfarande avundsjuk på Olympus då dom har möjligheten till en sån brännvidd: Postad 07 May 2009 - 19:01 Jo motsvarande 24-120mm är nog riktigt användbart Postad 07 May 2009 - 19:30
Greppet påminner onekligen om dessa.
Minolta Maxxum 3
max3.jpg 17.01K
0 Antal nerladdningarOch Olympus 450
oly450.jpg 112.11K
0 Antal nerladdningarFår se, har ingen erfarenhet av dessa "öppna" grepp. Förhoppningsvis håller Sony kvar vid A700/A900s grepp på sina framtida semiproffs. Postad 07 May 2009 - 20:33
Designen ser lite skönt retro ut.
Finns det någon motsvarighet vad gäller placeringen av slutarknappen? Den sitter högt upp, rakt upp, och långt bak. Exakt hur bändbara tror Sony att folks pekfinger är? Postad 07 May 2009 - 21:30
Le sigh. Bilderna försvann från Sonys sida.
lifea200.jpg 24.35K
0 Antal nerladdningar
Lifestyle_DSLR_A300.jpg 24.43K
0 Antal nerladdningar
Lifestyle_DSLR_BySeries.jpg 36.24K
0 Antal nerladdningarSlutarknappen ser ut att vara den från HX1
angleview_001.jpg 25.88K
0 Antal nerladdningarMan kommer få ta ett nytt grepp om kameran, så placeringen av slutarknappen tror jag inte blir något problem. Postad 08 May 2009 - 00:31 Aha, det var så de menade, klart spejsigt. Postad 08 May 2009 - 11:53
Njaa.. Tänker man efter en stund och glömmer det man får i tanke först så ser man att där kan finnas en rätt logiskt tanke om "grepp" om man tänker att dessa kamerahus är ju mindre..... För med detta nya grepp flyttas ju fingrarna uppåt i greppet. Varvid avtrycket hamnar "rätt" ju.. För handen håller en rakare vinkel mot huset då det är lyft mot ögat... Blir spännande att se om ergonomin stämmer med det jag "utläser" av vinklarna i dom rätt dåliga små bilderna man ser... Samt om kamerorna kommer se ut så här alls. Spännande... Postad 08 May 2009 - 12:20
Kan vara så mayro, designen är inte direkt traditionell så det är svårt att riktigt veta hur utformningen och slutarknappens placering faktiskt känns - men det ser onekligen udda ut
Finns det några datum för när de går ut med information officiellt, hela paketet så att säga? Postad 08 May 2009 - 12:37
Snackas om 18 maj. En holländsk fototidning (Focus) ska ha besökt Sonys fabrik i Osaka, man fick skriva på ett sekretessavtal som slutar gälla just den 18 maj. Tydligen ska de ha sett flera nya produkter. Postad 08 May 2009 - 15:11
Översättning från den ryska Sony sidan med bilder och info om A230/330/350.
Postad 08 May 2009 - 18:25
Är det tänkt att man ska ha pek- och långfinger ovanför greppet, ett på hjulet och ett på avtrycket?
Postad 08 May 2009 - 18:34
Det är nog tänkt att skötas med pekfingret. Instegsmodellerna ser ut att få rätt så trevliga menyer, bra för nybörjare som vill få ett grepp om vad allt betyder. Smart drag. Ingen av modellerna ser ut att få video, vad jag har förstått av översättningarna iaf. Redigerat av fastson, 08 May 2009 - 18:36. Postad 08 May 2009 - 20:06
Någon som samlade infon innan de tog bort den? Ser bara de nuvarande modellerna på sidan.
Postad 08 May 2009 - 20:22
Det jag minns.
Hittade en ryss som listade det mesta på Dyxum, skönt att slippa Googles osäkra översättning. http://www.dyxum.com...973_page17.html Kudos för AF-motor även i de billigaste kamerorna. Redigerat av fastson, 08 May 2009 - 20:31. Postad 08 May 2009 - 20:50 Innebär det minst med antiskak på marknaden eller minst med sonys SSS? Är den minst på marknaden snackar vi en riktigt lite sak Jag tolkar det som att de nya 200- och 300-serierna har de gamla sensorerna (men utveckalde). Det är nog för tidigt att ta bort motorn i huset. Har Sony några billigare gluggar med inbyggd motor? Postad 08 May 2009 - 22:02
De tre nya glasen har SSM tror jag bla. det nya kitglaset, annars bara CZ och G-glas. Postad 11 May 2009 - 19:20
Drömma kan man ju göra..:
Zeiss 70-200/2,8 ![]() Och andra sidan så finns ju G versionen inte kvar på några Sony style sidor inom EU.. Postad 11 May 2009 - 20:02 Tror att Sony måste satsa mer på prisvärd optik för att kunna nå upp till Nikon och Canon. Ser ingen anledning till varför någon skulle välja Sonys dyrare optik när äldre Minolta-optik m.m. fungerar utmärkt. Nikon lever mycket på att deras egna optik säljer riktigt bra. Samma sak med Canon. Känns även som ni med Sony-kameror här på forumet med kör optik från Minolta eller andra märken istället för Sonys egna? Själv har jag däremot mest Nikon-optik (som kostat mångdubbelt mer än mitt kamerahus) till min Nikon-kamera. Tror inte jag är ensam om att vara "sur" på Sony för att de höjde priset på all optik när de tog över Konica Minolta programmet. Jag har en kompis som är inbiten Sony-anhängare med en A700, men han äger inte heller någon Sony optik. Hur tjänar Sony pengar på er? Själv tror jag inte att marginalerna på enbart kamerahusen räcker för Sony. Postad 11 May 2009 - 20:21
Fast det stämmer faktiskt inte lika bra längre Walkir. Sonys priser har blivit bra mycket bättre nu, i alla fall om man kollar på hi-end optiken. En Minolta 70-200/2,8 kostar tex nästan lika mycket begagnad som en ny Sony variant gör. Om man skall jämföra med andra märken så kan vi ju ta en standard porträtt lens 50/1,4 som exempel:
Som du ser så har Sony förbättrats en hel del även om de har en bit kvar. Personligen skulle jag vilja se vädertätade gluggar. Postad 11 May 2009 - 20:21 Det har jag frågat förut. Kanske rent av i början på denna tråd. Jag gissar att sony gör röda siffror på DSLR:erna just nu. Dock kan de som företag tåla det och köpa sig marknadsandel medan de jobbar upp utbudet på objektiv. Det är få företag förunnat att kunna köra denna gökunge-stil. Jag känner igen mig annars i det du skriver om märkesgluggar. Jag har bara märkes-Pentax och har svårt att tänka mig nåt annat dessutom. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |