Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare

842 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 mars 2009 - 17:58

MrH2o
  • MrH2o
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Finns det någon i närheten av Kalmar som kan besöka butiken och ställa tomten bakom kassan till svars, om man nu har så ###### mycket att göra så anställer man väl en till i personalen?

http://www.ratsit.se/5566534524

Vad gör polisen åt detta, finns det ingen som borde vara interesserad av att stoppa detta innan det går för långt?

Kanske var man för blåögd när man beställde men allt har ju varit ok med PZ innan och det framgick inte att det var nya ägare.

Kan vi inte ta en samlad trupp ner till Kalmar och kräva det vi betalt för, andra gången jag blir blåst på en PS3'a nu!

Redigerat av Tomas_D700, 03 mars 2009 - 18:35.

Postad 03 mars 2009 - 18:02

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

De har sagt att deras priser bara gäller på internet och inte i butik, men hämta ut varorna ska gå bra. Därför borde det ju inte vara några problem för någon att gå till butiken med en dator och köpa något på deras hemsida för att sedan direkt hämta ut det.

Hela forumet tackar för översättningen till svenska.

Jag tror också det här är en ny "kameraexperten".

Postad 03 mars 2009 - 18:03

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Fan att man ska vara så duktig...skulle vara ett mirakel om varan dyker upp..just nu känner man sig inte allt för glad...:/ sjäv har man ju halva sverige till kalmar så det är kört nu..!

Jag kommer att köra upp nån gång i veckan så fort jag får tid från jobbet. Får kosta några hundringar i bensin bara för att få snacka med killarna iallafall.

Produkt eller pengar kan man nog glömma men en riktig diskussion kommer de att bli iallafall :)

Hade varit kul om nån varit där å snackat redan å förklarat vad "vd:n" sagt till pricerunner å vad de fått för svar.

Postad 03 mars 2009 - 18:06

Mighty_Magnus
  • Mighty_Magnus
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Finns det någon i närheten av Kalmar som kan besöka butiken och ställa tomten bakom kassan till svars, om man nu har så ###### mycket att göra så anställer man väl en till i personalen?

http://www.ratsit.se/5566534524

Vad gör polisen åt detta, finns det ingen som borde vara interesserad av att stoppa detta innan det går för långt?

Kanske var man för blåögd när man beställde men allt har ju varit ok med PZ innan och det framgick inte att det var nya ägare.

Kan vi inte ta en samlad trupp ner till Kalmar och kräva det vi betalt för, andra gången jag blir blåst på en PS3'a nu!

Det finns en del som låter skumt men du kan inte anta att de är bedragare för det.

Åker du ner till Kalmar så kan du (om du har ID-kort med dig) kvittera ut varorna på plats. Om du betalade med kreditkort (inte betalkort till bankkonto) så har du inget att oroa dig för, kreditkortsutgivaren är enligt lag skyldig att betala dig tillbaka pengarna om varan inte levereras.

Så vi ger dem lite tid till att leverera, om inga varor dyker upp så blir det i mitt fall VISA som får ta tag i det.
Enligt fastighetsskötaren så var ägaren på plats idag i alla fall.

Redigerat av Tomas_D700, 03 mars 2009 - 18:35.

Postad 03 mars 2009 - 18:13

MrH2o
  • MrH2o
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Mighty_Magnus: Jo jag vet, har varit i kontakt med min bank med som säger att det är "lätt" att få tillbaka förlorade pengar.

Det som stör mig mest nu är att det inte verkar som någon kan göra något åt detta utan att dom låter det fortgå. AGERA NU, AGERA HÅRT!

Redigerat av Tomas_D700, 03 mars 2009 - 18:36.

Postad 03 mars 2009 - 18:21

rogggan
  • rogggan
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Jag har följt denna tråden sen igår men såg annonsen i Metro först idag.
Det som slår mig är,
* I annonsen finns bara produkter och priser på dito (tv-apparaterna har bristfällig info om märke) , företagsnamn och en webadress.
* Adresser och telefon till butikerna (även om priserna bara gäller över nätet, de har ju sagt senare att de går att beställa över nätet och hämta i butik). Jag saknar särskilt adress.
* Sen är det inte länge sedan folk fick lön och vem kan inte undvara 2-3000kr, känns som en perfekt summa för folk att spendera nu nästan direkt efter lön.
* Varför fira att man öppnar ny butik den 1 april, kolla de stora kedjorna de brukar fira samma dagar som den nya butiken öppnar. Man anger även att det är en butik i Malmö (varför inte ange adress direkt så folk hittar dit vid öppning)

Liten snabb sammanställning bara.

Postad 03 mars 2009 - 18:46

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Lite info från Arvid

I annonser i tidningar och i sin nätbutik lockar affären med stora rabatter. Men kampanjen är tillfällig, säger Arvid Karlsson, ny ägare av företaget sedan mitten av februari.
- Den gäller bara fram till på lördag, säger han.
Han är medveten om diskussionerna och ryktena som finns på nätet och kommenterar dem såhär:
- Vad ska jag säga, de har fel. De kommer att få sina grejer. Annars skulle vi aldrig ha annonserat om det.
Så alla som beställer produkter av er kommer att få dem med rabatten ni utlovar?
- Ja, den kommer att dras av.
Skickar ni varorna från Kalmar?
- Nej, vi har vårt lager i Malmö.
Du menar att det inte finns någon anledning till oro hos folk som beställt varor från er?
- Nej, det skulle jag inte vilja påstå att det finns.
En del av sajten Pricerunners kritik handlar om att Playzone inte levererar mot postförskott, men det har butiken aldrig gjort, säger Arvid Karlsson.

Man hoppas ju iaf.

Postad 03 mars 2009 - 18:53

Carotis
  • Carotis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
www.barometern.se

Postad 03 mars 2009 - 18:55

deHooge
  • deHooge
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Lite info från Arvid

Man hoppas ju iaf.

Jag undrar var i malmö de har sitt alger eftersom lokalen på baltzarsgatan 20 står helt tom...

Postad 03 mars 2009 - 18:59

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag undrar var i malmö de har sitt alger eftersom lokalen på baltzarsgatan 20 står helt tom...

mm, och han har tidigare sagt att folk kunnat hämta sina saker i butiken som ligger i kalmar...

Postad 03 mars 2009 - 19:00

Unregistered7e0a4d6c
  • Unregistered7e0a4d6c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

www.barometern.se

Då kan jag ju lika bra hämta mitt ps3a istället för att få de skickat (obs jag har inte beställt) bara en tanke

Postad 03 mars 2009 - 19:10

ajlövpläjsån
  • ajlövpläjsån
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon på allvar som funderar på att besöka butiken? Varför inte göra det i samlad trupp? Min står som "levererad" men jag tvekar grymt på att den dyker upp. Jag har ca 20-25 mil, kan ta en semesterdag, lätt. Vad sägs? :)

Postad 03 mars 2009 - 19:15

Unregistered7e0a4d6c
  • Unregistered7e0a4d6c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Är det någon på allvar som funderar på att besöka butiken? Varför inte göra det i samlad trupp? Min står som "levererad" men jag tvekar grymt på att den dyker upp. Jag har ca 20-25 mil, kan ta en semesterdag, lätt. Vad sägs? :)

Var kör du ifrån? :(

Postad 03 mars 2009 - 19:15

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag SKA besöka butiken i veckan om inget händer, kör från Kristianstad. Min står fortfarande INTE som levererad. Beställde igår ca 15min innan jag hittade den här tråden.

Postad 03 mars 2009 - 19:16

pmspms
  • pmspms
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Detta är bara lögner i intervjun..
Lögn 1:
"Skickar ni varorna från Kalmar?
- Nej, vi har vårt lager i Malmö."

men till pricerunner ( http://nyhetsrum.pri...on-om-playzone/ ) säger han att:
"vd:n uppmanar alla som beställt (och som bor i närheten) att ta med sig id-kort dit så kan de hämta ut varorna där (Kalmar)."

Lögn 2:
"Du menar att det inte finns någon anledning till oro hos folk som beställt varor från er?
- Nej, det skulle jag inte vilja påstå att det finns.
En del av sajten Pricerunners kritik handlar om att Playzone inte levererar mot postförskott, men det har butiken aldrig gjort, säger Arvid Karlsson."

men ser man tidigare versioner av deras site ( http://web.archive.o...nfo_finance.asp ) sägs det:
"På grund av Postens kraftigt höjda avgifter och försämrade service på postförskott har vi valt att inte längre erbjuda detta betalningssätt."

Postad 03 mars 2009 - 19:17

tooold
  • tooold
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej på er.. Jag har själv lagt en order på en ps3 i lör. Idag så ändrades status till lev. Köpte på kreditkort, pratade även med banken idag ang detta och pengarna går att rädda, även om det blir en del strul och tar tid.

Men jag blir mer förbannad, inte över pengarna, själva grejen, så om man rent hypotetiskt funderar på att helt enkelt överlåta"skulden" till en del tvivelaktiga personer :) Skulle lätt offra dom pengarna om jag har vetskapen att dom ansvariga får betala.

Vad jag menar är bara att till slut så lurar man fel person/personer och då får man stå till svars, inte roligt om man är firmatecknare då men som sagt, som man bäddar...

MEN, igen :( man vill ju hålla lågan uppe, även om man lätt blir lite nedstämd efter att läsa alla negativa inlägg och när man ser i vilken riktning allt verkar gå.. Vem vet, grisar kanske kan flyga och mitt ps3 kanske ligger på posten i veckan ;)

Postad 03 mars 2009 - 19:18

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag SKA besöka butiken i veckan om inget händer, kör från Kristianstad. Min står fortfarande INTE som levererad. Beställde igår ca 15min innan jag hittade den här tråden.

Tyvärr kommer man nog få till svar:
-Produkten är redan skickad till dig, men de kan givetvis inte ge kolli nr.
-Deras lager är i Malmö.
-Produkterna är tyvärr slut.

Postad 03 mars 2009 - 19:28

kalasboll
  • kalasboll
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Bor också i Kristianstad och hade nästan varit kul att följa med bara för att, trots att man inte besällt.

Postad 03 mars 2009 - 19:34

Unregistered7e0a4d6c
  • Unregistered7e0a4d6c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej

Alla ni som beställt har en fråga till er:

På deras sida står det att man får en sms-avisering med kolli-nr i

Har ni fått det?

Postad 03 mars 2009 - 19:41

ajlövpläjsån
  • ajlövpläjsån
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Var kör du ifrån? :)

Linköping

Hej

Har ni fått det?

Haha, nope! :(

Postad 03 mars 2009 - 19:42

Unregistered7e0a4d6c
  • Unregistered7e0a4d6c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Haha, nope! :)

Har även fått pm med en annan som inte fått de heller

Så eran order har bara ändrats till levererad utan att ni mottagit kollinummer?

Något stämmer inte

Postad 03 mars 2009 - 19:48

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej

Har ni fått det?

vart står det?

Postad 03 mars 2009 - 19:49

dreamcatch
  • dreamcatch
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

vart står det?

såg att det stod inne på wii fit paketet! men inte på xbox eller ps3 paketet!

Postad 03 mars 2009 - 19:50

Mighty_Magnus
  • Mighty_Magnus
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hej

Har ni fått det?

Var står det någonstans? (Länka gärna)
Jag har inte fått något sådant.

Var lite försiktiga med att anta att det är bluff. Kommer inte varorna så är det en annan sak.
Men jag förstår att de som inte handlat på Kredit är oroliga...

Postad 03 mars 2009 - 19:52

dreamcatch
  • dreamcatch
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

vart står det?

http://www.playzone....ct.asp?id=27898

Postad 03 mars 2009 - 19:53

Unregistered7e0a4d6c
  • Unregistered7e0a4d6c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Tack!

Står såhär på alla deras annonser på hemsidan:

''Ange mobilnummer för SMS-avisering av paketet så får du det snabbare.''

Postad 03 mars 2009 - 19:54

DZV
  • DZV
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ange mobilnummer för SMS-avisering av paketet så får du det snabbare.

dreamcatch var för snabb! :)

Redigerat av DZV, 03 mars 2009 - 19:55.

Postad 03 mars 2009 - 19:56

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Nu är jag ingen hejare på SMS-avisering men är inte det postens system, dvs när paketet är på ditt postkontor. Det borde ta 1-2 dagar iaf

Postad 03 mars 2009 - 19:57

dreamcatch
  • dreamcatch
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

dreamcatch var för snabb! :)

ja nu jeklar är man uppe i varv! hehe..jag gjorde ju den extremt smidiga grejen och beställde xbox paketet plus en hdmi-kabel som inte fanns i lager..borde egentligen ta och söka upp läkare men jag orkar inte! hoppas och ber på en leverans även fast det just nu känns sämst :/

Postad 03 mars 2009 - 19:58

deHooge
  • deHooge
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Nu är jag ingen hejare på SMS-avisering men är inte det postens system, dvs när paketet är på ditt postkontor. Det borde ta 1-2 dagar iaf

Du har helt rätt, det är posten som skickar ut sms när paketet finns på ditt utlämningsställe.

Postad 03 mars 2009 - 19:58

AntonL
  • AntonL
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej

Har ni fått det?

Det står inte att man får det på en gång eller något sådant. Personligen tror jag att SMS-aviseringen skickas ut när paketet har anlänt till postkontoret. På så sätt "får man paketet snabbare" eftersom posten då slipper skriva ut en avi på en liten lapp för att sedan skicka ut den med brevbärarna.

EDIT: Var lite för långsam nu ^^

Redigerat av AntonL, 03 mars 2009 - 19:59.

Postad 03 mars 2009 - 20:00

Unregistered7e0a4d6c
  • Unregistered7e0a4d6c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det står inte att man får det på en gång eller något sådant. Personligen tror jag att SMS-aviseringen skickas ut när paketet har anlänt till postkontoret. På så sätt "får man paketet snabbare" eftersom posten då slipper skriva ut en avi på en liten lapp för att sedan skicka ut den med brevbärarna.

EDIT: Var lite för långsam nu ^^

Ok men man ska ändå få kollinummer redan när det är levererat tycker jag, det får jag iaf alltid av inet.se

Postad 03 mars 2009 - 20:01

Unregisteredce27a3d9
  • Unregisteredce27a3d9
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Skall ner i butiken på lördag, vet inte om det postats tidigare men här är ytterligare en mer lokal artikel..

http://www.barometer...jer(1186451).gm

Postad 03 mars 2009 - 20:08

AntonL
  • AntonL
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Ok men man ska ändå få kollinummer redan när det är levererat tycker jag, det får jag iaf alltid av inet.se

Jo det tycker jag med, självklart! Man vill ju kunna hålla koll på var grejerna finns :)

Postad 03 mars 2009 - 21:01

Unregisteredee60ec14
  • Unregisteredee60ec14
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Vill bara bekräfta tidigare inlägg i tråden om det kan hjälpa någon.
Då jag själv la betällning hos Playzone tidigare (obs gamla ägaren) 22 Januari 09 (torsdag)
Fick avisering via Postens utlämningsställe (IL-Mans Kemtvätt) 26 Januari (måndag)
Man skulle uppge löpnr samt pinkod samt Leg var obligatoriskt för att få ut varorna.
varorna kunde hämtas ut efter kl (15.00)

Gick in med mina inloggningsuppgifter hos Playzone som fungerar fortfarande hos/med den nya ägaren.
Och tittade på Mina Sidor - Min Orderhistorik

"Orderhistorik
Dina tidigare beställningar.
Ordernummer Datum Beställare Levererad (*) Plats
65784 2009-01-22 **** ******* Ja Internet
Totalt antal ordrar: 1. Samtliga slutlevererade.
(*) Levererad innebär att ordern har lämnat butiken. Tillkommer gör tid för normal postgång eller avhämtning. "

Så denna rutin/förfarande borde vara helt normalt när det gäller Playzone AB iaf.
Men jag håller med om att man borde få kollinr direkt varorna är packade som man får från många andra Tyvärr är playzone endast en liten butik med liten personal som inte klarar av alla momenten lika snabbt som Dustin tex.

Tog mig dessutom friheten att kontollera vilka som bodde på den aktuella adressen Norra Långatan 5 Kalmar
och ringde fräckt upp en person som bor på den aktuella adressen. Han hade själv varit i på eftermiddagen och köpt spel över disk och frågat om spelkonsoller hos Playzone (Kalmar), men dessa kunde endast beställas via hemsidan pga av den pågående kampanjen och att dom inte skulle kunna hantera den eventuella anstormningen till butiken i Kalmar då den endast är ca 20 kvm stor. Kan inte få plats med varken alla kunder eller alla varor (aktuella erbjudanden). Vilket blir väldig motsägelsefullt då man har gått ut med information till Pricerunner att man kan hämta upp varorna i butiken.

Han tyckte det var lite konstigt att det var hyllor nerplockade bakom disken. Detta förklarades med att dom skulle montera upp TV apparater på denna plats.

Ringde även och pratade med Fastighetsfövaltaren och dom håller på att utreder men hade ingen anledning eller indikation på att det skulle vara något skumt men bekräftade att det var aktivitet och varor i den aktuella butiken.
vid den aktuella tidpunkten Tisdag 3 mars (em) tyvärr så var chefen för fastihetsförvaltaren hemma sjuk men underrättad så vi får väl se vad som händer imorgon om folk börjar få sina aviseringar/varor. Vilket borde vara fallet.

Lycka till! Alla.

Tack för ordet!

Postad 03 mars 2009 - 21:14

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
http://www.allabolag.se/5566534524

Det där är inga bra siffror. Har inte exakta siffror för senast inlämnade årsredovisning, men för de tre åren innan det har de haft följande större poster i årsredovisningen (jämför kostnaderna med omsättningen så förstår ni själva att man inte kan sätta ned priser så mycket som de gör):

Nettooms 06/07: 4678 tkr, 05/06: 3813 tkr, 04/05: 4541 tkr.
Varukostn 06/07: -3856 tkr, 05/06: -3032 tkr, 04/05: -3 656 tkr.
Övr ext k 06/07: -465 tkr, 05/06: -432 tkr, 04/05: -680 tkr.
Personalk 06/07: -366 tkr, 05/06: -354 tkr, 04/05: -134 tkr.

Det som fattas här till det resultat som står i länken är övriga intäkter (kan vara t.ex. valutakursvinster), räntor osv.

Om det ser för bra ut för att vara sant så är det oftast för bra för att vara sant.

Postad 03 mars 2009 - 21:21

deHooge
  • deHooge
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

http://www.allabolag.se/5566534524

Det där är inga bra siffror. Har inte exakta siffror för senast inlämnade årsredovisning, men för de tre åren innan det har de haft följande större poster i årsredovisningen (jämför kostnaderna med omsättningen så förstår ni själva att man inte kan sätta ned priser så mycket som de gör):

Om det ser för bra ut för att vara sant så är det oftast för bra för att vara sant.

Det kanske var anledningen till att förra ägaren sålde.
Men i vilket fall som är dessa siffror helt ointressanta eftersom det är helt nya bolagsmän bakom företaget.
Två unga killar, en med stora skulder och utmätning av fogden, och en som aldrig tjänat en krona i sitt liv.

Postad 03 mars 2009 - 21:24

MrH2o
  • MrH2o
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hämta upp mig!

Ne jag vill inte lägga en dag på dessa as, banken har ju lovat pengarna tillbaka när man handlat på kort. Visst vore det roligt att få dom att svettas i butiken, men är det värt besväret?

Postad 03 mars 2009 - 21:36

Evildoer
  • Evildoer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Två unga killar, en med stora skulder och utmätning av fogden, och en som aldrig tjänat en krona i sitt liv.

Målvakter med andra ord.

Postad 03 mars 2009 - 21:40

Unregistered7e0a4d6c
  • Unregistered7e0a4d6c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Såhär ser deras annons ut i metro

http://konvictdesign.../1236112796.JPG

Postad 03 mars 2009 - 21:44

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Var ute på stan runt 23 igår och gick förbi Playzone i Kalmar. Då det var folk(3-4st) i butiken stod jag och glodde ett tag och till slut kom en ung kille och öppnade. I ett meningslöst samtal berättade han att de var hederliga och satt där och tog emot order. Detta är som sagt ganska intetsägande, men butiken fanns ju kvar igår i alla fall.

Citerar det här inlägget för att jag inte får det att gå ihop riktigt.
De säger att de har deras lager i Malmö men trots det så är det folk i Kalmarbutiken och tar emot ordrar kl 23 på kvällen?
Varför tar de isf inte emot ordrarna i lagret i Malmö?
Kan någon ge en vettig förklaring på det? =)

Postad 03 mars 2009 - 21:47

deHooge
  • deHooge
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Citerar det här inlägget för att jag inte får det att gå ihop riktigt.
De säger att de har deras lager i Malmö men trots det så är det folk i Kalmarbutiken och tar emot ordrar kl 23 på kvällen?
Varför tar de isf inte emot ordrarna i lagret i Malmö?
Kan någon ge en vettig förklaring på det? =)

Tycker de flesta har gett ganska bra förklaringar till det här redan, det är en bluff =)
Dom försöker bara hålla skenet uppe sålångt det går, och få ut så mycket pengar som möjligt.

Postad 03 mars 2009 - 21:52

MagicC
  • MagicC
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser era inlägg. Jag har själv blivit blåst på strax över 4000kr av bedragare på internet, så jag vet hur det känns.

Det värsta är inte att bli av med pengarna. Det västa är när man inser hur lätt det är att lura folk på pengar och komma undan med det. I Sverige lägger polisen resurser på att jaga fildelare, sätta fast cykllister utan lyse och hålla rätt på folk som inte klarar av att gå på fotboll. Här låter man istället ekobrottslingar härja fritt, om du inte har missat betala in skatten i tid vill säga, då kommer dom och bankar dig gul och blå med batong.

Väst av allt var nog ändå när jag ringde och gjorde polisanmälan och dom skrattade och sa att jag inte var ensam, men att jag inte skulle räkna med att få tillbaka pengarna. Efter det har jag inget förtroende för svensk polis. Om man inte kan klara upp den typen av brott där det finns hur mycket bevis som helst, då undrar man vilka brott dom då klarar upp. Bäst var när dom sa att dom inte hade haft möjlighet att förhöra personen, eftersom han inte ville infinna sig på polisstationen. Jösses! Men visst, ska man bara sitta på kontoret för att arkivera alla anmälningar som läggs ner och hinna dricka kaffe med kanelsnäckor innan man drar till Max Hamburgare med blåljus, då börjar man förstå.

För tusan, människor, handla på OnOFF, Siba eller var fanken som helst, så slipper ni ligga sömnlösa om natten. Det är värt mer än dom futtiga hundralappar ni eventuellt skulle kunna spara.

Såg förövrigt att Playzone hade reklam även i dagens metro. Dom verkar ju iallafall ha en outtömlig kassa för reklam. :)

Postad 03 mars 2009 - 21:58

deHooge
  • deHooge
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Såg förövrigt att Playzone hade reklam även i dagens metro. Dom verkar ju iallafall ha en outtömlig kassa för reklam. :)

Metro erbjuder 15 dagars betalning :(
Man borde verkligen testa detta, folk verkar ju gå på vad som helst =) slå upp en nätbutik och sälja allt från hus och bilar till datorer och tv-spel. Bara förskottsbetalning och så gör man massor med reklam. Måste ju hinna få in många miljoner innan polisen kommer. Sen drar man till ett varmt land och lever som en kung tills man dör :blush:

Roligast av allt, att folk läser igenom en sån här tråd och sen går och beställer i alla fall, för det kan ju faktiskt va på riktigt ;) B)

Postad 03 mars 2009 - 22:14

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
kan ingen gå dit å kolla nu på nattakvisten, filma lite eller nått :) vore roligt å se vad dom gör

Postad 03 mars 2009 - 22:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Det kanske var anledningen till att förra ägaren sålde.
Men i vilket fall som är dessa siffror helt ointressanta eftersom det är helt nya bolagsmän bakom företaget.

I dessa finanskrisens tider låter dessa gossar som säkra låntagare för vilken bankman som helst. Eller var har dom fått pengar till inköp av butik och varor

Postad 03 mars 2009 - 22:26

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

I dessa finanskrisens tider låter dessa gossar som säkra låntagare för vilken bankman som helst. Eller var har dom fått pengar till inköp av butik och varor

ja det är konstigt! och varför sitta i butiken å uggla om det är en bluff, hade ju inte ja gjort. Folk har förmodligen mejlar o ringt hela dagen till banker, polisen, skatteverket m.m Tidningarna måste ju börja fatta att dom kanske inte kommer få betalt.

jaja detta är fan mer spännande än en film :)

Postad 03 mars 2009 - 23:07

kalasboll
  • kalasboll
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Efter det har jag inget förtroende för svensk polis.

Nu är det ju inte polisens jobb att få dem dömda heller.

Postad 03 mars 2009 - 23:44

Zanzibar
  • Zanzibar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har slagit till och beställt, sedan så får vi se om det är äkta eller inte.

Av allt jag sett så verkar de dock seriösa. Deras webbutik är väl utvecklad, fullt fungerade och allt ser bra ut. Om detta är ett bedrägeri så förtjänar de pengarna, de har verkligen anstängt sig!

Samt så verkar annonserna seriösa nog. 3000 för en produkt värd runt 4500 är en rimlig förlust om man ser det som en marknadsförings kostnad. Titta bara på denna tråden. Nio sidor!

De har även skrivit "så långt lagret räcker". Möjligen har de tidigare köpt in för många, och behöver bli av med dem. Visst, de gör en förlust på dem nu, men i längden kan det löna sig. Speciellt om vi ser en prissänkning på PS3an om ett halvår.

Eller så har de inte det! De kanske gör som El-giganten. Har fem i lager, sedan slut! Sorry, du var inte snabb nog. Pengarna tillbaka, men välkommen åter i framtiden.

Hade de velat blåsa oss hade de säkert även sett till att alla deras produkter var i lager. Men om man tittar runt så är det mängder som inte är tillgängliga just nu.

Så allt som allt så tycker jag de verkar seriösa nog för en chansning. Men vi får se! I värsta fall förlorar man lite pengar, men det är inte hela världen :).

Postad 04 mars 2009 - 00:16

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Av allt jag sett så verkar de dock seriösa. Deras webbutik är väl utvecklad, fullt fungerade och allt ser bra ut. Om detta är ett bedrägeri så förtjänar de pengarna, de har verkligen anstängt sig!

Nu är det ju dock så att dom har köpt playzone och därmed hemsidan också. Sen den andra meningen jag citerar behövs det ingen kommentar till.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.