Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 30 June 2009 - 18:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kollar lite på Ebay nu..

Iphone 3gs 32g
9184 inkl frakt från italien är de billigaste ja hittat där ..olåst

7344 kronor från england inkl frakt..Men låst till O2...Vet inte om de går att låsa upp.

Redigerat av moparman, 30 June 2009 - 18:20.

Postad 30 June 2009 - 18:25

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Inga problem att låsa upp 3gs. Ultrasn0w funkar på allt :)

Postad 30 June 2009 - 23:07

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en från USA... är det enkelt att hacka en amerikansk?
Enligt många så gick gammla att fixa väldigt enkelt, är det samma med 3G S???

Man tjänar ju in hela resekostnaden nästan på att köpa den där borta!

Postad 30 June 2009 - 23:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en från USA... är det enkelt att hacka en amerikansk?
Enligt många så gick gammla att fixa väldigt enkelt, är det samma med 3G S???

Man tjänar ju in hela resekostnaden nästan på att köpa den där borta!

Inte helt säkert än hur det blir med upplåsning av 3GS, då verktygen inte är släppta än och inte kommer släppas förrän en uppdatering av OS:et släpps. Läs mer på http://blog.iphone-dev.org/.

Postad 30 June 2009 - 23:46

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Hmm.. tror att jag väntar några bra månader med att skaffa 3GS:
Greg says:
June 29, 2009 at 9:35 am
I bought my white 32GB iphone 3gs in the United Kingdom two days ago and today it felt hot while emailing and now has a brownish stripe running down the middle of the back. The battery charge is also showing half empty despite charging fully for the first time yesterday (after letting the original charge run out). O2 say they will swap when they get more stock. But the question is: will lots of them have this fault?

http://www.iphonebuz...tion-277748.php

Redigerat av x-rat3d, 30 June 2009 - 23:47.

Postad 30 June 2009 - 23:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Knappast nå att bry sig om..Går den sönder så lämna in den..

Fort tror man att alla har samma fel fast det är ett fåtal runt om i världen...
Nackdelen med internet heh..å skulle det nu va alla som drabbas så kallar dom väl tillbaka eller låter en byta

Eller köp en svart :)

Postad 01 July 2009 - 08:55

os72
  • os72
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Telia har kommit med lanseringsdatum: http://www.teliaiphoneblog.se/. Det blev visst inte den 9/7 som det spekulerades om...

Postad 01 July 2009 - 09:14

Unregistered41458
  • Unregistered41458
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Märkligt. Säljstarten som varit var väl inte överdrivet succéartad, så det borde inte vara brist på lurar. Kan det vara nån hårdvarujustering på gång eller är det affärsmodeller kring abonnemangen som inte är klara?

Får nog bli en egen import

Postad 01 July 2009 - 11:08

Muppi
  • Muppi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Apple har väl ändå pratat om nästan samma siffror som vid 3G ifjol? I USA är det väl hyffsad brist på lurarna? Kolla in apple's tillgänglighetssida.

Postad 01 July 2009 - 11:24

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Telia har kommit med lanseringsdatum: http://www.teliaiphoneblog.se/. Det blev visst inte den 9/7 som det spekulerades om...

3 har nu satt samma datum som Telia med andra ord: Fredagen 31 Juli börjar dom sälja iPhone 3GS

3 Pressrelease

Postad 01 July 2009 - 11:33

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Där finns ju problem som blir jobbiga om man väljer att köpa sin telefon från utlandet. T ex, om du får problem med telefonen så kan du inte lämna in den här i Sverige då Apples världsgaranti gäller allt men INTE iPhone. I Sverige skickas alla lurar till Anovo men mig veterligen säger deras avtal med Apple att de inte får göra några reparationer/utbyte av hårdvaran utan hela telefonen ska bytas ut. Det innebär att du inte kan lämna in en utlandsköpt telefon för service/utbyte i Sverige då de inte har din telefons serienummer i sina Sverigelistor. Jag fick ett praktiskt svar på detta när jag var i London för några dagar sedan, Apple Flagship Store ville byta ut min telefon men eftersom den var köpt i Sverige så gick inte det då de inte har tillgång till våra serienummer och vice versa.

Kort sagt, en chansning att köpa från utlandet.

Postad 01 July 2009 - 12:53

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
"iPhone 3G S släpps i Sverige den 31 juli

Mobiloperatören Tre släpper den nya iPhone 3GS i Sverige, fredagen den 31 juli, säger Erik Hörnfeldt infomatör på företaget till Expressen.se.
- Priserna för telefonen släpps så fort vi få dem, sager han.
Enligt honom kommer försäljningen av iPhone 3GS att gå bra.
- Vi har haft fantastisk respons på förhandsbokninegn så jag tror att telefonen kommer sälja bra.
Även Telia släpper populära mobilen samma dag. Enligt pressmeddelandet kommer telefonen att släppas på Telia Soneras övriga sex marknader, Norge, Finland, Danmark, Estland, Lettland samt Litauen samma datum.
Tidigare uppgifter om att Telenor skulle ha börjat försäljningen redan den 9 juli gäller inte längre. Presstjänsten på Telenor säger till Expressen.se att även de börjar med försäljningen samma dag som Tre och Telia."

Källa: Expressen.se

Redigerat av crest, 01 July 2009 - 12:53.

Postad 01 July 2009 - 13:46

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Men fan. Värdelöst att vänta så jäkla länge :/

Vad menar karln med förhandsbokningen i artikeln från expressen. Har väl inte gått att förhandsboka?

Redigerat av TriNitro, 01 July 2009 - 13:47.

Postad 01 July 2009 - 14:17

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Men fan. Värdelöst att vänta så jäkla länge :/

Vad menar karln med förhandsbokningen i artikeln från expressen. Har väl inte gått att förhandsboka?

Länge? Vad snackar du om, det är ju nu redan i slutet av juli. När vi väntade på iPhone 3G så var det i flera månader. Vad det gäller förhandsbokningen så har de nog blandat ihop det med anmälan till uppdaterade nyhetsbrev.

Postad 01 July 2009 - 15:05

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Om man utgick ifrån att ryktena om 9e juli stämde så är ju 22 extra dagar en hel evighet :)

Postad 01 July 2009 - 18:26

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Vad jag hört ryktesvägen så har Telenor streetdatumet för 3GS fortfarande satt till den 9 juli. Så det är kanske de som betalat Apple lite extra för att få en tidig start??

Postad 01 July 2009 - 19:31

unfriendly
  • unfriendly
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Vad jag hört ryktesvägen så har Telenor streetdatumet för 3GS fortfarande satt till den 9 juli. Så det är kanske de som betalat Apple lite extra för att få en tidig start??

Telenor sumpade att '09 betyder 2009 och tolkade July '09 som 9:e juli...

Enligt pressmeddelande 2009-06-09 så är det dock 31/7 som gäller även för telenor:
http://www.telenor.s...wsItemId=435302
Undrar hur friserat det meddelandet är :-P

Postad 01 July 2009 - 23:30

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
...

Redigerat av crest, 02 July 2009 - 07:45.

Postad 02 July 2009 - 10:37

styler00
  • styler00
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag vet hur man kan få tag i upplåsta 3Gs, utan bindningstider. På samma sätt som Tele2/Datametrix gjorde med 3G när den kom. Maila mig för mer info

Postad 02 July 2009 - 11:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jag vet hur man kan få tag i upplåsta 3Gs, utan bindningstider. På samma sätt som Tele2/Datametrix gjorde med 3G när den kom. Maila mig för mer info

Till vilket pris?

Postad 02 July 2009 - 11:52

Seren
  • Seren
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Killens första inlägg. Sure okej hej du glade! =D

Postad 02 July 2009 - 12:15

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Killens första inlägg. Sure okej hej du glade! =D

"Direktimport från Italien som har andra lagar gällande oeratörsbundna telefoner mot vad vi har i Sverige..."

Det var hans svar. :)

Postad 02 July 2009 - 12:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Bara kolla på ebay..Finns olåsta överallt

Postad 02 July 2009 - 17:31

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Problemet är att iPhone 3Gs känns som att det är förra årets modell. Ändå så saknar nya iPhone 3Gs bättre kamera, OLED skärm med ökad upplösning, bättre batteritid (OLED skärmen drar ned på förbrukningen på batteriet) och kamera fram för videosamtal..

Känns som iPhone ligger minste ett år efter dagens teknik som överiga mobiltillverkare har haft i sina mobiler en längre tid..

Mvh

Postad 02 July 2009 - 18:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Problemet är att iPhone 3Gs känns som att det är förra årets modell. Ändå så saknar nya iPhone 3Gs bättre kamera, OLED skärm med ökad upplösning, bättre batteritid (OLED skärmen drar ned på förbrukningen på batteriet) och kamera fram för videosamtal..

Känns som iPhone ligger minste ett år efter dagens teknik som överiga mobiltillverkare har haft i sina mobiler en längre tid..

Mvh

Klart trevligt med OLED-skärm men iPhones skärm slaktar ändå de flesta andra. Bättre kamera har 3Gs, den har ju 3 MP med både AF och TTF. Videosamtal är ju veeeeerkligen något man saknar! Not :)

Jag tror inte att ens 1% av alla som använder 3G telefoner med möjlighet till videosamtal använder det för dagligt bruk. De som har verklig nytta av det är de döva, annars ingen direkt som använder det.

Nej, iPhone ligger verkligen i framkant då de har tillverkat en produkt som verkligen fungerar bra, stabilt och med snabbt OS till skillnad från de flesta andra.

Postad 02 July 2009 - 18:51

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Klart trevligt med OLED-skärm men iPhones skärm slaktar ändå de flesta andra. Bättre kamera har 3Gs, den har ju 3 MP med både AF och TTF. Videosamtal är ju veeeeerkligen något man saknar! Not :)

Jag tror inte att ens 1% av alla som använder 3G telefoner med möjlighet till videosamtal använder det för dagligt bruk. De som har verklig nytta av det är de döva, annars ingen direkt som använder det.

Nej, iPhone ligger verkligen i framkant då de har tillverkat en produkt som verkligen fungerar bra, stabilt och med snabbt OS till skillnad från de flesta andra.

Det enda som iPhone ligger i framkanten med är OS och inget annat!

Jämför med mobiler som ar funnits i ca 1-1,5 år så har de 5 megapixel, OLED skärm, kamera på framsidan och ALLA mobiler har man kunnat skickat MMS. Detta kunde inte iPhone 3G göra förrän 1 år senare när 3.0 kom och lansering utav iPhone 3Gs. Varför?!?!

Att iPhone`s skärm är bättre än andra visst men varför inte använda teknik som finns tex OLED?! iPhonen kunde ha fått bättre upplösning och med OLED minska förbrukningen utav batteriet.
Sedan tycker jag det är svagt angående med batteritiden. Att de inte kom med något revolutionerande. Alla vet hur dåligt batteriet stoppar när man använder iPhonen ordentligt!
Att iPhone 3Gs fick kameran uppgraderad till 3 MP mot iPhone 3G 2 MP är inte så upphetsande efter som de flesta mobiler har haft 5 MP en längre tid. AF & TTF kunde man ha fått med 5 MP också men icke.
Videosamtal använder jag relatvit ofta och möjligheten till det har jag haft i ca 4 år + med Nokia.
Känns väldigt surt att de inte gjorde ngt med designen!! Att nya iPhone 3Gs skulle ha matchat nya MacBook Pro serien... eller att man kunde iallafall fått ett val OM man ville det så..

Återigen så känner jag att nya iPhone 3Gs känns som förra årets modell med tanke på vad den har att erbjuda...
Extremt tråkigt att Apple skall hålla tillbaka utveckligen på en sådan grym mobil/handdator i för övrigt!!!

Väldigt sugen men det känns som att man får vänta ett år till...

Mvh

Postad 02 July 2009 - 19:47

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.blocket.s...s...m?ca=11&w=1
Pris: 8 000:- Sundbyberg: Visa var

Bli först att äga den nya iphone 3gs 32gb svart. nyligen hemkommen med iphone 3gs från Usa.

ny i kartong

Postad 02 July 2009 - 20:03

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Inget har ngnsin sagt officiellt att den skulle släppas den 8E, det var nog telenor som inte fattat att "July '09" betyder juli 2009 och inte 9e juli...

Postad 02 July 2009 - 20:09

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Jämför med mobiler som ar funnits i ca 1-1,5 år så har de 5 megapixel, OLED skärm, kamera på framsidan och ALLA mobiler har man kunnat skickat MMS. Detta kunde inte iPhone 3G göra förrän 1 år senare när 3.0 kom och lansering utav iPhone 3Gs. Varför?!?!

Att iPhone`s skärm är bättre än andra visst men varför inte använda teknik som finns tex OLED?! iPhonen kunde ha fått bättre upplösning och med OLED minska förbrukningen utav batteriet.
Sedan tycker jag det är svagt angående med batteritiden. Att de inte kom med något revolutionerande. Alla vet hur dåligt batteriet stoppar när man använder iPhonen ordentligt!
Att iPhone 3Gs fick kameran uppgraderad till 3 MP mot iPhone 3G 2 MP är inte så upphetsande efter som de flesta mobiler har haft 5 MP en längre tid. AF & TTF kunde man ha fått med 5 MP också men icke.
Videosamtal använder jag relatvit ofta och möjligheten till det har jag haft i ca 4 år + med Nokia.
Känns väldigt surt att de inte gjorde ngt med designen!! Att nya iPhone 3Gs skulle ha matchat nya MacBook Pro serien... eller att man kunde iallafall fått ett val OM man ville det så..

Återigen så känner jag att nya iPhone 3Gs känns som förra årets modell med tanke på vad den har att erbjuda...
Extremt tråkigt att Apple skall hålla tillbaka utveckligen på en sådan grym mobil/handdator i för övrigt!!!

Mvh

Den nya kameran har autofokus, skillnaden är att du väljer var skärpedjupet ska ligga, jag skulle inte säga att 3g s är förra årets modell när hårdvaran i övrigt är blixtsnabb.
Megapixlar är det sista man ska bedöma en kamera genom, en 3 mp kamera kan ge ofantligt mkt bättre kvalitet än en 5 mp om sensorn och optiken är vettig, inte sagt att iphones är det men detta eviga tjat om mp är irriterande när det i slutändan bara betyder att bilderna blir större och inte automatiskt bättre.

MMS valde apple bort medvetet, det har aldrig handlat om att den inte klarar det, apple skulle kunna ha slängt in mms på en pisskvart om de ansett att det hade varit vettigt, de ville istället att man skulle maila bilderna till varann eftersom det ger bättre kvalitet överlag, dessutom tar inte operatörerna extra betalt för det, ett mail med en bild kostar mindre än ett mms, däremot skulle européeerna prompt ha mms av ngn anledning, jag har iaf inte funnit mms i iphone särskilt fantastiskt.

Upplösning kan de inte heller ändra bara sådär eftersom man då renderar alla apps som släppts hittills värdelösa, den är pixelmappade för den skärm som iphone har idag och en högre upplösning måste annonseras långt i förväg så att utvecklarna kan göra om sina apps.

Och att iphone 3g s skulle ha samma formspråk som macbook är svårt eftersom metallskal sabbar mottagningen, iphone 3g har betydligt bättre mottagning än iphone 2g just för att hela skalet är plast och inte en fjärdedel.

Redigerat av simulacra, 02 July 2009 - 20:12.

Postad 02 July 2009 - 20:11

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Inget har ngnsin sagt officiellt att den skulle släppas den 8E, det var nog telenor som inte fattat att "July '09" betyder juli 2009 och inte 9e juli...

Apple sa ju det själv vid introt... 9 juli för ett antal länder inkl sverige

Postad 02 July 2009 - 20:32

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Nej det gjorde de inte, det står "July '09", en apostrof innan en siffra betyder år när man skriver datum på amerikanskt sätt.

http://www.youtube.c...h?v=j_Iml2QNtCs

07:37 in

Postad 02 July 2009 - 20:43

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Mvh

Håller med till punkt och pricka. Bättre batteritid så kanske det hade blivit ett köp, efter att dom sänkt priset ett par tusen..

Postad 02 July 2009 - 21:41

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Nån som vet vilken italiensk sida man kan beställa en 3Gs ifrån då? Gärna en sida på engelska.
Hur är det om man beställer en från italienska Apple Store då? Går det i överhuvudtaget? Och är det en olåst telefon?

Postad 02 July 2009 - 21:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Köp en olåst på ebay..Skulle jag ha gjort iaf :)

Postad 02 July 2009 - 22:02

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Köp en olåst på ebay..Skulle jag ha gjort iaf :)

Känns som en chansning att beställa från ebay.

Postad 02 July 2009 - 23:08

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Den nya kameran har autofokus, skillnaden är att du väljer var skärpedjupet ska ligga, jag skulle inte säga att 3g s är förra årets modell när hårdvaran i övrigt är blixtsnabb.

Att kameran har fått AT & TTF kan inte bära upp resten utav alla brister som iPhone har. OS är det starkaste hos iPhone punkt slut.

Megapixlar är det sista man ska bedöma en kamera genom, en 3 mp kamera kan ge ofantligt mkt bättre kvalitet än en 5 mp om sensorn och optiken är vettig, inte sagt att iphones är det men detta eviga tjat om mp är irriterande när det i slutändan bara betyder att bilderna blir större och inte automatiskt bättre.

Själv klart skall man inte bedömma kamerna genom MP men jag har mest erfarenhet utav Nokia & SonyEricsson och från 3000kr & uppåt så är kamerorna verkligen inte dåliga när man blåser upp bilderna på datorn. Då startar MP på 3.2 MP och uppåt.. Mobilen som hade 3.2 MP är ca 2 år gammal.

Här kan man se hur långt de andra mobiltillverkarna har kommit med kameror.
Samsung
SonyEricsson
Nokia
LG

MMS valde apple bort medvetet, det har aldrig handlat om att den inte klarar det, apple skulle kunna ha slängt in mms på en pisskvart om de ansett att det hade varit vettigt, de ville istället att man skulle maila bilderna till varann eftersom det ger bättre kvalitet överlag, dessutom tar inte operatörerna extra betalt för det, ett mail med en bild kostar mindre än ett mms, däremot skulle européeerna prompt ha mms av ngn anledning, jag har iaf inte funnit mms i iphone särskilt fantastiskt.

Om SonyEricsson, LG, Samsung, Nokia, HTC och Palm har haft MMS funktion sedan begynnelsens tid och det har inte varit nån folkstorm att man vill ha bort MMS funktionen så varför skall Apple helt plötsligt gå mot strömmen? Det säger väl allt när Apple blev tvugna att inkludera MMS i 3.0 och i iPhone 3Gs!

Upplösning kan de inte heller ändra bara sådär eftersom man då renderar alla apps som släppts hittills värdelösa, den är pixelmappade för den skärm som iphone har idag och en högre upplösning måste annonseras långt i förväg så att utvecklarna kan göra om sina apps.

När Apple lanserade iPhone 3G så hade planering utav iPhone 3Gs redan börjat så hade man tagit med OLED skärmen då så hade det inte varit några problem för utvecklarna.

Och att iphone 3g s skulle ha samma formspråk som macbook är svårt eftersom metallskal sabbar mottagningen, iphone 3g har betydligt bättre mottagning än iphone 2g just för att hela skalet är plast och inte en fjärdedel.

Jag har inte sagt att iPhonen skulle ha metallskal utan att den skulle ha en matchande design som MacBook Pro serien!!

Mvh

Postad 02 July 2009 - 23:28

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Shartbait, du vet väl att en vanlig datorskärm har runt 1 eller max 2 megapixel? Hjälper liksom inte att dina telefoner har 3,2 MP och uppåt. Enda skillnaden är att du kan få lite mer brus i bilderna pga den höga pixelmängden och det tycker då inte jag är positivt.

Redigerat av Micke_L, 02 July 2009 - 23:29.

Postad 02 July 2009 - 23:29

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

OS är det starkaste hos iPhone punkt slut.

...tycker du, punkt slut.

Om SonyEricsson, LG, Samsung, Nokia, HTC och Palm har haft MMS funktion sedan begynnelsens tid och det har inte varit nån folkstorm att man vill ha bort MMS funktionen så varför skall Apple helt plötsligt gå mot strömmen? Det säger väl allt när Apple blev tvugna att inkludera MMS i 3.0 och i iPhone 3Gs!

Varför klaga på ett mervärde som redan finns? Även om man inte behöver det?

MMS och SMS är konstigt nog fortfarande det mesta aktiva sätt att kommunicera med text och bild via mobiltelefoner. Om några år är jag övertygad om att SMS och framförallt MMS är historia. 69 öre för 160 tecken liksom, och 1,69kr för några tecken och en hårt komprimerad bild. Jag tror Apple helt enkelt ville ta ett första steg i mobilbranschen att mot att människor övergick till email mer och mer ist.

När Apple lanserade iPhone 3G så hade planering utav iPhone 3Gs redan börjat så hade man tagit med OLED skärmen då så hade det inte varit några problem för utvecklarna.

Rätta mig om jag har fel, men är inte OLED-tekniken relativt ny som massproducerad skärm? Är inte priserna därför fortfarande betydligt högre? Och dessutom kan jag tänka mig att det kostar en del att utveckla touchscreen:en till en ny typ av skärm.. Jag betalar heller det nuvarande (höga) priset för iPhone 3GS än ett ännu högre pris för en iPhone med OLED-skärm.

Redigerat av shapic, 03 July 2009 - 00:06.

Postad 02 July 2009 - 23:53

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Som sagt - tycke du ja. Basta.

Jämför med mobiler som ar funnits i ca 1-1,5 år så har de OLED skärm

Snick snack, OLED är inte ens i närheten av en utbredd skärmteknik.

Vad är fel med batteritiden? Du har ju inte ens en iPhone så jag kan förstå att du inte har någon vetskap om detta men då ska du ju inte heller uttala dig om det, eller hur? :)

Jag har inga som helst problem att använda min iPhone under två dagar på en laddning, det är vad jag har kunnat göra på alla mina tidigare smartphones också vilka är några stycken.

Videosamtal använder jag relatvit ofta

Att använda det ofta är du hyfsat ensam om.

Jag har sedan sett att du verkar ge massa plus till bl a HTC-telefoner så jag tolkar dig som en WM-fan och du vill därav skriva av dig lite frustration i denna tråden. Jag förstår dig men vi kan ju gärna få slippa den :)

Jag kan hålla med dig om att det kan tyckas konstigt att inte möjliggöra MMS från början men personligen tycker jag också att det är en värdelös meddelandefunktion, epost slår den med hästlängder. Sedan är det ju som med allt annat, man får väga det positiva mot det negativa för ens eget val. Jag vill bl a ha en stabil telefon med ett överlägset gränssnitt, därför är valet lätt att välja iPhone före t ex en WM-telefon...du kan resonera annorlunda, man får helt enkelt göra en behovsanalys.

Postad 03 July 2009 - 00:37

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

...tycker du, punkt slut.

Så vad har iPhone för styrkor förutom OS?!!?!?!?

Varför klaga på ett mervärde som redan finns? Även om man inte behöver det?

MMS och SMS är konstigt nog fortfarande det mesta aktiva sätt att kommunicera med text och bild via mobiltelefoner. Om några år är jag övertygad om att SMS och framförallt MMS är historia. 69 öre för 160 tecken liksom, och 1,69kr för några tecken och en hårt komprimerad bild. Jag tror Apple helt enkelt ville ta ett första steg i mobilbranschen att mot att människor övergick till email mer och mer ist.

När iPhone 3G lanserades så börjades redan folk att klaga över att iPhone saknade MMS funktion men Apple tag på sig bara 1 år att inkludera det. Verkade inte som att Apple lyssnade på vad kunderna ville ha!
Bara för att Apple vill ta steget mot mail istället för MMS så behöver man inte utesluta MMS helt. Inte bättre att ge människor val istället för att "bestämma" vilket sätt vi skall skriva längre meddelanden och för att skicka bilder!?

Rätta mig om jag har fel, men är inte OLED-tekniken relativt ny som massproducerad skärm? Är inte priserna därför fortfarande betydligt högre? Och dessutom kan jag tänka mig att det kostar en del att utveckla touchscreen:en till en ny typ av skärm.. Jag betalar heller det nuvarande (höga) priset för iPhone 3GS än ett ännu högre pris för en iPhone med OLED-skärm.

SonyEricsson, Samsung och Nokia använder sig utav OLED och de har även touchscreen.

Mvh

Postad 03 July 2009 - 00:47

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Som sagt - tycke du ja. Basta.

Kom med flera bra saker med iPhone då!

Snick snack, OLED är inte ens i närheten av en utbredd skärmteknik.

Sonyericsson, Samsung och Nokia använder OLED med touchscreen. Hade varit kanon om iPhone hade haft en OLED med touch som hade sparat batteri..

Vad är fel med batteritiden? Du har ju inte ens en iPhone så jag kan förstå att du inte har någon vetskap om detta men då ska du ju inte heller uttala dig om det, eller hur? :)

Detta var ett smart uttalande utav dig! Många bland mina vänner har iPhone så jag behöver inte äga en för att få en bra uppfattning om det!

Jag har sedan sett att du verkar ge massa plus till bl a HTC-telefoner så jag tolkar dig som en WM-fan och du vill därav skriva av dig lite frustration i denna tråden. Jag förstår dig men vi kan ju gärna få slippa den :)

Nej, jag ger inte massa plus till HTC... Föredrar iPhone mer än HTC.

Jag kan hålla med dig om att det kan tyckas konstigt att inte möjliggöra MMS från början men personligen tycker jag också att det är en värdelös meddelandefunktion, epost slår den med hästlängder. Sedan är det ju som med allt annat, man får väga det positiva mot det negativa för ens eget val. Jag vill bl a ha en stabil telefon med ett överlägset gränssnitt, därför är valet lätt att välja iPhone före t ex en WM-telefon...du kan resonera annorlunda, man får helt enkelt göra en behovsanalys.

Den stora massa ville ha MMS men det är sorligt att Apple skulle ta ett år på sig för att inkludera den..

Mvh

Postad 03 July 2009 - 00:51

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Så vad har iPhone för styrkor förutom OS?!!?!?!?

När iPhone 3G lanserades så börjades redan folk att klaga över att iPhone saknade MMS funktion men Apple tag på sig bara 1 år att inkludera det. Verkade inte som att Apple lyssnade på vad kunderna ville ha!
Bara för att Apple vill ta steget mot mail istället för MMS så behöver man inte utesluta MMS helt. Inte bättre att ge människor val istället för att "bestämma" vilket sätt vi skall skriva längre meddelanden och för att skicka bilder!?

SonyEricsson, Samsung och Nokia använder sig utav OLED och de har även touchscreen.

Mvh

Tycker att iPhone har många styrkor förutom OS:et, t.ex. bästa touchscreen jag testat, grym skärm, smidigt format, snygg design. På övriga punkter tycker jag absolut inte att de är svaga. Speciellt inte nu med 3GS-versionen.

Tycker att människor (den stora massan) tyvärr har en tendens att vara lite väl konservativa i sina val när de väl får ett val, även om det andra alternativet är mer rationellt, kostnadseffektivt, smidigt etc. etc. Många mobiltelefoner har ju länge haft både sms/mms- och e-mailstöd. Dessutom bestämmer Apple inte över någon, mobilmarknaden är ingen monopolmarknad. Var man prompt tvungen att ha MMS så kunde man köpa en annan telefon, eller låsa upp sin telefon och använda tredjeparts-applikationer.

De telefonerna du nämner har en touchscreen som iaf. jag inte tycker går att jämföra med iPhones tyvärr. Men visst, de har Oled, men frågan är hur mycket dyrare de är att köpa in än vanliga skärmar.

Sen så måste man tänka lite på att Apple är väldigt nya på mobiltelefonmarknaden. Övriga mobiltelefontillverkare har ju funnits hur länge som helst och har enorma erfarenheter. Det roliga är att på väldigt kort tid och med endast 3 modeller har Apple slagit igenom på mobilmarknaden med en telefon som väldigt ofta används som referenstelefon. Och mig har de lyckats vinna som en trotjänarkund iaf. Skulle aldrig någonsin kunna gå över till någon annan tillverkare. Och jag tror att många känner precis så efter att köpt sin första iPhone; "det går inte att jämföra". Oerhört sorgligt, men sant...

Redigerat av shapic, 03 July 2009 - 00:54.

Postad 03 July 2009 - 00:58

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...s...t&p=2482426
Balanserat inlägg med för och nackdelar

Postad 03 July 2009 - 09:39

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Saknar också kamera fram för videosamtal. Har man barn så är det ju grymt kul med videosamtal. Att t.ex. kunna ichatta med långväga släktingar hade ju varit grymt också. Eller filma sig själv och skicka som MMS eller e-post. Eller varför inte ta bilder typ Phone booth.

Annars verkar det vara en klockren produkt. Har en itouch själv så jag kan tänka mig hur smidigt det är att ha det som mobil.

Postad 03 July 2009 - 10:00

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Eller filma sig själv och skicka som MMS eller e-post.

Filma och skicka som MMS kan du iaf göra med iPhone 3Gs :)

Den stora massa ville ha MMS men det är sorligt att Apple skulle ta ett år på sig för att inkludera den..

Möjligt men samtidigt, vill man så tvunget ha tillgång till en totalt förlegad och svindyr funktion så kan man ju välja en annan telefon. Speciellt om man som du saknar så mycket annat i iPhone också :)

Btw, dubbelposter är onödiga...det finns en edit-knapp under ditt inlägg.

Postad 03 July 2009 - 10:48

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Möjligt men samtidigt, vill man så tvunget ha tillgång till en totalt förlegad och svindyr funktion så kan man ju välja en annan telefon. Speciellt om man som du saknar så mycket annat i iPhone också :)

Tydligen var det så pass många som vill ha tillgång till den "förlegade" funktionen så Apple blev tvungna att inkludera den i båda iPhone 3G och nya iPhone 3Gs!

Synd att Apple liger efter i utvecklingen med mobilen.

Mvh

Postad 03 July 2009 - 11:21

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Tydligen var det så pass många som vill ha tillgång till den "förlegade" funktionen så Apple blev tvungna att inkludera den i båda iPhone 3G och nya iPhone 3Gs!

Mvh

Hehe att du orkar bry dig? Gillar du inte telefonen så skit i den liksom? Känns lite som att du så j*vla gärna vill ha en men inte har råd och försöker därför intala dig själv att den är kass. Börjar bli lite löjligt faktiskt.

Postad 03 July 2009 - 12:29

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jo, det är ju precis så det är...not. Snarare så att användare är bakåtstråvare och gärna vill använda en värdelös funktion och betala massor i överpris för att använda den, det låter vettigt? Nej :)

Hehe att du orkar bry dig? Gillar du inte telefonen så skit i den liksom? Känns lite som att du så j*vla gärna vill ha en men inte har råd och försöker därför intala dig själv att den är kass. Börjar bli lite löjligt faktiskt.

Ja, det är ju precis så det är...som alla andra WM-fanboys som spyr galla i iPhone-trådarna ;)

Han verkar genom sina negativa uttalanden vilja intala sig själv att iPhone är kass och efter sin tid, bara så att han ska kunna köpa sin WM-telefon med ett till synes gott samvete :P

Postad 03 July 2009 - 12:56

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Pengar är inget problem för mig men jag köper inte vad som helst.

Återigen...

• Jämför med mobiler som ar funnits i 1-1,5 år så har de 5 megapixel, OLED skärm, kamera på framsidan och ALLA mobiler har man kunnat skickat MMS. Detta kunde inte iPhone 3G göra förrän 1 år senare när 3.0 kom och lansering utav iPhone 3Gs. Varför?!?!
  • iPhonen kunde ha fått bättre upplösning och med OLED minska förbrukningen utav batteriet.
  • Förbättre batteritid!
  • Att iPhone 3Gs fick kameran uppgraderad till 3 MP emot iPhone 3G 2 MP är inte så upphetsande efter som de flesta mobiler har haft 5 MP och uppåt en längre tid.
  • Videosamtal använder jag relatvit ofta och möjligheten till det har jag haft i ca 4 år + med Nokia.
  • Känns väldigt surt att de inte gjorde ngt med designen!! Att nya iPhone 3Gs skulle ha matchat nya MacBook Pro serien... eller att man kunde iallafall fått ett val OM man ville det så..

Men vad skall man skylla på varför iPhone ligger efter i utveckligen? Att de är "nya" på mobilmarknaden?

Bryr mig för att jag tänkte köpa i iPhone 3Gs innan releasen.

Mvh

Postad 03 July 2009 - 14:11

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Pengar är inget problem för mig men jag köper inte vad som helst.

Återigen...

• Jämför med mobiler som ar funnits i 1-1,5 år så har de 5 megapixel, OLED skärm, kamera på framsidan och ALLA mobiler har man kunnat skickat MMS. Detta kunde inte iPhone 3G göra förrän 1 år senare när 3.0 kom och lansering utav iPhone 3Gs. Varför?!?!
  • iPhonen kunde ha fått bättre upplösning och med OLED minska förbrukningen utav batteriet.
  • Förbättre batteritid!
  • Att iPhone 3Gs fick kameran uppgraderad till 3 MP emot iPhone 3G 2 MP är inte så upphetsande efter som de flesta mobiler har haft 5 MP och uppåt en längre tid.
  • Videosamtal använder jag relatvit ofta och möjligheten till det har jag haft i ca 4 år + med Nokia.
  • Känns väldigt surt att de inte gjorde ngt med designen!! Att nya iPhone 3Gs skulle ha matchat nya MacBook Pro serien... eller att man kunde iallafall fått ett val OM man ville det så..

Men vad skall man skylla på varför iPhone ligger efter i utveckligen? Att de är "nya" på mobilmarknaden?

Bryr mig för att jag tänkte köpa i iPhone 3Gs innan releasen.

Mvh

Nä, nu tycker även jag att du ska ge dig, även om jag kan hålla med dig om att det är tråkigt att inte 3GS blev bättre än den blev. Dock så gör inte det automatiskt att apple ligger efter i utvecklingen, utan det beror snarare på att de har gjort ett par udda designval. Dessa val har troligen lett till sänkta produktionskostnader.

Hur som... Antingen så lägger du ner detta nu eller så kommer du med något nytt. Du upprepar bara ditt första påstående du kom med och liksom inget mer konkret som styrker det eller någon annan vidareutveckling av vad du menar eller för den delen några kommentarer till vad andra tycker. Alla har såklart rätt till en åsikt och kanske dela med sig av den, men när man har gjort det så räcker det, förutsatt att man inte har något nytt att komma med.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.