Många användare köper en produkt och inte uppdaterar och då ska ju allt bara fugnera som grund. Iofs, dom användare som köper PH är vana vid att uppgradera saker o ting
Redigerat av Midnight, 04 September 2009 - 15:02.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour C-200 *
Startad av
-TM-
, Jun 16 2009 11:11
699 svar till detta ämne
8 relaterade trådar
Postad 04 September 2009 - 14:58
Jag kan förstå M3 att dom gör ett test från "Out Of The Box", men dom bör ha skrivit att firmware löser oftast dom flesta buggarna
Många användare köper en produkt och inte uppdaterar och då ska ju allt bara fugnera som grund. Iofs, dom användare som köper PH är vana vid att uppgradera saker o ting Redigerat av Midnight, 04 September 2009 - 15:02. Postad 04 September 2009 - 19:17
Werner släppte en ny Beta idag som är rätt OK, dom har flyttat relase på den riktiga firmware till nästa vecka :-) Sybase säger ju själv att det INTE var meningen att den första batchen skulle gå ut till kund utan bara som en förserie.... Vi som var med på den tiden A-100 släpptes känner väl igen oss, men så är det ju när man skall vara först För de som köper en A-100 "Refurbished" för 99 US$ idag får en bra maskin för en billig peng. Postad 05 September 2009 - 10:56
Hejsan!
Läste just recensionen från M3 och blev lite chockad. Kan ingenting om mediaspelare eller firmwares men av det jag har läst här förstår jag att firmwaret inte är klart och att det mesta löser sig när det kommer ett nytt, right? Kan maskinen då alltså bli snabbare med mindre buggar, och kan de lägga till fler funktioner etc? När ska detta firmware komma? Kan man ladda ner det direkt från maskinen? Och detta om att inte Blue-Ray funkar, funkar då alltså inte heller en vanlig DVD-läsare, t.ex en DVD-ROM som man installerar i luckan? Jättetacksam för svar! Tack! Konn Postad 05 September 2009 - 11:12
Det viktiga att hålla i åtanke när det gäller firmware och vad som kommer i nästa version är att det KAN fixa en del av problemen med enheten, men det finns ingen garanti. Om jag hade varit dig hade jag antingen gått på en A-110 (eller mediaspelare av annat märke) eller väntat tills det finns en bra firmware och har fått bekräftat av andra som har testat den att den ger spelaren ett lyft. Det är för tråkigt att sitta och vänta på en ny firmware månad efter månad när man redan har köpt enheten, och hoppas att den kommer att fungera som den ska. När nästa firmware är utlovad vågar jag inte svara på, men det finns det andra här som har stenkoll på. I A-100 och A-110 går det att uppdatera firmware från spelarens interface, så jag förutsätter att det går även i C-200. Postad 05 September 2009 - 13:10
Det finns ingen anledning till att tro att C-200 inte skulle bli bättre än tidigare modeller!
Postad 05 September 2009 - 13:28
Frågan är väl inte OM den blir bättre, utan hur mycket bättre den blir? Och när... Den kostar ju betydligt mer än de tidigare modellerna. Postad 05 September 2009 - 13:43
Mm, men jag tolkade första meningen i ditt förra inlägg som att det var en stor risk att problemen skulle kvarstå även med ny FW... Vilket låter väldigt konstigt i mina öron! Titta bara på tidigare modeller, där var det ju också problem i början som löstes med ny FW! =)
Postad 05 September 2009 - 16:07 Precis! Jag kör den senaste Betan från i Fredags och har inga större problem, känns riktig snabb nu. Men det är en Beta så...... Postad 05 September 2009 - 19:31
Jag har en A-110, och i mina ögon har den fortfarande problem som borde ha fixats i firmware, men som inte är fixade än. Så det beror kanske på var man lägger ribban? För att nämna några: 1) Den känns FORTFARANDE lite långsam i menyerna 2) Den klarar inte av att avkoda DTS-MA eller Dolby TrueHD från en MKV 3) Den inbyggda mediaservern har problem med för stora bibliotek 4) När man spelar upp filmer som ligger fördelade på flera filer, som t.ex. hela bluray-rippar som ligger som .ts och trycker "play" istället för enter på första filen så är det ett långt gap när den byter fil, det blir inte alls en sömlös övergång. De uppenbara problemen kommer de säkerligen att fixa, men smådetaljerna som man har glömt att kolla upp fungerar inte 100. Jag säger inte att det inte blir bra med C-200, det kanske det blir... men jag säger att det inte finns någon garanti för att allt blir guld och gröna skogar med nästa firmware, eller den efter. Om den har något specifikt problem som man själv anser som en showstopper så tycker jag att man bör vänta tills det är fixat innan man köper, eller köpa en apparat där det redan fungerar, istället för att köpa nu och sätta sina pengar på att nästa firmware löser problemet. Redigerat av Sigma78, 05 September 2009 - 19:52. Postad 05 September 2009 - 20:35
Nä man tycker ju att dom borde ha lärt sig efter två spelare. Så den tredje borde vara minst lika bra som den senaste. Är ett riktigt nerköp mot min TViX 6500 än så länge. Postad 05 September 2009 - 20:41
Ska ta bort lite onödig info i huvudposten nu (pre order grejerna), sen när jag har mera tid så ska jag läsa igenom tråden och fixa till lite ! Posta gärna något som är intressant som kan hamna i huvudtråden, har inte tid att leta på internet som sagt.
//TM Postad 06 September 2009 - 08:14
Tyvärr chpset som används i A110 är inte snababre, visst skulle man "kanske" kunna kräma ut lite mer om man kodoptimerade men.... Vad jag har förstått så är det en Licensfråga. Jaha, det har jag själv aldrig upplevt med min A-100? Spännade "fel"
Hanteringen av Blu-ray är betydligt bättre på C-200 t.ex. kan man ju spela en blu-ray iso utan problem. Den enda buggen som stör mig lite just nu är att man inte längre kan stopa i en film (-mkv eller .avi) och spelaren fortsätter där man var. Det klara ju min A-100 av Postad 06 September 2009 - 09:12
Tja... man kan ju alltid välja att bygga menyer som är anpassade för det chip man har, och inte är mer avancerade än att chippet klarar av att visa dem snabbt?
Låter märkligt att man får licens för avkodning av DTS-MA och TrueHD från vissa filtyper, men inte från andra... och QNAP har iallafall lyckats få det för samtliga filtyper. Lite synd, eftersom den begränsningen inte stod någonstans att läsa innan jag köpte, och just HD-ljuden var hela anledningen att jag valde en A-110 över en A-100. Men så är det med licensmodeller ibland, de är märkliga. Då är det samma begränsning i C-200 antar jag. Om det bara finns en större bugg kvar i C-200 innan den är perfekt så är det ju alldeles utmärkt! På förra firmwaren lät det som att det var väldigt mycket som saknades. Hur är det med musikhanteringen? Är den bättre i C-200? Ang. den inbyggda mediaservern. Jag kopplar min förstärkare med DLNA-klient till popcornen, och när biblioteket är för stort får förstärkaren time out. En kombination av bristfällig programmering och hårdvarubegränsningar säkerligen, men det blev också en tråkig överraskning. Om man slipper sådana överraskningar med C-200 så är det ju super... då kan det kanske vara värt de extra 50% upp från en A-110. Postad 06 September 2009 - 10:16
Inga menyer ser väl avancerade ut i nån PCH. Nätverket är också slött, går inte att streama fullhd, när filerna börjar komma upp över 10 gb så antingen hackar det bild för bild eller så blir det helsvart och strömbrytaren på baksidan kommer väl till pass (börjar bli utsliten). Inga HD-ljud än heller. Postad 06 September 2009 - 12:29 Vet inte om du har märkt det men C-200 är ju "lite" dyrare så alla licenser skall här vara på plats. Eftesom jag inte har någon HD stärkare (Ännu!)så kan jag inte uttala mig om det fungerar men det ska det alltså.... Vad gäller det jag gör (Tita på film) så fungerar det bra, men som sagt det finns säkert många fler.... Nu kör jag aldrig musik, så jag vet egentligen inte. Det låg en lapp i lådan om att dom inte var klara med något som heter FLAC, men det skulle komma. Antar att det har med ljud att göra. Har du en A-110 så sitt lungt i båten, finns ingen anledning att kasta sig på C-200 direkt och bli missnöjd. Vänta tills den finns på fler ställe (Kanske hos en polare) Gå dit och testa det som är viktigt för DIG. Postad 06 September 2009 - 12:31 Vilken modell är det du pratar om nu? Postad 06 September 2009 - 13:01
Går det att få till stöd för spotify på nåt sätt? Eller är inte mediaextener nåt att ha då, äre HTPC som gäller då?
Postad 06 September 2009 - 14:25
Jag tycker det funkar snabbt i nätverket. Men gränsnittet i C200 är seg till och från och är under all kritik självklart. Hade frysningar och ljudhack OTB samt när jag uppgraderade till beta 280809, men allt försvann med fredagens update 040909. Jag har kört 1080p med filer upp till 12-13Gb utan några problem nu och via myiHome server. Kan säga att C200 fungerar bättre än TViX 6500 när den kom ut såvida man kör update 040909. Hade helt klart mer bekymmer med Tvixen. Postad 06 September 2009 - 14:55 Samma upptäckt som jag altså. Werner på Popcorns forum sa ju något liknande också så.... Postad 06 September 2009 - 15:24
Detta är en nyckelfunktion för min del, det ska bli spännande att höra när fler har testat om det stämmer! Postad 06 September 2009 - 15:26
Kör med 040909, blir det inte bättre med ny fw så måste det vara hårdvaran på min då. För det ska väl inte ta typ 20 sekunder innan ett youtube klipp börjar visas och buffra i 10 sekunder innan en låt spelas. Tror det står buffering vad än man ska göra. Postad 06 September 2009 - 22:57
Någon som har koll på hur det är med stödet för .iso filer med menyer och om det funkar att köra mkv (bluray) filer med tillhörande .srt undertexter?
Redigerat av Bungalow, 06 September 2009 - 23:50. Postad 07 September 2009 - 09:22
Är det någon som har provat Planet Earth 1080p i C-200an?
På min A-110 hackar det till i vissa panoreringsscener, t.ex. den i avsnittet om junglar som finns ungefär i mitten där kameran cirklar runt ett träd som står lite ensamt. Samma sak händer i slutet på ett av de andra avsnitten där man ser massor av flyttfåglar samla ihop sig och kameran zoomar ut långt, långt, långt. Skulle vara intressant att veta om det var en processorbegränsning eller om den fortfarande har samma problem. Postad 07 September 2009 - 10:08 Tja hur snabbt youtube spelar beror nog mer på hur internet ser ut än firmware. Youtube är kanske lastat? Kan ju också beror på vilket LAN man har osv.... Det har jag provat och det fungerar bra, i nuvarande firmware så fungerar dock inte bookmarks men enl Werner så kommer det på filer, kanske på ISO men inte på Blu-Ray Bra fråga Det har jag också stört mig på innan, skall prova ikväll. Postad 07 September 2009 - 10:22
Tänk på att endast myiHome har "smooth" play för HD-material. Via vanlig smb eller i Workgroup laggar det då och då. Det dumma är ju att i myiHome kan man inte öppna .iso filer dock, så man får växla server när man ser på .iso versa .mkv tex. Vissa samsung skärmar lider också av input-lag på HDMi porten som ger samma typ av frysningar och lag tyvärr. Postad 07 September 2009 - 10:31
Visst den buffar några sekunder på Youtube, ibland mer, ibland mindre men det har inte med hårdvaran i C-200:an att göra. Dock kör du med Gigabit nätverk med CAT6 kabel?. Vanligt 100Mbit router/nätverk räcker överföringsmässigt till C-200:an men det kan vara så att den inte har lika snabb "access" ut mot nätet. Jag bytte själv till en D-Link DIR-855 från en Zyxel 100mbit router som jag lånat av en kompis, och D-Linken är mycket kvickare här trots inte hela bandbredden utnyttjas. Postad 07 September 2009 - 12:01
Myihome? Den har jag stängt av helt och hållet, jag förstod aldrig vad den var till för eller hur den fungerade... jag kör med en intern hårddisk och spelar upp därifrån, men det hackar ändå. Jag kör med en epson TW-3000 projektor, och den lider inte av någon input-lag eller frysningar så vitt jag känner till, men rätta mig om jag har fel på den punkten. Postad 07 September 2009 - 14:17
Kör med gigabit router och 10 mbit internet, hur mycket ska det krävas. funkar bra på datorn, och t.o.m mobilen är snabbare på att visa klipp. Redigerat av Michell, 07 September 2009 - 14:18. Postad 07 September 2009 - 18:52 Nu har jag provat det, över en SMB monterad disk (Från min Server) och det är inte 100 helt perfekt, jag kunde se en liten antydning till laggning på första avsnittet precis i början där det flyger massor av fåglar. Men inte i närheten av den laggning som jag upplever med min A-100 Saknar status info där man på A-100 kan se hur många Mbs som det kör för tillfillet, det finns inte på C-200 (Inte i denna releasen iallfall) Postad 07 September 2009 - 18:55
Nu måste jag fråga:
Skulle det slutgiltiga firmwaret komma den här veckan? Vilken dag i så fall? Tack! Konn Ändrade texten då den var på tok för stor! Mvh /Hollyman Redigerat av Unregistered9c595cc7, 07 September 2009 - 22:20. Postad 07 September 2009 - 20:46 Öhh Skrik inte Bäst info om när och hur saker släpps får du nog på popcorns eget forum... Men visst skulle det kanske komma en färdig firmware denna veckan. Varför undrar du? Det är ju knappast så att maskinerna finns att tillgå i något större antal ännu.... Postad 09 September 2009 - 09:22
Någon som har koll på hos vem man ska förboka ett exemplar?
När jag tittar på leveransdatum på de olika butikerna här hos prisjakt så har Webbhallen inkommande leverans 25/9 medan övriga har först 1/10... Kan det verkligen vara så pass stor skillnad på inkommande Popcorn C-200 leverans eller kommer alla butiker få in den samtidigt i slutändan ändå? Postad 09 September 2009 - 10:36
Hej
Kör med 040909, blir det inte bättre med ny fw så måste det vara hårdvaran på min också. När jag stoppar en film så blir det myrornaskrig och huvudmenyn blinkar till var sekund. Vilket kräver en omstart med strömbrytaren för att det ska funka igen. Kör med hdmi. Redigerat av Unregisterede486aa43, 09 September 2009 - 12:43. Postad 09 September 2009 - 12:35
Kul att det har blivit bättre! Den lilla laggen kan bero på nätverkslagg, skulle vara intressant att prova samma klipp med en intern disk. På min A-110 hackar det klippet så mycke att ljudet försvinner bitvis, så det har blivit betydligt bättre. Lite synd att man inte kan se bitrate, men det kommer förhoppningsvis i firmware framöver, det är ju jätteanvändbart. Postad 09 September 2009 - 20:20 Du det där låter inte helt friskt, så blir det INTE hos mig... Något i din kedja är tokigt.... Nu har jag ju ett 1 GBit, switchat trådbundet nät och en rätt potent server. Så troligen är det SMB protokollet som inte hinner med. Bra ide det där med att föra över klippet på den interna disken. Ska prova det också för att se om det fungerar bättre.... För att förtydliga den lilla glitchen som blir är knappt synbar om man inte som jag nu gör, sitter och kollar kritiskt... Ja det tyckte jag också, iofs ett I-lands problem MEN.... Postad 10 September 2009 - 00:17
Japp det är hdmi kontakten som strular
Funkar kanon när jag kör med komponent. Jaha då ska man väl vänta en månad eller så för att få en ny. Postad 10 September 2009 - 19:03
Ingen som funderat på att beställa från hemsidan, 299 USD
Med moms och tull så är den ändå billigare än här och med lite tur slipper man tull avgiften, är man flera så blir frakten inte heller så farligt dyr. Postad 10 September 2009 - 21:41 Det som får mig att avstå från det är att nya maskiner ibland drabbas av barnsjukdomar som kräver att den lämnas in... Har man tur så har man sparat nån hundring och har man otur så blir det en massa krångel, väntan och fraktkostnader. Det är en liten chansning att beställa från utlandet. Postad 11 September 2009 - 15:23 Den kommer i alla fall inte snabbare för du skriver med större text, NEJ, det har inte kommit någon ny firmware... Men en ny version av myiHome har kommit ut http://networkedmedi...d.php?tid=27459 . Nytt är ett tema som heter "MysticBlue" och att man kan byta mellan "MysticBlue" och dom andra temanen (kan man inte det sen tidigare ?). EDIT: Tagit några bilder på det nya temat "MysticBlue" (Min A-100 är det som jag kör temat med):
IMG_0558.JPG 2.22MB
1 Antal nerladdningar
IMG_0559.JPG 498.8K
0 Antal nerladdningar
IMG_0561.JPG 580K
0 Antal nerladdningar
IMG_0562.JPG 647.15K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av -TM-, 12 September 2009 - 20:11. Postad 12 September 2009 - 10:38
Du behöver inte dölja att du fildelar. ALLA gör det! Det är bara en dubbelmoral som gäller i Sverige.
Postad 12 September 2009 - 19:36
Fina bilder! Vad tycker du om maskinen i dagsläget? Är den något att ha? I vilket fall ska jag vänta på den färdiga mjukvaran och kritik. Konn Postad 12 September 2009 - 20:07 Ops, glömde nämna att bilderna är från min A-100. Bilderna har inget direkt med C-200:a att göra, det ända som är kopplat till C-200:a är att MyiHome temat på bilderna ska ta upp utseendet från C-200:a. Postad 13 September 2009 - 04:40
Konn: Ta gärna bort bilderna från ditt citat.
Jag råkade snubbla över det här klippet: http://www.youtube.c...h?v=9-C4Nziq1co och måste bara säga WOW! UMC verkar vara guld värt! Är det någon här som använder sig av det? Funkar det bra? Om jag har förstått det rätt så skannar man datorn och HDD:n i sin PCH efter filmer och serier, sen hämtas all info om filmerna hem från IMDb m.fl. och läggs in i en databas. Sen i UMC kan man söka på skådis, regissör, genre eller what ever och få fram alla filmer man har med den skådisen? Öppnar man en film så får man upp all info snyggt upplagt med genre, IMDb-betyg, "Plot" från IMDb, hur lång filmen är, genre, år, vilka som medverkar i filmen, vem som har regisserat och producerat osv. osv. Går man in på en skådis/regissör eller liknande så ser man en lista över alla hans filmer och de man har på datorn är "klickbara" med länk till den filmen. Kortfattat verkar det vara en (snygg) IMDb över filmerna man har på datorn! Ni som använder er av UMC, kom gärna med kommentarer om hur det fungerar! Är det segt? Krångligt? Hämtas cover, backdrop och banner från internet eller måste man lägga in det själv? Stämmer det jag skrev om det? Jag är inte så insatt... Upptäckte det nyss och har sökt runt lite bara! Ett till klipp: http://www.youtube.c...h?v=yieK8t9AN7I Mer info: http://hdd-player.de...x.php/Main_Page Edit: Kom på att UMC inte är unikt för C-200 så jag har startat en ny tråd om det istället... https://www.minhembi...howtopic=242602 Redigerat av -danjel-, 13 September 2009 - 04:46. Postad 14 September 2009 - 21:33
På popcornhour.com står följande längst ner:
** Commercial DVD or Blu-ray Disc playback are NOT applicable for Composite output Betyder det endast att man inte får någon bild via komposit-utgången? För visst kan man väl kolla på inköpta dvd och blu-ray ifall man kopplar in en blu-ray-drive? Postad 14 September 2009 - 21:43 Det står som det står, man kan inte titta på kopieringsskyddade dvd och blu-rays via komposit. Är väl någon licensfråga eller hårdvarubegränsning, komposit är ju väldigt gammalt. Bild överhuvudtaget får man ju via komposit men begränsningen är ju det som står på sidan. Redigerat av -TM-, 14 September 2009 - 21:44. Postad 15 September 2009 - 19:34
Någon som har info om när den finns att köpa? Hos diverse webbutiker står 30/9 som leveransdatum. Stämmer det eller är det som vanligt bara en gissning?
Postad 16 September 2009 - 14:39
Varför vill man se en blu-ray med komposit signal? Vad använder någon en kompistutgång till? Det enda jag kan tänka mig att använda en kompositutgång till är för en onscreen display. Postad 16 September 2009 - 14:42 Ja jag tänkte detsamma. Min gissning är att den som frågade har förväxlat komponent med komposit? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |