Ăr det vĂ€rt att skaffa 700?
Sharp Aquos LC-LE600 och LC-LE700/LC-LE705 LED LCD tv serier
Postad 18 September 2009 - 10:53
Ăr det vĂ€rt att skaffa 700?
Postad 18 September 2009 - 11:23
Sharp har nÄgon teknik som kallas UV2A pÄ gÄng. Det ska ge fördelar som halverad responstid, slÀppa igenom mer ljus och minska "bleeding", dvs ge bÀttre svÀrta. LÄter minst sagt intressant.
OvanstÄende stÀmmer ju till en viss del in pÄ LE600/700 serien men eftersom pressreleasen kom den 16 september sÄ borde detta vara en fortsÀttning pÄ utvecklingen hos Sharp. Sharp verkar ha en lovande framtid... G10 fabriken i startgroparna, intressanta tekniker mm
Kanske ska vÀnta pÄ nÀsta generation iaf...
/BĂ€ckman
Postad 18 September 2009 - 11:31
HjÀlper ju inte om man har kolsvart om du inte har grÄskalor...
Blir inte kul Ä se dÄ
Postad 18 September 2009 - 11:35
52LE 700s kommer att finnas upphÀngd pÄ E-Giganten i LuleÄ fre em eller lör,sön för beskÄdning.
Tack för infon! Blir att ta sig en titt, dÄ.
Postad 18 September 2009 - 12:22
Det Àr detta som stör mig nÀr folk sÀger att 'ooooh titta vad svart den kan bli!!!!'. Vad f*n spelar det för roll hur svart bilden kan bli om du inte kan se nyanserna i det svarta, det verkar ju vara helt uppÄt vÀggarna.
En bra bild för mig Àr en bild dÀr jag kan se sÄ mycket nyanser som möjligt i det svarta som presenteras pÄ skÀrmen. Jag brukar anvÀnda 'Aliens' som en referensfilm att testa presentation av svÀrta och nyanser i svÀrtan nÀr jag vill jÀmföra hur olika apparater presterar.
Ska kalibrera med kalibrerings DVD efter helgen, och testa denna sidan http://www.lagom.nl/...st/contrast.php pÄ söndag, sÄ fÄr vi se vad den klarar av.
Aliens sÀger du... 1:an dÄ antar jag? Ska testa...
Postad 18 September 2009 - 12:35
Japp det Àr nÀr du behöver skicka tillbaks nÄt eller sÄ som det brakar lös
Bara o googla pixmania sÄ ser man... skulle aldrig chansa.Dom har vart svartlistade pÄ konsumentverkets lista men i dagslÀget Àr dom inte med dÀr,tror den uppdateras 2 ggr Äret. Dom sitter vÀl i frankrike typ har inget svenskt kontor?
Kan ju helt klart bli ett problem om inte Sharp vill ta reklamation pÄ varor som Àr köpta utanför Sverige.
Postad 18 September 2009 - 12:38
Ska kalibrera med kalibrerings DVD efter helgen, och testa denna sidan http://www.lagom.nl/...st/contrast.php pÄ söndag, sÄ fÄr vi se vad den klarar av.
Aliens sÀger du... 1:an dÄ antar jag? Ska testa...
Aliens Àr 2:an, mÄnga bra scener med mörka vÀggar/korridorer och mörkt överlag, fast Àven Alien(1:an) bestÄr ju till mesta delen av mörka scener
1. Alien
2. Aliens
:-)
Redigerat av Chimaera, 18 September 2009 - 12:43.
Postad 18 September 2009 - 14:09
Ramlade över följande lÀnk och information; DisplayBlog
Sharp har nÄgon teknik som kallas UV2A pÄ gÄng. Det ska ge fördelar som halverad responstid, slÀppa igenom mer ljus och minska "bleeding", dvs ge bÀttre svÀrta. LÄter minst sagt intressant.
OvanstÄende stÀmmer ju till en viss del in pÄ LE600/700 serien men eftersom pressreleasen kom den 16 september sÄ borde detta vara en fortsÀttning pÄ utvecklingen hos Sharp. Sharp verkar ha en lovande framtid... G10 fabriken i startgroparna, intressanta tekniker mm
Kanske ska vÀnta pÄ nÀsta generation iaf...Hade ju tÀnkt en 46 LE700 i vardagsrummet inom en snar framtid.
/BĂ€ckman
Gillar Sharp. Dom smÀller inte bara in LD som en halvmessyr sÄ fort dom kan utan sÀtter bildkvaliteten frÀmst och utvecklar lcd vidare. NÀsta Ärs modeller blir bÀttre jo.
Postad 18 September 2009 - 14:21
Gillar Sharp. Dom smÀller inte bara in LD som en halvmessyr sÄ fort dom kan utan sÀtter bildkvaliteten frÀmst och utvecklar lcd vidare. NÀsta Ärs modeller blir bÀttre jo.
Men ÀndÄ, du kan inte sÀga att Le600/700 Àr prisvÀrd. Det Àr vÀl ÀndÄ dÄ man ska hugga pÄ't.
Postad 18 September 2009 - 14:35
AnvÀnder du en kalibrerings DVD sÄ kalibrerar du mot DVD-uppspelaren. Det Àr inte alls sÀkert att den har exakt samma output som whatever mekanism som hanterar bilder i weblÀsaren (plus att video-material lagras i ett fÀrgformat, datorgrafik i ett helt annat). SÄ det kan bli Àpplen vs pÀron mao man blandar friskt mellan video vs dator-referenser som du "föreslÄr". Dvs kalibrering innebÀr kalibrering av hela bildkedjan, inte bara displayen.Ska kalibrera med kalibrerings DVD efter helgen, och testa denna sidan http://www.lagom.nl/...st/contrast.php pÄ söndag, sÄ fÄr vi se vad den klarar av.
Sen sÄ Àr det ganska konstigt tÀnk överlag. Att kalibrera innebÀr bland annat att man undersöker vad displayen klarar av. SÄ att sÀga att man kalibrerar och sen undersöker Àr helt bakvÀnt.
Postad 18 September 2009 - 15:24
Men ÀndÄ, du kan inte sÀga att Le600/700 Àr prisvÀrd. Det Àr vÀl ÀndÄ dÄ man ska hugga pÄ't.
Visst Àr vÀl LE600/700 prisvÀrda och inte fel att hugga pÄ dom. Men nÀsta Är kommer betydligt bÀttre Sharp'ar för dom som kan och vill vÀnta.
Postad 18 September 2009 - 23:38
Nu har jag bestĂ€llt en 52-tums LC-LE700s frĂ„n en lokal butik hĂ€r i Ăstersund! Har dessutom betalt den sĂ„ nu kommer jag inte undan. Det intressanta Ă€r att jag fick den för 21596 kr ;o) FĂ„r hoppas (för min egen skull men inte för er) att TV:n inte dyker i pris nu.... Men sabla kul att kunna köpa den för detta pris över disk! Det trĂ„kiga Ă€r att den inte kommer förrĂ€n mitten pĂ„ oktober
Tjena...
vilken butik i östersund?
hÄller pÄ Ä kikar jag ocksÄ, tÀnkte ta 46 tummaren... men till det dÀr priset sÄ kan man ju kliva upp pÄ 52an
Postad 19 September 2009 - 11:03
Postad 21 September 2009 - 13:04
Bra pris i sverige
http://multisale.jet...se/default.aspx
Importerad och Sharp Sverige lÀr inte "ta hand" om den, ifall den skulle gÄ sönder. Om jag inte har fel?
Kollade Àven priset pÄ 40LE700:an pÄ Elgiganten i Nordstan. 14495kr skulle de ha för den, nÀr de fick in den...
Redigerat av nixxor, 21 September 2009 - 13:06.
Postad 21 September 2009 - 20:00
Skrivit in följande text under omdöme för produkten:
+ Underbar bild, skÀrpa/fÀrger/svÀrta Àr pÄ toppnivÄ. Inte sett nÄgot störande nÀr man tittar pÄ film med mörka scener.
+ Mycket jÀmn backlight (LED)
- Usla högtalare (jag anvÀnder bara extern ljudanlÀggning)
- BlÄ "design"-ljuseffekt för starkt i mörkt rum(gÄr att stÀnga av)
- backlight-ljuset kan i ett mörkt rum ge en vitare effekt av bilden om man tittar frÄn en sido-vinkel, men inte fram ifrÄn.
Extra info:
Ingen intern mediaspelare, annat Àn JPEG-bilder och MP3-musik frÄn USB-kÀlla.
(Men jag ser det inte som ett minus dÄ jag aldrig skulle anvÀnda en sÄdan ÀndÄ, om nÄgon tillverkare inte gör en mycket vÀl fungerande sÄdan)
Bilden blev mycket bÀttre dÄ man stÀngde av de flesta digitala "förbÀttrings-funktionerna" och kalibrerade TV:n.
Till sist bör jag pÄpeka att jag inte har sÄ mycket att jÀmföra med. Sett flera kompisars platt-tv, kikat pÄ Samsungs LED 6000-7000-series mÄnga gÄnger i butik, men den senaste TV:n jag hade hÀr hemma var en tjock-tv JVC 100hz "platt". PÄ den kunde jag alltsÄ inte köra högre upplöst material Àn DVD.
Jag sitter 3.3 meter ifrÄn 52":aren och skulle inte vilja att den var mindre, men Àr ÀndÄ mycket nöjd med storleken.
SÄg precis att mitt betyg pÄ 9 av 10, gav produkten 7 av 10 i betyg, inte noterat det systemet tidigare, "but makes sense I guess"...
Redigerat av dboo, 21 September 2009 - 20:51.
Postad 21 September 2009 - 20:32
Postad 22 September 2009 - 10:04
Postad 22 September 2009 - 10:09
/BĂ€ckman
Postad 22 September 2009 - 11:07
dboo>> AngĂ„ende reflektionerna du nĂ€mner i ditt galleri, har inte skĂ€rmen lite halvmatt frontglas? SĂ„g en mindre variant av 600-modellen pĂ„ Mediamarkt och den hade matt skĂ€rm. Ăr skĂ€rmens glanstal ytterliggare en skillnad mellan 600 och 700?
Ja alltsÄ vad jag ville poÀngtera med reflektionerna var att nÀr den dimmas ned (skÀrmslÀckare) eller avstÀngd, sÄ reflekterar den en hel del. Det tycker jag Àr helt okej och nÀstan lite "snyggt".
Under vanligt bruk sÄ sÀtter ju backlight:en igÄng, och jag tycker inte den reflekterar nÄgonting alls. (I mitt vardagsrum.)
Jag har lÀst i avsforum att nÄgon jÀmförde den med samsungs LED-EDGE-serie och att Sharps Àr snÀppet mindre reflektiv, lite mer Ät det matta hÄllet, Àn Samsung.
Enligt mitt tyckte sÄ Àr den dock vÀÀldigt lite matt, den Àr mer Ät det "transparenta" hÄllet.
Men eftersom det inte stör mig i mitt TV-tittande, och att jag föredrar det dÄ jag tycker fÀrgerna och bilden blir klarare (Bara man inte störs av reflektioner).
Som jag nÀmnt tidigare, sÄ har jag bara sett Samsungs i butik, men det kan nog stÀmma att den Àr nÄgra snÀpp mer transparent/reflektiv Àn Sharpen.
JÀmför jag med min gamla tjock-tv sÄ reflekterar Sharpen betydligt mindre.
Redigerat av dboo, 22 September 2009 - 13:12.
Postad 22 September 2009 - 13:00
Postad 22 September 2009 - 13:18
Ingen har vÀl ens fÄtt hem den sÄ svÄrt o svara pÄ...philipsen vann ju EISA priset för bÀsta tv sÄ nÄt bra Àr det sÀkert med denVilken tror ni Àr bÀst av denna och Philips 46PFL9704H? https://www.prisjakt...kt.php?p=478578
Postad 22 September 2009 - 13:21
Vilken tror ni Àr bÀst av denna och Philips 46PFL9704H? https://www.prisjakt...kt.php?p=478578
Den Àr kanske Ànnu bÀttre, dÄ den har local dimming. Om man ser till bilden, vilket borde vara det viktigaste =)
Sedan har den ju bÀttre extra funktioner sÄ som DLNA och mediespelare, online funktioner etc.
Men sÄ Àr den ocksÄ bra mycket dyrare.
Jag skulle nog hellre jÀmfört den med Samsung UE46B8050.
Och dÄ Àr min spontana reaktion att vÀlja Philips pÄ grund av local dimming jÀmfört mot Samsungs problem med clouding/bleeding.
Men Àven dÀr Àr ju Philips dyrare, och jag Àr inte vidare pÄlÀst pÄ Philips:en.
Postad 22 September 2009 - 16:19
Tjena...
vilken butik i östersund?
hÄller pÄ Ä kikar jag ocksÄ, tÀnkte ta 46 tummaren... men till det dÀr priset sÄ kan man ju kliva upp pÄ 52an
Ber om ursÀkt för sent svar.. Det var pÄ Audio Video. De hade "vi bjuder pÄ momsen"-vecka den veckan sÄ nu Àr vÀl priset tillbaka till normalt skulle jag tro..
För övrigt verkar ju priset bli pÄ ungefÀr den nivÄn (kring 22.000) om man tittar pÄ alla företag som sÀljer för detta pris men inte har de i lager. Antar att de ocksÄ fÄr hem i oktober.
Postad 22 September 2009 - 16:43
Bl.a. sÄ har den rÀtt skum betraktningsvinkel, vissa ljusa partier blir ljust rosa frÄn sidan. Skulle vilja se en trevlig kalibrering pÄ den sÄ kanske den lever upp till mina förvÀntningar, dessvÀrre fÄr vi inte kleta pÄ skÀrmarnas instÀllningar för mycket i butiken.
Postad 22 September 2009 - 17:13
Ingen har vÀl ens fÄtt hem den sÄ svÄrt o svara pÄ...philipsen vann ju EISA priset för bÀsta tv sÄ nÄt bra Àr det sÀkert med den
Den kommer sÀkert ligga minst 5000 kr över sharpen i samma storek,tror inte mycket pÄ det dÀr priset den dÀr skumma butiken Thesson har,den har ju allt lul lull o vÀrsta panelen man kan fÄ i dagslÀget sÄ tror inte sharp kan eller Àr menat o utmana den philips modellen.
Ljud och bild skall man kunna lita pÄ vÀl?
M3 gjorde en "recension" av Philipsen idag för övrigt http://m3.idg.se/2.1...ast-av-dem-alla
Den Àr kanske Ànnu bÀttre, dÄ den har local dimming. Om man ser till bilden, vilket borde vara det viktigaste =)
Local dimming trodde jag det var automatiskt eftersom att det var led backlight, men man lÀr sig nÄgot nytt varje dag.
Blir det som pÄ lcd tvn till höger pÄ den hÀr bilden dÄ med sharpen? http://cache.gawker....09/DSC_0448.jpg
Redigerat av Unregistered7c4175c3, 22 September 2009 - 17:19.
Postad 22 September 2009 - 17:51
Local dimming trodde jag det var automatiskt eftersom att det var led backlight, men man lÀr sig nÄgot nytt varje dag.
Blir det som pÄ lcd tvn till höger pÄ den hÀr bilden dÄ med sharpen? http://cache.gawker....09/DSC_0448.jpg
Nej inte alls sÄ mycket. Lite av en sÄdan effekt blir det om man ser TV:n frÄn sidan som jag beskrivit tidigare.
Och eftersom det inte Àr local dimming sÄ blir det inte kolsvart, alltsÄ lika med noll ljus alls.
Men tittar jag pÄ en vÀldigt mörk scen som den pÄ bilden sÄ Àr ju "skÀrmen" snÀppet ljusare Àn den svarta lackade ramen, men otroligt lite tycker jag.
Postad 22 September 2009 - 18:26
produkten tÀcks av en begrÀnsad garanti, om produkten gÄr sönder inom garantiperioden kommer den att repareras kostnadsfritt av Sharps utsedda auktoriserade verkstÀder. Men, om produkten,av nÄgon anledning, ej Àr möjlig att reparera mÄste du ta kontakt med inköpstÀllet för ett utbyte av produkten, Sharp Nordic kan inte hantera ett eventuellt utbyte av produkten.
Om produkten köps i Sverige omfattas den dessutom av:
* Tre Ärs reklamation enligt svensk KKL.
* 100 % Pixelgaranti
* Doa möjlighet om produkten befaras trasig direkt vid leverans.
Dessa rÀttigheter gÀller inte om du köpt produkten utanför Sverige.
mvh Sharp supporten
har varit i kontat med multisale och dom sÀger sÄ hÀr
Vi har en Fransk leverantör dÀr man normalt skickat tillbaka produkter till. Dock tar ju vissa tillverkare emot produkter i Sverige ocksÄ. I första hand kontaktar du ju Sharp och sedan oss. Om nÄgot fel skulle dyka upp inom 3 dagar dÄ du fÄtt varan stÄr vi för returen sjÀlva och byter ut varan.
Postad 22 September 2009 - 20:37
Idag har jag en Sony Bravia men funderar pÄ att byta mot en LED 50tums uppÄt.
Postad 22 September 2009 - 20:48
har varit i kontakt med sharp köp av tv i europa dom svarar
produkten tÀcks av en begrÀnsad garanti, om produkten gÄr sönder inom garantiperioden kommer den att repareras kostnadsfritt av Sharps utsedda auktoriserade verkstÀder. Men, om produkten,av nÄgon anledning, ej Àr möjlig att reparera mÄste du ta kontakt med inköpstÀllet för ett utbyte av produkten, Sharp Nordic kan inte hantera ett eventuellt utbyte av produkten.
* 100 % Pixelgaranti
mvh Sharp supporten
Vi har en Fransk leverantör dÀr man normalt skickat tillbaka produkter till. Dock tar ju vissa tillverkare emot produkter i Sverige ocksÄ. I första hand kontaktar du ju Sharp och sedan oss. Om nÄgot fel skulle dyka upp inom 3 dagar dÄ du fÄtt varan stÄr vi för returen sjÀlva och byter ut varan.
Intressant, vÄgar man köpa den frÄn Multisale dÄ..?
Postad 23 September 2009 - 01:15
M3 ger jag inte lÀngre mycket för. De gav Samsungen 10/10.M3 gjorde en "recension" av Philipsen idag för övrigt http://m3.idg.se/2.1...ast-av-dem-alla
Ok Samsungen Àr en bra TV men den har ju sina problem... Forum Àr det som gÀller, dÀr finns kunningt folk.
Postad 23 September 2009 - 01:45
Jag skulle nog hellre jÀmfört den med Samsung UE46B8050.
Och dÄ Àr min spontana reaktion att vÀlja Philips pÄ grund av local dimming jÀmfört mot Samsungs problem med clouding/bleeding.
Varför skulle du jÀmföra den med samsungen? BildmÀssigt sÄ Àr vÀl enda likheterna mellan samsungen och philipsen local dimming och LED.
Backlight tycker i alla fall jag verkar vara viktigare Àn local dimming.
M3 ger jag inte lÀngre mycket för. De gav Samsungen 10/10.
Ok Samsungen Àr en bra TV men den har ju sina problem... Forum Àr det som gÀller, dÀr finns kunningt folk.
HÄller med, anvÀnde dem mest som referens till priset.
Redigerat av Unregistered7c4175c3, 23 September 2009 - 01:53.
Postad 23 September 2009 - 06:39
Varför skulle du jÀmföra den med samsungen? BildmÀssigt sÄ Àr vÀl enda likheterna mellan samsungen och philipsen local dimming och LED.
Backlight tycker i alla fall jag verkar vara viktigare Àn local dimming.
Samsung (endast 8000-series som jag skrev)
200 Mhz
Intern mediaspelare
Internetfunktioner
ca 30.000 kr
edgelight, inte localdimming, problem med clouding/bleeding.
Philips
200 Mhz
Intern mediaspelare
Internetfunktioner
backlight, localdimming - förhoppningsvis inga problem med clouding/bleeding flÀckvis som pÄ Samsungen.
Sharp 700-series
120 Mhz
Ingen intern mediaspelare (bild o musik endast)
Inga internetfunktioner
backlight, inte localdimming
Jag jÀmförde den med samsungen för att bÄda har med extra-funktionerna. Inte för att jag vill ha mediaspelare o internetfunktioner, men jag tyckte inte det var rÀttvist att jÀmföra med Sharp:en dÄ den saknar dessa saker, och dÀrför Àr mycket billigare.
Och varför jag hellre tar Philips:en framför bÄde Samsung (och Sharp) Àr för att den har bÄde backlight och local dimming.
Det har varken Samsung:en eller Sharp:en (rÀtta mig om jag har fel)
Men priset skiljer otroligt mycket, och jag skulle bara ha rÄd med Sharp:en i alla fall =)
Sedan kanske inte local dimming blir sÄ bra i alla fall om man tittar pÄ t.ex en stjÀrnhimmel som nÄgon skrev, men det ÄterstÄr att se.
Postad 23 September 2009 - 16:32
Postad 24 September 2009 - 06:36
Vad skiljer frÄn LE600-serien?
LE700 serien har 100Hz bildfrekvens och endast 4ms responstid, mot de 50Hz och 6ms som LE600 har. Vidare du fÄr Àven en extra HDMI-ingÄng, vilket ger dig totalt fyra stycken. LE-700 serien har betydligt mer avancerade instÀllningsmöjligheter av till exempel gamma, Hue/saturation och fÀrgtemperatur.
NÀr det gÀller filmmaterial som konverteras ifrÄn 48Hz, 50Hz eller 60Hz sÄ har LE-700 serien Dejudder funktioner för att göra meterialet mjukare och flytet blir betydligt bÀttre. AlltsÄ minimalt hackande i filmer!
Vidare har ocksÄ LE-700 ett mer exklusivt bordstativ i glas. Slutligen har LE700 USB 2.0 port för uppspelning av JPEG-bilder och MP3 filer.
Och en sista detalj, annars Àr jag imponerad över allt du fick med edsvallakung =)
LE600-seriens nedre del av ramen Àr silverfÀrgad, se hÀr:
http://www.hardware....it_televisions/
Och sÄ har jag Àven hittat servicemanualen för dessa TV-apparater.
Ber dock om ursÀkt ifall publicering av en lÀnk till den skulle bryta mot nÄgra regler hÀr i forumet, ta gÀrna bort inlÀgget i sÄ fall men gÀrna inte mig =)
(Kunde inte se att nÄgon regel berör detta)
http://www.scribd.co...-Service-Manual
Jag har laddat ned manualen ocksÄ dÄ den var lite svÄrt att komma Ät först. Testade med Google Chrome istÀllet för firefox och det gick bÀttre.
Postad 24 September 2009 - 07:04
har varit i kontakt med sharp köp av tv i europa dom svarar
* 100 % Pixelgaranti
mvh Sharp supporten
Vad tror ni andra om det hÀr? Ska man kanske satsa pÄ Multisale?
Det finns nÀmligen inga som har Le700:an i mitt omrÄde.
Redigerat av nixxor, 24 September 2009 - 07:04.
Postad 24 September 2009 - 09:05
Kostar nu 11.990:- !! http://www.elgigante...sharp-40-led-tv
Kanske betyder att den inte sÀljer sÄ bra....
Sony 40V5500 vill man oxÄ bli av med 6.990:-! Clouding-TV till Rea pris!
Postad 24 September 2009 - 17:21
TVn inte gÄtt att bestÀlla tidigare sÄ annonsen för 11990:- har ingenting att göra med försÀljningnsstatistik.
Postad 24 September 2009 - 19:21
11990:- för 40" och 19990:- för 46:an Àr ett ganska stort prisgap som gör att man tvekar Elgiganten...
40 tum Àr för litet för mig och 20 tusen kÀnns som en för stor hög med pengar. Jag kommer att avvakta för att se om priserna dalar.
Postad 24 September 2009 - 21:17
Hoppas verkligen att den Àr snÀppet bÀttre Àn Samsungs LED.
Postad 25 September 2009 - 15:30
Postad 25 September 2009 - 15:48
NÄgon som vet varför 46 tumarn nÀstan aldrig Àr i lager i nÄgon av butikerna?
Fick besked om att 46" troligen kommer till handlarna under nÀsta vecka.
Postad 25 September 2009 - 16:18
52'an va ju i lager hos nÄn enstaka men nu Àr den ocksÄ körd... segaste leverans av en modell i mannaminneNÄgon som vet varför 46 tumarn nÀstan aldrig Àr i lager i nÄgon av butikerna?
Postad 26 September 2009 - 12:53
Lite intressant testinfo frÄn flatpanels.dk
http://www.flatpanel...p;id=1253692426
Hoppas bara den Àr bÀttre Àn Samsung LED. Köpet blir nÀmligen imorgon.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
Har nu bara 3 modeller kvar
35 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?