vad får du för re värde på den kopplingen som du har den jag gjorde borde vara på 8ohm cirkusMen jag förstår inte riktigt...? Varför kan jag inte koppla som på schemat jag har ändat på ?? Blir det fel då ?
Postad 15 August 2009 - 19:11
Postad 15 August 2009 - 19:20
vad får du för re värde på den kopplingen som du har den jag gjorde borde vara på 8ohm cirkus
Den kopplingen som jag redan har kopplat och mätt i inlägg 192 hamnar på 7,7. Det måste väl stämma ?
Postad 15 August 2009 - 19:29
Har ingen lust att sitta vid datorn och vänta...
Återkommer...
Postad 15 August 2009 - 19:30
Då är det braDen kopplingen som jag redan har kopplat och mätt i inlägg 192 hamnar på 7,7. Det måste väl stämma ?
Postad 15 August 2009 - 20:17
Har i alla fall provkört lite nu. Mätte innan jag testade, och den går i 7,7 ohm, och elementen rör sej som dom ska.
Har bara kört med en låda nu. Visst. Jag får bas. Men inte alls som jag hade trott. Körde steget i stereo, och nyttjade bara den ena kanalen. Då kunde jag köra det tills klipplampan började se ut som på ett disco..
Slog av, slog till switcharna, och testade att brygga. Då blev det bättre. Men ändå inte som jag trott..
Testade att köra lådan baklänges, så den spelade in i lådan. Då fick jag lite annat ljud, och bättre rumsstöd, men ändå inte vad jag trott att jag ska få... Vad gör jag ? Har funderingar på om en låda kan bli FÖR stum...?
Det är kanske för tjocka väggar i lådan så att den inte släpper igenom nåt ? T.o.m när jag spelade in i lådan och kände på den kände jag knappt några vibrationer...
Postad 15 August 2009 - 20:30
bygg 1 låda i spån och testa om det blir bättreHmm.. Satte på locket och testade lite nu. Eftersom jag inte vet om den här kopplingen kommer funka så vill jag inte täta hålen genom baffeln som kablarna går i. Vill inte heller täta locket helt eftersom jag kanske kommer behöva ta bort det igen, så nu är den inte 100% tät. Det läcker nog lite lite. Vet inte hur stor skillnad det gör med så pass stora element ?
Har i alla fall provkört lite nu. Mätte innan jag testade, och den går i 7,7 ohm, och elementen rör sej som dom ska.
Har bara kört med en låda nu. Visst. Jag får bas. Men inte alls som jag hade trott. Körde steget i stereo, och nyttjade bara den ena kanalen. Då kunde jag köra det tills klipplampan började se ut som på ett disco..
Slog av, slog till switcharna, och testade att brygga. Då blev det bättre. Men ändå inte som jag trott..
Testade att köra lådan baklänges, så den spelade in i lådan. Då fick jag lite annat ljud, och bättre rumsstöd, men ändå inte vad jag trott att jag ska få... Vad gör jag ? Har funderingar på om en låda kan bli FÖR stum...?
Det är kanske för tjocka väggar i lådan så att den inte släpper igenom nåt ? T.o.m när jag spelade in i lådan och kände på den kände jag knappt några vibrationer...
Postad 15 August 2009 - 20:44
bygg 1 låda i spån och testa om det blir bättre
En sån här låda borde väl kännas lite i kroppen när man drar på lite ?
Så mycket kan jag ju säja, att om det inte går att få fason på dom här lådorna så jag får skrota dom kommer jag slå på stort. Det här var ju en test, och jag var helt förberedd att det kanske skulle bli skit. Skrotar jag dom så kommer jag i så fall bygga fyra optimala lådor. Kanske t.o.m börja fjanta lite med slavbas eller nåt.. Men det lugnar jag mej med..
Än så länge har jag inte testat klart än. Det går ju att paralell/paralellkoppla och få ner dom i 2 ohm också..
Ep2500 ger ju 2 x 1200 i 2 ohm.. Imorrn ska jag testa att koppla på s-convertern och se om det blir någon skillnad.
EDIT: Fyllestavfel...
Redigerat av Bakerman, 15 August 2009 - 21:19.
Postad 15 August 2009 - 21:30
jo det blir nog bra att koppla på fyllan annars så prova med att ta bort en bas och kör på en st och testa om det blir bättre eller sämreEn sån här låda borde väl kännas lite i kroppen när man drar på lite ?
Så mycket kan jag ju säja, att om det inte går att få fason på dom här lådorna så jag får skrota dom kommer jag slå på stort. Det här var ju en test, och jag var helt förberedd att det kanske skulle bli skit. Skrotar jag dom så kommer jag i så fall bygga fyra optimala lådor. Kanske t.o.m börja fjanta lite med slavbas eller nåt.. Men det lugnar jag mej med..![]()
Än så länge har jag inte testat klart än. Det går ju att paralell/paralellkoppla och få ner dom i 2 ohm också..
Ep2500 ger ju 2 x 1200 i 2 ohm.. Imorrn ska jag testa att koppla på s-convertern och se om det blir någon skillnad.
EDIT: Fyllestavfel...
Postad 15 August 2009 - 23:14
Postad 16 August 2009 - 00:30
Är det helt tätt mellan elementen? Det är ju luften emellan dom som gör jobbet.
Mellan elementen är det helt tätt. Däremot läcker det något där jag har borrat hål för kablarna som kopplas på det yttre elementet, samt lite i locket. Det vet jag om, och det är ju inte så bra med en sluten, men man får ju ändå en indikation på hur det kommer låta, och det är för lite..
jo det blir nog bra att koppla på fyllan annars så prova med att ta bort en bas och kör på en st och testa om det blir bättre eller sämre
Undrar vad man får för kurva med bara ett element i en 108 liter sluten... Hmm...
Postad 16 August 2009 - 06:59
Sen funderar jag om du har fått en stående våg i lådan då blir det mycket dåligbas
Men du kan försöka med att täta lådan först det får inte sippra ur någon luft ur den
och en ny låda med stöörre volym blir i mått 48x79x55 cm .
Postad 16 August 2009 - 11:15
Är det 30 hz eller?
Under det så finns det ju inte så mkt information som kan låta mkt..
Delar du den så lågt som du gör så tror jag inte du får ut så mkt tryck.
Trycket ligger väl lite högre upp,eller?
Men det är bara en tanke.
Jag skulle bygga 4 optimala lådor istället om jag vore du.
Postad 16 August 2009 - 11:59
Eller bygg två och sälj det andra paret till mig
Postad 16 August 2009 - 12:33
Var delas lådan som det är nu?
Är det 30 hz eller?
Under det så finns det ju inte så mkt information som kan låta mkt..
Delar du den så lågt som du gör så tror jag inte du får ut så mkt tryck.
Trycket ligger väl lite högre upp,eller?
Men det är bara en tanke.
Jag skulle bygga 4 optimala lådor istället om jag vore du.
Jag har inte kopplat in behringerfiltret än, så just nu kör jag dom delat i min hemmabiostärkare, så nu spelar den allt under 80.
Annars så 156 liter st och 4 st och ner kopplade till 2 ohm
Sen funderar jag om du har fått en stående våg i lådan då blir det mycket dåligbas
Men du kan försöka med att täta lådan först det får inte sippra ur någon luft ur den
och en ny låda med stöörre volym blir i mått 48x79x55 cm .
Om jag skulle bygga fyra nya lådor. Helt optimala för att få så mycket bas som bara möjligt ? Då blir det förmodligen portade lådor med VÄLDIGT stor volym va...?
Parallell/parallell så jag får ner dom i 2 ohm, helt tätade och bibibobido bubidoo ska testas först...
Skulle gärna ta lite hjälp med att koppla ner dom i 2 ohm....
Postad 16 August 2009 - 13:02
portad låda runt 500 liter lite för stor + att det blir inte braJag har inte kopplat in behringerfiltret än, så just nu kör jag dom delat i min hemmabiostärkare, så nu spelar den allt under 80.
Om jag skulle bygga fyra nya lådor. Helt optimala för att få så mycket bas som bara möjligt ? Då blir det förmodligen portade lådor med VÄLDIGT stor volym va...?
Parallell/parallell så jag får ner dom i 2 ohm, helt tätade och bibibobido bubidoo ska testas först...
Skulle gärna ta lite hjälp med att koppla ner dom i 2 ohm....
då är det bättre med 4 st slutna lådor på 150-170 liter och då kan ställa 2 fram och 2 bak och sen eqar du på dom i lågbasen så det står härligt till .
Postad 16 August 2009 - 13:39
portad låda runt 500 liter lite för stor + att det blir inte bra
då är det bättre med 4 st slutna lådor på 150-170 liter och då kan ställa 2 fram och 2 bak och sen eqar du på dom i lågbasen så det står härligt till .
Kan man inte få lite bättre respons om man får till en portad låda riktigt bra...?
Om ví börjar snacka slavbas då..?
Postad 16 August 2009 - 13:54
Ska bara försöka få ner dom i 2 ohm på nåt sätt. Dessutom blir det kanske en stor skillnad om jag får dom 100% täta.
S-convertern kan ju också göra en del. Svag signal in, svag signal ut ? Eller ?
Postad 16 August 2009 - 14:31
Nu skall jag vara elakKan man inte få lite bättre respons om man får till en portad låda riktigt bra...?
Om ví börjar snacka slavbas då..?
Glöm basreflex
Och glöm slavbas
när det gäller slavbas så måste basen ha ett qts som motsvarar vad en bas som klarar att gå i basreflex har 0.3-0.4 .
utan dom skall gå i sluten konstruktion och sätt dom i 160 liter och sen en eg på det för dom lägre registren så att man lyfter upp dom så borde det knuffa på ordentligt när till och med ett par sls 10 kan imponera på mig.
Postad 16 August 2009 - 17:58
Ska gå ner och testa med bara multimetern och ett batteri..
Postad 16 August 2009 - 18:14
Redigerat av Bakerman, 16 August 2009 - 18:15.
Postad 16 August 2009 - 18:17
om du tar en lite mera lät flyttad högtalare och flyttar runt den och ser var du får mest bas och plaserar dom där .
Det lättaste brukar vara och placera basen där man sitter sedan gå runt och leta bas och placera dom där det låter mest .
Postad 16 August 2009 - 18:23
Det kan vara rummet som äter bas .
om du tar en lite mera lät flyttad högtalare och flyttar runt den och ser var du får mest bas och plaserar dom där .
Det lättaste brukar vara och placera basen där man sitter sedan gå runt och leta bas och placera dom där det låter mest .
DÖÖÖH....? "Tycker inte att du ska ha kvar din sprillans nya Fiat som står ute på uppfarten, köp en Lamborghini istället"... Typ..
Snacka om menlöst inlägg...
Postad 16 August 2009 - 18:30
Det är re värdet du får men prova försiktigtHar testat att gå med en kabel till varje talspole direkt från steget nu. Fast istället för att gå med + till + och samma med minus kopplade jag givetvis + till - på det yttre elementet. Med ett batteri går elementen åt rätt håll, och med multimetern ställd i ohmläget på 200 visar den exakt 2,0. Det borde väl stämma va ?
Postad 16 August 2009 - 18:36
Det är re värdet du får men prova försiktigt
Ja, det ska jag. Med s-convertern så borde steget kunna ge något sånär specade watt, och det ska ju ge ca 2x1200w i 2 ohm.. Igår körde jag ju bara en låda bryggat i 8 ohm, och då fick jag dra på rejält för att det skulle börja röra på sej.. Ska testa i alla fall.. Däremot har jag inga bra grejer till att koppla ihop 5 st 4mm2 kablar.. får bli stripes och eltejp till testet..
Postad 16 August 2009 - 19:19
går lika bra med 2.5 kvdratJa, det ska jag. Med s-convertern så borde steget kunna ge något sånär specade watt, och det ska ju ge ca 2x1200w i 2 ohm.. Igår körde jag ju bara en låda bryggat i 8 ohm, och då fick jag dra på rejält för att det skulle börja röra på sej.. Ska testa i alla fall.. Däremot har jag inga bra grejer till att koppla ihop 5 st 4mm2 kablar.. får bli stripes och eltejp till testet..
Postad 16 August 2009 - 19:20
DÖÖÖH....? "Tycker inte att du ska ha kvar din sprillans nya Fiat som står ute på uppfarten, köp en Lamborghini istället"... Typ..
Vadå? Det han säger kan mycket väl stämma ju
Postad 16 August 2009 - 19:40
Vadå? Det han säger kan mycket väl stämma ju
En här på forumet hade en Shiva x med 18" slav å grejjer men fick dålig bas där han satt fast på vissa ställen var helt annat.
Ja.. Visst.. Jag gör som han skriver då. Jag slår sönder skiten och bygger nytt fast dom här knappt har torkat än... Har man läst HELA tråden så vet man att dom väger 205 kg och står där dom står. Har man läst HELA tråden så vet man också att jag redan har fyra inte helt askassa subbar, så någon form av hum borde jag väl ha hur det funkar att placera bas ?
går lika bra med 2.5 kvdrat
Jag vet. 4 kvadrat var det enda jag hade hemma.
Postad 16 August 2009 - 19:53
skall du låna en 10 kilos slägga då tar det cirka minuten att krossa domJa.. Visst.. Jag gör som han skriver då. Jag slår sönder skiten och bygger nytt fast dom här knappt har torkat än... Har man läst HELA tråden så vet man att dom väger 205 kg och står där dom står. Har man läst HELA tråden så vet man också att jag redan har fyra inte helt askassa subbar, så någon form av hum borde jag väl ha hur det funkar att placera bas ?
Jag vet. 4 kvadrat var det enda jag hade hemma.
Postad 16 August 2009 - 19:56
Snacka om meninglös attityd om man vill ha hjälp!
Postad 16 August 2009 - 20:37
Snacka om meninglös attityd om man vill ha hjälp!
Men vad är det för totalt menlös hjälp att be någon bygga nya lådor i en DIY-tråd där någon precis har byggt nya lådor som precis har blivit färdiga då ??
Ungefär lika dumt som om någon frågar vilken förstärkare han ska köpa med en maxbudget på 5000, och tipsa om en förstärkare för 30000 för att den är mycket bättre ?? Vad är han hjälpt av det ??
1. Lådorna går inte att flytta. Det vet man om man har läst hela tråden.
2. Jag håller precis på att koppla och greja för att få lådorna att spela så bra dom kan. Jag har lagt ner en hel del tid på dom här, så givetvis kopplar jag inte bara in dom, konstaterar att dom inte låter bra, slår sönder dom och bygger nya ?? Skulle DU göra det ??
Det var dom råden han gav mej. Ställ dom där dom låter bäst. Det går inte att flytta dom. Det andra rådet var att jag skulle bygga nya ? Klart man blir förbannad !?
Postad 16 August 2009 - 20:46
Återkommer...
Postad 16 August 2009 - 20:58
Det blev liksom.....tyst.... Det.....slocknade liksom bara.....?
Postad 16 August 2009 - 21:00
skall sitta en på baksidan och det skall vara en autosäkring och löser den ut så är det för lågt ohm tal på basarna.Hehe...
Finns det några skyddskretsar eller säkringar eller liknande i EP2500....?
Det blev liksom.....tyst.... Det.....slocknade liksom bara.....?
Postad 16 August 2009 - 21:14
skall sitta en på baksidan och det skall vara en autosäkring och löser den ut så är det för lågt ohm tal på basarna.
Hittade den. Körde lite igen. Det konstiga är att jag är hur barnslig som helst, och vågar nog inte alls dra på så mycket som basarna klarar av. Det gör jag inte med mina andra subbar heller. Men med dom här kan jag LÄTT köra steget till klippning i 2 x 2 ohm utan att jag är det MINSTA orolig att basarna ska bottna.. Dom slår inte alls långt när klipplampan börjar blinka litegrann.. Kan dom verkligen vara så tungdrivna...? Körde en db-dragracingskiva, och med den kan jag faktiskt få fjärrkontrollen som ligger uppepå hemmabiostärkaren att vicka fram och tillbaks i takt med musiken. Men jag får ändå inte mycket mer än ca 100 db på mätaren ? Högre frekvenser kommer jag kanske upp i 115. Fast basarna slår inte farligt mycket ?
Postad 16 August 2009 - 21:46
Postad 16 August 2009 - 21:53
Jag mena inte att du inte ska använda lådorna bara att du kan ta en lättare högtalare och felsöka akustiken i rummet vart basen jobbar bäst sedan ställa dina 200 kg pjäsar där .
Som jag skrev tidigare i tråden funkar mina gamla subbar bäst där dom här står nu..
Postad 16 August 2009 - 23:01
1. Lådorna går inte att flytta. Det vet man om man har läst hela tråden.
2. Jag håller precis på att koppla och greja för att få lådorna att spela så bra dom kan. Jag har lagt ner en hel del tid på dom här, så givetvis kopplar jag inte bara in dom, konstaterar att dom inte låter bra, slår sönder dom och bygger nya ?? Skulle DU göra det ??
Det var dom råden han gav mej. Ställ dom där dom låter bäst. Det går inte att flytta dom. Det andra rådet var att jag skulle bygga nya ? Klart man blir förbannad !?
1. Vi lever i år 2009 om jag inte minns fel, vi har tekniken för att flytta betydligt tyngre saker, så även Vapenskåp som ligger i samma viktklass. Stirra dig inte blind på problemet, fokusera dig på lösningen.
2. Jag skulle till att börja med inte byggt en låda så tung att jag knappt kunde flytta den själv... Men jag skulle inte lägga ner mitt projekt bara för att resultatet inte blev som förväntat, jag skulle söka och analysera felen istället.
Postad 16 August 2009 - 23:43
1. Vi lever i år 2009 om jag inte minns fel, vi har tekniken för att flytta betydligt tyngre saker, så även Vapenskåp som ligger i samma viktklass. Stirra dig inte blind på problemet, fokusera dig på lösningen.
2. Jag skulle till att börja med inte byggt en låda så tung att jag knappt kunde flytta den själv... Men jag skulle inte lägga ner mitt projekt bara för att resultatet inte blev som förväntat, jag skulle söka och analysera felen istället.
Det kan vara det dummaste jag någonsin läst.. Ja.. Visst.. jag skulle kanske kunna såga upp alla dörrar så jag kan köra in med en gaffeltruck och flytta dom.. Annars skulle jag ju kunna montera en travers i taket, Annars skulle ju du kunna komma hit och flytta dom åt mej. 205 kilo är ju inte så mycket..
Det här var ett test. Var mycket väl medveten om att det skulle kunna bli dåligt. Analysera och söka felen ? Är det inte det såna här forum är till för ? Vad är det egentligen jag gör när jag frågar om råd här då ? Det finns en handfull användare som faktiskt hjälper till och kommer med någon form av råd och konstruktiv kritik. Vad jag kan utröna har t.ex inte du hittills inte varit en av dom... Det är ju jäävligt lätt att komma in med kommentarer när all är klart och påpeka vad man har gjort fel.
Postad 17 August 2009 - 08:34
Hmm.. Satte på locket och testade lite nu. Eftersom jag inte vet om den här kopplingen kommer funka så vill jag inte täta hålen genom baffeln som kablarna går i. Vill inte heller täta locket helt eftersom jag kanske kommer behöva ta bort det igen, så nu är den inte 100% tät. Det läcker nog lite lite. Vet inte hur stor skillnad det gör med så pass stora element ?
Mellan elementen är det helt tätt. Däremot läcker det något där jag har borrat hål för kablarna som kopplas på det yttre elementet, samt lite i locket. Det vet jag om, och det är ju inte så bra med en sluten, men man får ju ändå en indikation på hur det kommer låta, och det är för lite..
Undrar vad man får för kurva med bara ett element i en 108 liter sluten... Hmm...
se till att tät 100% det är mycket viktigt i en sluten konstruktion.
sedan så eftersom det är en sluten konstruktion så får du, trots allt, inte en helt otrolig djupbas, om du inte kör med LT eller EQ'ar upp den djupaste basen på ett bra sätt.
Basen under 40Hz är ganska svår att höra och det som uppfattas som just "tryck" ligger mellan 50-100Hz
Men täta lådan till 100% och sedan så kan man på allvar börja utverdera ljudet på den, annars blir det orättvist
sedan så kan det hända att dom vill ha mer effekt, kör som sagt basarna i 2ohm/låda så blir det nog bättre... bara köra serie på sploarna och parallell med elementen men med fasvändning.
Då borde det blir prima eftersom du får ut mycket mer effekt ur steget, dock så blir det ju så att du inte borde tjäna så jätte mycket på det, men lite i detta fallet eftersom det är en Isobarek koppling...
Postad 17 August 2009 - 10:45
Det kan vara det dummaste jag någonsin läst.. Ja.. Visst.. jag skulle kanske kunna såga upp alla dörrar så jag kan köra in med en gaffeltruck och flytta dom..
HAHAHAHA gaffeltruck!
Presis det som DVD-ai skrev helt 10000% tät. Jag kommer ihåg min lilla 8" sluten när den inte var tät, lät igenting.
Postad 17 August 2009 - 10:49
Måste vara riktiga as till basar som suger effekt. Eller så har du en hög ribba.
Postad 17 August 2009 - 10:58
Jag har fått min ena T-X förstörd dock. Efter en fest (som jag inte ens var på! :@) där ABBA spelades på hög volym så sade talspolen hejdå. Vet ej om steget klippte (vet ej heller om cliplimitern var på) eller varför det blev så, men lite förvånad är jag. Nur är det trasiga elementet slängt...
... men nu har Maelstrom-X anlänt. Kanske slänger upp lite bilder på besten sen. T-X ser ju ut som 1"-diskanter i jämförelse. Basnarkoman...
Ps. Isobarik har jättedålig effektivitet, jag skulle byggt två slutna á 140L, dämpmaterial, sedan en EQ på det (Linkwitz-Transform).
Postad 17 August 2009 - 11:31
Nice med mer Tempest-X
![]()
Jag har fått min ena T-X förstörd dock. Efter en fest (som jag inte ens var på! :@) där ABBA spelades på hög volym så sade talspolen hejdå. Vet ej om steget klippte (vet ej heller om cliplimitern var på) eller varför det blev så, men lite förvånad är jag. Nur är det trasiga elementet slängt...
... men nu har Maelstrom-X anlänt. Kanske slänger upp lite bilder på besten sen. T-X ser ju ut som 1"-diskanter i jämförelse. Basnarkoman...
Ps. Isobarik har jättedålig effektivitet, jag skulle byggt två slutna á 140L, dämpmaterial, sedan en EQ på det (Linkwitz-Transform).
Haha, jo... allt kan hända på fester...
Dålig känslighet... ?!
inte sämre än om man "bara" hade haft 1st bas/låda
men klart... man skulle ju kunna göra dubbelt så stora lådor 4st och ha en bas i varje, men det tar ju upp halva rummet
jag tycker han ska börja med att täta lådorna helt först och testa
Postad 17 August 2009 - 12:07
Så kan jag ju inte ha det.. Nu går dom i 2 x 2 ohm, och igår slog ju automatsäkringen i steget ifrån när jag drog på lite, och då kändes det som att basarna hade MYCKET kvar att ge.. Jag tror att jag ska göra så här..
Jag köper ett EP2500 till och kör lådorna i 4 ohm med var sitt bryggat. Om jag får bygga nya kommer jag ju ändå behöva två steg. Visst, jag erkänner, jag har bas. Förmodligen mer än vad dom flesta behöver, men tanken med dom här var inte att jag skulle behöva vara rädd för att dra på lite. Jag vill ju inte att automatsäkringen ska slå ifrån titt som tätt. Jag vill ha MÖJLIGHETEN att kunna spela så högt att jag tycker det är jobbigt...
Det borde inte vara omöjligt att uppnå med fyra såna här relativt kompetenta element i ett 24 m2 rum ? Eller ?
Postad 17 August 2009 - 12:57
jokoppla dem i 4ohm och kör 2st bryggade, det måste kirra biffen annars vet jag inte vad jag ska säga....
hur har du tätat ?!
och sedan så måste du verkligen vara 100% tätt, inte 99,5 för dte är "dåligt" det kan göra extremt stor skillnad med det där lilla sista...
mycket större än vad man tror...
försök och gör allt i din makt för att få dom så täta som det bara i huvudtaget går.
Postad 17 August 2009 - 13:07
Postad 17 August 2009 - 13:34
Hm vet ej om jag hade vågat köra in 2000 watt i en T-X... Var försiktig!
Det bestämmer man ju med volymen..
Postad 17 August 2009 - 13:34
ok, jo just ja...
jokoppla dem i 4ohm och kör 2st bryggade, det måste kirra biffen annars vet jag inte vad jag ska säga....![]()
hur har du tätat ?!
och sedan så måste du verkligen vara 100% tätt, inte 99,5 för dte är "dåligt" det kan göra extremt stor skillnad med det där lilla sista...
mycket större än vad man tror...![]()
försök och gör allt i din makt för att få dom så täta som det bara i huvudtaget går.
Jag fick tejpa på båda anläggningsytorna, sen köra med silicon mellan tejparna för att det ska gå att få isär.
Jag borde ju ändåkunna få en liten inikation på hur det skulle kunna låta ?
Hm vet ej om jag hade vågat köra in 2000 watt i en T-X... Var försiktig!
Det blir ju inte 2000 watt eftersom det är två element. Bryggat 4 ohm / på två element. Eller ?
Ett EP2500 till är i alla fall beställt. Får det nog i slutet av veckan. Kan vara bra att ha i vilket fall..
Postad 17 August 2009 - 13:38
Det bestämmer man ju med volymen..
Sant, men jag hade ej litat på mig själv
Jag fick tejpa på båda anläggningsytorna, sen köra med silicon mellan tejparna för att det ska gå att få isär.
Jag borde ju ändåkunna få en liten inikation på hur det skulle kunna låta ?
Det blir ju inte 2000 watt eftersom det är två element. Bryggat 4 ohm / på två element. Eller ?
Ett EP2500 till är i alla fall beställt. Får det nog i slutet av veckan. Kan vara bra att ha i vilket fall..
Också sant, då blir det ju mer rätt med ~1000 per bas
Postad 17 August 2009 - 13:47
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?