PS3 slim 120GB pris
916 svar till detta ämne
Postad 25 August 2009 - 16:22
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Så 800 kr är inte mycket? lägg till det på varje såld enhet i sverige så lär ni märka att det är en himla massa pengar. Om det bara rörde sig om så lite som 100-300 kr så är det inte några småsummor direkt. Om nu NF inte ser något fel i det de gör varför bemöter de då inte all kritik mot dom? Varför säger de en sak för att sedan säga en annan? Självklart förstår jag att de inte gör detta gratis men då har de också ett ansvar mot sina kunder, ett ansvar de inte verkar vara direkt bra på.
Nej jag ser ingen som helst anledning till att låta dessa agera mellanhand, vore betydligt bättre om Sony själva skötte leveransen till butikerna för då hade vi garanterat fått ett lägre pris och detta oavsett vår höga moms eller den försämrade kronan...
Redigerat av Jack of all trades, 25 August 2009 - 16:23.
Postad 25 August 2009 - 16:32
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Så 800 kr är inte mycket?
Var kom dessa ifrån?
Postad 25 August 2009 - 16:37
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Zavvi och the hut har ps3 med ett spel ,2meter hdmi kabel och en bluray film för 249 pund.
Jäklar vad billigt. Det är drygt 2900 kronor. Dra bort Call of juarez som kostar drygt 600 kr nytt, hdmikabel som kostar säg 200 kr samt blu-ray filmen för 200 kr. 1900:- för konsolen.
Redigerat av belzebubb, 25 August 2009 - 16:39.
Postad 25 August 2009 - 16:48
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
bästa inlägget i denna tråden. Det handlar mer om valutor och momser än om girighet och luredrejerier. Vem vet.. om Sony Sverige hade varit direktleverantör till återförsäljarna kanske de hade varit ännu girigare? 
Fast då hade vi i alla fall fått en bättre service när det gäller reklamationer.
Postad 25 August 2009 - 16:59
Unregistered7ff3cfb6
-
Unregistered7ff3cfb6
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Jäklar vad billigt. Det är drygt 2900 kronor.
Dra bort Call of juarez som kostar drygt 600 kr nytt, hdmikabel som kostar säg 200 kr samt blu-ray filmen för 200 kr.
1900:- för konsolen.
Exakt min tanke. Men sen var det ju det med garantin? Visst är det billigare, men faktum kvarstår om den rasar. Måste man skicka tillbaka den isåfall.
Postad 25 August 2009 - 18:32
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
För mig spelar inte pengarna egentligen den avgörande faktorn, det är principen om att rätt ska vara rätt. Min ekonomi behöver vi kanske inte gå in djupare på men jag skulle kunna köpa en grejer för 25.000 om så vore fallet, har en skaplig buffert för tillfället, men man vill ju inte kasta pengarna i sjön när man kan få en PS3 slim billigare, det handlar om principer och inte om pengar för mig i detta fallet.
Men om rätt ska va rätt, så tycker jag att det som är ännu värre i detta fallet är alla som gått och köpt en ps3-fat säg dom 2-3-4 senaste månaderna, sen bara BAAAAAM, en slim för samma pengar, eller t.o.m om det nu blir sänkning, 800:- mindre.... Då skulle jag känt mig lurad.... Och sen återigen, så som jag förstått det är det ändå bara riktpriser, sen är alla fortfarande fria att sätta sina egna priser.. Visst dålig stil, men återigen, alla är i business för att tjäna cäsh, inte för att gå runt och va "snälla" mot sina kunder... Jag förstår dom till 100%, dom körde en "fuling" och trodde att folk skulle va berädda att betala 3,8k. Sen är ju "Problemet" att det är "monopol", visst att folk kan köpa en 360 istället, men vill man ha en ps3a och inte orkar importera har man inte så mycket annat val än att slanta upp... Sen kan dom ju alltid sänka priset ändå, om det visar sig att försäljningen går crap... Med detta resonemang kan man aldrig köpa elektronik i sverige då det i 9 fall av 10 alltid är billigare i t ex. tyskland. 
Precis, inget nytt under solen... den sidan kom upp igår, har nu 140 "klick". den andra sidan som kom upp i förrgår har nu 434 "klick". De är på topplistan på fairshopping.se
Kanske så, men det bevisar bara att fairshopping kanske inte är så stort? Jag har aldrig hört talas om sidan förr. Och vad är 434 klick mot en bit över 9 miljoner invånare i Sverige? Internets genomslagskraft på sånt här går tyvärr ännu inte att jämföra med om det skulle tas upp på en helsida i aftonblaskan... Som sagt, vill man att nått ska hända så gäller det ju att "alla" potentiella köpare blir medvetna om detta, inte bara dom som läser runt på nätet.
Postad 25 August 2009 - 18:35
Jungleboss
-
Jungleboss
-
Användare
-
-
102 inlägg
Så här svarar Mediamarkt Nacka ang. Slim:
"Ja vi kommer att ta in den , riktigt när är inte klart men förmpdligen i början/mitten av sepptember, priset kommer sättas beroende på konkurrenterna, och vi kommer självklart att vara lägst!"
Postad 25 August 2009 - 18:44
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Är det moms och tull om man importerar från UK? Zavvi och the hut har ps3 med ett spel ,2meter hdmi kabel och en bluray film för 249 pund.
Jädrans vad billigt. Verkar som att frakten är gratis?? EDIT: Blev 250.94 totalt från zavvi. ###### billigt.  Sådär, beställt från ZAVVI. 250 pund = FUCK OFF Nordisk Film!
Redigerat av Leftt Behind, 25 August 2009 - 19:00.
Postad 25 August 2009 - 19:03
Dariush
-
Dariush
-
Användare
-
-
147 inlägg
Hade för mig att varken zavvi eller thehut skickade konsoler till utlandet
Postad 25 August 2009 - 19:12
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Har gått till sista steget i beställning hos Zavvi. Slim bundle med Call of Juarez och HDMI kabel + en extra DS3 går för 3440kr (288pund). Inte dykt upp något om att dom inte skulle leverera till Sverige. Lägger nog en beställning imorgon.
Postad 25 August 2009 - 19:20
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Har gått till sista steget i beställning hos Zavvi. Slim bundle med Call of Juarez och HDMI kabel + en extra DS3 går för 3440kr (288pund). Inte dykt upp något om att dom inte skulle leverera till Sverige. Lägger nog en beställning imorgon.
Jag la en beställning nyss. Gick som smort. Fick även beställningsbekräftelse nyss.
Postad 25 August 2009 - 19:35
reksallad
-
reksallad
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Säker? "Orders for electronics and computing products can only be delivered within the UK." Här står det...
Postad 25 August 2009 - 19:43
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Mailade thehut och de skickar inte PS3 till Sverige, tror bara att Amazon.co.uk gör det och då blir det inte så billigt.
Väntar och beställer PS3 slim från en svensk sajt istället när den har droppat under 3000 kr...
Spel kan man köpa utan problem från utlandet iallafall.
Postad 25 August 2009 - 19:43
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Säker?
"Orders for electronics and computing products can only be delivered within the UK."
Här står det...
Jag såg det, men sen såg jag även att de har en kategori för electronics. Jag skickade en fråga till dem och bör få svar imorgon. Annars är det la bara att hitta något annat ställe som är villigt
Postad 25 August 2009 - 20:03
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Så du tycker att Nordisk Film ska acceptera som eget företag att sälja varor med förlust bara för att de satt en prislapp på 299 i andra länder?
299 euro = 3100kr 249 pund = 2990kr 299 CAD = 2024kr 299 dollar = 2182kr 499 AUD = 3100kr
Visst vi e högst på listan men varför gnälla på NF och inte de som styr som gjort att kronan försvagats så, även om den hämtar sig?
Kalla NF giriga för att de är en mellanhand som vill få en del av kakan känns naivt. De är ett företag som alla andra och jag tvivlar att deras vinstmariginal är speciellt stor.
Lite tårta på tårta-räkning här. Att skylla på svag krona är om inte naivt så åtminstone taskigt genomtänkt. Du skriver helt riktigt att 299 euro motsvarar omkring 3100 kronor, så långt helt riktigt. Nu till det bristerna i ditt resonemang. Alla valutaberäkningar du gjort baseras redan på vår svaga krona. Hade kronan varit starkare hade din fina konverteringstabell sett annorlunda ut. Hade 299 euro motsvarat 2500 kronor hade naturligtvis 2500 kronor varit det pris vi ville ha. Den svaga valutan kan knappast påverka priset 2 gånger? Hoppas du är med på galoppen. Och blanda inte in momsen i detta nu, de flesta europeiska länder har kring 20% varför våra 25% knappast heller är boven i dramat. Slutsats: Att inte lägga en STOR del av skulden på NF...det är naivt. Själv har jag bokat en maskin hos siba för 3600sek - 360sek som jag hade i bonus på sibakortet...3240 spänn, det är ok.
Postad 25 August 2009 - 20:15
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Postad 25 August 2009 - 20:19
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Lite tårta på tårta-räkning här. Att skylla på svag krona är om inte naivt så åtminstone taskigt genomtänkt.
Du skriver helt riktigt att 299 euro motsvarar omkring 3100 kronor, så långt helt riktigt. Nu till det bristerna i ditt resonemang.
Alla valutaberäkningar du gjort baseras redan på vår svaga krona. Hade kronan varit starkare hade din fina konverteringstabell sett annorlunda ut. Hade 299 euro motsvarat 2500 kronor hade naturligtvis 2500 kronor varit det pris vi ville ha.
Den svaga valutan kan knappast påverka priset 2 gånger? Hoppas du är med på galoppen.
Och blanda inte in momsen i detta nu, de flesta europeiska länder har kring 20% varför våra 25% knappast heller är boven i dramat.
Slutsats: Att inte lägga en STOR del av skulden på NF...det är naivt.
Själv har jag bokat en maskin hos siba för 3600sek - 360sek som jag hade i bonus på sibakortet...3240 spänn, det är ok.
Läst företagsekonomi? Svag valuta = dyr import. Dyr import = dyrt pris på hemmamarknaden Studerar man svenska importmarknaden idag på hemelektronik så är pris justeringen betydligt sämre under första halvåret jämfört med samma halvår 2008. Så en elektronisk pryl, låt oss säga ett moderkort, har inte sjunkit i samma takt som förra året. Vissa fall har sker blivit dyrare. Man kan inte jämföra rakt av som jag har gjort såklart men när priser sätts måste man också ta in hur läget har varit och beräkna vad som kan ske. Eftersom svenska kronan har försvagats rätt hårt under första halvåret 2009 så kan du förstå varför man sätter priser högre än aktuellt valutavärde, för att ha en buffert/säkerhet om kronan skulle försvagas ytterliggare. Ska tilläggas att Sony förlorat stort på valutakruserna så att de tar extra försiktigt kan förstås. Man sätter oftast priser högre än kursen om projektionerna pekar på svagare krona. Nu så verkar dock kronan stärka sig allt mer så där finns chans att man går ner i pris. Men som sagt bättre att sätta högre och gå ner än för lågt och behöva gå upp (vilket har skett i t ex UK).
Redigerat av PalmiNio, 25 August 2009 - 20:20.
Postad 25 August 2009 - 20:29
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Vem säger att kronan är svag?
http://www.aftonblad...ticle5676701.ab
Statistiken, den är års högst på ett år där den varit gravt undervärderad. Så ja den är svag även om den är på uppgång. Som sagt har den varit riktigt svag detta året.
Postad 25 August 2009 - 20:33
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Jag såg det, men sen såg jag även att de har en kategori för electronics. Jag skickade en fråga till dem och bör få svar imorgon. Annars är det la bara att hitta något annat ställe som är villigt 
Se till att du delar med dig av svaret här, vi är en del som sitter och är jäkligt nyfikna
Postad 25 August 2009 - 20:47
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Se till att du delar med dig av svaret här, vi är en del som sitter och är jäkligt nyfikna 
Absolut!
Postad 25 August 2009 - 21:04
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Haha. Hela internet exploderar av frustation och besvikelse angående det nya priset. Det uppmärksammas i pressen osv. Precis alla är enade om att Nordisk film har en stor skuld i detta. Men här sitter PalmiNio och skriver att allt är i sin ordning pga den dyra kronan, och att man inte ska lägga skulden på Nordisk film? Du är den första som jag sett försvara NF.
Redigerat av belzebubb, 25 August 2009 - 21:06.
Postad 25 August 2009 - 21:23
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Haha. Hela internet exploderar av frustation och besvikelse angående det nya priset. Det uppmärksammas i pressen osv. Precis alla är enade om att Nordisk film har en stor skuld i detta. Men här sitter PalmiNio och skriver att allt är i sin ordning pga den dyra kronan, och att man inte ska lägga skulden på Nordisk film? Du är den första som jag sett försvara NF.
Internet moben består till största delen av efterblivna 80-talister som inte vill betala en krona för något och om dom måste betala så ska det inte vara mer än någon annan i hela världen. Bara kolla på debatten om piratkopiering, en jäkla massa gnäll om folk som tycker att deras integritet och mänskliga rättigheter blir kränkta när dom inte längre får ladda ner senaste Hollywood rullen. Pressen? Menar du Aftonbladet, Metro och E24? Kolla på hur dom hanterar den nya influensan (f.d svininfluensan) och säg att det är bra journalistik. Dom skriver det som skapar rubriker och internetfjantar har en benägenhet att skapa folkrörelser om de mest fåniga saker, läs piratkopiering... Jag säger inte att alla är tappade bakom flötet men i det stora hela så är det två grupper som gör mycket väsen av sig utan att egentligen säga något.
Postad 25 August 2009 - 21:42
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Internet moben består till största delen av efterblivna 80-talister som inte vill betala en krona för något och om dom måste betala så ska det inte vara mer än någon annan i hela världen. Bara kolla på debatten om piratkopiering, en jäkla massa gnäll om folk som tycker att deras integritet och mänskliga rättigheter blir kränkta när dom inte längre får ladda ner senaste Hollywood rullen.
Pressen? Menar du Aftonbladet, Metro och E24? Kolla på hur dom hanterar den nya influensan (f.d svininfluensan) och säg att det är bra journalistik. Dom skriver det som skapar rubriker och internetfjantar har en benägenhet att skapa folkrörelser om de mest fåniga saker, läs piratkopiering...
Jag säger inte att alla är tappade bakom flötet men i det stora hela så är det två grupper som gör mycket väsen av sig utan att egentligen säga något.
Internet "moben" består även av 70-talister som är anledningen till att spel är där de är idag. De som var lite "egna" eftersom de hade ett intresse som få kunde förstå. De som betalat för samma spel flera gånger om. De som bolagen nu svikit till förmån för alla de andra som kommit i deras ställe. Med andra ord de som är anledningen till att bolag som Blizzard, Dice och EA idag är så stora som de är. Hur många av deras spel tror du hade funkat att spela idag ifall spelen på den tiden var "besudlade" med drakonisk DRM? Jag äger själv närmare 100 spel som jag köpt för dyra pengar och jag skulle med lätthet kunna köpa 100 till. Det jag däremot aldrig kommer köpa är spel som man äger på obestämd tid, bolagen skjuter sig själva i foten när de använder sig av allt mer drakonisk DRM. Piratkopiering kommer aldrig gå att stoppa, det som kommer hända är att den kommer öka i och med att folk ser att de betalar för en produkt som andra drar ner gratis och detta utan alla problem som DRM kan innebära. Hela den här debatten handlar inte om att man vill ha allt gratis, det den handlar om är att fler och fler börjar bli prismedvetna och inte längre är beredda att köpa allt "skitsnack" som många leverantörer garanterat kör med för att kunna hålla uppe priserna och på det sättet maximera sin vinst.
Redigerat av Jack of all trades, 25 August 2009 - 21:43.
Postad 25 August 2009 - 21:44
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Läst företagsekonomi?
Svag valuta = dyr import. Dyr import = dyrt pris på hemmamarknaden
Studerar man svenska importmarknaden idag på hemelektronik så är pris justeringen betydligt sämre under första halvåret jämfört med samma halvår 2008. Så en elektronisk pryl, låt oss säga ett moderkort, har inte sjunkit i samma takt som förra året. Vissa fall har sker blivit dyrare.
Man kan inte jämföra rakt av som jag har gjort såklart men när priser sätts måste man också ta in hur läget har varit och beräkna vad som kan ske. Eftersom svenska kronan har försvagats rätt hårt under första halvåret 2009 så kan du förstå varför man sätter priser högre än aktuellt valutavärde, för att ha en buffert/säkerhet om kronan skulle försvagas ytterliggare.
Ska tilläggas att Sony förlorat stort på valutakruserna så att de tar extra försiktigt kan förstås.
Man sätter oftast priser högre än kursen om projektionerna pekar på svagare krona.
Nu så verkar dock kronan stärka sig allt mer så där finns chans att man går ner i pris. Men som sagt bättre att sätta högre och gå ner än för lågt och behöva gå upp (vilket har skett i t ex UK).
Argumenten håller inte. Jag är väl medveten om projektioner hit och dit men 25% högre pris för att kronan är en "farlig valuta". Nänä. Glöm det. Sony har dessutom satt sitt europeiska riktpris i euro. Skitsamma, jag har råd, tycker bara att det är lite fullir av NF. Något som folk i spelförsäljningsbranchen säger inte är något nytt.
Redigerat av nobba, 25 August 2009 - 21:44.
Postad 26 August 2009 - 09:39
Tissas
-
Tissas
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ärligt talat vad lipar ni om.
Riktpris är just ett riktpris. En producent får aldrig sätta ett pris på marknaden utan det är upp till varje butik.
Riktpriset från Sony är €299, dvs ca 3050kr. De priser som finns tillgängliga just nu i Sverige är ca 3500kr. Självklart kommer priset röra sig mot riktpriset.
Men vill ni inte köpa så köp inte, men kom inte och säg att det är ynka 450 spänn som gör att ni avstår.
Postad 26 August 2009 - 10:01
Erhard
-
Erhard
-
Användare
-
-
214 inlägg
Jag kommer bli toknöjd med min slim för 3495:- Spela roll om den kostar 2999 på någon lagerlada någonstans, den smällen kan jag ta i så fall.
Vinstdrivna företag är inte välgörare, det behöver man inte vara klassens ljus för att inse. Känns smått fånigt att gå i taket över prissättningen på PS3. I så fall finns det mycket värre exempel i världen än femhundra spänns "överpris" på en ren lyxprodukt att ondgöra sig över.
Postad 26 August 2009 - 10:40
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Ärligt talat vad lipar ni om. Riktpris är just ett riktpris. En producent får aldrig sätta ett pris på marknaden utan det är upp till varje butik. Riktpriset från Sony är €299, dvs ca 3050kr. De priser som finns tillgängliga just nu i Sverige är ca 3500kr. Självklart kommer priset röra sig mot riktpriset.
Men vill ni inte köpa så köp inte, men kom inte och säg att det är ynka 450 spänn som gör att ni avstår.
problemet är att Nordisk Film som har ensamrätt på distribution av PS3 i hela skandinavien har valt att sätta ett annat riktpris, och ett annat distributionspris än vad Sony utlovat. Deras pris är minst 500 kr mer än vad Sony utlovat vilket gör det omöjligt för återförsäljare att kunna sälja en PS3 till det av Sony utlovade riktpriset utan att sälja med en ganska stor förlust. Riktpris är vad producenten anser att en återförsäljare bör kunna sälja produkten för med vinst (om än minimal). Riktpriset är baserat på vad producenten tar betalt per enhet plus eventuella andra kostnader som de räknar med att återförsäljarna kommer ha. Priset i sig är inte problemet utan det är att Nordisk Film försöker lura sig åt mellanskillnaden i den av Sony aviserade prissänkningen och att de kan göra detta pga de inte har någon konkurrens i skandinavien. Hade Sony sänkt priset till 350€ hade jag inte haft nåt problem med att betala det nu gällande priset i sverige.
Redigerat av Christopher_A, 26 August 2009 - 10:46.
Postad 26 August 2009 - 10:45
TheSaurus
-
TheSaurus
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Tomtigt resonemang att föra över en prisjustering på en valuta när den gäller även på andra valutor (läs EUR i finland).
Skall man skylla på någonting kan man väl iaf. försöka att anstränga sig såpass att man ändå kan ta till med något i stil med försäljningsvolymer eller något liknande.
Finland, 22% moms, England 19%, 350EUR=305GBP så det resonemanget håller inte riktigt.
Att sedan påpeka, *oj stackars svenska företag ni förstör för dom fy fy ni vill ha allt gratis" är ju lite smålustigt med tanke på att det är en utav fördelarna med EU för oss konsumenter.. Jag förstår ju dock att det kan sticka lite smått i ögonen om man själv förlitar sig på gamla protektionistiska föreställningar.
Redigerat av TheSaurus, 26 August 2009 - 10:46.
Postad 26 August 2009 - 10:56
Leftt Behind
-
Leftt Behind
-
Forumräv
-
-
509 inlägg
Från ZAVVI angående köpa utanför UK: One of our customer services advisors has reviewed your query and we are able to confirm the following: Thank you for your email.
I can confirm that your order has been cancelled as we cannot ship large elecrical items outside of the UK.
I hope that this does not cause you any inconvenience.
Så var det med det. Något ställe i UK som skickar till sverige??
Postad 26 August 2009 - 11:03
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Tomtigt resonemang att föra över en prisjustering på en valuta när den gäller även på andra valutor (läs EUR i finland). Skall man skylla på någonting kan man väl iaf. försöka att anstränga sig såpass att man ändå kan ta till med något i stil med försäljningsvolymer eller något liknande. Finland, 22% moms, England 19%, 350EUR=305GBP så det resonemanget håller inte riktigt.
Att sedan påpeka, *oj stackars svenska företag ni förstör för dom fy fy ni vill ha allt gratis" är ju lite smålustigt med tanke på att det är en utav fördelarna med EU för oss konsumenter.. Jag förstår ju dock att det kan sticka lite smått i ögonen om man själv förlitar sig på gamla protektionistiska föreställningar.
ja tacka gudarna att man inte är sosse! Från ZAVVI angående köpa utanför UK:
Så var det med det. Något ställe i UK som skickar till sverige??
amazon.co.uk
Postad 26 August 2009 - 12:03
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Bara en sån sak som att Nordisk Film ens existerar som dristributör gör ju att priset inte kan sättas till samma som resten av Europa där Sony själv distribuerar. I Sverige måste ju vinst uppbäras för 2 företag.
Postad 26 August 2009 - 12:12
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Vad tror ni om https://www.gamestat...ket/Basket.aspx2778 kr med frakt. Billigt, men ingen butik att klaga i om något pajar kanske inte är skitbra.
Postad 26 August 2009 - 12:18
Unregistered42176b20
-
Unregistered42176b20
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Bara en sån sak som att Nordisk Film ens existerar som dristributör gör ju att priset inte kan sättas till samma som resten av Europa där Sony själv distribuerar. I Sverige måste ju vinst uppbäras för 2 företag.
Någon som vet varför det är så? Om jag förstått saken rätt distribuerar Sony resten av sina produkter själva?
Postad 26 August 2009 - 12:49
Gonzo at home
-
Gonzo at home
-
Rookie
-
4 inlägg
.
Redigerat av Gonzo at home, 29 August 2009 - 18:24.
Postad 26 August 2009 - 13:38
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
PS3 80gb finns för 2999:- på ICA Maxi i Växjö om nån är intresserad. Vet inte om det är ett bra pris eller ej.
Postad 26 August 2009 - 14:30
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Jag talade med en kompis som jobbar i en Elgigantenbutik och han sa att de kommer sälja Slimen för 2990kr.
Din polare verkar ha bra koll. http://www.elgigante...ontentKey=20621
Postad 26 August 2009 - 15:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Argumenten håller inte.
Jag är väl medveten om projektioner hit och dit men 25% högre pris för att kronan är en "farlig valuta". Nänä. Glöm det. Sony har dessutom satt sitt europeiska riktpris i euro.
Skitsamma, jag har råd, tycker bara att det är lite fullir av NF. Något som folk i spelförsäljningsbranchen säger inte är något nytt.
Menade att där finns fler orsaker än NF till att det är dyrare än x10 här i Sverige. Mellan de 3100kr som folk tycker det ska vara till de 3500 som finns ute nu är 400kr. DSär har du moms, valuta och NF i. Menade bara att NF, som är ett företag som vill tjäna pengar, ensamt kan bära skulden.
Postad 26 August 2009 - 15:05
Fallmans
-
Fallmans
-
Lärjunge
-
-
496 inlägg
fy, va segt priserna går ner.. otroligt sakta
Postad 26 August 2009 - 15:10
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
vadå 10:- idag det är väl en hel del  skulle aldrig handla av dom men ändå
Postad 26 August 2009 - 15:40
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Internet moben består till största delen av efterblivna 80-talister som inte vill betala en krona för något och om dom måste betala så ska det inte vara mer än någon annan i hela världen. Bara kolla på debatten om piratkopiering, en jäkla massa gnäll om folk som tycker att deras integritet och mänskliga rättigheter blir kränkta när dom inte längre får ladda ner senaste Hollywood rullen.
Pressen? Menar du Aftonbladet, Metro och E24? Kolla på hur dom hanterar den nya influensan (f.d svininfluensan) och säg att det är bra journalistik. Dom skriver det som skapar rubriker och internetfjantar har en benägenhet att skapa folkrörelser om de mest fåniga saker, läs piratkopiering...
Jag säger inte att alla är tappade bakom flötet men i det stora hela så är det två grupper som gör mycket väsen av sig utan att egentligen säga något.  Kunde inte sagt det bättre själv.
Postad 26 August 2009 - 17:50
Jungleboss
-
Jungleboss
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jag frågade Mediamarkt Nacka om priset på PS3 Slim. Först sa de att de skulle vara billigast, senare i konversationen så hette det att de skulle ha ungefär samma pris som andra fysiska butiker.
Redigerat av Jungleboss, 26 August 2009 - 17:51.
Postad 26 August 2009 - 19:29
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
2631kr från VG+ inklusive DHL frakt exklusive tull och moms 2497 kr om man väljer usdollar som valuta
Redigerat av kerren, 26 August 2009 - 19:34.
Postad 26 August 2009 - 21:58
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Din polare verkar ha bra koll. http://www.elgigante...ontentKey=20621
Not? Står ju 3490. Du var väl kanske ironisk, svårt att läsa ironi utan ansiktsuttryck eller tonläge i rösten
Postad 26 August 2009 - 22:31
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja han var ironisk. Lätt att säga
Postad 26 August 2009 - 22:48
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1061 inlägg
Man kanske lägger den gamla på 3000 först och sen när dem tar slut sänker man på ps3.
Postad 26 August 2009 - 23:06
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
enda som kommer vara billigare tror jag kommer vara Media Markt, och dem kommer nog begära 3290
Postad 27 August 2009 - 01:52
-zorro-
-
-zorro-
-
Rookie
-
4 inlägg
Är i USA och jobbar, bestbuy har denna för 299$ + ca: 20$ i skatt. Är det värt att köpa denna här (ca: 2300 SEK)?
Är det några problem med det, ny nät adapter antar jag men är det något mer man ska kolla?
Det är samma pris på den tidigare 80 Gigs versionen.
Redigerat av -zorro-, 27 August 2009 - 01:56.
Postad 27 August 2009 - 06:07
_green_
-
_green_
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Är i USA och jobbar, bestbuy har denna för 299$ + ca: 20$ i skatt. Är det värt att köpa denna här (ca: 2300 SEK)? Är det några problem med det, ny nät adapter antar jag men är det något mer man ska kolla?
Det är samma pris på den tidigare 80 Gigs versionen.
Enligt foton i tråden om den nya PS3 Slim Inlägg #377 så skall du inte behöva en ny eladapter. Den är inbyggd och verkar ha stöd för 100-240 volt. Men det är bäst att kolla själv på plats. Det du behöver oroa dig för är att den har US-region (A) på bluray-film och region 1 på DVD. Detta kan du inte ändra på. Spelen verkar inte ha regionskydd.
Postad 27 August 2009 - 06:20
Jungleboss
-
Jungleboss
-
Användare
-
-
102 inlägg
enda som kommer vara billigare tror jag kommer vara Media Markt, och dem kommer nog begära 3290
Läs mitt meddelanden ovan. Jag är rädd att även Mediamarkt kommer ta runt 3500 (samma pris som andra fysiska butiker).
Postad 27 August 2009 - 07:41
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Not? Står ju 3490. Du var väl kanske ironisk, svårt att läsa ironi utan ansiktsuttryck eller tonläge i rösten
Haha, hur kan man missa ironin i det?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|